STATUT

USTANOVE ZA PREDŠKOLSKO VASPITANJE I OBRAZOVANJE "BAMBI" LOZNICA

("Sl. list Grada Loznice", br. 7/2010)

 

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim statutom uređuje se organizacija, način rada Ustanove za predškolsko vaspitanje i obrazovanje "Bambi" Loznica (u daljem tekstu: Ustanova), ostvarivanje delatnosti, postupanje organa ustanove radi obezbeđenja prava deteta, zaštite i bezbednosti dece i zaposlenih i mere za sprečavanje povreda zabrana utvrđenih Zakonom, način objavljivanja opštih akata, obaveštenje svih zainteresovanih strana o odlukama organa Ustanove kao i druga pitanja u skladu sa zakonom.

Član 2

Ustanova je pravno lice koja obavlja vaspitno-obrazovnu delatnost odnosno poslove javne službe kojom se ostvaruju prava građana u skladu sa Ustavom Republike Srbije, Zakonom i ovim statutom.

Član 3

Ustanova je nosilac prava, obaveza i odgovornosti u ostvarivanju delatnosti obrazovanja i vaspitanja u skladu sa zakonom.

Član 4

Ustanova ostvaruje vaspitno-obrazovnu delatnost realizacijom predškolskog programa, u skladu sa Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja u trajanju propisanim zakonom.

Član 5

Ustanova ostvaruje obrazovno-vaspitni rad na srpskom jeziku.

Član 6

Ustanova je osnovana rešenjem Opštinskog narodnog odbora Loznica dana 16.10.1958. godine i upisana u sudski registar pod sadašnjim nazivom kod Trgovinskog suda u Valjevu, rešenjem br. Fi. 1090/98 dana 11.06.1998. godine i shodno Zakonu o klasifikaciji delatnosti i registru jedinica razvrstavanja vodi se pod šiframa:

85321 - Dnevni boravak i predškolsko vaspitanje i obrazovanje (jaslice, vrtići, zabavišta, produženi boravak dece nižih razreda osnovnih škola, boravak dece do 9 godina starosti

80104 - Program pripreme za polazak u osnovu školu (pripremni predškolski program)

75120 - Organizacija odmora, rekreacije i rekreativne nastave za predškolsku decu

92340 - Organizacija priredbi za decu

Ustanova obavlja i druge delatnosti u manjem obimu koje doprinose boljem vršenju delatnosti iz člana 6. stav 1. ovog statuta, potpunijem korišćenju kapaciteta i sredstava kao što su: organizacija pohađanja tečajeva stranog jezika, plesa, baleta i sl. i izrada i prodaja didaktičkog i drugog materijala.

Član 7

Ustanova obavlja delatnost pod nazivom: Ustanova za predškolsko vaspitanje i obrazovanje "Bambi" Loznica.

Sedište Ustanove je u Loznici u ulici Generala Jurišića br. 3.

Član 8

Osnovni delovi procesa rada u Ustanovi su radne jedinice. Ustanova se sastoji od 7 radnih jedinica i to:

1. Dečji vrtić "Bambi", koji u svom sastavu ima vrtić i jasle. Nalazi se u ulici Generala Jurišića br. 3, Loznica

2. Dečji vrtić "Lane" u ulici Proleterskih brigada br. 8, Loznica

3. Dečje jasle "Leptirić", u ulici Proleterskih brigada br. 8, Loznica

4. Dečji vrtić "Pčelica", u ulici Kralja Petra br. 1, naselje "Štira dva" Loznica

5. Dečji vrtić "Pinokio", u ulici Vere Blagojević bb u Banji Koviljači

6. Rada jedinica kuhinja i dostava hrane u ulici Generala Jurišića br. 3, Loznica

7. Služba za zajedničke poslove, ulica Generala Jurišića br. 3, Loznica.

Član 9

Ustanova može da vrši statusne promene, promenu naziva ili sedišta.

Odluku o statusnoj promeni, promeni naziva i sedišta Ustanove donosi Upravni odbor uz saglasnost jedinice lokalne samouprave u skladu sa Zakonom.

Ustanova može steći status model centra u skladu sa Zakonom.

Član 10

Ustanova ima svoj pečat i štambilj.

Pečat Ustanove je okruglog oblika sa kružno ispisanim tekstom ćirilicom na srpskom jeziku: Ustanova za predškolsko vaspitanje i obrazovanje "Bambi"Loznica.

Ustanova ima i mali pečat pravougaonog oblika iste sadržine.

Štambilj Ustanove je pravougaonog oblika sa sledećim tekstom:

Republika Srbija

Ustanova za predškolsko vaspitanje i obrazovanje "Bambi"

Broj: __________

Datum: __________

LOZNICA

Postupak izrade, način upotrebe, čuvanje i uništenje pečata reguliše se odlukom direktora u skladu sa zakonom.

Član 11

Direktor Ustanove je odgovoran za izdavanje, rukovanje i čuvanje pečata.

Direktor ustanove može ovlašćenjem poveriti rukovanje pečatima sekretaru Ustanove ili drugom licu.

Lice kome je poveren pečat na čuvanje i upotrebu dužno je da čuva pečat na način koji onemogućava neovlašćeno korišćenje pečata i njegovu zloupotrebu.

Pečat i štambilj čuvaju se posle upotrebe zaključani.

Član 12

Sredstva za rad Ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom i finansijskim planom ustanove.

Plate zaposlenih u Ustanovi određuju se u skladu sa zakonom i finansijskim planom ustanove.

Ustanova stiče sredstva iz budžeta, od korisnika usluga (roditelja) i drugih izvora u skladu sa zakonom (donacija, sponzorstva i drugih poslova u skladu sa zakonom).

