PRAVILNIK

O POSTAVLJANJU BAŠTE UGOSTITELJSKOG OBJEKTA NA JAVNOJ POVRŠINI

("Sl. list grada Beograda", br. 38/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta (veličina, izgled i drugi uslovi), kao i sadržina zahteva i tehničke dokumentacije koja se podnosi uz zahtev za postavljanje bašte na teritoriji grada Beograda.

Član 2

Bašta ugostiteljskog objekta (u daljem tekstu: bašta) je montažno-demontažni objekat otvorenog ili zatvorenog tipa u funkciji ugostiteljske delatnosti koja se obavlja u ugostiteljskom objektu i može se postavljati tokom cele godine.

Svi elementi bašte moraju biti u funkcionalnom stanju u toku radnog vremena ugostiteljskog objekta.

Bašta se ne može koristiti kao magacin.

II USLOVI ZA POSTAVLJANJE BAŠTE

Član 3

Bašta ugostiteljskog objekta može se postaviti ispred, bočno ili u zaleđu ugostiteljskog objekta, po pravilu u dužini ugostiteljskog objekta.

Dužina bašte može biti veća od dužine ugostiteljskog objekta, a u granicama zgrade u kojoj se nalazi ugostiteljski objekat, pod uslovom da se pribavi saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja.

Kada površina ispred ugostiteljskog objekta, na kojoj se bašta postavlja, ima dužinu manju od 3 m, bašta se može postaviti tako da delom obuhvata i površinu ispred susedne zgrade, s tim da ukupna dužina bašte ne prelazi 6 m i da se pribavi saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja. Deo bašte koji se nalazi ispred susednog objekta ne može se postavljati na delu trotoara uređenom za parkiranje (niša za parkiranje).

Kada se bašta postavlja tako da se delom svog volumena nalazi izvan nivoa ugostiteljskog objekta, potrebno je pribaviti saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja.

Član 4

Bašta se ne može postavljati ispred dela zgrade u kojem se nalazi prostor za stanovanje.

Izuzetno od stava 1. ovog člana bašta se može postavljati i ispred prostora za stanovanje pod uslovima propisanim u stavu 4. člana 3. ovog pravilnika.

Član 5

Bašta se može sastojati od dva i više delova, od kojih svaki mora ispunjavati uslove iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika.

Bašta se, po pravilu, postavlja tako da bude odvojena od zgrade u kojoj se ugostiteljski objekat nalazi, a kada se postavlja uz građevinsku liniju zgrade ne sme ometati glavne pešačke tokove i narušavati arhitektonske i urbanističke karakteristike i vrednosti zgrade.

Član 6

Bašta treba da ima oblik i dimenzije pogodne za funkcionalno postavljanje i korišćenje elemenata bašte.

Bašta otvorenog tipa ne može biti širine manje od 0,7 m, a zatvorenog tipa manje od 3,0 m.

Član 7

Svi elementi bašte postavljaju se tako da se nalaze unutar odobrenog volumena bašte.

Ivica površine bašte obeležava se na tlu.

Obeležavanje se vrši linijom bele boje dužine 15 cm i širine 5 cm. Linije se iscrtavaju na uglovima i prelomnim tačkama ivice bašte, a na ravnim delovima ivice bašte na svakih 2,0 m dužine, tako da nakon postavljanja elemenata bašte, ostane vidljiva polovina širine linije.

Obeležavanje površine bašte vrši organizaciona jedinica uprave gradske opštine koja je izdala odobrenje.

Član 8

Postavljanje bašte ispred visokog objekta vrši se u skladu sa propisanim normativima za zaštitu visokih objekata od požara, tako da omogućava:

- pristup vatrogasnog vozila objektu ispred kojeg se nalazi sa dve strane na kojima postoje otvori;

- korišćenje platoa za gašenje u minimalnoj širini od 5,5 m i minimalnoj dužini od 15 m.

Član 9

Bašta u pešačkoj zoni i na trgu postavlja se tako da se obezbedi najmanje:

- 3 m za kretanje pešaka,

- 3,5 m za prolaz vatrogasnog vozila.

Član 10

Bašta otvorenog tipa postavlja se tako da:

- širina trotoara za kretanje pešaka bude minimalno 1,6 m;

- širina trotoara kod ulica sa intenzivnim kretanjem pešaka bude minimalno 2,5 m;

- širina trotoara za kretanje pešaka kod bašte duže od 6 m, bašte u nizu i bašte postavljene u neposrednoj blizini pešačkog prelaza, stajališta javnog gradskog prevoza i raskrsnice, bude minimalno 2 m;

- ivica bašte bude udaljena od ivice kolovoza minimalno 0,3 m;

- ivica bašte bude udaljena od pešačkog prelaza minimalno 2 m;

- ivica bašte bude udaljena od autobuskog stajališta minimalno 2 m;

- širina dela kolonade za kretanje pešaka bude minimalno 1,6 m;

- širina dela pasaža za kretanje pešaka bude minimalno 3 m.

