POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA

O SKUPŠTINI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 5/2010, 8/2010 - ispr. i 21/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom pokrajinskom skupštinskom odlukom utvrđuju se položaj, nadležnost, organizacija i način rada i odlučivanja Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština), položaj, prava i dužnosti poslanika, amblemi, simboli i obeležja Skupštine, međuregionalna saradnja, finansiranje Skupštine, saradnja sa drugim pokrajinskim i državnim organima i položaj Službe Skupštine (u daljem tekstu: Služba), kao i druga pitanja od značaja za Skupštinu.

Pitanja u vezi sa organizacijom i načinom rada Skupštine i njenih radnih tela, postupcima za donošenje akata Skupštine i drugim postupcima, kao i druga pitanja koja nisu uređenja ovom odlukom, bliže se uređuju Poslovnikom Skupštine (u daljem tekstu: Poslovnik) i drugim aktima Skupštine.

Član 2

Skupština je najviši organ i nosilac normativne vlasti u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina).

Član 3

Skupštinu predstavlja predsednik Skupštine.

Član 4

Skupština ima pečat.

Pečat Skupštine je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije i grb Autonomne Pokrajine Vojvodine i ispod njega tekst: "Republika Srbija - Autonomna Pokrajina Vojvodina - Skupština Autonomne Pokrajine Vojvodine", ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim i latiničkim pismom i na mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.

Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije i grba Autonomne Pokrajine Vojvodine, u skladu sa zakonom.

Član 5

Rad Skupštine je javan.

Član 6

Skupština:

- donosi Statut Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Statut) i odlučuje o promeni Statuta;

- donosi pokrajinske skupštinske odluke, odluke, rezolucije, deklaracije, preporuke, zaključke i druga akta;

- utvrđuje osnove politike na nivou AP Vojvodine;

- vrši kontrolu nad radom Vlade AP Vojvodine;

- razmatra izveštaje koje Vlada AP Vojvodine podnosi po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev Skupštine;

- donosi regionalni prostorni plan, prostorni plan posebne namene i prostorni plan mreže područja i objekata s posebnim funkcijama za područja na teritoriji AP Vojvodine;

- donosi strategiju razvoja, poljoprivrede, šumarstva, vodoprivrede, privrede i drugih oblasti iz nadležnosti AP Vojvodine;

- donosi budžet i završni račun;

- odlučuje o zaduživanju AP Vojvodine;

- raspisuje pokrajinski referendum;

- donosi akt o potvrđivanju međuregionalnih sporazuma koje zaključuje Vlada AP Vojvodine;

- donosi pokrajinsku skupštinsku odluku o izboru i prestanku mandata i položaju poslanika i pokrajinsku skupštinsku odluku o izbornim jedinicama;

- pokrajinskom skupštinskom odlukom uređuje prava, dužnosti i položaj izabranih, imenovanih, postavljenih i zaposlenih lica u organima, i organizacijama AP Vojvodine;

- propisuje prekršaje za povrede pokrajinskih propisa;

- bira i razrešava predsednika i potpredsednike Skupštine, predsednika, potpredsednike i članove Vlade AP Vojvodine, predsednike i članove radnih tela Skupštine, sekretara Skupštine i druge funkcionere organa i organizacija koje ona osniva;

- bira pokrajinskog ombudsmana i uređuje njegova ovlašćenja i način njihovog ostvarivanja pokrajinskom skupštinskom odlukom;

- donosi akt o osnivanju Razvojne banke Vojvodine radi podsticanja privrednog i društvenog razvoja AP Vojvodine;

- donosi akt o osnivanju, nadležnostima i uređenju organizacija, agencija i javnih preduzeća i ustanova, osim onih organizacija, preduzeća i ustanova čije je osnivanje povereno Vladi AP Vojvodine, pokrajinskom skupštinskom odlukom;

- predlaže zakone, druge propise i opšte akte koje donosi Narodna skupština Republike Srbije;

- daje mišljenje na promene Ustava koje se odnose na položaj, prava i dužnosti AP Vojvodine;

- predlaže mrežu sudova na teritoriji AP Vojvodine;

- donosi poslovnik o svom radu;

- vrši druge poslove određene Ustavom, zakonom i Statutom.

Član 7

Skupština donosi:

- Statut;

- pokrajinske skupštinske odluke;

- odluke;

- deklaracije;

- rezolucije;

- strategije;

- poslovnik o radu;

- rešenja;

- preporuke;

- zaključke i druge akte.

Akti iz st. 1. ovog člana objavljuju se u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

Član 8

U radu Skupštine u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo, latiničko pismo na način utvrđen zakonom i mađarski, hrvatski, slovački, rumunski i rusinski jezik i njihova pisma, u skladu sa Statutom.

