ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "RADIO SUBOTICA" SUBOTICA - JAVNOG PODUZEĆA "RADIO SUBOTICA" SUBOTICA - SZABADKAI RÁDIÓ KÖZVÁLLALAT SZABADKA("Sl. list grada Subotice", br. 25/2010 - prečišćen tekst i 35/2010) |
Društveno preduzeće "Radio Subotica" sa potpunom odgovornošću Subotica "Szabadkai Radió" Társadalmi Vállalat Subotica u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima transformiše se u Javno preduzeće "Radio Subotica" Subotica - Javno poduzeće "Radio Subotica" Subotica - "Szabadkai Radió" Közvállalat Szabadka.
Osnivač Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica - Javnog poduzeća "Radio Subotica" Subotica - Szabadkai Rádió Közvállalat Szabadka (u daljem tekstu: Javno preduzeće) je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština), Subotica, Trg slobode 1.
Poslovno ime Javnog preduzeća je:
Javno preduzeće "Radio Subotica" Subotica.
Javno poduzeće "Radio Subotica" Subotica Szabadkai Rádió Közvállalat Szabadka.
Sedište preduzeća je u Subotici, ulica Jovana Mikića broj 12.
Poslovno ime Javnog preduzeća ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom, na hrvatskom jeziku latiničnim pismom i na mađarskom jeziku.
Javno preduzeće proizvodi radio program za građane Grada na srpskom, hrvatskom i mađarskom jeziku, vrši razmenu programa sa drugim radio stanicama u okviru radiodifuzne mreže Republike Srbije i održava i razvija tehničku osnovu emisionog i prenosnog sistema radija.
Delatnost Javnog preduzeća je:
60.10 Emitovanje radio-programa kao pretežna delatnost,
a ostale delatnosti su:
18.12 Ostalo štampanje
18.20 Umnožavanje snimljenih zapisa
46.43 Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo
46.49 Trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo
46.51 Trgovina na veliko računarima, računarskom opremom i softverima
46.52 Trgovina na veliko elektronskim i telekomunikacionim delovima i opremom
58.11 Izdavanje knjiga
58.13 Izdavanje novina
58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja
58.19 Ostala izdavačka delatnost
59.11 Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa
59.20 Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike
60.20 Proizvodnja i emitovanje televizijskog programa
62.01 Računarsko programiranje
62.02 Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije
62.03 Upravljanje računarskom opremom
62.09 Ostale usluge informacione tehnologije
63.11 Obrada podataka, hosting
63.12 Veb portali
63.99 Informacione uslužne delatnosti na drugom mestu nepomenute
70.21 Delatnost komunikacija i odnosa sa javnošću
73.11 Delatnost reklamnih agencija
73.12 Medijsko predstavljanje
73.20 Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja
74.30 Prevođenje i usluge tumačenja
77.22 lznajmljivanje video-kaseta i kompakt-diskova
79.90 Ostale usluge rezervacije i delatnosti povezanosti sa njima
82.30 Organizovanje sastanaka i sajmova
82.99 Ostale uslužne aktivnosti podrške poslovanju
90.02 Druge umetničke delatnosti u okviru izvođačke umetnosti
Registrovane delatnosti se obavljaju i u spoljnotrgovinskom poslovanju.
Javno preduzeće ne može promeniti svoju delatnost bez prethodne saglasnosti Skupštine.
IV USLOVI ZA VRŠENJE DELATNOSTI
Javno preduzeće priprema i realizuje programe radija u cilju:
- da istinito, blagovremeno, profesionalno i nepristrasno informiše građane i doprinosi slobodnom formiranju i izražavanju mišljenja slušalaca,
- da razvija kulturu i umetničko stvaralaštvo,
- da neguje humane, moralne, estetske i umetničke vrednosti,
- da doprinosi zadovoljavanju zabavnih, rekreativnih, sportskih i drugih potreba građana.
V ODGOVORNOST U JAVNOM INFORMISANJU
Skupština je kao osnivač Javnog preduzeća odgovorna u skladu sa Zakonom o javnom informisanju za ukupnu programsku orijentaciju i uređivačku politiku sredstava javnog informisanja.
Glavni i odgovorni urednici odgovorni su za ostvarivanje utvrđene programske orijentacije i uređivačke politike i za svaku objavljenu informaciju, osim u slučaju kad je informacija obavljena na zahtev nadležnog državnog organa.
