ODLUKA

O BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2010. GODINU

("Sl. list grada Beograda", br. 60/2009 i 22/2010)

 

I - OPŠTI DEO

Član 1

Prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta grada Beograda za 2010. godinu (u daljem tekstu: budžet), sastoje se od:

A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA

u dinarima

Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine

63,683,493,100

- budžetska sredstva

59,024,190,100

- sopstveni prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine

4,653,803,000

- donacije

5,500,000

   

Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine

83,368,305,100

- tekući budžetski rashodi i izdaci

78,709,002,100

- rashodi iz sopstvenih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine

4,653,803,000

- donacije

5,500,000

   

Budžetski suficit/deficit

-19,684,812,000

Izdaci za nabavku finansijske imovine

100,000

Ukupan fiskalni suficit/deficit

-19,684,912,000

B. RAČUN FINANSIRANJA

 

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

19,573,003,000

Preneta sredstva iz ranijih godina

1,967,909,000

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

1,856,000,000

Neto finansiranje

19,684,912,000

Prihodi i primanja koji predstavljaju budžetska sredstva utvrđeni su u sledećim iznosima u računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

u din.

OPIS

EKONOMSKA
KLASIFIKACIJA

BUDŽET 2010.

 

 

PRIHODI I PRIMANJA

 

59,024,190,100

1

 

Tekući prihodi

7

59,024,190,100

1.1.

 

Ustupljeni prihodi

7

30,019,416,100

 

 

Porez na dohodak građana

711

22,834,333,000

 

 

Porez na nasleđe i poklon

713

162,440,000

 

 

Porez na prenos apsolutnih prava

713

3,007,690,000

 

 

Naknade:

714

498,800,000

 

 

- Godišnja naknada za motorna i druga vozila

7145

330,000,000

 

 

- Naknada za promenu namene poljoprivrednog zemljišta

7145

26,000,000

 

 

- Naknade za zagađivanje životne sredine

7145

142,800,000

 

 

Nenamenski transfer od Republike Srbije

7331

3,305,646,000

 

 

Nenamenski i namenski transfer u užem smislu od RS u korist Grada

7331

10,007,100

 

 

Porez na fond zarada

712

500,000

 

 

Prihod od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje

743

200,000,000

1.2.

 

Izvorni prihodi

7

29,004,774,000

 

 

Porez na imovinu

711147, 713

4,407,248,000

 

 

Lokalne komunalne takse i lokalne administrativne takse

714, 716, 741,742

2,844,542,000

 

 

Boravišna taksa

7145

123,000,000

 

 

Naknade:

714, 741, 742

17,035,507,000

 

 

- Posebna naknada za zaštitu životne sredine

7145

235,854,000

 

 

- Naknada za korišćenje građevinskog zemljišta

7415

6,462,653,000

 

 

- Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta

7422

10,337,000,000

 

 

Kamate

7411

240,000,000

 

 

Zakup poslovnog prostora

7421

1,524,038,000

 

 

Zakup građevinskog zemljišta

7421

1,400,000,000

 

 

Prihodi koje svojom delatnošću ostvari Gradska uprava

742

224,000,000

 

 

Dobrovoljni transferi od građana

744

12,888,000

 

 

Mandatne i novčane kazne

714, 743

23,000,000

 

 

Sredstva za protivpožarnu zaštitu

745

12,000,000

 

 

Mešoviti i neodređeni prihodi

743, 745

30,000,000

 

 

Prihod od zakupnine u državnoj svojini

7451

9,940,000

 

 

Deo dobiti javnog preduzeća

7451

1,090,663,000

 

 

Memorandumske stavke za refundaciju rashoda

772

16,000,000

 

 

Transferi od drugih nivoa vlasti

7331

11,948,000

2

 

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

8

0

Rashodi i izdaci budžeta, po pojedinačnoj nameni, utvrđuju se u sledećim iznosima:

u dinarima

Ek. klas.

