ZAKON

O POTVRĐIVANJU MEMORANDUMA O RAZUMEVANJU O INSTITUCIONALNOM OKVIRU INICIJATIVE ZA PREVENCIJU I SPREMNOST U SLUČAJU KATASTROFA ZA REGION JUGOISTOČNE EVROPE

("Sl. glasnik RS - Međunarodni ugovori", br. 5/2010)

ČLAN 1

Potvrđuje se Memorandum o razumevanju o institucionalnom okviru Inicijative za prevenciju i spremnost u slučaju katastrofa za region jugoistočne Evrope, sačinjen 24. septembra 2007. godine u Zagrebu, u originalu na engleskom jeziku.

ČLAN 2

Tekst Memoranduma o razumevanju o institucionalnom okviru Inicijative za prevenciju i spremnost u slučaju katastrofa za region jugoistočne Evrope, u originalu na engleskom jeziku i prevodu na srpski jezik, glasi:

MEMORANDUM O RAZUMEVANJU

O INSTITUCIONALNOM OKVIRU INICIJATIVE ZA PREVENCIJU I SPREMNOST U SLUČAJU KATASTROFA ZA REGION JUGOISTOČNE EVROPE

Preambula

Vlade Republike Albanije, Bosne i Hercegovine, Republike Bugarske, Republike Hrvatske, Republike Grčke, Republike Mađarske, Republike Makedonije, Republike Moldavije, Republike Crne Gore, Republike Rumunije, Republike Srbije, Republike Slovenije i Republike Turske, u daljem tekstu: Strane Inicijative za prevenciju i spremnost u slučaju katastrofa za region jugoistočne Evrope (Strane DPPI SEE),

Prepoznajući potrebu za daljim jačanjem regionalne saradnje i regionalnog dogovora u oblasti upravljanja katastrofama (izgradnja kapaciteta, metoda i praksi) kao suštinsku;

Ponovo potvrđujući svoju posvećenost Partnerstvu za spremnost, prevenciju, odgovor i ublažavanje posledica katastrofa, kao što je utvrđeno na temelju Deklaracije o saradnji u sprečavanju i delovanju u slučaju katastrofa u JIE, potpisanom u Bukureštu, Rumunija, 5. juna 2002. godine;

Priznajući Inicijativu za prevenciju i spremnost u slučaju katastrofa za region jugoistočne Evrope kao institucionalni okvir u regionalnom vlasništvu država jugoistočne Evrope sa ciljem unapređenja i jačanja mogućnosti i kapaciteta za prevenciju i odgovor u slučaju prirodnih i ljudskim faktorom izazvanih katastrofa;

Saglasne da rukovođenje i upravljanje inicijativom u potpunosti prenesu na region i da obezbede finansijsku održivost aktivnosti svog regionalnog sekretarijata;

Sporazumeli su se:

Član 1

Dugoročni i kratkoročni ciljevi DPPI SEE

Glavni ciljevi Inicijative za prevenciju i spremnost u slučaju katastrofa u regionu jugoistočne Evrope su da se doprinose izgradnji institucionalnih kapaciteta organizacija za upravljanje u katastrofama kako bi se poboljšala prevencija i spremnost u slučaju katastrofa u zemljama u regionu i to na sledeće načine:

- kao regionalna mreža i konsultant u prevenciji i spremnosti na prirodne i ljudskim faktorom izazvane katastrofe u regionu JIE;

- podržavajući države u regionu da razviju i/ili ostvare najsavremenije moguće upravljanje u katastrofama i s tim u vezi zakonodavstvo, regulative i kodekse kojima je cilj da spreče i ublaže katastrofe u skladu sa smernicama i zajedničkom praksom prihvaćenom od strane Evropske unije i međunarodne zajednice;

- jačajući i unapređujući bilateralnu i multilateralnu saradnju, omogućavajući lakše zaključivanje bilateralnih i multilateralnih sporazuma između država i razmenu informacija na svim nivoima između organa nadležnih za upravljanje u slučaju katastrofa i relevantnih ministarstava u regionu JIE;

- procenjujući postojeće programe za spremnost u slučaju katastrofa i razvijajući strategiju za unapređenje ovih programa i integrisanje ovih inicijativa u buduće projektne programe;

- jačajući postojeću i buduću spremnost u slučaju katastrofa i prevenciju kroz obrazovanje o javnoj bezbednosti uz poruke o uticaju projekata za prevenciju i ublažavanje posledica;

- prepoznavajući i razmenjujući iskustva i najbolje prakse.