Član 9

Sedište Skupštine je u Novom Sadu.

Član 10

Skupština ima ambleme, oznake i druge simbole i obeležja.

II JAVNOST RADA

Član 11

Javnost rada Skupštine se obezbeđuje: stvaranjem uslova za televizijske prenose sednica Skupštine, konferencijama za novinare, izdavanjem zvaničnih saopštenja, omogućavanjem praćenja rada Skupštine od strane medija, posmatrača domaćih i međunarodnih organizacija, nevladinih organizacija i zainteresovanih građana, uvidom u dokumentacionu i arhivsku građu Skupštine, uvidom u zapisnike sa sednica Skupštine, putem interneta, na druge načine, u skladu sa zakonom i Poslovnikom.

Član 12

Izuzetno, javnost se može isključiti kada to zahtevaju razlozi odbrane ili bezbednosti AP Vojvodine i u drugim slučajevima određenim odlukom.

O isključenju javnosti odlučuje Skupština.

Predlog dnevnog reda, datum, vreme i mesto održavanja sednice Skupštine objavljuju se javno, osim u slučajevima kada je to odlukom drugačije predviđeno.

Novinarima registrovanim za praćenje rada Skupštine omogućeno je praćenje sednica Skupštine i njenih radnih tela, uvid u predloge odluka i druga akta kojima predstoji rasprava u Skupštini.

Način ostvarivanja javnosti rada i postupak njenog isključenja bliže se uređuju Poslovnikom.

Ulazak i boravak lica iz stava 4. ovog člana u Skupštini bliže se uređuju aktom nadležnog radnog tela Skupštine.

III UPOTREBA AMBLEMA, OZNAKA I DRUGIH SIMBOLA I OBELEŽJA

Član 13

Skupština utvrđuje amblem, oznake i druge simbole i obeležja i način njegovog korišćenja na predlog nadležnog odbora Skupštine.

Zabranjeno je isticanje i nošenje amblema, oznaka i drugih simbola i obeležja Skupštine na način kojim bi se narušio njen ugled.

IV KONSTITUISANJE

Član 14

Skupština na prvoj sednici donosi odluku o potvrđivanju mandata poslanika, po postupku utvrđenim Poslovnikom.

Odluku iz stava 1. ovog člana Skupština donosi, bez pretresa, većinom glasova poslanika na sednici na kojoj je prisutna većina poslanika.

Na prvoj sednici Skupštine vrši se izbor predsednika, potpredsednika, članova radnih tela Skupštine i imenuje se sekretar Skupštine.

Skupština je konstituisana potvrđivanjem mandata dve trećine poslanika.

V ORGANIZACIJA SKUPŠTINE

Predsednik Skupštine

Član 15

Predsednik skupštine:

1) predstavlja Skupštinu;

2) raspisuje izbore za poslanike;

3) saziva sednice Skupštine i utvrđuje predlog dnevnog reda;

4) saziva sastanke Kolegijuma Skupštine i predsedava sastancima;

5) predsedava sednicama Skupštine;

6) stara se o redu na sednicama i o primeni Poslovnika;

7) stara se o blagovremenom i usklađenom radu radnih tela;

8) vrši i druge poslove utvrđene Statutom, ovom odlukom i Poslovnikom.

Član 16

Predsednik Skupštine bira se iz reda poslanika na predlog najmanje 20 poslanika.

Predsednik Skupštine bira se javnim glasanjem ako Skupština ne donese odluku o tajnom glasanju.

Postupak izbora predsednika Skupštine bliže se uređuje Poslovnikom.

Član 17

Mandat predsednika Skupštine traje četiri godine.

Predsedniku Skupštine prestaje funkcija pre isteka vremena na koje je izabran: ostavkom, razrešenjem ili prestankom mandata poslanika.

U slučaju iz stava 2. ovog člana funkciju predsednika Skupštine privremeno obavlja najstariji potpredsednik Skupštine, do izbora novog predsednika.

Član 18

Predsednik Skupštine ostavku podnosi Skupštini u pisanom obliku ili usmeno na sednici Skupštine.

Predsedniku Skupštine funkcija prestaje časom podnošenja ostavke.

Član 19

Skupština može da razreši dužnosti predsednika Skupštine.

Postupak za razrešenje predsednika Skupštine se uređuje Poslovnikom.

Potpredsednici Skupštine

Član 20

Potpredsednici pomažu predsedniku Skupštine u obavljanju poslova iz njegovog delokruga.

Predsednika Skupštine, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja funkciju, zamenjuju jedan od potpredsednika Skupštine, u skladu sa Poslovnikom.

Prilikom svakog konstituisanja Skupština, na predlog predsednika, utvrđuje se broj potpredsednika Skupštine.

