POSLOVNIK O RADU

Komisije za sprovođenje postupka otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 26/2010)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom se bliže uređuje način rada i odlučivanja i druga pitanja od značaja za rad Komisije za sprovođenje postupka davanja i otuđenja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini (u daljem tekstu: Komisija).

Član 2

Odredbe ovog poslovnika su obavezne za sve članove Komisije i druga lica koja učestvuju u radu Komisije ili prisustvuju sednicama ovog organa.

Član 3

Predsednik Komisije se stara i odgovoran je za pravilnu primenu odredaba ovog poslovnika.

Član 4

Sednice Komisije su otvorene za javnost, osim ako ovim poslovnikom, za pojedine slučajeve, nije drugačije propisano.

Član 5

Komisija je nezavisna u svom radu.

Komisija za svoj rad odgovara Skupštini grada.

II NAČIN RADA I ODLUČIVANJA

Član 6

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Sednicu Komisije zakazuje predsednik Komisije, po potrebi, na pisanu inicijativu Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" (u daljem tekstu: Direkcija), nadležne organizacione jedinice Gradske uprave grada Vranja i na zahtev 1/3 članova Komisije, u skladu sa ovim Poslovnikom.

Član 7

Komisija ima predsednika, četiri člana i sekretara.

Komisija može da radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.

Komisija donosi odluke većinom glasova članova Komisije.

Stručne i administrativne poslove za Komisiju vrše Direkcija i sekretar Komisije.

III PRIPREMA I ZAKAZIVANJE SEDNICA

Član 8

Sednicu Komisije zakazuje predsednik Komisije. Predsedniku Komisije u pripremanju sednice pomaže sekretar Komisije.

Član 9

Sednica Komisije se zakazuje pisanim putem.

Uz poziv za sednicu Komisije, dostavlja se predlog dnevnog reda i materijal po kome će se voditi rasprava.

U hitnim slučajevima, sednica Komisije se može zakazati i usmenim putem.

Poziv za sednicu Komisije se, po pravilu, dostavlja najkasnije 3 dana pre dana određenog za održavanje sednice.

IV TOK I NAČIN RADA SEDNICE

Član 10

Sednicu Komisije otvara predsednik i utvrđuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova za punovažno odlučivanje.

U slučaju da sednici ne prisustvuje dovoljan broj članova za odlučivanje, sednica se odlaže. U tom slučaju se odsutnim članovima dostavlja pisano obaveštenje o danu održavanja nove sednice.

Član 11

Dnevni red se utvrđuje na osnovu predloga dnevnog reda koji je naznačen u pozivu za sednicu Komisije.

Predsednik Komisije poziva članove da se izjasne o predlogu dnevnog reda. Ako nema primedbi na predlog dnevnog reda, predlog za izmenu i dopunu, predsednik konstatuje da je predloženi dnevni red usvojen.

Član 12

Kada je dnevni red utvrđen, prelazi se na rad prema usvojenim tačkama dnevnog reda.

Ako je to potrebno, raspravljanje po pojedinim tačkama dnevnog reda može početi izlaganjem određenog izvestioca.

Posle izlaganja izvestioca (ako ga ima), vodi se rasprava o pitanju koje je na dnevnom redu.

Svaki učesnik u diskusiji može da iznese predlog za rešenje pitanja o kome se diskutuje.

Na sednici Komisije niko ne može diskutovati pre nego što zatraži i dobije reč od predsednika Komisije.

Član 13

O redu na sednici stara se predsednik.

Za povredu reda na sednici Komisije može se izreći mera upozorenja i oduzimanja reči.

Član 14

Mera upozorenja se izriče članu Komisije koji svojim ponašanjem, uzimanjem reči kada mu predsednik nije dao, upadanje u reč govorniku ili sličnim postupkom narušava red na sednici ili postupa protivno odredbama ovog Poslovnika.

Mera oduzimanja reči izriče se članu Komisije koji svojim govorom narušava red na sednici ili povređuje odredbe ovog Poslovnika, a već je na istoj sednici upozoren na pridržavanje reda.

Ukoliko član Komisije i posle oduzimanja reči nastavi da svojim govorom i ponašanjem narušava red na sednici Komisije ili postupa suprotno odredbama ovog Poslovnika, predsednik može da prekine sednicu s tim što će odrediti vreme i datum nastavka sednice.

Meru upozorenja i oduzimanja reči izriče predsednik Komisije.

V POSTUPAK OTUĐENJA I DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI

Član 15

Građevinsko zemljište u javnoj svojini se otuđuje i daje u zakup, prikupljanjem pisanih ponuda javnim oglasom i javnim nadmetanjem.

Građevinsko zemljište u javnoj svojini se otuđuje i daje u zakup licu koje ponudi najveću cenu ili najviši iznos zakupnine za to zemljište koja se ne može naknadno umanjiti.

Uslovi za sprovođenje postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom su ispunjeni i ukoliko se na javni oglas prijavi samo jedan učesnik, u kom slučaju se građevinsko zemljište otuđuje odnosno daje u zakup pod uslovom da je učesnik ponudio najmanju početnu cenu otuđenja odnosno najmanji početni iznos zakupnine.

Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja su ispunjeni i ako javnom nadmetanju pristupi samo jedan učesnik odnosno njegov ovlašćeni zastupnik, stim što se cena otuđenja odnosno zakupnina utvrđuje u početnom iznosu.

Učesnik u postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom odnosno javnog nadmetanja može uložiti prigovor Gradskom veću grada Vranja, ukoliko smatra da su povređene odredbe o sprovođenju postupka.

Član 16

Po sprovedenom postupku, Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština), donosi rešenje o otuđenju građevinskog zemljišta ili rešenje o davanju građevinskog zemljišta u zakup koje se, u roku od 5 (pet) dana od dana donošenja rešenja, dostavlja Direkciji i Gradskom javnom pravobranilaštvu na dalju nadležnost.

Rešenje iz stava 1. ovog člana dostavlja se i svim učesnicima u postupku u roku od 8 dana od dana održane sednice Komisije.

Rešenje iz stava 1. ovog člana priprema nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave i dostavlja nadležnom organu Grada u formi nacrta.

Član 17

Na osnovu pravosnažnog rešenja, iz člana 14. Novog Poslovnika, lice kome se građevinsko zemljište otuđuje odnosno daje u zakup i Direkcija zaključuju ugovor o otuđenju odnosno zakupu građevinskog zemljišta u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja o otuđenju odnosno davanju građevinskog zemljišta u zakup.

Član 18

Na pitanja koja nisu regulisana ovim Poslovnikom neposredno se primenjuju odredbe pozitivnih zakonskih i drugih propisa kojima se uređuje oblast građevinskog zemljišta.

Član 19

Na sednici Komisije vodi se zapisnik.

Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sednice, o vremenu i mestu održavanja sednice, o prisutnim i odsutnim članovima Komisije, evidenciju svih ostalih prisutnih na sednici Komisije, imenima lica koja po pozivu učestvuju na sednici, popis učesnika u diskusiji, o pitanjima koja su razmatrana na sednici i o odlukama donetim na sednici Komisije.

Član 20

Član Komisije ima pravo na naknadu za rad u Komisiji. Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u iznosu od jedne polovine neoporezovanog iznosa dnevnice za službeno putovanje u zemlji.

Član Komisije iz reda izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Vranja kao i iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi grada Vranja nemaju pravo na naknadu.

Član 21

Odluke koje donese Komisija, potpisuje predsednik Komisije.

I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja.