ZAKON
O STEČAJU I LIKVIDACIJI BANAKA I DRUŠTAVA ZA OSIGURANJE

("Sl. glasnik RS", br. 61/2005, 116/2008 i 91/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim zakonom uređuju se uslovi i postupak administrativnog upravljanja bankom, kao i uslovi i postupak stečaja i likvidacije banaka i društava za osiguranje.

Član 1a

Postupak administrativnog upravljanja bankom sprovodi se nad bankom koja je dobila saglasnost Narodne banke Srbije na odluku skupštine banke o prestanku rada i nad bankom kojoj je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za rad.

Postupak administrativnog upravljanja bankom iz stava 1. ovog člana sprovodi agencija za osiguranje depozita osnovana posebnim zakonom (u daljem tekstu: Agencija), koju je Narodna banka Srbije rešenjem o davanju saglasnosti na odluku skupštine banke o prestanku rada banke, odnosno rešenjem o oduzimanju dozvole za rad banci, imenovala za administratora te banke.

Član 2

Postupak stečaja sprovodi se nad bankom kojoj je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za rad u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke, a nadležni sud, na predlog Agencije doneo rešenje o pokretanju stečajnog postupka nad bankom.

Postupak stečaja sprovodi se nad društvom za osiguranje kome je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za obavljanje poslova osiguranja u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje.

Postupak stečaja nad bankom i društvom za osiguranje sprovodi se i na predlog likvidacionog upravnika kad utvrdi da imovina likvidacionog dužnika nije dovoljna da podmiri sva potraživanja poverilaca.

Član 3

Postupak likvidacije sprovodi se nad bankom kojoj je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za rad u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke, a nadležni sud, na predlog Agencije doneo rešenje o pokretanju likvidacionog postupka.

Postupak likvidacije sprovodi se nad društvom za osiguranje kome je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za obavljanje poslova osiguranja u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje, donela rešenje o likvidaciji društva za osiguranje iz razloga što nisu ispunjeni uslovi za pokretanje stečajnog postupka, a nadležni sud, na predlog Narodne banke Srbije, doneo rešenje o pokretanju likvidacionog postupka nad tim društvom.

IA POSTUPAK ADMINISTRATIVNOG UPRAVLJANJA BANKOM

Član 3a

Administrativno upravljanje bankom traje najduže 25 dana od dana donošenja rešenja Narodne banke Srbije iz člana 1a ovog zakona.

Agencija obavlja funkciju administratora banke sa svim ovlašćenjima upravnog i izvršnog odbora i skupštine banke utvrđenim zakonom.

U periodu administrativnog upravljanja bankom imovina banke ne može biti predmet izvršenja, a prekidaju se svi sudski i upravni postupci protiv banke.

U periodu administrativnog upravljanja bankom na radne odnose zaposlenih u banci shodno se primenjuju odredbe zakona kojima se reguliše stečaj privrednih društava.

U periodu administrativnog upravljanja bankom, Agencija može:

1) zaključiti kupoprodajni ugovor sa bankom koja kupuje i preuzima celokupnu ili deo imovine i obaveza banke pod administrativnim upravljanjem (u daljem tekstu: banka preuzimalac);

2) osnovati banku za posebne namene u skladu sa zakonom i preneti celokupnu ili deo imovine i obaveza banke pod administrativnim upravljanjem kojoj je oduzeta dozvola za rad, na banku za posebne namene.

Odredba stava 5. tačka 2) ovog člana ne primenjuje se na banku pod administrativnim upravljanjem koja je dobila saglasnost Narodne banke Srbije na odluku skupštine banke o prestanku rada banke.

Član 3b

Prodaja i preuzimanje, odnosno prenos celokupne ili dela imovine i obaveza banke pod administrativnim upravljanjem iz člana 3a stav 5. ovog zakona (u daljem tekstu: prenos imovine i obaveza), vrši se bez pristanka akcionara, deponenata i drugih poverilaca, odnosno dužnika banke pod administrativnim upravljanjem.

Agencija je dužna da u prenos imovine i obaveza banke pod administrativnim upravljanjem uključi sve depozite deponenata do visine osiguranog iznosa utvrđenog zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita, a prema stanju i uslovima koji važe na dan donošenja rešenja Narodne banke Srbije iz člana 1a ovog zakona.