Stečena sredstva ili sredstva koja stekne ustanova jesu u javnoj svojini i koriste se za obavljanje delatnosti utvrđene Zakonom.

Član 13

Ustanova u pravnom prometu sa trećim licima istupa u svoje ime i za svoj račun i za svoje obaveze odgovara svojim sredstvima i imovinom.

Ustanova ima podračune u skladu sa zakonom, koji se vodi kod Uprave za trezor.

Član 14

Ustanovu zastupa i predstavlja direktor. Direktor je ovlašćen da u ime Ustanove a u granicama svojih ovlašćenja zaključuje ugovore i vrši druge pravne radnje kao i da zastupa ustanovu pred sudom i drugim organima.

Direktor može punomoćjem preneti određena ovlašćenja za zastupanje Ustanove na druga lica.

Punomoćje se izdaje u pismenom obliku, koje se može u svako doba opozvati.

Član 15

U slučaju privremene odsutnosti ili sprečenosti direktora da obavlja dužnost, zamenjuje ga vaspitač i stručni saradnik u ustanovi na osnovu ovlašćenja direktora, odnosno organa upravljanja, u skladu sa zakonom.

Član 16

Ustanova ima svoju autonomiju pod kojom se podrazumeva pravo na:

1. donošenje statuta, programa obrazovanja i vaspitanja, razvojnog plana, godišnjeg plana rada ustanove, i drugih opštih akata ustanove,

2. donošenje plana stručnog usavršavanja i profesionalnog razvoja vaspitača i stručnog saradnika,

3. samovrednovanje rada ustanove,

4. izbor zaposlenih i predstavnika zaposlenih u organ upravljanja i stručne organe,

5. uređivanje unutrašnje organizacije i rada stručnih organa,

6. način ostvarivanja saradnje sa drugim ustanovama u oblasti obrazovanja, zdravstva, socijalne i dečje zaštite, javnim preduzećima, privrednim društvima i drugim organizacijama radi ostvarivanja prava dece i zaposlenih.

Član 17

Ustanova je dužna da donese razvojni plan.

Razvojni plan sadrži prioritete u ostvarivanju vaspitno-obrazovnog rada, plan i nosioce aktivnosti, kriterijume i merila za vrednovanje planiranih aktivnosti i druga pitanja od značaja za razvoj Ustanove.

Razvojni plan donosi Upravni odbor na predlog stručnog aktiva za razvojno planiranje, a na osnovu izveštaja o samovrednovanju i izveštaja o ostvarenosti standarda postignuća kao i drugih indikatora kvaliteta rada Ustanove.

Razvojni plan donosi se za period od tri do pet godina.

Član 18

Ustanova vodi propisanu evidenciju i izdaje javne isprave u skladu sa posebnim zakonom.

Ustanova je dužna da vodi bazu podataka u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete.

Pridikom prikupljanja, obrade, objavljivanja i korišćenja podataka Ustanova je dužna da postupa u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Član 19

Ustanova donosi pravila ponašanja kojima se regulišu međusobni odnosi dece, zaposlenih i roditelja.

Član 20

Ustanova propisuje mere, način i postupak zaštite i bezbednosti dece za vreme boravka u ustanovi i dok traju druge aktivnosti koje ustanova organizuje.

Ustanova je dužna da sprovede mere zaštite i bezbednosti dece.

Član 21

U ustanovi su zabranjene aktivnosti koje se odnose na kršenje zabrane diskriminacije zabrane nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao i na zabrane stranačkog organizovanja i delovanja u skladu sa Zakonom

Član 22

Ustanova ima pravo da se povezuje sa drugim Ustanovama obrazovanja u strukovna udruženja a radi unapređenja vaspitanja i obrazovanja. Vaspitači i stručni saradnici mogu da se povezuju u stručna društva.

Član 23

Ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti vaspitača, stručnih saradnika i drugih zaposlenih u ustanovi obrazovanja bliže se uređuje Zakonom, ugovorom o radu i opštim aktima Ustanove.

2. DELATNOST USTANOVE

Član 24

Osnovna delatnost Ustanove je vaspitno-obrazovna delatnost koju ustanova obavlja samostalno ili u saradnji sa drugim organizacijama i ustanovama, a koja se sastoji u vaspitanju i obrazovanju dece i drugim oblicima obrazovanja u skladu sa zakonom.

Član 25

Ustanova obavlja vaspitno-obrazovnu delatnost odnosno poslove kojima se obezbeđuje ostvarivanje zakonom utvrđenih opštih ishoda i standarda obrazovanja i vaspitanja i sticanje znanja, veština i vrednosnih stavova koji doprinose razvoju i uspehu dece, njihovih porodica, zajednice i društva u celini.

Član 26

Ustanova može da obavljanja i proširenu delatnost koja je u funkciji vaspitanja i obrazovanja pod uslovom da se ne ometa obavljanje osnovne delatnosti.

Proširena delatnost ustanove može da bude davanje usluga, proizvodnja, prodaja i druga delatnost kojom se unapređuje ili doprinosi racionalnijem i kvalitetnijem obavljanju obrazovanja i vaspitanja.

Odluku o proširenju delatnosti donosi Upravni odbor uz saglasnost Ministarstva prosvete.

Odluka o proširenoj delatnosti ustanove sadrži plan prihoda i izdataka za obavljanje delatnosti, način angažovanja dece i zaposlenih, način raspolaganja i plan korišćenja ostvarenih sredstava.

3. OSTVARIVANJE VASPITNO OBRAZOVNOG RADA

Programi vaspitanja i obrazovanja

Član 27

Ustanova razvija i ostvaruje program predškolskog vaspitanja i obrazovanja dece uzrasta od godinu dana do polaska u školu u skladu sa Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja i sa posebnim zakonom.

U okviru predškolskog programa Ustanova može da ostvaruje i druge specijalizovane programe prema svojim mogućnostima a u skladu sa potrebama i interesima dece i roditelja i jedinice lokalne samouprave.

Član 28

Predlog predškolskog programa pripremaju odgovarajući stručni organi Ustanove ili stručni aktivi i pedagoški kolegijum i dostavlja ga na mišljenje savetu roditelja i saglasnost nadležnog organa jedinice lokalne samouprave u pogledu planiranih materijalnih sredstava za ostvarivanje programa.

Po dobijenoj saglasnosti iz stava 1. ovog člana predškolski program donosi Upravni odbor.

Predškolski program sadrži opšte podatke o ustanovi i njenom okruženju, vrste i trajanje programa vaspitno-obrazovnog rada i vrste i trajanje profama drugih oblika rada i pružanja usluga.

Individualni obrazovni plan

Član 29

Ustanova donosi individualni obrazovni plan za dete kome je usled socijalne uskraćenosti, smetnji u razvoju, invaliditeta i drugih razloga potrebna dodatna podrška u obrazovanju i vaspitanju.

Individualni obrazovni plan ustanova donosi i za dete sa izuzetnim sposobnostima.

Individualni obrazovni plan donosi pedagoški kolegijum i sprovodi se uz prethodnu saglasnost roditelja odnosno staratelja deteta.

Godišnji plan rada

Član 30

Godišnji plan rada ustanova donosi u skladu sa razvojnim planom i predškolskim programom najkasnije do 15. septembra tekuće godine.

Godišnjim planom rada utvrđuje se vreme, mesto, način i nosioci svih aktivnosti u ostvarivanju programa obrazovanja i vaspitanja.

4. ORGANI USTANOVE

Član 31

Ustanova ima organ upravljanja, organ rukovođenja, stručne i savetodavne organe u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Organ upravljanja - Upravni odbor

Član 32

Organ upravljanja Ustanove je Upravni odbor.

Predsednik i članovi Upravnog odbora obavljaju poslove iz svoje nadležnosti bez naknade.

Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine, a novoizabranom članu mandat traje do isteka mandata Upravnog odbora.

Postupak za imenovanje članova Upravnog odbora pokreće se najmanje dva meseca pre isteka mandata prethodno imenovanim članovima Upravnog odbora.

Član 33

Upravni odbor ima devet članova uključujući i predsednika.

Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava skupština jedinice lokalne samouprave.

Predsednika Upravnog odbora biraju članovi, većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave. Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih predlaže vaspitno-obrazovno veće a iz reda roditelja Savet roditelja, tajnim izjašnjavanjem.

Član 34

Za člana Upravnog odbora ne može biti predloženo ni imenovano lice koje bi moglo zastupati interes više struktura osim članova sindikata, lice čiji su poslovi, dužnosti, ili funkcije nespojivi sa obavljanjem poslova člana Upravnog odbora, lice koje je već imenovano za člana organa upravljanja druge ustanove ili za direktora druge ustanove i lice koje je pravosnažnom presudom osuđeno za krivično dedo za koje je izrečena bezuslovna kazna zatvora u trajanju od najmanje tri meseca ili koje je osuđeno za krivično delo nasilja u porodici, oduzimanja maloletnog lica, zapuštanje i zlostavljanje maloletnog lica ili rodoskrvljenje, za krivično delo primanja mita ili davanja mita, za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv polne slobode, protiv pravnog saobraćaja i protiv čovečnosti i drugih dobara zaštićenih međunarodnim pravom bez obzira na izrečenu krivičnu sankciju kao i lice za koje je u skladu sa zakonom utvrđeno diskriminatorsko ponašanje.

Član 35

Upravni odbor Ustanove:

- donosi statut, pravila ponašanja u ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

- donosi predškolski program, razvojni plan, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju;

- utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Republike Srbije;

- donosi finansijski plan Ustanove u skladu sa zakonom;

- usvaja izveštaje o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija odnosno nastave u prirodi;

- raspisuje konkurs i bira direktora;

- razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva vaspitanja i obrazovanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada;

- donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njihovom ostvarivanju;

- odlučuje po žalbi odnosno prigovoru na rešenje direktora;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i ovim statutom.

Članovi Upravnog odbora odgovorni su za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom i za blagovremeno donošenje i sprovođenje odluka iz svoje nadležnosti osnivaču ustanove i organu koji ga imenuje.

Član 36

Upravni odbor radi i odlučuje u sednicama.

Sedištu Upravnog odbora saziva i njome rukovodi predsednik.

U odsustvu predsednika Upravnog odbora njegove poslove obavlja zamenik predsednika.

Član 37

Upravni odbor donosi odluke većinom glasova ukupnog broja članova.

Upravni odbor može da počne sa radom ako postoji kvorum tj. ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova.

Način rada i odlučivanja Upravnog odbora bliže se utvrđuje Poslovnikom o radu, u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Član 38

O radu Upravnog odbora vodi se zapisnik koji sadrži: mesto i vreme održavanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova, kratak rezime rasprave po pojedinim pitanjima, odluke i zaključke donete na sednici.

Zapisničar se bira iz reda članova Upravnog odbora.

Zapisnik potpisuju predsednik i zapisničar.

Na prvoj narednoj sednici Upravnog odbora verifikuje se zapisnik sa prethodne sednice i direktor Ustanove podnosi izveštaj o izvršenju odluka Upravnog odbora.

Direktor ustanove

Član 39

Organ rukovođenja u ustanovi je direktor Ustanove.

Direktor ustanove bira se na period od četiri godine.

Mandat direktora teče od dana stupanja na dužnost.

Direktoru ustanove miruje radni odnos za vreme prvog izbornog perioda na radnom mestu sa koga je izabran.

