Prethodni

Razdeo

Glava

Funkcija

Glavni program / program/projekat

Ekonomska klasifikacija

OPIS

Sredstva iz budžeta

Izdaci iz dodatnih prihoda

Ukupna sredstva

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60.6

 

 

 

 

 

ZAVOD ZA UNAPREĐIVANJE OBRAZOVANJA I VASPITANJA

 

 

 

 

 

980

 

 

 

 

Obrazovanje neklasifikovano na drugom mestu

 

 

 

 

 

 

2001

 

 

 

Uređenje i nadzor obrazovnog sistema

 

 

 

 

 

 

 

2001-03

 

 

Unapređivanje obrazovanja i vaspitanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

78.081.000

 

78.081.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

13.977.000

 

13.977.000

 

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

700.000

 

700.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

270.000

 

270.000

 

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

1.900.000

 

1.900.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

8.223.000

 

8.223.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

984.000

 

984.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

25.308.000

1.000.000

26.308.000

 

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

1.265.000

 

1.265.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

1.968.000

 

1.968.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

2.109.000

 

2.109.000

 

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

31.000

 

31.000

 

 

 

 

 

 

511

Zgrade i građevinski objekti

2.337.000

 

2.337.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

2.194.000

 

2.194.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 2001-03:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

139.348.000

 

139.348.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

1.000.000

1.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 2001-03:

139.348.000

1.000.000

140.348.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 2001:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

139.348.000

 

139.348.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

1.000.000

1.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 2001:

139.348.000

1.000.000

140.348.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 980:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

139.348.000

 

139.348.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

1.000.000

1.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 980:

139.348.000

1.000.000

140.348.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavu 60.6:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

139.348.000

 

139.348.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

1.000.000

1.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavu 60.6:

139.348.000

1.000.000

140.348.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60.7

 

 

 

 

 

ZAVOD ZA VREDNOVANJE KVALITETA OBRAZOVANJA I VASPITANJA

 

 

 

 

 

980

 

 

 

 

Obrazovanje neklasifikovano na drugom mestu

 

 

 

 

 

 

2001

 

 

 

Uređenje i nadzor obrazovnog sistema

 

 

 

 

 

 

 

2001-04

 

 

Vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

24.272.000

300.000

24.572.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

4.345.000

52.000

4.397.000

 

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

1.050.000

10.000

1.060.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

300.000

 

300.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

2.490.000

170.000

2.660.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

590.000

 

590.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

10.147.000

4.257.000

14.404.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

300.000

50.000

350.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

1.591.000

210.000

1.801.000

 

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

10.000

10.000

20.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 2001-04:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

45.096.000

 

45.096.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

5.059.000

5.059.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 2001-04:

45.096.000

5.059.000

50.155.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 2001:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

45.096.000

 

45.096.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

5.059.000

5.059.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 2001:

45.096.000

5.059.000

50.155.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2601

 

 

 

PRVA KOMPONENTA INSTRUMENTA ZA PRETPRISTUPNU POMOĆ EU - PODRŠKA TRANZICIJI I IZGRADNJA INSTITUCIJA

 

 

 

 

 

 

 

2601-08

 

 

PROJEKTI KOJI SE FINANSIRAJU IZ IPA 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Podrška uspostavljanju sistema kvaliteta na nacionalnom nivou u osnovnom i srednjem obrazovanju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

7.317.000

 

7.317.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

920.000

 

920.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

8.237.000

 

8.237.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

8.237.000

 

8.237.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 2601-08:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

8.237.000

 

8.237.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 2601-08:

8.237.000

 

8.237.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 980:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

53.333.000

 

53.333.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

5.059.000

5.059.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 980:

53.333.000

5.059.000

58.392.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavu 60.7:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

53.333.000

 

53.333.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

5.059.000

5.059.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavu 60.7:

53.333.000

5.059.000

58.392.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 60:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

108.370.106.000

 

108.370.106.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

13.111.434.000

13.111.434.000

 

 

 

 

 

 

05

Donacije od inostranih zemalja

 

88.021.000

88.021.000

 

