PRAVILA FONDA
REGISTAR NACIONALNOG INTERNET DOMENA SRBIJE

- prečišćen tekst -

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

NAZIV I SEDIŠTE

Naziv Fonda je "Registar nacionalnog Internet domena Srbije", skraćeno RNIDS (u daljem tekstu RNIDS).

Sedište RNIDS-a je u Beogradu, Bulevar kralja Aleksandra 73.

Član 2

DEFINICIJA I CILJ

RNIDS je stručna, nestranačka, nevladina i neprofitna organizacija osnovana kao Fond.

Osnovni cilj RNIDS-a je da organizuje upravljanje nacionalnim Internet domenom najvišeg nivoa - Country Code Top-Level Domain (u daljem tekstu: ccTLD), tako da se ostvaruje opšti interes svih građana Srbije, uz poštovanje principa kvaliteta, efikasnosti, nezavisnosti i transparentnosti.

Dodatni ciljevi RNIDS-a su:

1) Povećanje broja članova RNIDS-a i uključivanje najšire društvene zajednice u njegov rad;

2) Promovisanje Interneta kao javnog dobra, dostupnog svim građanima;

3) Povećanje Internet sadržaja na srpskom jeziku i jeziku nacionalnih manjina.

Član 3

DELATNOSTI

Radi ostvarivanja svojih ciljeva, RNIDS obavlja sledeće osnovne delatnosti:

1) Tehničko i administrativno upravljanje Centralnim registrom domena u okviru nacionalnog top-level domena dodeljenog od strane ICANN-a državi Srbiji;

2) Održavanje glavnog DNS servera za ccTLD;

3) Upravljanje javno dostupnim WHOIS serverom za područje nacionalnog domena;

4) Uspostavljanje principa i procedura za rad ovlašćenih registara;

5) Prikupljanje i javno objavljivanje podataka o razvoju nacionalnog dela Interneta (u okvirima svojih delatnosti i u skladu sa ciljevima RNIDS-a);

6) Razvijanje i promocija pravila u radu sa ovlašćenim registrima u skladu sa "najboljom praksom", koristeći iskustva drugih registara;

7) Pružanje pomoći pri rešavanju sporova nastalih povodom dodele naziva domena;

8) Saradnja sa sličnim regionalnim i međunarodnim organizacijama;

9) Promocija .rs domena.

RNIDS takođe obavlja sledeće dodatne delatnosti:

1) Organizovanje stručnih savetovanja, javnih rasprava i drugih skupova;

2) Podrška ovlašćenim registrima u okviru nacionalnog domena;

3) Saradnja sa drugim domaćim i međunarodnim organizacijama u skladu sa ciljevima i delatnošću RNIDS-a;

4) Druge aktivnosti u skladu sa ciljevima RNIDS-a.

Član 4

ČLANSTVO

Članovi RNIDS-a mogu da budu svi zainteresovani subjekti koji su registrovani u nadležnim registrima pravnih lica i preduzetnika Republike Srbije.

Lica navedena u stavu 1. ovoga člana stiču status člana kumulativnim ispunjenjem dva uslova:

1) potpisivanjem ugovora o pristupanju sa RNIDS-om;

2) uplatom članarine u iznosu određenom odlukom Upravnog odbora RNIDS-a.

Članarina se uplaćuje za jednu godinu unapred i važi 12 meseci od dana uplate, odnosno od dana isteka prethodne članarine ako se uplata nove članarine izvrši pre isteka prethodne.

Svaki član RNIDS-a obavezan je da imenuje lice (u daljem tekstu: ovlašćeni predstavnik) koja će u njegovo ime učestvovati u radu Skupštine RNIDS-a.

Članovi RNIDS u prvoj godini članstva nemaju pravo glasa prilikom izmena i dopuna pravila RNIDS i izbora i razrešenja članova upravnog odbora RNIDS.

Članstvo u RNIDS-u može da prestane samo na osnovu:

1) podnete pisane izjave člana o istupanju iz članstva;

2) neobnavljanja članarine u dozvoljenom roku;

3) kršenja Ugovora o pristupanju;

4) nepridržavanja odredbi ovih Pravila;

5) odluke Skupštine RNIDS-a.

Skupština RNIDS-a odobrava prestanak članstva po svim navedenim osnovima na prvom narednom zasedanju, osim ako je do prestanka članstva došlo odlukom Skupštine RNIDS-a, kada se smatra da članstvo prestaje momentom donošenja odluke Skupštine RNIDS-a.

Ukoliko član RNIDS-a obnovi članarinu u roku od mesec dana od isteka prethodne članarine, smatraće se da nije došlo do prestanka članstva, ali član neće imati pravo glasa prilikom izmena i dopuna Pravila RNIDS-a, i izbora i razrešenja članova Upravnog odbora RNIDS-a ukoliko nije obnovio članarinu pre dana utvrđivanja liste članova kako je opisano u članu 7. ovih Pravila.

Član 5

ORGANI RNIDS-a

Organi RNIDS-a su: Skupština, Upravni odbor i direktor.

Skupština i Upravni odbor mogu, prema potrebama, obrazovati radna tela i službe.