O pravima, obavezama i odgovornosti direktora odlučuje Upravni odbor.

Član 40

Za direktora ustanove može da bude izabran:

1. Vaspitač i stručni saradnik koji je stekao odgovarajuće visoko obrazovanje na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije) u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju ("Sl. glasnik RS", br. 76/05,100/07 - autentično tumačenje i 97/08) počev od 10. septembra 2005. godine i vaspitač i stručni saradnik koji je stekao odgovarajuće visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine po propisu koji je uređivao visoko obrazovanje do 10. septembra 2005. godine, dozvolu za rad, obuku i položen ispit za direktora ustanove i najmanje pet godina rada u ustanovi nakon stečenog odgovarajućeg obrazovanja.

2. vaspitač sa stečenim odgovarajućim visokim obrazovanjem na studijama prvog stepena (osnovne akademske odnosno strukovne studije), studijama u trajanju od tri godine ili višim obrazovanjem, dozvolu zarad obuku i položen ispit za direktora ustanove i najmanje deset godina rada u predškolskoj ustanovi na poslovima vaspitanja i obrazovanja nakon stečenog odgovarajućeg obrazovanja.

Pored odgovarajućeg obrazovanja iz stava 1. ovog člana vaspitač odnosno stručni saradnik mora da ima psihičku, fizičku i zdravstvenu sposobnost za rad sa decom, da nije osuđivan pravosnažnom presudom za krivično delo za koje je izrečena bezuslovna kazna zatvora u trajanju od najmanje tri meseca, kao i za krivična dela nasilje u porodici, oduzimanje maloletnog lica zapuštanje i zlostavljanje maloletnog lica ili rodoskrvnjenje, za krivično delo primanje mita ili davanje mita, za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv polne slobode, protiv pravnog saobraćaja i protiv čovečnosti i drugih dobara zaštićenih međunarodnim pravom bez obzira na izrečenu krivičnu sankciju i za koje nije u skladu sa zakonom utvrđeno diskriminatorno ponašanje, da ima državljanstvo Republike Srbije.

Član 41

Direktora ustanove bira Upravni odbor na osnovu javnog konkursa, po pribavljenom mišljenju vaspitno-obrazovnog veća.

Konkurs za izbor direktora raspisuje se najkasnije trp meseca pre isteka mandata direktora.

Prilikom donošenja odluke o raspisivanju konkursa za izbor direktora Upravni odbor imenuje konkursnu komisiju od tri člana. Komisija vrši uvid u konkursni materijal i proverava ispunjenost uslova.

Izveštaj o svom radu komisija dostavlja Upravnom odboru.

Izveštaj o prijavljenim kandidatima za direktora komisija dostavlja vaspitno-obrazovnom veću koje se izjašnjava tajnim glasanjem na posebnoj sednici kojoj prisustvuju svi zaposleni. Mišljenje veća dostavlja se Upravnom odboru.

Odluka sa dokumentacijom o izabranom kandidatu dostavlja se ministru na saglasnost.

Odluka Upravnog odbora o izboru direktora doneta je odnosno ministar prosvete je dao na nju saglasnost ako u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke ne donese akt kojim odbija saglasnost.

Upravni odbor ustanove posle proteka roka iz prethodnog stava ovog člana donosi rešenje o izboru direktora i dostavlja ga učesnicima konkursa.

Rešenjem o izboru direktora utvrđuje se i vreme stupanja direktora na dužnost i obaveza polaganja ispita za direktora.

Učesnik konkursa nezadovoljan rešenjem o izboru direktora ima pravo na sudsku zaštitu u Upravnom sporu.

Akt o odbijanju saglasnosti ministar donosi ako se u postupku utvrdi da odluka nije doneta u skladu sa zakonom ili se njenim donošenjem dovodi u pitanje nesmetano obavljanje delatnosti.

Ako ministar donese akt kojim se odbija davanje saglasnosti na odluku o izboru direktora ustanove raspisuje se novi konkurs.

Član 42

Izabrani direktor koji nema položen ispit za direktora dužan je da ga položi u roku od godinu dana od dana stupanja na dužnost.

Direktor ustanove koji položi ispit za direktora stiče dozvolu za rad direktora-licenca za direktora.

Direktoru koji ne položi ispit za direktora u roku od godinu dana od dana stupanja na dužnost prestaje dužnost direktora.

Član 43

Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.

Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i ministru.

Osim poslova utvrđenih zakonom i ovim statutom direktor obavlja i sledeće poslove:

- planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti ustanove;

- stara se o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;

- podnosi izveštaj o samovrednovanju kvaliteta rada Ustanove vaspitno-obrazovnom veću savetu roditelja i Upravnim odboru;

- stara se o ostvarivanju razvojnog plana ustanove;

- organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnog saradnika;

- odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava u skladu sa zakonom;

- sarađuje sa organima jedinice lokalne samouprave, organizacijama i udruženjima;

- planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje znanja vaspitača i stručnog saradnika;

- preduzima mere u slučajevima povrede zabrana iz člana 44. do 46. zakona i nedolično ponašanje zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu;

- preduzima mere radi izvršenja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika kao i drugih inspekcijskih organa;

- stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka u Ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;

- stara se o blagovremenom objavljivanju i obaveštavanju zaposlenih i roditelja odnosno staratelja, stručnih organa, i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad ustanove i ovih organa;

- saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog veća bez prava odlučivanja;

- obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa ustanove;

- sarađuje sa roditeljima odnosno starateljima dece;

- podnosi izveštaj o svom radu i radu Ustanove Upravnom odboru najmanje dva puta godišnje;

- stara se o namenskom korišćenju prostora Ustanove i zaključuje ugovore o davanju istog na korišćenje na osnovu odluke Upravnog odbora u skladu sa zakonom;

