ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 19/2010 - prečišćen tekst i 2/2011 - ispr.)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se pitanja organizacije, delokruga i načina rada Gradske uprave grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradska uprava), kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Član 2

Gradska uprava samostalno obavlja poslove u okviru i na osnovu Ustava, zakona, Statuta grada Pančeva (u daljem tekstu: Statut) i drugih akata organa Grada.

Član 3

Gradska uprava:

1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa drugih opštih akata Skupštine;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 4

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici, kao i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom i Statutom.

Član 5

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA

Član 6

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.

U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova iz određenih oblasti.

Osnovne organizacione jedinice su sekretarijati, Služba, agencije i Komunalna policija.

Osnovne organizacione jedinice obavljaju poslove u skladu sa zakonom, Statutom i ovom odlukom.

Član 7

U Gradskoj upravi osnovne organizacione jedinice su:

1. Sekretarijat za opštu upravu,

2. Sekretarijat za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća,

3. Sekretarijat za javne službe i socijalna pitanja,

4. Sekretarijat za finansije,

5. Sekretarijat za zaštitu životne sredine, urbanizam, građevinske i stambeno-komunalne poslove,

6. Sekretarijat za privredu i ekonomski razvoj,

7. Sekretarijat za inspekcijske poslove,

8. Sekretarijat za utvrđivanje, kontrolu i naplatu izvornih prihoda,

9. Služba za zajedničke poslove,

10. Agencija za javne nabavke,

11. Agencija za saobraćaj,

12. Agencija za imovinu,

13. Komunalna policija i

14. Kabinet gradonačelnika.

Član 8

Sekretarijat za opštu upravu obavlja poslove unapređenja organizacije rada i modernizacije Gradske uprave; praćenja izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova, poslove gradskog uslužnog centra, vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana, vođenje upravnog postupka u oblasti matičnih knjiga, ličnog imena i porodičnih odnosa; vođenje i ažuriranje biračkog spiska, službene upotrebe jezika i pisma nacionalnih manjina, izradu pečata i štambilja, izdavanje radnih knjižica, registraciju ugovora o radu za obavljanje poslova van prostorija poslodavca i za obavljanje poslova kućnog pomoćnog osoblja, overu potpisa, rukopisa i prepisa, primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje i dostavljanje pošte upućene organima grada, otpremanje pošte organa grada, kurirske poslove, vođenje evidencije o upravnim i vanupravnim predmetima organa grada, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada osnovnih organizacionih jedinica koji vode upravni postupak rešavajući o pravima, obavezama i pravnim interesima građana i drugih stranaka, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaja arhivske građe nadležnom arhivu; obavlja administrativno-tehničke poslove u vezi sa pružanjem pravne pomoći građanima; izdavanje uverenja i potvrda na osnovu podataka o kojima se ne vodi službena evidencija kada je dokazivanje tih činjenica propisano zakonom, stručne i administrativne poslove u vezi sa sprovođenjem izbora u skladu sa zakonom, stručne i administrativne poslove u vezi sa sprovođenjem izbora za organe mesnih zajednica, stručne i administrativne poslove za potrebe mesnih zajednica i njenih organa; izrađuje normativna akta iz delokruga Sekretarijata; izvršava upravna akta ustanova i drugih pravnih lica koji nisu zakonom ovlašćeni da ih sami izvršavaju i donosi rešenje u upravnim stvarima ako propisima nije određeno koji je organ uprave stvarno nadležan za rešavanje u određenoj upravnoj stvari, a to ne može da se utvrdi ni po prirodi stvari.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, odlukom Autonomne Pokrajine Vojvodine i aktima organa Grada.

Član 9

Za izvršavanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, kao organizacioni oblik u Sekretarijatu za opštu upravu, obrazuju se mesne kancelarije na teritoriji naseljenih mesta, i to: Banatski Brestovac, Banatsko Novo Selo, Glogonj, Dolovo, Ivanovo, Jabuka, Kačarevo, Omoljica i Starčevo.

Član 10

Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na lična stanja građana (vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja, sastavljanje smrtovnica, vršenje popisa imovine i dr.), prikupljanje i dostavljanje podataka za ažuriranje biračkog spiska, overu rukopisa, prepisa i potpisa, izdavanje uverenja o činjenicama kada je to određeno zakonom, vršenje poslova prijemne kancelarije, vršenje administrativno-tehničkih i drugih poslova zborova građana, vođenje drugih evidencija kada je to predviđeno zakonom i drugim propisima (o deci dorasloj za osnovnu školu, o obveznicama mesnog samodoprinosa i slično), pružanje stručne pomoći u postupku izjašnjavanja građana za mesni samodoprinos i pružanje stručne pomoći mesnim zajednicama.