Član 21

Na izbor i prestanak funkcije potpredsednika Skupštine primenjuju se odredbe ove odluke o izboru i prestanku funkcije predsednika Skupštine.

Kolegijum Skupštine

Član 22

Kolegijum Skupštine (u daljem tekstu: kolegijum) je telo Skupštine koje saziva predsednik Skupštine radi koordinacije rada i obavljanja konsultacija u vezi sa radom Skupštine.

Kolegijum čine predsednik Skupštine, potpredsednici Skupštine i predsednici poslaničkih grupa u Skupštini.

Sastancima kolegijuma mogu prisustvovati i lica koja nisu članovi kolegijuma, na poziv predsednika Skupštine.

Kolegijum pomaže predsedniku Skupštine u predstavljanju Skupštine, sazivanju sednica Skupštine, utvrđivanju predloga dnevnog reda, usklađivanju rada radnih tela i drugim pitanjima iz nadležnosti predsednika Skupštine.

Radna tela Skupštine

Član 23

Skupština obrazuje stalna radna tela, a može obrazovati i privremena radna tela.

Stalna radna tela su odbori.

Privremena radna tela su anketni odbori i komisije.

Odbori se obrazuju za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Skupštine, predlaganje akata, kao i sagledavanje stanja u određenim oblastima, kao i drugih poslova određenih Poslovnikom.

Odbori raspravljaju o izveštajima organa AP Vojvodine, agencija, javnih preduzeća, ustanova, fondova i drugih organizacija čiji je osnivač AP Vojvodina, a koje oni na osnovu propisa podnose Skupštini.

Radi razmatranja pojedinih pitanja iz svog delokruga i pripreme predloga o tim pitanjima, odbori mogu osnovati pododbore, a predsednik odbora može formirati posebnu radnu grupu.

Pododbori i radne grupe iz prethodnog stava deluju isključivo u okviru odbora i njegov su sastavni deo i ne mogu samostalno istupati.

Sednicama odbora prisustvuje član, odnosno ovlašćeni predstavnik Vlade AP Vojvodine kada se na sednici razmatra predlog ili mišljenje Vlade AP Vojvodine.

Kada se na sednici odbora razmatraju predlozi odluka i amandmana na predloge odluka, sednici prisustvuju i podnosioci tih predloga i amandmana, odnosno njihovi ovlašćeni predstavnici.

Privremeno radno telo se može obrazovati radi sagledavanja stanja u određenoj oblasti i utvrđivanja činjenica o pojedinim pojavama ili događajima.

Sastav i zadatak privremenog radnog tela utvrđuje se odlukom Skupštine.

U radu radnih tela po pozivu mogu učestvovati, stručni i naučni radnici.

Član 24

Skupština bira predsednika i članove odbora, na predlog poslaničkih grupa, srazmerno broju poslanika poslaničke grupe u odnosu na ukupan broj poslanika u Skupštini.

Član 25

Odbor ima predsednika i zamenika predsednika.

Predsednik odbora rukovodi radom odbora.

Odbor ima sekretara.

Savet nacionalnih zajednica

Član 26

Savet nacionalnih zajednica je posebno telo Skupštine koje ima 30 članova.

Pri rešavanju pitanja iz nadležnosti Skupštine, koja su posredno ili neposredno u vezi sa ostvarivanjem prava nacionalnih zajednica koje čine brojčanu manjinu u ukupnom stanovništvu AP Vojvodine, a naročito u oblasti kulture, obrazovanja, javnog informisanja i službene upotrebe jezika i pisama, obavezno se pribavlja mišljenje Saveta nacionalnih zajednica.

Način rada i izbora Saveta nacionalnih zajednica bliže se uređuje pokrajinskom skupštinskom odlukom i Poslovnikom.

Poslaničke grupe

Član 27

U Skupštini se mogu obrazovati poslaničke grupe iz reda poslanika.

Poslaničku grupu predstavlja predsednik poslaničke grupe.

Uslovi pod kojima se obrazuje poslanička grupa, način rada i predstavljanje poslaničkih grupa se uređuje Poslovnikom.

Imenovana lica u Skupštini

Član 28

Imenovana lica u Skupštini su sekretar Skupštine i zamenik sekretara Skupštine.

Član 29

Sekretara Skupštine (u daljem tekstu: sekretar) imenuje Skupština, na predlog predsednika Skupštine.

Sekretar pomaže predsedniku i potpredsednicima Skupštine u pripremanju i vođenju sednica Skupštine, stara se o sprovođenju odluka i zaključaka Skupštine, rukovodi Službom i vrši druge poslove utvrđene odlukom i Poslovnikom.

Sekretar je za svoj rad odgovoran Skupštini i predsedniku Skupštine.