- obezbeđuje uslove za osnivanje i početak rada Ustanove kao i za dobijanje rešenja o verifikaciji ustanove;

- priprema elaborat za ostvarivanje proširene delatnosti Ustanove;

- potpisuje uverenja, ugovore i druga akta vezana za poslovanje Ustanove;

- odlučuje o izboru vaspitača odnosno stručnog saradnika po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora i sprovedenog postupka provere psihofizičkih sposobnosti kandidata i sa izabranim kandidatom zaključuje ugovor o radu;

- donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova kao i druga opšta akta ukoliko ona nisu u nadležnosti Upravnog odbora;

- donosi plan javnih nabavki;

- donosi odluku o pokretanju postupka javne nabavke i zaključuje ugovor o javnoj nabavci sa izabranim ponuđačem;

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa ovim i posebnim zakonom;

- obavlja i druge poslove i odgovoran je za njihovo izvršavanje, u skladu sa zakonom i opštim aktom Ustanove.

Član 44

Dužnost direktora prestaje: istekom mandata, na lični zahtev, sticanjem uslova za mirovanje radnog odnosa, prestankom radnog odnosa i razrešenjem.

Odluku o prestanku dužnosti direktora donosi Upravni odbor.

Upravni odbor razrešava direktora u skladu sa Zakonom.

Član 45

Odluka Upravnog odbora o razrešenju direktora je doneta odnosno ministar je dao na nju saglasnost ako u roku od 15 dana od dana njenog dostavljanja ne donese akt kojim odbija saglasnost. Ako Upravni odbor ne donese odluku o razrešenju direktora po naloženoj meri prosvetnog inspektora u roku od osam dana od dana prijema naloga, direktora razrešava ministar prosvete u roku od 15 dana od dana prijema zapisnika o neizvršenom nalogu.

Član 46

Direktor ustanove kome prestane dužnost zbog isteka drugog i svakog narednog mandata ili na lični zahtev raspoređuje se na poslove koji odgovaraju stepenu i vrsti njegovog obrazovanja.

Ako nema odgovarajućih poslova u istoj ili drugoj ustanovi lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje prava kao zaposleni za čijim radom prestane potreba u skladu sa zakonom.

Direktoru ustanove koji je razrešen iz razloga što mu je u disciplinskom postupku izrečena mera prestanka radnog odnosa zbog utvrđene odgovornosti za težu povredu radne obaveze iz člana 141. Zakona ili su se stekli uslovi za otkaz ugovora o radu u skladu sa opštim propisima o radu odnosno ako je konačnim aktom nadležnog organa utvrđeno da je ustanova odnosno direktor odgovoran za prekršaj propisan zakonom ili posebnim zakonom, privredni prestup ili krivično delo u vršenju dužnosti prestaje radni odnos bez prava na otpremninu.

Direktor ustanove kome u drugom i svakom narednom mandatu prestane dužnost razrešenjem, bez prestanka radnog odnosa a koji ne može da se rasporedi na poslove koji odgovaraju stepenu i vrsti njegovog obrazovanja prestaje radni odnos uz isplatu otpremnine u skladu sa zakonom.

Vršilac dužnosti direktora

Član 47

Vršioca dužnosti direktora ustanove postavlja Upravni odbor do izbora direktora ako direktoru prestane dužnost, a nije raspisan konkurs ili Upravni odbor nije doneo odluku o izboru ili ministar prosvete doneo akt kojim je odbijeno davanje saglasnosti na odluku Upravnog odbora.

Vršioca dužnosti postavlja ministar ako Upravni odbor ne postavi vršioca dužnosti direktora u slučajevima iz stava 1. ovog člana ili ne donese odluku po ponovljenom konkursu odnosno ministar neda saglasnost na odluku po ponovljenom konkursu u roku od sedam dana od dana saznanja za nastupanje razloga za postavljenje.

Za vršioca dužnosti direktora ustanove ne može biti postavljeno lice koje u postupku izbora za direktora nije dobilo saglasnost.

Za vršioca dužnosti direktora može da bude postavljen vaspitač ili stručni saradnik najduže šest meseci.

Vršiocu dužnosti direktora ustanove miruje radni odnos na poslovima sa kojih je postavljen za vreme dok obavlja tu dužnost.

Prava, obaveze i odgovornosti direktora ustanove odnose se i na vršioca dužnosti direktora.

Pomoćnik direktora

Član 48

Ustanova može da ima pomoćnika direktora u skladu sa normativom kojim se utvrđuju kriterijumi i standardi za finansiranje ustanove.

Rešenjem direktora na poslove pomoćnika direktora raspoređuje se vaspitač ili stručni saradnik koji ima profesionalni ugled i iskustvo u ustanovi, za svaku školsku odnosno radnu godinu.

Pomoćnik direktora organizuje, rukovodi i odgovoran je za pedagoški rad u ustanovi, koordinira rad stručnih aktiva i drugih stručnih organa ustanove, zamenjuje direktora, s svim pravima i odgovornostima u slučaju njegove privremene odsutnosti ili sprečenosti ukoliko on pismenim ovlašćenjem ne odredi drugo lice da vrši druge poslove predviđeno ovim statutom i opštim aktima ustanove.

Pomoćnik direktora dužan je da obavlja i poslove vaspitača ili stručnog saradnika u skladu sa rešenjem direktora.

Stručni organi ustanove

Vaspitno-obrazovno veće

Član 49

Vaspitno obrazovno veće čine vaspitači i stručni saradnici.