Mesne kancelarije mogu da obavljaju i druge poslove koje im poveri Gradska uprava.

U mesnim kancelarijama mogu se obavljati poslovi za druge organe, organizacije i ustanove na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti i organi, organizacije i ustanove, uz saglasnost Gradonačelnika.

Član 11

Sekretarijat za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća obavlja stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu, Gradonačelnika i Gradsko veće i njihova radna tela u vezi sa pripremom sednica i obradom akata donetih na sednicama, čuvanje izvornih dokumenata o radu i vođenje evidencije o njihovim sednicama; obavlja poslove u vezi sa izborom, imenovanjem i postavljenjem iz nadležnosti Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća; priprema propise i materijale u vezi sa položajem Grada; priprema propise i materijale u vezi sa organizacijom i radom Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća, kao i njihovih radnih tela; tehničku obradu akata za objavljivanje u "Službenom listu grada Pančeva"; proveru formalno-pravne ispravnosti akata upućenih Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću; pružanje stručne pomoći odborničkim grupama i odbornicima o pitanjima iz nadležnosti Skupštine; poslove u vezi sa primenom propisa o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja; stara se o ostvarivanju javnosti rada Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća i njihovih radnih tela i o uslovima za rad akreditovanih novinara, stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa izradom projekata od značaja za Grad, obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa upotrebom imena, grba i zastave Grada i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i aktima organa Grada.

Član 12

Sekretarijat za javne službe i socijalna pitanja obavlja poslove koji se odnose na: zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, društvene brige o deci, socijalne i zdravstvene zaštite, kulture, sporta i fizičke kulture, informisanja, brige o mladima i civilnog sektora, za čije se ostvarivanje sredstva obezbeđuju u budžetu Grada; praćenje ostvarivanja osnovnih i drugih delatnosti ustanova u oblasti javnih službi, čiji je osnivač Grad, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika ili Autonomna Pokrajina Vojvodina i drugih organizacija čiji se rad, zarade, programski, materijalni i drugi troškovi u celini ili delimično finansiraju iz budžeta Grada.

U okviru poslova javnih službi Sekretarijat obavlja poslove koji se odnose na: postupak pripreme budžeta Grada - planiranje sredstava za zarade, kapitalno održavanje zgrada i opreme, materijalne i druge troškove; izvršenje, realizaciju, transfer i praćenje namenskog korišćenja finansijskih sredstava budžetskih korisnika; ostvarivanje nadzora nad zakonitošću rada ustanova u oblasti javnih službi, u skladu sa zakonom.

Poslove praćenja izvršenja i realizacije budžeta u oblasti javnih službi Sekretarijat obavlja samostalno, u okviru sredstava planiranih Odlukom o budžetu Grada.

U okviru poslova zakonom i aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine poverenih Gradu, Sekretarijat obavlja poslove koji se odnose na: rešavanje upravnih stvari u prvom stepenu, odnosno postupak utvrđivanja i ostvarivanja prava u oblasti finansijske podrške porodici sa decom i boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata (osnovna i dopunska zaštita); obračun i isplatu primanja korisnicima po osnovu priznatih prava; obavljanje svih drugih finansijsko-knjigovodstvenih poslova u ovim oblastima.

U okviru drugih prava, povoljnijih uslova za njihovo ostvarivanje i većeg obima prava od prava utvrđenih zakonom, za čije se ostvarivanje sredstva obezbeđuju u budžetu Grada, Sekretarijat na osnovu opštih i drugih akata organa Grada, obavlja poslove koji se odnose na postupak utvrđivanja i ostvarivanja prava u oblasti finansijske podrške porodici sa decom i socijalne zaštite i drugim oblastima javnih službi.

Sekretarijat obavlja poslove koji se, u skladu sa utvrđenim interesima od strane organa Grada, a u okviru razvoja lokalnih funkcija u oblasti javnih službi, odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana, organizacija nevladinog sektora i drugih organizacija i institucija u oblasti javnih službi, za čije se ostvarivanje sredstva obezbeđuju u budžetu Grada.

Sekretarijat obavlja poslove koji se odnose na zbrinjavanje, regulisanje statusa i ostvarivanja prava izbeglih i raseljenih lica, razvrstavanje dece ometene u psihičkom i fizičkom razvoju, poslove prosvetne inspekcije, kao i druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i opštim i drugim aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i organa Grada.

