ODLUKA

O UREĐENJU SAOBRAĆAJA NA TERITORIJI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 9/2010 i 15/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se saobraćaj na javnim saobraćajnim površinama na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad) i utvrđuju uslovi, organizacija rada, način naplate, pravo raspolaganja i ostali uslovi u vezi sa poslovima premeštanja, blokiranja, deblokiranja i čuvanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, kao i uklanjanje dotrajalih, oštećenih, neregistrovanih i napuštenih vozila (u daljem tekstu: odbačena vozila) na teritoriji Grada.

Vozilom u smislu prethodnog stava smatra se motorno vozilo i priključno vozilo (u daljem tekstu: vozilo).

Poslove premeštanja, blokiranja, deblokiranja i čuvanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila i uklanjanja odbačenih vozila obavlja JKP "Higijena" Pančevo (u daljem tekstu: Komunalno preduzeće).

Član 2

Javnim saobraćajnim površinama u smislu ove odluke smatraju se: putevi, ulice, trgovi, pločnici, parkirališta, pešačke staze, pešački prelazi u nivou i drugi, biciklističke staze, mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, ostrva za regulisanje i razdvajanje saobraćajnog toka, javne garaže, autobuska i taksi stajališta, terminali javnog gradskog saobraćaja i slične površine.

Član 3

Saobraćaj na javnim saobraćajnim površinama dopušten je svima pod jednakim uslovima i u granicama propisanim zakonom i ovom odlukom.

Član 4

Na javnim saobraćajnim površinama ne smeju se preduzimati bilo kakve radnje ili delatnosti koje bi mogle da je oštete ili da ugroze protočnost saobraćaja i njegovo nesmetano i bezbedno odvijanje, osim u slučaju opasnosti, izvođenja radova ili u drugim prilikama propisanim zakonom i drugim propisima.

Deo javne saobraćajne površine na kojoj su nastala oštećenja koja se ne mogu odmah otkloniti ili na kojoj se izvode radovi, ili je zabranjena za saobraćaj zbog toga što je ugrožena bezbednost i protočnost odvijanja saobraćaja, mora biti vidljivo obeležena postavljanjem odgovarajućih saobraćajnih znakova i branika.

II PEŠAČKE ZONE I ZONE SA OGRANIČENIM KRETANJEM MOTORNIH VOZILA

Član 5

Pešačka zona na teritoriji Grada je deo puta, ulice, odnosno trga ili deo naselja po kome je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka.

Zabrana saobraćaja u pešačkoj zoni ne odnosi se na

• vozila hitne pomoći, vatrogasna vozila i vozila MUP, kada postoji neodložna službena potreba

• vozila za neophodne intervencije u svrhu otklanjanja kvarova na TT, električnim, vodovodnim, kanalizacionim i sličnim instalacijama, kada postoji neodložna potreba

• vozila za održavanje čistoće u vremenu od 04 do 07 sati i od 14,00 do 17,00 sati.

U pešačkoj zoni, u određenom vremenskom periodu, organizaciona jedinica Gradske uprave Grada nadležna za poslove saobraćaja - Agencija za saobraćaj (u daljem tekstu: Agencija), može dozvoliti kretanje određenih vozila brzinom kretanja pešaka, tako da ne ugrožavaju pešake.

Član 6

Zone sa ograničenim saobraćajem motornih vozila jesu centralna i zaštitna zona naseljenog mesta na teritoriji Grada.

Član 7

Agencija posebnim rešenjem određuje pešačke zone i zone sa ograničenim saobraćajem motornih vozila, zabrane i ograničenja, kao i posebne uslove odvijanja saobraćaja u tim zonama.

Član 8

U pešačkim zonama i zonama sa ograničenim saobraćajem motornih vozila, mogu se kretati samo vozila određena rešenjem iz člana 7. ove odluke, na osnovu posebnog odobrenja Agencije.

Odobrenje iz stava 1. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana.

Izuzetno, Agencija može u opravdanim slučajevima odobriti kretanje i drugih vozila u zonama iz stava 1. ovog člana za zaustavljanje, odnosno stajanje vozila na zabranjenim mestima, ako je to neophodno za funkcionisanje života u gradu, invalidima koji imaju posebnu nalepnicu koju izdaje Agencija u skladu sa posebnim aktima Grada, radi dovoza ili odvoza materijala, na osnovu saglasnosti i posebnih uslova upravljača puta, prilikom selidbe, kada se stvari utovaruju i istovaruju na javnoj saobraćajnoj površini. na kojoj je saobraćaj ili zaustavljanje i parkiranje vozila zabranjeno.

Vozači vozila iz stava 1. i 3. ovog člana moraju, prilikom vožnje, dati prednost pešacima i prema potrebi zaustaviti vozilo.

Član 9

U slučaju zloupotreba odobrenja iz člana 8. ove odluke, Agencija može uskratiti njegovo ponovno izdavanje.

Član 10

Pojedine javne saobraćajne površine mogu se izuzetno odrediti kao privremena pešačka zona.

Pešačka zona iz stava 1. ovog člana može biti proglašena samo određenim danima i u određeno vreme.

Član 11

Radi obezbeđenja pešačke zone iz stava 1. člana 10. ove odluke, zabraniće se saobraćaj na javnim saobraćajnim površinama koje se privremeno određuju kao pešačka zona.

U privremenoj pešačkoj zoni može se obavljati ugostiteljska i trgovinska delatnost i održavati druge prigodne manifestacije.