Vaspitno-obrazovno veće vrši sledeće poslove:

- utvrđuje predlog godišnjeg programa vaspitno-obrazovnog rada i stara se o njegovom uspešnom ostvarivanju;

- stara se o osiguranju i unapređivanju kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada ustanove;

- prati ostvarivanje programa i vrednuje ukupne rezultate vaspitno-obrazovnog rada;

- izrađuje svoj plan i program rada koji ulazi u sastav programa rada vrtića;

- prati i unapređuje rezultate rada dece;

- utvrđuje predlog rekreativnog programa za decu i uslove pod kojima će se on realizovati;

- sarađuje sa roditeljima dece i pruža stručnu pomoć u cilju jedinstvenog vaspitnog delovanja porodice i vrtića;

- daje mišljenje za izbor direktora;

- predlaže članove kolektiva u Upravni odbor i komisiju za prijem dece;

- rešava druga stručna pitanja vaspitno-obrazovnog rada.

Stručni aktiv vaspitača i medicinskih sestara

Član 50

Stručni aktivi vaspitača odnosno medicinskih sestara formiraju se prema uzrasnim grupama i kao tematski aktivi koji rade na određenoj problematici.

U okviru pojedinih aktiva mogu se formirati radne grupe.

Član 51

Stručni aktiv vaspitača realizuje osnovne zadatke i sadržaj rada vaspitno-obrazovnog veća.

Njegov zadatak je da:

- predlaže osnovne zadatke za godišnji plan vaspitno-obrazovnog rada;

- utvrđuje metode i načine unapređenja vaspitno-obrazovnog rada;

- prati realizaciju vaspitno-obrazovnog rada i daje predloge za njegovo unapređenje;

- prati i unapređuje vođenje celokupne pedagoške dokumentacije;

- predlaže upotrebu i nabavku stručne literature i didaktičkog materijala;

- vrši i druge poslove utvrđene planom rada ustanove.

Član 52

Stručni aktiv medicinskih sestara realizuje osnovne zadatke i sadržaje vaspitno-obrazovnog veća.

Njegov zadatak je da:

- predlaže osnove za godišnji plan preventivne zdravstvene zaštite;

- utvrđuje metode i načine unapređenja preventivne-zdravstvene zaštite i vaspitno-obrazovnog rada;

- prati realizaciju nege, preventivno-zdravstvene zaštite i vaspitno-obrazovnog rada i daje predloge za njihovu izmenu i dopunu;

- prati vođenje pedagoške i zdravstvene dokumentacije;

- predlaže unapređenje, nabavku i upotrebu stručne literature i didaktičkog materijala;

- vrši i druge poslove predviđene planom rada ustanove.

Član 53

Rad stručnih aktiva vaspitača i medicinskih sestara određuje se planom rada ustanove za tekuću godinu i programom stručnog usavršavanja.

Stručnim aktivom rukovode predsednik aktiva koga biraju članovi aktiva, na predlog direktora.

O radu aktiva vodi se zapisnik.

Stručni aktiv za razvojno planiranje

Član 54

Stručni aktiv za razvojno planiranje čine predstavnici vaspitača i medicinskih sestara (2 člana), stručnih saradnika (1 član), jedinice lokalne samouprave (1 član) i Saveta roditelja (1 član).

Članove stručnog aktiva za razvojno planiranje imenuje Upravni odbor Ustanove.

Stručni aktiv za razvojno planiranje sačinjava predlog razvojnog plana ustanove koji sadrži prioritete u ostvarivanju vaspitno-obrazovnog rada, predlaže plan i nosioce aktivnosti, kriterijume i merila za vrednovanje planiranih aktivnosti i druga pitanja od značaja za razvoj ustanove.

Razvojni plan ustanove donosi Upravni odbor na predlog stručnog aktiva za razvojno planiranje za period od tri do pet godina.

Savetodavni organi ustanove

Savet roditelja

Član 55

Savetodavni organ ustanove je Savet roditelja.

Savet roditelja ima 13 članova, tako što u svakom objektu, svaka vaspitna grupa na početku školske godine predlaže po jednog predstavnika a predloženi kandidati u svakom objektu, na posebnom sastanku između sebe biraju članove Saveta roditelja i to:

- 6 predstavnika iz objekta "Bambi"

- 2 predstavnika iz objekta "Leptirić"

- 2 predstavnika iz objekta "Lane"

- 2 predstavnika iz objekta "Pčelica"

- 1 predstavnika iz objekta "Pinokio"

Član 56

Savet roditelja:

- predlaže predstavnike roditelja dece u Upravni odbor;

- predlaže svog predstavnika u stručni aktiv za razvojno planiranje;

- predlaže mere za osiguranje kvaliteta i unapređivanje vaspitno-obrazovnog rada;

- učestvuje u postupku izbora udžbenika;

- razmatra predlog programa vaspitanja i obrazovanja, razvojnog plana godišnjeg plana rada, izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;

- razmatra namenu korišćenja sredstava od donacija;

- predlaže Upravnom odboru namenu korišćenje sredstava prikupljenih od roditelja;

- razmatra i prati uslove za rad Ustanove, uslove za odrastanje i bezbednost i zaštitu dece;

- učestvuje u postupku propisivanja mera zaštite i bezbednosti dece za vreme boravka u Ustanovi i svih aktivnosti koje organizuje Ustanova u saradnji sa nadležnim organima jedinice lokalne samouprave;

- daje saglasnost na program i organizovanje ekskurzija odnosno rekreativne nastave i razmatra izveštaj o njihovom ostvarivanju.

Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru, direktoru i stručnim organima Ustanove.

Pedagoški kolegijum

Član 57

U cilju izgrađivanja i sprovođenja jedinstvene poslovne politike, usklađivanja timskog rada i koordinacije rada radnih jedinica obrazuje se pedagoški kolegijum ustanove kao svetodavno telo. Kolegijum čine: direktor, pomoćnik direktora, stručni saradnici, sekretar, šef računovodstva i rukovodioci radnih jedinica.