Član 2

Upravljačka i koordinaciona struktura DPPI SEE

Regionalni sastanak DPPI SEE

Regionalni sastanak DPPI SEE je upravljački forum/telo sa sposobnošću donošenja odluka i sastavljeno od šefova/direktora/generalnih menadžera organa nadležnih za upravljanje u kriznim situacijama Strana DPPI SEE, a koji su podržani od strane ostalih relevantnih institucija/ministarstava odgovornih za spremnost, prevenciju i upravljanje u slučaju katastrofa.

Na DPPI SEE Regionalnom sastanku će učestvovati Strane DPPI SEE. Članovi Savetodavnog odbora DPPI SEE i Partneri DPPI SEE mogu takođe da učestvuju na Regionalnim sastancima DPPI SEE.

Predsedavanje Regionalnim sastankom DPPI SEE će se menjati svake godine između Strana DPPI SEE. Opis poslova i zadataka predsedavajuće države DPPI SEE je dat u Aneksu 1 ovog Memoranduma o razumevanju.

Regionalni sastanak DPPI SEE odobrava godišnji radni program/plan i budžet. Takođe odobrava specifične projekte i može ustanoviti Radne grupe.

Regionalni sastanak DPPI SEE pruža okvir za politiku Inicijative i služi kao platforma za interne konsultacije i preporuke koje će biti prenesene odgovarajućim nacionalnim organima kako bi im se olakšao proces donošenja odluka u okviru njihovih vlada.

Regionalni sastanak DPPI SEE neguje povezanost i saradnju sa međunarodnim partnerima i akterima, razmenu informacija, iskustava, naučenih lekcija i najboljih praksi i rešava pitanja od zajedničkog interesa.

Regionalni sastanak DPPI SEE se sastaje dva puta godišnje. Vanredne sednice mogu biti zakazane na inicijativu predsedavajuće zemlje DPPI SEE i uz saglasnost svih Strana DPPI SEE.

Odluke Regionalnog sastanka se donose konsenzusom.

Predsedavajuća zemlja Regionalnog sastanka DPPI SEE podnosi izveštaje Regionalnom stolu Pakta stabilnosti. Posle zaključivanja Pakta stabilnosti i uspostavljanja Saveta za regionalnu saradnju, predsedavajuća zemlja DPPI SEE će izveštavati na sastancima Saveta.

Savetodavni odbor DPPI SEE

U sastavu Savetodavnog odbora DPPI SEE su eksperti sa stručnim znanjem iz raznih oblasti, koji predstavljaju međunarodne partnere DPPI SEE, na poziv predsedavajuće zemlje DPPI SEE. Savetodavno telo DPPI SEE daje savete vezano za predložene i planirane projekte i aktivnosti i doprinosi održivoj politici.

Ne postoji formalno pravo glasa; odluke se donose konsenzusom.

Opis poslova i zadataka Savetodavnog odbora DPPI SEE dat je u Aneksu II ovog Memoranduma.

Radne grupe DPPI SEE

Regionalni sastanak DPPI SEE može da ustanovi Radne grupe DPPI SEE kao tehnička tela za razvoj i podršku specifičnih projekata DPPI. Radnim grupama DPPI SEE se predsedava na neformalnoj osnovi, a predsedava država regiona JIE uz učešće nacionalnih i međunarodnih stručnjaka. Radne grupe DPPI SEE podnose izveštaje Regionalnom sastanku, a podržava ih Sekretarijat DPPI.

Partneri DPPI SEE

Zainteresovane države i međunarodne organizacije/institucije mogu da postanu Partneri DPPI SEE i/ili Donatori i da učestvuju u aktivnostima DPPI SEE tako što će obavestiti predsedavajuću zemlju DPPI SEE ili tako što će to objaviti na Regionalnom sastanku DPPI SEE. Troškove učešća će snositi sam Partner DPPI SEE iz svojih finansijskih izvora i koristeći svoje ljudske resurse.

Član 3

Upravljanje DPPI SEE

Sekretarijat DPPI SEE

Administrativna struktura/struktura pružanja podrške za DPPI SEE i predsedavajući DPPI SEE je Sekretarijat DPPI SEE.

