POSLOVNIK VLADE

AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 22/2010)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Poslovnikom Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuju se način rada i odlučivanja Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajinska vlada) i njenih radnih tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Pokrajinske vlade.

Pitanja koja se odnose na način rada Pokrajinske vlade, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Pokrajinske vlade.

Član 2

Sve imenice koje se u ovom poslovniku koriste u muškom rodu, istovremeno obuhvataju i imenice u ženskom rodu.

Imenice koje označavaju službene pozicije, položaje i funkcije u Pokrajinskoj vladi, koriste se u obliku koji izražava pol lica koje je njihov nosilac.

Član 3

Pokrajinsku vladu predstavlja predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik Pokrajinske vlade koga on odredi.

Član 4

Radi razmatranja načelnih i drugih pitanja iz delokruga Pokrajinske vlade obrazuje se Kolegijum predsednika Pokrajinske vlade, kao stručno savetodavno telo.

Kolegijum predsednika sačinjavaju: predsednik Pokrajinske vlade, potpredsednici Pokrajinske vlade i sekretar Pokrajinske vlade.

Član 5

U vršenju svojih prava i dužnosti, Pokrajinska vlada radi i odlučuje kolektivno.

Pokrajinska vlada odgovara za svoj rad u skladu sa načelima kolektivne odgovornosti i pojedinačne odgovornosti svakog člana.

Član 6

Pokrajinska vlada radi i odlučuje o poslovima iz svoje nadležnosti na sednici kojoj prisustvuje većina članova Pokrajinske vlade.

U naročito opravdanim i hitnim slučajevima, predsednik Pokrajinske vlade može odlučiti da se sednica Pokrajinske vlade održi i ako nije prisutna većina članova Pokrajinske vlade, a da odsutni članovi Pokrajinske vlade glasaju putem telefona ili umreženog personalnog računara.

Pojedine poslove Pokrajinske vlade vrše radna tela, predsednik, potpredsednici i članovi Pokrajinske vlade.

Član 7

Pokrajinska vlada ima pečat okruglog oblika, sa grbom Republike Srbije i grbom Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajina) i tekstom "Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine, Novi Sad" koji je ispisan na srpskom jeziku ćiriličkim pismom, mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.

Sekretar Pokrajinske vlade stara se o čuvanju pečata Pokrajinske vlade i odgovoran je za njegovu upotrebu.

II RADNA TELA POKRAJINSKE VLADE

1. Stalna radna tela Pokrajinske vlade

Član 8

Radi efikasnijeg rada Pokrajinske vlade u izvršavanju zakona, drugih propisa i opštih akata i obavljanja drugih poslova određenih Statutom Pokrajine i aktima Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština), Pokrajinska vlada obrazuje odbore i komisije, kao stalna radna tela.

Stalno radno telo: ocenjuje podobnost materijala za razmatranje i odlučivanje na sednici Pokrajinske vlade, ocenjuje celishodnost predloženih rešenja, zaključaka i mera; usklađuje ocene i stavove obrađivača i drugih zainteresovanih subjekata i utvrđuje zaključke i predloge za Pokrajinsku vladu.

Na način rada stalnih radnih tela Pokrajinske vlade shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o načinu rada Pokrajinske vlade.

Član 9

Pokrajinska vlada, kao stalna radna tela, ima sledeće odbore:

1. Odbor za propise i upravu;

2. Odbor za ekonomska pitanja i budžet;

3. Odbor za javne službe.

Član 10

Pokrajinska vlada, kao stalna radna tela, ima sledeće komisije:

1. Komisiju za odbranu i bezbednost;

2. Komisiju za kadrovska i administrativna pitanja;

3. Komisiju za međunacionalne odnose, crkve i verske zajednice;

4. Komisiju za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija.

Član 11

Odbor za propise i upravu razmatra nacrte propisa i opštih akata, predloge akata koje donosi Pokrajinska vlada i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine koja se odnose na:

1. organizaciju i način rada Pokrajinske vlade;

2. organizaciju, rad i nadležnost pokrajinskih organa uprave, organizacija i službi;

3. imovinu pokrajine i svojinsko pravne odnose;

4. lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju;

5. izbore za pokrajinske organe; neposredno izjašnjavanje građana;

6. prekršaje i mrežu sudova na teritoriji Pokrajine;

7. radne odnose, plate i ostala primanja iz radnog odnosa, zapošljavanje i zaštitu na radu u pokrajinskim organima;

8. razvoj informacionog sistema pokrajinskih organa uprave i lokalne samouprave;

9. druge poslove iz oblasti koje nisu u nadležnosti drugih radnih tela.

Član 12

Odbor za ekonomska pitanja i budžet razmatra nacrte propisa i opštih akata, predloge akata koje donosi Pokrajinska vlada i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine koja se odnose na:

1. pokrajinski budžet;

2. strategiju i politiku razvoja Pokrajine;

3. privatizaciju, poslovno i finansijsko prestrukturiranje preduzeća; strukturno prilagođavanje privrede, industriju; investiciona ulaganja; mala i srednja preduzeća; preduzetništvo;

4. energetiku i mineralne sirovine;

5. urbanizam, arhitekturu i prostorno planiranje; graditeljstvo i stambene i komunalne poslove;

6. agrarni budžet; poljoprivredu, podsticanje i unapređenje poljoprivredne proizvodnje; poljoprivredno zemljište, stočarstvo, ribarstvo, šumarstvo, lovstvo, vodoprivredu; prehrambenu industriju; razvoj sela;

7. štete od elementarnih nepogoda;

8. saobraćaj i telekomunikacije;

9. tržište i cene;

10. robne rezerve;

11. turizam i usluge;

12. međuregionalnu saradnju;

13. zaštitu i unapređenje životne sredine;

14. druge poslove u oblasti privrede i finansija.