 

 

 

 

 

06

Donacije od međunarodnih organizacija

 

108.115.000

108.115.000

 

 

 

 

 

 

07

Donacije od ostalih nivoa vlasti

 

12.711.132.000

12.711.132.000

 

 

 

 

 

 

08

Donacije od nevladinih organizacija i pojedinaca

 

172.684.000

172.684.000

 

 

 

 

 

 

09

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

 

63.943.000

63.943.000

 

 

 

 

 

 

11

Primanja od inostranih zaduživanja

 

2.094.850.000

2.094.850.000

 

 

 

 

 

 

12

Primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine

 

202.305.000

202.305.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

130.489.000

130.489.000

 

 

 

 

 

 

15

Neutrošena sredstva od donacija iz prethodnih godina

 

5.025.000

5.025.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 60:

108.370.106.000

28.687.998.000

137.058.104.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

61

 

 

 

 

 

 

MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

110

 

 

 

 

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

 

 

 

 

 

 

0601

 

 

 

Uređenje, koordinacija i nadzor u oblasti državne uprave i lokalne samouprave

 

 

 

 

 

 

 

0601-01

 

 

Razvoj politike i kontrola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

79.906.000

 

79.906.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

14.410.000

 

14.410.000

 

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

493.000

 

493.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

2.517.000

 

2.517.000

 

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

3.432.000

 

3.432.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

9.893.000

 

9.893.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

3.700.000

 

3.700.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

95.700.000

 

95.700.000

 

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

10.000

 

10.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

1.300.000

 

1.300.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

9.063.000

 

9.063.000

 

 

 

 

 

 

462

Dotacije međunarodnim organizacijama

16.200.000

 

16.200.000

 

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

100.000.000

 

100.000.000

 

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

800.000

 

800.000

 

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

47.000

 

47.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

2.654.000

 

2.654.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

340.126.000

 

340.126.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-01:

340.126.000

 

340.126.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-02

 

 

Otpremnine za zaposlene u državnim organima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

110.000.000

 

110.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

110.000.000

 

110.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-02:

110.000.000

 

110.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-03

 

 

Državni stručni ispiti za rad u organima državne uprave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

31.850.000

31.850.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

150.000

150.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-03:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

30.000.000

30.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

2.000.000

2.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-03:

 

32.000.000

32.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-04

 

 

Poseban stručni ispit za matičare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

10.000.000

10.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-04:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

10.000.000

10.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-04:

 

10.000.000

10.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-05

 

 

Obuka i stručno usavršavanje komunalne policije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-05:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-05:

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 0601:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

450.126.000

 

450.126.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

90.000.000

90.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

2.000.000

2.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 0601:

450.126.000

92.000.000

542.126.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 110:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

450.126.000

 

450.126.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

90.000.000

90.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

2.000.000

2.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 110:

450.126.000

92.000.000

542.126.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

450.126.000

 

450.126.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

90.000.000

90.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

2.000.000

2.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega:

450.126.000

92.000.000

542.126.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

61.1

 

 

 

 

 

BUDŽETSKI FOND ZA PROGRAM LOKALNE SAMOUPRAVE

 

 

 

 

 

180

 

 

 

 

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

 

 

 

 

 

 

0602

 

 

 

Razvojni i drugi programi u oblasti lokalne samouprave

 

 

 

 

 

 

 

0602-01

 

 

Finansiranje projekata i pružanje pomoći jedinicama lokalne samouprave iz sredstava ostvarenih priređivanjem igara na sreću

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

3.000.000

3.000.000

 

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

550.000.000

550.000.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

 

7.000.000

7.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0602-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

410.000.000

410.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

150.000.000

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0602-01:

 

560.000.000

560.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 0602:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

410.000.000

410.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

150.000.000

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 0602:

 

560.000.000

560.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 180:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

410.000.000

410.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

150.000.000

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 180:

 

560.000.000

560.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 61:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

450.126.000

 

450.126.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

500.000.000

500.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

152.000.000

152.000.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 61:

450.126.000

652.000.000

1.102.126.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

62

 

 

 

 

 

 

MINISTARSTVO VERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

840

 

 

 

 

Verske i druge zajednice

 

 

 

 

 

 

1901

 

 

 

Uređenje i nadzor sistema kulture, nevladinih organizacija i verskih zajednica

 

 

 

 

 

 

 

1901-01

 

 

Uređenje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

18.095.000

 

18.095.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

3.241.000

 

3.241.000

 

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

246.000

 

246.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

739.000

 

739.000

 

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

710.000

 

710.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

1.420.000

 

1.420.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

2.000.000

 

2.000.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

8.049.000

 

8.049.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

72.000

 

72.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

1.500.000

 

1.500.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

160.000

 

160.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1901-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

36.233.000

 

36.233.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1901-01:

36.233.000

 

36.233.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 1901:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

36.233.000

 

36.233.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 1901:

36.233.000

 

36.233.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904

 

 

 

Pomoć verskim i drugim posebnim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

1904-01

 

 

Ostvarivanje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

Unapređenje verske kulture, verskih sloboda i tolerancije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

47.000.000

 

47.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

47.000.000

 

47.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 01:

47.000.000

 

47.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

138.000.000

 

138.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

138.000.000

 

138.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

138.000.000

 

138.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1904-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

185.000.000

 

185.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1904-01:

185.000.000

 

185.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904-02

 

 

Versko obrazovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

Srednjoškolsko obrazovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 01:

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Visoko teološko obrazovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1904-02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

145.000.000

 

145.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1904-02:

145.000.000

 

145.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904-03

 

 

Pomoć crkvama i verskim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

Pomoć za gradnju, održavanje, hitne sanacije i rekonstrukciju hramova u nerazvijenim područjima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

90.000.000

50.000.000

140.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

90.000.000

 

90.000.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 01:

90.000.000

50.000.000

140.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03

 

Pomoć sveštenicima, monasima i verskim službenicima u pograničnim i ekonomski nerazvijenim područjima i radi regulisanja doprinosa za penzijsko - invalidsko i zdravstveno osiguranje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

97.341.000

 

97.341.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 03:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

97.341.000

 

97.341.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 03:

97.341.000

 

97.341.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1904-03:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

237.341.000

 

237.341.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1904-03:

237.341.000

50.000.000

287.341.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 1904:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

567.341.000

 

567.341.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 1904:

567.341.000

50.000.000

617.341.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2501

 

 

 

Nacionalni investicioni plan

 

 

 

 

 

 

 

2501

 

 

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

489

Rashodi koji se finansiraju iz sredstva za realizaciju Nacionalnog investicionog plana

92.393.000

 

92.393.000

 

 

 

 

 

 

 

Raspored i korišćenje sredstava ove aproprijacije vršiće se po posebnom aktu Vlade

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 2501:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

92.393.000

 

92.393.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 2501:

92.393.000

 

92.393.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 2501:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

92.393.000

 

92.393.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 2501:

92.393.000

 

92.393.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 840:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

695.967.000

 

695.967.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 840:

695.967.000

50.000.000

745.967.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 62:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

695.967.000

 

695.967.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

50.000.000

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 62:

695.967.000

50.000.000

745.967.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

63

 

 

 

 

 

 

REPUBLIČKA KOMISIJA ZA ZAŠTITU PRAVA U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI

 

 

 

 

 

410

 

 

 

 

Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

2.980.000

 

2.980.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

540.000

 

540.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

50.000

 

50.000

 

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

68.000

 

68.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

440.000

 

440.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

400.000

 

400.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

505.000

 

505.000

 

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

25.000

 

25.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

40.000

 

40.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

80.000

 

80.000

 

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

15.000

 

15.000

 

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

50.000

 

50.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 410:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

5.195.000

 

5.195.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 410:

5.195.000

 

5.195.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 63:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

5.195.000

 

5.195.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 63:

5.195.000

 

5.195.000

 

III IZVRŠAVANJE BUDŽETA

Član 8

Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06, 115/06 i 101/07) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike u neto iznosu od 16.049 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Na osnovu člana 37. Zakona o sudijama ("Službeni glasnik RS", br. 116/08 i 58/09) i člana 69. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", broj 116/08), utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca u neto iznosu od 28.000 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

U 2010. godini osnovica iz stava 2. ovog člana isplaćivaće se i to: 70% iz izvora 01 - Prihodi iz budžeta, a 30% iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika - sudske takse koje pripadaju pravosudnim organima.

Član 9

Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.

Član 10

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

U slučaju da se primanja budžeta Republike Srbije ostvaruju u manjem iznosu od planiranih i posle preduzimanja mera iz člana 62. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", broj 54/09), izuzetno od člana 61. Zakona o budžetskom sistemu, u 2010. godini, Vlada donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti, unese u tekuću budžetsku rezervu i može se koristiti za namene koje nisu predviđene ovim zakonom ili za namene za koje nisu predviđena sredstva u dovoljnom obimu.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u članu 7. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 11

Izuzetno od člana 100. stav 5. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva ostvarena od naknade za usluge izvršenih javnih plaćanja a neutrošena u 2009. godini, prenose se na korišćenje u 2010. godini.

Član 12

Izuzetno od odredbi člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 62/06), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji se raspoređuje jedinicama lokalne samouprave, u 2010. godini, utvrđuje se na nivou 2009. godine u ukupnom iznosu od 25.681.000.000 dinara.

Nenamenski transfer iz stava 1. ovog člana raspoređuje se po svakoj jedinici lokalne samouprave u visini utvrđenoj za 2009. godinu.

Član 12a

Vlada će posebnim aktom raspodeliti jedinicama lokalne samouprave sredstva u iznosu od 1.000.000.000 dinara, i to:

- svim jedinicama lokalne samouprave, sredstva u iznosu od 500.000.000 dinara, a

- jedinicama lokalne samouprave sa niskim budžetskim prihodima i dodatna sredstva u iznosu od 500.000.000 dinara.

Sredstva iz stava 1. ovog člana prenose se jedinicama lokalne samouprave kao tekući transfer.

Član 13

Javna preduzeća, javne agencije i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač Republika Srbija, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku rokova iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", broj 46/06) a završava se do 30. novembra tekuće budžetske godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2009. godinu uplate u budžet Republike Srbije prema dinamici koju odrede.

Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 14

U skladu sa Programom Vlade za ublažavanje posledica globalne finansijske krize u 2010. godini sprovodi se nominalno zamrzavanje plata za sve direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta jedinica lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, osim za izabrana, imenovana i postavljena lica u pravosudnim organima gde će se vršiti ujednačavanje plata shodno setu pravosudnih zakona.

Član 15

U skladu sa članom 2. tačka 31), članom 54. i članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu u budžetskoj 2010. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje.

Član 16

Direktni i indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, budžeta lokalnih vlasti, osim javnih preduzeća koja su indirektni korisnici budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, namiruju samo troškove po tom osnovu.

Ukoliko u slučajevima iz stava 1. ovog člana plaćanje stalnih troškova nije moguće izvršiti na osnovu razdvojenih računa, korisnik koji upravlja javnim sredstvima vrši plaćanje, a zatim direktni, odnosno indirektni korisnik iz stava 1. ovog člana vrši odgovarajuću refundaciju nastalih rashoda.

Refundacija iz stava 2. ovog člana smatra se načinom izvršavanja rashoda u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava budžeta Republike Srbije koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji donosi Vlada.

Član 17

Drugi korisnici koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju direktni ili indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, plaćaju nastale troškove, troškove tekućeg i investicionog održavanja, odnosno zakupa, u skladu sa kriterijumima koje propisuje Vlada.

Prilikom utvrđivanja kriterijuma vezanih za nivo zakupnine poslovnog prostora ili pokretnih stvari iz stava 1. ovog člana, Vlada se obavezuje da to učini u skladu sa prilikama na tržištu.

Član 18

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.

Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.

Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda u skladu sa zakonom.