Član 13

Sekretarijat za finansije obavlja poslove koji se odnose na pripremu budžeta (koordiniše postupak pripreme budžeta, razrađuje smernice za pripremu budžeta, analizira zahteve za finansiranje direktnih korisnika budžetskih sredstava i predlaže iznose aproprijacija koji se unose u nacrt budžeta, priprema nacrt budžeta), izvršenje budžeta (kontroliše plan izvršenja budžeta direktnih korisnika budžetskih sredstava, vrši eventualne korekcije i prosleđuje korigovan plan trezoru radi izvršenja budžeta i upravljanja gotovinskim sredstvima, kontroliše preuzete obaveze radi utvrđivanja usklađenosti sa donetim budžetom, odobrava i prosleđuje odobrene preuzete obaveze trezoru radi izvršenja budžeta, prati primanja i izdatke budžeta), finansijsko planiranje (projekcije i praćenje priliva na konsolidovani račun trezora i zahteva za plaćanje rashoda i definisanje tromesečnih, mesečnih i dnevnih kvota preuzetih obaveza i plaćanja), upravljanje gotovinskim sredstvima (upravljanje konsolidovanim računom trezora na koji se uplaćuju sva primanja i iz kojeg se vrše sva plaćanja iz budžeta i upravljanje likvidnošću), kontrola rashoda, koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, budžetsko računovodstvo, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, izveštavanje, poslovi pripreme i izrade predloga finansijskog plana, raspodela sredstava indirektnim budžetskim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, priprema i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, pripremanje i izrada nacrta propisa (odluka) iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada u saradnji sa nadležnim sekretarijatima, kao drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 14

Sekretarijat za zaštitu životne sredine, urbanizam, građevinske i stambeno-komunalne poslove obavlja poslove u vezi sa pripremom odluka i drugih opštih akata u skladu sa zakonom, obavlja poslove koji se odnose na zaštitu i unapređenje životne sredine, praćenjem i kontrolom stanja i uslova životne sredine na teritoriji Grada u svim oblastima zaštite životne sredine i vrši upravni nadzor u okviru poslova poverenih zakonom i drugim propisima donetih na osnovu zakona.

Sekretarijat upravlja sistemom za kontinualni monitoring kvaliteta vazduha Grada, donosi program monitoringa na svojoj teritoriji; organizuje i prati dodatna i vanredna merenja kvaliteta vazduha, površinskih i podzemnih voda, hrane i sistematskog merenja buke; informiše javnost, utvrđuje uslove i mere zaštite životne sredine u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova, daje mišljenje o potrebi strateške procene uticaja na životnu sredinu urbanističkih planova; vodi katastar zagađivača za svoje područje; sprovodi postupak procene uticaja na životnu sredinu za projekte za koje odobrenje za gradnju daje organ lokalne samouprave i daje mišljenje u postupku procene uticaja na životnu sredinu za projekte koji se realizuju na teritoriji Grada, a koji sprovode drugi nadležni organi; obavlja poslove vezane za zaštitu od udesa, poslove vezane za upravljanje otpadom; izrađuje akta u vezi sa utvrđivanjem naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine; prati realizaciju mera i aktivnosti iz Lokalnog ekološkog akcionog plana; priprema programe razvoja zelenih površina i prati njihovu realizaciju; daje predlog za stavljanje pod zaštitu prirodnih dobara na teritoriji Grada i obavlja poslove vezane za staranje nad zaštićenim prirodnim dobrima na teritoriji Grada, obavlja poslove vezane za zaštitu flore i faune i za zaštitu od štetnih organizama, ostvaruju saradnju sa drugim nadležnim organima i institucijama u oblasti zaštite životne sredine.

U oblasti zaštite životne sredine inspektor za zaštitu životne sredine obavlja nadzor u okviru poslova poverenih zakonom i drugim propisima donetim na osnovu zakona u oblasti zaštite vazduha od zagađivanja u objektima za koje dozvolu za izgradnju i početak rada daje nadležni organ lokalne samouprave; obavlja kontrolu sprovođenja mera utvrđenih u odluci o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu i odluci o davanju saglasnosti na studiju zatečenog stanja; obavlja inspekcijski nadzor i preduzima mere za zaštitu od buke u Gradu, u stambenim, zanatskim i komunalnim objektima; utvrđuje ispunjenost uslova zaštite životne sredine za početak obavljanja delatnosti radnji i preduzeća u skladu sa zakonom; preduzima mere za otklanjanje uočenih nedostataka.

