ODLUKA

O OSNIVANJU CENTRALNOG REGISTRA OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANJA

("Sl. glasnik RS", br. 47/2010)

1. Osniva se Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (u daljem tekstu: Centralni registar).

2. Centralni registar posluje pod nazivom: Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja.

Centralni registar u poslovanju sa inostranstvom, pored naziva na srpskom jeziku može koristiti i naziv na engleskom: "CENTRAL REGISTRY OF SOCIAL INSURANCE".

Sedište Centralnog registra je u Beogradu, ul. Omladinskih brigada broj 1.

3. Centralni registar je ustanova sa svojstvom pravnog lica.

Centralni registar je nosilac svih prava, obaveza i odgovornosti u pravnom prometu u odnosu na sredstva sa kojima raspolaže i upisuje se u registar nadležnog organa, u skladu sa zakonom.

4. Centralni registar obavlja poslove iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja koji se odnose na:

1) uspostavljanje i vođenje Jedinstvene baze;

2) registraciju osiguranika i osiguranih lica;

3) dodeljivanje jedinstvenog broja;

4) evidenciju registrovanih obveznika doprinosa, na osnovu podataka preuzetih od organa i organizacija nadležnih za registraciju;

5) evidenciju o osnovicama doprinosa i uplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po svim osnovama po osiguraniku i periodima na koje se te uplate odnose;

6) evidentiranje obrađenih podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po poslodavcu, odnosno isplatiocu prihoda na mesečnom nivou;

7) kontrola podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po osiguraniku po svim osnovama prilikom svake isplate;

8) evidentiranje obrađenih podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po osiguraniku na mesečnom nivou;

9) usaglašavanje podataka o obveznicima doprinosa i osiguranim licima kojima raspolažu Poreska uprava, organizacije za obavezno socijalno osiguranje i drugi organi i organizacije;

10) kompleksnu i sveobuhvatnu analizu unetih i obrađenih podataka u rokovima predviđenim zakonom i ukazivanje nadležnim organima na uočene nepravilnosti;

11) obezbeđivanje tehničkih uslova za međusobno povezivanje i usklađivanje rada subjekata povezanih u sistem Centralnog registra u vezi sa dostavljanjem podataka;

12) obezbeđivanje elektronske povezanosti sa drugim registrima i bazama podataka koje se vode u Republici Srbiji, a imaju značaja za obveznike doprinosa i osigurana lica.

Centralni registar obavlja i druge poslove vezane za uspostavljanje i vođenje Jedinstvene baze.

5. Sredstva i imovinu za osnivanje i rad Centralnog registra čine sredstva, imovina, prava i obaveze Centralnog registra obveznika doprinosa za socijalno osiguranje - poslodavaca i osiguranika, koje Centralni registar preuzima danom početka rada.

Sredstva za obavljanje delatnosti Centralnog registra obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije, na razdelu ministarstva nadležnog za poslove socijalne politike, a mogu se obezbediti i od poklona, donacija, priloga i iz drugih izvora.

6. Organi Centralnog registra su: Upravni odbor i direktor.

Članove upravnog odbora i direktora Centralnog registra imenuje i razrešava Vlada, u skladu sa zakonom.

7. Upravni odbor ima pet članova i to po jednog predstavnika Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, Nacionalne službe za zapošljavanje, Poreske uprave i Agencije za privredne registre.

Članove upravnog odbora imenuje i razrešava Vlada.

Članovi upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Članovi upravnog odbora tu dužnost obavljaju bez naknade.

Upravni odbor obavlja sledeće poslove:

1) donosi statut i druge opšte akte;

2) odlučuje o poslovanju i korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom;

3) usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun;

4) donosi godišnji program rada;

5) donosi finansijski plan i završni račun, u skladu sa zakonom;

6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Na statut, godišnji program rada i godišnji finansijski plan saglasnost daje Vlada.

8. Centralni registar predstavlja i zastupa direktor Centralnog registra.

Direktora Centralnog registra imenuje i razrešava Vlada, na period od pet godina.

Direktor Centralnog registra obavlja sledeće poslove:

1) organizuje rad i poslovanje Centralnog registra;

2) predstavlja i zastupa Centralni registar;

3) izvršava odluke upravnog odbora;

4) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u Centralnom registru;

5) rukovodi radom zaposlenih u Centralnom registru;

6) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom, opštim aktima i odlukama upravnog odbora.

9. Opšti akti Centralnog registra su: statut, akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji poslova i drugi opšti akti.

Statut je osnovni opšti akt Centralnog registra.

Statut sadrži sledeće odredbe o:

1) nazivu i sedištu;

2) delatnosti, odnosno poslovima;

3) organima i njihov delokrug;

4) unutrašnjoj organizaciji;

5) zastupanju i odgovornosti za obaveze;

6) drugim pitanjima od značaja za rad i poslovanje Centralnog registra

10. Do imenovanja direktora Centralnog registra, dužnost direktora obavljaće, u svojstvu vršioca dužnosti direktora Centralnog registra, Milica Danilović, direktor Centralnog registra obveznika doprinosa za socijalno osiguranje - poslodavaca i osiguranika.

11. Vlada će imenovati članove Upravnog odbora u roku od 15 dana od dana upisa Centralnog registra u sudski registar.

Upravni odbor će u roku od 15 dana od dana konstituisanja doneti Statut Centralnog registra.

Vlada će imenovati direktora Centralnog registra u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

12. Danom početka rada Centralni registar preuzima prava i obaveze, poslove, opremu, sredstva za rad kao i zaposlene u Centralnom registru obveznika doprinosa za socijalno osiguranje - poslodavaca i osiguranika.

13. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".