Razdeo | Glava | Funkcija | Glavni program / program / projekat | Ekonomska klasifikacija | OPIS | Sredstva iz budžeta | Izdaci iz dodatnih prihoda | Ukupna sredstva | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
|
|
| 2601 |
|
|
| PRVA KOMPONENTA INSTRUMENTA ZA PRETPRISTUPNU POMOĆ EU - PODRŠKA TRANZICIJI I IZGRADNJA INSTITUCIJA | |||
|
|
|
| 2601-08 |
| PROJEKTI KOJI SE FINANSIRAJU IZ IPA 2008 |
|
|
| |
|
|
|
|
| 02 |
| Podrška uspostavljanju sistema kvaliteta na nacionalnom nivou u osnovnom i srednjem obrazovanju |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 303.000 |
| 303.000 |
|
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 1.100.000 |
| 1.100.000 |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 66.157.000 |
| 66.157.000 |
|
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 7.870.000 |
| 7.870.000 |
|
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 2.000.000 |
| 2.000.000 |
|
|
|
|
|
| 515 | Nematerijalna imovina | 1.000.000 |
| 1.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 02: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 78.430.000 |
| 78.430.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 02: | 78.430.000 |
| 78.430.000 |
|
|
|
|
| 07 |
| Sistemski razvoj osnovnog obrazovanja odraslih (druga šansa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 17.500.000 |
| 17.500.000 |
|
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 2.500.000 |
| 2.500.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 07: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 20.000.000 |
| 20.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 07: | 20.000.000 |
| 20.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 2601-08: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 98.430.000 |
| 98.430.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 2601-08: | 98.430.000 |
| 98.430.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za funkciju 980: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 141.036.000 |
| 141.036.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 6.700.000 | 6.700.000 |
|
|
|
|
|
|
| Ukupno za funkciju 980: | 141.036.000 | 6.700.000 | 147.736.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za glavu 63.7: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 141.036.000 |
| 141.036.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 6.700.000 | 6.700.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za glavu 63.7: | 141.036.000 | 6.700.000 | 147.736.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za razdeo 63: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 114.147.914.000 |
| 114.147.914.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 13.127.271.000 | 13.127.271.000 |
|
|
|
|
|
| 05 | Donacije od inostranih zemalja |
| 88.021.000 | 88.021.000 |
|
|
|
|
|
| 06 | Donacije od međunarodnih organizacija |
| 95.432.000 | 95.432.000 |
|
|
|
|
|
| 07 | Donacije od ostalih nivoa vlasti |
| 12.681.132.000 | 12.681.132.000 |
|
|
|
|
|
| 08 | Donacije od nevladinih organizacija i pojedinaca |
| 172.684.000 | 172.684.000 |
|
|
|
|
|
| 09 | Primanja od prodaje nefinansijske imovine |
| 63.943.000 | 63.943.000 |
|
|
|
|
|
| 11 | Primanja od inostranih zaduživanja |
| 2.761.581.000 | 2.761.581.000 |
|
|
|
|
|
| 12 | Primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine |
| 202.305.000 | 202.305.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 14.286.000 | 14.286.000 |
|
|
|
|
|
| 15 | Neutrošena sredstva od donacija iz prethodnih godina |
| 1.000 | 1.000 |
|
|
|
|
|
|
| UKUPNO ZA RAZDEO 63: | 114.147.914.000 | 29.206.656.000 | 143.354.570.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
64 |
|
|
|
|
|
| MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU |
|
|
|
|
| 110 |
|
|
|
| Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi |
|
|
|
|
|
| 0601 |
|
|
| Uređenje, koordinacija i nadzor u oblasti državne uprave i lokalne samouprave |
|
|
|
|
|
|
| 0601-01 |
| Razvoj politike i kontrola |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 88.527.000 |
| 88.527.000 |
|
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 15.999.000 |
| 15.999.000 |
|
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 580.000 |
| 580.000 |
|
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 2.300.000 |
| 2.300.000 |
|
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 3.800.000 |
| 3.800.000 |
|
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 |
| 1.000 |
|
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 4.157.000 |
| 4.157.000 |
|
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 4.048.000 |
| 4.048.000 |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 141.250.000 |
| 141.250.000 |
|
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 11.000 |
| 11.000 |
|
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 1.422.000 |
| 1.422.000 |
|
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 9.915.000 |
| 9.915.000 |
|
|
|
|
|
| 462 | Dotacije međunarodnim organizacijama | 12.552.000 |
| 12.552.000 |
|
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti | 100.000.000 |
| 100.000.000 |
|
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne | 800.000 |
| 800.000 |
|
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 13.000.000 |
| 13.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 0601-01: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 398.362.000 |
| 398.362.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 0601-01: | 398.362.000 |
| 398.362.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-02 |
| Otpremnine za zaposlene u državnim organima |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 115.000.000 |
| 115.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 0601-02: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 115.000.000 |
| 115.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 0601-02: | 115.000.000 |
| 115.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-03 |
