PRAVILNIK
O STANDARDIMA RADA MERILIMA I KRITERIJUMIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA DNEVNOG BORAVKA DECE I MLADIH SA SMETNJAMA U RAZVOJU

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 12/2010)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se standardi rada i merila i kriterijumi za utvrđivanje cene usluga Dnevnog boravka dece i mladih sa smetnjama u razvoju (u daljem tekstu: Dnevni boravak).

Član 2

Deci i mladima sa smetnjama u razvoju u Dnevnom boravku obezbeđuje se dnevni boravak, ishrana, prevoz, radno osposobljavanje, zdravstvena zaštita za vreme trajanja boravka, vaspitno obrazovni rad, osposobljavanje za rad i radne aktivnosti, kulturno zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesovanju kao i stručni rad na ublažavanju posledica smetnji u razvoju.

Član 3

Uslugu Dnevnog boravka mogu koristiti deca i mladi uzrasta od 7 do 30 godina sa lakom ili umerenom mentalnom ometenošću, autizmom i višestrukom ometenošću, ako je u zavisnosti od stepena i vrste ometenosti, mogućnosti i potreba ovih lica i iz drugih razloga, ovakav oblik zaštite najcelishodniji.

Uslugu Dnevnog boravka mogu koristiti lica čije je prebivalište na teritoriji grada Valjeva.

Kontraindikacije za prijem su:

- psihoze,

- teški i neregulisani EPI napadi

- neki oblici poremećaja ponašanja koji isključuju boravak korisnika u Dnevnom boravku, prema proceni Komisije za prijem korisnika.

Član 4

Dnevni boravak se obezbeđuje svakog radnog dana, u trajanju od osam sati dnevno u vremenskom intervalu od 7,00 do 15,00 časova.

Rad sa korisnicima Dnevnog boravka organizuje se kroz:

- rad u grupama koje se formiraju zavisnosti od vrste i stepena ometenosti u razvoju, i

- individualni rad sa korisnicima.

Član 5

Za organizovanje i realizovanje aktivnosti Dnevnog boravka pravno lice sa kojim grad zaključi ugovor o pružanju usluge dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju (u daljem tekstu: pružalac usluge) treba da obezbedi:

1. jednog koordinatora (sedmi stepen stručne spreme društvenog smera - psiholog, pedagog, socijalni radnik, sociolog, defektolog, politikolog) sa 40 sati nedeljno,

2. jednog defektologa (sedmi stepen stručne spreme - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju ili Defektološki fakultet sa specijalnom edukacijom i rehabilitacijom osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju) sa 40 sati nedeljno,

3. jednog psihologa (sedmi stepen stručne spreme - Filozofski fakultet smer psihologija) sa 4 sata nedeljno,

4. jednog logopeda (sedmi stepen stručne spreme - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju ili Defektološki fakultet) sa 4 sata nedeljno,

5. jednog višeg radnog terapeuta (šesti stepen stručne spreme - viša škola zdravstvenog smera, visoka zdravstvena škola strukovnih studija, viša pedagoška škola sa 40 sati nedeljno,

6. jednog radnog terapeuta (četvrti stepen stručne spreme društvenog smera) sa 40 sati nedeljno,

7. jednu medicinsku sestru (četvrti stepen stručne spreme - srednja medicinska škola) sa 40 sati nedeljno,

8. jednog administrativno-finansijskog radnika (četvrti stepen stručne spreme, gimnazija ili ekonomska škola) sa 40 sati nedeljno,

9. jednu servirku (PK radnik, dve godine srednje škole ili osnovna škola) sa 40 sati nedeljno,

10. jednog domara (treći stepen stručne spreme i položen vozački ispit B kategorije) sa 20 sati nedeljno.

Član 6

Prijem korisnika u Dnevni boravak vrši se na osnovu rešenja Centra za socijalni rad o priznavanju prava na dnevni boravak za decu i mlade sa smetnjama u razvoju.

Centar za socijalni rad priznaje pravo na dnevni boravak po postupku propisanom Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana u gradu Valjevu, po prethodno pribavljenom mišljenju Komisije za prijem korisnika.

Komisiju za prijem korisnika obrazuje Centar za socijalni rad i sastavljena je od pet članova i to: socijalnog radnika, psihologa, pravnika, defektologa i radnog terapeuta. Socijalni radnik, psiholog i pravnik su predstavnici Centra a defektolog i radni terapeut su predstavnici pružaoca usluge.

Član 7

Pružalac usluge je u obavezi da primi korisnika kome je pravosnažnim rešenjem priznato pravo na dnevni boravak ukoliko ima slobodnih mesta.

Ukoliko nema slobodnih mesta korisnik se stavlja na listu čekanja.

Kapacitet Dnevnog boravka je 30 korisnika.