OPIS

Ukupna sredstva

41

 

 

RASHODI ZA ZAPOSLENE

7,785,246,062

 

411

 

Plate i dodaci zaposlenih

6,108,806,145

 

412

 

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

1,116,178,747

 

413

 

Naknade u naturi

350,165,500

 

414

 

Socijalna davanja zaposlenima

165,986,908

 

415

 

Naknade troškova za zaposlene

5,714,000

 

416

 

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

5,494,762

 

417

 

Odbornički dodatak

32,900,000

42

 

 

KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA

11,404,800,637

 

421

 

Stalni troškovi

1,635,046,151

 

422

 

Troškovi putovanja

21,343,000

 

423

 

Usluge po ugovoru

1,562,692,355

 

424

 

Specijalizovane usluge

4,290,303,879

 

425

 

Tekuće popravke i održavanje

2,650,858,252

 

426

 

Materijal

1,244,557,000

43

 

 

AMORTIZACIJA NEKRETNINA I OPREME

0

 

431

 

Amortizacija zgrada i građevinskih objekata

0

44

 

 

OTPLATA KAMATA

905,401,000

 

441

 

Otplata domaćih kamata

1,000

 

442

 

Otplata stranih kamata

789,000,000

 

444

 

Prateći troškovi zaduženja

116,400,000

45

 

 

SUBVENCIJE

11,424,438,998

 

451

 

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

7,922,438,998

 

454

 

Subvencije privatnim preduzećima

3,502,000,000

46

 

 

DOTACIJE I TRANSFERI

4,733,740,421

 

463

 

Transferi ostalim nivoima vlasti

4,680,716,421

 

465

 

Ostale dotacije i transferi

53,024,000

47

 

 

SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA

4,375,440,179

 

472

 

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

4,375,440,179

48

 

 

OSTALI RASHODI

1,362,603,437

 

481

 

Dotacije nevladinim organizacijama

1,048,141,837

 

482

 

Porezi, obavezne takse i kazne

246,651,000

 

483

 

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

30,228,000

 

484

 

Naknade štete za povrede ili nastalu usled elementarnih nepogoda

16,000,000

 

485

 

Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od državnih organa

21,582,600

49

 

 

REZERVE

135,491,823

 

499

 

Sredstva rezerve

135,491,823

51

 

 

OSNOVNA SREDSTVA

36,544,893,793

 

511

 

Zgrade i građevinski objekti

35,410,353,284

 

512

 

Mašine i oprema

422,342,308

 

513

 

Ostale nekretnine i oprema

584,898,201

 

515

 

Nematerijalna imovina

127,300,000

52

 

 

ZALIHE

3,000,000

 

521

 

Robne rezerve

3,000,000

54

 

 

PRIRODNA IMOVINA

33,945,750

 

541

 

Zemljište

33,945,750

61

 

 

OTPLATA GLAVNICE

1,856,000,000

 

611

 

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1,000,000,000

 

612

 

Otplata glavnice stranim kreditorima

856,000,000

62

 

 

NABAVKA FINANSIJSKE IMOVINE

100,000

 

621

 

Nabavka domaće finansijske imovine

100,000

 

 

 

UKUPNO

80,565,102,100

Primanja i izdaci utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:

 

Opis

 

Iznos

Neto finansiranje

 

19,684,912,000

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

 

19,573,003,000

 

Primanja od prodaje finansijske imovine

 

205,000,000

 

Primanja od zaduživanja

 

19,368,003,000

Preneta sredstva iz ranijih godina

 

1,967,909,000

 

Preneta sredstva iz ranijih godina

 

115,991,285

 

Suficit iz 2009. godine

 

1,851,917,715

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

 

1,856,000,000

 

Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita

 

1,856,000,000

 

Otplata glavnice domaćim kreditorima

 

1,000,000,000

 

Otplata glavnice stranim kreditorima

 

856,000,000

Član 2

Budžet grada Beograda za 2010. godinu sastoji se od:

1. ukupnih prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 63.683.493.100 dinara,

2. ukupnih rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine u iznosu od 83.368.305.100 dinara i

3. budžetskog deficita u iznosu od 19.684.812.000 dinara.

Član 3

Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita iz člana 2. ove odluke u iznosu od 19.684.812.000 dinara, za finansiranje otplate duga u iznosu od 1.856.000.000 i za nabavku finansijske imovine u iznosu od 100.000 dinara, obezbediće se iz primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 205.000.000 dinara, iz primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 5.353.946.000 dinara, primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 14.014.057.000 dinara i iz neutrošenih sredstava iz prethodnih godina u iznosu od 1.967.909.000 dinara a koja se sastoje od neraspoređenog viška prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.929.214.978 dinara, neutrošenih sredstava od privatizacije iz prethodnih godina u iznosu od 18.017.737 dinara, neutrošenih sredstava donacija od međunarodnih organizacija u iznosu od 1.906.470 dinara, neutrošenih sredstava domaćih kredita u iznosu od 18.720.302 dinara i neutrošenih sredstava inostranih kredita u iznosu od 49.513 dinara.