Prilikom prenosa imovine i obaveza banke na banku preuzimaoca ili banku za posebne namene, Agencija je dužna da obezbedi jednak tretman poverilaca banke pod administrativnim upravljanjem, u skladu sa isplatnim redovima u stečajnom postupku utvrđenim ovim zakonom.

Izvršen prenos imovine i obaveza banke ne podleže plaćanju poreskih obaveza, kao ni provizija nadležnim organima.

O izvršenom prenosu imovine i obaveza banke, Agencija obaveštava deponente banke pod administrativnim upravljanjem putem sredstava javnog informisanja, a ostale poverioce i dužnike obaveštava pojedinačno u pisanoj formi u roku od tri dana od dana izvršenog prenosa.

Član 3v

Radi sprovođenja prenosa imovine i obaveza banke iz člana 3b ovog zakona, Agencija može obezbediti finansijsku podršku banci preuzimaocu, odnosno banci za posebne namene, u skladu sa zakonom kojim se uređuje Agencija za osiguranje depozita.

Finansijska podrška banci preuzimaocu može se obezbediti samo u slučaju kada iznos takve podrške predstavlja rezultat testa najmanjih troškova, koji je utvrdila Agencija u skladu sa zakonom kojim se uređuje Agencija za osiguranje depozita.

Član 3g

Banka za posebne namene osniva se sredstvima Agencije na period koji nije duži od dve godine od izdavanja toj banci dozvole za rad od strane Narodne banke Srbije.

Na zahtev Agencije Narodna banka Srbije može produžiti rok iz stava 1. ovog člana za najviše dve godine.

Članove upravnog i izvršnog odbora banke za posebne namene imenuje Agencija, a na njihovo imenovanje Narodna banka Srbije daje saglasnost na način i pod uslovima propisanim odredbama zakona kojim se uređuju banke.

Banka za posebne namene u svom poslovnom imenu sadrži reči "nova" i "banka".

Na osnivanje banke za posebne namene ne primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje tržište hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata, odnosno nadležni organi su dužni da za osnivanje banke za posebne namene, po zahtevu Agencije, donesu akta i sprovedu radnje predviđene zakonom u roku od dva radna dana od dana podnošenja tog zahteva.

Član 3d

U toku perioda poslovanja banke za posebne namene, Agencija može zaključiti kupoporodajni ugovor sa bankom koja kupuje i preuzima celokupnu ili deo imovine i obaveza banke za posebne namene, pri čemu se može obezbediti finansijska podrška toj banci u skladu sa zakonom kojim se uređuje Agencija za osiguranje depozita.

Nakon sprovedenog prenosa imovine i obaveza iz stava 1. ovog člana, Agencija odmah podnosi predlog Narodnoj banci Srbije za oduzimanje dozvole za rad banci za posebne namene.

U toku poslovanja banke za posebne namene, Agencija može da proda sve akcije banke za posebne namene licu koje je dužno da obezbedi prethodnu saglasnost Narodne banke Srbije na sticanje vlasništva u banci u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke.

Nakon upisa lica iz stava 3. ovog člana u Centralni registar, depo i kliring hartija od vrednosti, kao vlasnika akcija banke za posebne namene, banka za posebne namene nastavlja da posluje kao banka u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke.

Sredstva ostvarena prodajom akcija banke za posebne namene uplaćuju se na račun Agencije.

II POSTUPAK STEČAJA

1. Pokretanje stečajnog postupka

Član 4

Na osnovu rešenja o oduzimanju dozvole za obavljanje poslova osiguranja, Narodna banka Srbije odmah donosi rešenje o ispunjenosti uslova za pokretanje stečajnog postupka nad društvom za osiguranje.

Rešenje o ispunjenosti uslova za pokretanje stečajnog postupka nad društvom za osiguranje je konačno, a izvršeno je momentom dostavljanja nadležnom sudu.

Član 5

Protiv rešenja Narodne banke Srbije o ispunjenosti uslova za pokretanje stečajnog postupka iz člana 4. ovog zakona može se pokrenuti upravni spor.

Nadležni sud je dužan da odluku u sporu pokrenutom u smislu stava 1. ovog člana donese u roku od 60 dana od dana prijema tužbe.