Sekretarijat DPPI SEE se sastoji od šefa Sekretarijata DPPI SEE i administrativno-finansijskog asistenta. Sedište DPPI SEE Sekretarijata je u Sarajevu, Bosna i Hercegovina. Sastav i lokacija Sekretarijata DPPI SEE se može promeniti ukoliko se takva odluka donese na Regionalnom sastanku DPPI SEE konsenzusom.

Država domaćin će obezbediti prostor i snositi troškove rada Sekretarijata DPPI SEE. Sekretarijatom finansijski upravlja Međunarodna organizacija za migracije (IOM), kako je i definisano u potpisanom Memorandumu o razumevanju između specijalnog koordinatora Pakta stabilnosti za JIE i IOM-a, osim ako nije postignut drugačiji dogovor.

Opis poslova i zadataka osoblja Sekretarijata DPPI SEE dat je u Aneksu III ovog Memoranduma o razumevanju.

Sekretarijat DPPI SEE deluje pod okriljem predsedavajućeg Radnog sastanka i dva puta godišnje izveštava Radni sastanak o svojim aktivnostima i troškovima. Predsedavajući može zatražiti i dodatne izveštaje (usmene i finansijske). Za budžet DPPI SEE, koji priprema i predstavlja Sekretarijat DPPI SEE, potrebno je formalno odobrenje Regionalnog sastanka DPPI SEE.

Član 4

Budžet i finansiranje DPPI SEE

Sekretarijat DPPI SEE će, na osnovu Godišnjeg radnog plana DPPI SEE, pripremiti Redovan budžet DPPI SEE, koji se podnosi na odobrenje Regionalnom sastanku DPPI SEE tokom jesenjeg zasedanja. Sekretarijat DPPI SEE takođe priprema dodatne radne planove i budžete za projekte koji se mogu sprovoditi uz pomoć DPPI SEE partnera.

Strane DPPI SEE saglasne su da će nastojati da obezbede kadrovska, tehnička i finansijska sredstva potrebna za održivo funkcionisanje Inicijative i Sekretarijata DPPI SEE.

Strane DPPI SEE saglasne su da će početi s finansiranjem administrativnih troškova DPPI SEE u 2007. ili 2008. godini i da će nastaviti s njihovim daljim finansiranjem, čime preuzimaju regionalno vlasništvo nad Inicijativom i tako obezbeđuju njenu održivost.

Godišnji finansijski doprinos svake države Strane DPPI SEE iznosi najmanje 25,000.00 evra, a uplaćuje se do kraja meseca aprila svake godine.

Partneri DPPI SEE koji doprinose budžetu za projekte DPPI SEE mogu zahtevati posebne izveštaje o reviziji.

Strane DPPI SEE koje učestvuju u bilo kojem od projekata takođe su saglasne da će dati doprinose koji odgovaraju finansijskoj podršci koju su pružili DPPI SEE Partneri, zavisno od međusobnog sporazuma, za razvoj i sprovođenje projekata.

Član 5

Završne odredbe

Ovaj Memorandum o razumevanju odobravaju Strane DPPI SEE u skladu sa njihovim unutrašnjim zakonskim procedurama, a stupa na snagu prvog dana meseca koji sledi nakon meseca u kom je šest Strana DPPI SEE izvestilo depozitara o okončanju postupaka potrebnih u tu svrhu.

Ukoliko to njihovo unutrašnje zakonodavstvo dopušta, Strane DPPI SEE mogu privremeno primenjivati ovaj Memorandum o razumevanju od datuma njegovog potpisivanja. O privremenoj primeni, na osnovu ovog stava obaveštava se depozitar.

Vlada Bosne i Hercegovine je depozitar ovog Memoranduma o razumevanju.

Ovaj Memorandum o razumevanju ostaje na snazi dve (2) godine i biće automatski produžen na još dve godine, osim ako se Strane DPPI SEE međusobno drugačije ne dogovore.

Svaka od Strana DPPI SEE može otkazati ovaj Memorandum o razumevanju slanjem pismenog obaveštenja predsedavajućem DPPI SEE. Otkaz stupa na snagu tri (3) meseca od datuma prijema obaveštenja.

U POTVRDU TOGA dole potpisani, propisno ovlašćeni od strane svojih Vlada potpisali su ovaj Memorandum o razumevanju.

Sačinjeno u Zagrebu, 24. septembra 2007. godine, u originalu na engleskom jeziku.

