ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE("Sl. list grada Kragujevca", br. 4/2002, 35/2008, 35/2009 i 29/2010) |
Ovom odlukom se propisuje održavanje čistoće na teritoriji Grada Kragujevca i uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti održavanja čistoće i održavanja deponija (u daljem tekstu: održavanje čistoće), i to:
- Tehnički i drugi posebni uslovi za održavanje čistoće kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluge;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u održavanju čistoće i deponije;
- prava i obaveze preduzeća koje održava čistoću i prava i obaveze korisnika usluga;
- način utvrđivanja i naplate cene za održavanje čistoće, kao i prava korisnika u slučaju neodržavanja ili nekvalitetnog održavanja čistoće;
- način postupanja preduzeća koje održava čistoću i ovlašćenja Grada Kragujevca kada dođe do prekida u obavljanju poslova održavanja čistoće u slučaju nepredviđenih okolnosti.
Održavanje čistoće, u smislu ove odluke je:
- sakupljanje, iznošenje, odvoženje, uklanjanje i odlaganje smeća i drugih prirodnih i veštačkih otpadaka iz stambenih, poslovnih i drugih objekata (u daljem tekstu: iznošenje kućnog smeća),
- iznošenje, odvoženje, uklanjanje i odlaganje smeća, otpadnih i drugih nečistoća, uklanjanje uginulih životinja, uklanjanje blatnih nanosa i drugih naslaga sa javnih površina, čišćenje i pranje javnih površina, održavanje i pročišćavanje instalacija za prikupljanje atmosferskih voda (kišne kanalizacije), i sl. (u daljem tekstu: održavanje čistoće na javnim površinama),
- odnošenje i deponovanje posebnih vrsta otpada - krupnih otpadaka, industrijskog otpada,
- održavanje deponija.
Komunalnu delatnost održavanja čistoće obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća", Kragujevac, osnovano za obavljanje ove komunalne delatnosti (u daljem tekstu: Preduzeće).
Korisnici komunalnih usluga, u smislu ove odluke, su fizička i pravna lica i preduzetnici, kao vlasnici stambenih i poslovnih objekata ili prostorija i zakupci na neodređeno vreme stana u društvenoj svojini ili državnoj svojini (u daljem tekstu: Korisnici).
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ODRŽAVANJE ČISTOĆE
Ovom odlukom propisuju se tehnički i drugi posebni uslovi za održavanje čistoće koje obuhvata iznošenje kućnog smeća, održavanje čistoće na javnim površinama i odnošenje i deponovanje posebnih vrsta otpada.
Kućnim smećem se smatraju svi čvrsti otpaci koji nastaju u stambenim i poslovnim zgradama i prostorijama, a koji se po svojoj veličini mogu odlagati u tipizirane posude za prikupljanje kućnog smeća.
Kućno smeće se do iznošenja sakuplja i odlaže u tipizirane posude za sakupljanje smeća. Posude su tako izrađene da se lako zatvaraju i otvaraju, i omogućava prihvatanje posude radi pražnjenja sadržaja u specijalizovano vozilo, kojim se odvozi na deponiju.
Broj i vrstu posuda za sakupljanje smeća, način, mesto i tehničke uslove za njihovo postavljanje na javnim površinama određuje preduzeće prema sledećem normativu: jedna posuda za 15 stanova, odnosno jedna posuda za jednu ili više poslovnih prostorija.
Kućno smeće se može odlagati i u posebne kese namenjene za sakupljanje smeća, u skladu sa odredbama ove odluke.
Preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici koji obavljaju trgovinsku, ugostiteljsku i drugu delatnost (proizvodnju, prerada i prodaja mesa, voća, povrća, i ostalih životnih namirnica), dužni su da obezbede prostor za postavljanje tipiziranih posuda za odlaganje otpadaka koji nastaju u obavljanju tih delatnosti i ambalaže i uslove kojima se sprečava njihovo rasturanje.
Korisnici iz stava 1. ovog člana dužni su da zaključe ugovor sa komunalnim preduzećem, kojim će se urediti vreme, dinamika, cena i druga pitanja u vezi sa odvoženjem otpadaka i ambalaže koji nastaju u obavljanju delatnosti.
Zabranjeno je odlaganje ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti u posude za smeće postavljene za odlaganje kućnog smeća.
Preduzeće je dužno da kućno smeće sa područja grada iznosi najmanje dva puta nedeljno.