Član 13

Odbor za javne službe razmatra nacrte propisa i opštih akata, predloge akata koje donosi Pokrajinska vlada i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine koja se odnose na:

1. razvoj i unapređenje naučnoistraživačke delatnosti;

2. predškolsko, osnovno, srednje, više i visoko obrazovanje; učenički i studentski standard;

3. razvoj i unapređenje kulture i umetničkog stvaralaštva; zaštitu kulturnih dobara;

4. organizaciju zdravstvene zaštite; zdravstveno osiguranje;

5. penzijsko i invalidsko osiguranje; boračko-invalidsku zaštitu; socijalnu zaštitu;

6. porodično-pravnu zaštitu; društvenu brigu o deci;

7. fizičku kulturu i sport; omladinu;

8. javno informisanje;

9. radne odnose, zarade i ostala primanja iz radnog odnosa; zapošljavanje; zaštitu na radu;

10. ravnopravnost polova;

11. druge poslove u oblasti javnih službi.

Član 14

Komisija za odbranu i bezbednost: razmatra predloge akata koje donosi Pokrajinska vlada i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine koja se odnose na odbranu i funkcionisanje civilne zaštite, kao i na delovanje organa Pokrajine u vanrednim situacijama; prati i razmatra stanje javne bezbednosti u Pokrajini, ostvaruje saradnju sa nadležnim republičkim i pokrajinskim organima i predlaže mere nadležnim organima za prevazilaženje problema u oblasti javne bezbednosti.

Član 15

Komisija za kadrovska i administrativna pitanja: donosi rešenja o ostvarivanju prava po osnovu rada za članove Pokrajinske vlade i zamenike pokrajinskih sekretara; razmatra i daje mišljenje o predlozima pokrajinskih sekretara za kadrovska rešenja iz delokruga pokrajinskog sekretarijata, priprema i predlaže Pokrajinskoj vladi druga kadrovska rešenja iz nadležnosti Pokrajinske vlade; razmatra zahteve i podnosi Pokrajinskoj vladi predloge za odobravanje službenih putovanja u inostranstvo članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara, pokrajinskih službenika i nameštenika, kao i drugih lica kada su u sastavu delegacije Pokrajinske vlade; donosi rešenja o platama, naknadama i drugim primanjima članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara, postavljenih i razrešenih lica u organima pokrajinske uprave, službama upravama (u daljem tekstu: organi pokrajinske uprave); obavlja i druge poslove utvrđene aktima Pokrajinske vlade.

Član 16

Komisija za međunacionalne odnose, crkve i verske zajednice: prati službenu upotrebu jezika i pisama manjinskih nacionalnih zajednica na teritoriji Pokrajine; prati ostvarivanje prava manjinskih nacionalnih zajednica na teritoriji Pokrajine; razmatra sva aktuelna pitanja iz oblasti vera i verskih zajednica; prati ostvarivanje odnosa i saradnju sa verskim zajednicama i njihov položaj; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Pokrajinske vlade.

Član 17

Komisija za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija: predlaže kriterijume za raspodelu službenih zgrada i poslovnih prostorija, razmatra zahteve i odlučuje o rasporedu službenih zgrada i poslovnih prostorija na korišćenje organima pokrajinske uprave; utvrđuje potrebe njihovog opremanja; utvrđuje predlog ugovora o korišćenju uz naknadu poslovnog prostora u vlasništvu Pokrajine; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Pokrajinske vlade.

Član 18

Stalno radno telo čine predsednik, zamenik predsednika i određeni broj članova koji ne može biti manji od tri.

Predsednika stalnog radnog tela imenuje Pokrajinska vlada, po pravilu iz reda potpredsednika Pokrajinske vlade.

Zamenika predsednika stalnog radnog tela imenuje Pokrajinska vlada iz reda članova Pokrajinske vlade.

Članove stalnog radnog tela Pokrajinska vlada može imenovati iz reda članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara i lica koja postavlja Pokrajinska vlada.

Većinu članova stalnog radnog tela čine članovi Pokrajinske vlade.

Članovi Komisije za odbranu i bezbednost i Komisije za kadrovska i administrativna pitanja mogu biti samo članovi Pokrajinske vlade.

Jedan član Komisije za raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija obavezno je iz reda lica koje imenuje ili postavlja Skupština.

Član 19

Stalno radno telo ima sekretara.

Sekretar pomaže predsedniku stalnog radnog tela u pripremanju sednice stalnog radnog tela, stara se o blagovremenom i kvalitetnom izvršavanju poslova stalnog radnog tela, obavlja koordinaciju sa organima pokrajinske uprave i drugim organima i organizacijama.

Stručne, administrativne i operativne poslove za potrebe stalnih radnih tela obavlja Sekretarijat Pokrajinske vlade.

Član 20

Na predlog obrađivača, predsednik stalnog radnog tela može na sednicu stalnog radnog tela pozvati predstavnika organa, preduzeća, ustanove i drugog pravnog lica kad se razmatra pitanje od interesa za ove subjekte.

2. Povremena radna tela Pokrajinske vlade

Član 21

Za razmatranje pitanja u vezi sa vođenjem politike Pokrajinske vlade u određenim oblastima, odnosno za obavljanje određenih zadataka, Pokrajinska vlada može obrazovati povremena radna tela (savete, komisije, radne grupe, ekspertske grupe i dr.).

Predsednika povremenog radnog tela i njegovog zamenika imenuje Pokrajinska vlada, po pravilu iz reda članova Pokrajinske vlade.

Članove povremenog radnog tela imenuje Pokrajinska vlada iz reda članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara, lica koja postavlja Pokrajinska vlada i drugih lica, stručnjaka za određene oblasti.

Zadaci i sastav povremenih radnih tela utvrđuju se aktom o njihovom obrazovanju.

Na način rada povremenih radnih tela shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o načinu rada stalnih radnih tela, ako aktom o njihovom obrazovanju nije drugačije određeno.

