ODLUKA

O OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "VERA GUCUNJA" SOMBOR

("Sl. list Grada Sombora", br. 12/2010)

Član 1

Ovom Odlukom, grad Sombor kao osnivač Predškolske ustanove "Vera Gucunja" Sombor, usaglašava osnivački akt sa važećim propisima, Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: Zakon) i Zakonom o predškolskom vaspitanju i obrazovanju (u daljem tekstu: poseban Zakon).

Član 2

Naziv ustanove je: Predškolska ustanova "Vera Gucunja" Sombor" (u daljem tekstu: Ustanova).

Sedište Ustanove je u Somboru, ul. Venac Vojvode Petra Bojovića br. 3.

Odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove donosi organ upravljanja uz saglasnost Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.

Član 3

Pretežna delatnost Ustanove je:

- 85.10 predškolsko obrazovanje.

Pored pretežne delatnosti Ustanova obavlja i delatnost kojom se obezbeđuju ishrana, nega, preventivno-zdravstvena i socijalna zaštita dece predškolskog uzrasta, a može da ostvaruje i posebne predškolske programe, odnosno prilagođene programe za decu sa smetnjama u razvoju i druge programe u skladu sa posebnim Zakonom.

Ustanova može da obavlja i proširenu delatnost, na osnovu odluke organa upravljanja donete uz saglasnost Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.

Delatnost Ustanove ne može se menjati bez saglasnosti

Član 4

Zemljišta, zgrade i druga sredstva koja su stečena, odnosno koja stekne Ustanova, u javnoj su svojini i koriste se za obavljanje njene delatnosti.

Član 5

Sredstva za obavljanje delatnosti Ustanove obezbeđuju se:

- iz budžeta Republike;

- iz budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine;

- iz budžeta grada Sombora;

- neposredno od korisnika - roditelja;

- iz donacija i sponzorstava;

- iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 6

U budžetu grada Sombora obezbeđuju se u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja sredstva za:

1) ostvarivanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja (poludnevni i celodnevni boravak, ishrana, nega i preventivna zaštita dece predškolskog uzrasta) u visini 80 odsto od ekonomske cene po detetu, uključujući u celosti sredstva za plate, naknade i druga primanja, socijalne doprinose na teret poslodavca, otpremnine, kao i pomoći zaposlenih u Ustanovi i ostale tekuće rashode;

2) stručno usavršavanje zaposlenih;

3) prevoz dece i njihovih pratilaca radi pohađanja pripremnog predškolskog programa na udaljenosti većoj od dva kilometra od sedišta Ustanove, odnosno prevoz, smeštaj i ishranu dece sa smetnjama u razvoju, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od Ustanove;

4) kapitalne izdatke;

5) zaštitu i bezbednost dece, u skladu sa propisanim merama iz člana 42. Zakona;

6) druge tekuće rashode, osim onih za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike Srbije.

Član 7

Skupština grada Sombora:

- daje saglasnost na Statut Ustanove, statusne promene, promenu delatnosti i početak i završetak radnog vremena u Ustanovi;

- donosi akt o mreži predškolskih ustanova na osnovu kriterijuma koje utvrdi Vlada;

- imenuje i razrešava članove Upravnog odbora;

- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi da Ustanova obavlja svoju delatnost;

- razmatra i usvaja izveštaje o radu Ustanove.

Gradonačelnik grada Sombora:

- utvrđuje cenu usluga i način i uslove regresiranja troškova boravka dece u Ustanovi u zavisnosti od materijalnog položaja porodice;

- razmatra izveštaj za prethodnu radnu godinu i program rada i daje saglasnost na planirana materijalna sredstva za njegovo ostvarivanje;

- utvrđuje manji, odnosno najviše 20% veći broj dece od broja koji se upisuje u vaspitnu grupu, u skladu sa kriterijumima, koje propisuje Ministar prosvete, ako ne postoji mogućnost za formiranje vaspitnih grupa u skladu sa članom 30. posebnog Zakona.

Član 8

Osnivač, odnosno organ kojeg ovlasti, ima pravo da naloži kontrolu poslovanja Ustanove i traži podnošenje izveštaja o radu Ustanove.

Član 9

Ustanova ima organe upravljanja, rukovođenja, stručne i savetodavne organe.

Organi Ustanove su:

- Upravni odbor;

- Direktor;

- Stručni organi i timovi

- Savet roditelja.

Član 10

Organ upravljanja Ustanove je Upravni odbor.

Upravni odbor ima devet članova uključujući i predsednika.

Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada Sombora, a predsednika biraju članovi, većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih u Ustanovi, roditelja i osnivača.

Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih predlaže Vaspitno-obrazovno veće, a iz reda roditelja - Savet roditelja, tajnim izjašnjavanjem.

Postupak predlaganja članova Upravnog odbora iz reda zaposlenih i iz reda roditelja regulisaće se Statutom Ustanove.

Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine, po postupku utvrđenom Zakonom i Statutom Ustanove.

Član 11

Upravni odbor Ustanove:

1) donosi Statut, Pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

2) donosi predškolski program obrazovanja i vaspitanja, razvojni plan, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;

3) utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Republike Srbije;

4) donosi finansijski plan Ustanove;

5) usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija;

6) raspisuje konkurs i bira direktora;

7) razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada;

8) donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;

9) odlučuje po žalbi, odnosno prigovoru na rešenje direktora;

10) obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti, Upravni odbor odgovara Skupštini grada kao osnivaču.

Član 12

Direktor rukovodi radom Ustanove.