Član 8

Uz zahtev za prijem u Dnevni boravak roditelj, staratelj odnosno hranitelj dužan je da priloži:

1. rešenje Centra za socijalni rad o priznavanju prava na dnevni boravak za decu i mlade sa smetnjama u razvoju,

2. fotokopiju zdravstvene knjižice,

3. potvrdu lekara da korisnik može boraviti u kolektivu.

Član 9

Korisnik se prima na adaptacioni period do 3 meseca.

Period adaptacije utvrđuje Komisija za prijem korisnika.

Nakon isteka perioda adaptacije Stručni tim Dnevnog boravka (u daljem tekstu: Stručni tim) dostavlja Komisiji za prijem korisnika izveštaj o toku perioda adaptacije koja daje svoje mišljenja o tome da li se korisnik adaptirao na uslove u Dnevnom boravku ili ne.

Ukoliko je mišljenje Komisije za prijem korisnika da se korisnik nije adaptirao na uslove u Dnevnom boravku, donosi se rešenje o prestanku prava.

Stručni tim sačinjavaju: koordinator, defektolog, psiholog, radni terapeut i medicinska sestra pružaoca usluge i isti obrazuje pružalac usluge.

Član 10

Smetnje za boravak korisnika u Dnevnom boravku su:

1. somatska stanja:

- infektivne bolesti (boginje, šarlah, žutica...)

- stanja sa povišenom temperaturom, zapaljenja i sl.

- dijareje,

- vašljivost,

- šuga.

2. neuropsihijatrijska stanja:

- psihomotorna uznemirenost sa izraženom destrukcijom, agresijom i autoagresijom,

- psihotični šubovi,

- psihotičke epizode osoba sa mentalnom retardacijom,

- periodi pogoršanja sa neregulisanim napadima kod osoba sa epilepsijom.

Član 11

Korisnik ne može dolaziti u Dnevni boravak sve dok traju smetnje iz čl. 9. ovog Pravilnika.

U slučaju da se kod korisnika, u toku boravka, pojavi neka od navedenih smetnji, koordinator o tome odmah, bez odlaganja, obaveštava njegovog roditelja, staratelja odnosno hranitelja koji je u obavezi da, ukoliko za to postoje objektivne mogućnosti, preuzme korisnika iz objekta Dnevnog boravka.

Član 12

Obaveza je roditelja, staratelja odnosno hranitelja da prilikom prvog dolaska korisnika u Dnevni boravak, nakon prestanka smetnji iz čl. 8. ovog Pravilnika, priloži i potvrdu lekara da korisnik može boraviti u kolektivu.

Član 13

U slučaju nepoštovanja napred navedenih obaveza, Stručni tim upozorava roditelja, staratelja odnosno hranitelja korisnika o posledicama nepoštovanja njihovih obaveza.

U slučaju da roditelj, staratelj odnosno hranitelj i pored upozorenja, nastavi sa neizvršavanjem svojih obaveza, korisniku može prestati pravo na dnevni boravak.

Član 14

Korisniku prestaje pravo:

- kada prestane neki od napred predviđenih osnova (prebivalište, godine života, neodgovarajuća kategorija),

- kada Stručni tim oceni da se opšte stanje ili ponašanje korisnika izmenilo do te mere da za njegov dalji boravak nema uslova,

- zbog neopravdanog nedolaska korisnika u kontinuitetu preko 60 dana, ako je kapacitet popunjen i ako postoji lista čekanja,

- zbog kontinuiranog neizvršavanja obaveza roditelja, staratelja odnosno hranitelja korisnika, po proceni Stručnog tima,

- u slučaju procene Centra za socijalni rad da se prema korisniku primeni drugi, adekvatniji oblik socijalne zaštite.

Član 15

Pri utvrđivanju cene usluge dnevnog boravka polazi se od aktivnosti koje usluga obuhvata utvrđenih Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana u gradu Valjevu i ugovorom o pružanju usluge dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju, dužine njihovog trajanja i strukture cene usluge.

Član 16

Strukturu cene usluge dnevnog boravka čine sredstva namenjena za:

- zaradu, naknade i ostala primanja zaposlenih u skladu sa ovim Pravilnikom i ugovorom o pružanju usluge dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju zaključenim sa pružaocem usluge,

- zakonom utvrđene obaveze,

- ukupne materijalne troškove vezane za pružanje usluge dnevnog boravka u skladu sa propisanim normativima i standardima po najpovoljnijim tržišnim cenama ovih troškova,

- ostale materijalne i nematerijalne troškove vezane za pružanje usluge (kancelarijski materijal, telefon, sanitarni pregled radnika i dr).

Cenu usluge dnevnog boravka utvrđuje Odeljenje Gradske uprave za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove Valjevo nadležno za poslove socijalne zaštite, u mesečnom iznosu, u skladu sa ovim Pravilnikom.

Cena usluge se može menjati ukoliko se troškovi života povećaju za preko 10%.

Član 17

Sredstva za finansiranje usluge dnevnog boravka obezbeđuju se u budžetu grada Valjeva i iz drugih izvora.

Član 18

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".