Član 19

Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija i nakon pribavljene saglasnosti Narodne skupštine.

Član 20

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2010. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 21

Izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih izdataka, a koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza i odobravanja plaćanja na teret budžetskih sredstava.

Član 22

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana izvršavaće se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.

Aktom Vlade iz stava 3. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 29 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 4. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 29 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 29 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 3. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 29 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.

Sredstva iz stava 6. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.

Član 23

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 22. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 22. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.

Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 29 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u Razdelu 19 - Ministarstvo za infrastrukturu, nalogodavac je ministar zadužen za infrastrukturu.

Izvršena sredstva iz st. 4. i 5. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i ministar nadležan za infrastrukturu.

Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 29 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 24

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune pravosudnih organa, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa.

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je i za davanje naloga za prenos pravosudnim organima i ostalih sredstava iz razdela 7 - Pravosudni organi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa, osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine, Republičkom javnom pravobranilaštvu, Tužilaštvu za organizovani kriminal i Višem prekršajnom sudu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom pravosudnih organa iz Razdela 7 - Pravosudni organi.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanje kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za sve pravosudne organe i za druga plaćanja za koja se ne može utvrditi nadležnost funkcionera koji rukovodi radom pravosudnog organa, nadležan je ministar nadležan za poslove pravde.

Ministarstvo nadležno za poslove pravde vrši nadzor nad trošenjem sredstava iz Razdela 7 - Pravosudni organi, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.

Ministar nadležan za poslove pravde ovlašćen je i za davanje naloga za prenos sredstava za rashode zaposlenih svim pravosudnim organima koji se odnose na sprovođenje racionalizacije zaposlenih u pravosuđu.

Član 25

Ministar nadležan za poslove nauke i tehnološkog razvoja daje naloge za izvršavanje rashoda sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, za programe i projekte u skladu sa čl. 10. i 98. Zakona o naučnoistraživačkoj delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 110/05 i 50/06).

Projektno finansiranje obuhvata i isplatu zarada istraživača u institutima koji su angažovani na projektima.

Ministarstvo nauke i tehnološkog razvoja će sredstva za Sedmi Okvirni program za istraživanja (FP7) u okviru Projekta "Podrška učešću Republike Srbije u Programima Zajednice" izvršiti sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, a sredstva koja će biti u celini vraćena (refundirana) po tom osnovu koristiće kao sopstveni prihod organa, u celokupnom iznosu, bez ograničenja, i to za namene predviđene ovim zakonom na ekonomskoj klasifikaciji 424 - Specijalizovane usluge.

Član 26

U cilju efikasnijeg korišćenja sredstava opredeljenih za realizaciju programa i projekata koji se odnose na mesne zajednice Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu može ova sredstva neposredno usmeravati mesnim zajednicama.

Član 27

U skladu sa članom 23. Zakona o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 65/08) naloge za izvršavanje izdataka u oblasti obrazovanja, socijalne politike, kulture i infrastrukture za teritoriju Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem razdelu su obezbeđena sredstva za te izdatke i ministar nadležan za Kosovo i Metohiju.

Član 28

Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike Srbije mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.

Član 29

Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.

Član 30

Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 590.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 290.000 dinara do 2.900.000 dinara.

Član 31

Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2011. godine.

Član 32

Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za davanje garancije Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, finansiranja ili refinansiranja likvidnosti pravnih lica, odnosno radi sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 100.000.000 evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa odredbama Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", broj 61/05).

Član 33

Izuzetno, u 2010. godini deo sredstava koja nisu angažovana za plasmane preko Fonda za podsticanje razvoja poljoprivredne proizvodnje u Republici Srbiji, preneće se na podračun za izvršenje budžeta Republike Srbije i evidentiraće se kao sopstveni prihod Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede namenjen subvencijama u poljoprivredi.

Član 34

Jedinice lokalne samouprave u 2010. godini mogu planirati ukupna sredstva potrebna za isplatu plata zaposlenih koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave tako da masu sredstava za isplatu plata planiraju na nivou isplaćenih plata u 2009. godini, a najviše do dozvoljenog nivoa za isplatu u skladu sa članom 25. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu.