Član 4

Grad Beograd planira da u 2010. godini povuče sredstva kredita od domaćih banaka u iznosu od 4.353.946.000 dinara za realizaciju sledećih projekata:

Red. br.

Naziv projekta

 

Nosilac projekta - budžetski korisnik

iznos dinara

1

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - I faza (3 objekta ukupne površine 11.125 m2)

 

Agencija za investicije

259,853,000

         

2

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - II faza (2 objekta ukupne površine 19.807 m2)

     

Agencija za investicije

378,709,000

         

3

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - III faza (4 objekta ukupne površine 37.268 m2)

 

Agencija za investicije

788,977,000

         

4

Stambeno poslovni objekti u prostornofunkcionalnoj celini 29 u bloku 63 uz Vojvođansku ulicu u Novom Beogradu (11.282 m2)

 

Agencija za investicije

178,401,000

         

5

Stambeni objekti u blokovima 2.13 i 2.14 u naselju Kamendin u Zemunu - II faza (5.337 m2)

 

Agencija za investicije

61,006,000

         

6

Rekonstrukcija Bulevara Kralja Aleksandra

 

Agencija za investicije

400,000,000

         

7

Zaštita čeličnih konstrukcija od korozije na mostu - Gazela

 

Direkcija za puteve

477,000,000

         

8

Izgradnja PPV Makiš 2 - isporuka opreme i projektovanje

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

250,000,000

         

9

Izgradnja PPV Makiš 2 - izgradnja objekata i montaža isporučene opreme

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

450,000,000

         

10

Nabavka materijala za zamenu vodovodne mreže na području grada Beograda (cevi, zatvarači, fazonski komadi, hidranti i dr.) 25 km cevovoda od duktilnog liva i 35 km cevovoda od polietilena

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

170,000,000

         

11

Zamena I filterske instalacije na PPV-Banovo brdo

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

320,000,000

         

12

Nabavka materijala za zamenu kanalizacione mreže na području grada Beograda (cevi, penjalice, poklopci i dr.) - 5 km

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

20,000,000

         

13

Rekonstrukcija toplovoda na mostu Gazela

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

200,000,000

         

14

Bulevar Kralja Aleksandra

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

300,000,000

         

15

Ograđivanje javnih zelenih površina

 

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

100,000,000

 

SVEGA

 

 

4,353,946,000

Grad Beograd planira da u 2010. godini povuče sredstva kredita od inostranih banaka u iznosu od 14.014.057.000 dinara (140.140.570 EUR) za sledeće projekte:

Red. br.

Naziv projekta

 

Banka

 

Nosilac projekta - budžetski korisnik

   

Iznos

 

dinara

1

Prioritetne investicije u rekonstrukciju gradske infrastrukture

 

EBRD

 

Sekretarijat za komunalne i stambene poslove - JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija"

 

2,631,720

    

263,172,000

                   

2

Izgradnja mosta preko reke Save Čukarica - Novi Beograd

 

EBRD

 

Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

 

60,000,000

 

6,000,000,000

4

Izgradnja pristupnih saobraćajnica za most na reci Savi

 

EIB

 

Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

 

60,600,000

 

6,060,000,000

                   

5

Projekat obnove grada Beograda

 

EIB

 

Agencija za investicije

 

16,908,850

 

1,690,885,000

 

SVEGA

 

 

 

 

 

140,140,570

 

14,014,057,000

Član 5

Prihod od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta usmerava se za realizaciju:

- programa zajedničke komunalne potrošnje,

- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,

- programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih nekategorisanih puteva,

- ostalih programa uređenja grada Beograda i

- drugih programa za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.

Član 6

Prihodi od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupa građevinskog zemljišta usmeravaju se za finansiranje Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnju kapitalnih objekata grada Beograda.

Član 7

Prihodi od naknada za puteve predviđeni zakonom i Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima i prihodi od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje, usmeravaju se za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i za tehničko regulisanje saobraćaja.

Član 8

Prihodi od naknada za zagađivanje životne sredine i od posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine koristiće se namenski za zaštitu i unapređenje životne sredine prema Programu grada i gradskih opština, a koji se donose u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine.