Na sastanak kolegijuma direktor ustanove može pozvati i druge zaposlene koji nisu članovi Kolegijuma u zavisnosti od problematike koja se na sastanku rešava.

Član 58

Pedagoški kolegijum razmatra i daje mišljenje u vezi sa poslovima direktora iz čl. 62. stav 3, tačka 1-3. i tačka 5-7. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

Član 59

Radom kolegijuma ustanove rukovodi direktor ustanove, odnosno pomoćnik direktora.

Kolegijum donosi zaključke i preporuke.

Na sastanku Kolegijuma vodi se zapisnik u koji se unose predlozi i zaključci koji se dostavljaju radnim jedinicama na dalji postupak.

Pomoćna tela

Član 60

Upravni odbor kao svoja pomoćna tela obrazuje:

- komisiju za rešavanje stambenih pitanja;

- komisiju za prijem dece u vrtić.

Članovi komisija imenuju se na period od četiri godine a mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.

Član 61

Komisija za rešavanje stambenih pitanja ima 5 članova i 2 zamenika i bira se iz reda zaposlenih na predlog sindikata uz saglasnost direktora. Ova komisija razmatra pitanja iz stambenih odnosa u skladu sa zakonom i uredbom o rešavanju stambenih pitanja u državnim organima.

Član 62

Komisija za prijem dece u vrtić ima 3 člana (dva člana iz reda vaspitača i jedan član iz reda medicinskih sestara) i tri zamenika.

Deca se primaju na osnovu zahteva roditelja, staratelja ili drugog lica odnosno organizacije koja se stara o detetu.

Zahtevi za prijem dece primaju se po konkursu krajem svake školske godine za narednu godinu.

Prijem dece vrši komisija za prijem dece na osnovu kriterijuma koji u vidu rešenja propisuje nadležni organ osnivača.

Ukoliko se po konkursu prijavi više dece nego što su smeštajni kapaciteti ustanove komisija je dužna da u skladu sa kriterijumima napravi rang liste čekanja.

Deca se primaju na boravak tokom cele godine ako ima mesta.

U slučaju da dete ne bude primljeno u Ustanovu roditelj ima pravo prigovora u roku od 8 dana od dana objavljivanja obaveštenja o prijemu dece na oglasnoj tabli.

Prava i obaveze roditelja kao korisnika usluga i ustanove kao davaoca usluga regulišu se posebnim ugovorom koji se zaključuje prilikom upisa deteta.

5. PRAVA DETETA

Član 63

Ustanova i svi zaposleni dužni su da preduzmu mere da obezbede sve uslove za ostvarivanje prava i bezbednosti dece, kao i da ostvare prava deteta u skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima, svim posebnim zakonima, a naročito pravo na:

- kvalitetan vaspitno obrazovni rad koji obezbeđuje ostvarivanje principa i ciljeva propisanih zakonom;

- uvažavanje ličnosti;

- podršku za svestrani razvoj ličnosti;

- zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;

- blagovremenu i potpunu informaciju o pitanjima od značaja za njegovo vaspitanje;

- ostvarivanje svih drugih prava deteta u skladu sa zakonom.

Član 64

Roditelj odnosno staratelj deteta može da podnese prijavu u slučaju povrede prava iz člana 64. ovog statuta ili neprimernog ponašanja zaposlenog prema detetu.

Prijava se podnosi direktoru ustanove u roku od 15 dana od dana nastupanja slučaja.

Direktor ustanove je dužan da prijavu razmotri i da, uz prethodnu konsultaciju sa roditeljem odnosno starateljem deteta i zaposlenim odluči o njoj i preduzme odgovarajuće mere u roku od 15 dana od dana prijema prijave.

Zaposleni u ustanovi je dužan da prijavi direktoru odnosno Upravnom odboru kršenje prava deteta.

6. ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ČOVEKOVE OKOLINE

Član 65

Organi ustanove i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti kojima se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu i zaštite životne sredine.

Upravni odbor odlučuje o merama radi zaštite i unapređenja čovekove okoline, a u skladu sa delatnošću ustanove, odlučuje o obezbeđenju sredstava za te namene i stara se o sprovođenju odluka i mera zaštite i unapređenja čovekove okoline.

Član 66

Direktor ustanove je dužan da uz izveštaj o poslovanju koji podnosi Upravnom odboru isti izvesti o preduzetim merama za zaštitu i unapređenje čovekove okoline.

7. OPŠTA AKTA

Član 67

Radi organizovanja i sprovođenja vaspitno-obrazovne delatnosti ustanova u skladu sa Zakonom donosi program vaspitanja i obrazovanja, razvojni plan, godišnji plan rada i statut ustanove.

Ustanova u skladu sa zakonom donosi i:

- Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova na koji saglasnost daje Gradonačelnik grada Loznice;

- Pravilnik o radu;

- Pravila ponašanja dece, zaposlenih i roditelja dece;

- Pravilnik o merama zaštite i bezbednosti dece;

- Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu;

- Akt o proceni rizika;

- Poslovnik o radu organa upravljanja, Saveta roditelja i stručnih organa;

- druge opšte akte.

Član 68

Opšta i druga akta donosi ustanova poštujući opšte principe i ciljeve vaspitanja i obrazovanja kojima se na najcelishodniji način obezbeđuje ostvarivanje ciljeva i standarda postignuća vaspitno-obrazovnog rada.

Član 69

Opšte akte ustanove donosi Upravni odbor ukoliko zakonom nije predviđeno da pojedine opšte akte donosi direktor ustanove.

