| PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL TEHNIČAR MEHATRONIKE("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 9/2007, 6/2010 i 11/2010 - ispr.) | 
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil tehničar mehatronike, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), iz sledećih predmeta:
1) Srpski jezik i književnost;
2) Srpski jezik kao nematernji jezik;
3) Strani jezik;
4) Drugi strani jezik;
5) Fizičko vaspitanje;
6) Građansko vaspitanje;
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2007/2008. godine.
Samostalni član Pravilnika o izmenama
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar mehatronike
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 6/2010)
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2010/2011. godine.
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područja rada: ELEKTROTEHNIKA I MAŠINSTVO I OBRADA METALA
Obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE - ogled
Trajanje obrazovanja: četiri godine
Cilj ogleda:
Uvođenje programskih novina:
- razvoj i primena modularnih programa stručnog obrazovanja koji su zasnovani na standardima zanimanja i potrebama tržišta rada za znanjima i veštinama;
- razvoj obrazovnih programa koji zadovoljavaju razvojne potrebe i potrebe za generičkim i životnim veštinama učenika;
- zasnivanja programa obrazovanja, nastave i učenja na precizno definisanim ciljevima i ishodima koji omogućuju individualan pristup učenju i koji uvažavaju razvojne potencijale i mogućnosti učenika;
- uspostavljanje funkcionalne veze između sadržaja obaveznih predmeta i stručnih modula kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;
- provera stručno teorijskih znanja i radnih kompetencija u okviru stručne mature.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje organizacije nastave i uslova rada u školi modularnoj programskoj strukturi i uspešnom dosezanju ishoda obrazovanja;
- razvoj modela socijalnog partnerstva putem programskog i organizacionog povezivanja srednjih stručnih škola sa kompanijama, tržištem rada i lokalnom zajednicom;
- realizacija modularnih programa kroz različite organizacione oblike nastave (teorijsku nastavu, vežbe, praktičan rad i nastavu u bloku);
- razvoj kriterijuma i standarda evaluacije i ocenjivanja zasnovanih na projektovanim ishodima obrazovanja;
- unapređenje stručnih i pedagoških kompetencija nastavnika;
- modernizovanje školske infrastrukture i unapređenje uslova za rad i učenje.
Očekivani ishodi ogleda:
- unapređene mogućnosti za zapošljavanje i sticanje kompetencija neophodnih za kvalitetan rad u zanimanju i obavljanje određenih poslova;
- sticanje uslova za nastavak školovanja i osposobljavanje za dalje celoživotno učenje;
- sticanje ključnih (generičkih) kompetencija i životnih veština neophodnih za dalje učenje i profesionalni razvoj;
- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;
- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike;
- provera radnih kompetencija učenika na stručnoj maturi.
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2007. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa u području rada Elektrotehnika, mašinstvo i obrada metala. U cilju uspešnog sprovođenje ogleda za nastavnike i direktore srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se obuka u oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada.
Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno - vaspitnog rada u školama.
Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje pružiće savetodavnu podršku direktorima i nastavnicima za realizaciju programa, razvoj materijala za rad, praćenje i vrednovanje ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.
Primena ogleda će biti praćena kontinuirano u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno - vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
Rezultate ogleda objaviće Ministarstvo prosvete na način dostupan široj stručnoj javnosti.
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE - ogled
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
Cilj stručnog obrazovanja za obrazovni profil MEHATRONIČAR je osposobljavanje učenika za dijagnostifikovanje i otklanjanje kvara, preventivno i periodično održavanje opreme mehatronskog sistema i unos, postavljanje i praćenje parametara mehatronskog sistema.
S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređenje zapošljivosti, učenici će biti osposobljavani za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu
- efikasan rad u grupnim situacijama
- preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje i napredovanje u poslu i karijeri
- blagovremeno reagovanje na promenu u radnoj sredini
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu.
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
| radne kompetencije | znanja | veštine | stavovi | 
| Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: | |||
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat:
- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije
- zajedničkog rada nastavnika i učenika u svim modulima i predmetima
- primene strategija, metoda i tehnika aktivnog učenja i usvajanja znanja i veština u nastavi.
