ODLUKAO OSNIVANJU CENTRALNOG REGISTRA OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANJA("Sl. glasnik RS", br. 47/2010) |
1. Osniva se Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (u daljem tekstu: Centralni registar).
2. Centralni registar posluje pod nazivom: Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja.
Centralni registar u poslovanju sa inostranstvom, pored naziva na srpskom jeziku može koristiti i naziv na engleskom: "CENTRAL REGISTRY OF SOCIAL INSURANCE".
Sedište Centralnog registra je u Beogradu, ul. Omladinskih brigada broj 1.
3. Centralni registar je ustanova sa svojstvom pravnog lica.
Centralni registar je nosilac svih prava, obaveza i odgovornosti u pravnom prometu u odnosu na sredstva sa kojima raspolaže i upisuje se u registar nadležnog organa, u skladu sa zakonom.
4. Centralni registar obavlja poslove iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja koji se odnose na:
1) uspostavljanje i vođenje Jedinstvene baze;
2) registraciju osiguranika i osiguranih lica;
3) dodeljivanje jedinstvenog broja;
4) evidenciju registrovanih obveznika doprinosa, na osnovu podataka preuzetih od organa i organizacija nadležnih za registraciju;
5) evidenciju o osnovicama doprinosa i uplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po svim osnovama po osiguraniku i periodima na koje se te uplate odnose;
6) evidentiranje obrađenih podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po poslodavcu, odnosno isplatiocu prihoda na mesečnom nivou;
7) kontrola podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po osiguraniku po svim osnovama prilikom svake isplate;
8) evidentiranje obrađenih podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po osiguraniku na mesečnom nivou;
9) usaglašavanje podataka o obveznicima doprinosa i osiguranim licima kojima raspolažu Poreska uprava, organizacije za obavezno socijalno osiguranje i drugi organi i organizacije;
10) kompleksnu i sveobuhvatnu analizu unetih i obrađenih podataka u rokovima predviđenim zakonom i ukazivanje nadležnim organima na uočene nepravilnosti;
11) obezbeđivanje tehničkih uslova za međusobno povezivanje i usklađivanje rada subjekata povezanih u sistem Centralnog registra u vezi sa dostavljanjem podataka;
12) obezbeđivanje elektronske povezanosti sa drugim registrima i bazama podataka koje se vode u Republici Srbiji, a imaju značaja za obveznike doprinosa i osigurana lica.
Centralni registar obavlja i druge poslove vezane za uspostavljanje i vođenje Jedinstvene baze.
5. Sredstva i imovinu za osnivanje i rad Centralnog registra čine sredstva, imovina, prava i obaveze Centralnog registra obveznika doprinosa za socijalno osiguranje - poslodavaca i osiguranika, koje Centralni registar preuzima danom početka rada.
Sredstva za obavljanje delatnosti Centralnog registra obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije, na razdelu ministarstva nadležnog za poslove socijalne politike, a mogu se obezbediti i od poklona, donacija, priloga i iz drugih izvora.
6. Organi Centralnog registra su: Upravni odbor i direktor.
Članove upravnog odbora i direktora Centralnog registra imenuje i razrešava Vlada, u skladu sa zakonom.
7. Upravni odbor ima pet članova i to po jednog predstavnika Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, Nacionalne službe za zapošljavanje, Poreske uprave i Agencije za privredne registre.
Članove upravnog odbora imenuje i razrešava Vlada.
Članovi upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Članovi upravnog odbora tu dužnost obavljaju bez naknade.
Upravni odbor obavlja sledeće poslove:
1) donosi statut i druge opšte akte;
2) odlučuje o poslovanju i korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom;
3) usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun;
4) donosi godišnji program rada;
5) donosi finansijski plan i završni račun, u skladu sa zakonom;
6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Na statut, godišnji program rada i godišnji finansijski plan saglasnost daje Vlada.
8. Centralni registar predstavlja i zastupa direktor Centralnog registra.
Direktora Centralnog registra imenuje i razrešava Vlada, na period od pet godina.
Direktor Centralnog registra obavlja sledeće poslove:
1) organizuje rad i poslovanje Centralnog registra;
2) predstavlja i zastupa Centralni registar;
3) izvršava odluke upravnog odbora;
4) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u Centralnom registru;
5) rukovodi radom zaposlenih u Centralnom registru;
6) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom, opštim aktima i odlukama upravnog odbora.
9. Opšti akti Centralnog registra su: statut, akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji poslova i drugi opšti akti.
Statut je osnovni opšti akt Centralnog registra.
Statut sadrži sledeće odredbe o:
1) nazivu i sedištu;
2) delatnosti, odnosno poslovima;
3) organima i njihov delokrug;
4) unutrašnjoj organizaciji;
5) zastupanju i odgovornosti za obaveze;
6) drugim pitanjima od značaja za rad i poslovanje Centralnog registra
10. Do imenovanja direktora Centralnog registra, dužnost direktora obavljaće, u svojstvu vršioca dužnosti direktora Centralnog registra, Milica Danilović, direktor Centralnog registra obveznika doprinosa za socijalno osiguranje - poslodavaca i osiguranika.
11. Vlada će imenovati članove Upravnog odbora u roku od 15 dana od dana upisa Centralnog registra u sudski registar.
Upravni odbor će u roku od 15 dana od dana konstituisanja doneti Statut Centralnog registra.
Vlada će imenovati direktora Centralnog registra u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
12. Danom početka rada Centralni registar preuzima prava i obaveze, poslove, opremu, sredstva za rad kao i zaposlene u Centralnom registru obveznika doprinosa za socijalno osiguranje - poslodavaca i osiguranika.
13. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".