ODLUKA
O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2010. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 54/2009, 4/2010, 30/2010 i 45/2010)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2010. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br.

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Sredstva iz budžeta Grada za 2010. godinu

863.270.000,00

84,30

B.

Prihodi od prodaje nefinansijske imovine

230.000,00

0,02

V.

Prihodi iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika

160.500.000,00

15,68

 

 

1. Izgradnja poslovno-stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorom (I faza)

103.000.000,00

10,06

2. Prihodi za zajedničke troškove koji se naplaćuju od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

52.000.000,00

5,08

3. Prihodi od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti

1.511.553,12

0,15

4. Višak prihoda - suficit

3.988.446,88

0,39

 

Ukupno sredstva: (A+B+V)

1.024.000.000,00

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima (za programsku tačku pod oznakom A i B):

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

1

2

3

4

A

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

863.500.000,00

84,33

1.

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

409.000.000,00

39,94

1.1.

Izgradnja objekta za obrazovanje (Novi Sad, ugao ulica Bate Brkića - Seljačkih buna - nastavak iz 2009. godine)

290.000.000,00

28,32

1.2.

Rekonstrukcija na Petrovaradinskoj tvrđavi (ugradnja elektro i bezbednosne opreme, postavljanje ograde, rekonstrukcija fasada i toaleta)

61.000.000,00

5,96

1.3.

Ugradnja pokretnih stepenica u Podzemnom prolazu (Novi Sad - Kralja Aleksandra 9)

12.000.000,00

1,17

1.4.

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (I faza)

44.000.000,00

4,30

1.5.

Izgradnja Doma penzionera u Begeču (I faza)

2.000.000,00

0,19

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

117.459.560,00

11,47

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

57.000.000,00

5,56

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

10.000.000,00

0,98

2.3.

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

3.000.000,00

0,29

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

16.459.560,00

1,61

 

2.4.1. Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

4.000.000,00

0,39

 

2.4.2. Hitne intervencije u objektima od interesa lokalne samouprave

12.459.560,00

1,22

2.5.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2009. godine

5.000.000,00

0,49

2.6.

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave i rekonstrukcija fasada

15.000.000,00

1,46

2.7.

Rekonstrukcija svečanih salona na Petrovaradinskoj tvrđavi (nastavak radova iz 2009. godine)

10.000.000,00

0,98

2.8.

Podgrađe Petrovaradinske tvrđave

1.000.000,00

0,10

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

14.000.000,00

1,37

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

4.000.000,00

0,39

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

10.000.000,00

0,98

 

(Svega 1 + 2 + 3)

540.459.560,00

52,78

4.

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

323.040.440,00

31,55

4.1.

Troškovi osiguranja

11.000.000,00

1,07

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

600.000,00

0,06

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

135.000.000,00

13,18

4.4.

Izdaci - troškovi Javnog preduzeća

81.977.750,00

8,01

 

Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje, nabavka opreme,...)

47.977.750,00

4,69

 

4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu

7.000.000,00

0,68

 

4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

10.000.000,00

0,98

 

4.4.3. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

17.000.000,00

1,66

4.5.

Izdaci za legalizaciju objekata

3.000.000,00

0,29

4.6.

Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor

84.452.690,00

8,25

 

4.6.1. Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima u skladu su sa Zakonom o Budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, Zaključkom Vlade Republike Srbije broj 400-8141/2009 od 10.12.2009. godine i Zaključkom Gradskog veća Grada Novog Sada od 21. januara 2010. godine. Plate i dodaci umanjeni su za 15% što iznosi 13.180.790,00 dinara

77.720.460,00

7,59

4.6.2. Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora

6.732.230,00

0,66

4.7.

Izdaci za marketing

3.210.000,00

0,31

4.8.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.800.000,00

0,37

 

4.8.1. DaNS za štampanje časopisa

1.200.000,00

0,12

 

4.8.2. Fond "Melanija Bugarinović"

2.600.000,00

0,26

B

Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih aktivnosti budžetskog korisnika - sopstveni prihodi

160.500.000,00

15,67

1.

