ODLUKA
O UREĐENJU FASADA U ISTORIJSKOM JEZGRU GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 31/2010)

Član 1

Ovom odlukom se određuje postupak uređenja fasada stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih objekata koji se nalaze u istorijskom jezgru Grada Subotice koje je utvrđeno za prostorno kulturno-istorijsku celinu.

Član 2

Gradsko jezgro Subotice je prostor omeđen željezničkom prugom, željezničkom stanicom, ulicom Maksima Gorkog, ulicom Biskupa Lajče Budanovića, Laze Mamužića, Preradovićevom, Žarka Zrenjanina, Trgom Sinagoge i Zmaj Jovinom ulicom, koji je Odlukom Izvršnog veća Vojvodine proglašen za prostorno kulturno-istorijsku celinu ("Službeni list APV", br. 25/91), kao i njeno neposredno okruženje (druga strana ulica i puteva), ulica Braće Radića uključujući i Trg Paje Kujundžića.

Član 3

Fasadu objekta čini zidno platno sa spoljnom oblogom i fasadnom plastikom i spoljnim elementima objekta, kao što su: kapije, vrata, prozori, balkoni, erkeri, strehe, oluci, krovne površine, krovne badže i dimnjaci.

Član 4

Uređenje fasada je u funkciji zaštite i očuvanja istorijskog jezgra Grada Subotice.

Cilj uređenja fasada objekata je da fasade imaju lep izgled, da budu čiste i da svi elementi budu u funkcionalnom stanju, tako da korišćenje objekata i njihove okoline bude bezbedno.

Član 5

Poverava se Javnom preduzeću "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" (u daljem tekstu: Direkcija) vođenje uređenja fasada na objektima iz člana 1. ove odluke, prema sredstvima planiranim Finansijskim planom Direkcije.

Član 6

Zadužuje se Direkcija da raspiše konkurs za uređenje fasada na objektima iz člana 1. ove odluke, putem javnog oglasa.

Postupak za izbor objekata za uređenje fasada sprovodi Komisija za izbor objekata za uređenje fasada (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju obrazuje Upravni odbor Direkcije.

Komisiju čine predsednik i četiri člana.

Predsednik i dva člana određuju se iz reda zaposlenih Direkcije. Dva člana Komisije predlaže Gradonačelnik Grada Subotice.

Član 7

Putem konkursa od prijavljenih stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih objekata od strane vlasnika, odnosno vlasnika posebnih delova objekata, odnosno saveta, odnosno skupština stambenih zgrada (u daljem tekstu: vlasnici objekta), Komisija će sačiniti Predlog programa za uređenje fasada na objektima iz člana 1. ove odluke.

Predlogom programa određuje se redosled objekata za uređenje fasada, sa visinom troškova utvrđenih na osnovu predmera i predračuna potrebnih radova na uređenju fasada u visini raspoloživih sredstava u Finansijskom planu Direkcije.

Program iz stava 1. ovog člana donosi na predlog Komisije Upravni odbor Direkcije.

Stručno-administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Direkcija.

Član 8

Uređenje fasada finansira se tako što 50% vrednosti troškova utvrđenih predmerom i predračunom potrebnih radova, finansira grad putem Finansijskog plana Direkcije opredeljena sredstva za tu namenu, a 50% vrednosti troškova finansiraju vlasnici objekta.

Član 9

Vlasnici objekta su u obavezi da dostave Direkciji Odluku o sufinansiranju radova na uređenju fasade, donetu uz saglasnost vlasnika kojima pripada više od polovine ukupne površine posebnih delova objekta, odnosno da dostavi izjavu kada se radi o fizičkom licu kao vlasniku objekta.

Odlukom o sufinansiranju radova, odnosno izjavom vlasnika objekta, se potvrđuje namera da vlasnici objekta učestvuje u finansiranju troškova uređenja fasade u iznosu od 50% od troškova utvrđenih predmerom i predračunom potrebnih radova za taj objekat.

Vlasnici objekta su u obavezi da zaključe Ugovor o uređenju međusobnih prava i obaveza sa Direkcijom.

Član 10

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".