U "Ekstra zoni", kao i u ulicama u kojima nisu postavljene posude za odlaganje smeća, smeće se može odlagati u kese za odlaganje smeća koje odvozi preduzeće.
Izuzetno, u ulicama bez zastora od 1. novembra do 28. februara preduzeće može kućno smeće iznositi dva puta mesečno, ukoliko su ove ulice zbog padavina neprohodne za motorna vozila.
Ako je ulica neprohodna za saobraćaj usled izgradnje, raskopavanja i slično, preduzeće je dužno da kućno smeće iznosi sa jednog sabirnog mesta, dok te okolnosti traju, u skladu sa sporazumom postignutim sa mesnom zajednicom i nadležnim inspekcijskim organom.
Preduzeće donosi Program iznošenja smeća koje sadrži naročito: vreme i način iznošenja kućnog smeća, ulice u kojima se smeće odlaže u kese, vrstu i ukupan broj posuda za smeće.
Program iz stava 1. ovog člana preduzeće donosi do 15. jula tekuće godine za narednu godinu.
Saglasnost na Program iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće.
2. Održavanje čistoće na javnim površinama
Pod održavanjem čistoće na javnim površinama podrazumeva se održavanje čistoće i pranje površina javnog saobraćaja, održavanje i pročišćavanje instalacija za prikupljanje atmosferskih voda i održavanje čistoće na ostalim javnim površinama.
a) Pod površinama javnog saobraćaja podrazumeva se čišćenje ulica (kolovoza i trotoara), trgova, skverova, mostova, puteva, staza, nadvožnjaka, prelaza, parking prostora, osim ulica i puteva bez zastora;
O održavanju čistoće na ulicama i putevima bez zastora staraju se vlasnici i korisnici zemljišta i zgrada u tim ulicama i putevima.
Pranje ulica vrši se prema programu preduzeća.
Pranje ulica u ekstra zoni vrši se noću u vremenu od 24,00 do 0,5 sati kada je spoljna temperatura vazduha iznad 0°C. U slučaju da temperatura vazduha u toku noći bude ispod 0°C, pranje ulica može se vršiti i danju.
Prilikom pranja ulica prethodno se moraju očistiti otvori oluka, rešetke slivnika i druga površina koja se pere. Pranje se izvodi mlazom vode tako da se nečistoća ne sme izbacivati na trotoare i u susedne ulice, bez kvašenja i prljanja pešaka, fasada, izloga, ograda i drugih objekata.
b) Čišćenje ostalih javnih površina podrazumeva uklanjanje i odvoženje smeća sa zelenih površina i parkova, travnjaka, autobuskih stanica i stajališta, železničkih stanica, groblja, pijaca, vodotokova sa obalama i sl.
O održavanju čistoće na ovim površinama staraju se preduzeća kojima je povereno obavljanje određenih delatnosti, kao i pravna lica koja su osnovana za obavljanje određene delatnosti, a koja ovim površinama upravljaju i koriste ih.
Korisnici iz prethodnog stava mogu zaključiti ugovor sa preduzećem za održavanje čistoće i poveriti mu održavanje čistoće.
Preduzeće donosi Program održavanja čistoće na javnim površinama koji sadrži:
1. Javne površine predviđene za održavanje čistoće (čišćenje, pranje i pročišćavanje),
2. Vreme i način održavanja čistoće,
3. Broj i vrstu potrebnih posuda za sakupljanje smeća i korpi za otpatke i dinamiku njihovog pražnjenja,
4. Tehničko tehnološke uslove za njegovo izvršenje,
5. Iznos naknade za obavljanje poslova.
Program iz stava 1. ovog člana je sastavni deo Programa održavanja komunalne infrastrukture, koji donosi Gradsko veće na predlog Gradske uprave nadležne za komunalne poslove.
U skladu sa Programom iz člana 12. ove odluke preduzeće postavlja na javnim površinama dovoljan broj korpi za otpatke koje se postavljaju i podešavaju tako da je moguće njihovo lako pražnjenje, pranje i održavanje.
Preduzeće uz saglasnost Gradske uprave nadležne za komunalne poslove određuje mesto za postavljanje korpi za otpatke.
U slučajevima iz stava 2. ovog člana, kada se korpe za otpatke postavljaju na javnim površinama, odnosno objektima koji su po posebnim propisima i drugim aktima u režimu zaštite kao kulturno dobro, istorijsko ili graditeljsko nasleđe, obavezno se pribavlja mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
3. Odnošenje i deponovanje posebnih vrsta otpada
Krupnim otpacima se smatraju svi otpaci koji nastaju u stambenim i poslovnim zgradama i prostorijama, koji se po svojoj veličini, količini i sastavu ne smatraju kućnim smećem, a naročito dotrajali aparati iz domaćinstva, nameštaj, delovi sanitarne opreme i uređaja i slično.