Ako je rešenje Narodne banke Srbije poništeno u upravnom sporu, pa u ponovnom postupku Narodna banka Srbije donese novo rešenje o ispunjenosti uslova za pokretanje stečajnog postupka, pravne posledice pokretanja stečajnog postupka nastupaju danom isticanja prvog oglasa o otvaranju stečajnog postupka na oglasnoj tabli nadležnog suda.

Član 6

Rešenje o ispunjenosti uslova za pokretanje stečajnog postupka iz člana 4. ovog zakona dostavlja se društvu za osiguranje, Agenciji i nadležnom sudu, koji je dužan da najkasnije prvog narednog radnog dana od dana prijema ovog rešenja donese rešenje o pokretanju stečajnog postupka nad društvom za osiguranje (stečajni dužnik).

Član 6a

Nadležni sud je dužan da najkasnije prvog narednog radnog dana od dana prijema predloga Agencije, za pokretanje stečajnog postupka nad bankom pod administrativnim upravljanjem, donese rešenje o pokretanju stečajnog postupka nad tom bankom (u daljem tekstu: stečajni dužnik).

Rešenje iz stava 1. ovog člana dostavlja se banci, Agenciji i Narodnoj banci Srbije.

2. Organi stečajnog postupka

Član 7

Organi stečajnog postupka su stečajni sudija, stečajni upravnik i odbor poverilaca.

Agencija vrši funkciju stečajnog upravnika u skladu sa ovim zakonom.

Na predlog Agencije stečajni sudija bira članove odbora poverilaca, vodeći računa o veličini njihovih potraživanja.

3. Pravne posledice pokretanja stečajnog postupka

3.1. Osnovno pravilo

Član 8

Pravne posledice pokretanja stečajnog postupka nastupaju danom isticanja oglasa o pokretanju stečajnog postupka na oglasnoj tabli nadležnog suda.

3.2. Osigurani depoziti banke u stečaju ili likvidaciji

Član 9

Agencija je dužna da isplati osigurane depozite banke nad kojom je pokrenut postupak stečaja, odnosno likvidacije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita.

3.3. Prenos portfelja osiguranja društva za osiguranje u stečaju

Član 10

Agencija, u roku od 20 dana od dana pokretanja postupka stečaja, putem javnog tendera, oglašava prenos celog ili dela portfelja osiguranja, saglasno raspoloživim novčanim sredstvima stečajnog dužnika i isplatnim redovima u skladu sa ovim zakonom.

Uz prenos portfelja osiguranja na društvo za osiguranje koje preuzima portfelj osiguranja prenose se i odgovarajuća novčana sredstva.

Narodna banka Srbije daje saglasnost na izbor najboljeg ponuđača - preuzimaoca portfelja.

Prenos portfelja osiguranja vrši se ugovorom koji se zaključuje između stečajnog dužnika i društva za osiguranje - preuzimaoca portfelja, u roku od dva radna dana od dobijanja saglasnosti iz stava 3. ovog člana.

O zaključenju ugovora iz stava 4. ovog člana Agencija je dužna da, putem oglasa u sredstvima javnog informisanja, obavesti osiguranike i druge korisnike u roku od dva radna dana od dana zaključenja ugovora.

Na prenos portfelja osiguranja shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje osiguranje.

3.4. Pobijanje pravnih radnji

Član 11

Agencija i poverioci imaju pravo pobijanja pravnih poslova i pravnih radnji kojima je stečajni dužnik pogodovao poverioce u smislu zakona kojim se uređuje stečaj privrednih društava, osim pravnih poslova i pravnih radnji koje se odnose na prenos imovine i obaveza banke preduzetih u toku administrativnog upravljanja bankom od strane Agencije.

Pravni poslovi i pravne radnje iz stava 1. ovog člana mogu se pobijati ako su izvršeni u roku od šest meseci pre dana nastupanja pravnih posledica pokretanja stečajnog postupka, a u roku od godinu dana ako su ti poslovi izvršeni sa povezanim licem.

Rokovi iz stava 2. ovog člana počinju od dana nastupanja pravnih posledica pokretanja likvidacionog postupka u slučaju da se stečajni postupak sprovodi na predlog likvidacionog upravnika kada on utvrdi da imovina likvidacionog dužnika nije dovoljna da podmiri sva potraživanja poverilaca.