Za Republiku Albaniju

Za Republiku Moldaviju

Za Bosnu i Hercegovinu

Za Republiku Crnu Goru

Za Republiku Bugarsku

Za Republiku Rumuniju

Za Republiku Hrvatsku

Za Republiku Srbiju

Za Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju

Za Republiku Sloveniju

Za Republiku Grčku

Za Republiku Tursku

Za Republiku Mađarsku

 

 

Aneks I

INICIJATIVA ZA PREVENCIJU I SPREMNOST U SLUČAJU KATASTROFA ZA REGION JUGOISTOČNE EVROPE (DPPI SEE)

Obaveze Predsedavajuće zemlje (CIO) DPPI SEE

Na osnovu opštih smernica Regionalnog sastanka DPPI SEE i Saveta za regionalnu saradnju (RCC), predsedavajući DPPI SEE je odgovoran za sprovođenje Inicijative u svim njenim aspektima, za sveobuhvatnu koordinaciju DPPI SEE i za unapređivanje Inicijative kako na regionalnom tako i na međunarodnom nivou.

Detaljnije, predsedavajući ima sledeće dužnosti:

- uspostavlja i održava odnose sa zvaničnicima zemalja DPPI SEE, predstavnicima međunarodnih organizacija, mreža, inicijativa i nevladinih organizacijama koje su uključene u upravljanje katastrofama, kao i sa donatorima;

- obezbeđuje strateško rukovođenje i formuliše preporuke;

- izveštava Regionalni sto Pakta stabilnosti, Savet za regionalnu saradnju i obaveštava Strane i Partnere DPPI SEE o planiranom i ostvarenom radu i drugim ostvarenjima;

- blisko sarađuje sa organizacijom ili telom koje upravlja Inicijativom DPPI (trenutno je to IOM). Predsedavajući nadgleda budžet DPPI SEE, rad Sekretarijata DPPI SEE i obezbeđuje odgovarajuća kadrovska rešenja za Sekretarijat;

- nadgleda sprovođenje odabranih aktivnosti u zemljama JIE;

- revidira pripremljene projekte i olakšava prikupljanje finansijskih sredstava za sprovođenje projekata;

- organizuje i predsedava sastancima DPPI SEE;

- učestvuje ili određuje učesnike na seminarima, sastancima i radionicama vezanim za DPPI SEE i koordinira aktivnosti na najbolji mogući način kako bi se izbeglo preklapanje.

Profesionalni uslovi koje budući predsedavajući treba da ispuni:

- Šef/direktor/rukovodilac nadležnog tela za upravljanje u slučaju katastrofe iz jedne od zemalja Strana DPPI SEE ili osoba na visokom položaju koju on odredi.

Aneks II

INICIJATIVA ZA PREVENCIJU I SPREMNOST U SLUČAJU KATASTROFA ZA REGION JUGOISTOČNE EVROPE (DPPI SEE)

Opis poslova Savetodavnog odbora DPPI SEE
(DPPI SEE AB)

Definisanje uloge:

Savetodavni odbor DPPI SEE ima sledeće dužnosti:

- osigurava napredak u ispunjavanju aktivnosti DPPI SEE putem zajedničkog nadzora i razmene informacija;

- obezbedi pregled i regionalni doprinos radu DPPI SEE;

- koordinira planirane i tekuće projekte i druge mere.

ODREDBE:

1. Ciljevi

DPPI SEE nastoji pružiti okvir za zemlje JIE kako bi razvile nacrte programa i projekata koji treba da dovedu do jačanja sposobnosti prevencije i reagovanja na elementarne nepogode i ljudskim faktorom izazvane katastrofe. Savetodavni odbor DPPI SEE obezbeđuje smernice, kao i značajno regionalno ulaganje sredstava u rad DPPI SEE i osigurava stručnost u izradi nacrta zakonskih propisa u oblasti prevencije i spremnosti u slučaju katastrofa. Ove obaveze određuju sastav i zadatke Savetodavnog odbora DPPI SEE.

2. Sastav

Savetodavni odbor DPPI SEE sastavljen je od nacionalnih i međunarodnih stručnjaka koji poseduju funkcionalnu i geografsku stručnost, zemalja donatora, koje poziva predsedavajući DPPI SEE. Dodatne strane su ohrabrene da daju svoj doprinos u svojstvu Učesnika. Priznati učesnici će biti uključeni u sve rasprave Savetodavnog odbora DPPI SEE. Ne postoje formalna glasačka prava; odluke se donose konsenzusom.

