ODLUKAO SOCIJALNOJ ZAŠTITI GRAĐANA GRADA PANČEVA("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2010 i 23/2010) |
Ovom odlukom utvrđuju se prava u oblasti socijalne zaštite građana i porodica sa prebivalištem na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad), uslovi i način njihovog ostvarivanja, način obezbeđivanja sredstava, kao i međusobni odnosi Grada i ustanova i drugih subjekata koji obavljaju poslove propisane ovom odlukom.
Prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti Grada u smislu ove odluke su:
1. Pomoć u kući,
2. Dnevni boravak,
3. Oprema i troškovi prevoza korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu,
4. Jednokratne pomoći,
5. Troškovi sahrane,
6. Privremeni smeštaj u prihvatnoj stanici i prihvatilištu,
7. Urgentni porodični smeštaj,
8. Privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja,
9. Stanovanje uz podršku,
10. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima,
11. Narodna kuhinja i
12. Druga prava i usluge u oblasti socijalne zaštite.
Korisnici prava iz člana 2. ove odluke su građani i njihove porodice kada se nađu u stanju socijalne potrebe ili kada svojim radom i po osnovu rada, putem srodničke obaveze izdržavanja, po osnovu imovine i imovinskih prava, odnosno na drugi način ne mogu da obezbede dovoljno sredstava za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, a imaju prebivalište na teritoriji Grada.
Stanjem socijalne potrebe se smatra takvo stanje u kojem je građaninu ili porodici neophodna društvena pomoć u cilju savladavanja socijalnih i životnih teškoća u stvaranju uslova za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, ukoliko se te potrebe ne mogu na drugi način zadovoljiti, a na osnovama humanizma i poštovanja ljudskog dostojanstva.
Lice u stanju socijalne potrebe dužno je da u granicama svojih mogućnosti doprinosi rešavanju stanja u kome se nalazi.
II PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE
Pravo na pomoć u kući obezbeđuje se starim i iznemoglim, hronično obolelim i drugim licima koja nisu u stanju da se sama o sebi staraju, niti imaju porodicu koja bi im pružila odgovarajuću zaštitu.
Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova (održavanje čistoće stana, nabavka hrane i drugih potrebnih stvari, održavanje lične higijene i slično).
Pravo na pomoć u kući ostvaruje se svakog dana u mesecu osim nedelje, državnog i drugog praznika.
Usluge iz člana 5. stav 2. ove odluke pruža Ustanova za smeštaj i zbrinjavanje starih lica Gerontološki centar Pančevo (u daljem tekstu: Gerontološki centar), putem Službe klubova za stara i odrasla lica i pomoć u kući.
Cene usluga koje se pružaju korisnicima prava na pomoć u kući utvrđuje gradonačelnik grada Pančeva, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća Grada, na predlog Gerontolokog centra.
Pravo na potpuno regresiranje troškova pomoći u kući (besplatna usluga) ostvaruje:
- korisnik prava na materijalno obezbeđenje,
- korisnik prava čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine dvostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca.
Pravo na delimično regresiranje troškova pomoći u kući ostvaruje:
- korisnik prava čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine trostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca,
- korisnik prava čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine četvorostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca.
Korisnik prava čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine trostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca, ima pravo na regresiranje troškova pomoći u kući u visini od 50% od cene usluga.
Korisnik prava čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine četvorostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca, ima pravo na regresiranje troškova pomoći u kući u visini od 25% od cene usluga.
Korisnik prava čije domaćinstvo ima mesečna primanja preko visine četvorostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca, plaća punu cenu usluga iz člana 7. ove odluke.
Korisnik prava koji ima zaključen ugovor o doživotnom izdržavanju, bez obzira na prihode, plaća punu cenu usluga iz člana 7. ove odluke.
a) Dnevni boravak za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju
Pravo na dnevni boravak za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju ostvaruje se u Školi za osnovno i srednje obrazovanje "Mara Mandić" Pančevo (u daljem tekstu: Škola) i Domu za lica ometena u mentalnom razvoju "Srce u jabuci" Jabuka (u daljem tekstu: Dom "Srce u jabuci").
U okviru svoje redovne delatnosti Škola, odnosno Dom "Srce u jabuci" organizuje celodnevni smeštaj dece sa smetnjama u razvoju, koja zbog stepena oštećenja ne mogu da se obrazuju u odeljenjima osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kao i odraslih lica koja zbog vrste i stepena ometenosti nisu sposobna za samostalan život i rad, i to:
- zbrinjavanjem dece deset časova dnevno, radnim danom,
- obrazovanjem i vaspitanjem po posebnom planu i programu Škole, odnosno Doma "Srce u jabuci",
- radioničarskim radom u svrhu očuvanja preostalih sposobnosti,
- pružanjem zdravstvene preventive i ishranom dece i
- odraslih lica u toku dnevnog boravka (doručak, užina i ručak).