Stručne, administrativne i operativne poslove za potrebe povremenih radnih tela obavlja organ pokrajinske uprave u čiji delokrug pretežno spadaju poslovi za čije je obavljanje povremeno radno telo obrazovano

3. Sednica radnog tela Pokrajinske vlade

Član 22

Predsednik radnog tela saziva sednicu radnog tela, predlaže dnevni red i predsedava sednicom.

U slučaju odsutnosti predsednika radnog tela, sednicu saziva i sednicom predsedava zamenik predsednika, a u njegovoj odsutnosti član radnog tela koji je i član Pokrajinske vlade.

Sednice radnog tela se održavaju po pravilu najkasnije 24 sata pre sednice Pokrajinske vlade.

Član 23

Radno telo radi u sednici kojoj prisustvuje većina njegovih članova.

Radno telo odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Član 24

Poziv za sednicu radnog tela sa predlogom dnevnog reda i materijalima za razmatranje dostavlja se članovima radnog tela po pravilu tri dana pre održavanja sednice, ukoliko zbog hitnosti nije nužno da se o pojedinim pitanjima radno telo izjasni u kraćem roku.

4. Posebne odredbe o radu stalnih radnih tela

Član 25

Za razmatranje, pripremu i davanje predloga o određenim pitanjima i obavljanje drugih zadataka iz svoje nadležnosti, stalna radna tela mogu obrazovati stručne timove.

Članovi stručnog tima mogu biti članovi Pokrajinske vlade, zamenici pokrajinskih sekretara, lica koja postavlja Pokrajinska vlada, kao i druga lica - stručnjaci za određene oblasti koje su povezane sa zadacima stručnog tima.

Član 26

Radna tela mogu, na zajedničkoj sednici, da razmatraju materijale od interesa za dva ili za više radnih tela.

Svako radno telo zasebno odlučuje na zajedničkoj sednici.

Ako radna tela na odvojenim sednicama razmatraju iste materijale, međusobno se obaveštavaju o stavovima koje su zauzeli.

U slučaju različitih stavova, predsednici radnih tela ili njihovi zamenici, usklađuju stavove. Ukoliko se stavovi ne usklade, predsednik Pokrajinske vlade odlučuje da li će sporno pitanje uvrstiti u predlog dnevnog reda Pokrajinske vlade ili će ga vratiti radnim telima na ponovni postupak.

Član 27

Radno telo može odložiti razmatranje materijala ako sednici ne prisustvuje predstavnik obrađivača.

Kao predstavnik obrađivača smatra se pokrajinski sekretar, zamenik pokrajinskog sekretara, starešina organa pokrajinske uprave, službe i uprave, pomoćnik pokrajinskog sekretara i pomoćnik starešine organa pokrajinske uprave, službe i uprave.

Radno telo može da zaključi da se materijal vrati na doradu obrađivaču.

Član 28

O stavovima i zaključcima radnog tela o pojedinim pitanjima koja se ne predlažu Pokrajinskoj vladi za razmatranje, priprema se beleška koja se dostavlja obrađivaču i Sekretarijatu Pokrajinske vlade.

Član 29

O razmatranom materijalu radno telo podnosi Pokrajinskoj vladi izveštaj koji sadrži: podatak o prisustvu članova radnog tela i predstavnika organa pokrajinske uprave pozvanih na sednicu radnog tela; mišljenja, konstatacije i stavove o razmatranom materijalu; zaključak kojim se Pokrajinskoj vladi predlaže da donese ili ne donese akt, odnosno da utvrdi ili ne utvrdi predlog akta; predlog radnog tela da se materijal prihvati ili ne prihvati; predloge zaključaka u formi u kojoj Pokrajinska vlada treba da ih usvoji i, po potrebi, predloge za predstavnike i poverenike Pokrajinske vlade u Skupštini.

Izveštaj sadrži konstataciju da li se obrađivač materijala saglasio sa utvrđenim stavovima radnog tela i izdvojena mišljenja članova radnog tela.

Ako obrađivač nije saglasan sa stavovima radnog tela, sporna pitanja se unose u izveštaj.

Radno telo određuje izvestioca na sednici Pokrajinske vlade.

III SEDNICA POKRAJINSKE VLADE

1. Priprema materijala

Član 30

Materijale za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade obrađivači pripremaju na način utvrđen ovim poslovnikom.

Član 31

Predlozi i materijali za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade dostavljaju se preko Sekretarijata Pokrajinske vlade.

Materijale za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade mogu podneti članovi Pokrajinske vlade, radna tela Pokrajinske vlade i organi pokrajinske uprave, službe i uprave.

Akt za razmatranje i odlučivanje na sednici Pokrajinske vlade može podneti organ pokrajinske uprave u čijem je delokrugu materija na koju se akt odnosi.

Skupštine jedinica lokalne samouprave sa teritorije Pokrajine, preduzeća, javne službe, nacionalni saveti nacionalnih manjina sa sedištem na teritoriji Pokrajine (u daljem tekstu: nacionalni savet nacionalnih manjina) i druga udruženja podnose inicijative za razmatranje materijala na sednici Pokrajinske vlade preko organa pokrajinske uprave u čiji delokrug spadaju, a nadležni organ pokrajinske uprave dostavlja te materijale Pokrajinskoj vladi sa svojim mišljenjem.

Član 32

Akt koji Pokrajinska vlada predlaže Skupštini, obrađivač priprema u obliku nacrta. Pokrajinska vlada prihvata nacrt akta tako što utvrđuje predlog akta, koji potom upućuje Skupštini.

Akt koji donosi Pokrajinska vlada, obrađivač priprema u obliku predloga.