Krupne otpatke preduzeće uklanja najmanje dva puta godišnje u skladu sa posebnim programom koji sadrži:
1. Vreme i način uklanjanja krupnog otpada,
2. Broj i vrstu potrebnih vozila za sakupljanje i odvoženje krupnog otpada i dinamiku njihovog odvoženja,
3. Iznos naknade za obavljanje poslova.
Program iz stava 1. ovog člana preduzeće donosi do 15. jula tekuće godine za narednu godinu.
Za izvršenje Programa iz stava 1. ovog člana, u pogledu sakupljanja i odvoženja krupnog otpada sa javnih površina, preduzeću pripada naknada utvrđena finansijskim planom na koji je saglasnost dalo Gradsko veće, odnosno naknada po ugovoru zaključenim sa korisnikom, kada se usluga vrši na poziv korisnika.
Industrijskim otpadom se smatraju otpaci koji nastaju kao posledica tehnološkog procesa, proizvodnje i prerade, a koji nemaju upotrebnu vrednost.
Posebne vrste otpada (medicinski, hemijski i drugi) nakon neutralizacije, odlažu se u posebne posude zaštićene i nedostupne drugim licima, prikupljaju se, odnose i deponuju na za to određeno i zaštićeno mesto na deponiji.
Sadržaj septičkih jama i poljskih WC-a prikuplja se specijalizovanim vozilima na poziv korisnika, odlaže na za to posebno određenom mestu na deponiji, a vozila nakon svakog pražnjenja se peru i dezinfikuju.
Za odnošenje i deponovanje otpada iz stava 1, 2. i 3. ovog člana preduzeće zaključuje poseban ugovor sa korisnikom.
III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJA ČISTOĆE
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju poslova iz ove odluke trajno i nesmetano održava čistoću i pod jednakim uslovima, u skladu sa ovom odlukom, obezbeđuje propisan obim vrstu i kvalitet usluga.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu preduzeća, odnosno usled više sile ili drugih razloga, koje preduzeće nije moglo da predvidi, odnosno da spreči obavezno je da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida i to:
1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i angažovanje trećih lica u obezbeđivanju održavanja čistoće,
2. hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje održavanja čistoće, kao i zaštitu komunalnih objekata, uređaja od daljih kvarova ili havarija,
3. preduzme i druge mere koje utvrdi Gradsko veće.
Ako preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika, a na teret preduzeća.
IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA
Preduzeće je dužno da:
1. iznosi smeće u skladu sa ovom odlukom i odlaže na deponiju,
2. pri iznošenju smeća ne rasipa smeće, ne podiže prašinu i ne stvara buku, ne oštećuje posude za smeće, površine na kojima se one nalaze ili kroz koje se smeće iznosi, rasuto smeće odmah pokupi i ukloni,
3. nakon iznošenja smeća, posude za smeće vrati na svoje mesto,
4. posude za smeće obnavlja, održava i zamenjuje,
5. posude za smeće pere najmanje jednom u tri meseca u periodu od 1. oktobra do 31. marta, a u ostalom periodu jednom mesečno,
6. postavi u skladu sa Programom iz člana 13. ove odluke dovoljan broj korpi za otpatke, na način kojim je omogućeno njihovo lako pražnjenje, pranje i održavanje,
7. redovno prazni korpe za otpatke i čisti prostor oko njih i
8. da uklanja krupne otpatke u skladu sa programom iz člana 14. ove odluke, kao i na poziv korisnika,
9. obavlja i druge poslove u skladu sa ovom odlukom.
Korisnik je dužan da:
1. sakuplja i odlaže smeće u posude, odnosno kese za sakupljanje smeća,
2. obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za sakupljanje smeća pristupačan tako da je omogućeno iznošenje smeća,
3. preduzeću plaća cenu za izvršenu uslugu.
Investitori stambenih, poslovno-stambenih, poslovnih i drugih objekata, dužni su da nabave odgovarajuće posude za sakupljanje smeća i predaju ih preduzeću bez naknade, u skladu sa investiciono-tehničkom dokumentacijom po kojoj je objekat izgrađen.