Povezana lica, u smislu stava 2. ovog člana, imaju značenje utvrđeno zakonom kojim se uređuju banke u slučaju stečaja ili likvidacije banke, odnosno značenje utvrđeno zakonom kojim se uređuje osiguranje u slučaju stečaja ili likvidacije društva za osiguranje.

Pravni poslovi i pravne radnje iz stava 1. ovog člana pobijaju se tužbom koja se može podneti najkasnije u roku od šest meseci od dana nastupanja pravnih posledica pokretanja stečajnog postupka.

3.5. Zabrana prodaje dužnika kao pravnog lica

Član 12

U stečajnom postupku nad bankom i društvom za osiguranje nije dozvoljena prodaja stečajnog dužnika kao pravnog lica.

4. Obaveze Agencije

Član 13

Agencija je dužna da izvrši popis imovine stečajnog dužnika i sačini početni stečajni bilans u roku od 60 dana od dana nastupanja pravnih posledica stečaja.

Član 14

Agencija je dužna da utvrdi osnovanost i visinu prijavljenih potraživanja poverilaca u roku od šest meseci od dana isteka roka za njihovo prijavljivanje.

Ispitno ročište na kome će se sačiniti konačna lista o svim prijavama potraživanja održaće se najkasnije u roku od 60 dana od dana isteka roka iz stava 1. ovog člana.

Član 15

Agencija može odlučiti da troškove stečajnog postupka privremeno obezbedi iz sopstvenih sredstava, uz pravo na povraćaj ovih sredstava nakon formiranja stečajne mase u meri koja je dovoljna za namirenje tih troškova.

5. Namirenje poverilaca

5.1. Isplata troškova

Član 16

Stečajni dužnik na teret stečajne mase, pre glavne deobe, isplaćuje:

1) neisplaćene neto zarade zaposlenih u visini minimalnih zarada za poslednjih godinu dana pre otvaranja stečajnog postupka;

2) neisplaćene doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje zaposlenih za poslednje dve godine pre otvaranja stečajnog postupka;

3) mesečne zarade lica u radnom odnosu kod stečajnog dužnika;

4) troškove koji terete imovinu stečajnog dužnika i troškove unovčenja te imovine;

5) troškove stečajnog postupka;

6) druge troškove i obaveze nastale posle otvaranja stečajnog postupka.

Na teret stečajne mase banke u stečaju, pre glavne deobe, isplaćuje se i potraživanje Agencije po osnovu osiguranog iznosa depozita zajedno sa troškovima koje Agencija ima u postupku isplate osiguranog iznosa depozita, kao i potraživanje Agencije po osnovu obezbeđenja finansijske podrške banci u skladu sa zakonom kojim se uređuje Agencija za osiguranje depozita.

Troškove iz st. 1. i 2. ovog člana stečajni dužnik isplaćuje mesečno, u skladu sa dinamikom priliva sredstava, vodeći računa da se ne ugrozi obavljanje poslova u postupku stečaja.

Ministar nadležan za poslove finansija propisuje osnove i merila za određivanje nagrade za rad i naknade stvarnih troškova Agencije za obavljanje poslova iz ovog zakona.

5.2. Isplatni redovi

Član 17

Potraživanja poverilaca banke u stečaju utvrđuju se na ispitnom ročištu i isplaćuju po sledećim redovima prioriteta (isplatni redovi):

1) potraživanja poverilaca po osnovu depozita osiguranih u smislu zakona kojim se uređuje osiguranje depozita, preostalih nakon isplate osiguranog iznosa, kao i potraživanje Agencije po osnovu osnivanja banke za posebne namene;

2) potraživanja po osnovu javnih prihoda dospela u poslednja tri meseca pre otvaranja stečajnog postupka, osim doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje zaposlenih;

3) potraživanja Narodne banke Srbije, uključujući i potraživanja po osnovu kredita odobrenih banci koja nisu namirena u potpunosti zbog razlike u vrednosti sredstava obezbeđenja;

4) potraživanja po osnovu depozita velikih pravnih lica u smislu zakona kojim se uređuje računovodstvo i revizija, osim depozita velikih pravnih lica povezanih s bankom i depozita koji glase na šifru i donosioca;

5) potraživanja drugih poverilaca, osim poverilaca iz tač. 6) i 7) ovog člana;

6) potraživanja poverilaca po osnovu subordiniranih obaveza banke;

7) potraživanja akcionara banke.