Sekretarijat za zaštitu životne sredine, urbanizam, građevinske i stambeno-komunalne poslove, obavlja poslove koji se odnose na učestvovanje u stvaranju uslova za uređenje, obezbeđenje obavljanja i razvoj komunalnih delatnosti, učestvovanje u izradi normativnih akata iz ove oblasti, staranje o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti (prečišćavanje i distribucija vode, prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda, proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom, održavanje čistoće u gradovima i naseljima, održavanje deponija, uređivanje, stvaranje uslova za održavanje i korišćenje pijaca, parkova, zelenih, rekreacionih i drugih javnih površina, javne rasvete, uređivanje i održavanje grobalja i sahranjivanje).

Sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u stambenim zgradama.

Obavlja poverene poslove po Zakonu o energetici, (izdavanje energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1MW i objekata za distribuciju toplotne energije, izdavanje licenci) i učestvuje u postupku donošenja normativnih akata iz ove oblasti i druge poslove u skladu sa zakonom.

Obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju za planove. Stara se o postupku izrade Prostornog plana, odnosno urbanističkih planova, (priprema predlog odluke o izradi plana, donosi odluku o pristupanju, odnosno odluku o nepristupanju izradi procene uticaja na životnu sredinu, učestvuje u postupku potvrđivanja urbanističkih projekata).

Obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju za određivanje naziva ulica.

Član 15

Sekretarijat za privredu i ekonomski razvoj obavlja poslove u vezi sa donošenjem programa za podsticanje privrednog razvoja Grada, učestvuje u sprovođenju projekata lokalnog ekonomskog razvoja, stara se o unapređivanju opštih okvira za privređivanje Grada, daje mišljenje za usvajanje i sprovođenje lokalnih investicionih programa, prati stanje u oblasti privrednog razvoja i ostvaruje saradnju sa nadležnim ustanovama i institucajama na gradskom, pokrajinskom i republičkom nivou, radi usaglašavanja mera kojima bi se obezbedio brži privredni razvoj Grada, učestvuje u izradi opštih i pojedinačnih akata koji su od uticaja na privredni razvoj. Obavlja poslove u oblasti robnih rezervi uz saglasnost nadležnog ministarstva, radi zadovoljavanja potreba lokalnog stanovništva. Učestvuje u izradi osnova zaštite, korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta i stara se o njihovom sprovođenju, stara se o korišćenju pašnjaka i odlučuje o privođenju pašnjaka drugoj kulturi, obavlja poslove u vezi sa određivanjem erozivnih područja i poslove u vezi sa godišnjim programom zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta. Utvrđuje obavezu plaćanja kao i visinu naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta na zahtev zainteresovanih lica ili po nalogu poljoprivrednog inspektora. Utvrđuje mere zaštite od poljske štete i mere zaštite od spaljivanja organskih ostataka na poljoprivrednom zemljištu i zaštitu poljoprivrednog zemljišta od mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda. Obavlja poslove u vezi komasacije poljoprivrednog zemljišta, dobrovoljnog grupisanja poljoprivrednog zemljišta i zakupa poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini. Obavlja poslove u vezi utvrđivanja vodoprivrednih uslova, izdavanja vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte lokalnog značaja. Predlaže i izrađuje godišnji plan i program neophodnih radova na sprovođenju odbrane od poplavnih unutrašnjih voda u skladu sa opštim planovima odbrane od unutrašnjih voda i operativnim planovima odbrane od poplava, učestvuje u radu kriznog štaba za odbranu od poplava, u saradnji sa nadležnim vodoprivrednim preduzećima učestvuje u rešavanju vodosnabdevanja naselja, izgradnje fekalne kanalizacije i sistema za prečišćavanje otpadnih voda u naseljenim mestima. Stara se o razvoju turizma na svojoj teritoriji i utvrđuje visinu boravišne takse. Obavlja kategorizaciju kuća, stanova za odmor, apartmana i soba za iznajmljivanje. Podstiče i pomaže razvoj zadrugarstva. Obavlja poslove u oblasti razvoja i unapređenja ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, uređuje radno vreme određenih delatnosti i druge uslove za njihov rad. Prima dokumentaciju neophodnu za registraciju preduzetnika u Agenciji za privredne registre i dostavlja akte Agenciji. Obavlja poslove u oblasti cena komunalnih i drugih usluga za koje je nadležan Grad. Izrađuje nacrte akata iz svoje nadležnosti koje donose Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće. Rešava u prvom stepenu u upravnim stvarima iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, turizma. Daje mišljenje na elaborat o umanjenju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta kod izgradnje novih poslovnih objekata i izdaje potvrde o ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava za umanjenje naknade u postupku legalizacije poslovnih objekata.

Sekretarijat obavlja poslove Kancelarije za dijasporu Grada u vezi sa pružanjem svih potrebnih usluga koje se tiču potreba naših građana iz dijaspore.

Sekretarijat obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i opštim i drugim aktima organa Grada.