Gradska uprava nadležna za urbanizam, ne može izdati odobrenje za upotrebu objekta ako nisu obezbeđene posude u skladu sa investiciono-tehničkom dokumentacijom.
Nije dozvoljeno da se u posude za sakupljanje smeća odlažu:
1. krupni otpaci,
2. šut i drugi građevinski otpad,
3. zapaljive, štetne, opasne materije i tečnosti koje se ne smatraju kućnim smećem.
V ZAŠTITA ČISTOĆE NA JAVNIM POVRŠINAMA
Radi održavanja i zaštite čistoće na javnim površinama izvođači građevinskih radova dužni su da:
1. čiste javne površine ispred gradilišta dokle dopire rasturanje prašine i građevinskog materijala,
2. kvase rastresiti materijal za vreme rušenja i transporta, kao i pristupne puteve, da bi se sprečilo zagađivanje prostora van gradilišta,
3. održavaju funkcionalnost slivnika, otvorenih i odvodnih kanala za atmosferske vode u neposrednoj blizini i na samom gradilištu, čiji deo se nalazi na javnoj površini,
4. očiste točkove vozila od blata pre izlaza iz gradilišta, odnosno čiste zaprljani kolovoz i druge površine od blata i druge nečistoće,
5. deponovani građevinski materijal u okviru gradilišta obezbede od rasturanja ili raznošenja po javnim površinama,
6. obezbede da se zemlja i drugi rastresiti materijal (pesak, šljunak, kreč i sl.) ne rasipa i da se drži u sanducima ili ogradama, i
7. očiste površinu gradilišta od smeća, šuta, drugog građevinskog materijala i otpada, pre uklanjanja ograde gradilišta.
Prevoz lakog i rastresitog materijala (strugotine, hartije i drugo) mora da se obavlja tako da se onemogući njegovo rasipanje.
Prevoz ogreva, građevinskog i drugog materijala ili tečnih materija mora da se obavlja vozilima koja su obezbeđena tako da je sprečeno rasipanje ovih materijala.
Kada se istovar ili utovar materijala odnosno materija iz st. 1. i 2. ovog člana obavlja na javnoj površini, ona mora da bude očišćena i po potrebi oprana odmah nakon završenog istovara ili utovara.
Prilikom izvođenja radova na održavanju i zaštiti drugih površina (uređenje javnih zelenih površina, puteva i sl.) izvođač radova je dužan da sve otpatke koji su nastali izvođenjem tih radova ukloni sa javne površine i vrati je u prvobitno stanje.
Radi održavanja i zaštite čistoće, na javnim površinama nije dozvoljeno:
1. bacanje hartije i drugih otpadaka van korpi za otpatke i posuda za sakupljanje smeća i na drugi način stvaranje nečistoće,
2. izlivanje otpadnih voda i drugih nečistoća, povezivanje septičkih jama i poljskih WC-a na kišnu ili fekalnu kanalizaciju,
3. pranje vozila, cepanje drva i uglja i slično,
4. spaljivanje smeća,
5. rasturanje reklamnih listića, plakata i sličnih natpisa,
6. vađenje i rasipanje smeća iz posuda za smeće, ili sa deponija,
7. istovaranje van deponije: zemlje, otpadnog građevinskog materijala, industrijskog i zanatskog otpada, šljake, šuta, ambalaže i drugog otpada,
8. izručivanje otpadne vode van mesta koja su za to određena,
9. izbacivanje zemlje, građevinskog materijala, otpadnih voda u šahte i slivnike za prikupljanje atmosferskih voda,
10. prikupljanje otpadaka iz kućnog smeća i smeća sa javnih površina, kao i drugih otpadaka čije je odlaganje obavezno.
Smeće, krupni otpaci i druge otpadne materije odvoze se i odlažu na deponiju otpadnih materija.
Lokacija za deponiju određuje se u skladu sa urbanističkim planom i mora biti određena, korišćena, uređena i opremljena u skladu sa posebnim propisima.
Nakon pražnjenja na deponiji vozilo se mora oprati i dezinfikovati.
Pod održavanjem deponije podrazumeva se opremanje deponije za bezbedno odlaganje, obradu, neutralisanje i uništavanje komunalnog otpada i otpada opasnih materija u gradu, kao i selekcija i prerada sekundarnih sirovina iz otpada na deponiji.
Komunalnu delatnost održavanja deponija obavlja JKP "Čistoća", koje ima i isključivo pravo selekcije i prerade sekundarnih sirovina sa deponija.
