ODLUKA

O OSNIVANJU ISTORIJSKOG ARHIVA U KRUŠEVCU

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst i 6/2010)

Član 1

Ovom Odlukom vrši se usaglašavanje postojeće organizacije rada sa Zakonom o javnim službama ustanove Istorijskog arhiva u Kruševcu (u daljem tekstu: Ustanova) u odnosu na određivanje organa ustanove.

Član 2

Delatnost Ustanove je:

9101 - delatnost arhiva

5811 - izdavanje knjiga, brošura, muzičkih knjiga i drugih publikacija

5814 - izdavanje časopisa i sličnih periodičnih izdanja

5819 - ostala izdavačka delatnost

7220 - istraživanje i razvoj u humanističkim naukama

6209 - ostale aktivnosti u vezi sa informacionom tehnologijom

4799 - trgovina na malo knjigama, novinama i pisaćim materijalom

5819 - ostala izdavačka delatnost

Istorijski arhiv kao ustanova može, bez upisa u sudski registar da obavlja i druge delatnosti koje služe delatnosti upisanoj u registar, koje uobičajeno obavljaju te delatnosti, u manjem obimu ili privremeno.

Delatnost Istorijskog arhiva ne može se menjati bez saglasnosti osnivača.

Član 3

Organi ustanove su: direktor, upravni i nadzorni odbor.

Član 4

Upravni odbor ustanove ima 7 članova.

Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.

Upravni odbor čine: 2 predstavnika zaposlenih u ustanovi i 5 predstavnika lokalne samouprave.

Predstavnici zaposlenih imenuju se na predlog reprezentativnog sindikata ustanove, odnosno na predlog većine zaposlenih.

Najmanje jedna polovina članova upravnog odbora iz reda zaposlenih mora da bude iz reda nosilaca osnovne - programske delatnosti.

Član 4a

Upravni odbor Ustanove:

1. donosi statut,

2. donosi druge opšte akte ustanove, predviđene zakonom i statutom,

3. utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku,

4. odlučuje o poslovanju ustanove,

5. donosi programe rada ustanove, na predlog direktora,

6. donosi godišnji finansijski plan,

7. usvaja godišnji obračun,

8. usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju,

9. daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,

10. raspisuje konkurs za izbor direktora i daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora,

11. zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u istoj ustanovi na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu,

12. odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i statutom.

Saglasnost na akte iz stava 1. tačka 1, 5, 6 i 9 daje Skupština grada Kruševca.

Član 5

Nadzorni odbor ima 3 člana i to: 2 člana predstavnika osnivača i 1 člana iz reda zaposlenih u Ustanovi.

Nadzorni odbor:

- vrši nadzor nad poslovanjem, pregleda godišnji izveštaj i godišnji obračun,

- o rezultatima nadzora u pismenom obliku obaveštava Upravni odbor i osnivača.

Član 6

Ustanovom rukovodi direktor.

Direktora ustanove imenuje i razrešava osnivač.

Direktor ustanove imenuje se na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na period od četiri godine, i može biti ponovo imenovan.

Uslovi za izbor kandidata za direktora ustanove utvrđuju se statutom ustanove.

Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.

Postupak raspisivanja i sprovođenja konkursa za izbor direktora bliže se uređuje statutom ustanove.

Član 6a

Postupak imenovanja vršioca dužnosti direktora kao i prestanak dužnosti direktora bliže se uređuje statutom ustanove, u skladu sa zakonom.

Član 6b

Direktor Ustanove:

1. organizuje i rukovodi radom ustanove,

2. donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i statutom ustanove,

3. izvršava odluke upravnog odbora ustanove,

4. zastupa ustanovu,

5. stara se o zakonitosti rada ustanove,

6. odgovoran je za sprovođenje programa rada ustanove,

7. odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje ustanove,

8. vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom ustanove.

Saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova daje Gradsko veće grada Kruševca.

Član 7a

Ustanova, pored direktora, može imati jednog ili više umetničkih, odnosno programskih direktora koji rukovode umetničkim, odnosno stručnim poslovima i za njih su odgovorni.

Način i uslovi za izbor, kao i postupak za razrešenje umetničkog odnosno programskog direktora, utvrđuje se statutom ustanove, u skladu sa zakonom.

Član 7b

U ustanovi se može obrazovati umetnički, programski odnosno stručni savet.

Sastav, nadležnost i način rada umetničkog, programskog i stručnog saveta, bliže se uređuju statutom ustanove.

 

Samostalni članovi Odluke
o izmenama i dopunama Odluke o usaglašavanju organizacije rada Istorijskog arhiva u Kruševcu sa Zakonom o javnim službama

("Sl. list grada Kruševca", br. 6/2010)

Član 8

Ustanova će u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke usaglasiti Statut sa ovom odlukom.

Član 9

Do imenovanja organa Ustanove po odredbama ove odluke, organi Ustanove nastavljaju rad prema propisima koji su važili na dan njihovog imenovanja, uključujući i pravila za slučaj prestanka dužnosti.

Član 10

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o usaglašavanju organizacije rada Istorijskog arhiva u Kruševcu sa Zakonom o javnim službama obuhvata:
Odluku o usaglašavanju organizacije rada Istorijskog arhiva u Kruševcu sa Zakonom o javnim službama, koja je objavljena u "Sl. listu opštine Kruševac", broj 13/91 i izmene i dopune Odluke, koja je objavljena u "Sl. listu grada Kruševca", broj 14/08 i 15/08.

U prečišćenom tekstu Odluke o usaglašavanju organizacije rada Istorijskog arhiva u Kruševcu sa Zakonom o javnim službama ("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009) nije sadržan član 7. tako da su članovi 7a i 7b, predviđeni Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o usaglašavanju organizacije rada Istorijskog arhiva u Kruševcu sa Zakonom o javnim službama ("Sl. list grada Kruševca", br. 6/2010) pozicionirani posle člana 6b.