Pravo na dnevni boravak za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju ostvaruje se svakog radnog dana.
Prema prirodi oštećenja i uzrastu, deca i odrasla lica sa smetnjama u razvoju razvrstana su u četiri vaspitne grupe, i to:
- kombinovana vaspitna grupa dece uzrasta od 3-18 godina sa različitim smetnjama u razvoju, autizmom i drugim smetnjama,
- vaspitna grupa dece umereno mentalno ometene u razvoju od 8-18 godina,
- vaspitna grupa lica umereno mentalno ometenih u razvoju starijih od 18 godina,
- vaspitna grupa dece sa teškim telesnim oštećenjima.
Obrazovno-vaspitni rad u kombinovanoj vaspitnoj grupi dece sa različitim smetnjama u razvoju vrši se sprovođenjem specifičnog, korektivnog i individualnog tretmana, prilagođenog mogućnostima i sposobnostima dece radi njihove brže socijalizacije i rehabilitacije.
Obrazovno-vaspitni rad u vaspitnoj grupi umereno mentalno ometene dece vrši se sprovođenjem specijalnog defektološkog tretmana, prilagođenog sposobnostima ove dece radi adaptacije na život u porodici, kao i razvijanjem njihovih preostalih sposobnosti.
U vaspitnoj grupi starijeg uzrasta vrši se i radno osposobljavanje dece, odnosno lica u posebnim uslovima.
U vaspitnoj grupi dece sa teškim telesnim oštećenjem vrši se zbrinjavanje dece kojoj je neophodna pomoć i nega drugog lica, u cilju uključivanja porodice u redovan rad i život.
Deci sa teškim telesnim oštećenjima u dnevnom boravku obezbeđuje se posebna zdravstvena nega i fizikalna rehabilitacija.
Korisnici prava na dnevni boravak za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju imaju pravo na potpuno regresiranje troškova boravka (besplatan boravak).
b) Dnevni boravak za odrasla lica
Korisnici prava na dnevni boravak za odrasla lica su odrasla i stara socijalno ugrožena lica, iznemogla i hronično obolela lica, invalidna lica i penzioneri koji nisu u stanju da se staraju o sebi niti imaju porodicu koja bi im pružila odgovarajuću zaštitu.
Usluge dnevnog boravka za odrasla lica obuhvataju održavanje lične higijene, obezbeđivanje toplog obroka (ručka) i organizovanje kulturno-zabavnih, rekreativnih i drugih aktivnosti.
Pravo na dnevni boravak za odrasla lica ostvaruje se svakog dana u mesecu osim nedelje, državnog i drugog praznika.
Usluge dnevnog boravka za odrasla lica pruža Gerontološki centar putem Službe klubova za stara i odrasla lica i pomoć u kući.
Cene usluga koje se pružaju korisnicima prava na dnevni boravak za odrasla lica utvrđuje gradonačelnik grada Pančeva, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća Grada, na predlog Gerontološkog centra.
Na utvrđivanje cena usluga i regresiranje troškova dnevnog boravka za odrasla lica shodno se primenjuju odredbe iz člana 8, 9. i 10. ove odluke.
3. Oprema i troškovi prevoza korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu
Pravo na opremu i troškove prevoza korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu ima lice koje se upućuje na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, a tu opremu ne može samo da obezbedi, niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su po zakonu dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.
Pravo na opremu iz stava 1. ovog člana utvrđuje Centar za socijalni rad "Solidarnost" Pančevo (u daljem tekstu: Centar) u toku postupka smeštaja korisnika u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, u skladu sa zakonom.
Pravo na jednokratnu pomoć obezbeđuje se licu koje se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe.
Pravo na jednokratnu pomoć obezbeđuje se kao:
- novčana pomoć i
- pomoć u naturi.
Pravo na jednokratnu novčanu pomoć utvrđuje Centar u svakom konkretnom slučaju, najviše do visine prosečne zarade ostvarene po zaposlenom u Republici Srbiji u mesecu za koji se vrši isplata.
U slučaju kada pružanje jednokratne novčane pomoći ne trpi odlaganje, Centar utvrđuje pojedinačan iznos novčane pomoći, koji ne može biti veći od visine iznosa materijalnog obezbeđenja pojedinca.