Funkcija sekretara prestaje danom imenovanja sekretara novog saziva Skupštine, ostavkom ili razrešenjem.

Član 30

Sekretar ima zamenika koji mu pomaže u radu i zamenjuje ga u slučaju njegovog odsustva ili sprečenosti da obavlja poslove.

Zamenika sekretara imenuje Skupština, na predlog sekretara uz saglasnost predsednika Skupštine.

Zamenik sekretara je za svoj rad odgovoran Skupštini, predsedniku Skupštine i sekretaru.

Funkcija zamenika sekretara prestaje danom imenovanja novog zamenika sekretara, ostavkom ili razrešenjem.

Član 31

Funkcija sekretara i zamenika sekretara prestaje časom podnošenja ostavke.

Sekretar i zamenik sekretara razrešavaju se po postupku predviđenom za njihovo imenovanje.

Do imenovanja novog sekretara, dužnost sekretara vrši zamenik sekretara.

VI PRAVA I DUŽNOSTI POSLANIKA

Član 32

Mandat poslanika počinje da teče danom potvrđivanja mandata u Skupštini i traje četiri godine, odnosno do prestanka mandata poslanika tog saziva Skupštine.

Poslaniku se izdaje poslanička legitimacija.

Obrazac, sadržinu, način izdavanja legitimacije i vođenje evidencije izdatih legitimacija propisuje se aktom nadležnog odbora Skupštine.

Član 33

Poslanik slobodno raspolaže svojim mandatom u skladu sa Ustavom i pokrajinskom skupštinskom odlukom kojom se reguliše izbor poslanika u Skupštinu.

Poslanik je slobodan, pod uslovima određenim pokrajinskom skupštinskom odlukom, da neopozivo stavi svoj mandat na raspolaganje političkoj stranci na čiji je predlog izabran za poslanika.

Član 34

Poslanik se opredeljuje, istupa i glasa po sopstvenom uverenju.

U vršenju svoje poslaničke funkcije, poslanik ne može biti pozvan na krivičnu odgovornost, pritvoren ili kažnjen za usmeno ili pismeno izraženo mišljenje ili glasanje na sednici Skupštine i njenih odbora.

Član 35

Poslanik ne može istovremeno da obavlja drugu javnu funkciju i dužnost nespojivu sa poslaničkom funkcijom, u skladu sa Ustavom, zakonom i pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Član 36

Poslanik ima pravo da se u Skupštini služi jezikom i pismom, čija je službena upotreba utvrđena Statutom, pokrajinskom skupštinskom odlukom i Poslovnikom.

Član 37

Poslanik, u skladu sa pokrajinskom skupštinskom odlukom i Poslovnikom, ima pravo da:

1) predlaže pokrajinske skupštinske odluke, odluke i druge akte;

2) podnosi amandmane na predloge odluka i drugih akata;

3) učestvuje u raspravi i odlučivanju o predlogu odluka i drugih akata na sednicama Skupštine i njenih odbora;

4) podnosi predlog za obrazovanje anketnog odbora ili komisije;

5) podnosi predlog da Skupština bude predlagač republičkog zakona, odnosno da Skupština podnese amandman na predlog republičkog zakona;

6) predlaže izmene i dopune dnevnog reda;

7) postavlja poslanička pitanja;

8) učestvuje u podnošenju interpelacija;

9) preduzima druge radnje u vršenju poslaničke funkcije, u skladu sa Poslovnikom.

Poslanik koji nije član odbora može da učestvuje u radu odbora bez prava odlučivanja, u skladu sa Poslovnikom.

Član 38

Poslanik ima pravo i dužnost da bude blagovremeno i potpuno obavešten o svim pitanjima iz nadležnosti Skupštine, kao i pravo da traži obaveštenja koja su mu potrebna za obavljanje poslaničke funkcije od predsednika Skupštine, predsednika odbora i drugih radnih tela Skupštine, člana Vlade AP Vojvodine i funkcionera u drugim pokrajinskim organima i organizacijama.

Način ostvarivanja prava iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje Poslovnikom.

Član 39

Poslanik, za obavljanje poslaničke funkcije, ima pravo na:

1) platu;

2) naknadu troškova za vršenje poslaničke funkcije;

3) naknadu neostvarene zarade zbog učešća u radu Skupštine;

4) besplatan prevoz, dnevnice i naknadu troškova prenoćišta; kada učestvuje u radu Skupštine;

5) druge naknade i ostala primanja.

Plate, naknade i druga primanja poslanika bliže se uređuju aktom nadležnog odbora Skupštine, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Status poslanika na stalnom radu u Skupštini uređuje se aktom nadležnog odbora Skupštine.