Odobrenje za zauzeće površina za obavljanje delatnosti i manifestacija iz prethodnog stava ovog člana izdaje Agencija.

Član 12

Za zauzeće površina u privremenoj pešačkoj zoni, plaća se naknada.

Naknada se ne plaća za montažne objekte i druge sadržaje za potrebe organizovanja Internacionalnog pančevačkog karnevala.

Naknada se ne plaća za montažne objekte i druge sadržaje za potrebe organizovanja drugih manifestacija od gradskog interesa, o čemu odlučuje Gradsko veće Grada.

Član 13

Privremenu pešačku zonu određuje Agencija u skladu sa potrebama Grada ili na osnovu zahteva organizatora, uz prethodnu saglasnost Policijske uprave.

Privremena pešačka zona i zauzeće javnih saobraćajnih i drugih površina za vreme održavanja Internacionalnog pančevačkog karnevala, urediće se posebnom odlukom Grada.

Zahtev iz stava 1. ovog člana mora se dostaviti Agenciji najkasnije 15 dana pre dana proglašenja privremene pešačke zone.

Uz zahtev dostavlja se saglasnost Policijske uprave i projekat saobraćajne signalizacije za vreme trajanja pešačke zone.

Troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i obezbeđenje za vreme trajanja privremene pešačke zone, snosi organizator iz stava 1. ovog člana.

III KRETANJE PO JAVNIM SAOBRAĆAJNIM POVRŠINAMA

Član 14

Učesnici u saobraćaju moraju prema licima sa invaliditetom, slepim i nemoćnim licima i deci, kao i prema licima koja prate ili prevoze lica sa invaliditetom i decu, postupati s najvećom pažnjom.

Član 15

Radi bezbednog kretanja lica sa invaliditetom uz pešačke prelaze moraju se ugraditi rampe ili izvesti upušteni ivičnjak.

Član 16

Lica koja u dečjim kolicima prevoze decu i lica koja voze invalidne osobe, moraju se kretati pešačkom stazom ili po drugim površinama namenjenim kretanju pešaka.

Pešačkim stazama i drugim površinama namenjenim kretanju pešaka mogu se kretati i lica u invalidskim kolicima.

Član 17

Na pešačkim površinama ispred ustanova za predškolsku decu, škola, bioskopa, pozorišta, sportskih objekata, igrališta i drugih objekata ispred kojih se redovno okuplja veći broj ljudi, moraju se postaviti zaštitne ograde.

U cilju zaštite pešaka u saobraćaju, na javnim saobraćajnim površinama mogu se postavljati stubići, ograde i posude sa ukrasnim biljem (žardinijere).

Zaštita iz stava 1. i 2. ovog člana mora biti postavljena tako da spreči mogućnost direktnog izlaska pešaka na kolovoz i da obezbedi njihovo nesmetano kretanje.

Postavljanje zaštitnih ograda, stubića i žardinijera određuje Agencija.

Zaštitne ograde, stubiće i žardinijere iz stava 1. i 2. ovog člana, postavlja i održava upravljač puta.

Član 18

Radi bezbednosti pešaka, pešačke staze moraju biti širine najmanje 1,60 m i izdignute ili na drugi način odvojene od kolovoza.

Izuzetno, u zonama gde je pešački saobraćaj mali i u urbanistički izgrađenim prostorima, pešačka staza može biti uža, ali ne manja od 1,00 m.

Član 19

Radi bezbednosti biciklista, biciklističke staze širine 1,80 m moraju biti fizički ili na drugi način odvojene od kolovoza i obezbeđene horizontalnom i vertikalnom signalizacijom.

Na trotoarima se mogu obeležiti biciklističke trake širine 0,90 m, ako to dopušta širina trotoara.

Biciklističke trake moraju biti označene horizontalnom i vertikalnom saobraćajnom signalizacijom.

Član 20

Ivičnjaci pešačkih prelaza i biciklističkih staza na ukrštanjima moraju biti upušteni u dužini od 1,00 m, da bi se omogućilo kretanje lica u invalidskim kolicima i vožnja dečijih kolica.

Član 21

Zabranjeno je kretanje traktorima, zaprežnim vozilima, jahanje, vođenje i gonjenje stoke na državnim putevima na teritoriji Grada koji prolaze kroz naseljeno mesto, na opštinskim putevima u naseljenim mestima i ulicama kojima se odvija javni gradski prevoz, kao i zaštitnoj i centralnoj zoni Grada.

Izuzetno, Agencija može odobriti uz prethodnu saglasnost Policijske uprave, kretanje kočija, zaprežnih vozila i jahanje na saobraćajnicama iz stava 1. ovog člana za turističke, kulturne i slične manifestacije.

Član 22

Autobusima međumesnog i međunarodnog putničkog saobraćaja nije dozvoljeno korišćenje stajališta javnog gradskog prevoza putnika, osim stajališta utvrđenim posebnom odlukom Grada, u skladu sa registrovanim redom vožnje.

Član 23

Trase teretnih motornih vozila kroz područje Grada određuje Agencija posebnim aktom.

Član 24

Autobusima, teretnim vozilima i priključnim vozilima, radnim mašinama, traktorima i poljoprivrednim mašinama i zapregama, zabranjeno je parkiranje na svim javnim saobraćajnim površinama i drugim javnim površinama na području Grada, osim na za to namenjenim površinama koje utvrđuje Gradsko veće na predlog Agencije.

Izuzetno, Agencija može odobriti vozilima iz stava 1. ovog člana privremeno parkiranje na neuređenim javnim površinama na rok ne duži od jedne godine, uz naknadu Gradu.