3. Zadaci

Savetodavni odbor DPPI SEE prvenstveno je odgovoran za obezbeđivanje održive politike upravljanja za DPPI SEE i davanje opštih smernica za rad Inicijative. Savetodavni odbor DPPI SEE procenjuje obavljeni rad Inicijative i izrađuje nacrte budućih usmerenja i prioriteta. Savetodavni odbor DPPI SEE takođe koristi ovaj forum kao priliku za razmenu informacija o najboljim praksama i stečenim znanjima.

Savetodavni odbor DPPI SEE ima kvorum kada su prisutni predsedavajući DPPI SEE i više od polovine članica; zadaci Odbora će biti ispunjeni, a odluke donete na osnovu konsenzusa. Svaki član ili učesnik može slobodno da pokrene razmatranje neke teme i/ili predloži moguća rešenja ili druge ishode.

4. Sastanci

Savetodavni odbor DPPI SEE sastaje se dva puta godišnje, po mogućnosti neposredno pre ili nakon Regionalnog sastanka DPPI SEE. Predsedavajući DPPI SEE može po potrebi sazvati dodatne sastanke. Pre svakog redovnog sastanka, predsedavajući DPPI SEE podnosi izveštaj o svojim aktivnostima, finansijskom statusu i neformalni "program delovanja", koji će ocrtavati buduće prioritete i planove rada. Predsedavajući DPPI SEE će pre sastanka podeliti dnevni red i uraditi kratak izveštaj po završetku istog. Savetodavni odbor DPPI SEE se ohrabruje da dopuni taj rad kroz upotrebu alternativne tehnologije, uključujući konferencijske pozive, elektronsku poštu i veb/video konferencije.

5. Ostali učesnici

Efikasno sprovođenje DPPI SEE zavisi od potpunog angažovanja svih zainteresovanih strana, uključujući civilno društvo, lokalne i opštinske vlasti i vlade međunarodne organizacije. Savetodavni odbor DPPI SEE će preduzeti sve neophodne korake kako bi uključio i angažovao relevantne zainteresovane strane u svrhu obezbeđivanja efikasnosti u radu DPPI SEE i uspešne formulacije regionalnih projekata.

6. Finansiranje

Troškovi sastanaka Savetodavnog odbora DPPI SEE (naročito troškovi za dnevnice i putni troškovi) se, u principu, u potpunosti nadoknađuju iz nacionalnih budžeta učesnika ili budžeta njihove organizacije. Zemlja domaćin treba da obezbedi odgovarajuća sredstva (prostorije) za radni sastanak. Sekretarski troškovi Savetodavnog odbora DPPI SEE se pokrivaju iz redovnog budžeta DPPI SEE.

Aneks III

INICIJATIVA ZA PREVENCIJU I SPREMNOST U SLUČAJU KATASTROFA ZA REGION JUGOISTOČNE EVROPE (DPPI SEE)

Obaveze šefa Sekretarijata DPPI SEE

Pod nadzorom predsedavajućeg DPPI SEE, šef Sekretarijata DPPI SEE će obavljati sledeće zadatke i dužnosti:

- pomagati predsedavajućem DPPI SEE u sprovođenju politike, planiranja i delovanju Inicijative;

- podržavati i pratiti prikupljanje finansijskih sredstava za predloge projekata, ažurirati informacije i preglede u skladu sa međunarodnim standardima i standardima EZ;

- organizovati i koordinirati rad Radnih grupa za projekte DPPI SEE;

- upravljati sprovođenjem DPPI SEE projekata;

- prisustvovati sastancima u ime predsedavajućeg DPPI SEE;

- obezbediti svakodnevne kontakte, korespodenciju i razmenu informacija u oblasti pripremljenosti, prevencije i reagovanja u slučaju katastrofa, sa partnerima DPPI SEE uključenim u sprovođenje projekata;

- po potrebi putuje po regionu radi pružanja podrške aktivnostima DPPI SEE;

- održavati i ažurirati veb stranicu DPPI SEE.