Član 9

Prihod od naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta i sredstava ostvarenih od davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta, odnosno poljoprivrednog objekta u državnoj svojini usmeravaju se za realizaciju programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.

Član 10

Prihod od boravišne takse, usmerava se za potrebe u turizmu i turističku promociju i propagandu.

Član 11

Primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (privatizacioni prihodi) u iznosu od 205.000.000 dinara koristiće se za kapitalna ulaganja:

- u okviru Sekretarijata za komunalne i stambene poslove 12.450.000 dinara za kapitalna ulaganja u oblast energetike;

- u okviru Sekretarijata za saobraćaj 30.000.000 dinara za ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu;

- u okviru Sekretarijata za obrazovanje 30.000.000 dinara za investiciono održavanje i investiciona ulaganja u objekte osnovnog i srednjeg obrazovanja;

- u okviru Sekretarijata za zdravstvo 10.000.000 dinara za kapitalna ulaganja u objekte zdravstvenih ustanova;

- u okviru Sekretarijata za dečju zaštitu 62.214.000 dinara za kapitalna ulaganja, kapitalno održavanje i opremanje objekata predškolskih ustanova;

- u okviru Agencije za poslovni prostor 31.412.000 dinara za kapitalno održavanje objekata Gradske uprave grada Beograda;

- u okviru Agencije za investicije 15.000.000 dinara za Program izgradnje socijalno neprofitnih stanova i

- u okviru Agencije za javne nabavke 13.924.000 dinara za kapitalna ulaganja u sportske objekte.

Član 12

U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 115.491.823 dinara.

U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 20.000.000 dinara.

Sredstava stalne budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,034% ukupnih prihoda budžeta.

O korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve odlučuje gradonačelnik grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.

II - POSEBNI DEO

Član 13

Ukupna sredstva budžeta utvrđena su u iznosu od 85.244.405.100 dinara, a obuhvataju sredstva na podračunu izvršenja budžeta i sredstva na podračunima za posebne namene koji se vode u okviru Konsolidovanog računa trezora grada Beograda.

Ukupna sredstva iz stava 1. ovog člana formirana su prihodima i primanjima iz sledećih izvora:

- tekući prihodi u iznosu od 59.024.190.100 dinara - izvor finansiranja 01;

- sopstveni prihodi direktnih i indirektnih korisnika budžeta u iznosu od 4.252.803.000 dinara (u okviru kojih su uključena i preneta neutrošena sredstva iz ranijih godina Fonda za finansiranje izgradnje stanova solidarnosti u iznosu od 1.094.907.000 dinara i Garaže "Pionirski park" u iznosu od 59.961.000 dinara - izvor finansiranja 04;

- prihodi od donacije od međunarodnih organizacija u iznosu od 5.500.000 dinara - izvor finansiranja 06;

- sredstva od prodaje i otkupa stanova u iznosu od 401.000.000 dinara (u okviru kojih su uključena i preneta neutrošena sredstva iz ranijih godina u iznosu od 168.012.000 dinara i to: sredstva od prodaje stanova u iznosu od 98.846.000 dinara i sredstva od otkupa stanova u iznosu od 69.166.000 dinara) - izvor finansiranja 09;

- primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 5.353.946.000 dinara i to: primanja po osnovu dugoročnog kredita od domaćih banaka u iznosu od 4.353.946.000 dinara i primanja po osnovu kratkoročnih sredstava za podršku budžetu od ostalih poverilaca u iznosu od 1.000.000.000 dinara   - izvor finansiranja 10;

- primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 14.014.057.000 dinara - izvor finansiranja 11;

- primanja od prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 205.000.000 dinara - izvor finansiranja 12;

- neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.929.214.978 dinara (u okviru kojih su uključena neiskorišćena namenska sredstva Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda u iznosu od 21.478.354 i budžetskog fonda za poljoprivredno zemljište u iznosu od 7.244.889 dinara - izvor finansiranja 13;

- preneta neutrošena sredstva od privatizacije preduzeća iz prethodnih godina u iznosu od 18.017.737 dinara - izvor finansiranja 14;

- preneta neutrošena sredstva donacija iz prethodnih godina u iznosu od 1.906.470 dinara - izvor finansiranja 15;

- preneta neutrošena sredstva kratkoročnog kredita od ostalih poverilaca u iznosu od 18.720.302 dinara - izvor finansiranja 10 i

- neutrošena povučena sredstva ino kredita iz 2009. godine u iznosu od 49.513 dinara - izvor finansiranja 11.

Sredstva iz stava 1. ovog člana raspoređuju se po korisnicima i to:

_____________
NAPOMENA:
Tekst dokumenta nije u bazi, a možete ga videti na web-site-u Skupštine Grada Beograda www.beograd.org.yu

III - IZVRŠENJE BUDŽETA

Član 14

Prihodi i primanja budžeta prikupljaju se i naplaćuju u skladu sa zakonom i drugim propisima nezavisno od iznosa utvrđenih ovom odlukom za pojedine vrste prihoda i primanja.

Član 15

Naredbodavac za izvršenje budžeta je gradonačelnik grada Beograda i odgovoran je za izvršenje ove odluke.

Član 16

Gradonačelnik grada Beograda može doneti odluku o promeni iznosa aproprijacija u skladu sa članom 61. Zakona o budžetskom sistemu.

Direktni korisnik budžetskih sredstava uz odobrenje Sekretarijata za finansije Gradske uprave, može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.

Preusmeravanje aproprijacija odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.

Član 17

U slučaju da se budžetu grada Beograda iz drugog budžeta (republike ili druge lokalne samouprave) opredele aktom namenska transferna sredstva uključujući i namenska transferna sredstva za nadoknadu šteta usled elementarnih nepogoda, kao i u slučaju ugovaranja donacije čiji iznosi nisu mogli biti poznati u postupku donošenja ove odluke Sekretarijat za finansije na osnovu tog akta otvara odgovarajuće aproprijacije za izvršavanje rashoda po tom osnovu.

Član 18

Za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija odgovoran je rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 19

Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda obavezan je da redovno prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje, odnosno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog i devetomesečnog perioda, informiše gradonačelnika grada Beograda.

U roku od 15 dana po donošenju izveštaja iz stava 1. ovog člana gradonačelnik grada Beograda usvaja i dostavlja izveštaj Skupštini grada.

Član 20

Sredstva tekuće budžetske rezerve u iznosu od 115.491.823 dinara, koristiće se na osnovu rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve koja donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje aproprijacije nisu izvršene ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da planirane aproprijacije nisu bile dovoljne. Odobrena sredstva po ovom osnovu predstavljaju povećanje aproprijacije direknih korisnika za određene namene i iskazuju se na kontu za čiju namenu su sredstva usmerena.

Sredstva stalne budžetske rezerve u iznosu od 20.000.000 dinara, koristiće se za finansiranje rashoda grada Beograda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti, kao što su poplava, suša, zemljotres, požar, klizišta, snežni nanosi, grad, životinjske i biljne bolesti, ekološka katastrofa i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera. Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave.

Član 21

Novčana sredstva budžeta grada Beograda i direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta vode se i deponuju na Konsolidovanom računu trezora.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, koja preostanu po izvršenju obaveza budžeta grada Beograda, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno propisu grada Beograda utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, mogu se investirati na domaćem finansijskom tržištu novca.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita u cilju smanjenja obaveza grada Beograda, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije ili kod poslovnih banaka koje imaju odgovarajući bonitet, uz polaganje odgovarajućih kvalitetnih instrumenata obezbeđenja, odnosno mogu se investirati u hartije od vrednosti republike, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti ili bankama koje daju kao zalogu odgovarajuće obezbeđenje.

Trezor vrši prevremeno vraćanje duga, deponovanje i investiranje sredstava iz stava 3. ovog člana na osnovu pojedinačne odluke gradonačelnika grada Beograda o deponovanju, odnosno investiranju u skladu sa zakonom.

Član 22

Raspored i korišćenje sredstava utvrđenih u članu 13. ove odluke vršiće se na osnovu godišnjeg finansijskog plana direktnog korisnika budžeta koji donosi rukovodilac tog budžetskog korisnika, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Godišnjim finansijskim planom iz stava 1. ovog člana sredstva budžeta i prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju budžetski korisnici, raspoređuju se po bližim namenama, u skladu sa ekonomskom i funkcionalnom klasifikacijom i po izvorima finansiranja. Na finansijski plan iz stava 1. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik grada Beograda po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave direktnih korisnika budžeta nosilaca razdela iz ove odluke u okviru kojih su iskazani rashodi koji se finansiraju preko podračuna za posebne namene, a koji su u sastavu Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, doneće posebne finansijske planove prihoda i rashoda koji se finansiraju preko tih podračuna.