Bašta zatvorenog tipa postavlja se tako da:

- širina trotoara za kretanje pešaka bude minimalno 3 m;

- ivica bašte bude udaljena od ivice kolovoza minimalno 1 m;

- ivica bašte bude udaljena od pešačkog prelaza minimalno 10 m;

- ivica bašte bude udaljena od autobuskog stajališta minimalno 10 m;

- ivica bašte bude udaljena od raskrsnice (najbliže ivice poprečnog kolovoza) minimalno 10 m.

Član 11

Bašta zatvorenog tipa mora ispunjavati protivpožarne uslove i biti projektovana tako da:

- ima vrata koja se otvaraju u polje;

- poseduje svetiljku protivpanične rasvete iznad vrata;

- poseduje aparat za gašenje požara minimalnog punjenja od 6 kg;

- primenjeni materijali imaju poboljšane karakteristike otpornosti na požar.

Član 12

Bašta se može postavljati na delu površine:

- pešačke zone;

- trga (osim bašte zatvorenog tipa);

- trotoara i dela trotoara uređenog za parkiranje (niša za parkiranje);

- uređene staze i platoa u okviru javne zelene površine;

- druge otvorene površine namenjene za javno korišćenje.

Bašta se ne može postavljati:

- na kolovozu i delu kolovoza uređenom za parkiranje (niša za parkiranje);

- na parking površini izvan ulice;

- u zoni raskrsnice;

- na stajalištu javnog gradskog prevoza;

- u širini pešačkog prelaza;

- u širini kolskog i pešačkog ulaza u zgradu ili dvorište;

- na trasi protivpožarnog puta i na platou za gašenje požara;

- na zelenoj površini.

Član 13

Bašta zatvorenog tipa ne može se postavljati:

- na trgu;

- u kolonadama i pasažima zgrada, i drugim natkrivenim površinama;

- u prostornoj kulturno-istorijskoj celini Beogradska tvrđava;

- u ulicama koje se nalaze u okviru prostornih kulturno-istorijskih celina od izuzetnog značaja:

2) Knez Mihailova ulica,

2. Topčider,

3. Područje oko Dositejevog liceja;

- u ulicama koje se nalaze u okviru prostornih kulturno-istorijskih celina od velikog značaja:

2) Kosančićev venac,

2. Kopitareva gradina,

3. Skadarlija,

4. Staro jezgro Zemuna;

- u ulicama:

1. Vlajkovićevoj,

2. Gospodar Jevremovoj,

3. Gospodar Jovanovoj,

4. Kolarčevoj,

5. Kosovskoj,

6. Kralja Milana,

7. Majke Jevrosime,

8. Obilićev venac,

9. Terazije i

10. Hilandarskoj.

III ELEMENTI BAŠTE I NAČIN POSTAVLJANJA

Član 14

Baštu čine stolovi i stolice, a po potrebi senilo, podna platforma, ograda, žardinjera, rasveta, pano za izlaganje menija i cenovnika i drugi elementi utvrđeni ovim pravilnikom.

Rashladna vitrina može biti element bašte pod uslovom da se ne koristi kao poseban prodajni objekat.

Član 15

Projektovanje i odabir elemenata bašte vrši se tako da bašta:

- oblikom, dimenzijama, materijalom i bojom predstavlja skladnu i funkcionalnu celinu;

- poseduje čiste, svedene geometrijske forme, pravilnih linija, jasno definisane visinske regulacije;

- sadrži transparentne oblike i materijale neutralnog, svedenog kolorita i

- bude u skladu sa karakteristikama i vrednostima zgrade ispred koje je postavljena i prostora u kojem se nalazi.

Član 16

Elementi bašte projektuju se i postavljaju tako da svojim dimenzijama, težinom i međusobnim vezama:

- omogućavaju brzu montažu, demontažu i transportovanje,

- ne oštećuju javnu površinu, objekte njenog uređenja, opremanja i zelenila fiksiranjem za njih ili na neki drugi način i

- budu podobni za nesmetano kretanje dece, starih, hendikepiranih i invalidnih lica.

Član 17

Elementi bašte koji predstavljaju izvore svetla i zvuka postavljaju se tako da svojim položajem i intenzitetom svetla i zvuka ne ugrožavaju saobraćajnu, stambenu i drugu namenu okolnih površina i objekata.

Član 18

Oglasne poruke na elementima bašte ističu se u skladu sa posebnom odlukom, ali tako da dimenzijama i koloritom ne dominiraju baštom i prostorom u kojem se bašta nalazi.

Član 19

Postavljanje bašte vrši se tako da se komunalni objekti (stub javne rasvete i kontaktne mreže, hidrant, šaht i drugi) nalaze na bezbednom rastojanju izvan bašte i da budu dostupni za nesmetano korišćenje i održavanje.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kod bašte otvorenog tipa koja se postavlja na tlo bez podne platforme, moguće je postavljanje bašte i na površini šahta podzemnog objekta, uz prethodnu saglasnost vlasnika, odnosno korisnika tog objekta.