Preduzeće je dužno da gradsku deponiju održava na način utvrđen posebnim propisima u pogledu najnužnijih mera zaštite životne sredine.
Gradska uprava nadležna za komunalne poslove, na predlog JP Direkcija za urbanizam, može odrediti da se višak zemlje sa gradilišta izvozi i deponuje radi nasipanja i nivelacije određenih lokacija van deponije.
Izvođači radova su dužni da materijal sa gradilišta (višak zemlje, šuta i drugog građevinskog materijala) deponuju na lokaciji iz stava 1. ovog člana.
VII NAČIN NAPLATE CENE ZA ODRŽAVANJE ČISTOĆE
Korisnik plaća utvrđenu cenu za iznošenje smeća prema obimu, vrsti i kvalitetu pružene usluge.
Cena iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u zavisnosti od vrste korisnika (fizička, pravna lica ili preduzetnici), površine izražene u m2 stambenog ili poslovnog prostora, potrebnog broja posuda za sakupljanje smeća i vremena i načina iznošenja smeća, kao i drugih elemenata utvrđenIh zakonom.
Naplata cene utvrđene u skladu sa stavom 2. ovog člana vrši se mesečno, na sledeći način:
1. domaćinstva uplatom na blagajni preduzeća ili inkasantu prema mesečnom obračunu za izvršenu uslugu,
2. pravna lica i preduzetnici na blagajni preduzeća ili na poslovni račun preduzeća, prema mesečnom obračunu za izvršenu uslugu, ili u skladu sa zaključenim ugovorom.
Sredstva za održavanje i zamenu posuda za smeće i opreme za iznošenje smeća obezbeđuju se iz cene za iznošenje smeća.
Preduzeće nema pravo da naplati cenu za iznošenje smeća kada korisnik privremeno otkaže korišćenje usluge, pod uslovom da stambeni ili poslovni objekat neće koristiti duže od šest meseci.
U slučaju iz stava 1. ovog člana korisnik je dužan da obavesti preduzeće najkasnije 15 dana pre privremenog prestanka korišćenja usluga, kao i da navede period u kome neće koristiti usluge preduzeća.
Preduzeće ima pravo da naplati cenu za iznošenje smeća i kada uslugu ne izvrši, ako korisnik usluge onemogući njeno izvršenje.
Za održavanje čistoće na javnim površinama preduzeću pripada naknada sredstava lokalnih javnih prihoda, a u skladu sa programom iz čl. 10. i čl. 15. stav 3. ove odluke.
Za odnošenje i deponovanje industrijskog otpada i posebnih vrsta otpada preduzeće ima pravo na posebnu naknadu od korisnika, a u skladu sa ugovorom iz člana 16. stav 4. ove odluke.
VIII NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA KRAGUJEVCA U SLUČAJU PREKIDA U ODRŽAVANJU ČISTOĆE
Preduzeće je dužno da u slučaju prekida u obavljanju održavanja čistoće nastalog usled više sile, ili drugih razloga koji nije mogao da se predvidi i usled mera iz člana 18. ove odluke, odmah o tome obavesti Gradsko veće.
Kad Gradsko veće primi obaveštenje o poremećaju u obavljanju održavanja čistoće, dužan je da bez odlaganja:
1. odredi red prvenstva i način pružanja usluge onim korisnicima kod kojih bi, usled prekida, nastala opasnost po život i zdravlje građana ili rad drugih subjekata, ili bi nastala velika, odnosno nenadoknadiva šteta,
2. naredi mere za zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i zaštitu imovine,
3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica, i druge potrebne radnje za obavljanje komunalne delatnosti,
4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.
Nadzor nad primenom ove Odluke vrši Gradska uprava nadležna za komunalne poslove.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i propisa donetih na osnovu ove odluke i nad obavljanjem komunalne delatnosti, vrši Gradska uprava za inspekcijske poslove.
Komunalno-policijske poslove, kojima se obezbeđuje izvršavanje odredaba ove Odluke, obavlja komunalna policija grada Kragujevca, preko komunalnog policajca.
U obavljanju poslova iz stava 2. ovog člana, komunalni policajac ima ovlašćenja da preduzima zakonom propisane preventivne mere, izriče i naplaćuje novčane kazne na licu mesta za prekršaje propisane ovom Odlukom.
O naplaćenoj novčanoj kazni na licu mesta iz člana 37. stava 3. ove Odluke komunalni policajac je dužan da učiniocu prekršaja izda potvrdu.