Vozilima kojima se obavlja javni prevoz i prevoz za sopstvene potrebe, parkiranje je dozvoljeno na javnim parkiralištima iz stava 1. i 2. ovog člana ili na obezbeđenim parkiralištima, u skladu sa uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje prevoz u drumskom saobraćaju.

Član 25

Zabranjeno je svim pravnim i fizičkim licima neovlašćeno iscrtavanje ili postavljanje fizičkih prepreka na javnim saobraćajnim površinama u cilju sprečavanja, zaustavljanja ili parkiranja vozila.

Na zahtev vlasnika ili korisnika stambenog, odnosno poslovnog objekta, Agencija može izdati odobrenje za postavljanje zaštitnih ograda, stubića ili drugih prepreka u cilju obezbeđenja slobodnog pristupa u objekat.

Agencija može, na zahtev vlasnika ili korisnika garaže, privrednog objekta i kolskog prilaza do garaže ili privrednog objekta, odnosno dvorišnog prostora, odobriti postavljanje zapreka u cilju sprečavanja, zaustavljanja ili parkiranja ispred ulaza u ove objekte.

Troškove postavljanja i održavanja zaštitnih ograda, stubića ili zapreka iz prethodna dva stava ovog člana, snosi vlasnik, odnosno korisnik objekta.

Izgled zaštitnih ograda, stubića i zapreka određuje upravljač puta.

Član 26

Prilikom zauzimanja javnih saobraćajnih površina radi postavljanja bašti ugostiteljskih objekata, kioska, ograda, štandova, tezgi i sličnih objekata moraju biti ispunjeni sledeći uslovi:

• širina slobodnog prolaza za pešake na trotoaru mora iznositi najmanje 1,60 m

• moraju biti obezbeđeni trouglovi preglednosti na ukrštanjima puteva, protočnost i bezbednost motornog, biciklističkog i pešačkog saobraćaja

• da udaljenost od ivice kolovoza iznosi 0,80 m.

Zauzeće javnih saobraćajnih površina iz stava 1. ovog člana, odobrava se na osnovu saglasnosti Agencije.

IV PARKIRANJE VOZILA, PREMEŠTANJE I BLOKIRANJE NEPROPISNO PARKIRANIH, NEREGISTROVANIH I ODBAČENIH VOZILA

1. Opšti uslovi za obavljanje poslova premeštanja, blokiranja i deblokiranja vozila

Član 27

Ukoliko se vozilo parkira ili zaustavi suprotno odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, premestiće se sa javne saobraćajne površine na osnovu naloga policijskog službenika, odnosno ovlašćenog lica organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za poslove komunalne inspekcije (u daljem tekstu: komunalni inspektor) i ovlašćenog lica organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za poslove komunalne policije (u daljem tekstu: komunalni policajac).

Ukoliko se autobus, teretni automobil, priključno vozilo ili radna mašina zatekne na mestima koja nisu namenjena za parkiranje tih vrsta vozila ista će se blokirati na osnovu naloga komunalnog inspektora, odnosno komunalnog policajca.

Ukoliko se vozila zateknu na javnoj zelenoj površini, premestiće se na osnovu naloga komunalnog inspektora, odnosno komunalnog policajca.

Ukoliko ne postoje tehnički uslovi za premeštanje vozila iz stava 3. ovog člana, ista će se blokirati na osnovu naloga komunalnog inspektora, odnosno komunalnog policajca.

Prilikom deblokiranja vozila, Komunalno preduzeće je dužno da izda račun o preuzimanju vozila, a vozilo će se deblokirati nakon što se izvrši i dokaže uplata troškova deblokiranja.

Član 28

Premeštanje vozila sa javne saobraćajne površine vrši se na način i prema proceduri utvrđenoj članom 296. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Ako komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac za vreme kontrole zatekne vozilo parkirano ili zaustavljeno na uređenoj javnoj i zelenoj površini, dečjem i sportskom igralištu i slično, narediće vozaču, ako je prisutan da odmah ukloni vozilo, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ukoliko vozač nije prisutan na licu mesta iz stava 2. ovog člana komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će doneti rešenje u pisanoj formi kojim će naložiti uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od tri minuta. Primerak rešenja o nalaganju uklanjanja vozila ostavlja se na vidno mesto vozila i time se smatra da je uručeno vozaču. Naknadno uklanjanje, oštećenje ili uništenje ovog rešenja ne utiče na valjanost njegove dostave.

Ukoliko vozač, u roku određenim rešenjem iz stava 3. ovog člana, ne ukloni vozilo, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će ukloniti vozilo na za to određeno mesto, o trošku vozača ili vlasnika, odnosno korisnika vozila.

Uklanjanje vozila će se prekinuti ako se vozač pojavi na lice mesta i prihvati da ukloni vozilo.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana vozač ili vlasnik, odnosno korisnik vozila snosi troškove prethodno preduzetih radnji.

Član 29

Prilikom premeštanja vozila komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac izdaje pismeni nalog Komunalnom preduzeću za premeštanje vozila.

Prilikom blokiranja vozila komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac izdaje pismeni nalog Komunalnom preduzeću za blokiranje vozila.

Nalog sadrži: datum i vreme izdavanja, registarski broj i tip vozila, mesto, razlog premeštanja ili blokiranja vozila, grubu skicu mesta i potpis lica koji izdaje nalog.

Pre izdavanja naloga za premeštanje, odnosno blokiranje vozila komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac utvrđuje fotografijom položaj nepropisno zaustavljenog ili parkiranog vozila.