Nastavni plan za ogled - Tehničar mehatronike
| 
 | I RAZRED | II RAZRED | III RAZRED | IV RAZRED | UKUPNO | ||||||||||||||||||||||||||||
| nedeljno | godišnje | nedeljno | godišnje | nedeljno | godišnje | nedeljno | godišnje | godišnje | |||||||||||||||||||||||||
| T | V | PN | T | V | PN | B | T | V | PN | T | V | PN | B | T | V | PN | T | V | PN | B | T | V | PN | T | V | PN | B | T | V | PN | B | Σ | |
| A: OBAVEZNI PREDMETI | 18 | 7 | 0 | 666 | 259 | 0 | 0 | 17 | 4 | 0 | 629 | 148 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 350 | 0 | 0 | 0 | 10 | 2 | 0 | 310 | 62 | 0 | 0 | 1955 | 469 | 0 | 0 | 2424 | 
| 1. Srpski jezik i književnost | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 105 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 93 | 
 | 
 | 
 | 420 | 0 | 0 | 0 | 420 | 
| 1.1 ___________ jezik i književnost | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2. Srpski jezik kao nematernji jezik | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 3. Strani jezik I | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 70 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 62 | 
 | 
 | 
 | 280 | 0 | 0 | 0 | 280 | 
| 4. Fizičko vaspitanje | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 70 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 62 | 
 | 
 | 
 | 280 | 0 | 0 | 0 | 280 | 
| 5. Matematika | 4 | 
 | 
 | 148 | 
 | 
 | 
 | 4 | 
 | 
 | 148 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 105 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 93 | 
 | 
 | 
 | 494 | 0 | 0 | 0 | 494 | 
| 6. Računarstvo i informatika | 
 | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 111 | 0 | 0 | 111 | 
| 7. Fizika | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 74 | 0 | 0 | 0 | 74 | 
| 8. Tehničko crtanje | 
 | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 111 | 0 | 0 | 111 | 
| 9. Mehanika | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 111 | 0 | 0 | 0 | 111 | 
| 10. Elektrotehnika sa merenjima | 2 | 1 | 
 | 74 | 37 | 
 | 
 | 1 | 1 | 
 | 37 | 37 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 111 | 74 | 0 | 0 | 185 | 
| 11. Tehnička mehanika sa mehanizmima | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 111 | 0 | 0 | 0 | 111 | 
| 12. Elektronika | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 1 | 
 | 74 | 37 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 74 | 37 | 0 | 0 | 111 | 
| 13. Programiranje | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 74 | 0 | 0 | 74 | 
| 14. Preduzetništvo | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 62 | 
 | 
 | 0 | 62 | 0 | 0 | 62 | 
| B: STRUČNI MODULI | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 111 | 0 | 4 | 3 | 0 | 148 | 111 | 0 | 0 | 6 | 18 | 0 | 156 | 439 | 0 | 60 | 4 | 12 | 0 | 124 | 372 | 0 | 90 | 428 | 922 | 111 | 150 | 1611 | 
| 1. Priprema elektromašinskih materijala | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 111 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 0 | 111 | 0 | 111 | 
| 2. Hidrauličke i pneumatske komponente | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 1 | 
 | 74 | 37 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 74 | 37 | 0 | 0 | 111 | 
| 3. Mašinski elementi | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 2 | 
 | 74 | 74 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 74 | 74 | 0 | 0 | 148 | 
| 4. Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravljanja | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 105 | 
 | 18 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 105 | 0 | 18 | 123 | 
| 5. Digitalna elektronika | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 2 | 
 | 42 | 42 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 42 | 42 | 0 | 0 | 84 | 
| 6. Mikrokontroleri | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 4 | 
 | 
 | 56 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 56 | 0 | 0 | 56 | 
| 7. Merni pretvarači | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 39 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 39 | 0 | 0 | 39 | 
| 8. Sistemi upravljanja | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 1 | 
 | 44 | 22 | 
 | 24 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 44 | 22 | 0 | 24 | 90 | 
| 9. Električni pogon i oprema u mehatronici | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 2 | 
 | 70 | 70 | 
 | 18 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 70 | 70 | 0 | 18 | 158 | 