Član 16

Sekretarijat za inspekcijske poslove obavlja poslove koji se odnose na inspekcijski nadzor u građevinskoj i komunalnoj oblasti.

U građevinskoj oblasti, građevinska inspekcija obavlja nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u građevinskoj oblasti.

U komunalnoj oblasti komunalna inspekcija u obavljanju nadzora kontroliše da li se komunalne delatnosti obavljaju na način utvrđen zakonom, odnosno propisom donetim na osnovu zakona, kontroliše stanje komunalnih objekata, instalacija javne rasvete, vodovoda i kanalizacije, termomašinskih instalacija i opreme, saobraćaja i puteva i zelenih površina, kontroliše da li se komunalne usluge pružaju u skladu sa utvrđenim uslovima, naređuje uklanjanje stvari i drugih predmeta sa javnih površina, naređuje uklanjanje nepropisno parkiranih, havarisanih i neregistrovanih vozila sa javnih i zelenih površina, ako su ostavljeni protivno donetim propisima Grada, kontroliše izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzima mere za otklanjanje uočenih nedostataka, izriče i naplaćuje novčane kazne na licu mesta za prekršaje po propisima koje donosi Skupština i preduzima druge mere utvrđene zakonom i drugim propisima.

Sekretarijat obavlja poslove sprovođenja postupka izvršenja za potrebe Gradske uprave.

Član 17

Sekretarijat za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda obavlja poslove koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji Grada, vodi registar obveznika izvornih prihoda Grada; utvrđuje izvorne prihode Grada za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik, u skladu sa zakonom.

Sekretarijat obavlja kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze; vodi prvostepeni postupak utvrđivanja izvornih prihoda Grada, pruža stručnu i pravnu pomoć poreskim obveznicima po osnovu lokalnih javnih prihoda; primenjuje jedinstveni informacioni sistem za lokalne javne prihode; vodi poresko knjigovodstvo za izvorne prihode Grada i izdaje uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 18

Služba za zajedničke poslove obavlja poslove planiranja, organizovanja i realizacije informacionih tehnologija, odnosno planiranja potrebnog aplikativnog softvera, učestvovanja u izradi projektnih zadataka i realizaciji informacionog sistema, staranja o održavanju i proširenju računarske mreže; izrađuje normativna akta iz delokruga Službe; priprema opšta i pojedinačna akta o pravima i obavezama zaposlenih u Gradskoj upravi, obavlja stručne poslove koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih, postavljenih i izabranih lica u organima Grada, kao i vođenja personalne evidencije; poslove umnožavanja materijala, poslove tekućeg i investicionog održavanja i obezbeđivanja zgrade Grada: poslove protivpožarne zaštite, poslove prevoza službenim vozilima i staranja o njihovom održavanju, poslove odbrane i operativne poslove za Centar za obaveštavanje, kao i druge poslove utvrđene zakonom, aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i organa Grada.

Služba može na osnovu ugovora obavljati poslove iz svog delokruga za potrebe drugih organa i organizacija, uz naknadu. Ugovor zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.

Član 19

Agencija za javne nabavke obavlja poslove javnih nabavki za organe grada, kao i pružanje stručne pomoći direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima u postupcima javnih nabavki i druge poslove javnih nabavki u skladu sa zakonom; daje mišljenja na elemente odluke o pokretanju postupka, konkursnu dokumentaciju, odluku o odbijanju ponuda, odluku o dodeli ugovora o javnoj nabavci, kao i na ostale odluke koje donose u postupku javne nabavke iz sredstava budžeta Grada; ostvaruje saradnju sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki.

Član 20

Agencija za saobraćaj obavlja poslove u oblasti saobraćaja i saobraćajnih komunikacija koji se odnose na: nadzor nad stanjem puteva u eksploataciji sa stanovišta bezbednosti saobraćaja, nadzor nad obavljanjem javnog prevoza putnika na teritoriji grada, upravljanje saobraćajem i razvoj sistema upravljanja saobraćajem, režim i tehničku regulaciju saobraćaja, bezbednost saobraćaja, planiranje, održavanje i korišćenje javnih površina namenjenih mirujućem saobraćaju, praćenje i analizu transportnog tržišta, utvrđivanje saobraćajno-tehničkih uslova za planske dokumente i izdavanje potvrde o usklađenosti projekata sa planskim dokumentima, razvoj prevoza u linijskoj plovidbi, železničkom i vazdušnom saobraćaju, uređivanje i obezbeđivanje posebnih uslova i organizacije auto-taksi prevoza putnika, utvrđivanje uslova i nadzor nad obavljanjem prevoza lica i stvari za sopstvene potrebe, video nadzor u saobraćaju, inspekcijski nadzor u oblasti javnih puteva i prevoz u drumskom saobraćaju, nadzor nad izvršavanjem poslova na rehabilitaciji, održavanju, zaštiti, korišćenju i upravljanju javnim i nekategorisanim putevima na teritoriji grada, nadzor nad radom gradskog saobraćajnog preduzeća, javnog komunalnog preduzeća kome je povereno uređenje i održavanje javnih parkirališta, javnog preduzeća koje upravlja putevima i preduzeća kojima je povereno održavanje puteva, odnosno obavljanje javnog prevoza putnika, poslove koji se odnose na javne nabavke u oblasti saobraćaja, stručne i druge poslove za potrebe koordinacionog tela za bezbednost saobraćaja i druge poslove u oblasti saobraćaja i strategije njegovog razvoja u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 21