Član 30

Kod blokiranja vozila Komunalno preduzeće je dužno da na prednje vetrobransko staklo, odnosno na drugo vidljivo mesto na vozilu, stavi nalepnicu da je vozilo blokirano sa uputstvom šta vozač mora činiti.

Član 31

Pre početka premeštanja vozila komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac dužan je da sačini zapisnik kojim se utvrđuje da li je i kako oštećeno vozilo koje se premešta.

Član 32

Postupak premeštanja vozila smatra se započetim u trenutku kad je započeto dizanje vozila na vozilo vučne službe.

Ako se prilikom premeštanja vozila, blokiranja i deblokiranja, ili čuvanja vozila na mestu za čuvanje vozila, vozilo ošteti, troškove oštećenja snosi Komunalno preduzeće.

Član 33

Komunalno preduzeće obezbeđuje vučnu službu, radnike i opremu za premeštanje, sprave za blokiranje i deblokiranje vozila, ograđeni prostor za čuvanje vozila i dežurnu službu za prijem, čuvanje i izdavanje vozila.

Komunalno preduzeće je dužno, da premeštanje vozila vrši savesno, stručno i blagovremeno i da o tome vodi evidenciju.

Komunalno preduzeće je dužno da premešteno vozilo čuva na prostoru određenom za čuvanje vozila do predaje vozila vlasniku, odnosno korisniku. Prilikom izdavanja premeštenog vozila, Komunalno preduzeće izdaje račun o preuzimanju vozila, a vozilo će se izdati nakon uplate troškova premeštanja i čuvanja vozila.

Komunalno preduzeće je dužno da organizuje čuvanje premeštenih vozila svakodnevno, u trajanju od 24 sata.

Troškovi čuvanja vozila nastaju ukoliko vlasnik, odnosno korisnik vozila koje je preneto na prostor za čuvanje vozila, isto ne preuzme u roku od 24 sata, od momenta premeštanja.

2. Uklanjanje odbačenih vozila

Član 34

Odbačenim vozilom u smislu ove odluke smatra se tehnički neispravno i neregistrovano vozilo, ostavljeno na mestu na kojem to nije dozvoljeno, na zelenoj površini, poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu Grada i Republike Srbije, na javnoj saobraćajnoj površini, parkiralištu ili unutar pešačke zone Grada.

Komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će na vozilo iz stava 1. ovog člana staviti rešenje o uklanjanju vozila.

Vlasnik, odnosno korisnik vozila dužan je da u roku od 8 dana od dana izdavanja rešenja isto ukloni.

Ukoliko se vozilo ne ukloni u roku od 8 dana, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac izdaće pismeni nalog Komunalnom preduzeću da isto ukloni i smesti na ograđeni prostor za čuvanje vozila.

O premeštanju vozila na prostor iz prethodnog stava ovog člana ističe se obaveštenje na oglasnoj tabli zgrade Grada.

Sve troškove premeštanja i čuvanja vozila snosi vlasnik, odnosno korisnik vozila.

Član 35

Ukoliko se odbačeno vozilo ne preuzme u zakonskom roku, Komunalno preduzeće ili drugo ovlašćeno lice proceniće njegovu vrednost i samostalno će odlučiti o potrebi uništavanja i recikliranja istog ili prodaji putem javnog konkursa.

3. Naknada za premeštanje, blokiranje i deblokiranje vozila

Član 36

Visinu naknade za premeštanje vozila određuje Vlada Republike Srbije.

Naknada za premeštanje, blokiranje, deblokiranje i čuvanje vozila obračunavaće se prema cenovniku koji utvrđuje Upravni odbor Komunalnog preduzeća, na koji saglasnost daje Gradsko veće Grada.

Sredstva ostvarena premeštanjem, blokiranjem i deblokiranjem vozila na osnovu naloga komunalnog inspektora, odnosno komunalnog policajca i sredstva ostvarena čuvanjem vozila prihod su Komunalnog preduzeća, vode se na posebnom računu i koriste se za pokriće troškova i razvoj mirujućeg saobraćaja.

Član 37

Na nalog komunalnog inspektora, odnosno komunalnog policajca za premeštanje, odnosno blokiranje vozila, dopuštena je žalba Gradskom veću Grada u roku od 15 dana od dana njegovog izdavanja, uz uplatu propisane gradske administrativne takse.

Žalba protiv rešenja komunalnog inspektora ne odlaže naplatu naknade za premeštanje, blokiranje, deblokiranje i čuvanje vozila.

V ZAUSTAVLJANJE I PARKIRANJE TERETNIH MOTORNIH VOZILA RADI SNABDEVANJA I REDOVNOG KOMUNALNOG ODRŽAVANJA

Član 38

U pešačkoj zoni grada zabranjeno je snabdevanje motornim vozilima.

U pešačkoj zoni dozvoljeno je snabdevanje isključivo ručnim kolicima.

Član 39

Zaustavljanje i parkiranje teretnih motornih vozila radi snabdevanja dopušteno je na mestima koje određuje Agencija posebnim aktom.

Teretna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3500 kg, mogu se zaustavljati i parkirati u centralnoj i zaštitnoj zoni naseljenog mesta Pančevo radi snabdevanja u vremenu od 18,00 sati do 7 sati i 30 minuta narednog dana.

Izuzetno, vozilima iz stava 2. ovog člana dopušteno je snabdevanje u centralnoj i zaštitnoj zoni iz prethodnog stava ovog člana, nedeljom i državnim praznikom od 00 do 24 sata, uz odobrenje Agencije.