Finansijskim planom iz stava 3. ovog člana obuhvatiće se sredstva prenetih neutrošenih sredstava na podračunima (saldo na dan 31. decembra 2009. godine), planirani prihodi za 2010. godinu kao i raspored ukupnih sredstava po namenama, iskazani prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

Finansijski plan direktnog korisnika menja se istovremeno sa promenom aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke u skladu sa zakonom.

Izmene finansijskog plana u okviru aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke mogu se vršiti najviše jedanput mesečno.

Član 23

Raspored i korišćenje sredstava u 2010. godini vršiće se po posebnom aktu (program, rešenje, zaključak) koji donosi gradonačelnik na predlog direktnog korisnika budžetskih sredstava za izvršene aproprijacije prema namenama u okviru sledećih razdela:

- Razdeo 04 - Sekretarijat za finansije

funkcija 090 - Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknada za socijalnu zaštitu iz budžeta (socijalni program) u iznosu od 90.000.000 dinara;

funkcija 160 - Opšte javne usluge koje nisu klasifikovane na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 66.378.000 dinara, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 5.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama, pozicija 1 - društvene, nevladine i verske organizacije u iznosu od 23.000.000 dinara;

funkcija 180 - transferi opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 91.269.400 dinara;

funkcija 320 - protivpožarna zaštita, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 7.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481- dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 3.000.000 dinara.

- Razdeo 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine

funkcija 560 - zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 225.392.000 dinara i ekonomska klasifikacija 426 - materijal u iznosu od 56.750.000 dinara.

- Razdeo 10 - Sekretarijat za privredu

funkcija 410 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi po pitanju rada, ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima u iznosu od 77.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 26.395.000 dinara i

funkcija 490 - ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 521 - robne rezerve u iznosu od 3.000.000 dinara.

- Razdeo 13 - Sekretarijat za sport i omladinu

Funkcija 810 - usluge rekreacije i sporta, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 42.000.000 i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 411.000.000 dinara.

- Razdeo 14 - Sekretarijat za zdravstvo

Funkcija 740 - usluge javnog zdravstva, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 60.784.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 3.600.000 dinara.

- Razdeo 15 - Sekretarijat za socijalnu zaštitu

Funkcija 010 - bolest i invalidnost, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 18.850.000 dinara,

Funkcija 070 - socijalna pomoć ugroženom stanovništvu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta za deo sredstava planiran za isplatu pomoći ugroženim kategorijama penzionera, osobama starijim od 65 godina i izbeglim licima, proširenih prava trudnica i jednokratnih socijalnih pomoći porodiljama, u skladu sa propisima, odnosno odlukama Skupštine grada Beograda i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 59.000.000 dinara.

Član 24

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im ta sredstva odobrena.

Korisnici sredstava budžeta, koji određeni rashod izvršavaju iz sredstava budžeta i iz drugih izvora, obavezni su da izmirenje tog rashoda prvo vrše iz prihoda iz tih drugih izvora.

Član 25

Korisnici sredstava budžeta mogu preuzimati obaveze na teret budžeta samo do iznosa aproprijacije utvrđene ovom odlukom.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava koji je predviđen ovom odlukom ili su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret budžeta.

Obaveze preuzete, u skladu sa odobrenim aproprijacijama u 2009. godini, a neizvršene u toku te godine, prenose se i imaju status preuzetih obaveza i u 2010. godini i izvršavaju se na teret odobrenih aproprijacija ovom odlukom.

Preuzete obaveze i sve finansijske obaveze moraju biti izvršene isključivo na principu gotovinske osnove sa konsolidovanog računa trezora osim ako je zakonom, odnosno aktom Vlade predviđen drugačiji metod.

Član 26

Direktni korisnici budžetskih sredstava predlažu i odgovorni su za realizaciju programa iz oblasti za koje su nadležni.

Programe iz prethodnog stava donosi Gradsko veće.

Član 27

U skladu sa članom 2. tačka 31, članom 54. i članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09), u budžetskoj 2010. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", br. 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta grada Beograda.