Član 20

Na površini čiji nagib zahteva nivelisanje, kao pod bašte koristi se montažno-demontažna podna platforma.

Podna platforma projektuje se tako da na najuzdignutijem delu od tla bude do visine 45 cm, a njene kaskade do 20 cm.

Član 21

Prilikom postavljanja bašte u blizini drveta, sadnice, žive ograde, rondele, žardinjere i drugog objekta zelenila ostavlja se prostor za njihovo održavanje.

Elementi bašte postavljaju se tako da oko stabla drveta ili sadnice ostane slobodan prostor u dimenzijama površine sadnog mesta elemenata horizontalne zaštite.

Senilo se postavlja tako da oko drveta čija se krošnja nalazi iznad senila postoji slobodan prostor u dimenzijama površine elemenata horizontalne zaštite, a oko sadnice i drveta čija se krošnja nalazi u visini senila postoji prostor u dimenzijama površine elemenata horizontalne zaštite uvećanim sa svake strane za 40 cm i više.

Član 22

U blizini spomenika, fontane ili česme, bašta se može postaviti na rastojanju od najmanje 3 m i izvan njima pripadajuće površine, tako da omogući njihovo nesmetano korišćenje i održavanje.

Član 23

Zaštita bašte od sunca i atmosferskih padavina može se ostvariti postavljanjem senila lake konstrukcije.

Senilo se, po pravilu, postavlja na tlo kao slobodnostojeće.

Kad se bašta postavlja uz građevinsku liniju zgrade u kojoj se nalazi ugostiteljski objekat, senilo može biti konzolno pričvršćeno na fasadu, na visini od najmanje 3 m iznad trotoara. Tako postavljeno senilo je tipa rasklopivo senilo i postavlja se u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata.

Kada se senilo postavlja konzolno ili se prislanja uz fasadu, pribavlja se saglasnost vlasnika, odnosno korisnika zgrade.

Senilo prislonjeno ili pričvršćeno na visoki objekat postavlja se u skladu sa propisanim normativima za zaštitu visokih objekata od požara, tako da ne ometa evakuaciju objekta, poštuje prekidno rastojanje između spratova od 1 m, a izrađeno je od materijala koji ne prenose požar na više spratove.

Senilo bašte otvorenog tipa po pravilu je suncobran, rasklopivo senilo na slobodnostojećem nosaču ili šator.

Kod bašte zatvorenog tipa i kod bašte otvorenog tipa koja sadrži podnu platformu, može se postaviti senilo lake montažno-demontažne konstrukcije, pokrivene lakim materijalom, s tim da minimalna visina ivice senila u odnosu na podnu platformu bašte bude najmanje 2,2 m.

Kod bašte zatvorenog tipa srednja visina senila u odnosu na podnu površinu iznosi najmanje 2,8 m.

Član 24

Na delovima bašte otvorenog tipa kod koje postoji potreba zaštite od kolskog i pešačkog saobraćaja ili radi održavanja širine pešačkog koridora obavezno se postavlja ograda.

Kod bašte sa podnom platformom ograda se postavlja po obodu platforme i duž njenih kaskada.

Ograda mora biti transparentna i visine do 1 m u odnosu na pod bašte.

Član 25

Kada se bašta otvorenog tipa postavlja u zoni intenzivnog motornog saobraćaja, na ogradu bašte može se postaviti element zaštite od buke i izduvnih gasova, izrađen od prozirnog i bezbednog materijala, visine do 1,6 m u odnosu na pod bašte, bez spajanja sa senilom.

Član 26

Zaštita od vetra bašte otvorenog tipa može se ostvariti postavljanjem elemenata izrađenih od potpuno prozirnog i bezbednog materijala, visine do 1,6 m u odnosu na pod bašte, bez spajanja sa senilom.

Član 27

Kod bašte zatvorenog tipa zatvoren prostor bašte formiraju bočni elementi koji sa podnom platformom i senilom čine konstruktivnu celinu, u funkciji su ograde, zaštite od buke i izduvnih gasova i zaštite od vetra, moraju biti transparentni i izrađeni od prozirnog i bezbednog materijala.

Član 28

Zaštita bašte od visokih i niskih temperatura može se ostvariti postavljanjem i korišćenjem uređaja za hlađenje i zagrevanje, u skladu sa projektnom dokumentacijom.

Oprema za hlađenje i zagrevanje bašte može biti ugrađena u element bašte ili postavljena kao samostalni element.

Hlađenje i zagrevanje bašte električnom energijom vrši se u skladu sa posebnim propisima koji se odnose na električne instalacije niskog napona.