Član 40

Poslanik koji ostvaruje platu u Skupštini ima pravo na naknadu plate po prestanku poslaničke funkcije, najduže šest meseci.

Ovo pravo se može produžiti do šest meseci, ako u tom roku stiče pravo na penziju.

Pravo iz stava 1. ovog člana ne pripada poslaniku koji je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci.

Pravo iz stava 1. ovog člana prestaje: na zahtev poslanika, zasnivanjem radnog odnosa, sticanjem prava na penziju, kao i u slučaju izbora, odnosno imenovanja na drugu funkciju po osnovu koje ostvaruje platu.

Član 41

Poslaniku mandat prestaje prestankom mandata saziva Skupštine kao i u slučajevima utvrđenim pokrajinskom skupštinskom odlukom kojom se reguliše izbor poslanika.

Ako poslaniku mandat prestane pre isteka vremena na koje je izabran, o razlozima za prestanak mandata tog poslanika obaveštava se predsednik Skupštine.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, dan prestanka mandata poslanika Skupštine konstatuje se na prvoj narednoj sednici nakon prijema izveštaja nadležnog odbora Skupštine o razlozima za prestanak mandata poslanika.

Član 42

Poslanik je dužan da poštuje Ustav, Zakon, Statut i Poslovnik.

Poslanik je dužan da:

- prisustvuje sednicama i učestvuje u radu Skupštine i njenih odbora čiji je član;

- postupa u skladu sa odlukama nadležnog odbora Skupštine;

- koristi identifikacionu karticu na način propisan Poslovnikom;

- čuva podatke koji predstavljaju državnu, vojnu ili službenu tajnu i posle prestanka poslaničke funkcije u Skupštini;

- u vršenju poslaničke dužnosti i svojim ukupnim ponašanjem čuva ugled, poštuje dostojanstvo i red na sednici Skupštine, odbora i poslaničkih grupa;

- obraća se drugim poslanicima sa uvažavanjem, bez uvredljivih izraza i iznošenja činjenica i ocena koje se odnose na privatni život drugih lica;

- odnosi se odgovorno i racionalno prema sredstvima budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine koja su namenjena za rad Skupštine;

- podnosi izveštaj nadležnom državnom organu o svojoj imovini i prihodima, u skladu sa zakonom;

- izvršava druge obaveze, u skladu sa pokrajinskom skupštinskom odlukom i Poslovnikom.

Član 43

Poslanik stiče pravo na penziju u skladu sa zakonom.

Član 44

Poslanik kome je prestao mandat ima pravo da se, u roku od dva meseca od dana kada mu je prestao mandat, vrati na rad kod poslodavca kod koga mu miruje radni odnos zbog toga što je izabran na funkciju poslanika.

VII NAČIN RADA SKUPŠTINE

1. Zajedničke odredbe

Član 45

Skupština ostvaruje nadležnosti na sednicama Skupštine i na sednicama radnih tela Skupštine.

2. Sednice Skupštine

Član 46

Skupština se sastaje po potrebi, a najmanje četiri puta godišnje.

Sazivanje i održavanje sednica Skupštine u slučaju ratnog ili vanrednog stanja se uređuje Poslovnikom.

Član 47

Za početak rada sednice Skupštine neophodno je prisustvo više od polovine ukupnog broja poslanika, odnosno najmanje 61 poslanik.

Član 48

Na sednicama Skupštine vode se stenografske beleške, odnosno sednice se tonski snimaju.

O radu na sednici Skupštine i njenih radnih tela izrađuje se zapisnik.

Način izrade zapisnika, njegovo overavanje, čuvanje, objavljivanje, mere za zaštitu podataka iznetih na sednici zatvorenoj za javnost, kao i druga pitanja u vezi sa zapisnikom uređuju se Poslovnikom.

3. Način odlučivanja

Član 49

Skupština odlučuje većinom glasova na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja poslanika, izuzev u slučajevima predviđenim Statutom.

4. Sednice odbora Skupštine

Član 50

Sednice odbora Skupštine su javne, osim ako za pojedinu sednicu odbor ne odluči drugačije.

Glasanje u odboru je javno.

Odbor odlučuje većinom glasova prisutnih članova na sednici kojoj prisustvuje većina članova odbora.

Član odbora ima pravo da izdvoji mišljenje, o čemu se Skupština obaveštava u izveštaju odbora.

Sastav, delokrug i način rada odbora bliže se uređuje Poslovnikom.

Član 51

U slučaju raspuštanja, Skupština odnosno nadležni odbor Skupštine obavljaju poslove predviđene Statutom i ovom odlukom, a naročito:

1) rešavanja mandatno-imunitetskih pitanja,

2) pojedine slučajeve rešavanja materijalno - statusnih pitanja poslanika i drugih izabranih i imenovanih lica.