II SKUPŠTINA

Član 6

SKUPŠTINA

Skupština je najviši organ RNIDS-a koju čine ovlašćeni predstavnici članova RNIDS-a.

Skupština iz svojih redova bira predsednika i zamenika predsednika Skupštine na period od dve godine. Ove funkcije su nespojive sa funkcijom člana Upravnog odbora i direktora.

Predsednik i zamenik predsednika Skupštine mogu biti izabrani ne više od dva puta zaredom.

Zasedanje Skupštine zakazuje i vodi predsednik ili zamenik predsednika Skupštine.

Redovno zasedanje Skupštine održava se dva puta godišnje, prvo ne kasnije od tri meseca od predaje završnog računa nadležnim organima, a drugo u poslednjem kvartalu godine.

Vanredno zasedanje Skupštine može da se sazove na zahtev Upravnog odbora ili pisanog zahteva više od 25% od ukupnog broja članova Skupštine, uz obavezno dostavljanje predloga dnevnog reda. Vanredno zasedanje predsednik ili zamenik predsednika Skupštine zakazuje ne ranije od 10 i ne kasnije od 14 dana od dana prijema odluke Upravnog odbora ili zahteva članova Skupštine.

Na zasedanju Skupštine se isključivo raspravlja po pitanjima o kojima je potrebno da Skupština donese odluku.

Na vanrednom zasedanju Skupštine se raspravlja isključivo po pitanjima zbog kojih je sazvano vanredno zasedanje.

Skupština donosi Poslovnik o radu Skupštine kojim se bliže uređuje njen rad.

Član 7

LISTA ČLANOVA I DAN ZAKAZIVANJA SKUPŠTINE

Upravni odbor donosi odluku o utvrđivanju liste članova RNIDS-a koja sadrži: datum za određivanje liste članova koji su ovlašćeni da dobiju pisano obaveštenje o Skupštini i da traže sazivanje vanrednog zasedanja Skupštine; da glasaju po pitanjima izmena i dopuna Pravila RNIDS-a i izbora članova Upravnog odbora; i da glasaju po ostalim pitanjima.

Dan utvrđivanja liste članova ne može biti dan koji prethodi danu održavanja redovnog zasedanja Skupštine više od 60 dana, odnosno manje od 30 dana pre dana održavanja redovnog zasedanja Skupštine.

Ako Upravni odbor propusti da donese odluku o danu utvrđivanja liste članova RNIDS-a, taj dan je u slučaju redovnog godišnjeg zasedanja Skupštine, dan na koji je dato prvo obaveštenje o sazivanju zasedanja Skupštine;

Dan utvrđivanja liste članova u slučaju vanrednog zasedanja Skupštine je dan na koji je prvi zahtev potpisan i datiran od članova koji ga podnose, odnosno datum odluke Upravnog odbora o sazivanju vanrednog zasedanja Skupštine.

Lista članova RNIDS-a mora da bude dostavljena na skupštinsku elektronsku listu najkasnije tri dana od datuma njenog utvrđenja, radi ostvarivanja prava uvida, kao i mogućnosti stavljanja prigovora na bilo koju nepravilnost na listi.

Upravni odbor je dužan da u roku od sedam dana od dana stavljanja prigovora na listu članova RNIDS-a, dostavi pisani odgovor u vezi prigovora na skupštinsku elektronsku listu.

Član 8

POSTUPAK SAZIVANJA REDOVNOG ZASEDANJA SKUPŠTINE

Pisano obaveštenje o zakazivanju redovnog zasedanja Skupštine upućuje se članovima RNIDS-a putem pošte i ovlašćenim predstavnicima preko skupštinske elektronske liste najkasnije 30 dana pre dana održavanja redovnog zasedanja Skupštine.

RNIDS će objaviti informaciju o sazivanju zasedanja Skupštine i na svojoj Internet stranici.

Obaveštenje o zasedanju Skupštine sadrži: datum, vreme i mesto održavanja; predlog dnevnog reda; i sve materijale od značaja za donošenje odluka po tačkama predloženog dnevnog reda.

Dostavljanje obaveštenja organizuje predsednik ili zamenik predsednika Skupštine preko Kancelarije RNIDS-a.

Članovi Skupštine mogu, u roku od 15 dana od dana objavljivanja obaveštenja, dostaviti predsedniku ili zameniku predsednika Skupštine:

1) dopunske materijale od značaja za donošenje odluka po tačkama predloženog dnevnog reda;

2) obrazloženi predlog dopune dnevnog reda, sa svim propratnim materijalima.

Predsednik ili zamenik predsednika Skupštine je dužan da najkasnije sedam dana pre datuma održavanja zasedanja Skupštine dostavi svim ovlašćenim predstavnicima putem skupštinske elektronske liste sve dopunske materijale, odnosno predlog dopune dnevnog reda iz prethodnog stava ovog člana.

Članovi Skupštine mogu, najkasnije četiri dana pre datuma održavanja zasedanja Skupštine, dostaviti predsedniku ili zameniku predsednika Skupštine dopunske materijale od značaja za donošenje odluka po dopunjenim tačkama dnevnog reda.