Pravo na jednokratnu pomoć u naturi utvrđuje Centar za lice koje se nađe u stanju socijalne potrebe i kada je to za njega najcelishodnije, u iznosu koji ne može biti veći od prosečne zarade ostvarene po zaposlenom u Republici Srbiji u mesecu za koji se vrši isplata.
Sredstva na ime troškova sahrane obezbeđuju se u budžetu Grada u slučaju smrti:
- lica koja su koristila pravo na materijalno obezbeđenje po propisima o socijalnoj zaštiti,
- lica koja su bila na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite ili u drugoj porodici, a koja nemaju imovine niti srodnike koji su u mogućnosti i obavezi da snose ove troškove,
- lica bez ličnog identiteta ili bez prebivališta, a koja su se u trenutku smrti zatekla na teritoriji Grada i
- lica koja nemaju srodnike ili njihovi srodnici nisu u mogućnosti da snose ove troškove.
Naknada troškova sahrane priznaje se licu koje ih je snosilo.
Srodnici koji su imali zakonsku obavezu izdržavanja pokojnika imaju pravo na naknadu troškova sahrane samo ukoliko su i sami korisnici prava na materijalno obezbeđenje ili ukoliko se utvrdi da nisu u mogućnosti da snose troškove, u skladu sa zakonom.
Naknada troškova sahrane utvrđuje se u visini najnižih troškova učinjenih za nabavku najneophodnije opreme ili izvršenih usluga sahranjivanja.
6. Privremeni smeštaj u prihvatnoj stanici i prihvatilištu
a) Privremeni smeštaj u prihvatnoj stanici i prihvatilištu za decu i omladinu
Poslovi prihvatne stanice za decu i omladinu obuhvataju prihvat i kratkotrajni smeštaj dece i omladine starosti od 7 do 18 godina koja se nađu u skitnji, prosjačenju ili drugim slučajevima u kojima je hitno potreban kratkotrajan smeštaj, obezbeđivanje smeštaja, ishrane, primene zdravstveno-higijenskih mera, utvrđivanje njihovog identiteta i prebivališta, sačinjavanje nalaza o njihovom stanju i ponašanju, sa ciljem da se dete što brže vrati svojim roditeljima, ili domu u kome je bilo ili da se uputi ustanovi u opštini, odnosno gradu kome pripada, ili u prihvatilište ako je potreban temeljitiji opservaciono-dijagnostički tretman.
Prihvat i smeštaj dece i omladine iz stava 1. ovog člana može da traje najduže 7 dana.
Poslovi prihvatilišta za decu i omladinu obuhvataju privremeno zbrinjavanje dece i omladine starosti od 7 do 18 godina koju uputi nadležni centar (zlostavljana i zanemarivana deca i omladina, napuštena od roditelja, nađena u skitnji i prosjačenju i druga deca i omladina kojoj je potrebno privremeno zbrinjavanje), primenom zdravstveno-higijenskih mera, vaspitanjem i obrazovanjem, zadovoljavanjem kulturno-zabavnih i drugih potreba, dok se za njih ne utvrdi odgovarajući oblik zaštite.
Prihvat i smeštaj dece i omladine iz stava 1. ovog člana može da traje najduže 3 meseca.
Poslove privremenog smeštaja u prihvatnoj stanici i prihvatilištu za decu i omladinu obavlja Dom za decu i omladinu bez roditeljskog staranja "Spomenak" Pančevo (u daljem tekstu: "Spomenak").
b) Privremeni smeštaj u prihvatnoj stanici i prihvatilištu za odrasla i stara lica
Poslovi prihvatne stanice za odrasla i stara lica obuhvataju prihvat i zbrinjavanje lica koja se nađu u skitnji, i drugim slučajevima kada im je neophodno organizovano zbrinjavanje, dok se ne omogući njihov povratak u mesto prebivališta ili dok se za njih ne utvrdi odgovarajući oblik socijalne zaštite.
Prihvat i zbrinjavanje odraslih i starih lica iz stava 1. ovog člana može da traje najduže 7 dana.
Poslovi prihvatilišta za odrasla i stara lica obuhvataju privremeno ali celovito zbrinjavanje, obezbeđenje zdravstvene zaštite, kulturno-zabavnih i drugih potreba lica koja uputi Centar, dok za njih ne utvrdi odgovarajući oblik socijalne zaštite.
Prihvat i smeštaj odraslih i starih lica iz stava 1. ovog člana može da traje najduže 3 meseca.
Poslove privremenog smeštaja u prihvatnoj stanici i prihvatilištu za odrasla i stara lica obavlja Gerontološki centar.
Pravo na urgentni porodični smeštaj ima dete koje se nađe u stanju potrebe hitnog zbrinjavanja, a nije starije od 7 godina.