Član 18

Potraživanja poverilaca društva za osiguranje u stečaju utvrđuju se na ispitnom ročištu i isplaćuju po sledećim redovima prioriteta (isplatni redovi):

1) potraživanja poverilaca po osnovu ugovora o osiguranju i reosiguranju života, do visine obaveza iskazanih u sredstvima matematičke rezerve u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje;

2) potraživanja poverilaca po osnovu ugovora o osiguranju od posledica nezgoda;

3) potraživanja poverilaca po osnovu ugovora o osiguranju svih ostalih vrsta osiguranja;

4) potraživanja poverilaca po osnovu ugovora o reosiguranju svih ostalih vrsta osiguranja;

5) potraživanja po osnovu javnih prihoda dospela u poslednja tri meseca pre pokretanja stečajnog postupka, osim doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje;

6) potraživanja ostalih poverilaca;

7) potraživanja akcionara društva za osiguranje, odnosno članova (osiguranika) društva za uzajamno osiguranje.

6. Primena zakona kojim se uređuje stečaj privrednih društava

Član 19

Na stečajni postupak banaka i društava za osiguranje, ako ovim zakonom nije drukčije određeno, primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje stečaj privrednih društava, izuzev odredaba o prethodnom stečajnom postupku, skupštini poverilaca, nacionalnim standardima koje propisuje ministarstvo nadležno za poslove privrede, Agenciji za licenciranje stečajnih upravnika i reorganizaciji.

III POSTUPAK LIKVIDACIJE

Član 20

Nadležni sud je dužan da najkasnije prvog narednog radnog dana od dana prijema predloga Agencije za pokretanje likvidacionog postupka nad bankom pod administrativnim upravljanjem, donese rešenje o pokretanju likvidacionog postupka nad tom bankom.

Narodna banka Srbije, na osnovu rešenja o oduzimanju dozvole za obavljanje poslova osiguranja, ako nisu ispunjeni uslovi za pokretanje stečajnog postupka, odmah donosi rešenje o likvidaciji društva za osiguranje i podnosi predlog nadležnom sudu za pokretanje likvidacionog postupka nad društvom za osiguranje.

Član 21

Odredbe zakona kojim se uređuje stečaj privrednih društava i odredbe ovog zakona kojima se uređuje stečaj, shodno se primenjuju i kod likvidacije, osim odredaba kojima se uređuje odbor poverilaca, razlučni poverioci, pobijanje pravnih radnji i isplatni redovi.

Potraživanja razlučnih poverilaca u likvidacionom postupku su prioritetna i isplaćuju se pre glavne deobe.

Član 22

Organi likvidacionog postupka su likvidaciono veće i likvidacioni upravnik.

Agencija vrši funkciju likvidacionog upravnika u skladu sa ovim zakonom.

Član 23

Ako Agencija u postupku likvidacije banke, odnosno društva za osiguranje utvrdi da su ispunjeni uslovi za pokretanje stečajnog postupka, odmah će podneti predlog nadležnom sudu za pokretanje stečajnog postupka nad bankom u likvidaciji, odnosno predlog Narodnoj banci Srbije za donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za pokretanje stečajnog postupka nad društvom za osiguranje u likvidaciji.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, radnje sprovedene u postupku likvidacije važe i u stečajnom postupku.

Član 24

Postupak dobrovoljne likvidacije sprovodi se, uz saglasnost Narodne banke Srbije, nad društvom za osiguranje, čija je skupština donela odluku o prestanku rada tog lica.

Direktor lica iz stava 1. ovog člana čija je skupština donela odluku o prestanku rada, dužan je da podnese zahtev za davanje saglasnosti za sprovođenje postupka dobrovoljne likvidacije Narodnoj banci Srbije, najkasnije narednog radnog dana od dana donošenja te odluke.