Član 33

U pripremi nacrta propisa i opšteg akta i predloga opšteg akta koji donosi Pokrajinska vlada, obrađivač obavezno pribavlja mišljenje:

1. Pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne zajednice - o usklađenosti akta sa drugim propisima i pravnim sistemom;

2. Pokrajinskog sekretarijata za finansije - kad je za sprovođenje akta potrebno obezbediti finansijska sredstva;

3. Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju - kada je reč o međuregionalnim sporazumima i aktima koji se tiču međuregionalnih odnosa Pokrajine sa odgovarajućim teritorijalnim zajednicama drugih država, kao i članstva u međunarodnim organizacijama, institucijama i udruženjima;

4. Pokrajinskog javnog pravobranilaštva - kad je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Pokrajine, odnosno kad se aktom stvaraju ugovorne obaveze Pokrajine;

5. sindikalne organizacije radnika pokrajinskih organa uprave i službi Pokrajine - kad je akt od značaja za definisanje radnopravnog i finansijskog položaja zaposlenih u organima pokrajinske uprave;

6. nacionalnih saveta nacionalnih manjina - kada se akt odnosi na službenu upotrebu jezika, obrazovanje, kulturu i informisanje na jeziku manjinske nacionalne zajednice.

Ukoliko obrađivač nije siguran da treba pribaviti mišljenje nacionalnog saveta nacionalnih manjina, obezbediće o tome stav odnosno mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne zajednice.

Ukoliko je obrađivač akt uredno dostavio nacionalnom savetu nacionalne manjine, a isti nije dostavio svoje mišljenje u roku od 15 dana, smatraće se da je mišljenje pozitivno.

U pripremi nacrta propisa i opšteg akta i predloga opšteg akta koji donosi Pokrajinska vlada, obrađivač pribavlja mišljenja i od drugih organa pokrajinske uprave kad je materija koja se uređuje od interesa i za te pokrajinske organe.

Pribavljena mišljenja obrađivač dostavlja Pokrajinskoj vladi u prilogu nacrta propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Pokrajinska vlada.

Obrađivač je dužan da o nacrtu propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Pokrajinska vlada, a koje je dostavio Pokrajinskoj vladi na razmatranje, pribavi novo mišljenje nadležnih organa, ukoliko je u tekstu izvršio izmene ili dopune predloženih rešenja.

Kada se od Pokrajinske vlade traži mišljenje na predlog pojedinog akta ili drugi materijal, Sekretarijat Pokrajinske vlade ih dostavlja nadležnom organu pokrajinske uprave. U slučaju kad Sekretarijat Pokrajinske vlade traži mišljenje većeg broja organa pokrajinske uprave, mišljenje Pokrajinskoj vladi dostavlja prvoimenovani organ. Ovaj organ je dužan da, pre dostavljanja mišljenja, ostvari saradnju sa organima pokrajinske uprave kojima su ti predlozi dostavljeni i usaglašen tekst mišljenja dostavi Pokrajinskoj vladi.

Ukoliko organi pokrajinske uprave nisu usaglasili mišljenje o dostavljenom predlogu, prvoimenovani organ dostavlja Pokrajinskoj vladi i izdvojeno mišljenje organa koji se nije usaglasio.

Član 34

Organi pokrajinske uprave kojima je od strane obrađivača ili Pokrajinske vlade dostavljen na mišljenje nacrt propisa i opšteg akta, predlog akta koji donosi Pokrajinska vlada ili drugi materijal, dužni su da o svojim stavovima pismeno upoznaju obrađivača, odnosno Pokrajinsku vladu, u roku od 7 dana od dana njihovog prijema.

Organi pokrajinske uprave dužni su da traženo mišljenje dostave Pokrajinskoj vladi ili obrađivaču i u kraćem roku kad su u pitanju akti čije se razmatranje i donošenje predlaže po hitnom postupku.

Član 35

Tekst nacrta propisa i opšteg akta, predloga akta koji donosi Pokrajinska vlada i drugog materijala, pre dostavljanja Pokrajinskoj vladi, obrađivač usklađuje sa stavovima organa pokrajinske uprave.

Ako je Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne zajednice u svom mišljenju ukazao na potrebu pravno-tehničke redakcije nacrta propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Pokrajinska vlada, obrađivač je dužan da, u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za propise, upravu i nacionalne zajednice, redakciju izvrši pre dostavljanja Pokrajinskoj vladi.

Obrađivač je dužan da navede od kojih je organa tražio i dobio mišljenje, koje je predloge iz mišljenja ugradio u tekst, kao i da navede razloge zbog kojih nije prihvatio pojedine predloge.

Neusaglašeni stavovi usklađuju se na sednici nadležnog radnog tela.

Član 36

Nacrt propisa i opšteg akta, odnosno predlog opšteg akta koji donosi Pokrajinska vlada, podnosi se Pokrajinskoj vladi u obliku u kome se donosi, sa obrazloženjem.

Obrazloženje mora da sadrži:

1. pravni osnov;

2. razloge za donošenje akta;

3. procenu potrebnih sredstava za sprovođenje akta, način i mogućnosti njihovog obezbeđivanja;

4. objašnjenje predloženih rešenja;

5. pregled odredaba propisa ili akta koji se menjaju, odnosno dopunjuju (pregled odredaba koje se menjaju priprema se tako što se deo teksta koji se menja označava isprekidanom linijom - crticama - preko slova, a novi tekst kojim se zamenjuje ili dopunjuje postojeći piše velikim slovima).

Pojedinačni akt obrađivač je dužan da dostavi zajedno sa obrazloženjem koje sadrži relevantne činjenice na osnovu kojih se predlaže njegovo donošenje.

Član 37

Kao prilog aktu iz člana 37. ovog Poslovnika, Pokrajinskoj vladi se dostavljaju mišljenja nadležnih organa pokrajinske uprave i stavovi obrađivača povodom tih mišljenja, izveštaji o javnoj raspravi, ako je vođena javna rasprava, a mogu se dostaviti i analize, izveštaji i informacije koji se odnose na stanje u pojedinim oblastima ili na pojedine pojave i probleme.