Agencija za imovinu obavlja poslove koji se odnose na identifikaciju, evidenciju, upravljanje i korišćenje nepokretnosti na kojima Grad ima prava korišćenja, praćenju obaveza korisnika budžetskih sredstava za dostavljanje podataka o imovini grada koja im je data na upravljanje, konsolidovanje funkcije upravljanja različitim grupama imovine (poslovni, stambeni prostor, građevinsko zemljište, poljoprivredno zemljište, kao i ostali vidovi nepokretnosti); sprovodi upravni postupak u vezi sa utvrđivanjem zemljišta za redovnu upotrebu objekata i formiranje građevinske parcele, konverzije prava korišćenja - zakupa zemljišta u pravu svojine, prestanak prava korišćenja zbog neprivođenja zemljišta nameni i sl.; sprovodi postupke eksproprijacije - deeksproprijacije, administrativnog prenosa, denacionalizacije, povraćaja zemljišta i zadružne imovine, vraćanja utrina i pašnjaka selima; priprema nacrte opštih akata kojima se bliže uređuju pitanja koja se odnose na uređenje, korišćenje, davanje u zakup, otuđenje građevinskog zemljišta, uređuje postupak davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža sa pravom korišćenja Grada u skladu sa Zakonom, i priprema predloge pojedinih akata iz navedenih oblasti, kao i predloge pojedinačnih akata pribavljanja, otuđenja, prenosa prava korišćenja, stavljanja hipoteke na nepokretnostima u svojini Republike Srbije sa pravom korišćenja Grada; vrši stručne i administrativne poslove u vezi sa prodajom stanova prema odredbama Zakona o stanovanju.

Član 22

Komunalna policija obavlja određene komunalno policijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti grada i to: održavanje gradskog reda, održavanje komunalnog reda i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, vrši kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada, ostvaruje nadzor u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada.

Komunalna policija održava komunalni red u oblastima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštitu i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i dugih objekata kao i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti grada, pruža pomoć nadležnim organima grada, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama u skladu sa zakonom.

Komunalna policija preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih nepogoda i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada, kada te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada i ovlašćene organizacije o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica, sarađuje sa gradskim inspekcijskim službama, sa policijom i građanima u skladu sa zakonom.

U obavljanju poslova komunalne policije, komunalni policajac ima ovlašćenja utvrđena zakonom.

Komunalna policija vodi evidencije podnetih prijava, peticija i predloga građana, podnetih pritužbi na rad komunalnih policajaca, upotrebljenih sredstava prinude i drugih primenjenih ovlašćenja prema licima, privremeno oduzetih predmeta, službenih legitimacija, opreme i sredstava.

Član 23

Kabinet Gradonačelnika obavlja poslove iz nadležnosti Gradonačelnika koji se odnose na predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na pravna i fizička lica u zemlji i inostranstvu, udruživanje, saradnju i koordinaciju rada Grada sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu.

Kabinet Gradonačelnika vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada, korespodenciju i prevođenje sa stranih jezika i na strane jezike za potrebe organa Grada.

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se poslovi pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi izrade akata u vezi dodele nagrada i priznanja, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara Gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika, kao i drugi poslovi vezani za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika.

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se poslovi ostvarivanja saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizacija konferencija za štampu, kao i ostali poslovi vezani za odnose sa javnošću.

Kabinet Gradonačelnika obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 24

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.

Član 25

Načelnik Gradske uprave može obrazovati radnu grupu koju čine zaposleni u osnovnim organizacionim jedinicama radi obavljanja određenog posla iz nadležnosti Gradske uprave.

Aktom o obrazovanju radne grupe određuje se sastav, zadaci i druga pitanja u vezi sa radom radne grupe.