Zagrevanje bašte tečnim naftnim gasom (u daljem tekstu: TNG), vrši se u skladu sa posebnim propisima tako da se obezbedi stabilna instalacija napajanja, odgovarajući kapacitet i broj boca TNG, dimnjak ili ventilacioni otvor, kao i da se:

- po pravilu koriste samostalne boce TNG sa trošilom;

- u bašti zatvorenog tipa zapremine do 70 m3 drži samo jedna boca TNG punjenja do 10 kg, a u bašti zapremine veće od 70 m3 na svakih daljih 50 m3 zapremine još po jedna boca kapaciteta punjenja do 10 kg;

- gas upotrebljava samo preko trošila za gas, koje ima plamenike izrađene za TNG;

- trošila za gas namenjena za upotrebu u pokretu ili za upotrebu uz premeštanje spajaju sa bocom za gas pomoću savitljive cevi, i njihova potrošnja ne prelazi 0,8 kg/h ukoliko se koriste u bašti zatvorenog tipa i

- pregled uređaja i opreme za korišćenje gasa vrši periodično na poziv korisnika, a najmanje jedanput godišnje.

IV SADRŽINA ZAHTEVA I DOKUMENTACIJE

1. Sadržina zahteva i dokumentacije kada se bašta postavlja prvi put

Član 29

Zahtev za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte podnosi se na propisanom obrascu (obrazac br. 1) koji je sastavni deo ovog pravilnika i sadrži:

- naziv i adresu pravnog lica ili preduzetnika koji podnosi zahtev;

- naziv i adresu ugostiteljskog objekta;

- opis lokacije;

- vreme korišćenja;

- tip, odnosno tipove bašte i

- popis priloga.

Uz zahtev se obavezno prilaže:

1. rešenje o registraciji za obavljanje ugostiteljske delatnosti;

2. dokaz o osnovu korišćenja ugostiteljskog objekta;

3. tehnička dokumentacija u odgovarajućem broju primeraka za potrebe pribavljanja saglasnosti, vođenje baze podataka i inspekcijskog nadzora;

4. dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi i

5. izjava podnosioca zahteva da prihvata da nadoknadi troškove za pribavljanje saglasnosti.

Uz zahtev se, po potrebi, prilaže:

- saglasnost subjekta koji upravlja površinom na koju se bašta postavlja;

- saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja (čl. 3. i 4. ovog pravilnika).

Član 30

Tehničku dokumentaciju čine:

1) Grafički i fotografski prikaz površine na koju će se bašta postaviti, njene dimenzije - volumen i položaj u odnosu na: elemente javne površine (kolovoz, parking, pešački prelaz, stajalište javnog gradskog prevoza, elektrostub, šaht, stepenik, drvored i sl.); opremu javne površine (klupa, žardinjera, đubrijera); privremene i stalne objekte u neposrednoj blizini (kiosk, telefonska govornica, reklamni objekat, zgrada, ulaz u zgradu, kolski ulaz, elementi fasade nad javnom površinom), izrađen od lica koje poseduje licencu odgovornog projektanta saobraćaja i saobraćajne signalizacije. Grafički prikaz položaja bašte sastoji se od šireg prikaza u razmeri 1:500 i detaljnog prikaza u razmeri 1:100.

2) Projekat bašte izrađen od lica koje poseduje licencu dipl. inž. arhitekture - odgovornog projektanta i sadrži:

- grafički prikaz bašte (tri projekcije i karakteristični preseci) sa razmeštajem svih elemenata koji je čine u razmeri 1:50 - 1:100;

- prikaz elemenata bašte (crtež, fotografija, prospekt);

- tehnički opis elemenata bašte i načina montaže;

- projekat priključka na elektrovodove u slučaju zagrevanja električnom energijom i kada se za rasvetu bašte ne koristi priključak na elektroinstalaciju ugostiteljskog objekta i

- projekat TNG instalacije, kada je to uslovljeno obezbeđivanjem zaštite od požara.

Član 31

U postupku izrade tehničke dokumentacije, u zavisnosti od lokacije i karakteristika bašte, pribavljaju se uslovi nadležnih javnih preduzeća, nadležnog zavoda za zaštitu spomenika kulture, Ministarstva unutrašnjih poslova Uprave za zaštitu i spasavanje u Beogradu i subjekta koji upravlja površinom na koju se bašta postavlja.

Član 32

Zahtev za dobijanje odobrenja za postavljanje bašte podnosi se organizacionoj jedinici uprave gradske opštine nadležnoj za komunalne poslove na čijem području se ugostiteljski objekat nalazi (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica).

Član 33

Po prijemu zahteva nadležna organizaciona jedinica vrši proveru sadržaja zahteva i priložene dokumentacije.

O eventualnim nedostacima nadležna organizaciona jedinica u roku od sedam dana od dana prijema zahteva obaveštava podnosioca zahteva i određuje rok za njihovo otklanjanje koji ne može biti duži od sedam dana od dana dostavljanja obaveštenja.

Ukoliko podnosilac ne uredi zahtev u ostavljenom roku nadležna organizaciona jedinica će odbaciti zahtev i o tome obavestiti komunalnu inspekciju i komunalnu policiju radi preduzimanja mera iz svoje nadležnosti.