Član 38

Prilikom izrade nacrta zakona, drugih propisa i opštih akata, koji se dostavljaju Skupštini kao ovlašćenom predlagaču u Narodnoj skupštini Republike Srbije, obrađivač primenjuje odredbe Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije.

Član 39

Organi pokrajinske uprave dostavljaju Pokrajinskoj vladi na razmatranje analize, izveštaje i informacije, sa predlogom zaključaka.

Predlog zaključaka obrađivač priprema u formi u kojoj ga donosi Pokrajinska vlada, odnosno Skupština. U poslednjoj tački predloga zaključaka obrađivač je dužan da navede kome treba dostaviti materijal, odnosno zaključke.

Ako se predlaže obezbeđivanje finansijskih sredstava, u prilogu materijala obrađivač obavezno dostavlja mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za finansije.

Član 40

Ako organ pokrajinske uprave preko svog predstavnika neposredno učestvuje u pripremi republičkog propisa, mora o tome obavestiti Pokrajinsku vladu koja, na predlog organa pokrajinske uprave, može utvrditi osnovne smernice za učešće u pripremi propisa.

2. Dostavljanje materijala

Član 41

Materijal se Pokrajinskoj vladi dostavlja u pisanom obliku i elektronskom obliku putem e-documentusa. Materijal u pisanom i elektronskom obliku mora biti istovetne sadržine.

Uz materijal se dostavlja propratno pismo.

Propratno pismo sadrži naziv materijala, kao i da li se materijal dostavlja radi razmatranja i odlučivanja na sednici Pokrajinske vlade, ili radi informisanja članova Pokrajinske vlade.

Propratno pismo sadrži naznaku da li je materijal predviđen programom rada Pokrajinske vlade.

Ukoliko se materijal nakon usvajanja na sednici Pokrajinske vlade šalje Skupštini, u propratnom pismu se navode predstavnik i poverenik na sednici Skupštine i njenog radnog tela.

Propratno pismo potpisuje član Pokrajinske vlade, zamenik pokrajinskog sekretara ili ovlašćeni pomoćnik pokrajinskog sekretara, odnosno starešina koji rukovodi organom pokrajinske uprave, službom i upravom, ili njegov ovlašćeni pomoćnik.

Materijal koji je dostavljen Pokrajinskoj vladi uz propratno pismo koje nije potpisalo lice iz stava 6. ovog člana, sekretar Pokrajinske vlade vraća obrađivaču.

Član 42

Podobnost materijala za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade prethodno ocenjuje sekretar Pokrajinske vlade.

Materijal koji nije sačinjen u formi i na način kako je to propisano ovim Poslovnikom, kao i materijal za čije razmatranje Pokrajinska vlada nije nadležna, sekretar Pokrajinske vlade vraća obrađivaču.

Materijal koji Sekretarijat Pokrajinske vlade dostavi nadležnom stalnom radnom telu, uvršćuje se, po pravilu, u dnevni red prve naredne sednice stalnog radnog tela, a najkasnije u roku od 30 dana od dana dostavljanja.

Član 43

Materijali koji se dostavljaju radi razmatranja i odlučivanja na sednici Pokrajinske vlade internog su karaktera do usvajanja na sednici Pokrajinske vlade i mogu se saopštavati javnosti samo uz saglasnost predsednika Pokrajinske vlade.

Član 44

Sednice Pokrajinske vlade po pravilu se održavaju sredom.

Materijal za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade obrađivač dostavlja Sekretarijatu Pokrajinske vlade pet dana pre održavanja sednice.

Obrađivač može da predloži Pokrajinskoj vladi da razmotri materijal i u kraćem roku, po odobrenju predsednika Pokrajinske vlade.

3. Sazivanje sednice

Član 45

Predsednik Pokrajinske vlade saziva sednicu Pokrajinske vlade u pisanom obliku, po sopstvenoj inicijativi, na predlog najmanje pet članova Pokrajinske vlade ili stalnog radnog tela.

Sednicu može sazvati i potpredsednik Pokrajinske vlade po ovlašćenju predsednika ili u slučaju objektivne sprečenosti predsednika da to učini.

Predsednik Pokrajinske vlade predlaže dnevni red i predsedava sednicom. Sednicom može predsedavati i potpredsednik Pokrajinske vlade koga odredi predsednik Pokrajinske vlade.

Ukoliko predsednik Pokrajinske vlade ne odredi potpredsednika koji će predsedavati, sednicom predsedava potpredsednik prema odgovarajućem rasporedu koji utvrđuje predsednik Pokrajinske vlade.

Sekretar Pokrajinske vlade pomaže predsedniku Pokrajinske vlade u pripremanju i vođenju sednice Pokrajinske vlade.

Član 46

Sednica Pokrajinske vlade saziva se najkasnije 3 dana pre održavanja.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku kada za to postoje posebni razlozi.

Uz saziv sednice, članovima Pokrajinske vlade dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice, materijali za odlučivanje i izveštaji radnih tela.

Član 47

U dnevni red sednice mogu se uvrstiti materijali koje su prethodno razmotrila radna tela Pokrajinske vlade, a pripremljeni su u skladu sa ovim poslovnikom.

U dnevni red sednice mogu se izuzetno uvrstiti pitanja koja nisu sadržana u predlogu dnevnog reda, ili nisu razmatrana na sednici radnog tela, ukoliko bi mogle da nastanu štetne posledice ako se ta pitanja ne razmotre, a koje je predlagač dužan da obrazloži.

Nacrt dnevnog reda priprema sekretar Pokrajinske vlade, a predlog utvrđuje predsednik Pokrajinske vlade ili ovlašćeni potpredsednik.

4. Poverljiv materijal

Član 48

Materijal koji predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu označava se kao poverljiv.

Poverljiv materijal koji dostavlja Pokrajinskoj vladi predlagač označava posebnom vidnom oznakom za vrstu tajne i, zavisno od stepena poverljivosti, oznakom "poverljivo" ili "strogo poverljivo". Materijal mora da sadrži obrazloženje zbog kojih je označen kao poverljiv.