Član 28

Gradsko veće doneće program racionalizacije kojim će obuhvatiti sve korisnike javnih sredstava, uključujući i odgovarajuće kriterijume za izvršavanje tog programa, i o tome obavestiti Skupštinu grada, ukoliko takva obaveza bude propisana posebnim zakonom.

U skladu sa propisom o maksimalnom broju izvršilaca kod korisnika budžetskih sredstava, deo sredstava sa aproprijacija plata predviđenih budžetom grada Beograda za plate zaposlenih koji će biti obuhvaćeni racionalizacijom, preneće se u tekuću budžetsku rezervu, a zatim iz nje na aproprijaciju 414 - Socijalna davanja zaposlenima, kod direktnih i indirektnih budžetskih korisnika za iznos potrebnih sredstava za isplatu otpremnina izvršiocima za čijim je radom prestala potreba.

Član 29

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u članu 13. ove odluke, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva ostvarena, a za namene utvrđene ovom odlukom.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode, utvrđene u članu 13. ove odluke, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 30

Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u Pravilniku o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda izvršiće odgovarajuće izmene ove odluke.

Član 31

Raspored ostvarenih primanja budžeta vrši se tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu da vrše plaćanja do visine kvota koje za tromesečni ili neki drugi period odredi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika kao i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 32

Sredstva raspoređena za finansiranje rashoda i izdataka, odnosno programa korisnika budžeta, prenose se na osnovu njihovog zahteva, a u skladu sa utvrđenim iznosom aproprijacija, odnosno utvrđenim kvotama.

Uz zahtev za prenos, korisnici su dužni da dostave kompletnu dokumentaciju za plaćanje na osnovu koje je utvrđena obaveza korisnika budžetskih sredstava.

Član 33

Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, na zahtev, Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Beograda stave na uvid dokumentaciju o njihovom finansiranju, kao i da dostavljaju izveštaje o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda u određenom vremenskom periodu.

Član 34

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, koji ostvare uštede u trošenju sredstava budžeta planiranih za rashode za zaposlene i korišćenje roba i usluga, mogu ostvareni iznos ušteda koristiti za isplatu nagrada za posebne rezultate rada zaposlenih.

Ostvarena sredstva uštede iz stava 1. ovog člana ne mogu se isplaćivati u većem iznosu od iznosa potrebnog za isplatu jednog mesečnog platnog fonda direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, i to na kraju budžetske godine.

Sredstva ostvarena od ušteda preusmeravaju se u korist aproprijacije ekonomske klasifikacije 416 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi na teret aproprijacije čiji se iznos umanjuje, o čemu odlučuje gradonačelnik grada Beograda.

Član 35

Ukoliko indirektni korisnik budžetskih sredstava radnjama u okviru obavljanja svoje delatnosti izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudska poravnanja neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 36

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad za 2009. godinu, na teret kapitala, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 37

Ugovori o nabavci dobara, pružanju usluga i izvođenju građevinskih radova, koje zaključuju direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava moraju biti dodeljeni u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.

Nabavkom male vrednosti, u smislu propisa o javnim nabavkama smatra se nabavka čija je vrednost definisana zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije za 2010. godinu.

Član 38

Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač grad Beograd, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku roka iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", broj 46/06), a završava se do 30. novembra 2010. godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2009. godinu uplate u budžet grada Beograda prema dinamici koja će biti određena posebnim aktom.

Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 39

Grad Beograd se može zaduživati uzimanjem kredita ili emitovanjem hartija od vrednosti, pod uslovom da te hartije od vrednosti mogu kupiti isključivo Republika Srbija i finansijske institucije.

Član 40

Odluku o kapitalnom zaduživanju grada donosi Skupština grada Beograda, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija Republike Srbije.

Grad se može zadužiti u zemlji i inostranstvu, odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.

Član 41

Za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, koji može da nastane usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima budžeta, gradonačelnik se može zadužiti u skladu sa odredbama člana 35. Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", broj 61/2005).

Član 42

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, preneće na račun izvršenja budžeta, do 31. januara 2010. godine, sva sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2009. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Odlukom o budžetu grada Beograda za 2009. godinu.

Član 43

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. januara 2010. godine.

 

Samostalni član Odluke o rebalansu budžeta grada Beograda za 2010. godinu

("Sl. list grada Beograda", br. 22/2010)

Član 10

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. jula 2010. godine.