| 10. Modeliranje sa analizom elemen. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 105 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 105 | 0 | 0 | 105 | 
| 11. Programabilni logički kontroleri | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 1 | 2 | 
 | 31 | 62 | 
 | 
 | 31 | 62 | 0 | 0 | 93 | 
| 12. Mehatronski sistemi | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 3 | 
 | 
 | 93 | 
 | 
 | 30 | 93 | 0 | 0 | 30 | 123 | 
| 13. Testiranje i dijagnostika mehatronskih sist. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 5 | 
 | 
 | 155 | 
 | 30 | 0 | 155 | 0 | 30 | 185 | 
| 14. Održavanje i montaža mehatronskih sistema | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 5 | 
 | 
 | 155 | 
 | 30 | 0 | 155 | 0 | 30 | 185 | 
| V: IZBORNI PREDMETI | 3 | 0 | 0 | 111 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 111 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 105 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 93 | 0 | 0 | 0 | 420 | 0 | 0 | 0 | 420 | 
| 1. Građansko vaspitanje / Verska nastava | 1 | 
 | 
 | 37 | 
 | 
 | 
 | 1 | 
 | 
 | 37 | 
 | 
 | 
 | 1 | 
 | 
 | 35 | 
 | 
 | 
 | 1 | 
 | 
 | 31 | 
 | 
 | 
 | 140 | 0 | 0 | 0 | 140 | 
| 2. Izborni predmeti prema programu ogleda | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 74 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 70 | 
 | 
 | 
 | 2 | 
 | 
 | 62 | 
 | 
 | 
 | 280 | 0 | 0 | 0 | 280 | 
| Ukupno A+B+V: | 21 | 7 | 3 | 777 | 259 | 111 | 0 | 24 | 7 | 0 | 888 | 259 | 0 | 0 | 19 | 18 | 0 | 611 | 439 | 0 | 60 | 17 | 14 | 0 | 527 | 434 | 0 | 90 | 2803 | 1391 | 111 | 150 | 4455 | 
| 
 | Σ | 4455 | 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Fond časova izbornih predmeta po razredima
| IZBORNI PREDMETI | I | II | III | IV | 
| Izborni predmet predviđen Zakonom | ||||
| 1. Građansko vaspitanje / Verska nastava | 37 | 37 | 35 | 31 | 
| Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 1. Drugi strani jezik | 74 | 74 | 70 | 62 | 
| 2. Istorija - izabrane teme | 74 | 74 | 
 | 
 | 
| 3. Hemija | 74 | 
 | 
 | 
 | 
| 4. Računarstvo i informatika 2 | 
 | 74 | 70 | 62 | 
| 5. Objektno programiranje | 
 | 
 | 70 | 
 | 
| 6. Geometrija | 
 | 
 | 70 | 
 | 
| 7. Uvod u analizu | 
 | 
 | 
 | 62 | 
| 8. Robotika | 
 | 
 | 
 | 62 | 
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa, i to:
- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;
- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.
Učenici mogu da se opredele za strani jezik kao izborni predmet samo u prvom razredu i mogu ga slušati u kontinuitetu do kraja školovanja ili kraće. To znači da ukoliko odustanu u nekom razredu ne mogu ga ponovo birati u narednim.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.
Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Izborni predmeti Računarstvo i informatika 2 i Objektno programiranje se realizuju kao vežbe u grupama od 8 do 12 učenika.
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):
| razred | predmet / modul | godišnji fond časova | broj učenika u grupi | ||
| V | PN | B | |||
| I | Tehničko crtanje | 111 | 
 | 
 | 12 | 
| Elektrotehnika sa merenjima | 37 | 
 | 
 | 12 | |
| Priprema elektomašinskih materijala | 
 | 111 | 
 | 12 | |
| Računarstvo i informatika | 111 | 
 | 
 | 12 | |
| II | Elektrotehnika sa merenjima | 37 | 
 | 
 | 12 | 
| Elektronika | 37 | 
 | 
 | 12 | |
| Programiranje | 111 | 
 | 
 | 12 | |
| Hidrauličke i pneumatske komponente | 37 | 
 | 
 | 12 | |
| Mašinski elementi | 74 | 
 | 
 | 12 | |
| III | Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravljanja | 105 | 
 | 18 | 12 | 
| Digitalna elektronika | 42 | 
 | 
 | 12 | |
| Mikrokontroleri | 56 | 
 | 
 | 12 | |
| Merni pretvarači | 39 | 
 | 
 | 12 | |
| Sistemi upravljanja | 22 | 
 | 24 | 12 | |
| Električni pogon i oprema u mehatronici | 70 | 
 | 18 | 12 | |
| Modeliranje sa analizom elemenata i mehanizama | 105 | 
 | 
 | 12 | |
| IV | Preduzetništvo | 62 | 
 | 
 | 12 | 
| Programabilni logični kontoleri | 62 | 
 | 
 | 12 | |
| Mehatronski sistemi 1 ili 2* | 
 | 
 | 30 | 12 | |
| Testiranje i dijagnostika mehatronskih sistema | 155 | 
 | 30 | 12 | |
| Održavanje i montaža mehatronskih sistema | 155 | 
 | 30 | 12 | |
* Specifičnost održavanja modula Mehatronski sistemi. Škola na osnovu zahteva lokalnog tržišta rada i svojih mogućnosti odlučuje za koju od dve ponuđene verzije modula će se održavati nastava (Mehatronski sistemi 1 ili Mehatronski sistemi 2).