Predsednik ili zamenik predsednika Skupštine je dužan da najkasnije tri dana pre datuma održavanja Skupštine dostavi svim članovima putem skupštinske elektronske liste sve dopunske materijale koji se odnose na dopunjene tačke dnevnog reda.

Na zasedanju Skupštine može se odlučivati samo po onim tačkama dnevnog reda koje su valjano objavljene i uvrštene u dnevni red u skladu sa ovim članom.

Član 9

POSTUPAK SAZIVANJA VANREDNOG ZASEDANJA SKUPŠTINE

Pisano obaveštenje o zakazivanju vanrednog zasedanja Skupštine upućuje se članovima RNIDS-a putem pošte, a ovlašćenim predstavnicima preko skupštinske elektronske liste u roku od tri dana od dana donošenja odluke Upravnog odbora, odnosno u roku od tri dana od dana podnošenja pisanog zahteva više od 25% od ukupnog broja članova Skupštine.

RNIDS će objaviti informaciju o sazivanju Skupštine i na svojoj Internet stranici.

Obaveštenje o vanrednom zasedanju Skupštine sadrži: datum, vreme i mesto održavanja; predlog dnevnog reda sednice; i sve materijale od značaja za donošenje odluka po tačkama predloženog dnevnog reda.

Dostavljanje obaveštenja organizuje predsednik ili zamenik predsednika Skupštine preko Kancelarije RNIDS-a.

Članovi Skupštine mogu, najkasnije tri dana pre datuma održavanja vanrednog zasedanja Skupštine, dostaviti predsedniku ili zameniku predsednika Skupštine dopunske materijale od značaja za donošenje odluka po tačkama dnevnog reda.

Članovi Skupštine su dužni da istovremeno sa dostavljanjem opisanim u prethodnom stavu dopunske materijale od značaja za donošenje odluka po tačkama dnevnog reda dostave i na skupštinsku elektronsku listu.

Član 10

KVORUM I NAČIN GLASANJA

Kvorum za sednicu Skupštine čini prosta većina od ukupnog broja ovlašćenih predstavnika članova RNIDS-a sa pravom glasa o predmetnom pitanju.

Ako je sednica Skupštine odložena zbog nedostatka kvoruma, može biti ponovo sazvana sa istim dnevnim redom najkasnije 15 dana od dana odlaganja (ponovljena sednica Skupštine). Kvorum za ponovljenu sednicu Skupštine čini 1/3 od ukupnog broja članova sa pravom glasa o predmetnom pitanju.

Ako na ponovljenoj sednici Skupštine nema potrebnog kvoruma ili se ona ne održi u propisanom roku, saziva se i održava nova sednica Skupštine.

Ako je sednica Skupštine prekinuta iz bilo kojih razloga, za preostale tačke utvrđenog dnevnog reda predsednik ili zamenik predsednika Skupštine saziva nastavak prekinute sednice u roku koji odredi svojom odlukom po pravilima koji se primenjuju za godišnje redovno zasedanje Skupštine.

Glasanje na Skupštini je javno, podizanjem ruke ili glasačke palice, izuzev glasanja za izbor predsednika i zamenika predsednika Skupštine i članova Upravnog odbora koje se vrši tajno, glasačkim listićima.

Glasovima većine prisutnih članova, Skupština:

1) donosi strategiju, plan i program rada RNIDS-a;

2) usvaja izveštaj o radu Upravnog odbora;

3) usvaja izveštaj o radu direktora;

4) usvaja finansijski plan i izveštaj RNIDS-a;

5) odlučuje o članstvu RNIDS-a u domaćim i međunarodnim organizacijama;

6) donosi, menja i ukida pravne akte koji reguliši registraciju .rs domena, kao i sporove u vezi sa .rs domenom.

7) odlučuje o formiranju radnih grupa i sekcija;

8) odlučuje o razrešenju članova Upravnog odbora;

9) odlučuje o izboru i razrešenju predsednika i zamenika predsednika Skupštine.

Glasovima više od 2/3 prisutnih članova, Skupština:

1) usvaja, menja i vrši dopunu odredbi ovih Pravila.

2) odlučuje o prekidu članstva članova RNIDS-a.

Više povezanih lica članova RNIDS-a se za potrebe glasanja smatraju kao jedan član RNIDS-a.

Pod povezanim pravnim licem u ovom smislu smatra se:

1) član Skupštine kod koga drugi član Skupštine ima direktno ili indirektno ima učešće u kapitalu iznad 10%.

2) član Skupštine kod koga drugi član Skupštine ima pravo da imenuje većinu članova upravnog ili nadzornog odbora, bilo neposredno, bilo na osnovu ugovora zaključenog s jednim ili više drugih vlasnika povezanog člana Skupštine, koji mu, zajedno s njegovim glasačkim pravima, omogućavaju većinu potrebnu za imenovanje većine članova upravnog ili nadzornog odbora povezanog člana Skupštine.

3) član Skupštine koji je sa drugim članom Skupštine povezan tako da: postoji mogućnost da usled pogoršanja ili poboljšanja finansijskog položaja člana Skupštine dođe do pogoršanja ili poboljšanja finansijskog položaja povezanog člana Skupštine ili obratno, ili postoji mogućnost prenosa gubitaka, dobiti ili kreditne sposobnosti sa člana Skupštine na povezanog člana Skupštine ili obratno.