Skupština, odnosno nadležni odbor Skupštine, predsednik i sekretar, obavlja i druge tekuće i neodložne poslove, u skladu sa zakonom i pokrajinskom skupštinskom odlukom, u cilju nesmetanog funkcionisanja organa koji su tim propisima ustanovljeni.

VIII POSTUPCI ZA DONOŠENJE AKATA I DRUGI POSTUPCI

Član 52

Postupci za donošenje akata i drugi postupci u Skupštini su:

1) postupak za promenu Statuta,

2) postupak za donošenje pokrajinskih skupštinskih odluka i odluka,

3) postupak za potvrđivanje međuregionalnih sporazuma,

4) postupak za donošenje odluke o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine i završnog računa,

5) postupak za donošenje plana razvoja, prostornog plana i mreže ustanova,

6) postupak za donošenje Poslovnika i drugih opštih akata,

7) postupak za autentično tumačenje akata,

8) postupci za izbor i prestanak funkcije,

9) postupak za pokretanje postupka za ocenu ustavnosti i zakonitosti,

10) postupak povodom predloga za raspisivanje referenduma,

11) postupak za utvrđivanje predloga zakona, drugih propisa i opštih akata koje donosi Narodna skupština i podnošenje amandmana na predloge republičkih zakona,

12) postupak za razmatranje interpelacije.

Postupci iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju Poslovnikom.

Član 53

O postupku u Skupštini koji nije uređen ovom odlukom, odlučuje Skupština, u skladu sa demokratskim standardima, opštim pravilima i prirodom pitanja o kome se odlučuje.

IX ODNOS SKUPŠTINE I NARODNE SKUPŠTINE REPUBLIKE SRBIJE

Član 54

Skupština preko nadležnog odbora, u ostvarivanju nadležnosti Pokrajine prati, sarađuje i podstiče aktivnosti koje se odnose na donošenje zakona i drugih propisa kojima se uređuju odnosi od interesa za pokrajinu.

X ODNOS SKUPŠTINE PREMA VLADI AP VOJVODINE

Član 55

Vlada AP Vojvodine podnosi Skupštini izveštaj o radu po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev Skupštine.

Skupština ostvaruje kontrolu nad radom Vlade AP Vojvodine ili člana Vlade AP Vojvodine putem: razmatranjem izveštaja o radu, poslaničkog pitanja, interpelacije i glasanja o nepoverenju Vladi AP Vojvodine.

Postupak kontrole nad radom Vlade AP Vojvodine ili člana Vlade AP Vojvodine bliže se uređuje Poslovnikom.

XI ODNOS SKUPŠTINE PREMA DRUGIM ORGANIMA AP VOJVODINE

Član 56

Skupština razmatra izveštaje koje joj dostavljaju pokrajinski organi i organi javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač Autonomna Pokrajina Vojvodina, u skladu sa Statutom.

Nakon razmatranja, Skupština odlučuje o izveštaju iz stava 1. ovog člana.

Odnos Skupštine prema drugim pokrajinskim organima bliže se uređuje Poslovnikom.

XII MEĐUREGIONALNA SARADNJA SKUPŠTINE

Član 57

Skupština ostvaruje međuregionalnu saradnju u okvirima svojih nadležnosti u cilju uspostavljanja, očuvanja i razvoja dobrosusedskih odnosa, u skladu sa Statutom.

Skupština sarađuje sa predstavničkim telima drugih država i regiona:

- učešćem delegacija Skupštine u radu asocijacija evropskih regija,

- upućivanjem delegacije Skupštine, predsednika i potpredsednika Skupštine ili pojedinih poslanika u posete predstavničkim telima drugih država i regiona i prijemom delegacija predstavničkih tela drugih država i regiona,

- razmenom informacija, drugih materijala i publikacija, kao i putem drugih oblika saradnje sa predstavničkim telima drugih država i regiona.

Odluku o potrebi upućivanja delegacije Skupštine, predsednika, potpredsednika ili pojedinih poslanika u posete drugim državama ili regionima, sastav delegacije, ciljeve i zadatke posete delegacije Skupštine, utvrđuje nadležni odbor Skupštine.

XIIa FINANSIRANJE SKUPŠTINE

Član 57a

Sredstva za ostvarivanje nadležnosti Skupštine obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine.

Član 57b

Skupština samostalno utvrđuje i raspolaže sredstvima za rad Skupštine (u daljem tekstu: skupštinski budžet).

Skupštinski budžet je sastavni deo budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Vlada AP Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajinska vlada) ne može bez saglasnosti predsednika Skupštine obustaviti, odložiti ili ograničiti izvršavanje skupštinskog budžeta.