Uz zahtev iz stava 2. ovog člana direktor je dužan da podnese dokaze da društvo za osiguranje raspolaže imovinom čija je vrednost dovoljna da se iz nje namire potraživanja svih poverilaca, kao i drugu dokumentaciju u skladu sa propisom Narodne banke Srbije.

Narodna banka Srbije rešenjem odlučuje o zahtevu iz stava 2. ovog člana u roku od 60 dana od dana prijema tog zahteva.

Rešenje iz stava 4. ovog člana je konačno.

Član 25

Ako Narodna banka Srbije da saglasnost za sprovođenje postupka dobrovoljne likvidacije nad društvom za osiguranje, taj postupak se sprovodi u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.

Pravne posledice postupka likvidacije nastaju danom dostavljanja rešenja Narodne banke Srbije iz stava 1. ovog člana društvu za osiguranje.

Ako Narodna banka Srbije odbije zahtev iz člana 24. stav 2. ovog zakona, pokrenuće postupak prinudne likvidacije, odnosno stečaja društva za osiguranje, u skladu sa ovim zakonom.

Narodna banka Srbije vrši posredni i neposredni nadzor nad postupkom dobrovoljne likvidacije društva za osiguranje, u skladu sa propisom Narodne banke Srbije.

Ako u toku vršenja nadzora iz stava 4. ovog člana Narodna banka Srbije utvrdi da su ugrožena prava poverilaca, doneće rešenje o prinudnoj likvidaciji društva za osiguranje.

Skupština društva za osiguranje usvaja izveštaj o sprovedenoj likvidaciji, završni likvidacioni bilans i izveštaj ovlašćenog revizora o ovom bilansu, kao i predlog o raspodeli likvidacionog ostatka, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Narodne banke Srbije.

Član 26

U slučaju likvidacije društva za uzajamno osiguranje, imovina društva koristi se za povraćaj uloga osnivačima i podelu između članova (osiguranika), srazmerno visini njihovog uplaćenog doprinosa u poslednje tri godine.

Čl. 26a i 26b

(Brisani)

Član 26v

Radi izmirivanja obaveza nastalih a neprijavljenih šteta i šteta u sporu iz obaveznog osiguranja sredstva za isplatu tih šteta obezbeđuju se i rezervišu u završnom likvidacionom bilansu društva za osiguranje.

Obezbeđivanje i rezervisanje sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa pravilima o visini tehničkih rezervi za tu vrstu šteta za godišnji obračun i prenose se na poseban račun garantnog fonda osiguranja. O iznosu rezervisanih sredstava pribavlja se mišljenje ovlašćenog aktuara.

Radi izmirivanja obaveza po osnovu nastalih a neprijavljenih šteta i šteta u sporu iz drugih osnova osiguranja sredstva za isplatu tih šteta obezbeđuju se i rezervišu u završnom likvidacionom bilansu društva za osiguranje u skladu sa pravilima o kriterijumima i načinu obračunavanja rezervisanih šteta.

Sredstva iz stava 2. ovog člana prenose se na račun likvidacione, odnosno stečajne mase društva za osiguranje, koji se vodi kod Agencije.

U sporu iz stava 2. ovog člana postupak se nastavlja protiv likvidacione, odnosno stečajne mase.

Član 27

Ako po okončanju postupka likvidacije preostanu sredstva, ta sredstva se dele akcionarima likvidacionog dužnika saglasno pravima iz akcija i u visini koja je srazmerna učešću u akcionarskom kapitalu likvidacionog dužnika.

Potraživanja poverilaca koja nisu prijavljena do dana deobe likvidacione mase, osim potraživanja za izmirivanje obaveza iz člana 26v ovog zakona, izmiriće, po okončanju postupka likvidacije, lica u čiju je korist uplaćen ostatak likvidacione mase posle glavne deobe, i to samo do visine vrednosti preuzete imovine.

Tužbu za isplatu potraživanja iz stava 2. ovog člana poverioci podnose protiv lica u čiju je korist uplaćen ostatak likvidacione mase, najkasnije u roku od šest meseci nakon okončanja likvidacionog postupka.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Stečajni postupci i postupci likvidacije banaka započeti po Zakonu o sanaciji, stečaju i likvidaciji banaka ("Službeni list SFRJ", br. 84/89 i 63/90 i "Službeni list SRJ", br. 37/93, 26/95, 28/96, 16/99, 44/99 i 53/01) i Zakonu o prinudnom poravnanju, stečaju i likvidaciji ("Službeni list SFRJ", broj 84/89 i "Službeni list SRJ", br. 37/93 i 28/96) nastaviće se po odredbama tih zakona.