III UPRAVNI ODBOR

Član 11

SASTAV, NAČIN IZBORA I PRESTANAK FUNKCIJE

Upravni odbor je najviši organ upravljanja RNIDS-a, koji se stara o sprovođenju ciljeva RNIDS-a utvrđenih ovim Pravilima i odlukama Skupštine.

Upravni odbor ima ukupno sedam članova, koje bira Skupština.

Upravni odbor bira se i formira prema strateškom cilju za predstojeći poslovni period i u sastavu koji će u najboljem interesu osigurati razvoj i uspešno poslovanje RNIDS-a.

Članovi Upravnog odbora moraju posedovati znanja, sposobnosti, stručnost i iskustvo, moralne i etičke standarde. Pri kandidovanju lica za članove Upravnog odbora treba imati u vidu: profesionalne kvalifikacije, iskustvo i, poslove koje predloženi kandidat trenutno obavlja, kao i da li je predloženi kandidat ekspert iz oblasti bliskih delatnostima RNIDS-a.

Za člana Upravnog odbora može biti izabrano lice koje u prethodne dve godine: nije bilo zaposleno u RNIDS-u; nije isplatilo RNIDS-u niti od njega primilo sume veće od 10.000 evra u dinarskoj protivvrednosti; nije vlasnik više od 10% akcija ili udela, direktno ili indirektno u licu koje je isplatilo ili primilo od RNIDS-a iznos veći od 10.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Ograničenja iz prethodnog stava se odnose i na bliske članove porodice predloženog člana Upravnog odbora. Pod bliskim članovima porodice, u smislu ovog člana, smatraju se deca, roditelji, braća, sestre, usvojenici i usvojitelji predloženog člana Upravnog odbora.

Ograničenja iz prethodna dva stava se ne odnose na promet po osnovu registracije domena.

Član Upravnog odbora ne može da učestvuje na konkursima za radna mesta u RNIDS-u.

Članovi Upravnog odbora biraju se kumulativnim glasanjem. Pod kumulativnim glasanjem podrazumeva se glasanje u kome svaki ovlašćeni predstavnik člana RNIDS-a sa pravom glasa raspolaže sa onoliko glasačkih listića koliko se članova Upravnog odbora bira. Član može sve te glasove (glasačke listiće) dati jednom kandidatu ili ih raspodeliti bez ograničenja na više kandidata.

Za članove Upravnog odbora izabrani su kandidati koji su na sednici Skupštine dobili najveći broj glasova. Ukoliko dva kandidata dobiju isti broj glasova, glasanje se ponavlja samo za njih.

Funkcija u Upravnom odboru može prestati po sledećim osnovima:

1) istekom mandata;

2) podnošenjem pisane ostavke predsedniku Skupštine;

3) razrešenjem od strane Skupštine;

4) smrću.

Član 12

POSTUPAK KANDIDATURE ČLANOVA UPRAVNOG ODBORA

Proces izbora članova Upravnog odbora započinje danom zakazivanja sednice Skupštine na kojoj se biraju članovi Upravnog odbora.

Kandidate za članove Upravnog odbora predlažu ovlašćeni predlagači: postojeći Upravni odbor, članovi Skupštine ili Komisija za imenovanje koju imenuje Skupština .

Kandidat za člana Upravnog odbora može biti svako punoletno lice sa državljanstvom Republike Srbije, koje ispunjava uslove iz člana 11. Ovih Pravila i koje poseduje spremnost da doprinese realizaciji ciljeva RNIDS-a.

Kandidat za člana Upravnog odbora ne mora biti član Skupštine.

Ovlašćeni predlagač podnosi obrazloženu kandidaturu predsedniku ili zameniku predsednika Skupštine. Kandidaturu obavezno čini:

a. Pisano obrazloženje predlagača

b. Kratka biografija kandidata

v. Pisana izjava kandidata da prihvata kandidaturu

g. Pisana izjava kandidata da će poštovati Pravila RNIDS-a, da će na mestu člana Upravnog odbora raditi isključivo u interesu RNIDS-a, da će se uzdržavati od glasanja kada postoji realni ili potencijalni sukob interesa;

d. Pisana i obrazložena izjava kandidata o postojanju eventualnog sukoba interesa.

Predsednik ili zamenik predsednika Skupštine zaključuje konačnu listu kandidata za članove Upravnog odbora najkasnije sedam dana pre održavanja sednice Skupštine na kojoj se biraju članovi Upravnog odbora. Redosled kandidata na listi odgovara redosledu podnošenja kandidatura.

Ukoliko je neka kandidatura nepotpuna ili neispravna, predsednik ili zamenik predsednika Skupštine obaveštava predlagače o nedostacima kandidature i dostavlja uputstvo prema kome treba da se uredi kandidatura. Rok za uređenje i ponovno dostavljanje kandidature je 3 dana od dana zaključenja liste kandidata, a u slučaju da se kandidatura ne dostavi ili predlagač ne postupi prema uputstvima predsednika ili zamenika predsednika Skupštine, kandidatura se odbacuje.