Izuzetno, pravo na urgentni porodični smeštaj ima i dete starije od 7 godina ukoliko Centar, u konkretnom slučaju, utvrdi da je to adekvatniji oblik zaštite od privremenog smeštaja u prihvatnoj stanici.
Pravo na urgentni porodični smeštaj iz stava 1. i 2. ovog člana traje dok se ne steknu uslovi za trajnije zbrinjavanje deteta, a najduže do 6 meseci.
Pravo na urgentni porodični smeštaj se ostvaruje u urgentnoj hraniteljskoj porodici.
Pod urgentnom hraniteljskom porodicom podrazumeva se porodica koja je posebno obučena za navedeni oblik porodičnog smeštaja.
Urgentna hraniteljska porodica ima pravo na jednokratnu novčanu naknadu radi zadovoljavanja hitnih potreba deteta prilikom njegovog smeštaja, kao i pravo na novčanu naknadu troškova smeštaja deteta.
Visinu jednokratne novčane naknade radi zadovoljavanja hitnih potreba deteta iz stava 1. ovog člana utvrđuje Centar, na osnovu stručne procene, a u skladu sa urgentnim potrebama deteta.
Visinu novčane naknade troškova smeštaja iz stava I. ovog člana utvrđuje Centar, shodno rešenju o cenama usluga porodičnog smeštaja koje donosi nadležni ministar.
Međusobni odnosi, prava i obaveze Centra i urgentne hraniteljske porodice regulišu se posebnim ugovorom.
8. Privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja
Pravo na privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja imaju žene, žrtve porodičnog nasilja, njihova maloletna deca i druga lica žrtve porodičnog nasilja.
Pravo na privremeni smeštaj lica iz stava 1. ovog člana traje najduže tri meseca od dana smeštaja.
Pravo na privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja ostvaruje se u porodici za prihvat žrtava nasilja.
Pod porodicom za prihvat žrtava nasilja podrazumeva se porodica koja je posebno obučena za prihvat i zbrinjavanje žrtava nasilja.
Žrtve nasilja imaju pravo na jednokratnu novčanu naknadu radi zadovoljavanja svojih hitnih potreba.
Visinu jednokratne novčane naknade radi zadovoljavanja hitnih potreba žrtava porodičnog nasilja iz stava 1. ovog člana utvrđuje Centar, na osnovu stručne procene, a u skladu sa potrebama žrtava porodičnog nasilja.
Porodica za prihvat žrtava nasilja ima pravo na novčanu naknadu troškova smeštaja.
Visinu novčane naknade troškova smeštaja iz stava 3. ovog člana utvrđuje Centar, shodno rešenju o cenama usluga porodičnog smeštaja koje donosi nadležni ministar.
Međusobni odnosi, prava i obaveze Centra, porodice za prihvat žrtava nasilja i žrtve nasilja regulišu se posebnim ugovorom.
Stanovanjem uz podršku korisnicima se obezbeđuje odgovarajući smeštaj, stručna pomoć i podrška u cilju njihovog što potpunijeg uključivanja u zajednicu.
Stanovanjem uz podršku korisnicima se obezbeđuje veći stepen samostalnosti i poboljšanje kvaliteta života.
Korisnici usluga stanovanja uz podršku su omladina, odnosno lica koja napuštaju dom za decu i omladinu bez roditeljskog staranja ili hraniteljsku porodicu.
Cilj usluga iz stava 1. ovog člana je pružanje stručne podrške korisnicima, od momenta napuštanja doma za decu i omladinu bez roditeljskog staranja ili hraniteljske porodice do osamostaljivanja, odnosno savladavanja veštine samostalnog življenja.
Usluge stanovanja uz podršku pruža "Spomenak", u skladu sa opštim i drugim aktima organa Grada.
10. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima
Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima je oblik socijalne zaštite koji se organizuje u objektima na području Grada radi trajnog smeštaja socijalno ugroženih kategorija stanovništva i to: izbeglica smeštenih u kolektivnim centrima kao i lokalnog stanovništva uključujući i interno raseljena lica sa teritorije Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija.
Pravo na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima i druga pitanja od značaja za ostvarivanje ovog prava regulisana su Sporazumom o realizaciji projekta socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Pravo na korišćenje Narodne kuhinje obuhvata obezbeđivanje besplatnih kuvanih obroka u Pančevu i paketa hrane u ostalim naseljenim mestima.
Korisnici prava iz člana 49. ove odluke su:
- korisnici prava na materijalno obezbeđenje - radno nesposobna lica,
- korisnici prava na materijalno obezbeđenje - porodice sa pet i više članova,
- lica bez prihoda i elementarno rešenog stambenog pitanja ("beskućnici"),
- penzioneri sa prihodima domaćinstva do visine dvostrukog iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca,
- lica koja se trenutno nađu u stanju socijalne potrebe.