Za istinitost datih, odnosno objavljenih informacija odgovorno je lice koje daje informaciju, odnosno autor.
VI ORGANIZACIJA RADA JAVNOG PREDUZEĆA
Statutom Javnog preduzeća bliže se uređuje unutrašnja organizacija, način rada, prava i obaveze novinara u obavljanju poslova javnog informisanja, poslovi planiranja, razvoja, marketinga i drugih delatnosti i poslova Radio Subotice.
Saglasnost na Statut Javnog preduzeća daje Skupština.
Organi Javnog preduzeća su Upravni odbor, direktor i Nadzorni odbor.
Upravni odbor je organ upravljanja Javnog preduzeća.
Upravni odbor ima predsednika, zamenika predsednika i pet članova, koje imenuje i razrešava Skupština, na mandatni period od četiri godine.
Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih Javnog preduzeća.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Upravni odbor, u skladu sa zakonom:
1) utvrđuje poslovnu politiku;
2) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja;
3) donosi statut;
4) odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala;
5) odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala;
6) usvaja izveštaje o poslovanju Javnog preduzeća i godišnji obračun;
7) odlučuje o raspodeli dobiti;
8) donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja;
9) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
10) odlučuje o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
11) donosi tarifu (cenovnik marketinških usluga);
12) odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovine Javnog preduzeća veće vrednosti;
13) odlučuje o ulaganju kapitala;
14) odlučuje o statusnim promenama;
15) donosi akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
16) odlučuje o promeni poslovnog imena, sedišta i delatnosti Javnog preduzeća;
17) donosi opšte akte Javnog preduzeća za koje zakonom, ovom odlukom ili Statutom Javnog preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
18) predlaže Skupštini imenovanje direktora Javnog preduzeća;
19) donosi poslovnik o svom radu;
20) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Javnog preduzeća.
Nacionalni savet nacionalnih manjina predlaže Upravnom odboru Javnog preduzeća imenovanje odgovornog urednika programa na jeziku nacionalne manjine od kandidata koji se prijave i ispunjavaju uslove konkursa.
Direktor je organ poslovođenja Javnog preduzeća.
Direktora Javnog preduzeća imenuje i razrešava Skupština.
Direktor se imenuje na period od četiri godine i po isteku mandata može biti ponovo imenovan.
Skupština može do imenovanja direktora Javnog preduzeća da imenuje vršioca dužnosti direktora.
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća;
3) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
4) predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
5) podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
6) izvršava odluke Upravnog odbora;
7) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova;
8) predlaže Upravnom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
9) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen;
10) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorom;
11) vrši i druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i statutom Javnog preduzeća.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.
Direktor, uz saglasnost Upravnog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor je organ nadzora Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština na mandatni period od četiri godine.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor, u skladu sa zakonom:
- nadzire poslovanje Javnog preduzeća;
- pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi Skupštini izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor istovremeno dostavlja i Upravnom odboru.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština daje saglasnost na:
1. statut Javnog preduzeća i njegove izmene i dopune;
2. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3. odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovinom Javnog preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
4. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
5. ulaganje kapitala;
6. statusne promene;
7. akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
8. dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja;
9. godišnji program poslovanja;
10. odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala za obavljanje delatnosti iz predmeta svog poslovanja;
11. odluku o raspodeli dobiti;
12. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se ureduje obavljanje delatnosti od opšteg interesa;
13. Saglasnost na tarifu (cenovnik marketinških usluga) daje Gradsko veće.
VII/B PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE IMOVINE
Javno preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja.
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, vrši se uz saglasnost Skupštine.
Pod pribavljanjem i otuđenjem imovine veće vrednosti u smislu stava 1. ovog člana smatra se prenos ili više povezanih prenosa, čiji je predmet pribavljanje ili otuđenje imovine čija tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja najmanje 30% od knjigovodstvene vrednosti imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
VII/C SNOŠENJE RIZIKA I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Javno preduzeće odgovara za nastalu štetu, koja proističe iz delatnosti Javnog preduzeća, prouzrokovanu činjenjem ili nečinjenjem, isključivo sredstvima Javnog preduzeća bez solidarne odgovornosti osnivača.
Dobit Javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, Statutom i programom poslovanja Javnog preduzeća.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Upravni odbor, uz saglasnost Skupštine.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Javno preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
Sredstva kojima raspolaže Javno preduzeće su u državnoj svojini.