Član 34

Po prijemu urednog zahteva, nadležna organizaciona jedinica dužna je da u roku od sedam dana uputi tehničku dokumentaciju na saglasnost:

- organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove saobraćaja, kada se bašta postavlja na javnoj saobraćajnoj površini;

- javnom preduzeću kome je javna površina poverena na upravljanje, korišćenje i održavanje, kada se bašta postavlja na toj površini;

- organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove urbanizma, kada se bašta postavlja izvan područja nepokretnog kulturnog dobra ili njegove zaštićene okoline, odnosno izvan okvira objekta ili celine koji uživaju prethodnu zaštitu, u skladu sa propisima o zaštiti kulturnih dobara;

- nadležnom zavodu za zaštitu spomenika kulture, kada se bašta postavlja na području nepokretnog kulturnog dobra ili njegove zaštićene okoline, odnosno u okviru objekta ili celine koji uživaju prethodnu zaštitu, u skladu sa propisima o zaštiti kulturnih dobara;

- "Elektrodistribucija Beograd" d.o.o., kada se bašta zatvorenog tipa zagreva električnom energijom i kada se za rasvetu bašte ne koristi priključak na elektroinstalaciju ugostiteljskog objekta;

- JKP "Zelenilo Beograd", kada se zelenilo (travnjak, drvo, živa ograda i sl.) nalazi u neposrednoj blizini bašte u smislu odredaba člana 21. ovog pravilnika;

- Ministarstvu unutrašnjih poslova - Upravi za zaštitu i spasavanje u Beogradu, ako se za zagrevanje bašte koristi stabilna instalacija koja se napaja iz sistema sa TNG bocama.

Član 35

Po pribavljanju potrebnih saglasnosti, overene tehničke dokumentacije i dokaza o plaćenim troškovima pribavljanja saglasnosti, nadležna organizaciona jedinica u roku od sedam dana izdaje odobrenje za postavljanje bašte.

Odobrenje se izdaje za traženi period u tekućoj godini.

Član 36

Nadležna organizaciona jedinica obavezna je da vodi bazu podataka izdatih odobrenja i pripadajuće tehničke dokumentacije.

2. Sadržina zahteva i dokumentacije za ponovno izdavanje odobrenja

Član 37

Pravnom licu, odnosno preduzetniku kome je izdato odobrenje za postavljanje bašte u tekućoj godini, može se na njegov zahtev izdati odobrenje za postavljanje istovetne bašte u narednoj godini, pod uslovima i po postupku predviđenim ovim pravilnikom.

Član 38

Nadležna organizaciona jedinica, za potrebe izdavanja odobrenja u narednoj godini, obavezna je da službenim putem pribavi potvrdu o daljoj važnosti saglasnosti za bašte za koje je izdala odobrenje u tekućoj godini.

Za pribavljanje potvrde iz stava 1. ovog člana, nadležna organizaciona jedinica dužna je da zbirni zahtev podnese istovremeno i ponaosob organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove saobraćaja, odnosno javnom preduzeću kome je javna površina poverena na upravljanje i organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove urbanizma, odnosno nadležnom zavodu za zaštitu spomenika kulture, najkasnije do 1. novembra tekuće godine.

Zahtev iz stava 2. ovog člana sadrži: spisak ugostiteljskih objekata sa nazivom i adresom i fotokopije izdatih odobrenja za postavljanje bašte u tekućoj godini za navedene objekte.

Subjekti iz stava 2. ovog člana obavezni su da se u roku od 30 dana izjasne o daljoj važnosti datih saglasnosti u narednom periodu.

Po pribavljanju potvrde o daljoj važnosti saglasnosti nadležna organizaciona jedinica dužna je da, najkasnije, do 10. decembra tekuće godine, pisanim putem obavesti vlasnike bašta o mogućnosti izdavanja odobrenja za postavljanje istovetne bašte za narednu godinu.

Obaveštenje se izrađuje na propisanom obrascu (obrazac br. 3), koji je sastavni deo ovog pravilnika i obavezno sadrži: informaciju o postupku izdavanja odobrenja za naredni period, sadržaj zahteva, iznos takse za podnošenje zahteva i troškova za pribavljanje potvrde o daljoj važnosti saglasnosti i broj odgovarajućeg uplatnog računa.

Uz obaveštenje se dostavlja propisan obrazac zahteva za ponovno izdavanje odobrenja, koji je sastavni deo ovog pravilnika (obrazac br. 4).

Član 39

Uz zahtev za ponovno postavljanje istovetne bašte u narednoj godini dostavlja se:

- dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi za zahtev i plaćenim troškovima za pribavljanje potvrda saglasnosti;

- dokaz o plaćenoj lokalnoj komunalnoj taksi za zauzeće javne površine za prethodnu godinu.

Član 40

Po prijemu zahteva, nadležna organizaciona jedinica vrši proveru urednosti zahteva i o eventualnim nedostacima obaveštava podnosioca i poziva ga da isti uredi u roku od sedam dana.

Ukoliko podnosilac ne uredi zahtev u ostavljenom roku nadležna organizaciona jedinica će odbaciti zahtev i o tome obavestiti komunalnu inspekciju i komunalnu policiju radi preduzimanja mera iz svoje nadležnosti.