Član 26

U Gradskoj upravi postavlja se pet pomoćnika gradonačelnika, i to:

1. pomoćnik gradonačelnika za ekonomski razvoj;

2. pomoćnik gradonačelnika u oblasti urbanizma;

3. pomoćnik gradonačelnika u oblasti zaštite životne sredine;

4. pomoćnik gradonačelnika za sport i omladinu; i

5. pomoćnik gradonačelnika za upravu, međunarodne odnose i evropske integracije.

Član 27

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za rad pomoćnika gradonačelnika obavljaju osnovne organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za oblast za koju su pomoćnici gradonačelnika postavljeni.

III UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 28

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga osnovnih organizacionih jedinica, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, mogu se, u okviru osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave, obrazovati i uže organizacione jedinice (odeljenja, odseci i dr.).

U osnovnim organizacionim jedinicama mogu se obrazovati uže organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama.

Član 29

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi donosi načelnik Gradske uprave, na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.

Na akt iz prethodnog stava saglasnost daje Gradsko veće.

IV RUKOVOĐENJE

Član 30

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće na osnovu javnog oglasa.

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini i Gradskom veću, u skladu sa Statutom i ovom odlukom.

Član 31

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 32

Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i donosi opšta i pojedinačna akta koja se odnose na rad Gradske uprave i ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi, i to pravilnike, uputstva, naredbe i rešenja.

Član 33

Radom sekretarijata i Službe rukovodi sekretar, agencijom direktor, Komunalnom policijom načelnik, a kabinetom šef kabineta.

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica imaju zamenike i pomoćnike.

Član 34

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica organizuju i obezbeđuju njihov zakonit i efikasan rad, staraju se o pravilnom rasporedu poslova na pojedine uže organizacione jedinice, o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih, odlučuju, donose i potpisuju akta.

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica su u izvršavanju poslova iz prethodnog stava dužni da se pridržavaju naloga i uputstava načelnika Gradske uprave.

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica su odgovorni načelniku Gradske uprave za svoj rad i za zakonito i blagovremeno izvršavanje poslova iz nadležnosti osnovne organizacione jedinice kojom rukovode.

Član 35

Rukovodioce i pomoćnike rukovodilaca Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 36

Radom uže organizacione jedinice rukovodi šef.

Šefa uže organizacione jedinice raspoređuje načelnik Gradske uprave.

V ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini, Gradskom veću i Gradonačelniku

Član 37

Odnos Gradske uprave prema Skupštini, Gradskom veću i Gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom i ovom odlukom.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu, Gradsko veće i Gradonačelnika obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine, Gradskog veća i Gradonačelnika.

Član 38

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom ili aktima Skupštine, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, sa nalogom da se donese novi akt u skladu sa zakonom.

Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donose novi akt, može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta ili nadležnog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.

Član 39

Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Član 40

Gradska uprava je dužna da, na zahtev Skupštine, Gradonačelnika, Gradskog veća ili nadležnog ministarstva, preduzme odgovarajuće organizacione, kadrovske i druge mere kojima se obezbeđuju efikasno izvršavanje zadataka i poslova iz njenog delokruga.

2. Odnos prema građanima, preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama

Član 41

Gradska uprava je dužna da strankama omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da poštuje ličnost i dostojanstvo stranke.

Član 42

Gradska uprava je dužna da građanima u ostvarivanju njihovih prava i obaveza daje potrebne podatke, objašnjenja i obaveštenja.

Gradska uprava je dužna da svima omogući podnošenje pritužbi na svoj rad i nepravilan odnos zaposlenih.

Na podnete pritužbe Gradska uprava je dužna da odgovori u roku od 30 dana, ako podnosilac pritužbe zahteva odgovor.

Član 43

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima na osnovu zakona, akata Autonomne Pokrajine Vojvodine i akata organa Grada.

3. Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 44

Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom i ovom odlukom.

Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

VI JAVNOST RADA

Član 45

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti.

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, davanjem informacija elektronskim putem, izdavanjem informatora o radu, izdavanjem službenih informacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i dr.

Član 46

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja.

Načelnik Gradske uprave može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu Gradske uprave daje informacije sredstvima javnog informisanja.

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu, u skladu sa zakonom.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

VII PRAVNI AKTI

Član 47

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i aktima organa Grada.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 48

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.

Zaključkom se odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i pitanjima koja se, kao sporedna, pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, a o njima se ne odlučuje rešenjem.

Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova iz delokruga Gradske uprave.

Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave i za stručan rad zaposlenih u Gradskoj upravi.

Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.

Član 49

Akta Gradske uprave donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenje i zaključke, pored načelnika Gradske uprave, donose rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica i lica koja ovlasti načelnik Gradske uprave.

