PRAVILNIK
O NAČINU, MERILIMA I KRITERIJUMIMA ZA IZBOR PROJEKATA U KULTURI KOJI SE FINANSIRAJU I SUFINANSIRAJU IZ BUDŽETA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 28/2010)

 

I OPŠTA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se način, merila i kriterijumi za izbor projekata u kulturi koji se finansiraju, odnosno sufinansiraju sredstvima iz budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada), izbor projekata za sufinansiranje izgradnje, održavanja i obnove verskih objekata, kao i način obezbeđivanja prostornih uslova za rad amatersko kulturno-umetničkih društava.

II NAČIN, MERILA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROJEKATA U KULTURI

Član 2

Izbor projekata u kulturi koji se finansiraju, odnosno sufinansiraju sredstvima iz budžeta Grada vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs) ili bez raspisivanja konkursa.

Član 3

Izbor projekata u kulturi na osnovu konkursa, vrši se za:

- finansiranje ili sufinansiranje projekata u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), i

- sufinansiranje projekata koji predstavljaju značajna ostvarenja u oblasti književnog stvaralaštva i izdavaštva.

Član 4

Izbor projekata u kulturi bez raspisivanja konkursa, vrši se za sufinansiranje izuzetno značajnih projekata koje nije bilo moguće unapred planirati.

1. Izbor projekata u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi Grada

Član 5

Konkurs za izbor projekata u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi Grada, raspisuje Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), za svaku narednu budžetsku godinu najkasnije do 1. oktobra tekuće godine.

Pravo učešća na konkursu iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika imaju ustanove kulture, izuzev ustanova kulture čiji je osnivač Grad, udruženja u kulturi, umetnici, saradnici, odnosno stručnjaci u kulturi kojima je taj status utvrđen u skladu sa Zakonom, kao i drugi subjekti u kulturi čije je sedište, odnosno prebivalište na teritoriji Grada.

Crkve i verske zajednice imaju pravo učešća na konkursu pod istim uslovima, kao i subjekti iz stava 2. ovog člana.

Član 6

Konkurs se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Konkurs sadrži:

- naziv projekata i oblast kulturne delatnosti za koje se sprovodi konkurs,

- moguće učesnike na konkursu,

- rok za podnošenje prijave na konkurs,

- način prijavljivanja na konkurs,

- obrazac prijave na konkurs,

- merila i kriterijume za dodelu sredstava, i

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs.

Član 7

Konkurs sprovodi komisija koju obrazuje i imenuje Gradonačelnik.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika i osam članova koji se imenuju iz reda lica koja su svojom profesionalnom delatnošću ili radom u oblasti kulture dala značajan doprinos razvoju i unapređivanju umetničkog i kulturnog stvaralaštva u Gradu.

Komisija se u svom radu rukovodi načelima kulturnog razvoja utvrđenih u Zakonu.

Član 8

Prijava na konkurs podnosi se Gradskoj upravi za kulturu (u daljem tekstu: Uprava) na obrascu prijave koji je sastavni deo konkursa.

Neblagovremene i nepotpune prijave na konkurs, prijave upućene faksom ili elektronskom poštom, kao i prijave onih učesnika na konkursu, koji su u prethodnoj godini ostvarili pravo na finansiranje, odnosno sufinansiranje projekata sredstvima iz budžeta Grada, a nisu podneli izveštaj o realizaciji projekta, komisija iz člana 7. ovog pravilnika neće razmatrati.

Član 9

Učesnici na konkursu iz člana 5. st. 2. i 3. ovog pravilnika, uz prijavu i dokumentaciju koju je potrebno priložiti, podnose i projekat koji sadrži:

- naziv projekta,

- osnovne podatke o učesniku na konkursu (naziv, sedište, odnosno prebivalište, matični broj i poreski identifikacioni broj),

- cilj projekta,

- opis projekta (značaj projekta, mesto, vreme, način realizacije i očekivani rezultati projekta),

- finansijski plan projekta (pregled pojedinačnih aktivnosti koje se predviđaju projektom, sa iznosom sredstava neophodnih za realizaciju tih aktivnosti i specifikacijom iznosa sredstava iz sopstvenih prihoda, sredstava iz budžeta Grada i drugih izvora), i

- podatke o odgovornoj osobi za realizaciju projekta i korišćenje sredstava.