Javno preduzeće stiče sredstva za finansiranje svoje delatnosti:
- iz budžeta Grada,
- od ekonomsko propagandne delatnosti,
- iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.
Grad, kao osnivač Javnog preduzeća, obezbeđuje obavljanje javne funkcije Javnog preduzeća.
Statut "Radio Subotice" Upravni odbor će doneti u roku od 30 dana od dana imenovanja Upravnog odbora i isti dostaviti Skupštini opštine radi davanja saglasnosti. Rok za donošenje ostalih opštih akata iznosi 60 dana od dana usvajanja Statuta.
Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se sada važeći akti "Radio Subotice", ukoliko nisu u suprotnosti sa Zakonom i ovom Odlukom.
Sadašnji glavni i odgovorni urednici programa na srpskom, hrvatskom i programa na mađarskom jeziku obavljaće svoje dužnosti do imenovanja glavnih i odgovornih urednika na osnovu Statuta Javnog preduzeća. U Statutu ce biti regulisano pitanje glavnih i odgovornih urednika, sa njegovim pravima i obavezama kao i uslovima koje treba da ispunjava kada su u pitanju stručna sprema i radno iskustvo.
Odluku o raspisivanju konkursa za izbor i imenovanje direktora i glavnih i odgovornih urednika radio programa doneće Upravni odbor u roku od 10 dana od dana stupanja na snagu Statuta javnog preduzeća.
Sredstva i imovina Društvenog preduzeća "Radio Subotica" prenose se danom stupanja na snagu Statuta na Javno preduzeće "Radio Subotica" Subotica.
Sve zaposlene radnike u Društvenom preduzeću "Radio Subotica" preuzima Javno preduzeće "Radio Subotica" danom stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.
Upisom u sudski registar Javno preduzeće stiče pravnu i poslovnu sposobnost.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi odluka o organizovanju Društvenog preduzeća "Radio Subotica" Subotica ("Službeni list opštine Subotica", br. 12/90).
Danom stupanja na snagu odluke broj: I-00-011-76/2010 od 08.07.2010. razrešavaju se dužnosti u Upravnom odboru Javnog preduzeća lica imenovana Rešenjem Skupštine grada Subotice broj I-00-022-138/2008 od 6. novembra 2008. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 29/08) i to:
1. Toni Bedalov, predsednik,
2. Lela Orčić, zamenik predsednika,
3. Zoltan Šifliš, član,
4. Bela Butaš, član,
5. Verica Kujundžić, član,
6. Jasna Evetović, član,
7. Ivan Kajdoči, član,
8. Janoš Nemet, član i
9. Tibor Kakonji, član.
Do imenovanja predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora u skladu sa članom 10. ove odluke, a najduže godinu dana, poslove Upravnog odbora Javnog preduzeća vršiće Privremeni upravni odbor.
U Privremeni upravni odbor Javnog preduzeća, sa narednim danom od dana stupanja na snagu ove odluke imenuju se:
1. Kristian Takač, za predsednika,
2. Lela Orčić, za zamenika predsednika,
3. Zoltan Šifliš, za člana,
4. Verica Kujundžić, za člana,
5. Jasna Evetović, za člana,
6. Ivan Kajdoči, za člana i
7. Janoš Nemet, za člana.
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica - Javnog poduzeća "Radio Subotica" Subotica - Szabadkai Rádió Közvállalat Szabadka objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica - Javnog poduzeća "Radio Subotica" Subotica - Szabadkai Rádió Közvállalat Szabadka
("Sl. list grada Subotice", br. 35/2010)
Član 3
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica - Javnog poduzeća "Radio Subotica" Subotica - Szabadkai Rádió Közvállalat Szabadka obuhvata:
1. Odluku o organizovanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", broj 11/1992) iz koje je izostavljen član 24. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu,
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", broj 12/1995) iz koje je izostavljen član 5. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu,
3. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", broj 20/1997) iz koje je izostavljen član 2. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu,
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", broj 5/2000) iz koje je izostavljen član 5. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu,
5. Odluku o izmeni Odluke o organizovanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", broj 42/2000) iz koje je izostavljen član 3. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu i
6. Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Radio Subotica" Subotica - Javnog poduzeća "Radio Subotica" Subotica - Szabadkai Rádió Közvállalat Szabadka ("Službeni list Grada Subotice", broj 23/2010) iz koje je izostavljen član 21. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu i sačinjavanje prečišćenog teksta Odluke.