Direktora Ustanove bira Upravni odbor na osnovu konkursa, po pribavljenom mišljenju Vaspitno-obrazovnog veća i uz saglasnost Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, a po postupku i pod uslovima propisanom Zakonom i Statutom Ustanove.

Direktor Ustanove bira se na period od četiri godine, a mandat mu teče od dana stupanja na dužnost.

Član 13

Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.

Osim poslova utvrđenih Zakonom i Statutom Ustanove, direktor:

1) planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti Ustanove;

2) stara se o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju, ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;

3) stara se o ostvarivanju razvojnog plana Ustanove;

4) odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa Zakonom;

5) sarađuje sa organima Grada, organizacijama i udruženjima;

6) organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnih saradnika;

7) planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnog saradnika;

8) preduzima mere u slučajevima povreda zabrana iz čl. 44. do 46. Zakona i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu;

9) preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika, kao i drugih inspekcijskih organa;

10) stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka o Ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;

11) stara se o blagovremenom objavljivanju i obaveštavanju zaposlenih, roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i Upravnog odbora o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove i ovih organa;

12) saziva i rukovodi sednicama Vaspitno-obrazovnog veća, bez prava odlučivanja;

13) obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;

14) sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima dece;

15) podnosi izveštaje o svom radu i radu Ustanove Upravnom odboru, najmanje dva puta godišnje;

16) donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

17) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih, u skladu sa Zakonom.

Direktor Ustanove za svoj rad odgovara Upravnom odboru i Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje.

Član 14

Dužnost direktora Ustanove prestaje: istekom mandata, na lični zahtev, sticanjem uslova za mirovanje radnog odnosa, prestankom radnog odnosa i razrešenjem. Odluku o prestanku dužnosti direktora donosi Upravni odbor.

Upravni odbor razrešava direktora Ustanove u slučajevima utvrđenim Zakonom i Statutom Ustanove, a odluka o razrešenju direktora podleže saglasnosti Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.

Član 15

Ako direktoru Ustanove prestane dužnost, a nije raspisan konkurs ili Upravni odbor nije doneo odluku o izboru ili je Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje doneo akt kojim je odbijeno davanje saglasnosti na odluku Upravnog odbora, do izbora direktora Upravni odbor postavlja vršioca dužnosti direktora.

Ako Upravni odbor ne postavi vršioca dužnosti direktora u slučajevima iz stava 1. ovog člana ili ne donese odluku po ponovljenom konkursu, odnosno Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje ne da saglasnost na odluku po ponovljenom konkursu, vršioca dužnosti direktora postavlja Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, u roku od sedam dana od dana saznanja za nastupanje razloga za postavljenje.

Za vršioca dužnosti direktora Ustanove ne može biti postavljeno lice koje u postupku izbora za direktora nije dobilo saglasnost.

Za vršioca dužnosti direktora Ustanove može da bude postavljen vaspitač i stručni saradnik, najduže šest meseci.

Član 16

Stručni organi Ustanove su: Vaspitno-obrazovno veće, Stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara, Aktiv za razvojno planiranje i drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom.

Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa utvrđuje se Statutom Ustanove, u skladu sa Zakonom.

Član 17

Ustanova ima Savet roditelja, kao savetodavni organ.

Struktura i broj članova Saveta roditelja utvrđuju se Statutom Ustanove, imajući u vidu sve oblike rada sa decom u Ustanovi, u skladu sa Zakonom.

Član 18

Savet roditelja:

1) predlaže predstavnike roditelja dece u Upravnom odboru;

2) predlaže svog predstavnika u stručni aktiv za razvojno planiranje i u druge timove Ustanove;

3) predlaže mere za osiguranje kvaliteta i unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada;

4) razmatra predlog programa obrazovanja i vaspitanja, razvojnog plana, godišnjeg plana rada, izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i o samovrednovanju;

5) razmatra namenu korišćenja sredstava od donacija i od proširene delatnosti Ustanove;

6) predlaže Upravnom odboru namenu korišćenja sredstava prikupljenih od roditelja;

7) razmatra i prati uslove za rad Ustanove, uslove za odrastanje, bezbednost i zaštitu dece;

8) učestvuje u postupku propisivanja mera iz člana 42. Zakona;

10) daje saglasnost na program i organizovanje ekskurzije i razmatra izveštaj o njihovom ostvarivanju;

11) razmatra i druga pitanja utvrđena Statutom.

Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru, direktoru i stručnim organima Ustanove.

Način izbora Saveta roditelja Ustanove uređuje se Statutom, a rad Poslovnikom Saveta.

Član 19

Zaposleni u Ustanovi ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa Zakonom o štrajku, pod uslovom da se obezbedi minimum procesa rada, koji predstavlja boravak, negu, čuvanje i ishranu dece.

Ustanova je dužna da za vreme štrajka obezbedi rad u svim objektima, koji se sastoji u:

- prijemu dece;

- organizovanju zbrinjavanja dece u smislu organizovanja slobodnih aktivnosti;

- pružanju pune nege;

- ishrani dece za vreme boravka u Ustanovi.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 2. ovog člana utvrđuje direktor po pribavljenom mišljenju štrajkačkog odbora.

Član 20

Obavezuje se Predškolska ustanova "Vera Gucunja" Sombor da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut, organizaciju i način rada sa ovom Odlukom, Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i Zakonom o predškolskom vaspitanju i obrazovanju.

Član 21

Upravni odbor i direktor Ustanove imenovani pre stupanja na snagu ove Odluke obavljaće poslove iz svoje nadležnosti do isteka mandata.

Član 22

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Predškolske ustanove "Vera Gucunja" Sombor ("Sl. list opštine Sombor", br. 7/2003 i br. 21/2004).

Član 23

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".