Izgradnja poslovno-stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorom (I faza)

87.300.000,00

8,53

2.

Izdaci za troškove platnog prometa

500.000,00

0,05

3.

Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a naplaćuju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

42.411.553,12

4,14

4.

Porez na dodatu vrednost

24.400.000,00

2,38

5.

Stručne usluge

500.000,00

0,05

6.

Stipendije

1.400.000,00

0,13

7.

Energetske usluge

1.988.446,88

0,19

8.

Komunalne usluge

1.200.000,00

0,12

9.

Pomoć u medicinskom lečenju zaposlenih

600.000,00

0,06

10.

Usluge obrazovanja i usavršavanja zaposlenih

200.000,00

0,02

Svega A + B:

1.024.000.000,00

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske tačke A-1.1, A-1.2, A-1.3, A-1.4, A-1.5, A-2.4.2, A-3.2 i B-1. ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.4. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2010. godini vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava za iste direktor je dužan obavestiti Upravni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).

Član 5

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 01.01.2010. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2010. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 4/2010)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2010. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2010. godini, ovim Programom definišu se objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

1.

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

409.000.000,00

1.1.

Izgradnja objekta za obrazovanje (Novi Sad, ugao ulica Bate Brkića - Seljačkih buna - nastavak iz 2009. godine)

290.000.000,00

1.2.

Rekonstrukcija na Petrovaradinskoj tvrđavi (ugradnja elektro i bezbednosne opreme, postavljanje ograde, rekonstrukcija fasada i toaleta)

61.000.000,00

1.3.

Ugradnja pokretnih stepenica u Podzemnom prolazu (Novi Sad - Kralja Aleksandra 9)

12.000.000,00

1.4.

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (I faza)

44.000.000,00

1.5.

Izgradnja Doma penzionera u Begeču (I faza)

2.000.000,00

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

117.459.560,00

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

57.000.000,00

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

10.000.000,00

2.3.

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

3.000.000,00

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

16.459.560,00

 

2.4.1. Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

4.000.000,00

 

2.4.2. Hitne intervencije u objektima od interesa lokalne samouprave

12.459.560,00

2.5.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2009. godine

5.000.000,00

2.6.

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave i rekonstrukcija fasada

15.000.000,00

2.7.

Rekonstrukcija svečanih salona na Petrovaradinskoj tvrđavi (nastavak radova iz 2009. godine)

10.000.000,00

2.8.

Podgrađe Petrovaradinske tvrđave

1.000.000,00

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

14.000.000,00

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

4.000.000,00

3.2

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

10.000.000,00

4.

Izgradnja poslovno-stambenih objekata iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorom (I faza)

87.300.000,00

4.1.

Ugao Maksima Gorkog 14 i Stražilovske u Novom Sadu

67.300.000,00

4.2.

Šafarikova 4 u Novom Sadu

10.000.000,00

4.3.

Kisačka 55 u Novom Sadu

10.000.000,00

Svega 1+2+3+4:

627.759.560,00

A. Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2010. godinu

4.1. Troškovi osiguranja

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost, kao i obavezno osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od

11.000.000,00 dinara.

4.2. i 4.3. Zakonske obaveze

Na ime poreskih obaveza preduzeća (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost) planiraju se sredstva u iznosu od

135.600.000,00 dinara.

4.4. Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu (u daljem tekstu Preduzeće)

Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenje, kancelarijski materijal, veštačenje, platni promet, PTT, ugovori o delu, administrativna oprema, prevoz radnika, otpremnine prilikom odlaska radnika u penziju itd.) planski se određuje iznos sredstava od

47.977.750,00 dinara.

U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 500.000,00 dinara, a služiće za nabavku potrebnih napitaka u preduzeću.

4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu (električka energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

7.000.000,00 dinara.

4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportske hale "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

10.000.000,00 dinara.

4.4.3. Izdaci za korišćenje bazena "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

17.000.000,00 dinara.

