Prethodni

Razdeo

Glava

Funkcija

Glavni program / program / projekat

Ekonomska klasifikacija

OPIS

Sredstva iz budžeta

Izdaci iz dodatnih prihoda

Ukupna sredstva

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

2601

 

 

 

PRVA KOMPONENTA INSTRUMENTA ZA PRETPRISTUPNU POMOĆ EU - PODRŠKA TRANZICIJI I IZGRADNJA INSTITUCIJA

     

 

 

 

 

2601-08

 

PROJEKTI KOJI SE FINANSIRAJU IZ IPA 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Podrška uspostavljanju sistema kvaliteta na nacionalnom nivou u osnovnom i srednjem obrazovanju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

303.000

 

303.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

1.100.000

 

1.100.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

66.157.000

 

66.157.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

7.870.000

 

7.870.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

2.000.000

 

2.000.000

 

 

 

 

 

 

515

Nematerijalna imovina

1.000.000

 

1.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

78.430.000

 

78.430.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

78.430.000

 

78.430.000

 

 

 

 

 

07

 

Sistemski razvoj osnovnog obrazovanja odraslih (druga šansa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

17.500.000

 

17.500.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

2.500.000

 

2.500.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 07:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

20.000.000

 

20.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 07:

20.000.000

 

20.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 2601-08:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

98.430.000

 

98.430.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 2601-08:

98.430.000

 

98.430.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 980:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

141.036.000

 

141.036.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

6.700.000

6.700.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 980:

141.036.000

6.700.000

147.736.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavu 63.7:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

141.036.000

 

141.036.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

6.700.000

6.700.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavu 63.7:

141.036.000

6.700.000

147.736.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 63:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

114.147.914.000

 

114.147.914.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

13.127.271.000

13.127.271.000

 

 

 

 

 

 

05

Donacije od inostranih zemalja

 

88.021.000

88.021.000

 

 

 

 

 

 

06

Donacije od međunarodnih organizacija

 

95.432.000

95.432.000

 

 

 

 

 

 

07

Donacije od ostalih nivoa vlasti

 

12.681.132.000

12.681.132.000

 

 

 

 

 

 

08

Donacije od nevladinih organizacija i pojedinaca

 

172.684.000

172.684.000

 

 

 

 

 

 

09

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

 

63.943.000

63.943.000

 

 

 

 

 

 

11

Primanja od inostranih zaduživanja

 

2.761.581.000

2.761.581.000

 

 

 

 

 

 

12

Primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine

 

202.305.000

202.305.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

14.286.000

14.286.000

 

 

 

 

 

 

15

Neutrošena sredstva od donacija iz prethodnih godina

 

1.000

1.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 63:

114.147.914.000

29.206.656.000

143.354.570.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

64

 

 

 

 

 

 

MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU

 

 

 

 

 

110

 

 

 

 

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

 

 

 

 

 

 

0601

 

 

 

Uređenje, koordinacija i nadzor u oblasti državne uprave i lokalne samouprave

 

 

 

 

 

 

 

0601-01

 

Razvoj politike i kontrola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

88.527.000

 

88.527.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

15.999.000

 

15.999.000

 

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

580.000

 

580.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

2.300.000

 

2.300.000

 

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

3.800.000

 

3.800.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

4.157.000

 

4.157.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

4.048.000

 

4.048.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

141.250.000

 

141.250.000

 

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

11.000

 

11.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

1.422.000

 

1.422.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

9.915.000

 

9.915.000

 

 

 

 

 

 

462

Dotacije međunarodnim organizacijama

12.552.000

 

12.552.000

 

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

100.000.000

 

100.000.000

 

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

800.000

 

800.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

13.000.000

 

13.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

398.362.000

 

398.362.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-01:

398.362.000

 

398.362.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-02

 

Otpremnine za zaposlene u državnim organima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

115.000.000

 

115.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

115.000.000

 

115.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-02:

115.000.000

 

115.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-03

 

Državni stručni ispiti za rad u organima državne uprave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

31.850.000

31.850.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

150.000

150.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-03:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

30.500.000

30.500.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

1.500.000

1.500.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-03:

 

32.000.000

32.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-04

 

Poseban stručni ispit za matičare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

10.000.000

10.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-04:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

9.500.000

9.500.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

500.000

500.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-04:

 

10.000.000

10.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-05

 

Obuka i stručno usavršavanje komunalne policije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

183.000.000

183.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0601-05:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

160.000.000

160.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

23.000.000

23.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0601-05:

 

183.000.000

183.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 0601:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

513.362.000

 

513.362.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

200.000.000

200.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

25.000.000

25.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 0601:

513.362.000

225.000.000

738.362.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 110:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

513.362.000

 

513.362.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

200.000.000

200.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

25.000.000

25.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 110:

513.362.000

225.000.000

738.362.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

513.362.000

 

513.362.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

200.000.000

200.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

25.000.000

25.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega:

513.362.000

225.000.000

738.362.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

64.1

 

 

 

 

 

BUDŽETSKI FOND ZA PROGRAM LOKALNE SAMOUPRAVE

     

 

 

180

 

 

 

 

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

 

 

 

 

 

 

0602

 

 

 

Razvojni i drugi programi u oblasti lokalne samouprave

 

 

 

 

 

 

 

0602-01

 

Finansiranje projekata i pružanje pomoći jedinicama lokalne samouprave iz sredstava ostvarenih priređivanjem igara na sreću

 

 

 

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

3.000.000

3.000.000

 

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

550.000.000

550.000.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

 

7.000.000

7.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 0602-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

410.000.000

410.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

150.000.000

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 0602-01:

 

560.000.000

560.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 0602:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

410.000.000

410.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

150.000.000

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 0602:

 

560.000.000

560.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 180:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

410.000.000

410.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

150.000.000

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 180:

 

560.000.000

560.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 64:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

513.362.000

 

513.362.000

 

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

610.000.000

610.000.000

 

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

175.000.000

175.000.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 64:

513.362.000

785.000.000

1.298.362.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

65

 

 

 

 

 

 

MINISTARSTVO VERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

840

 

 

 

 

Verske i druge usluge zajednice

 

 

 

 

 

 

1901

 

 

 

Uređenje i nadzor sistema kulture, nevladinih organizacija i verskih zajednica

 

 

 

 

 

 

 

1901-01

 

Uređenje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

18.035.000

 

18.035.000

 

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

3.235.000

 

3.235.000

 

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

246.000

 

246.000

 

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

843.000

 

843.000

 

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

890.000

 

890.000

 

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

1.553.000

 

1.553.000

 

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

2.188.000

 

2.188.000

 

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

8.806.000

 

8.806.000

 

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

79.000

 

79.000

 

 

 

 

 

 

426

Materijal

1.641.000

 

1.641.000

 

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

170.000

 

170.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1901-01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

37.687.000

 

37.687.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1901-01:

37.687.000

 

37.687.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 1901:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

37.687.000

 

37.687.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 1901:

37.687.000

 

37.687.000

 

 

 

1904

 

 

 

Pomoć verskim i drugim posebnim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

1904-01

 

Ostvarivanje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

Unapređenje verske kulture, verskih sloboda i tolerancije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

52.000.000

 

52.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

52.000.000

 

52.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 01:

52.000.000

 

52.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

143.000.000

 

143.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

143.000.000

 

143.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

143.000.000

 

143.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1904-01:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

195.000.000

 

195.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1904-01:

195.000.000

 

195.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904-02

 

Versko obrazovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

Srednjoškolsko obrazovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

100.000.000

 

100.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

100.000.000

 

100.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 01:

100.000.000

 

100.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Visoko teološko obrazovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1904-02:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

150.000.000

 

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1904-02:

150.000.000

 

150.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904-03

 

Pomoć crkvama i verskim zajednicama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

Pomoć za gradnju, održavanje, hitne sanacije i rekonstrukciju hramova u nerazvijenim područjima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

119.978.000

 

119.978.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 01:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

119.978.000

 

119.978.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 01:

119.978.000

 

119.978.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 02:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 02:

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03

 

Pomoć sveštenicima, monasima i verskim službenicima u pograničnim i ekonomski nerazvijenim područjima i radi regulisanja doprinosa za penzijsko - invalidsko i zdravstveno osiguranje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

92.022.000

 

92.022.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za projekat 03:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

92.022.000

 

92.022.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za projekat 03:

92.022.000

 

92.022.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za program 1904-03:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

262.000.000

 

262.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za program 1904-03:

262.000.000

 

262.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za glavni program 1904:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

607.000.000

 

607.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Svega za glavni program 1904:

607.000.000

 

607.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za funkciju 840:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

644.687.000

 

644.687.000

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno za funkciju 840:

644.687.000

 

644.687.000

 

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja za razdeo 65:

     

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

644.687.000

 

644.687.000

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO ZA RAZDEO 65:

644.687.000

 

644.687.000

 

III IZVRŠAVANJE BUDŽETA

Član 8

Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06, 115/06 i 101/07) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike od plate za decembar 2010. godine u neto iznosu od 16.370 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodna tri meseca.

Od plate za oktobar 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci uz uvećanje za polovinu realnog rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini, ukoliko je taj rast pozitivan.