Nadležna organizaciona jedinica izdaje odobrenje za ponovno postavljanje istovetne bašte u roku od sedam dana od dana prijema urednog zahteva.

Član 41

Postupak propisan odredbama čl. 37. do 40. ovog pravilnika primenjuje se i u slučaju promene vlasnika ili naziva ugostiteljskog objekta, dok se u slučaju promena koje zahtevaju izmenu tehničke dokumentacije primenjuju odredbe čl. 29. do 35. ovog pravilnika.

Član 42

Odobrenje iz čl. 35. i 40. ovog pravilnika u formi rešenja izdaje se na propisanom obrascu, koji je sastavni deo ovog pravilnika (obrazac br. 2).

Nadležna organizaciona jedinica dostavlja primerak odobrenja iz stava 1. ovog člana i pripadajuće tehničke dokumentacije komunalnoj inspekciji opštine i grada i komunalnoj policiji.

Komunalna inspekcija i komunalna policija, na osnovu tako dostavljene dokumentacije, u skladu sa ovlašćenjima, vrše redovnu kontrolu postavljenih bašta.

Primerak odobrenja se dostavlja Upravi javnih prihoda radi utvrđivanja i naplate lokalne komunalne takse.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 43

Zahtevi za izdavanje odobrenja za postavljanje istovetne bašte za period do 31. decembra 2010. godine rešavaće se u skladu sa odredbama ovog pravilnika, a potvrde o važenju saglasnosti na tehničku dokumentaciju za postavljanje bašte pribavljaće se pojedinačno.

Član 44

Izuzetno od odredaba člana 38. ovog pravilnika, u postupku izdavanja odobrenja za postavljanje istovetne bašte u 2011. godini, za bašte za koje je izdato odobrenje za 2010. godinu:

- do 25. novembra 2010. godine nadležna organizaciona jedinica je dužna da podnese zbirni zahtev za pribavljanje potvrde o daljoj važnosti saglasnosti;

- do 10. decembra 2010. godine subjekti iz člana 38. stav 2. ovog pravilnika, dužni su da izdaju potvrde o daljoj važnosti saglasnosti;

- do 17. decembra 2010. godine nadležna organizaciona jedinica dužna je da pisanim putem obavesti vlasnike bašta o mogućnosti postavljanja istovetne bašte u 2011. godini.

Pravno lice, odnosno preduzetnik koji do 31. decembra 2010. godine podnese zahtev za postavljanje istovetne bašte u 2011. godini, počev od 1. januara 2011. godine, nastavlja da koristi postavljenu baštu do okončanja postupka po podnetom zahtevu.

Član 45

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na javnoj površini ("Službeni list grada Beograda", br. 36/07, 2/08 i 8/08).

Član 46

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Obrazac br. 1

Zahtev
za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta

 

Gradska opština ____________________
Odeljenje __________________________
Beograd, dana ______________________

ZAHTEV

ZA IZDAVANJE REŠENJA ZA PRIVREMENO ZAUZEĆE JAVNE POVRŠINE RADI POSTAVLJANJA BAŠTE UGOSTITELJSKOG OBJEKTA
- NOVA BAŠTA -

1. PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

 

IME I PREZIME: ____________________________________________

 

 

Ulica i broj: ________________________________________________

 

Kontakt telefon: _____________________________________________

 

Broj lične karte, JMBG: _______________________________________

 

Datum: ____________________________________________________

 

Podnosim zahtev da mi se u skladu sa Odlukom o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u Beogradu ("Službeni list grada Beograda", br. 31/02, 11/05, 29/07, 61/09 i 24/10) i člana 35. Pravilnika o postavljanju bašte ugostiteljskog objekata na javnoj površini ("Službeni list grada Beograda", broj 38/2010) odobri postavljanje bašte ugostiteljskog objekta - nova bašta, u Beogradu u ul. _______________, na k.p. __________, KO __________.

Naziv i adresa pravnog lica ili preduzetnika koji podnosi zahtev _____________________________________ ________________________________

Naziv i adresa ugostiteljskog objekta __________________________________________________________

Vreme korišćenja bašte od __________ do __________

Tip ili tipovi bašte _______________________________

Napomena: Pod novom baštom podrazumeva se bašta koja se postavlja prvi put kao i bašta kod koje je došlo do promena koje zahtevaju izmenu tehničke dokumentacije

2. OBAVEZNI PRILOZI

1. fotokopija rešenja o registraciji za obavljanje ugostiteljske delatnosti u _____ primerka

2. fotokopija dokaza o pravnom osnovu korišćenja poslovnog objekta u _____ primerka

3. fotokopija akta poreske uprave za poresko-identifikacioni broj - PIB

4. tehnička dokumentacija u _____ primeraka, koju čine:

- Grafički i fotografski prikaz površine koju bašta zauzima, njene dimenzije - volumen i položaj u odnosu na: elemente javne površine (kolovoz, parking, pešački prelaz, stajalište javnog gradskog prevoza, elektrostub, šaht, stepenik, drvored i sl.); opremu javne površine (klupa, žardinjera, đubrijera); privremene i stalne objekte u neposrednoj blizini (kiosk, telefonska govornica, reklamni objekat, zgrada, ulaz u zgradu, kolski ulaz, elementi fasade nad javnom površinom), koji je izrađen od strane lica koje poseduje licencu odgovornog projektanta saobraćaja i saobraćajne signalizacije. Grafički prikaz položaja bašte sastoji se od šireg prikaza u razmeri 1:500 i detaljnog prikaza u razmeri 1:100;

- Projekat bašte izrađen od lica koje poseduje licencu dipl. inž. arhitekture - odgovornog projektanta i sadrži:

- grafički prikaz bašte (tri projekcije i karakteristični preseci) sa razmeštajem svih elemenata koji je čine u razmeri 1:50 - 1:100;

- prikaz elemenata bašte (crtež fotografija i prospekt);

- tehnički opis elemenata bašte i način montaže;

- projekat priključka na elektrovodove u slučaju zagrevanja električnom energijom i kada se za rasvetu bašte ne koristi priključak na elektroinstalaciju ugostiteljskog objekta;

- projekat TNG (tečnog naftnog gasa) instalacije, kada je to uslovljeno obezbeđivanjem zaštite od požara.

5. dokaz o uplati administrativne takse

6. izjava podnosioca zahteva da prihvata da nadoknadi troškove pribavljanja saglasnosti

(potpisana i overena pečatom privrednog subjekta)

U zavisnosti od zahteva, pored navedene dokumetacije, podnosi se i sledeća dokumentacija:

- pismena saglasnost Skupštine zgrade, odnosno vlasnika stanova i poslovnog prostora zgrade ako se senilo pričvršćuje na objekat;

- pismena saglasnost subjekta koji upravlja površinom na koju se bašta postavlja;

- pismena saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora ispred kojeg se bašta postavlja.

Prilikom preuzimanja rešenja, uplaćuje se taksa za izdavanje rešenja.

 

Obrazac br. 2

Rešenje kojim se odobrava postavljanje bašte ugostiteljskog objekta

 

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD
GRADSKA OPŠTINA __________________
Uprava gradske opštine

___________________________________

 

(naziv organizacione jedinice)

 

Broj: ________________
Datum: ___________ godine
Beograd, ul. ____________________

________________________________________________

 

(naziv organizacione jedinice)

 

rešavajući po zahtevu _____________________________________, na osnovu člana 16. Odluke o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u Beogradu ("Službeni list grada Beograda", br. 31/02, 11/05, 29/07, 61/09 i 24/10) i čl. 192. i 194. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni list SRJ", br. 33/97 i 31/01 i "Službeni glasnik RS", broj 30/10) donosi

REŠENJE

ODOBRAVA SE _____________________________,

postavljanje bašte __________ tipa, površine _____ m2, ispred ugostiteljskog objekta _______________, u ulici _______________, u Beogradu, u vremenskom periodu od __________ do __________, a u svemu prema tehničkoj dokumentaciji na koju su saglasnost dali: ____________________, koja čini sastavni deo ovog rešenja.

Elementi bašte su: ______________________________.

Baštu postaviti, opremiti, urediti i koristiti u skladu sa Pravilnikom o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na javnoj površini.

Korisnik javne površine je dužan da, o svom trošku, baštu ukloni i javnu površinu dovede u prvobitno stanje, nakon isteka roka iz stava 1. ovog rešenja, kao i pre isteka navedenog roka kada je to neophodno zbog izmene uslova i načina korišćenja javne površine, preduzimanja tehničkih mera kojima se menja režim saobraćaja, kao i izvođenja neodložnih radova na zaštiti i održavanju komunalnih objekata ili privremene izmene režima saobraćaja, dok te okolnosti traju, a u skladu sa Odlukom o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u Beogradu.

Utvrđivanje i naplatu komunalne takse za privremeno zauzeće javne površine izvršiće Sekretarijat za finansije - Uprava

javnih prihoda od  

 

 

 

(podnosilac zahteva)

 

sa sedištem u _______________, matični broj: _______________, poreski identifikacioni broj _______________.

Obrazloženje

________________________________

je dana

_________

 

(podnosilac zahteva)

 

 

 

podneo zahtev za izdavanje odobrenja za zauzeće javne površine radi postavljanja privremenog objekta - bašte __________ tipa, na lokaciji ul. _______________ u Beogradu, ispred ugostiteljskog objekta _______________.

Uz zahtev su priloženi ____________________________________________________________________.

*Postupajući po službenoj dužnosti, organizaciona jedinica je pribavila potvrdu o daljoj važnosti saglasnosti za predmetnu baštu i to: _________________________.

Razmatrajući navedeni zahtev, priložene saglasnosti i ostale dokaze, utvrđeno je da su ispunjeni uslovi propisani članom 16. Odluke o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u Beogradu ("Službeni list grada Beograda", br. 31/02, 11/05, 29/07, 61/09 i 24/10), odredbama Pravilnika o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na javnoj površini ("Službeni list grada Beograda", broj 38/2010), te je odlučeno kao u dispozitivu rešenja.

