ODLUKA

O TROŠKOVIMA TEHNIČKOG PREGLEDA OBJEKTA

("Sl. list grada Pančeva", br. 21/2010 - prečišćen tekst)

Član 1

Ovom odlukom propisuje se način utvrđivanja troškova i tehničkog pregleda objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje Gradska uprava - Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj.

Troškovima tehničkih pregleda objekata u smislu ove odluke, smatraju se naknade, nagrade i ostali troškovi.

Ovom odlukom propisuje se i način utvrđivanja troškova tehničkog pregleda izvedenih radova na periodičnom održavanju javnog puta, prema tehničkoj dokumentaciji koja se izrađuje u skladu sa Zakonom o javnim putevima, tehničkim propisima i standardima.

Član 2

Visina troškova tehničkog pregleda objekta određuje se na osnovu predračunske vrednosti građevinskih radova (građevinska vrednost objekta) prikazanih projektnom dokumentacijom.

U vrednost radova iz stava 1. ne računa se vrednost građevinskog zemljišta, vrednost objekta koji se ruši, izgradnja novog, vrednost projekta, elaborat i vrednost pripremnih radova.

Građevinska vrednost iz stava 1. za objekat ili deo objekta, ne može biti manja od:

- 29.160,00 po m2 za stambeni objekat;

- 19.440,00 po m2 za pomoćni objekat uz stambeni;

- 38.880,00 po m2 za poslovni prostor i poslovni objekat;

- 19.440,00 po m2 za proizvodni objekat.

Za rekonstrukciju objekta vrednost iz stava 3. se umanjuje za 30%.

Visina troškova tehničkog pregleda izvedenih radova na javnom putu, iznosi 24.084,00 dinara.

Član 3

Visina troškova tehničkog pregleda objekta na osnovicu iznosi:

- 17.257,00 dinara za građevinske objekte vrednosti do 1.176.000,00 dinara

- 1,5% od građevinske vrednosti objekta za objekte čija je građevinska vrednost od 1.176.000,00 do 1.960.000,00 dinara

- 0.5% + 1.960.000,00% od građevinske vrednosti objekta

(građevinska vrednost objekta iz čl. 2.)

za objekte građevinske vrednosti preko 1.960.000,00 dinara.

Član 4

Ukoliko je investiciona vrednost objekta utvrđena kao najniža građevinska vrednost shodno članu 3. stav 1. alineja 1. ove odluke, u tom slučaju investitor na ime troškova tehničkog pregleda unutrašnje instalacije objekta, plaća iznos u visini od 40% od najnižeg utvrđenog iznosa osnovice.

Od sredstava ostvarenih od tehničkog pregleda unutrašnjih instalacija objekta Komisiji za tehnički pregled objekta pripada do 70% ostvarenih sredstava. Sredstva koja pripadaju Komisiji za jedan tehnički pregled predstavljaju bruto iznos za isplatu pojedinačnih naknada i nagrada članovima Komisije.

Član 5

Od sredstava ostvarenih od tehničkog pregleda objekata, Komisiji za tehnički pregled objekata pripada:

- do 50% ostvarenih sredstava.

Sredstva iz prethodnog stava koja pripadaju Komisiji za jedan tehnički pregled predstavljaju bruto iznos za isplatu pojedinačnih naknada i nagrada članovima Komisije, koja ne može biti manja od 1.500,00 dinara po članu (bruto).

Član 6

Kada je investitor Grad Pančevo, Mesna zajednica, ustanova, javno i javno-komunalno preduzeće čiji je osnivač grad Pančevo, uplaćuje se naknada, nagrada i ostali troškovi za rad Komisiji za tehnički pregled objekta, u visini od 50% od obračunatog iznosa, shodno članu 2. i 3. ove odluke.

Član 7

Visina troškova tehničkog pregleda utvrđena ovom odlukom menja se jednom godišnje, i to u postupku utvrđivanja budžeta grada za narednu godinu.