Član 40

Izvan područja centralne i zaštitne zone naseljenog mesta Pančevo, vozilima iz stava 2. prethodnog člana ove odluke, dopušteno je snabdevanje u vremenu od 9,00 do 14,00 sati i od 18,00 sati do 7 sati i 30 minuta narednog dana, a nedeljom i državnim praznikom od 00 do 24 sata.

Član 41

Akt iz člana 39. stav 1. ove odluke izdaje se uz posebnu nalepnicu i plaćanje gradske lokalne komunalne takse.

Odobrenje iz prethodnog stava ovog člana važi do kraja kalendarske godine u kojoj je izdato.

Dopušteno vreme zaustavljanja vozila radi snabdevanja iznosi najviše 15 minuta.

Član 42

Zaustavljanje vozila radi snabdevanja može se vršiti isključivo sa kolovoza, pri čemu zaustavljanje mora biti u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 43

Na javnoj saobraćajnoj površini dozvoljeno je odlagati robu, predmete i stvari isključivo radi snabdevanja i u vremenu određenom za snabdevanje.

Član 44

Vozila kojima se vrši snabdevanje moraju biti propisno obeležena, imati putni nalog i drugu propisanu dokumentaciju u skladu sa zakonom kojim se uređuje prevoz u drumskom saobraćaju.

Član 45

Privredna društva, druga pravna lica i preduzetnici koji vrše snabdevanje, odnosno usluge dopremanja i otpremanja robe u okviru prometa robe, odnosno vrše prevoz robe koja nije u njihovom vlasništvu u trenutku otpočinjanja prevoza, moraju biti upisana u odgovarajući registar nadležnog organa za delatnost obavljanja javnog prevoza stvari i ispunjavati druge zakonom propisane uslove za obavljanje ove vrste prevoza.

Član 46

Redovno komunalno održavanje (odnošenje smeća, pranje ulica, javne rasvete, čišćenje i odnošenje snega i drugo), dozvoljeno je u vremenu od 00 do 24 sata.

Komunalna vozila moraju imati putni nalog, radni nalog i vidno istaknutu oznaku preduzeća.

Redovno komunalno održavanje može se vršiti sa kolovoza i trotoara, pod uslovom da nosivost vozila na prelazi 5 tona i uz obezbeđenje 1,60 m širine trotoara za prolaz pešaka, računajući od građevinskog objekta.

Vozila iz stava 2. ovog člana, koja redovno komunalno održavanje obavljaju sa kolovoza, moraju biti zaustavljena u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 47

Teretnim motornim vozilima čija nosivost prelazi 5000 kg nije dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje radi snabdevanja na teritoriji Grada.

Izuzetno, na osnovu odobrenja koje uz naplatu gradske lokalne komunalne takse i posebnu nalepnicu izdaje Agencija, vozila iz prethodnog stava ovog člana mogu se kretati i zaustavljati radi snabdevanja propisanom trasom u vremenu od 09 do 14 sati i od 18,00 do 05 sati narednog dana.

Rok važenja odobrenja iz prethodnog stava ovog člana ne može biti duži od 30 kalendarskih dana.

VI TEHNIČKA REGULACIJA SAOBRAĆAJA

Član 48

Tehničku regulaciju saobraćaja vrši Agencija, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Sredstva za tehničku regulaciju saobraćaja obezbeđuju se iz budžeta Grada i iz sredstava od naplaćenih novčanih kazni na području Grada na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Pod tehničkom regulacijom saobraćaja u smislu ove odluke smatra se određivanje:

• saobraćajnica sa prvenstvom prolaza

• organizacije saobraćajnih tokova (dvosmerni, jednosmerni saobraćaj)

• ograničenje brzine kretanja

• zona smirenog saobraćaja i postavljanja usporivača brzine i traka za smirivanje saobraćaja

• površina mirujućeg saobraćaja (parkirališta, načina parkiranja, zabrana parkiranja, mesta ograničenog parkiranja i drugo u skladu sa zakonom).

Osnova tehničke regulacije iz stava 1. ovog člana su intenzitet i struktura saobraćajnog toka na području Grada.

Plan tehničke regulacije saobraćaja donosi Agencija.

Sredstva za tehničku regulaciju saobraćaja obezbeđuju se u budžetu Grada.

Plan tehničke regulacije saobraćaja objavljuje se u "Službenom listu grada Pančeva".

Član 49

Kada je vanrednim događajima kao što su poplave, požari i slično neposredno ugrožena bezbednost saobraćaja, Gradsko veće na predlog Agencije odobrava način privremenog regulisanja saobraćaja.

O uvođenju privremenog režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana, Agencija je dužna da obavesti Policijsku upravu.

Član 50

Radovi na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti saobraćajnih površina, građevinskih objekata i instalacija moraju biti vremenski planirani.

Investitor i izvođač radova iz stava 1. ovog člana, dužni su da uz zahtev za određivanje režima saobraćaja za vreme trajanja radova podnesu i projekat vremenskog planiranja radova zasnovanog na vremenu trajanja radova sa verovatnoćom realizacije od 95%.

Privremeni režim saobraćaja zbog izvođenja radova iz stava 1. ovog člana, određuje Agencija posebnim aktom.

Agencija može privremeno zabraniti saobraćaj ako se radovi ne mogu izvesti bez obustave saobraćaja ili ako se saobraćaj bez toga ne može bezbedno odvijati.