Sekretar je nalogodavac za korišćenje sredstava skupštinskog budžeta.

Postupak za utvrđivanje skupštinskog budžeta uređuje se ovom odlukom.

Član 57v

Sekretar priprema predlog skupštinskog budžeta u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem i podnosi ga nadležnom odboru Skupštine.

Nadležni odbor Skupštine utvrđuje predlog skupštinskog budžeta i dostavlja ga pokrajinskom sekretarijatu nadležnom za finansije na mišljenje.

O predlogu iz stava 2. ovog člana pokrajinski sekretarijat nadležan za finansije dostavlja obrazloženo mišljenje nadležnom odboru Skupštine i neposredno se izjašnjava na sednici nadležnog odbora Skupštine, radi postizanja saglasnosti.

U slučaju postizanja saglasnosti iz stava 3. ovog člana, nadležni odbor Skupštine utvrđuje skupštinski budžet, koji pokrajinski sekretarijat nadležan za finansije bez izmena uključuje u nacrt budžeta AP Vojvodine a Pokrajinska Vlada bez izmena u predlog pokrajinske skupštinske odluke o budžetu AP Vojvodine.

Ako se ne postigne saglasnost između nadležnog odbora Skupštine i pokrajinskog sekretarijata nadležnog za finansije, pokrajinski sekretarijat nadležan za finansije predlog skupštinskog budžeta iz stava 2. ovog člana bez izmena uključuje u nacrt budžeta AP Vojvodine, a Pokrajinska Vlada bez izmena u predlog odluke o budžetu AP Vojvodine.

U slučaju iz stava 5. ovog člana Pokrajinska Vlada u obrazloženju predloga pokrajinske skupštinske odluke navodi razloge zbog kojih pokrajinski sekretarijat nadležan za finansije smatra da predlog skupštinskog budžeta nije prihvatljiv.

Član 57g

Kontrola izvršenja skupštinskog budžeta sprovodi se po propisima o budžetskoj inspekciji i državnoj reviziji.

Član 57d

Nadležnom odboru Skupštine, sekretar podnosi tromesečni izveštaj o korišćenju i raspolaganju sredstvima za rad Skupštine.

Nadležni odbor podnosi Skupštini godišnji izveštaj o korišćenju i raspolaganju sredstvima za rad Skupštine.

XIII SLUŽBA SKUPŠTINE

Član 58

Skupština obrazuje jedinstvenu Službu Skupštine (u daljem tekstu: Služba) radi obavljanja stručnih i drugih poslova iz svoje nadležnosti za potrebe Skupštine, njenih radnih tela, poslanika i poslaničkih grupa.

Član 59

Službom rukovodi sekretar.

Član 60

Sekretar donosi pravilnike, odluke, naredbe, uputstva i rešenja.

Pored akata iz stava 1. ovog člana sekretar donosi Kadrovski plan Službe, godišnji plan rada Službe i višegodišnji strategijski plan razvoja Službe.

Član 61

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine (u daljem tekstu: Pravilnik) donosi sekretar.

Na Pravilnik saglasnost daje nadležni odbor Skupštine.

Član 62

U pogledu rukovođenja radom Službe, zasnivanja i prestanka radnog odnosa zaposlenih, ostvarivanja prava, dužnosti i odgovornosti zaposlenih u Službi, kao i upotrebe i korišćenja sredstava za rad, sekretar ima pravo i dužnosti funkcionera koji rukovodi organom pokrajinske uprave.

Član 63

Sredstva za rad Skupštine i Službe Skupštine obezbeđuju se budžetom AP Vojvodine.

Naredbodavac za korišćenje sredstava koja se budžetom Pokrajine obezbeđuju za rad Skupštine i Službe je sekretar ili lice koje on ovlasti.

Član 64

Odbor Skupštine nadležan za administrativna pitanja:

- utvrđuje skupštinski budžet, stara se o pravilnosti korišćenja sredstava iz skupštinskog budžeta o čemu Skupštini podnosi godišnji izveštaj;

- donosi godišnji finansijski plan prihoda i rashoda Skupštine i Službe;

- donosi rešenja o platama imenovanih lica i rešenje o platama skupštinskih službenika na rukovodećim radnim mestima.

Član 65

Poslove iz delokruga Službe obavljaju pokrajinski službenici i nameštenici u Skupštini (u daljem tekstu: skupštinski službenici i nameštenici).

Skupštinski službenik je lice čije se radno mesto sastoji od poslova iz delokruga Službe ili s njima povezanih opštih pravnih, normativno-pravnih, informatičkih, materijalno-finansijskih, računovodstvenih i administrativnih poslova.

Nameštenik je lice čije se radno mesto sastoji od pratećih pomoćno-tehničkih poslova u Službi.