Stečajni postupci i postupci likvidacije banaka započeti po Zakonu o sanaciji, stečaju i likvidaciji banaka ("Službeni list SFRJ", br. 84/89 i 63/90 i "Službeni list SRJ", br. 37/93, 26/95, 28/96, 16/99, 44/99 i 53/01) i Zakonu o stečajnom postupku ("Službeni glasnik RS", broj 84/04) nastaviće se po odredbama ovog zakona.

Ako je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za rad banke, a nadležni sud do momenta stupanja na snagu ovog zakona nije doneo rešenje o otvaranju stečajnog postupka, odnosno postupka likvidacije, stečajni postupak, odnosno postupak likvidacije banke sprovešće se po odredbama ovog zakona.

Član 29

Stečajni postupci društava za osiguranje započeti po Zakonu o prinudnom poravnanju, stečaju i likvidaciji ("Službeni list SFRJ", broj 84/89 i "Službeni list SRJ", br. 37/93 i 28/96) nastaviće se po odredbama tog zakona.

Stečajni postupci društava za osiguranje započeti po Zakonu o stečajnom postupku ("Službeni glasnik RS", broj 84/04) nastaviće se po odredbama ovog zakona.

Postupci likvidacije društava za osiguranje započeti po Zakonu o prinudnom poravnanju, stečaju i likvidaciji ("Službeni list SFRJ", broj 84/89 i "Službeni list SRJ", br. 37/93 i 28/96) nastaviće se po odredbama ovog zakona.

Postupci likvidacije društava za osiguranje započeti po odredbama Zakona o privrednim društvima ("Službeni glasnik RS", broj 125/04) nastaviće se po odredbama ovog zakona.

Ako je Narodna banka Srbije oduzela dozvolu za obavljanje poslova osiguranja društvu za osiguranje, a nadležni sud do momenta stupanja na snagu ovog zakona nije doneo rešenje o otvaranju stečajnog postupka, odnosno postupka likvidacije, stečajni postupci i postupci likvidacije društva za osiguranje sprovešće se po odredbama ovog zakona.

Član 30

Postupci sanacije banaka pokrenuti do stupanja na snagu ovog zakona nastaviće se po odredbama Zakona o sanaciji, stečaju i likvidaciji banaka ("Službeni list SFRJ", br. 84/89 i 63/90 i "Službeni list SRJ", br. 37/93, 26/95, 28/96, 16/99, 44/99 i 53/01).

Član 31

Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaju da važe Zakon o sanaciji, stečaju i likvidaciji banaka ("Službeni list SFRJ", br. 84/89 i 63/90 i "Službeni list SRJ", br. 37/93, 26/95, 28/96, 16/99, 44/99 i 53/01), član 177. i čl. 203. do 207. Zakona o osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 55/04 i 70/04) i odredbe čl. 202. i 208. tog zakona u delu koji se odnosi na društva za osiguranje.

Član 32

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje

("Sl. glasnik RS", br. 116/2008)

Član 9

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni članovi Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje

("Sl. glasnik RS", br. 91/2010)

Član 24

Izuzetno od člana 28. Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 116/08), u stečajnim postupcima i postupcima likvidacije banaka započetim po Zakonu o sanaciji, stečaju i likvidaciji banaka ("Službeni list SFRJ", br. 84/89 i 63/90 i "Službeni list SRJ", br. 37/93, 26/95, 28/96, 16/99, 44/99 i 53/01) i Zakonu o prinudnom poravnanju, stečaju i likvidaciji ("Službeni list SFRJ", broj 84/89 i "Službeni list SRJ", br. 37/93 i 28/96), koji nisu pravosnažno okončani do dana stupanja na snagu ovog zakona, Agencija, kao stečajni, odnosno likvidacioni upravnik ima pravo na nagradu za rad i naknadu stvarnih troškova saglasno članu 16. stav 3. Zakona o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 116/08).

Član 25

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".