Potvrda iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži: podatke o učiniocu prekršaja, označenje prekršaja, vreme i mesto izvršenja prekršaja i iznos naplaćene novčane kazne.
Ako novčana kazna iz člana 37. stav 3. ove Odluke ne bude naplaćena na licu mesta, komunalni policajac će učiniocu prekršaja odmah uručiti poziv da u roku od osam dana od dana izvršenja prekršaja istu plati i dokaz o izvršenoj uplati stavi na uvid komunalnom policajcu, sa napomenom da ukoliko istu ne plati u propisanom roku protiv njega će biti podnet zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.
Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj komunalno preduzeće ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 9. ove odluke;
2. postupi suprotno odredbama člana 11a) stav 4. i 5. ove odluke;
3. ne pribavi saglasnost nadležnog organa iz člana 13. stav 2. ili postupi suprotno od izdate saglasnosti;
4. ne uklanja krupne otpatke u skladu sa posebnim programom (član 15. stav 1);
5. postupi suprotno odredbama člana 19. ove odluke;
6. postupi suprotno odredbama člana 22. ove odluke;
7. ne odlaže smeće u skladu sa članom 27. ove odluke;
8. ne preduzme mere u skladu sa članom 18. ove odluke;
9. ne preduzme mere u skladu sa članom 34. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj odgovorno lice u komunalnom preduzeću novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, kao korisnik, odnosno odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara, ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 8. ove odluke;
2. postupi suprotno odredbama člana 11b) stav 2. ove odluke;
3. u posude za sakupljanje smeća odlaže krupne otpatke zapaljive, štetne i opasne materije koje ne spadaju u kućno smeće suprotno odredbi člana 16. stav 2. i 3;
4. ne sakuplja i ne odlaže smeće u posude za sakupljanje smeća (čl. 20. tačka 1);
5. ne obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za sakupljanje bude pristupačan tako da je onemogućeno iznošenje smeća (član 20. tačka 2);
6. kao investitor ne nabavi posudu za sakupljanje smeća i ne preda je Preduzeću bez naknade (čl. 21. stav 1);
tač. 7. i 8. (brisane)
Za prekršaje iz stava 1. tačka 1, 2, 3, 4, 5. i 6, ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000,00 do 250.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice, kao korisnik, ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 11a) stav 2. ove odluke;
2. ne sakuplja i ne odlaže smeće u posude, odnosno kese za sakupljanje smeća (čl. 20. tačka 1);
tač. 3. i 4. (brisane)
Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, kao izvođač građevinskih i ostalih radova, odnosno od 2.500,00 do 75.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu, ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 23. ove odluke;
2. prilikom prevoza rasipa laki i rastresiti materijal, ogrev, građevinski materijal ili tečne materije, kao i ako ne očisti ili ne opere javnu površinu posle njihovog utovara, ili istovara (član 24);
3. kada prilikom orezivanja i seče drveća, održavanja travnjaka, popravke puteva i obavljanja drugih radova na javnim površinama ne upozori na bezbednost korisnika javne površine, kao i ako ne ukloni materijal i otpatke ili ne očisti javnu površinu odmah po završenom poslu (član 25).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000,00 - 250.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara, koja se naplaćuje na licu mesta kazniće se za prekršaj preduzetnik ako:
1. Postupi suprotno odredbama člana 22. Odluke;
2. Postupi suprotno odredbama člana 26. Odluke.
Novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 dinara, koja se naplaćuje na licu mesta kazniće se za prekršaj fizičko lice, kao korisnik, ako:
1. Postupi suprotno odredbama člana 22. Odluke;
2. Postupi suprotno odredbama člana 26. Odluke.
Obavezuje se preduzeće da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke obavesti korisnike iz člana 8. ove odluke o obavezi zaključivanja ugovora u roku od 30 dana od dobijanja obaveštenja.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe odluke o standardima i normativima za obavljanje komunalnih delatnosti od člana 1. do člana 3. ("Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", br. 14/90) i odredbe Odluke o uređenju grada ("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/98) od člana 57. do člana 78.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o održavanju čistoće
("Sl. list grada Kragujevca", br. 35/2008)
Član 12
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o održavanju čistoće.
Član 13
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o održavanju čistoće
("Sl. list grada Kragujevca", br. 35/2009)
Član 8
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o održavanju čistoće.
Član 9
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca", a primenjivaće se počev od 23. januara 2010. godine.
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o održavanju čistoće
("Sl. list grada Kragujevca", br. 29/2010)
Član 5
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o održavanju čistoće.
Član 6
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".