Na osnovu člana 37. Zakona o sudijama ("Službeni glasnik RS", br. 116/08 i 58/09) i člana 69. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", broj 116/08), utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca od plate za decembar 2010. godine u neto iznosu od 28.560 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodna tri meseca.

Od plate za oktobar 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci uz uvećanje za polovinu realnog rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini, ukoliko je taj rast pozitivan.

U 2011. godini osnovica iz st. 4, 5. i 6. ovog člana u delu koji se odnosi na sudije isplaćivaće se, i to: 70% iz izvora 01 - Prihodi iz budžeta, a 30% iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika - sudske takse koje pripadaju pravosudnim organima.

Visinu osnovice iz st. 2, 3, 5. i 6. ovog člana utvrđuje Vlada svojim aktom koji se objavljuje u "Službenom glasniku RS".

Član 9

Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.

Član 10

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.

Ako se u toku godine prihodi i primanja smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u članu 7. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 11

Izuzetno od odredbi člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 62/06), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji se raspoređuje jedinicama lokalne samouprave, u 2011. godini, utvrđuje se u ukupnom iznosu od 31.800.000.000 dinara.

Član 12

Javna preduzeća, javne agencije i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač Republika Srbija, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku rokova iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09) a završava se do 30. novembra tekuće budžetske godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2010. godinu uplate u budžet Republike Srbije prema dinamici koju odrede.

Član 13

U skladu sa članom 2. tačka 31), članom 54. i članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu, u budžetskoj 2011. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, osim jubilarnih nagrada za zaposlene koji su to pravo stekli u 2011. godini.

Član 14

Direktni i indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, budžeta lokalnih vlasti, osim javnih preduzeća koja su indirektni korisnici budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, namiruju samo troškove po tom osnovu.

Ukoliko u slučajevima iz stava 1. ovog člana plaćanje stalnih troškova nije moguće izvršiti na osnovu razdvojenih računa, korisnik koji upravlja javnim sredstvima vrši plaćanje, a zatim direktni, odnosno indirektni korisnik iz stava 1. ovog člana vrši odgovarajuću refundaciju nastalih rashoda.

Refundacija iz stava 2. ovog člana smatra se načinom izvršavanja rashoda u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava budžeta Republike Srbije koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji donosi Vlada.

Član 15

Drugi korisnici koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju direktni ili indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, plaćaju nastale troškove, troškove tekućeg i investicionog održavanja, odnosno zakupa, u skladu sa kriterijumima koje propisuje Vlada.

Član 16

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.

Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.

Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda i izdataka u skladu sa zakonom.

Član 17

Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija i nakon pribavljene saglasnosti Narodne skupštine.

Član 18

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2011. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 19

Rashodi i izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih rashoda i izdataka, u odnosu na utvrđene aproprijacije i odobravati plaćanja na teret budžetskih sredstava.

Član 20

Za poslove koji se u skladu sa Zakonom o utvrđivanju određenih nadležnosti Autonomne pokrajine Vojvodine, vrše kao povereni, sredstva se usmeravaju sa ekonomske klasifikacije 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti.

Član 21

Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.

Aktom Vlade iz stava 2. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 2. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.

Sredstva iz stava 5. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.

Član 22

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 21. stav 2. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 21. stav 2. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.

Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, u iznosu ne manjem od jedne milijarde, u Razdelu 22 - Ministarstvo za infrastrukturu, nalogodavac je ministar zadužen za infrastrukturu.

Izvršena sredstva iz st. 4. i 5. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i ministar nadležan za infrastrukturu.

Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine, u iznosu ne manjem od jedne milijarde.

Član 23

Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune sudova, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune sudova.

Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je i za davanje naloga za prenos sudovima i ostalih sredstava iz razdela 6 - Sudovi sa računa budžeta na račune sudova, osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu i Višem prekršajnom sudu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz razdela 6 - Sudovi.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koja se vrše jedinstveno za sudove, nadležan je predsednik Visokog saveta sudstva.

Član 24

Predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je za davanje naloga za prenos javnim tužilaštvima sredstava iz razdela 8 - Javna tužilaštva sa računa budžeta na račune javnih tužilaštava, osim Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Tužilaštvu za organizovani kriminal.

Izuzetno, predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je i za prenos sredstva iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune tužilaštava, a u skladu sa posebnim propisima.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanja jesu funkcioneri koji rukovode javnim tužilaštvima iz razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za tužilaštva, u kom slučaju je nadležan predsednik Državnog veća tužilaca.