Član 51

Deo javne saobraćajne površine na kojoj su nastala oštećenja koja se ne mogu odmah otkloniti ili na kojoj se izvode radovi ili je zabranjena za saobraćaj zbog toga što je ugrožena bezbednost i protočnost odvijanja saobraćaja, mora biti vidno obeležena, postavljanjem odgovarajućih saobraćajnih znakova i branika.

Član 52

Zone smirenog saobraćaja označavaju se na kolovozu ulica ispred osnovnih i srednjih škola, predškolskih ustanova, ispred dečijih igrališta i parkova, kao i na delu javnih saobraćajnih površina koje služe za pešački prilaz tim ustanovama.

Označavanje se vrši u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Potrebu preduzimanja odgovarajućih mera za smirivanje saobraćaja iz stava 1. ovog člana utvrđuje Agencija posebnim aktom.

Potrebu preduzimanja mera za smirivanje saobraćaja na opštinskim i državnim putevima u naseljenim mestima na teritoriji Grada, utvrđuje Agencija posebnim aktom, uz usklađivanje načina tehničke regulacije saobraćaja na delu puta gde dolaze u dodir državni i opštinski putevi, odnosno ulice u naselju, sa načinom tehničke regulacije saobraćaja na državnom putu.

Upravljač puta je dužan da postupi u skladu sa aktima iz stava 3. i 4. ovog člana.

Sredstva za realizaciju mera za smirivanje saobraćaja iz stavova 1, 3. i 4. ovog člana, obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 53

Pod tehničkim regulisanjem saobraćaja u užem smislu podrazumeva se određivanje mesta postavljanja horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije, svetlosnih uređaja, saobraćajne, zaštitne i druge opreme na javnim saobraćajnim površinama na osnovu projekta saobraćajne signalizacije, a u skladu sa tehničkom regulacijom saobraćaja iz člana 48. ove odluke.

Tehničku regulaciju saobraćaja u užem smislu vrši upravljač puta.

Saglasnost na projekat iz stava 1. ovog člana daje Agencija.

Određivanje načina rada svetlosnih uređaja utvrđuje Agencija na osnovu posebnih saobraćajnih analiza.

Upravljač puta dužan je da vodi posebnu evidenciju o saobraćajnoj signalizaciji, tehničkim sredstvima i preprekama na putu za usporavanje saobraćaja, zaštitnim stubićima, zaštitnim ogradama za pešake i semaforskim uređajima.

Član 54

Regulisanje saobraćajnih tokova na raskrsnicama u nivou može biti izvedeno:

• vertikalnom i horizontalnom saobraćajnom signalizacijom

• kombinovanjem svetlosnih uređaja, vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije

• kombinacijom kružnog toka i vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije.

Planiranje i određivanje načina regulisanja saobraćajnih tokova iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Agencija na osnovu posebnih saobraćajnih projekata i analiza izrađenih od strane pravnih i fizičkih lica ovlašćenih i specijalizovanih za ovu oblast i o tome donosi poseban akt.

Član 55

Saobraćajni znakovi postavljaju se i održavaju tako da ih učesnici u saobraćaju mogu na vreme i lako uočiti i danju i noću i pravovremeno postupiti u skladu sa njihovim značenjem.

Saobraćajni znakovi moraju se ukloniti, dopuniti ili zameniti ako njihovo značenje ne odgovara promenjenim uslovima saobraćaja ili zahtevima bezbednosti i ako su oštećeni ili uništeni.

Član 56

Agencija sprovodi mere koje utiču na poboljšanje funkcionisanja saobraćajnog sistema grada u celini.

VII JAVNA RASVETA I ZELENILO

Član 57

Svetiljke javne rasvete ne smeju biti postavljene tako da izazivaju blještanje.

Između stubova javne rasvete, zabranjeno je postavljanje reklamnih platna i sličnih reklama, osim za manifestacije od gradskog interesa.

Javna rasveta, svetleće reklame ili natpisi koji se nalaze pored saobraćajnica, bez obzira na njihovu udaljenost, ne smeju izazivati blještanje niti postavljene tako da smanjuju preglednost.

Sijalice i rasvetna tela javne rasvete moraju osigurati kvalitetnu osvetljenost, a najmanje 80% od projektom predviđene.

Član 58

Svetiljke javne rasvete moraju biti postavljene tako da pešak na pešačkom prelazu bude osvetljen sa one strane sa koje nailaze vozila.

Raskrsnice, prilazi raskrsnicama, obeleženi pešački prelazi, autobuska i taksi stajališta moraju biti osvetljeni sa najmanje 50% jačim osvetljenjem od osvetljenja ulice.

Autobuska stanica i značajni trgovi na kojima se odvija javni gradski saobraćaj moraju imati osvetljenje od najmanje 30 lx.

Saobraćajni znak u blizini svetiljke mora biti postavljen tako da bude kvalitetno osvetljen.

Član 59

Komunalni policajac, odnosno komunalni inspektor narediće pravnom licu, odnosno preduzetniku koji održava javnu rasvetu uklanjanje nedostataka na njoj, u skladu sa odredbama članova 57. i 58. ove odluke.

Član 60

Krošnje stabala i drugo zelenilo, kao i reklame, ne smeju zaklanjati rasvetna tela javne rasvete, saobraćajne znakove i svetlosne signale na semaforskim uređajima, ulaziti u slobodne profile javnih saobraćajnih površina i smanjivati ili onemogućavati preglednost na ukrštanjima saobraćajnica.