VIII SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 50

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada, na osnovu odluke Skupštine, odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave.

IX REŠAVANJE O ŽALBI

Član 51

O žalbi na prvostepeno rešenje Gradske uprave u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada, rešava Gradsko veće, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.

X IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 52

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

XI KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 53

Kancelarijsko poslovanje Gradske uprave obuhvata primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akta, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaju arhivske građe nadležnom arhivu, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada Gradske uprave.

Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu kada obavlja poslove iz svoje nadležnosti i kada vrši poverene poslove državne uprave.

XII RADNI ODNOS

1. Prijem u radni odnos

Član 54

U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

U radni odnos u Gradskoj upravi lice se prima na osnovu:

1. akta o postavljenju,

2. konačne odluke načelnika Gradske uprave o izboru između prijavljenih kandidata,

3. sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog državnog organa ili organa lokalne samouprave, u skladu sa zakonom.

Član 55

Prijem u radni odnos u Gradskoj upravi obavlja se u skladu sa zakonom.

Član 56

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 57

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.

Aktom o sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se broj pripravnika.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme, a radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.

2. Raspoređivanje zaposlenih lica

Član 58

Zaposleni u Gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na poslove u istom organu, preuzeti po sporazumu u drugi organ, uputiti u drugi organ ili privremeno rasporediti van sedišta organa, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Rešenje o raspoređivanju radnika iz prethodnog stava donosi načelnik Gradske uprave, na predlog rukovodioca osnovnih organizacionih jedinica.

3. Zvanja i plate zaposlenih

Član 59

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim aktom načelnika Gradske uprave u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti u Gradskoj upravi.

Član 60

Utvrđivanje plata i drugih primanja zaposlenih lica u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom.

Skupština svojim aktom uređuje način utvrđivanja plata, naknada i drugih primanja lica koja bira ili postavlja Skupština, lica koja postavlja Gradonačelnik ili Gradsko veće i zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 61

U skladu sa aktom iz prethodnog člana ove odluke i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, načelnik Gradske uprave, na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice, odlučuje o zvanjima zaposlenih i koeficijentima za utvrđivanje plata.

O koeficijentima postavljenih lica odlučuje organ koji ih postavlja.

Član 62

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

4. Odgovornost zaposlenih lica

Član 63

Zaposlena i postavljena lica u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.

5. Prestanak radnog odnosa

Član 64

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom.

Član 65

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje Gradsko veće.

XIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 66

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada u skladu sa zakonom.

Član 67

Za zakonito korišćenje sredstava za zarade zaposlenih, materijalne troškove, sredstva za posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstva za posebne naknade odgovoran je načelnik.

Gradska uprava je obavezna da redovno prati izvršenje budžeta i po potrebi, a najmanje dva puta godišnje, informiše Gradonačelnika i Gradsko veće.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstva iz prethodnog stava potpisuje načelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 68

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz delokruga Gradske uprave.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz prethodnog stava unose se u budžet Grada.

Član 69

Gradska uprava odlučuje o otuđenju i pribavljanju opreme i prevoznih sredstava za potrebe organa Grada.

Gradska uprava utvrđuje uslove i način korišćenja prevoznih sredstava za potrebe organa Grada.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 70

Danom stupanja na snagu ove odluke dosadašnji sekretarijati, odnosno služba nastavljaju da rade kao sekretarijati, odnosno služba sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Član 71

Načelnik Gradske uprave doneće novi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 72

Raspoređivanje radnika na radna mesta izvršiće se u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz prethodnog člana ove odluke.

Zaposlena i postavljena lica u Gradskoj upravi nastavljaju sa obavljanjem istih poslova na kojima su radili do raspoređivanja u skladu sa novim aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 73

Radnici Gradske uprave koji ostanu neraspoređeni ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 74

Sekretarijat za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda obavljaće poslove počev od 1. januara 2009. godine.

Član 75

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi opštine Pančevo ("Službeni list opštine Pančevo", br. 18/2004 i 14/2006).

Član 76

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pružanju pravne pomoći u opštini Pančevo ("Službeni list opštine Pančevo", br. 2/2006).

Član 77

Ovaj prečišćen tekst Odluke o Gradskoj upravi grada Pančeva biće objavljen u "Službenom listu grada Pančeva".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o Gradskoj upravi grada Pančeva obuhvata: Odluku o Gradskoj upravi grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", broj 11/08), Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", broj 8/09), Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", broj 23/09), Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", broj 27/09) i Odluku o izmenama i dopunama Odluke o Gradskoj upravi grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", broj 10/10), u kojima je utvrđen dan njihovog stupanja na snagu.