Član 10

Merila i kriterijumi za izbor projekata iz člana 5. ovog pravilnika su:

- doprinos za razvoj i podsticanje kulturnog i umetničkog stvaralaštva od lokalnog značaja,

- doprinos istraživanju, zaštiti, afirmaciji i prezentaciji kulturnog nasleđa,

- doprinos razvoju međunarodne kulturne saradnje,

- doprinos očuvanju, stvaranju, razvoju i predstavljanju kulture nacionalnih manjina,

- doprinos stvaranju kulturnih sadržaja namenjenih deci i mladima,

- doprinos razvoju kulturnog i umetničkog stvaralaštva osoba sa invaliditetom i njihova dostupnost širem krugu konzumenata,

- širenje i unapređivanje edukacije u oblasti kulture,

- kvalitet i sadržajna inovativnost ponuđenog projekta,

- nastavak višegodišnjih projekata koji su imali značajne rezultate u prethodnom periodu, i

- otvorenost i dostupnost kulturnih sadržaja javnosti i građanima.

Član 11

Komisija iz člana 7. ovog pravilnika, dužna je da dostavi Upravi izveštaj o sprovedenom postupku konkursa.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži predlog projekata, učesnike na konkursu i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 12

Nakon razmatranja izveštaja iz člana 11. ovog pravilnika, Uprava dostavlja Gradonačelniku predlog akta o utvrđivanju projekata, nosioce projekata, kao i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Na osnovu predloga iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik donosi akt o utvrđivanju projekata, nosioce projekata, kao i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 13

Nosilac projekta iz člana 12. stav 2. ovog pravilnika zaključuje sa Upravom ugovor o finansiranju, odnosno sufinansiranju projekta kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Nosilac projekta iz stava 1. ovog člana, dužan je da Upravi, u roku od 15 dana po završetku projekta, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnese izveštaj o realizaciji projekta i dostavi dokaze o namenskom korišćenju sredstava.

2. Izbor projekata u kulturi koji predstavljaju značajna ostvarenja u oblasti književnog stvaralaštva i izdavaštva

Član 14

Konkurs za izbor projekata koji predstavljaju značajna ostvarenja u oblasti književnog stvaralaštva i izdavaštva raspisuje Gradonačelnik za svaku narednu budžetsku godinu, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine.

Sredstva iz budžeta Grada za sufinansiranje projekata iz stava 1. ovog člana, mogu da se koriste za sufinansiranje autorskih prava, troškove pripreme (dizajn, otkup autorskih prava za ilustrativni materijal, troškove originalnih tekstova i prevoda i slično) i troškove štampe.

Pravo učešća na konkursu imaju pravna lica čije je sedište na teritoriji Grada, koja se bave izdavačkom delatnošću.

Član 15

Konkurs iz člana 14. ovog pravilnika, objavljuje se u sredstvima javnog informisanja.

Konkurs iz stava 1. ovog člana sadrži:

- naziv projekata za koje se sprovodi konkurs,

- moguće učesnike na konkursu,

- rok za podnošenje prijave na konkurs,

- način prijavljivanja na konkurs,

- obrazac prijave na konkurs,

- merila i kriterijume za dodelu sredstava, i

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs.

Član 16

Konkurs iz člana 14. ovog pravilnika, sprovodi komisija koju obrazuje i imenuje Gradonačelnik.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike, koji se imenuju iz reda lica koja su svojom profesionalnom delatnošću i ostvarenjima značajno doprinela razvoju književnog stvaralaštva i izdavaštva.

Komisija se u svom radu rukovodi načelima kulturnog razvoja utvrđenih u Zakonu.

Član 17

Prijava na konkurs iz člana 15. stav 2. ovog pravilnika, podnosi se Upravi na obrascu prijave koji je sastavni deo konkursa.

Neblagovremene i nepotpune prijave na konkurs, prijave upućene faksom ili elektronskom poštom, kao i prijave onih učesnika na konkursu, koji su u prethodnoj godini ostvarili pravo na sufinansiranje projekata sredstvima iz budžeta Grada, a nisu podneli izveštaj o realizaciji projekta, komisija iz člana 16. ovog pravilnika neće razmatrati.

Član 18

Učesnici na konkursu iz člana 14. stav 3. ovog pravilnika, uz prijavu i dokumentaciju koju je potrebno priložiti, podnose i projekat koji sadrži:

- osnovne podatke o učesniku na konkursu (naziv, sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj),

- detaljan sinopsis i sadržaj dela kod objavljivanja knjige,

- belešku o autoru dela, prevodiocu i redaktoru, piscu predgovora (pogovora) kod objavljivanja knjige,

- podatke o grafičkoj opremi i dizajnu, kod objavljivanja knjige i časopisa,

- rezime najmanje dve stručne recenzije dela, kod objavljivanja knjige,

- detaljan opis koncepcije časopisa i učestalost izlaženja časopisa,

- finansijski plan projekta (pregled pojedinačnih aktivnosti koje se predviđaju projektom, sa iznosom sredstava neophodnih za realizaciju tih aktivnosti i specifikacijom iznosa sredstava iz sopstvenih prihoda, sredstava iz budžeta Grada i drugih izvora), i

- podatke o odgovornoj osobi za realizaciju projekta i korišćenje sredstava.