Član 49

Poverljiv materijal dostavlja se članovima Pokrajinske vlade u zatvorenoj omotnici na kojoj su označeni vrsta tajne, stepen poverljivosti i redni broj materijala.

Materijali sa oznakom poverljivosti razmatraju se na zatvorenim sednicama Pokrajinske vlade.

Kad se zatvorena sednica Pokrajinske vlade završi, poverljiv materijal se vraća sekretaru Pokrajinske vlade.

Sekretarijat Pokrajinske vlade vodi posebnu evidenciju o poverljivim materijalima i zatvorenim sednicama.

5. Održavanje i tok sednice

Član 50

Član Pokrajinske vlade ima pravo da mu se akta za sednice Pokrajinske vlade dostavljaju na jeziku koji je u službenoj upotrebi u radu Pokrajinske vlade, u skladu sa Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Vladi Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Član Pokrajinske vlade ima pravo da se u svom pisanom i usmenom obraćanju Pokrajinskoj vladi koristi jezikom koji je u službenoj upotrebi u radu Pokrajinske vlade.

Za ostvarivanje ovog prava, član Pokrajinske vlade podnosi zahtev sekretaru Pokrajinske vlade najkasnije 3 dana pre održavanja sednice Pokrajinske vlade.

Član 51

Sednici Pokrajinske vlade prisustvuju i učestvuju u radu članovi Pokrajinske vlade i sekretar Pokrajinske vlade.

U odsustvu pokrajinskog sekretara, sednici prisustvuju i učestvuju u radu njihovi zamenici ili ovlašćeni pomoćnici, bez prava glasa.

Sednici prisustvuju pomoćnik sekretara Pokrajinske vlade, šef Kabineta predsednika Pokrajinske vlade i sekretari stalnih radnih tela Pokrajinske vlade u čijem je delokrugu materijal koji se razmatra.

Sednici Pokrajinske vlade mogu prisustvovati i učestvovati u radu i druga lica po odobrenju sekretara Pokrajinske vlade.

Lica iz stava 4. prisustvuju samo onim tačkama dnevnog reda za koje su dobili poziv, odnosno odobrenje sekretara Pokrajinske vlade.

Član 52

O sprečenosti da prisustvuje sednici Pokrajinske vlade, član Pokrajinske vlade obaveštava sekretara Pokrajinske vlade.

Član 53

Predsednik Pokrajinske vlade otvara sednicu i predlaže dnevni red.

Pokrajinska vlada utvrđuje dnevni red, uključujući prihvaćene predloge za izmene i dopune predloženog dnevnog reda.

Nakon utvrđivanja dnevnog reda Pokrajinska vlada usvaja zapisnik sa prethodne sednice, sa prihvaćenim primedbama koje su stavljene na zapisnik.

Član 54

Pokrajinska vlada pojedine tačke razmatra i o njima odlučuje prema redosledu utvrđenom dnevnim redom.

Pretres se otvara o svakoj tački dnevnog reda.

Član 55

O pitanjima koja na sednici pokrene neko od učesnika sednice u čijoj nadležnosti nije to pitanje, obavezno se izjašnjava nadležni pokrajinski sekretar ili lice koje ga na sednici zamenjuje.

Kad je za date predloge neophodno obezbediti finansijska sredstva, pokrajinski sekretar za finansije može predložiti da se o njima odloži pretres kako bi se razmotrile mogućnosti za obezbeđenje sredstava.

Član 56

Pokrajinski sekretar za propise, upravu i nacionalne zajednice dužan je da upozori Pokrajinsku vladu ako predloženi akt nije u saglasnosti sa ustavom ili zakonom i na pravne posledice koje iz toga mogu proisteći, kao i da predloži dalji postupak.

6. Javna rasprava

Član 57

Pokrajinska vlada može odlučiti da se o nacrtu propisa, opšteg akta ili o drugom materijalu sprovede javna rasprava.

Pokrajinska vlada utvrđuje program javne rasprave, određuje organ koji ga sprovodi i rok u kome će biti obavljena javna rasprava, a koji ne može biti kraći od 20 ni duži od 60 dana.

7. Odlučivanje

Član 58

Po završenom pretresu, Pokrajinska vlada odlučuje o tački dnevnog reda tako što prihvata ili ne prihvata predlog sadržan u izveštaju radnog tela.

Ukoliko Pokrajinska vlada ne prihvati predlog sadržan u izveštaju radnog tela, a on se razlikuje od predloga obrađivača, glasa se o predlogu obrađivača.

Pokrajinska vlada pri tome može da izmeni nacrt ili predlog akta.

Ako je rasprava vođena o pitanju koje nije razmatrano na sednici radnog tela, Pokrajinska vlada odlučuje tako što prihvata ili ne prihvata predlog člana Pokrajinske vlade koji je predložio dopunu dnevnog reda.

Pokrajinska vlada može da odloži odlučivanje i da predlagaču naloži da izmeni ili dopuni materijal.

Predlagač može da povuče materijal u toku rasprave, pre glasanja o materijalu.

Član 59

Pokrajinska vlada odlučuje većinom glasova prisutnih članova Pokrajinske vlade.

Pokrajinska vlada odlučuje većinom glasova svih članova Pokrajinske vlade o utvrđivanju predloga strategije, planova i programa razvoja, utvrđivanju predloga budžeta i završnog računa, o privremenom finansiranju i utvrđivanju izveštaja o svom radu koji podnosi Skupštini.

U slučaju da Pokrajinska vlada ima paran broj članova, odluka o pitanjima iz stava 2. ovog člana je doneta i ako za nju glasa najmanje polovina svih članova Pokrajinske vlade, pod uslovom da je za odluku glasao predsednik Pokrajinske vlade.

Glasanje je javno.

Član Pokrajinske vlade može da izuzme mišljenje, uz odgovarajuće obrazloženje. Izuzimanje mišljenja konstatuje se u zapisniku.