| Državni stručni ispiti za rad u organima državne uprave |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 31.850.000 | 31.850.000 |
|
|
|
|
|
| 426 | Materijal |
| 150.000 | 150.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 0601-03: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 30.500.000 | 30.500.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 1.500.000 | 1.500.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 0601-03: |
| 32.000.000 | 32.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-04 |
| Poseban stručni ispit za matičare |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 10.000.000 | 10.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 0601-04: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 9.500.000 | 9.500.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 500.000 | 500.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 0601-04: |
| 10.000.000 | 10.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-05 |
| Obuka i stručno usavršavanje komunalne policije |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 183.000.000 | 183.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 0601-05: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 160.000.000 | 160.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 23.000.000 | 23.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 0601-05: |
| 183.000.000 | 183.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za glavni program 0601: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 513.362.000 |
| 513.362.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 200.000.000 | 200.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 25.000.000 | 25.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za glavni program 0601: | 513.362.000 | 225.000.000 | 738.362.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za funkciju 110: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 513.362.000 |
| 513.362.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 200.000.000 | 200.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 25.000.000 | 25.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Ukupno za funkciju 110: | 513.362.000 | 225.000.000 | 738.362.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 513.362.000 |
| 513.362.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 200.000.000 | 200.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 25.000.000 | 25.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega: | 513.362.000 | 225.000.000 | 738.362.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 64.1 |
|
|
|
|
| BUDŽETSKI FOND ZA PROGRAM LOKALNE SAMOUPRAVE | |||
|
| 180 |
|
|
|
| Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti |
|
|
|
|
|
| 0602 |
|
|
| Razvojni i drugi programi u oblasti lokalne samouprave |
|
|
|
|
|
|
| 0602-01 |
| Finansiranje projekata i pružanje pomoći jedinicama lokalne samouprave iz sredstava ostvarenih priređivanjem igara na sreću |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 3.000.000 | 3.000.000 |
|
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti |
| 550.000.000 | 550.000.000 |
|
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema |
| 7.000.000 | 7.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 0602-01: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 410.000.000 | 410.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 150.000.000 | 150.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 0602-01: |
| 560.000.000 | 560.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za glavni program 0602: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 410.000.000 | 410.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 150.000.000 | 150.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za glavni program 0602: |
| 560.000.000 | 560.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za funkciju 180: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 410.000.000 | 410.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 150.000.000 | 150.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Ukupno za funkciju 180: |
| 560.000.000 | 560.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za razdeo 64: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 513.362.000 |
| 513.362.000 |
|
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 610.000.000 | 610.000.000 |
|
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 175.000.000 | 175.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| UKUPNO ZA RAZDEO 64: | 513.362.000 | 785.000.000 | 1.298.362.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65 |
|
|
|
|
|
| MINISTARSTVO VERA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 840 |
|
|
|
| Verske i druge usluge zajednice |
|
|
|
|
|
| 1901 |
|
|
| Uređenje i nadzor sistema kulture, nevladinih organizacija i verskih zajednica |
|
|
|
|
|
|
| 1901-01 |
| Uređenje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 18.035.000 |
| 18.035.000 |
|
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 3.235.000 |
| 3.235.000 |
|
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 246.000 |
| 246.000 |
|
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 843.000 |
| 843.000 |
|
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 890.000 |
| 890.000 |
|
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 |
| 1.000 |
|
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 1.553.000 |
| 1.553.000 |
|
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 2.188.000 |
| 2.188.000 |
|
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 8.806.000 |
| 8.806.000 |
|
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 79.000 |
| 79.000 |
|
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 1.641.000 |
| 1.641.000 |
|
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 170.000 |
| 170.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 1901-01: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 37.687.000 |
| 37.687.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 1901-01: | 37.687.000 |