Detaljnije, imenovani izvršava sledeće zadatke:

- izveštava predsedavajućeg DPPI SEE o rezultatima rada i pruža informacije o planiranom i ostvarenom radu, i drugim ostvarenjima;

- planira i priprema budžet DPPI SEE;

- po potrebi putuje po regionu radi pružanja podrške aktivnostima DPPI SEE;

- po potrebi pruža opštu podršku predsedavajućem DPPI SEE i zemljama u regionu;

- po potrebi učestvuje na seminarima, sastancima i radionicama vezanim za DPPI SEE;

- blisko sarađuje sa IOM-om koji upravlja finansijama DPPI.

Kvalifikacije/profesionalni uslovi

- Odgovarajuće obrazovanje;

- Nekoliko godina radnog iskustva u oblasti upravljanja u slučaju katastrofa ili u nekoj od bliskih oblasti (nacionalno/međunarodno);

- Poznavanje i radno iskustvo u nekoj od međunarodnih organizacija i struktura iz neke srodne oblasti;

- Temeljno razumevanje političke, socijalne, ekonomske i bezbednosne situacije u JIE;

- Izvrsne veštine komuniciranja i pisanja na engleskom jeziku; tečno znanje bilo kog od jezika regiona JIE je značajna prednost;

- Posvećenost, fleksibilnost i sposobnost za timski rad;

- Sposobnost za rad na terenu i za putovanja ukoliko je to potrebno.

Tehnički uslovi

- Šef Sekretarijata DPPI SEE u ugovornom je odnosu sa IOM-om, ukoliko nije dogovoreno drugačije;

- IOM pokriva sve vezane troškove, troškove putovanja i opreme iz budžeta DPPI SEE (označene od strane šefa sekretarijata);

- Rad šefa Sekretarijata će ocenjivati predsedavajući DPPI SEE ili njegov predstavnik.

Inicijativa za prevenciju i spremnost na nesreće za region jugoistočne Evrope (DPPI SEE)

Obaveze finansijsko-administrativnog asistenta Sekretarijata DPPI

Pod nadzorom šefa Sekretarijata DPPI SEE i radeći u okviru DPPI SEE, imenovana osoba obavlja sledeće zadatke i dužnosti:

- prati i kontroliše budžetsku potrošnju održavanjem finansijske i administrativne baze podataka;

- koordinira sa šefovima Finansijsko-administrativnog sektora kancelarije IOM-a u Sarajevu;

- koordinira sa šefovima Finansijsko-administrativnog sektora Civilne zaštite/organima za upravljanje u slučaju katastrofa zemalja u regionu, a u vezi sa finansijskim i administrativnim procedurama;

- priprema Finansijski izveštaj DPPI SEE, koji je deo privremenog izveštaja DPPI SEE i Završnog izveštaja;

- pruža pomoć šefu Sekretarijata u planiranju i pripremi Budžeta DPPI SEE;

- obavlja sve ostale administrativne poslove.

Detaljnije, imenovana osoba obavlja sledeće zadatke:

- izveštava šefa Sekretarijata DPPI SEE o rezultatima rada i pruža informacije o obavljenom i planiranom radu, i drugim ostvarenjima;

- po potrebi putuje po regionu radi pružanja podrške aktivnostima DPPI SEE;

- po potrebi obezbeđuje opštu podršku šefu Sekretarijata DPPI SEE i zemljama u regionu;

- po potrebi učestvuje na seminarima, sastancima i radionicama vezanim za DPPI SEE;

- blisko sarađuje sa IOM-om koji upravlja finansijama DPPI SEE.

Kvalifikacije/profesionalni uslovi

- Odgovarajuće obrazovanje;

- Nekoliko godina radnog iskustva u oblasti upravljanja u slučaju katastrofa ili u nekoj od bliskih oblasti (nacionalno/međunarodno);

- Poznavanje i radno iskustvo u nekoj od međunarodnih organizacija i struktura iz neke srodne oblasti;

- Temeljno razumevanje političke, socijalne, ekonomske i bezbednosne situacije u JIE;

- Izvrsne veštine komuniciranja i pisanja na engleskom jeziku; tečno znanje bilo kog od jezika regiona JIE je značajna prednost;

- Posvećenost, fleksibilnost i sposobnost za timski rad;

- Sposobnost za rad na terenu i za putovanja ukoliko je to potrebno.

Tehnički uslovi

- Finansijsko-administrativni asistent DPPI SEE u ugovornom je odnosu sa IOM-om, ukoliko nije dogovoreno drugačije.

ČLAN 3

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije - Međunarodni ugovori".