Korisnici prava iz stava 1. alineja 5. ovog člana imaju pravo na korišćenje Narodne kuhinje najduže 3 meseca od dana ostvarivanja prava, nakon čega se sprovodi postupak revizije prava.
Korisnicima Narodne kuhinje u Pančevu obezbeđuje se pravo na besplatni kuvani obrok svakog dana u mesecu, osim nedelje, državnog i drugog praznika.
Korisnicima Narodne kuhinje u ostalim naseljenim mestima obezbeđuje se pravo na besplatan paket hrane jednom mesečno.
Pojedinačna vrednost obroka iz stava 1. ovog člana i pojedinačna vrednost paketa hrane iz stava 2. ovog člana utvrđuje se aktom gradonačelnika Grada.
Priprema besplatnih kuvanih obroka i paketa hrane vrši se u Predškolskoj ustanovi "Dečja radost" Pančevo (u daljem tekstu: Predškolska ustanova).
Distribuciju besplatnih kuvanih obroka za korisnike Narodne kuhinje u Pančevu vrši Služba klubova za stara i odrasla lica i pomoć u kući Gerontološkog centra.
Distribuciju besplatnih paketa hrane za korisnike Narodne kuhinje u naseljenim mestima Grada vrše mesne zajednice.
12. Druga prava i usluge u oblasti socijalne zaštite
Druga prava i usluge u oblasti socijalne zaštite ostvaruju se u skladu sa procenom potreba građana u oblasti socijalne zaštite, obavezama utvrđenim ugovorima, opštim i drugim aktima organa Grada, prema materijalnim mogućnostima Grada, a na osnovu posebnog akta gradonačelnika Grada.
III POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA
O zahtevima za ostvarivanje prava iz ove odluke rešava u prvom stepenu Centar.
Postupak za ostvarivanje prava pokreće se na zahtev lica, odnosno njegovog zakonskog zastupnika ili staraoca ili po službenoj dužnosti.
Centar pokreće postupak po službenoj dužnosti na svoju inicijativu ili povodom inicijative građana ili ovlašćenih organa i drugih pravnih i fizičkih lica, kada je to u interesu lica ili društvene zajednice, ili kada postoji interes trećih lica.
Po žalbi protiv rešenja Centra u drugom stepenu rešava Gradsko veće Grada.
Sredstva za ostvarivanje prava utvrđenih u članu 2. tačke 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. i 11. ove odluke obezbeđuju se u budžetu Grada, tačka 1. u budžetu Grada i od korisnika i njihovih srodnika, tačka 2. u budžetu Grada i od korisnika i tačka 10. prema Sporazumu.
Sredstva za rad ustanova koje obavljaju poslove pružanja usluga, odnosno utvrđivanja i ostvarivanja prava propisanih ovom odlukom obezbeđuju se u budžetu Grada.
V MEĐUSOBNI ODNOSI GRADA I USTANOVA
Ustanove koje obavljaju poslove pružanja usluga, odnosno ostvarivanja prava propisanih ovom odlukom, osim Centra, dužne su da najkasnije do kraja tekuće godine dostave Gradskom veću Grada programe rada i finansijske planove za narednu godinu radi davanja saglasnosti.
Ustanove koje obavljaju poslove pružanja usluga, odnosno ostvarivanja prava propisanih ovom odlukom, osim Centra, dužne su da najkasnije do 01. marta naredne godine, dostave Gradskom veću Grada izveštaje o radu i finansijskom poslovanju za prethodnu godinu radi razmatranja i usvajanja.
Program rada i finansijski plan za narednu godinu, odnosno izveštaj o radu i finansijskom poslovanju za prethodnu godinu, Centar dostavlja Skupštini Grada radi davanja saglasnosti, odnosno razmatranja i usvajanja, u skladu sa opštim i drugim aktima organa Grada.
Međusobni odnosi, prava i obaveze Grada i ustanova iz člana 57. kao i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova propisanih ovom odlukom, regulišu se posebnim ugovorima koje zaključuju gradonačelnik Grada, u ime Grada i nadležni organi ustanova.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe Odluka o socijalnoj zaštiti građana grada Pančeva ("Službeni list opštine Pančevo", broj 4/07 - prečišćen tekst i "Službeni list grada Pančeva", broj 22/09) i Pravilnik o bližim uslovima i načinu ostvarivanja prava u oblasti socijalne zaštite građana opštine Pančevo ("Službeni list opštine Pančevo", broj 7/07).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".