Član 19

Merila i kriterijumi za izbor projekata iz člana 14. ovog pravilnika su:

1. Za izbor projekata koji predstavljaju značajna ostvarenja u oblasti književnog stvaralaštva i izdavaštva:

- da je prvo izdanje knjige,

- da knjiga ima umetničku, književnu i naučnu vrednost,

- da postoji kulturni i javni interes za izdavanje knjige,

- da je knjiga originalno i kreativno delo, i

- da promoviše kulturu Grada i njegovo kulturno nasleđe.

2. Za izbor projekata koji predstavljaju značajna ostvarenja u oblasti izdavanja časopisa:

- da je časopis iz oblasti kulture, umetnosti i drugih društvenih nauka,

- da postoji značaj časopisa u kulturnoj javnosti,

- da časopis po svom sadržaju ispunjava vrednosne i estetske kriterijume, i

- da postoji kontinuitet izlaženja časopisa.

Član 20

Komisija iz člana 16. ovog pravilnika dužna je da dostavi Upravi izveštaj o sprovedenom postupku konkursa.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži predlog projekata, učesnike na konkursu i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 21

Nakon razmatranja izveštaja iz člana 20. ovog pravilnika, Uprava dostavlja Gradonačelniku predlog akta o utvrđivanju projekata, nosioce projekata, kao i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Na osnovu predloga iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik donosi akt o utvrđivanju projekata, nosioce projekata, kao i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 22

Nosilac projekta iz člana 21. stav 2. ovog pravilnika zaključuje sa Upravom ugovor o sufinansiranju projekta kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Nosilac projekta iz stava 1. ovog člana dužan je da Upravi, u roku od 15 dana po završetku projekta, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnese izveštaj o realizaciji projekta i dostavi dokaze o namenskom korišćenju sredstava.

3. Izbor projekata u kulturi za sufinansiranje izuzetno značajnih projekata koje nije bilo moguće unapred planirati, bez raspisivanja konkursa

Član 23

Grad može sredstvima iz budžeta Grada da sufinansira projekte u kulturi i bez javnog konkursa, ako se radi o izuzetno značajnim projektima koje nije bilo moguće unapred planirati.

Sredstva iz budžeta Grada za sufinansiranje projekata iz stava 1. ovog člana, prenose se na osnovu ugovora koji zaključuje Gradonačelnik sa nosiocem projekta, ili načelnik Uprave, po ovlašćenju Gradonačelnika.

Ugovorom iz stava 2. ovog člana, bliže se uređuju način i rokovi za realizaciju projekta, prenos sredstava iz budžeta Grada, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

Nosilac projekta koji je ostvario pravo na sufinansiranje projekta iz stava 1. ovog člana, dužan je da Upravi, u roku od 15 dana po završetku projekta podnese izveštaj o realizaciji projekta i dostavi dokaze o namenskom korišćenju sredstava.

III IZBOR PROJEKATA ZA SUFINANSIRANJE IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OBNOVE VERSKIH OBJEKATA

Član 24

Izbor projekata za sufinansiranje izgradnje, održavanja i obnove verskih objekata, vrši se na osnovu konkursa, a u skladu sa potrebama i mogućnostima budžeta Grada.

Član 25

Konkurs za izbor projekata za izgradnju, održavanje i obnovu verskih objekata vrši se jednom godišnje, a raspisuje ga Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), ukoliko su budžetom Grada obezbeđena sredstva za ovu namenu.

Pravo učešća na konkursu imaju crkve i verske zajednice čiji se objekti nalaze na teritoriji Grada, ili čija se izgradnja planira na teritoriji Grada.

Član 26

Konkurs iz člana 24. ovog pravilnika, objavljuje se u sredstvima javnog informisanja.

Konkurs iz stava 1. ovog člana sadrži:

- naziv projekata za koje se sprovodi konkurs,

- moguće učesnike na konkursu,

- ukupan iznos sredstava iz budžeta Grada,

- rok za podnošenje prijave na konkurs,

- način prijavljivanja na konkurs,

- obrazac prijave na konkurs, i

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs.