Kako je član Pokrajinske vlade glasao smatra se službenom tajnom.

Član 60

Zaključak Pokrajinske vlade dostavlja se nadležnom organu pokrajinske uprave posle sednice Pokrajinske vlade radi realizacije.

Član 61

O sednici Pokrajinske vlade vodi se zapisnik.

Zapisnik sadrži: redni broj, datum i mesto održavanja sednice, vreme kad je sednica počela i završena, imena prisutnih i odsutnih članova Pokrajinske vlade, imena ostalih prisutnih lica, ko je predsedavao sednici, dnevni red sednice i kako je Pokrajinska vlada odlučila o svakoj tački dnevnog reda.

Usvojeni zapisnik potpisuje predsedavajući sednice Pokrajinske vlade, odnosno predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik Pokrajinske vlade koji ga zamenjuje i sekretar Pokrajinske vlade.

Zapisnik se čuva trajno.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Pokrajinske vlade.

Član 62

Tok sednice snima se u formi audio i video zapisa.

Snimci se smatraju službenom tajnom stroge poverljivosti. Svojstvo poverljivosti snimaka oduzima Pokrajinska vlada.

Snimke mogu da koriste članovi Pokrajinske vlade, a druga lica ako im to odobri sekretar Pokrajinske vlade. U slučaju da sekretar Pokrajinske vlade odbije zahtev, konačnu odluku donosi predsednik Pokrajinske vlade.

Snimci se čuvaju u Pokrajinskom sekretarijatu za informacije. Snimak sednice Pokrajinski sekretarijat za informacije može izdati samo po nalogu sekretara Pokrajinske vlade.

Pokrajinska vlada ili predsednik Pokrajinske vlade mogu odlučiti da se na sednici ne vrši snimanje.

Snimak sednice Pokrajinske vlade predstavlja sastavni deo zapisnika.

IV OSTAVKA POSTAVLJENOG LICA

Član 63

Postavljeno lice podnosi ostavku u pismenom obliku predsedniku Pokrajinske vlade. O ostavci postavljenog lica predsednik Pokrajinske vlade odmah obaveštava članove Pokrajinske vlade.

Podnetu ostavku Pokrajinska vlada konstatuje na prvoj narednoj sednici, a postavljenom licu prestaje rad na rukovodećem radnom mestu.

V POSTUPANJE SA AKTIMA I DRUGIM MATERIJALIMA POKRAJINSKE VLADE

Član 64

Pokrajinska vlada donosi pokrajinske uredbe, odluke, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Akta Pokrajinske vlade kojima se dostavljaju predlozi, mišljenja i inicijative Skupštini i republičkim organima, kao i akta Pokrajinske vlade koja se objavljuju u "Službenom listu AP Vojvodine", potpisuje predsednik Pokrajinske vlade, ili potpredsednik Pokrajinske vlade ako ga predsednik Pokrajinske vlade ovlasti, odnosno predsedavajući sednice.

Akta Pokrajinske vlade koja nisu obuhvaćena prethodnim stavom potpisuje sekretar Pokrajinske vlade.

Član 65

Doneta akta Pokrajinske vlade, materijali sa sednice Pokrajinske vlade, kao i zapisnici (u daljem tekstu: sednički materijal), čuvaju se u dokumentaciji Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa.

VI PRIPREMA PREČIŠĆENOG TEKSTA AKATA POKRAJINSKE VLADE

Član 66

Posle sednice Pokrajinske vlade, na kojoj je utvrđen predlog propisa i opšteg akta sa izmenama usvojenim na sednici Pokrajinske vlade, obrađivač i Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne zajednice pripremaju prečišćen tekst predloga akta u saradnji sa Sekretarijatom Pokrajinske vlade, a tekst obrazloženja obrađivač.

Prečišćen tekst akta koji donosi Pokrajinska vlada priprema obrađivač u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za propise, upravu i nacionalne zajednice i Sekretarijatom Pokrajinske vlade.

Za pripremu prečišćenog teksta, obrađivač i Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne zajednice koriste zaključke Pokrajinske vlade, a sekretar Pokrajinske vlade može im staviti na raspolaganje audio i video snimak.

Prečišćeni tekst obrađivač dostavlja Sekretarijatu Pokrajinske vlade s pismenom naznakom da su tekst i obrazloženje pripremljeni u skladu sa zaključkom Pokrajinske vlade.

Prečišćeni tekstovi se lektorišu.

Primerak prečišćenog teksta čuva se u dokumentaciji Sekretarijata Pokrajinske vlade.

Član 67

Pokrajinska vlada može ovlastiti obrađivača da u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za propise, upravu i nacionalne zajednice utvrdi prečišćeni tekst opšteg akta i dostavi ga "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine" na objavljivanje.

Za izradu prečišćenog teksta opšteg akta Pokrajinska vlada ovlašćuje obrađivača opštim aktom kojim menja ili dopunjuje opšti akt ili posebnim zaključkom.

VII ODGOVOR NA POSLANIČKO PITANJE

Član 68

Poslaničko pitanje upućeno Pokrajinskoj vladi iz delokruga određenog organa pokrajinske uprave Pokrajinska vlada dostavlja tom organu radi pripreme predloga odgovora.

Predlog odgovora na poslaničko pitanje upućeno Pokrajinskoj vladi iz delokruga dva ili više organa pokrajinske uprave, pripremaju zajedno ti organi, s tim što objedinjeni odgovor Pokrajinskoj vladi dostavlja prvoimenovani organ.

Na poslaničko pitanje upućeno organu pokrajinske uprave, odgovor priprema i neposredno dostavlja Skupštini taj organ.

Predlog odgovora na poslaničko pitanje upućeno Pokrajinskoj vladi, koje se po sadržini odnosi na rad Pokrajinske vlade, priprema Sekretarijat Pokrajinske vlade.