Taksa za donošenje rešenja u iznosu od __________ dinara, naplaćena je po tarifnom broju 12. tačka 11. Odluke o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list grada Beograda", br. 43/07).

Pouka o pravnom leku:

Protiv ovog rešenja može se izjaviti žalba opštinskom Veću gradske opštine ____________________, u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja. Žalba taksirana sa __________ din. administrativne takse uplaćuje se na uplatni račun ____________________ sa pozivom na broj: __________ i predaje se preko ovog odeljenja Beograd, ul. ____________________.

Rešenje dostaviti:
1. Naslovu
2. Komunalnoj inspekciji
3. Komunalnoj policiji
4. Upravi javnih prihoda
5. Pisarnici

 

Ovlašćeno lice
potpis

*ponovno izdavanje odobrenja za naredni period

 

Obrazac br. 3

Obaveštenje o mogućnosti ponovnog izdavanja odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta

 

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD BEOGRAD
GRADSKA OPŠTINA __________________
Uprava gradske opštine

___________________________________

 

(naziv organizacione jedinice)

 

Broj: ________________
Datum: ___________ godine
Beograd, ul. ______________________

________________________________

 

Vlasnik bašte

 

________________________________

 

Predmet: Obaveštenje o mogućnosti ponovnog izdavanja odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta

Na osnovu člana 38. stav 5. Pravilnika o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na javnoj površini ("Službeni list grada Beograda", broj 38/2010), obaveštavamo Vas da je ovo odeljenje, za potrebe izdavanja odobrenja u narednom periodu, službenim putem pribavilo potvrdu o daljoj važnosti saglasnosti za baštu koju ste postavili na osnovu rešenja u tekućoj godini br. _____ od _____ godine, tipa __________, površine _____ m2, ispred ugostiteljskog objekta _______________, u ulici _________________________, u Beogradu.

Potvrda o daljoj važnosti saglasnosti pribavljena je od ________________________________ (navesti naziv subjekta, broj i datum potvrde).

Za ponovno izdavanje odobrenja za istovetnu baštu u narednom periodu, potrebno je da podnesete zahtev na obrascu u prilogu, uz koji ste dužni dostaviti:

1. dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi za zahtev i plaćenim troškovima za pribavljanje potvrda saglasnosti

Iznos od _______________ dinara na uplatni račun _______________,

Iznos od _______________ dinara na uplatni račun _______________

2. dokaz o plaćenoj lokalnoj komunalnoj taksi za zauzeće javne površine za tekuću - prethodnu godinu

Po prijemu urednog zahteva, na osnovu pribavljenih potvrda saglasnosti, traženo odobrenje izdaće se u roku od sedam dana.

Na isti način će se postupati u slučaju promene vlasnika i naziva ugostiteljskog objekta, dok se u slučaju promena koje zahtevaju izmenu tehničke dokumentacije primenjuju odredbe čl. 29. do 35. pravilnika, koje se odnose na postavljanje bašte prvi put.

 

Obrazac br. 4

Zahtev
za ponovno izdavanje odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta

Gradska opština__________________
Odeljenje _______________________
Beograd, dana __________________

ZAHTEV
ZA IZDAVANJE REŠENJA ZA PRIVREMENO ZAUZEĆE JAVNE POVRŠINE RADI POSTAVLJANJA ISTOVETNE BAŠTE UGOSTITELJSKOG OBJEKTA
- PONOVNO IZDAVANJE ODOBRENJA -

1. PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

IME I PREZIME: ____________________________________________

 

Ulica i broj: _________________________________________________

 

Kontakt telefon: _____________________________________________

 

Broj lične karte, JMBG: _______________________________________

 

Datum: ____________________________________________________

 

Podnosim zahtev da mi se u skladu sa Odlukom o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u Beogradu ("Službeni list grada Beograda", br. 31/02, 11/05, 29/07, 61/09 i 24/10) i članom 40. Pravilnika o postavljanju bašte ugostiteljskog objekata na javnoj površini ("Službeni list grada Beograda", broj 38/2010) ponovo odobri postavljanje istovetne bašte ugostiteljskog objekta, u Beogradu u ul. _______________, na k.p. _____, KO _____.

Naziv i adresa pravnog lica ili preduzetnika koji podnosi zahtev _________________________

Naziv i adresa ugostiteljskog objekta __________________________________________________________

Vreme korišćenja bašte od __________ do __________

Tip ili tipovi bašte _________________________________________________________________________

Napomena: bašta otvorenog i bašta zatvorenog tipa može se postaviti i koristiti preko cele godine.

2. OBAVEZNI PRILOZI

1. Dokaz o uplati administrativne takse i troškova za pribavljanje potvrda saglasnosti

2. Uverenje Sekretarijata za finansije Uprave javnih prihoda Gradske uprave grada Beograda o plaćenoj lokalnoj komunalnoj taksi za zauzeće javne površine za tekuću godinu.

Prilikom preuzimanja rešenja uplaćuje se taksa za izdavanje rešenja.