| 37.687.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za glavni program 1901: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 37.687.000 |
| 37.687.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za glavni program 1901: | 37.687.000 |
| 37.687.000 |
|
|
| 1904 |
|
|
| Pomoć verskim i drugim posebnim zajednicama |
|
|
|
|
|
|
| 1904-01 |
| Ostvarivanje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 |
| Unapređenje verske kulture, verskih sloboda i tolerancije |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 52.000.000 |
| 52.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 01: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 52.000.000 |
| 52.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 01: | 52.000.000 |
| 52.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 02 |
| Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 143.000.000 |
| 143.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 02: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 143.000.000 |
| 143.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 02: | 143.000.000 |
| 143.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 1904-01: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 195.000.000 |
| 195.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 1904-01: | 195.000.000 |
| 195.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1904-02 |
| Versko obrazovanje |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 |
| Srednjoškolsko obrazovanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 100.000.000 |
| 100.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 01: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 100.000.000 |
| 100.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 01: | 100.000.000 |
| 100.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 02 |
| Visoko teološko obrazovanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 02: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 02: | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 1904-02: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 150.000.000 |
| 150.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 1904-02: | 150.000.000 |
| 150.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1904-03 |
| Pomoć crkvama i verskim zajednicama |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 |
| Pomoć za gradnju, održavanje, hitne sanacije i rekonstrukciju hramova u nerazvijenim područjima |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 119.978.000 |
| 119.978.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 01: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 119.978.000 |
| 119.978.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 01: | 119.978.000 |
| 119.978.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 02 |
| Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 02: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 02: | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 03 |
| Pomoć sveštenicima, monasima i verskim službenicima u pograničnim i ekonomski nerazvijenim područjima i radi regulisanja doprinosa za penzijsko - invalidsko i zdravstveno osiguranje |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 92.022.000 |
| 92.022.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za projekat 03: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 92.022.000 |
| 92.022.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za projekat 03: | 92.022.000 |
| 92.022.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za program 1904-03: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 262.000.000 |
| 262.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za program 1904-03: | 262.000.000 |
| 262.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za glavni program 1904: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 607.000.000 |
| 607.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Svega za glavni program 1904: | 607.000.000 |
| 607.000.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za funkciju 840: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 644.687.000 |
| 644.687.000 |
|
|
|
|
|
|
| Ukupno za funkciju 840: | 644.687.000 |
| 644.687.000 |
|
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja za razdeo 65: | |||
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 644.687.000 |
| 644.687.000 |
|
|
|
|
|
|
| UKUPNO ZA RAZDEO 65: | 644.687.000 |
| 644.687.000 |
Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06, 115/06 i 101/07) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike od plate za decembar 2010. godine u neto iznosu od 16.370 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.
Od plate za april 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodna tri meseca.
Od plate za oktobar 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci uz uvećanje za polovinu realnog rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini, ukoliko je taj rast pozitivan.
Na osnovu člana 37. Zakona o sudijama ("Službeni glasnik RS", br. 116/08 i 58/09) i člana 69. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", broj 116/08), utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca od plate za decembar 2010. godine u neto iznosu od 28.560 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.
Od plate za april 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodna tri meseca.
Od plate za oktobar 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci uz uvećanje za polovinu realnog rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini, ukoliko je taj rast pozitivan.
U 2011. godini osnovica iz st. 4, 5. i 6. ovog člana u delu koji se odnosi na sudije isplaćivaće se, i to: 70% iz izvora 01 - Prihodi iz budžeta, a 30% iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika - sudske takse koje pripadaju pravosudnim organima.
Visinu osnovice iz st. 2, 3, 5. i 6. ovog člana utvrđuje Vlada svojim aktom koji se objavljuje u "Službenom glasniku RS".
Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.
Ako se u toku godine prihodi i primanja smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u članu 7. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.
Izuzetno od odredbi člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 62/06), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji se raspoređuje jedinicama lokalne samouprave, u 2011. godini, utvrđuje se u ukupnom iznosu od 31.800.000.000 dinara.
Javna preduzeća, javne agencije i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač Republika Srbija, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku rokova iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09) a završava se do 30. novembra tekuće budžetske godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2010. godinu uplate u budžet Republike Srbije prema dinamici koju odrede.
U skladu sa članom 2. tačka 31), članom 54. i članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu, u budžetskoj 2011. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, osim jubilarnih nagrada za zaposlene koji su to pravo stekli u 2011. godini.
Direktni i indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, budžeta lokalnih vlasti, osim javnih preduzeća koja su indirektni korisnici budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, namiruju samo troškove po tom osnovu.
Ukoliko u slučajevima iz stava 1. ovog člana plaćanje stalnih troškova nije moguće izvršiti na osnovu razdvojenih računa, korisnik koji upravlja javnim sredstvima vrši plaćanje, a zatim direktni, odnosno indirektni korisnik iz stava 1. ovog člana vrši odgovarajuću refundaciju nastalih rashoda.
Refundacija iz stava 2. ovog člana smatra se načinom izvršavanja rashoda u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava budžeta Republike Srbije koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji donosi Vlada.
Drugi korisnici koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju direktni ili indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, plaćaju nastale troškove, troškove tekućeg i investicionog održavanja, odnosno zakupa, u skladu sa kriterijumima koje propisuje Vlada.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.
Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.
Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda i izdataka u skladu sa zakonom.
Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija i nakon pribavljene saglasnosti Narodne skupštine.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2011. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.
Rashodi i izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih rashoda i izdataka, u odnosu na utvrđene aproprijacije i odobravati plaćanja na teret budžetskih sredstava.
Za poslove koji se u skladu sa Zakonom o utvrđivanju određenih nadležnosti Autonomne pokrajine Vojvodine, vrše kao povereni, sredstva se usmeravaju sa ekonomske klasifikacije 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti.
Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.
Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.
Aktom Vlade iz stava 2. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.
U slučaju iz stava 3. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.
Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 2. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.
Sredstva iz stava 5. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.
Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 21. stav 2. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.
Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 21. stav 2. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.
Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.
Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.
Za sredstva Nacionalnog investicionog plana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, u iznosu ne manjem od jedne milijarde, u Razdelu 22 - Ministarstvo za infrastrukturu, nalogodavac je ministar zadužen za infrastrukturu.
Izvršena sredstva iz st. 4. i 5. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i ministar nadležan za infrastrukturu.
Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine, u iznosu ne manjem od jedne milijarde.
Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune sudova, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune sudova.
Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je i za davanje naloga za prenos sudovima i ostalih sredstava iz razdela 6 - Sudovi sa računa budžeta na račune sudova, osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu i Višem prekršajnom sudu.
Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz razdela 6 - Sudovi.
Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koja se vrše jedinstveno za sudove, nadležan je predsednik Visokog saveta sudstva.
Predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je za davanje naloga za prenos javnim tužilaštvima sredstava iz razdela 8 - Javna tužilaštva sa računa budžeta na račune javnih tužilaštava, osim Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Tužilaštvu za organizovani kriminal.
Izuzetno, predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je i za prenos sredstva iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune tužilaštava, a u skladu sa posebnim propisima.
Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanja jesu funkcioneri koji rukovode javnim tužilaštvima iz razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za tužilaštva, u kom slučaju je nadležan predsednik Državnog veća tužilaca.
Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sudovima i javnim tužilaštvima sredstava iz razdela 18 - Ministarstvo pravde - Funkcija 330 - Sudovi, za izvršavanje rashoda sa računa budžeta na podračune sudova i javnih tužilaštava osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine, Tužilaštvu za organizovani kriminal i Višem prekršajnom sudu.
Izuzetno, ministar pravde nadležan je i za prenos sredstava iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune pravosudnih organa, a u skladu sa posebnim propisima.
Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje za kapitalne rashode jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz razdela 6 - Sudovi i funkcioneri koji rukovode radom tužilaštava iz razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanje za javne nabavke za projekte koje za sudove i javna tužilaštva sprovodi Ministarstvo pravde.
Ministar nadležan za poslove nauke i tehnološkog razvoja daje naloge za izvršavanje rashoda sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, za programe i projekte u skladu sa čl. 10. i 98. Zakona o naučnoistraživačkoj delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 110/05, 50/06 i 18/10).
Projektno finansiranje obuhvata i isplatu zarada istraživača u institutima koji su angažovani na projektima.
Ministarstvo nauke i tehnološkog razvoja će sredstva za Sedmi Okvirni program za istraživanja (FP7) u okviru Projekta "Podrška učešću Republike Srbije u Programima Zajednice" izvršiti sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, a sredstva koja će biti vraćena (refundirana) po tom osnovu koristiće kao prihod od donacije organa, u celokupnom iznosu, bez ograničenja, i to za namene predviđene ovim zakonom na ekonomskoj klasifikaciji 424 - Specijalizovane usluge.
U cilju efikasnijeg korišćenja sredstava opredeljenih za realizaciju programa i projekata koji se odnose na mesne zajednice Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu može ova sredstva neposredno usmeravati mesnim zajednicama.
U skladu sa članom 23. Zakona o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 65/08) naloge za izvršavanje izdataka u oblasti obrazovanja, socijalne politike, kulture i infrastrukture za teritoriju Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem razdelu su obezbeđena sredstva za te izdatke i ministar nadležan za Kosovo i Metohiju.
Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike Srbije mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.
Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.
Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 646.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.
Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 318.000 dinara do 3.175.000 dinara.
Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2012. godine.
Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za davanje garancija Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, održivosti spoljnog duga, podsticanja izvoza, finansiranja ili refinansiranja likvidnosti pravnih lica, odnosno radi sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 200.000.000 evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Zakonom o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 107/09).
Predlog za obustavu transfernih sredstava jedinicama lokalne samouprave koje postupaju suprotno odredbama Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji ("Službeni glasnik RS", broj 104/09), Ministarstvu finansija dostavlja:
- ministarstvo nadležno za poslove državne uprave i lokalne samouprave za zaposlene u organima jedinica lokalne samouprave;
- ministarstvo nadležno za poslove rada i socijalne politike za zaposlene u ustanovama (osim ustanova u oblasti obrazovanja, zdravstva i predškolskih ustanova), a koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave;
- ministarstvo nadležno za poslove ekonomije i regionalnog razvoja za zaposlene u privrednim društvima i drugim oblicima organizovanja čiji je jedini osnivač jedinica lokalne samouprave (izuzev u javnim preduzećima), a koje se finansiraju iz budžeta.
U sprovođenju odredbe člana 10. stav 2. Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji, Vlada će u 2011. godini davati saglasnost za povećanje broja zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave koje imaju manji broj zaposlenih na neodređeno vreme od maksimalnog broja, na predlog ministarstva nadležnog za državnu upravu.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija, a na predlog direktnog korisnika.
U organizacijama za obavezno socijalno osiguranje i zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz javnih prihoda, radni odnos sa novim licima može se zasnovati na osnovu kadrovskog plana koji sačinjava nadležno ministarstvo.
Ukoliko se u 2011. godini prihodi organizacija za obavezno socijalno osiguranje, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih finansijskim planovima za 2011. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, prilagoditi rashode smanjenim prihodima.
Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda postupe suprotno odredbama ovog zakona, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovim zakonom tom budžetskom korisniku.
Nadležnost predsednika Visokog saveta sudstva iz člana 23. ovog zakona, odnosno predsednika Državnog veća tužilaca iz člana 24. ovog zakona, do 31. avgusta 2011. godine, vrši ministar nadležan za poslove pravde.
Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2010. godini.
Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.
U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.
Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje najkasnije do 15. februara tekuće godine za prethodnu godinu.
Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.
Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2011. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda i izdataka u 2010. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, zaključno sa 31. decembrom 2010. godine.
Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2011. godine.