VIII OSNOVI SISTEMA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA

Član 61

U cilju ostvarivanja i razvijanja preventivnih i drugih aktivnosti u ostvarivanju saradnje i usklađenosti obavljanja poslova na unapređenju bezbednosti saobraćaja, Gradsko veće grada obrazuje koordinaciono telo - Komitet za bezbednost saobraćaja (u daljem tekstu: Komitet).

Stručne poslove za potrebe Komiteta obavlja Agencija.

Član 62

Skupština grada donosi Strategiju i Godišnji plan bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji grada u skladu sa nacionalnom strategijom bezbednosti saobraćaja na putevima.

Gradsko veće podnosi Skupštini grada izveštaj o stanju bezbednosti saobraćaja na području grada dva puta godišnje.

Član 63

Izvori sredstava za unapređenje bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada su:

• budžet Grada

• 30% sredstava od naplaćenih novčanih kazni za prekršaje koji su učinjeni na teritoriji Grada, a predviđeni su propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima

• pokloni ili prilozi pokrovitelja dati Gradu

• ostali prihodi.

Sredstva iz stava 1. tačka 2. ovog člana pripadaju budžetu Grada, od kojih se 50% koristi za popravljanje saobraćajne infrastrukture i njenu zaštitu.

Član 64

Sredstva iz člana 63. ove odluke koriste se za:

• rad Komiteta

• unapređenje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja

• preventivno - promotivne aktivnosti iz oblasti bezbednosti saobraćaja

• naučno-istraživački rad u oblasti bezbednosti saobraćaja

• tehničko opremanje jedinica saobraćajne policije koje kontrolišu i regulišu saobraćaj na putevima i Agencije.

Sredstva iz člana 63. ove odluke koriste se prema programu koji donosi Gradsko veće, na predlog Komiteta.

Član 65

U skladu sa programom iz stava 2. prethodnog člana ove odluke, Agencija vrši poslove:

• analize i planiranja popravke i zaštite saobraćajne infrastrukture

• javnog nadmetanja i zaključivanje ugovora za izradu tehničke dokumentacije i izvođenje radova na popravci i zaštiti saobraćajne infrastrukture

• kontrole nad izvođenjem radova

• praćenje utroška finansijskih sredstava.

IX POSEBNE MERE I OVLAŠĆENJA

Član 66

Posebne mere i ovlašćenja Agencija preduzima radi sprečavanja ugrožavanja bezbednosti učesnika u saobraćaju, omogućavanja odvijanja saobraćaja i utvrđivanja parametara saobraćajnog toka, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 67

Agencija je ovlašćena da vrši snimanje učesnika u saobraćaju radi dokumentovanja i dokazivanja prekršaja, ponašanja učesnika u saobraćaju, praćenja bezbednosti i protočnosti u saobraćaju i utvrđivanja parametara saobraćajnog toka.

Agencija je ovlašćena da na osnovu dokumentacije dobijene snimanjem učesnika u saobraćaju, dostavi prijavu za učinjeni prekršaj nadležnom Prekršajnom sudu ili nadležnoj inspekciji, kada se radi o postupanjima suprotnim odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i odredbama akata Grada kojima se uređuju mirujući saobraćaj, saobraćaj u kretanju, javni prevoz putnika i saobraćajna infrastruktura.

Radnik Agencije za vreme obavljanja poslova iz stava 1. ovog člana ima status službenog lica i svoj identitet i ovlašćenja dokazuje identifikacionom kartom.

Identifikaciona karta je dimenzija 80 x 100 mm, korica izrađenih u tvrdom kožnom povezu tamno plave boje, na čijoj je spoljnoj strani pri vrhu grb grada Pančeva, ispod njega naziv "Grad Pančevo", ispod kojeg je tekst "Agencija za saobraćaj" i na dnu tekst "identifikaciona karta".

Identifikaciona karta na prvoj unutrašnjoj strani sadrži:

• fotografiju dimenzija 25 x 30 mm, overenu pečatom Agencije za saobraćaj

• svojeručni potpis imaoca identifikacione karte

• ime i prezime imaoca identifikacione karte

• JMBG i broj lične karte.

Tekst na drugoj unutrašnjoj strani identifikacione karte, uz naznaku "ovlašćenja" glasi:

"Imalac ove identifikacione karte ovlašćen je da vrši snimanje učesnika u saobraćaju radi dokumentovanja i dokazivanja prekršaja, ponašanje učesnika u saobraćaju, praćenja bezbednosti i protočnosti u saobraćaju i utvrđivanja parametara saobraćajnog toka, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i Odlukom o uređenju saobraćaja na teritoriji grada Pančeva".

Ispod teksta su registarski broj, datum i mesto izdavanja, a ispod toga potpis ovlašćenog lica Agencije za saobraćaj.

Član 68

Kada se u kontroli saobraćaja utvrdi postojanje neposredne opasnosti po učesnike u saobraćaju, Agencija će narediti upravljaču puta da preduzme mere za otklanjanje neposredne opasnosti po učesnike saobraćaja na putu.

Upravljač puta dužan je da bez odlaganja postupi po naredbi iz stava 1. ovog člana i preduzme mere za otklanjanje opasnosti ili ako se opasnost ne može odmah otkloniti, preduzme mere za sprečavanje nastajanja opasnosti po učesnike u saobraćaju.

O preduzetim merama i izvršenim radnjama upravljač puta je dužan da obavesti Agenciju.

Član 69

Kada komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac u kontroli saobraćaja putem video nadzora ili foto zapisa utvrdi da je vozilo parkirano ili zaustavljeno suprotno odredbama zakona, ove odluke i drugih akata Grada, doneće rešenje, kojim će se naložiti uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od 3 minuta.