Odmah nakon zaključivanja liste kandidata predsednik ili zamenik predsednika Skupštine dostavlja listu i sve kandidature članovima Skupštine u elektronskom obliku, putem skupštinske elektronske liste.

Član 13

POSTUPAK IZBORA ČLANOVA UPRAVNOG ODBORA

Proces izbora članova Upravnog odbora na sednici Skupštine počinje tako što svaki kandidat sa konačne liste koji je prisutan dobija do pet minuta da se predstavi članovima Skupštine.

Nakon predstavljanja kandidata, predsednik ili zamenik predsednika Skupštine otvara raspravu o izboru članova tročlane Izborne komisije, koja će se starati o neposrednom sprovođenju glasanja, sabiranju glasova i utvrđivanju konačne rang liste kandidata.

Članove Izborne komisije biraju članovi Skupštine između sebe. Članovi Izborne komisije ne mogu biti članovi Upravnog odbora, predlagači kandidata za članove Upravnog odbora i sami kandidati.

Nakon izbora članova Izborne komisije, predsednik ili zamenik predsednika Skupštine otvara glasanje u skladu sa članom 11. ovih Pravila.

Nakon glasanja svih članova Skupštine, predsednik ili zamenik predsednika Skupštine određuje pauzu, tokom koje Izborna komisija sabira broj glasova koje je dobio svaki od kandidata.

Na osnovu sabranih glasova Izborna komisija utvrđuje rang listu kandidata u opadajućem redosledu, počev od kandidata koji je dobio najveći broj glasova, pa do kandidata koji je dobio najmanji broj glasova.

Izveštaj o glasanju dostavlja se predsedniku ili zameniku predsednika Skupštine.

Nakon prijema rang liste kandidata i izveštaja o glasanju, predsednik ili zamenik predsednika Skupštine nastavlja sednicu i predstavlja članovima Skupštine izveštaj o glasanju i rang listu kandidata.

Ukoliko je potrebno, predsednik ili zamenik predsednika Skupštine organizuje ponovno glasanje za kandidate koji su dobili isti broj glasova.

Član 14

MANDAT ČLANOVA UPRAVNOG ODBORA

Mandat svakog člana Upravnog odbora traje dve godine.

Članovi Upravnog odbora mogu biti izabrani, ne više od dva puta zaredom.

U slučaju da jednom od članova Upravnog odbora prestane funkcija pre isteka mandata usled podnošenja ostavke ili smrti, preostali članovi nastavljaju sa radom do isteka svog mandata.

U slučaju da tri od sedam članova Upravnog odbora prestanu da vrše funkciju usled podnošenja ostavke ili smrti, smatra se da je automatski prestao mandat svim ostalim članovima Upravnog odbora, a predsednik ili zamenik predsednika Skupštine donose odluku o zakazivanju vanrednog zasedanja Skupštine u skladu sa ovim Pravilima, s tim što preostali članovi Upravnog odbora nastavljaju da obavljaju svoju funkciju do izbora novih.

Članovi Upravnog odbora primaju nadoknadu za svoj rad koju određuje Skupština na predlog Upravnog odbora,

Naknada za rad članova Upravnog odbora ne može da bude veća od prosečne zarade u Republici Srbiji.

Član 15

NAČIN RADA UPRAVNOG ODBORA

Predsednika i zamenika predsednika Upravnog odbora bira, između svojih članova, Upravni odbor.

Kandidati za predsednika i zamenika predsednika Upravnog odbora ne glasaju prilikom odlučivanja o izboru na funkciju za koju su kandidovani.

Upravni odbor može da razreši i izabere novog predsednika i zamenika predsednika u bilo koje vreme.

Posle izbora dva ili više novih članova Upravnog odbora, na prvoj narednoj sednici, Upravni odbor vrši reizbor predsednika i zamenika predsednika.

Predsednik i zamenik predsednika Upravnog odbora ne glasaju prilikom odlučivanja o sopstvenom razrešenju.

Predsednik ili zamenik predsednika Upravnog odbora saziva i predsedava sednicama Upravnog odbora i odgovoran je za vođenje zapisnika sa sednica.

Upravni odbor punovažno odlučuje u prisustvu više od polovine ukupnog broja članova.

Da bi odluka Upravnog odbora bila važeća za nju mora da glasa najmanje 4 člana.

Član Upravnog odbora je dužan da funkciju u Upravnom odboru vrši na takav način da interes RNIDS-a ne podredi privatnom i da ne izazove sukob interesa.

Sukob interesa postoji kad privatni interes člana Upravnog odbora utiče, ili može uticati na nepristrastnost pri odlučivanju u vršenju funkcije u Upravnom odboru.

Ako član Upravnog odbora učestvuje u raspravi i odlučivanju u stvari u kojoj on ili povezano lice ima privatni interes, dužan je da davanjem izjave o postojanju privatnog interesa obavesti ostale učesnike u raspravi pre svog učešća u raspravi i da sebe izuzme iz odlučivanja po predmetnom pitanju.

Odluke Upravnog odbora stupaju na snagu danom donošenja.

Odluke Upravnog odbora unose se bez odlaganja u Knjigu odluka koja je javno dostupna.

