ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "OBJEDINJENA NAPLATA" ZAJEČAR("Sl. list grada Zaječara", br. 10/2010) |
Osniva se Javno preduzeće za objedinjenu naplatu komunalnih, stambenih i drugih usluga i naknada.
Osnivač javnog preduzeća je Grad Zaječar, u čije ime osnivačka prava vrši Skupština Grada.
Poslovno ime Javnog preduzeća je: Javno preduzeće za objedinjenu naplatu komunalnih, stambenih i drugih usluga i naknada "Objedinjena naplata" Zaječar.
Skraćeno poslovno ime javnog preduzeća je: JP "Objedinjena naplata" Zaječar.
Sedište Javnog preduzeća je u Zaječaru, u ulici Svetozara Markovića br. 6.
Javno preduzeće može promeniti naziv i sedište samo uz saglasnost Osnivača.
Delatnosti Javnog preduzeća su:
72300 Obrada podataka
- obrada podataka na osnovu korisnikovih ili vlastitih programa
- kompletna obrada podataka
- usluge unošenja podataka
67130 Pomoćne aktivnosti u finansijskom posredovanju na drugom mestu nepomenute.
Javno preduzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene statutom uz saglasnost Osnivača.
Za osnivanje i početak rada Javnog preduzeća određuje se osnivački ulog u iznosu od 10.000,00 dinara.
Javno preduzeće stiče sredstva za obavljanje delatnosti od naknade za izvršene usluge.
Visina naknade za izvršene usluge zavisi od procenta naplate i određuje se ugovorom između Javnog preduzeća i drugih preduzeća i ustanova u čije ime i za čiji račun vrši naplatu komunalnih, stambenih i drugih usluga i naknada.
Ukoliko se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke ne zaključi ugovor iz prethodnog stava ovog člana, visinu naknade utvrdiće Skupština grada Zaječara.
Imovinu Javnog preduzeća čine sva prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, kao i pravo korišćenja sredstava i dobara u državnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.
Sredstva i dobra u državnoj svojini Javno preduzeće može koristiti i upravljati njima, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.
Organi Javnog preduzeća su upravni odbor, direktor i nadzorni odbor.
Upravni odbor ima sedam članova koje imenuje i razrešava Skupština Grada Zaječara.
Dva člana upravnog odbora se imenuju iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Upravni odbor Javnog preduzeća imenuje se na period od četiri godine uz mogućnost ponovnog imenovanja.
Rešenjem o imenovanju Upravnog odbora određuju se predsednik i zamenik predsednika Upravnog odbora.
Upravni odbor u skladu sa zakonom:
1. donosi Statut;
2. odlučuje o statusnim promenama;
3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja Javnog preduzeća;
4. odlučuje o raspodeli godišnje dobiti;
5. odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala;
6. odlučuje o trajnoj poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima;
7. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
8. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike;
9. utvrđuje poslovnu politiku;
10. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun;
11. donosi opšta akta Javnog preduzeća;
12. vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, gradskim propisima i Statutom Javnog preduzeća.
Direktora Javnog preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada. Direktor se imenuje na period od četiri godine uz mogućnost ponovnog imenovanja.
Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice, koje pored opštih uslova predviđenih Zakonom, ispunjava i sledeće posebne uslove:
- visoka stručna sprema
- završen fakultet društvenih nauka
- najmanje tri godine radnog iskustva.
Direktor Javnog preduzeća:
1. predstavlja i zastupa preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje preduzeća;
3. odgovara za zakonitost rada preduzeća;
4. predlaže Upravnom odboru program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
6. izvršava odluke Upravnog odbora;
7. donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, uz saglasnost nadležnog organa Osnivača;
8. vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor ima pet članova.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada. Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Članovi Nadzornog odbora biraju se na period od četiri godine.
Nadzorni odbor u skladu sa zakonom:
1. vrši nadzor nad zakonitošću rada Upravnog odbora i direktora;
2. pregleda godišnji izveštaj o poslovanju Javnog preduzeća;
3. pregleda periodične i godišnje obračun i predlog za raspodelu dobiti;
4. donosi poslovnik o svom radu;
5. vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
O rezultatima nadzora Nadzorni odbor Javnog preduzeća najmanje jedanput godišnje podnosi izveštaj Osnivaču.
Nadzorni odbor izveštaj o izvršenom nadzoru istovremeno dostavlja i Upravnom odboru.
Javno preduzeće zastupa direktor, u skladu sa zakonom.
Direktor Javnog preduzeća može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća ili prokuru.
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti vrši se uz saglasnost Osnivača.
Pod pribavljanjem i otuđenjem imovine veće vrednosti smatra se prenos ili više povezanih prenosa čiji je predmet pribavljanje ili otuđenje imovine čija tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja najmanje 30% od knjigovodstvene vrednosti imovine iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
Javno preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja.
Dobit javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, statutom i programom poslovanja javnog preduzeća.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Upravni odbor uz saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Direktor, članovi Upravnog i Nadzornog odbora Javnog preduzeća odgovaraju za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju preduzeću, poveriocima i osnivaču u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom.
Osnivač obezbeđuje trajno i organizovano obavljanje delatnosti Javnog preduzeća, uređuje uslove i način organizovanja poslova, kao i druga pitanja vezana za obavljanje delatnosti.
Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa nadležni organ Osnivača, u skladu sa zakonom i Statutom Grada Zaječara daje saglasnost na:
- Statut Javnog preduzeća;
- Godišnji program poslovanja Javnog preduzeća;
- otuđenje nepokretne imovine;
- ulaganje kapitala;
- statusne promene i
- druge odluke koje su od značaja za obavljanje delatnosti za koju je i osnovano.
Javno preduzeće organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje nesmetano obavljanje delatnosti za koju je i osnovano.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana, utvrđuje javno preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
U slučaju štrajka, u komunalnom preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od javnog interesa.
Minimum procesa rada utvrđuje Skupština grada u skladu sa zakonom.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća Skupština Grada može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Do imenovanja direktora, poslove direktora će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja, vršilac dužnosti direktora. Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Imenovanje upravnog i nadzornog odbora izvršiće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Donošenje Statuta Javnog preduzeća izvršiće se u roku od 30 dana od dana imenovanja upravnog odbora Javnog preduzeća.
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Zaječara".