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
| I
 RAZRED | II
 RAZRED | III
 RAZRED | IV
 RAZRED | UKUPNO | |
| Čas odeljenskog starešine | do 74 | do 74 | do 70 | do 62 | do 280 | 
| Dodatni rad2 | do 30 | do 30 | do 3 | do 30 | do 120 | 
| Dopunski rad2 | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 | 
| Pripremni rad2 | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 | 
2Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada.
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
| I | II | III | IV | |
| Ekskurzija | 1-2 | 2-3 | 3-4 | do 5 | 
| Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture | 2 časa nedeljno | |||
| Drugi predmeti3 | 1 - 2 časa nedeljno | |||
| Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) | 30 - 60 časova godišnje | |||
| Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge | 15 - 30 časova godišnje | |||
| Kulturna i javna delatnost škole | 2 radna dana | |||
3 Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
| razred | razredno-časovna nastava | mentorski rad (nastava u bloku) | obavezne vannastavne aktivnosti | ostalo (završni ispit) | ukupno radnih nedelja | 
| I | 37 | 2 | 39 | ||
| II | 37 | 2 | 39 | ||
| III | 35 | 2 | 2 | 39 | |
| IV | 31 | 3 | 2 | 3 | 39 | 
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil Tehničar mehatronike - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91).
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja rada Elektrotehnika, mašinstvo i obrada metala ("Prosvetni glasnik", broj 8/91).
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);
- odgovarajuće softverske pakete;
- Internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje dostupnih nastavnih sredstava (računara i projektora, dijaprojektora, grafoskopa, televizora i video rekordera i sl).
Gantogram stručnih modula po razredima za ogled - Tehničar mehatronike
| Moduli / Radne nedelje | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | T | V | PN | B | Σ | ||
| Prvi | 1. Priprema elektromašinskih materijala | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 0 | 111 | 0 | 111 | 
| V | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 
 | Σ | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 111 | 0 | 111 | |
|   | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Moduli / Radne nedelje | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | T | V | PN | B | Σ | ||
| Drugi | 2. Mašinski elementi | T | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 74 | 74 | 0 | 0 | 148 | 
| V | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 3. Hidrauličke i pneumatske komponente | T | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 74 | 37 | 0 | 0 | 111 | |
| V | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 
 | Σ | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 148 | 111 | 0 | 0 | 259 | |
|   | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Moduli / Radne nedelje | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | T | V | PN | B | Σ | ||
| Treći | 4. Digitalna elektronika | T | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 42 | 42 | 0 | 0 | 84 | 
| V | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 5. Mikrokontroleri | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 56 | 0 | 0 | 56 | |
| V | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 6. Merni pretvarači | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 39 | 0 | 0 | 39 | |
| V | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 7. Sistemi upravljanja | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
 | 
 | 44 | 22 | 0 | 24 | 90 | |
| V | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 12 | 12 | |||||||
| 8. Hidr. i pneum. sistemi kao objekti upravljanja | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 105 | 0 | 18 | 123 | |
| V | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 18 | 
 | |||||||
| 9. Električni pogon i oprema u mehanotronici | T | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
 | 
 | 70 | 70 | 0 | 18 | 158 | |
| V | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 18 | |||||||
| 10. Modeliranje sa analizom elemen. i mehanizama | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 105 | 0 | 0 | 105 | |
| V | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 
 | Σ | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 30 | 30 | 156 | 439 | 0 | 60 | 655 | |
|   | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Moduli / Radne nedelje | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | T | V | PN | B | Σ | ||
| Četvrti | 11. Programabilni logički kontroleri | T | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 31 | 62 | 0 | 0 | 93 | 
| V | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 12. Mehatronski sistemi | T | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 93 | 0 | 0 | 30 | 123 | |
| V | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 30 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 13. Testiranje i dijagnostika mehatronskih sistema | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 155 | 0 | 30 | 185 | |
| V | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 30 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 14. Održavanje i montaža mehatronskih sistema | T | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 0 | 155 | 0 | 30 | 185 | |
| V | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| PN | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| B | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 30 | 
 | 
 | 
 | |||||||
| 
 | Σ | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 124 | 372 | 0 | 90 | 586 | |
| 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Σ= | 428 | 922 | 111 | 150 | 1611 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||