Direktor ustanove odgovoran je za zakonito i blagovremeno donošenje pojedinačnih i opštih akata iz njegove nadležnosti i za njihovo sprovođenje u skladu sa zakonom a upravni odbor za blagovremeno donošenje i usklađivanje svih opštih akata iz njegove nadležnosti u skladu sa zakonom.

Član 70

Ustanova osim opštih akata iz člana 68. ovog statuta je u obavezi da zaključi kolektivni ugovor kod poslodavca kojim se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih i poslodavca po osnovu rada i u vezi sa radom.

Pravilnik o radu iz člana 68. ovog statuta prestaje da važi danom stupanja na snagu kolektivnog ugovora iz stava 1. ovog člana.

Član 71

Opšti akti objavljuju se na oglasnoj tabli ustanove i stupaju na snagu u roku od 8 dana od dana njihovog objavljivanja.

U slučajevima kada za to postoje opravdani razlozi koji se utvrđuju prilikom donošenja opštih akata, opšti akti mogu da stupe na snagu i ranije odnosno pre isteka roka od 8 dana od dana njihovog objavljivanja.

8. OBRAZOVANJE KOMISIJA I STRUČNIH RADNIH TELA

Član 72

Upravni odbor i direktor ustanove radi sprovođenja zakona, opštih akata i izvršavanja obaveza mogu obrazovati komisije i druga stručna radna tela.

Član 73

Sastav komisije i stručnih radnih tela, nadležnost i rok izvršenja zadataka utvrđuje se odlukom direktora, odnosno drugog organa koji ih je obrazovao.

Komisija i stručna radna tela ne mogu biti ovlašćena za odlučivanje, niti im organ koji ih obrazuje može preneti svoja ovlašćenja za odlučivanje.

Član 74

Rad komisija i stručnih i radnih tela bliže se uređuje poslovnikom o radu organa koji ih obrazuje.

9. POSLOVNA I DRUGA TAJNA

Član 75

Poslovnu tajnu predstavljaju isprave i podaci utvrđeni zakonom, ovim statutom i drugim opštim aktima ustanove, čije bi saopštenje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju i štetilo bi interesima i poslovnom ugledu ustanove, ako zakonom nije drukčije određeno.

Isprave i podatke koji su utvrđeni kao poslovna tajna mogu drugim licima saopštiti jedino direktor i sekretar ustanove.

Član 76

Poslovnu tajnu dužni su da čuvaju svi zaposleni koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji se smatra poslovnom tajnom.

Dužnost čuvanja poslovne tajne traje i po prestanku radnog odnosa.

Zaposleni su dužni da čuvaju poslovnu tajnu koju saznaju u vršenju poslova sa drugim ustanovama, organima i preduzećima.

Član 77

Pored podataka koji su zakonom proglašeni za poslovnu tajnu, poslovnom tajnom smatraju se:

- podaci o merama i načinu postupanja za slučaj vanrednih okolnosti;

- plan fizičkog i tehničkog obezbeđenja imovine i objekta;

- podaci koji se pripremaju za nadležne organe jedinice lokalne samouprave;

- ugovori, ponude, finansijsko poslovanje i zarada zaposlenih;

- drugi podaci i isprave koje službenom, tj. poslovnom tajnom proglasi Upravni odbor.

Član 78

Profesionalnom tajnom smatraju se i intimni i lični podaci iz života zaposlenih i dece, podaci iz molbi građana i roditelja dece, čije bi saopštavanje i objavljivanje moglo naneti moralnu i materijalnu štetu zaposlenom, detetu odnosno roditelju deteta i trećim licima.

Član 79

Zaposleni koji koristi isprave i dokumenta koji predstavljaju poslovnu i profesionalnu tajnu dužan je da ih koristi samo u prostorijama ustanove i da ih čuva na način koji onemogućava njihovo korišćenje od strane neovlašćenih lica.

Član 80

Opštim aktom ustanove može se detaljnije utvrditi čuvanje, obezbeđivanje i promet dokumenata i podataka koji predstavljaju poslovnu ili profesionalnu tajnu.

10. OBAVEŠTAVANJE ZAPOSLENIH I DRUGIH ZAINTERESOVANIH LICA

Član 81

Zaposleni u ustanovi i druga zainteresovana lica imaju pravo da budu obavešteni o odlukama organa i o drugim pitanjima u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim opštim aktima.

Član 82

Objavljivanje odluka Upravnog odbora, direktora, stručnih organa i saveta roditelja i stručnih timova vrši se oglašavanjem na oglasnoj tabli ustanove.

Član 83

Svako zainteresovano lice ima pravo uvida u dokumentaciju ustanove osim ako nije u pitanju poslovna i druga tajna u skladu sa ovim statutom.

11. SREDSTVA USTANOVE

Član 84

Sredstva za obavljanje delatnosti ustanove obezbeđuju se u budžetu Republike i budžetu jedinice lokalne samouprave.

Ustanova može učešćem roditelja dece, jedinica lokalne samouprave, donatora, sponzora ili od proširene delatnosti da obezbedi sredstva za viši kvalitet u oblasti predškolskog obrazovanja.

Sredstva iz stava 1. ovog člana koriste se za poboljšanje uslova obrazovanja i vaspitanja u pogledu prostora, opreme i didaktičkih sredstava, za ostvarivanje programa koji nisu delatnost ustanove, za ishranu dece.

Član 85

Ustanova može da ostvaruje sopstvene prihode po osnovu pravnih poslova u skladu sa zakonom.

Ostvarivanje prihoda, evidentiranje i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana vršiće se u skladu sa zakonom.

12. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 86

Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut ustanove br. 107 od 08.03.2004. godine kao i odredbe opštih akata ustanove koje su u suprotnosti sa istim.

Član 87

Na ovaj Statut saglasnost daje skupština grada Loznice.

Član 88

Ovaj statut stupa osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Loznice.