VIII INTERPELACIJA

Član 69

Ako je interpelacija podneta na rad Pokrajinske vlade, predlog odgovora pripremaju za Pokrajinsku vladu nadležni pokrajinski sekretarijati u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za propise, upravu i nacionalne zajednice i Sekretarijatom Pokrajinske vlade.

Ako je interpelacija podneta na rad člana Pokrajinske vlade, Sekretarijat Pokrajinske vlade dostavlja inerpelaciju članu Pokrajinske vlade radi pripreme predloga odgovora za Pokrajinsku vladu.

Pokrajinska vlada je dužna da Skupštini dostavi odgovor na podnetu interpelaciju u roku od 30 dana od dana prijema.

U svemu ostalom primenjuju se odredbe ovog poslovnika o pripremi materijala za sednicu Pokrajinske vlade.

IX PREDSTAVLJANJE POKRAJINSKE VLADE U SKUPŠTINI

Član 70

Opšte pravo i dužnost predstavljanja Pokrajinske vlade u Skupštini ima predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik koga on odredi.

Pri utvrđivanju predloga i mišljenja za Skupštinu, Pokrajinska vlada određuje predstavnika iz reda članova Pokrajinske vlade ili iz reda zamenika pokrajinskih sekretara.

Za davanje stručnih i drugih objašnjenja, obaveštenja i mišljenja na sednicama radnih tela Skupštine, Pokrajinska vlada može da odredi poverenika. Poverenik se može izjašnjavati i o pojedinim pitanjima za koja ga Pokrajinska vlada, odnosno pokrajinski sekretar ovlasti.

Pokrajinska vlada i nadležni pokrajinski sekretar dužni su da obezbede prisustvo poverenika na sednici radnog tela Skupštine.

X PROGRAM RADA POKRAJINSKE VLADE

Član 71

Godišnji program rada čine predlozi organa pokrajinske uprave, službi i uprava, koje oni dostavljaju Sekretarijatu Pokrajinske vlade do 15. novembra tekuće godine za narednu godinu.

U godišnjem programu rada posebno se navode nacrti pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih akata koje će Pokrajinska vlada predložiti Skupštini i za svaki akt kratko navode razlozi zbog čega je potrebno doneti navedeni akt.

Pokrajinska vlada usvaja godišnji program rada do kraja decembra tekuće godine za narednu godinu.

Godišnji program rada Pokrajinske vlade priprema Sekretarijat Pokrajinske vlade.

XI IZVEŠTAJ O RADU POKRAJINSKE VLADE

Član 72

Na zahtev Skupštine, Pokrajinska vlada podnosi Skupštini izveštaj o radu najkasnije do 31. marta tekuće godine za proteklu godinu.

Izveštaj o radu priprema Sekretarijat Pokrajinske vlade, na osnovu podataka kojima raspolaže i na osnovu izveštaja koje organi pokrajinske uprave dostavljaju do 1. marta tekuće godine za proteklu godinu.

XII POSTUPAK ZA UKIDANJE ILI PONIŠTENJE AKTA POKRAJINSKOG SEKRETARA I FUNKCIONERA KOJI RUKOVODI ORGANIZACIJOM, SLUŽBOM ILI UPRAVOM

Član 73

Obrazloženi predlog za ukidanje, odnosno poništenje opšteg ili pojedinačnog akta pokrajinskog sekretara i starešine koji rukovodi organizacijom, službom ili upravom podnosi predsednik Pokrajinske vlade, odnosno član Pokrajinske vlade koji smatra da taj akt treba ukinuti, odnosno poništiti, po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu zainteresovanog lica.

Pre odlučivanja na sednici Pokrajinske vlade o predlogu iz stava 1. ovog člana pribavlja se mišljenje nadležnog organa pokrajinske uprave i Pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne zajednice.

Ako starešina koji je doneo osporeni akt nije član Pokrajinske vlade, ima pravo da učestvuje u radu na sednici Pokrajinske vlade za vreme rasprave o ukidanju odnosno poništenju tog akta.

XIII JAVNOST RADA POKRAJINSKE VLADE

Član 74

Pokrajinska vlada obaveštava javnost o svom radu, donetim aktima i zauzetim stavovima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati: davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, izdavanjem publikacija, objavljivanjem na internetu ili na drugi pogodan način.

Prilikom razmatranja važnih pitanja, Pokrajinska vlada na sednici određuje način na koji će o tome biti obaveštena javnost.

Član 75

Članovi Pokrajinske vlade, starešine organa pokrajinske uprave, službi i uprava dužni su da u javnim izjavama i nastupima u javnosti izražavaju i zastupaju stavove Pokrajinske vlade.

XIV LEGITIMACIJA ČLANA POKRAJINSKE VLADE

Član 76

Član Pokrajinske vlade ima legitimaciju.

Legitimacija sadrži podatke o identitetu i imunitetskim pravima člana Pokrajinske vlade.

Legitimaciju potpisuje predsednik Pokrajinske vlade.

O izdavanju legitimacije stara se sekretar Pokrajinske vlade.

Nakon prestanka funkcije, legitimacija člana Pokrajinske vlade se poništava.

XV PRIMENA POSLOVNIKA

Član 77

O primeni Poslovnika Pokrajinske vlade staraju se predsednik Pokrajinske vlade i sekretar Pokrajinske vlade.

Član 78

U vršenju poslova i zadataka organa pokrajinske uprave, pokrajinski sekretar, odnosno starešina koji rukovodi organom pokrajinske uprave, odgovoran je za primenu odredaba ovog poslovnika.

Član 79

Ako se zbog nesprovođenja ovog poslovnika otežava rad Pokrajinske vlade i njenih radnih tela, sekretar Pokrajinske vlade o tome obaveštava predsednika Pokrajinske vlade, a po potrebi preduzima mere u skladu sa Poslovnikom.

XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 80

Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj: 5/02, 2/03, 15/03, 4/05 i 2/09).

Član 81

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".