Izuzetno, visina troškova tehničkog pregleda utvrđena ovom odlukom, može se izmeniti i u slučaju donošenja, odnosno izmene zakona ili drugog propisa kojim se utvrđuju izvorni prihodi jedinice lokalne samouprave.

Član 8

Sredstva ostvarena od tehničkog pregleda objekata, kao prihod svojom delatnošću ostvari Gradska uprava grada Pančeva su prihodi Budžeta grada Pančeva.

Investitor je dužan da troškove tehničkog pregleda objekata uplati pre početka rada Komisije za tehnički pregled, objekata na račun broj 840-742351843-94 "Prihodi organa gradske uprave" sa pozivom na broj odobrenja model 97 02-226 (svrha doznake: tehnički pregled objekta).

Član 9

Tehnički pregled objekata vrši Komisija za tehnički pregled objekata koju obrazuje Gradska uprava - Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj, sa spiska stručnih lica koji utvrdi Gradsko veće grada Pančeva, na predlog ovog sekretarijata.

Nakon izvršenog tehničkog pregleda objekata, predsednik Komisije dostavlja Sekretarijatu iz stava 1. ovog člana zapisnik o tehničkom pregledu objekata na osnovu koga će se doneti upotrebna dozvola i rešenje o isplati naknade i nagrade članovima Komisije.

Tehnički pregled izvedenih radova na javnom putu, vrši Komisija za tehnički pregled izvedenih radova na javnom putu, koju obrazuje Gradska uprava grada Pančeva - Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj, iz redova zaposlenih u ovom sekretarijatu, koju čine predsednik, sekretar i najviše dva člana.

Predsedniku, sekretaru i članovima Komisije pripada naknada za rad u Komisiji, čija se visina određuje rešenjem Sekretarijata za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj uz odobrenje gradonačelnika grada Pančeva, čija se pojedinačna visina utvrđuje u okviru sredstava uplaćenih za vršenje tehničkog pregleda.

Član 10

Tehnički pregled objekta, pored Komisije iz člana 9. ove odluke, može vršiti i drugo pravno lice kome se poveri vršenje tih poslova, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima.

Član 11

Posebnim aktom Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj uz odobrenje gradonačelnika grada Pančeva, Sekretar sekretarijata utvrđuje pojedinačnu sredinu naknade svakom članu Komisije za tehnički pregled objekta, u skladu sa kriterijumima, utvrđenim ovim aktom, a u okviru sredstava predviđenih za ovu namenu.

Visina naknade iz prethodnog stava utvrđuje se prema obimu i složenosti poslova, uloženog truda i utrošenom vremenu, s tim da vrednost bruto iznosa ne bude veća od 30.000 dinara. Predsedniku Komisije na ime naknade može pripasti do 30% više od najvećeg iznosa obračunatog za člana Komisije.

Član 12

Troškovi tehničkog pregleda objekata po zahtevima za izdavanje upotrebne dozvole podnetim pre stupanja na snagu ove odluke, odrediće se po propisima koji su važili do stupanja na snagu ove odluke.

Član 13

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o troškovima tehničkog pregleda objekta, objavljena u "Službenom listu opštine Pančevo", broj 10/95.

Član 14

Za zahteve na ime tehničkog pregleda unutrašnje instalacije objekta, koji su podneti a nerešeni do stupanja na snagu ove odluke, obračun troškova vršiće se po ovoj odluci.

Član 15

Ovaj prečišćen tekst Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta će biti objavljen u "Službenom listu grada Pančeva".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta obuhvata: Odluku o troškovima tehničkog pregleda objekta ("Službeni list opštine Pančevo", br. 15/03) i Odluke o izmenama i dopunama Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta("Službeni list opštine Pančevo", br. 21/04, 19/05, 27/05, 30/06 i 19/07), i Odluke o izmenama i dopunama Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta ("Službeni list grada Pančeva", br. 16/08 i 26/09) u kojima je utvrđen dan njihovog stupanja na snagu.