Jedinice lokalne samouprave koje su, u skladu sa zakonom kojim se određuje maksimalni broj zaposlenih u lokalnoj administraciji, izvršile smanjenje broja zaposlenih, navedenu masu umanjuju za plate zaposlenih čiji radni odnos je prestao, na bazi isplaćenog iznosa za njihove plate za oktobar 2009. godine.

Sredstva iz stava 1. ovog člana jedinice lokalne samouprave mogu uvećati za iznos sredstava potreban za isplatu plata zaposlenih koje će preuzeti iz Ministarstva finansija - Poreske uprave.

Ukoliko jedinice lokalne samouprave ne planiraju u svojim odlukama o budžetu za 2010. godinu i ne izvršavaju ukupna sredstva za isplatu plata na način utvrđen u stavu 1. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija može obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, dok se visina sredstava za plate ne uskladi sa ograničenjem iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko se zakonom odredi maksimalan broj zaposlenih u lokalnoj administraciji i za nepoštovanje predvidi obustava transfernih sredstava, predlog za obustavu dostavlja Ministarstvu finansija:

- ministarstvo nadležno za poslove državne uprave i lokalne samouprave za zaposlene u organima jedinica lokalne samouprave;

- ministarstvo nadležno za poslove rada i socijalne politike za zaposlene u ustanovama (osim ustanova u oblasti obrazovanja, zdravstva i predškolskih ustanova), a koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave;

- ministarstvo nadležno za poslove ekonomije i regionalnog razvoja za zaposlene u privrednim društvima i drugim oblicima organizovanja čiji je jedini osnivač jedinica lokalne samouprave (izuzev u javnim preduzećima), a koje se finansiraju iz budžeta.

Jedinice lokalne samouprave podnose Ministarstvu finansija izveštaje o platama isplaćenim u prethodnom mesecu najkasnije do 15. u tekućem mesecu, počev od januara 2010. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja iz stava 6. ovog člana.

Član 35

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Na bazi Programa Vlade o racionalizaciji broja zaposlenih u republičkoj administraciji doneće se kadrovski plan za 2010. godinu.

Član 36

U cilju praćenja izvršenja i propisa u vezi sa merama Vlade koji se odnose na reformu u broju zaposlenih, na sajtu Vlade, mesečno će se ažurirati podaci o promeni broja državnih službenika, nameštenika, državnih sekretara i zaposlenih u kabinetima ministara u odnosu na kadrovski plan. Pripremu podataka vršiće Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Služba za upravljanje kadrovima.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nisu obuhvaćeni kadrovskim planom, podatke o broju zaposlenih objavljuju na svom sajtu, a iste podatke dostavljaju i Ministarstvu finansija najkasnije do 15. u tekućem mesecu za prethodni mesec, počev od februara 2010. godine, dok za ostale korisnike javnih sredstava koji su uključeni u konsolidovani račun trezora te podatke dostavljaju nadležna ministarstva.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja iz stava 2. ovog člana.

Ukoliko direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nisu obuhvaćeni kadrovskim planom ne dostave podatke o broju zaposlenih, kako je predviđeno u stavu 2. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija može obustaviti prenos sredstava za plate iz budžeta Republike Srbije, dok se potrebni podaci ne dostave.

Član 37

U skladu sa zakonom kojim se određuje maksimalan broj izvršilaca u državnoj administraciji deo sredstva sa aproprijacija plata predviđenih budžetom Republike Srbije za plate zaposlenih koji će biti obuhvaćeni racionalizacijom, preneće se u tekuću budžetsku rezervu, a zatim iz nje na aproprijaciju 414 - Socijalna davanja zaposlenima, kod direktnog i indirektnog budžetskog korisnika za iznos potrebnih sredstava za isplatu otpremnina izvršiocima za čijim je radom prestala potreba.