Član 25

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sudovima i javnim tužilaštvima sredstava iz razdela 18 - Ministarstvo pravde - Funkcija 330 - Sudovi, za izvršavanje rashoda sa računa budžeta na podračune sudova i javnih tužilaštava osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine, Tužilaštvu za organizovani kriminal i Višem prekršajnom sudu.

Izuzetno, ministar pravde nadležan je i za prenos sredstava iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune pravosudnih organa, a u skladu sa posebnim propisima.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje za kapitalne rashode jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz razdela 6 - Sudovi i funkcioneri koji rukovode radom tužilaštava iz razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanje za javne nabavke za projekte koje za sudove i javna tužilaštva sprovodi Ministarstvo pravde.

Član 26

Ministar nadležan za poslove nauke i tehnološkog razvoja daje naloge za izvršavanje rashoda sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, za programe i projekte u skladu sa čl. 10. i 98. Zakona o naučnoistraživačkoj delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 110/05, 50/06 i 18/10).

Projektno finansiranje obuhvata i isplatu zarada istraživača u institutima koji su angažovani na projektima.

Ministarstvo nauke i tehnološkog razvoja će sredstva za Sedmi Okvirni program za istraživanja (FP7) u okviru Projekta "Podrška učešću Republike Srbije u Programima Zajednice" izvršiti sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, a sredstva koja će biti vraćena (refundirana) po tom osnovu koristiće kao prihod od donacije organa, u celokupnom iznosu, bez ograničenja, i to za namene predviđene ovim zakonom na ekonomskoj klasifikaciji 424 - Specijalizovane usluge.

Član 27

U cilju efikasnijeg korišćenja sredstava opredeljenih za realizaciju programa i projekata koji se odnose na mesne zajednice Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu može ova sredstva neposredno usmeravati mesnim zajednicama.

Član 28

U skladu sa članom 23. Zakona o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 65/08) naloge za izvršavanje izdataka u oblasti obrazovanja, socijalne politike, kulture i infrastrukture za teritoriju Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem razdelu su obezbeđena sredstva za te izdatke i ministar nadležan za Kosovo i Metohiju.

Član 29

Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike Srbije mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.

Član 30

Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.

Član 31

Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 646.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 318.000 dinara do 3.175.000 dinara.

Član 32

Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2012. godine.

Član 33

Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za davanje garancija Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, održivosti spoljnog duga, podsticanja izvoza, finansiranja ili refinansiranja likvidnosti pravnih lica, odnosno radi sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 200.000.000 evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Zakonom o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 107/09).

Član 34

Predlog za obustavu transfernih sredstava jedinicama lokalne samouprave koje postupaju suprotno odredbama Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji ("Službeni glasnik RS", broj 104/09), Ministarstvu finansija dostavlja:

- ministarstvo nadležno za poslove državne uprave i lokalne samouprave za zaposlene u organima jedinica lokalne samouprave;

- ministarstvo nadležno za poslove rada i socijalne politike za zaposlene u ustanovama (osim ustanova u oblasti obrazovanja, zdravstva i predškolskih ustanova), a koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave;

- ministarstvo nadležno za poslove ekonomije i regionalnog razvoja za zaposlene u privrednim društvima i drugim oblicima organizovanja čiji je jedini osnivač jedinica lokalne samouprave (izuzev u javnim preduzećima), a koje se finansiraju iz budžeta.

U sprovođenju odredbe člana 10. stav 2. Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji, Vlada će u 2011. godini davati saglasnost za povećanje broja zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave koje imaju manji broj zaposlenih na neodređeno vreme od maksimalnog broja, na predlog ministarstva nadležnog za državnu upravu.

Član 35

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija, a na predlog direktnog korisnika.

Član 36

U organizacijama za obavezno socijalno osiguranje i zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz javnih prihoda, radni odnos sa novim licima može se zasnovati na osnovu kadrovskog plana koji sačinjava nadležno ministarstvo.

Član 37

Ukoliko se u 2011. godini prihodi organizacija za obavezno socijalno osiguranje, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih finansijskim planovima za 2011. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, prilagoditi rashode smanjenim prihodima.

Član 38

Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda postupe suprotno odredbama ovog zakona, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovim zakonom tom budžetskom korisniku.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Nadležnost predsednika Visokog saveta sudstva iz člana 23. ovog zakona, odnosno predsednika Državnog veća tužilaca iz člana 24. ovog zakona, do 31. avgusta 2011. godine, vrši ministar nadležan za poslove pravde.

Član 40

Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2010. godini.

Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.

U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.

Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje najkasnije do 15. februara tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 41

Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.

Član 42

Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.

Član 43

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2011. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda i izdataka u 2010. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, zaključno sa 31. decembrom 2010. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.

Član 44

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2011. godine.