Član 66

Predsednik i potpredsednici imaju pravo da, pored skupštinskih službenika i nameštenika, angažuju i druga lica za obavljanje stručnih poslova koja zasnivaju radni odnos na određeno vreme u Službi, odnosno zaključivanjem odgovarajućeg ugovora, najduže do kraja njihovog mandata.

Poslaničke grupe u Skupštini, u zavisnosti od broja svojih članova, imaju pravo da, pored skupštinskih službenika i nameštenika, angažuju i druga lica za obavljanje stručnih i administrativnih poslova.

Broj lica koje predsednik, potpredsednik i poslaničke grupe mogu da angažuju, dužina trajanja angažovanja, njihova prava i obaveze po osnovu angažovanja utvrđuju se aktom nadležnog odbora Skupštine.

Član 67

U skladu sa potrebama i zahtevima Skupštine i njenih radnih tela, mogu se obrazovati stručne radne grupe za izvršavanje pojedinih poslova.

Stručne radne grupe obrazuje sekretar, iz sastava Službe, i odbor za poslove iz svog delokruga.

U stručne radne grupe mogu se odrediti pokrajinski službenici iz pokrajinskih organa uprave i drugih organa i organizacija, kao i naučni ili stručni radnici, o čemu odlučuje sekretar, odnosno predsednik radnog tela u dogovoru sa funkcionerom pokrajinskog organa uprave, odnosno drugog organa ili organizacije.

Član 68

Radna mesta na kojima rade skupštinski službenici dele se na rukovodeća i izvršilačka radna mesta.

Rukovodeća su radna mesta koja podrazumevaju ovlašćenja i odgovornosti u vezi sa vođenjem i usklađivanjem rada u Službi.

Rukovodeća radna mesta u Službi su šef kabineta predsednika Skupštine i pomoćnik sekretara koje postavlja nadležni odbor Skupštine na predlog predsednika Skupštine, odnosno sekretara.

Šef Kabineta predsednika Skupštine postavlja se na rukovodeće radno mesto do kraja mandata predsednika Skupštine.

Pomoćnik sekretara postavlja se na rukovodeće mesto na pet godina.

Član 69

Na plate skupštinskih službenika primenjuje se opšti akti kojim se regulišu plate pokrajinskih službenika i nameštenika.

Skupštinski službenik ima pravo i na druge naknade, u skladu sa zakonom i odlukom nadležnog odbora Skupštine.

Član 70

Poslove investicionog održavanja zgrade i radnih prostorija, opremanja, prevoza, održavanja, servisiranja, garažiranja vozila i poslove ugostiteljskih usluga, za potrebe Skupštine vrši Služba za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa.

Poslove unutrašnjeg obezbeđivanja i održavanja reda u zgradi i prostorijama Skupštine obavljaju pripadnici Službe za opšte i zajedničke poslove pokrajinskih organa - Sektora za bezbednost, uz saglasnost sekretara.

Član 71

Druga pitanja od značaja za organizaciju i način rada Službe, uređuju se aktima nadležnog odbora Skupštine, na predlog sekretara, u skladu sa pokrajinskom skupštinskom odlukom i Poslovnikom.

Član 72

Na prava i obaveze skupštinskih službenika i nameštenika koja nisu uređena ovom pokrajinskom skupštinskom odlukom, odnosno aktima Skupštine i nadležnog odbora Skupštine primenjuju se propisi koji se odnose na rad pokrajinskih službenika i nameštenika u pokrajinskim organima, propisi o radnim odnosima u državnim organima, opšti propisi o radu i poseban kolektivni ugovor za državne organe.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 73

Poslovnik Skupštine doneće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove pokrajinske skupštinske odluke.

Član 74

Nadležni odbor Skupštine doneće akte kojima se bliže uređuju prava i dužnosti poslanika i organizacija i rad Službe Skupštine u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove pokrajinske skupštinske odluke.

Do donošenja akata iz prethodnog stava, primenjuju se važeći propisi iz tih oblasti, osim člana 11. stav 2. Pokrajinske skupštinske odluke o pravima poslanika u Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", br. 7/2005, 4/2007 i 18/2009 - promena naziva akta).

Stupanjem na snagu akta iz stava 1. ovog člana prestaje da važi Pokrajinska skupštinska odluka o pravima poslanika u Skupštini Autonomne Pokrajine u celini.

Do donošenja akta iz stava 1. ovog člana Odluku iz člana 57. ove Odluke, donosi nadležni odbor Skupštine.

Član 75

Danom stupanja na snagu ove pokrajinske skupštinske odluke prestaje da važi Odluka o Službi Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 6/2003 i 17/2005).

Član 76

Ova pokrajinska skupštinska odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".