Član 16

ZAPISNIK SA SEDNICE UPRAVNOG ODBORA

Na sednicama Upravnog odbora vodi se zapisnik, koji Upravni odbor usvaja na prvoj narednoj sednici ili ranije, shodno proceduri preciziranoj Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

Zapisnik potpisuju lice koje je predsedavalo sednicom Upravnog odbora i zapisničar, koji se imenuje na početku svake sednice Upravnog odbora i koji ne mora biti član Upravnog odbora. Zapisnik se može potpisati i elektronskim potpisom. Zapisnik se sačinjava najkasnije u roku od 5 dana od dana održavanja sednice Upravnog odbora, a nakon usvajanja javno objavljuje.

Zapisnik sa sednice Upravnog odbora sadrži: vreme i mesto održavanja sednice; podatke o članovima koji prisustvuju sednici i o odsutnim članovima; dnevni red sednice; pitanja koja su bila predmet razmatranja i glasanja, rezultat svakog glasanja i odluke koje su donete.

Pored zapisnika, sednice Upravnog odbora se snimaju i tonski. Na zahtev najmanje dva člana Upravnog odbora, sačinjava se transkript sednice na osnovu tonskog snimka. Transkript se može sačiniti za interne potrebe Upravnog odbora ili za javno objavljivanje, o čemu odlučuje Upravni odbor.

Članovi Upravnog odbora imaju svoj delokrug odgovornosti, koji se određuje Pravilnikom o radu Upravnog odbora. Odlukom Upravnog odbora određuje se jedan član koji ima odgovornost za punu kontrolu finansija RNIDS-a.

Predsednik ili zamenik predsednika je obavezan da sazove sastanak Upravnog odbora na obrazložen pisani zahtev najmanje dva člana.

Članovi Upravnog odbora mogu da glasaju i elektronskim putem (korišćenjem telefona, nekog Internet servisa ili na neki drugi način) ukoliko se tome ne protivi nijedan od članova Upravnog odbora.

Član 17

DELOKRUG RADA UPRAVNOG ODBORA

Upravni odbor:

1) upravlja radom RNIDS-a između dva zasedanja Skupštine i donosi odluke radi ostvarivanja ciljeva RNIDS-a;

2) donosi akte o funkcionisanju RNIDS-a koji nisu u nadležnosti Skupštine;

3) vrši kontrolu tačnosti finansijskih izveštaja i informacija;

4) usvaja finansijski izveštaj za prethodnu poslovnu godinu u cilju dostavljanja istog nadležnim državnim organima u predviđenim zakonskim rokovima;

5) predlaže Skupštini finansijski plan i podnosi finansijski izveštaj, kao i izveštaj revizora;

6) daje saglasnost za nabavke čija procenjena vrednost prelazi iznos utvrđen posebnim aktima RNIDS-a;

7) određuje datum sa kojim se utvrđuje lista članova Skupštine sa pravom učešća na Skupštini;

8) predlaže Skupštini izmene akata o načinu funkcionisanja RNIDS-a koji su u njenoj nadležnosti;

9) postavlja, nadzire i razrešava direktora;

10) odlučuje o cenama usluga RNIDS-a;

11) predlaže Skupštini strategiju, plan i program rada RNIDS-a;

12) predlaže Skupštini članstvo ili prestanak članstva RNIDS-a u domaćim i međunarodnim organizacijama;

13) odlučuje o učešću predstavnika RNIDS-a na stručnim skupovima;

14) donosi odluke o drugim pitanjima u skladu sa zakonima i aktima RNIDS-a.

IV DIREKTOR

Član 18

DIREKTOR

Direktor je izvršni organ RNIDS-a.

Direktora imenuje Upravni odbor, između više kandidata, po sprovedenom javnom postupku.

Direktora razrešava Upravni odbor.

Direktor je zaposlen u RNIDS-u sa punim radnim vremenom. Radno angažovanje direktora vezano je za mandat i prestaje istekom mandata, smenom ili ostavkom.

Mandat direktora traje 4 godine.

Direktor ne može biti ovlašćeni predstavnik, zaposleni ili vlasnik više od 10% udela u subjektu koji je član RNIDS-a ili ovlašćenog registra; član Upravnog odbora; ili vlasnik više od 10% akcija ili udela, direktno ili indirektno u licu koje je isplatilo ili primilo od RNIDS-a iznos veći od 10.000 evra u dinarskoj protivvrednosti u prethodne dve godine.

Ograničenja iz prethodnog stava se odnose i na bliske članove porodice direktora. Pod bliskim članovima porodice, u smislu ovog člana, smatraju se deca, roditelji, braća, sestre, usvojenici i usvojitelji direktora.