Rešenje iz prethodnog stava dostavlja se licu koje obavlja uklanjanje vozila, koje isto postavlja na vozilo i time se smatra daje uručeno vozaču.

Ukoliko vozač, u roku određenim rešenjem iz stava 1. ovog člana, ne ukloni vozilo, vozilo će se ukloniti na za to određeno mesto o trošku vozača ili vlasnika, odnosno korisnika vozila.

Član 70

Uklanjanje vozila će se prekinuti ako se vozač pojavi na lice mesta i prihvati da ukloni vozilo.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana, vozač snosi troškove prethodno preduzetih radnji.

X NADZOR

Član 71

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke u celini, obavlja Agencija za saobraćaj Gradske uprave Grada.

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši Sekretarijat za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada putem komunalnog inspektora.

Nadzor nad održavanjem komunalnog reda propisanim ovom odlukom vrši komunalna policija.

Član 72

Agencija u sprovođenju posebnih mera i ovlašćenja neposredno sarađuje sa Komunalnom policijom i Sekretarijatom za inspekcijske poslove međusobnom razmenom informacija i preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova Agencije i Komunalne policije.

Član 73

Komunalna policija pruža neposrednu pomoć i asistenciju Agenciji, odnosno ovlašćenom licu Agencije u primeni posebnih mera i ovlašćenja.

Član 74

U obavljanju inspekcijskog nadzora i nadzora nad sprovođenjem komunalnog reda uređenog ovom odlukom, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac ovlašćen je da:

• vrši nadzor nad sprovođenjem komunalnog reda

• predloži pokretanje prekršajnog postupka

• izriče i naplaćuje novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja

• preduzme i druge radnje za koje je ovlašćen

U vršenju nadzora komunalni inspektor ovlašćen je da donese usmene i pismene naloge u formi rešenja, a komunalni policajac usmene naloge prilikom obavljanja poslova u skladu sa zakonskim ovlašćenjima.

XI KAZNENE ODREDBE

Član 75

Novčanom kaznom od 50.000,00 do 500,000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupi suprotno odredbama članova 4,, 11., stav 3. 24., 27., 28., 47. i 60. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000,00 do 250.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Član 76

Novčanom kaznom od 50.000,00 do 500,000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupi suprotno odredbama članova 46., 50., 51., 52. stav 5., 57. i 58. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000,00 do 250.000,00 dinara.

Član 77

Novčanom kaznom od 50.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupi suprotno odredbama članova 53. stav 5. i 55. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Član 78

Novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama članova 8. stav 1. i stav 4, 21. stav 1. i 22. ove odluke.

Član 79

Novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako postupi suprotno članovima 16. stav 1. i 21. stav 1. ove odluke.

Član 80

Za prekršaje iz članova 4., 8. stav 1. i stav 4., 11. stav 3., 21. stav 1., 22., 24., 27., 28., 39. stav 1. i stav 2., 40., 42., 43., 44., 46., 47. i 60. kazniće se na mestu izvršenja prekršaja:

- pravno lice novčanom kaznom od 10.000,00 dinara

- preduzetnik novčanom kaznom od 10.000,00 dinara

- odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500,00 dinara

- fizičko lice novčanom kaznom od 2.500,00 dinara

Novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja naplaćuje komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac.

Prilikom naplate novčane kazne iz prethodnog stava, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac o naplaćenoj novčanoj kazni izdaje potvrdu u kojoj se označava koji je prekršaj učinjen, kolika je novčana kazna izrečena i naplaćena.

Ako novčana kazna ne bude naplaćena na mestu izvršenja prekršaja, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će o tome sačiniti zapisnik u kome će učiniocu prekršaja ostaviti rok od 8 dana da uplati novčanu kaznu i dokaz o izvršenoj uplati dostavi komunalnom inspektoru, odnosno komunalnom policajcu.

Ukoliko učinilac prekršaja ne izvrši uplatu novčane kazne u ostavljenom roku, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Član 81

Na osnovu foto i video zapisa Agencija za saobraćaj će u skladu sa posebnim ovlašćenjima iz člana 67. ove odluke, nadležnom prekršajnom sudu podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 82

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uklanjanju nepropisno parkiranih, havarisanih i neregistrovanih vozila ("Sl. list opštine Pančevo", broj 19/06 i 14/07), Rešenje o režimu kretanja teretnih motornih vozila kroz naseljeno mesto Pančevo ("Sl. list opštine Pančevo", broj 20/06), Rešenje o režimu saobraćaja u pešačkoj zoni u naseljenom mestu Pančevo i Rešenje o režimu saobraćaja vozila kojima se obavlja snabdevanje na teritoriji naseljenog mesta Pančevo.

Rešenje o određivanju pešačke zone i zona sa ograničenim saobraćajem motornih vozila Agencija će doneti u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do donošenja rešenja iz prethodnog stava ovog člana primenjivaće se Rešenje o određivanju pešačke, centralne i zaštitne zone u naseljenom mestu Pančevo ("Sl. list opštine Pančevo", broj 20/06 i "Sl. list grada Pančeva", broj 13/09).

Gradsko veće će obrazovati koordinaciono telo - Komitet za bezbednost saobraćaja iz člana 61. ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Plan tehničkog regulisanja saobraćaja na teritoriji grada Pančeva iz člana 48. stav 3. ove odluke doneće Agencija za saobraćaj u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 83

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".