4.6. Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora

Plate i dodaci za 52 radnika isplanirani su na nivou planiranih zarada za 2009. godinu u skladu sa Zakonom o Budžetu Republike Srbije za 2010. godinu i Zaključkom Vlade Republike Srbije broj 400-8141/2009 od 10. decembra 2009. godine u iznosu 90.901.250,00 dinara. Navedeni iznos za plate i dodatke umanjen je za 15% tj. za iznos 13.180.790,00 dinara i isti iznos usmeren je u kapitalne investicije pod oznakom A 1.4. - Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (I faza) i materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje, nabavka opreme, ...).

Nakon umanjenja plate i dodaci planiraju se u iznosu

77.720.460,00 dinara.

Iznos naknada članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2010. godini planiran je u iznosu 6.732.230,00 dinara. U primeni navedenog iznosa prilikom obračuna iznosa naknada članovima Upravnog i Nadzornog odbora primenjivaće se zaključci Gradskog veća Grada Novog Sada u cilju smanjenja izdataka budžeta Grada Novog Sada u 2010. godini. Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:

• predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

• članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

• mesečna naknada članu Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5% zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.

U skladu sa članom 158. Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", broj 24/2005 i 61/2005) planski se opredeljuju sredstva za otpremnine za zaposlene za čijim je radom prestala potreba u iznosu

4.090.560,00 dinara.

4.7. Izdaci za marketing

Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od

3.210.000,00 dinara.

Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su:

- za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup 1.710.000,00 dinara

- reklamne i propagandne aktivnosti za promociju promotivnog centra, PC "Apola", DK Veternik, Sportske hale u Futogu i Sportskog centra "Slana bara", izgradnja poslovnih objekata - poslovnih prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo 1.500.000,00 dinara.

4.8. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama odnose se na sledeće:

- Društvu arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od

1.200.000,00 dinara.

- Fondu "Melanije Bugarinović"

od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, umanjene za porez na dodatu vrednost, i tako se prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od

2.600.000,00 dinara.

B. Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća

1. Izdaci za izgradnju poslovno-stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorom (I faza)

87.300.000,00 dinara.

Preduzeće u 2010. godini planira početak izgradnje poslovno-stambenih objekata kroz oblik privatno-javne inicijative na lokacijama, odnosno na građevinskim parcelama na kojima postojeće poslovne objekte zbog dotrajalosti zamenjuju novi poslovno-stambeni u skladu sa regulacionim planovima na tim područjima Grada.

U planskoj godini Preduzeće bi odabralo najpovoljnijeg sainvestitora za zajedničku izgradnju poslovno-stambenih objekata u skladu sa propisima na lokacijama:

1. ugao Maksima Gorkog 14 i Stražilovske u Novom Sadu

2. Šafarikova 4 u Novom Sadu

3. Kisačka 55 u Novom Sadu

Sredstva u planiranom iznosu namenjena su za izradu projektne dokumentacije, izdatke za građevinsku parcelu, komunalno opremanje i drugo.

2. Planirani troškovi platnog prometa
koji se finansiraju iz dodatnih prihoda iznose

500.000,00 dinara.

3. Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a naplaćuju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

Planirani izdaci - troškovi na ovoj poziciji odnose se na plaćanje računa za zajedničke troškove (električna energija, grejanje-hlađenje, voda, održavanje higijene i obezbeđenje) u poslovnim objektima a iznose

45.900.000,00 dinara.

4. Porez na dodatu vrednost

Porez na dodatu vrednost planiran je na osnovu ostvarenih sopstvenih prihoda u iznosu od

24.400.000,00 dinara.

5. Stručne usluge

Stručne usluge planiraju se u iznosu od

500.000,00 dinara.

6. Stipendije

Izdaci za stipendije planiraju se u iznosu od

1.400.000,00 dinara.

7. Energetske usluge

1.988.446,88 dinara

8. Komunalne usluge

1.200.000,00 dinara

9. Pomoć u medicinskom lečenju zaposlenih

600.000,00 dinara

10. Usluge obrazovanja i usavršavanja zaposlenih

200.000,00 dinara.