Direktor:

1. Odlučuje o tekućoj poslovnoj politici RNIDS-a;

2. Utvrđuje poslovnu organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u kancelariji RNIDS-a;

3. Sprovodi postupak za angažovanje zaposlenih, na bazi javnog konkursa za svako radno mesto;

4. Utvrđuje plate zaposlenih u okviru platnog fonda određenog finansijskim planom usvojenim od strane Skupštine;

5. Donosi planove usavršavanja i napredovanja kadrova;

6. Stara se o održavanju solventnosti i likvidnosti RNIDS-a i preduzima mere za njihovo obezbeđenje;

7. Priprema finansijski izveštaj i plan za Upravni odbor i priprema predloge drugih odluka za Upravni odbor;

8. Izvršava odluke Skupštine i Upravnog odbora;

9. Obavlja poslove koje mu iz svog delokruga poveri Upravni odbor;

10. Predstavlja i zastupa RNIDS u pravnom prometu, te ima prava i dužnosti finansijskog nalogodavca;

11. Aktivno radi na povećanju broja članova RNDIS-a;

12. Organizuje promotivne i druge aktivnosti u odnosima sa javnošću radi postizanja i održavanja ugleda RNIDS-a u javnosti;

13. Donosi odluke o drugim pitanjima u skladu sa zakonima i aktima RNIDS-a.

Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru, kojem svaka tri meseca podnosi izveštaj o radu, uključujući i finansijski izveštaj.

Direktor na redovnoj Skupštini podnosi izveštaj o radu.

Direktor prisustvuje sednicama Upravnog odbora bez prava glasa.

V FINANSIJE

Član 19

SREDSTVA FONDA I FINANSIRANJE

Redovno finansiranje rada RNIDS-a odvija se iz sredstava prikupljenih od iznajmljivanja ccTLD domena, članarine članova RNIDS-a i drugih usluga koje obavlja RNIDS.

RNIDS može pribavljati sredstva putem doprinosa članova, dobrovoljnih priloga, poklona, javnih i namenskih donacija ili iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

RNIDS se može finansirati pozajmicama članova RNIDS-a.

Dobit koju RNIDS ostvari se koristi za unapređenje delatnosti RNIDS-a i ne može se raspodeljivati osnivačima i članovima.

Član 20

FINANSIJSKO IZVEŠTAVANJE I NADZOR

RNIDS ima obavezu vođenja poslovnih knjiga u skladu sa važećim propisima Republike Srbije. RNIDS sastavlja i prezentuje finansijske izveštaje za svaku kalendarsku godinu sa stanjem na dan 31. decembra tekuće godine, a periodični izveštaji se sastavljaju po potrebi i na osnovu zahteva Skupštine ili Upravnog odbora. RNIDS sačinjava finansijske izveštaje u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija i međunarodnim računovodstvenim standardima.

Revizija finansijskih izveštaja vrši se na način utvrđen zakonom kojim se uređuje revizija finansijskih izveštaja i međunarodnim standardima revizije. Reviziju obavlja nezavisna i ovlašćena firma za obavljanje revizije, koja ima dozvolu za rad izdatu od strane nadležnih organa Republike Srbije.

O izboru revizorske firme stara se Upravni odbor na osnovu prethodno obavljenog postupka pribavljanja ponuda koje ispunjavaju kriterijume iz prethodnog stava. Pri izboru revizorske firme Upravni odbor će između ostalog razmatrati i sledeće kriterijume: rokove izvršenja, dodatne konsultantske usluge, naknadu, kvalifikovanost članova tima i sl.

Za potrebe međunarodne saradnje sa sličnim organizacijama i međunarodnim asocijacijama, Upravni odbor može zahtevati da se finansijski izveštaji ili izveštaj o obavljenoj reviziji predaju i na engleskom jeziku.

Upravni odbor dostavlja finansijske izveštaje RNIDS-a Skupštini na usvajanje i objavljuje ih na Internet sajtu RNIDS-a.

VI OSTALE ODREDBE

Član 21

SARADNJA SA DRUGIM ORGANIZACIJAMA

Radi ostvarenja svojih ciljeva, RNIDS može uspostaviti saradnju sa drugim organizacijama.

Skupština na predlog Upravnog odbora odlučuje o sklapanju ugovora o saradnji, te pristupanju i istupanju iz članstva domaćih i međunarodnih organizacija.

Upravni odbor odlučuje o licima koja će predstavljati RNIDS u procesima saradnje sa drugim organizacijama.

Član 22

JAVNOST RADA

U skladu sa zakonom i ovim Pravilima, tradicijom funkcionisanja sličnih organizacija u svetu, te preporukama važećih Internet standarda i relevantnih međunarodnih institucija, obezbeđivanje javnosti rada i učešća lokalne Internet zajednice u procesu razvoja, stalna je obaveza RNIDS-a.

Javnost rada se obezbeđuje kroz javno objavljivanje radnih i finalnih dokumenata na Internet sajtu RNIDS-a i održavanju javnih sastanaka u skladu sa zakonom.

Pri tome je posebno predviđeno da se:

1) Javno objavljuju svi dokumenti od značaja za rad RNIDS-a i pravila rada RNIDS (uključujući Pravila RNIDS-a, pravilnike RNIDS-a, spisak ovlašćenih registara domena, lista rezervisanih domena i drugo);

2) Objavljuju javni podaci o registrovanim domenima preko javnog WHOIS servisa, u skladu sa Pravilnikom o dodeli domena;

3) Javno objavljuju osnovni podaci svih članova Skupštine, Upravnog odbora i zaposlenih u RNIDS-u;

4) Javno objavljuju odluke sa svih sednica Skupštine i sastanaka Upravnog odbora;

5) Održavaju diskusione liste za sve članove Skupštine (sa dostupnim arhivama);

6) Javno objavljuju finansijski plan, finansijski izveštaji, tekstovi ugovora itd;

7) Javno objavljuju svi sporovi oko naziva domena i arbitražne odluke, saglasno uobičajenoj praksi po kojoj se vrši priprema i objavljivanje sudskih odluka;

8) Javno objavljuju rezultati praćenja razvoja domaćeg Interneta (u okvirima nadležnosti RNIDS-a).