Član 27

Konkurs iz člana 24. ovog pravilnika, sprovodi komisija koju obrazuje i imenuje Gradsko veće.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika i četiri člana koji se imenuju iz reda stručnjaka iz oblasti kulture, urbanizma, istorije umetnosti, arhitekture, građevinarstva, i sl., kao i predstavnika Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada.

Član 28

Prijava na konkurs iz člana 26. stav 2. ovog pravilnika, podnosi se Upravi na obrascu prijave koji je sastavni deo konkursa.

Neblagovremene i nepotpune prijave na konkurs, prijave upućene faksom ili elektronskom poštom, kao i prijave onih učesnika na konkursu, koji su u prethodnoj godini ostvarili pravo na sufinansiranje projekata sredstvima iz budžeta Grada, a nisu podneli izveštaj o realizaciji projekta, komisija iz člana 27. ovog pravilnika neće razmatrati.

Član 29

Učesnici na konkursu iz člana 25. stav 2. ovog pravilnika, uz prijavu i dokumentaciju, koju je potrebno priložiti, podnose i projekat koji sadrži:

- osnovne podatke o učesniku na konkursu (naziv, sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj),

- odluku organa crkve ili verske zajednice o izvođenju radova,

- potrebne dozvole i saglasnosti nadležnih organa predviđene zakonom i drugim propisima koji regulišu oblast planiranja i izgradnje,

- detaljan opis radova na izgradnji, održavanju i obnovi verskog objekta,

- finansijski plan projekta (pregled pojedinačnih aktivnosti koje se predviđaju projektom, sa iznosom sredstava neophodnih za realizaciju tih aktivnosti i specifikacijom iznosa sredstava iz sopstvenih prihoda, ukupan iznos sredstava iz budžeta Grada i drugih izvora), i

- podatke o odgovornoj osobi za realizaciju projekta i korišćenje sredstava.

Član 30

Merila i kriterijumi za izbor projekata za izgradnju, održavanje i obnovu verskih objekata su:

- stepen ugroženosti verskog objekta,

- kategorizacija verskog objekta kao kulturnog dobra (izuzetan značaj, veliki značaj, spomenik kulture), i

- značaj verskih objekata za kulturu, umetnost, istoriju i sl., ukoliko verski objekat nije utvrđen za spomenik kulture, ako je u postupku pripreme za proglašenje, ili je dobro koje uživa prethodnu zaštitu.

Član 31

Komisija iz člana 27. ovog pravilnika, dužna je da dostavi Upravi izveštaj o sprovedenom postupku konkursa.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži predlog projekata, učesnike na konkursu i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 32

Nakon razmatranja izveštaja iz člana 31. ovog pravilnika, Uprava dostavlja Gradskom veću predlog akta o utvrđivanju projekata, nosioce projekata, kao i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Na osnovu predloga iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće donosi akt o utvrđivanju projekata, nosioce projekata, kao i iznos sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 33

Nosilac projekta iz člana 32. stav 2. ovog pravilnika zaključuje sa Upravom ugovor o sufinansiranju projekta, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Nosilac projekta iz stava 1. ovog člana dužan je da Upravi, u roku od 15 dana po završetku projekta, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnese izveštaj o realizaciji projekta i dostavi dokaze o namenskom korišćenju sredstava.

IV OBEZBEĐENJE PROSTORNIH USLOVA ZA RAD AMATERSKIH KULTURNO-UMETNIČKIH DRUŠTAVA

Član 34

Amaterskim kulturno-umetničkim društvima čije je sedište na teritoriji Grada, koja najmanje deset godina obavljaju kulturno-umetničku delatnost, a koriste prostor za obavljanje kulturno-umetničke delatnosti na osnovu ugovora o zakupu poslovnog prostora sa Javnim preduzećem "Poslovni prostor" u Novom Sadu, drugim pravnim ili fizičkim licem, obezbeđuju se prostorni uslovi za rad prenosom sredstava iz budžeta Grada za plaćanje zakupnine za korišćenje prostora.

Sredstva iz stava 1. ovog člana obezbeđuju se mesečno, u iznosu koji se dobija množenjem iznosa dinarske protivvrednosti vrednosti 23 boda zakupnine za poslovni prostor kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu, i površine prostora do najviše 200 m2.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Konkursi za 2010. godinu koji nisu raspisani na osnovu Pravilnika o načinu i postupku ostvarivanja prava na dodelu sredstava iz budžeta Grada Novog Sada za programe-projekte iz oblasti kulture koji prestaje da važi, raspisaće se najkasnije do 30. juna 2010. godine, u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Član 36

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku ostvarivanja praza na dodelu sredstava iz budžeta Grada Novog Sada za programe-projekte iz oblasti kulture ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 18/09 i 7/10).

Član 37

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".