Član 38

U cilju očuvanja administrativnih kapaciteta za evropske integracije, obezbediće se zadržavanje postojećeg broja zaposlenih i neophodno novo zapošljavanje, u okviru maksimalnog broja zaposlenih u republičkoj administraciji, a u skladu sa opštim i posebnim uslovima definisanim u "Finansijskom sporazumu između Vlade Republike Srbije i Komisije Evropskih Zajednica u vezi sa programom budžetske podrške Srbiji u okviru IPA komponente Pomoć tranziciji i izgradnja institucija za 2009. godinu".

Posebni uslovi se odnose na poslove vezane za kontrolu državne pomoći, decentralizovani sistem upravljanja sredstvima Evropske unije, budžetsku inspekciju i reviziju, centralnu jedinicu za harmonizaciju, izradu računovodstvenih propisa i standarda za korisnike budžetskih sredstava za finansiranje i računovodstvo.

Član 39

Ukoliko se u 2010. godini prihodi organizacija za obavezno socijalno osiguranje, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih finansijskim planovima za 2010. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, prilagoditi rashode smanjenim prihodima.

Član 40

U organizacijama za obavezno socijalno osiguranje i zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz javnih prihoda, radni odnos sa novim licima može se zasnovati na osnovu kadrovskog plana koji sačinjava nadležno ministarstvo.

Član 41

Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda postupe suprotno odredbama ovog zakona, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovim zakonom tom budžetskom korisniku.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Izuzetno od odredaba Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 34/03, 64/04, 84/04, 85/05, 101/05, 63/06, 106/06 i 5/09) i Zakona o Vojsci Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 116/07 i 88/09) kojima se uređuje usklađivanje, iznos penzije, najniži iznos penzije, iznos novčane naknade, iznos opšteg boda i iznos penzije vojnih osiguranika, utvrđen za oktobar 2008. godine povećanjem za 10% izvršenim zajedno sa redovnim usklađivanjem penzija u skladu sa odredbama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju - predstavlja osnov za isplatu penzije, odnosno novčane naknade i određivanje vrednosti opšteg boda za 2010. godinu, i neće se menjati u 2010. godini.

Vlada će pratiti monetarno-finansijska i ekonomska kretanja u 2010. godini i, u skladu s tim, može predložiti odgovarajuće mere.

Član 43

Obaveze po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada, po osnovu javnog duga poljoprivrednim osiguranicima, koje u skladu sa Zakonom o javnom dugu Republike Srbije po osnovu preuzimanja obaveza Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika nastalih po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada ("Službeni glasnik RS", br. 85/05 i 115/05) dospevaju u 2009. godini, izvršiće se u celosti u 2011. godini, uvećane za iznos kamate obračunate po stopi od 8,5% na godišnjem nivou.

Član 44

Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2009. godini.

Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.

U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.

Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje.

Član 45

Sredstva ostvarena od prodaje kapitala u postupku privatizacije koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji, u visini od 5%, izdvajaju se za isplatu naknade licima čija je imovina nacionalizovana.

Isplata sredstava iz stava 1. ovog člana vršiće se prema kriterijumima i postupku koji će se urediti posebnim zakonom.

Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.

Član 46

Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.

Član 47

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2010. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2009. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, zaključno sa 31. decembrom 2009. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.

Član 48

U skladu sa propisom kojim se određene nadležnosti prenose sa Republike na Autonomnu pokrajinu Vojvodinu, sredstva koja su planirana u budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, a neutrošena za finansiranje tih nadležnosti, unose se u tekuću budžetsku rezervu i usmeravaju budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine preko razdela Ministarstva finansija.

Za nove nadležnosti, koje će se finansirati kao povereni poslovi, iz tekuće budžetske rezerve sredstva se usmeravaju na odgovarajuću ekonomsku klasifikaciju transfera kod budžetskog korisnika.

Član 48a

Izuzetno u 2010. godini, iznos sredstava koji se opredeljuje za finansiranje političkih stranaka utvrđuje se na nivou sredstava opredeljenih Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 107/09) i neće se smanjiti primenom člana 5. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09 i 73/10).

Član 49

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2010. godine.

 

Samostalni član Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu

("Sl. glasnik RS", br. 91/2010)

Član 7

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".