RNIDS je obavezan da u svom radu poštuje odredbe zakona o zaštiti informacija iz privatnog života i ličnih zapisa lica

Član 23

PEČAT

RNIDS ima pečat okruglog oblika na kome piše: "Registar nacionalnog Internet domena Srbije" na srpskom jeziku, te "Serbian National Register of Internet Domain Names" na engleskom jeziku.

U centralnom delu pečata naveden je skraćeni naziv RNIDS, a u dnu pečata sedište.

Član 24

PRESTANAK RADA

Odluku o prestanku rada RNIDS-a donosi Skupština glasovima najmanje 2/3 od ukupnog broja članova.

RNIDS se obavezuje da u slučaju obustave rada, prethodno obezbedi neophodne uslove za nastavak stabilnog i pouzdanog funkcionisanja baznih Internet servisa na teritoriji Srbije, kako se prestanak rada RNIDS-a ne bi negativno odrazio na funkcionisanje domaćeg dela Interneta.

U slučaju prestanka rada RNIDS-a Skupština će odrediti neprofitnu organizaciju na koju će biti preneta preostala imovina RNIDS-a.

Član 25

STUPANJE NA SNAGU PRAVILA

Ova Pravila stupaju na snagu danom usvajanja od strane Skupštine RNIDS-a.

Član 26

ODVOJIVOST I TUMAČENJE

Ako neka od odredaba ovih Pravila dođe u koliziju sa zakonima ili podzakonskim aktima, proglasi se neprimenjivom ili ništavnom, ostale odredbe i Pravila u celini ostaju na snazi.

Isključivu nadležnost za tumačenje ovih Pravila ima Skupština RNIDS-a.

Član 27

PRELAZNE ODREDBE

Članovi Upravnog odbora sa mandatom u trenutku usvajanja ovih Pravila nastavljaju da obavljaju svoju funkciju do isteka mandata.

Ukida se Pravilnik o izboru članova Upravnog odbora donet 7. 12. 2008. godine.

Stupanjem na snagu ovih Pravila, prestaju da važe Pravila Fonda usvojena 8. 7. 2006. godine, kao i sve izmene dopune, zaključno sa 7. 12. 2008. godine.

Član 28

DEFINICIJE POJMOVA

Pojedini izrazi korišćeni u ovom dokumentu imaju sledeća značenja:

"Internet" je globalni komunikacioni sistem sačinjen od velikog broja međusobno povezanih autonomnih sistema (mreža), koji razmenjuju podatke koristeći zajednički skup komunikacionih protokola (TCP/IP).

"IP broj" je numerički identifikator, definisan u sklopu IP protokola, koji na jednoznačan način omogućava adresiranje uređaja povezanih na Internet.

"Internet domen" je tekstualna oznaka koje povezuje skup računara, uređaja i servisa na Internetu u jedinstvenu administrativno-tehničku celinu. Svaki domen na Internetu jednoznačno je određen globalno jedinstvenim nazivom. Naziv domena sastoji se iz niza alfanumeričkih segmenata međusobno razdvojenih tačkama (na primer, www.icann.org)

"Sistem Internet domena" (Domain Name System, DNS) je bazni Internet servis, koji omogućava prevođenje naziva Internet domena u IP brojeve i obrnuto.

"DNS server" je uređaj stalno povezan na Internet, koji, na zahtev korisnika, prevodi nazive domena u IP brojeve i obrnuto.

"Internet korporacija za dodeljena imena i brojeve" (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, ICANN) je organizacija koja reguliše i upravlja razvojem DNS sistema i raspodelom IP adresnog prostora na globalnom nivou.

"Teritorijalni domen najvišeg nivoa" (Country Code Top-Level Domain, ccTLD) je naziv domena vezan za međunarodnu dvoslovnu oznaku države ccTLD koju određuje ICANN u skladu sa ISO-3166-2 listom.

"Registar nacionalnog Internet domena" (ccTLD registar) je baza podataka o nazivima domena registrovanim u okviru ccTLD.

"Operator ccTLD registra" je organizacija određena od strane ICANN-a, koja upravlja nacionalnim registrom Internet domena.

"Ovlašćeni registar" je pravno lice ili preduzetnik koje, na osnovu ugovora sa Operatorom ccTLD registra, ima ovlašćenje za obavljanje poslova u vezi sa registracijom naziva domena po zahtevu krajnjih korisnika.

"WHOIS baza" je javno dostupna baza podataka o korisnicima naziva domena registrovanih u okviru ccTLD registra.

"Lokalnu Internet zajednicu" čine sva pravna i fizička lica koja posluju u oblasti Interneta ili koriste Internet usluge na području Republike Srbije.