ODLUKA
O BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2011. GODINU

("Sl. list grada Beograda", br. 45/2010)

 

I OPŠTI DEO

Član 1

Prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta grada Beograda za 2011. godinu (u daljem tekstu: budžet), sastoje se od:

u dinarima

A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA

IZNOS

Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine

71.218.283.546

- budžetska sredstva

65.185.822.667

- sopstveni prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine

4.642.164.000

- donacije

1.390.296.879

Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine

82.372.427.000

- tekući budžetski rashodi i izdaci

76.339.966.121

- rashodi iz sopstvenih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine

4.642.164.000

- donacije

1.390.296.879

Budžetski suficit/deficit

-11.154.143.454

Izdaci za nabavku finansijske imovine

150.000

Ukupni fiskalni suficit/deficit

-11.154.293.454

B. RAČUN FINANSIRANJA

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

12.664.293.454

Preneta sredstva iz ranijih godina

1.000.000.000

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

2.510.000.000

Neto finansiranje

11.154.293.454

Prihodi i primanja koji predstavljaju budžetska sredstva utvrđeni su u sledećim iznosima u računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

u dinarima

 

OPIS

Ekonomska
klasifikacija

Budžet 2011.

I

PRIHODI I PRIMANJA

 

65.185.822.667

1

Tekući prihodi

7

65.185.822.667

1.1.

Ustupljeni prihodi

7

33.103.661.287

 

Porez na dohodak građana

711

24.388.116.287

 

Porez na nasleđe i poklon

713

146.521.000

 

Porez na prenos apsolutnih prava

713

3.090.254.000

 

Naknade:

714

930.769.000

 

- Godišnja naknada za motorna i druga vozila

7145

344.850.000

 

- Naknada za promenu namene i zakup polj. zemlj. poljoprivrednog zemljišta

7145

28.000.000

 

- Naknade za zagađivanje životne sredine

7145

551.919.000

 

- Naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta

 

6.000.000

 

Nenamenski transfer od Republike Srbije

7331

4.328.001.000

 

Nenamenski i namenski transfer u užem smislu od Republike Srbije

7331

0

 

Prihod od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje

743

220.000.000

1.2.

Izvorni prihodi

7

32.082.161.380

 

Porez na imovinu

711147, 713

6.315.133.000

 

Lokalne komunalne takse i lokalne administrativne takse

714, 716, 741,742

2.704.706.380

 

Boravišna taksa

7145

140.000.000

 

Naknade:

714, 741, 742

17.053.255.000

 

- Posebna naknada za zaštitu životne sredine

7145

226.174.000

 

- Naknada za korišćenje građevinskog zemljišta

7415

7.827.081.000

 

- Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta

7422

9.000.000.000

 

Kamate

7411

64.000.000

 

Zakup poslovnog prostora

7421

1.809.670.000

 

Zakup građevinskog zemljišta

7421

2.500.000.000

 

Prihodi koje svojom delatnošću ostvari Gradska uprava

742

150.000.000

 

Mandatne i novčane kazne

714, 743

21.000.000

 

Mešoviti i neodređeni prihodi

743.745

319.397.000

 

Prihodi od zakupa u državnoj svojini

7.451

5.000.000

 

Deo dobiti javnih preduzeća

7.451

1.000.000.000

2

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

8

0

Rashodi i izdaci budžeta, po pojedinačnoj nameni, utvrđuju se u sledećim iznosima:

u dinarima

Ek. klas.

OPIS

Ukupna sredstva

41

 

RASHODI ZA ZAPOSLENE

7.485.736.000

 

411

Plate i dodaci zaposlenih

5.922.489.000

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

1.082.670.000

 

413

Naknade u naturi

365.923.000

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

70.030.000

 

415

Naknade troškova za zaposlene

6.014.000

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

5.510.000

 

417

Odbornički dodatak

33.100.000

42

 

KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA

14,589,326,845

 

421

Stalni troškovi

1,921,048,000

 

422

Troškovi putovanja

22,937,000

 

423

Usluge po ugovoru

1,880,840,845

 

424

Specijalizovane usluge

6,064,170,000

 

425

Tekuće popravke i održavanje

3,460,899,000

 

426

Materijal

1,239,432,000

43

 

AMORTIZACIJA NEKRETNINA I OPREME

0

 

431

Amortizacija zgrada i građevinskih objekata

0

44

 

OTPLATA KAMATA

1,271,520,000

 

441

Otplata domaćih kamata

360,000,000

 

442

Otplata stranih kamata

900,000,000

 

444

Prateći troškovi zaduženja

11,520,000

45

 

SUBVENCIJE

9,315,466,000

 

451

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

6,610,466,000

 

454

Subvencije privatnim preduzećima

2,705,000,000

46

 

DOTACIJE I TRANSFERI

5,366,352,000

 

4,631

Tekući transferi ostalim nivoima vlasti

4,100,182,000

 

4,632

Kapitalni transferi ostalim nivoima vlasti

1,112,150,000

 

465

Ostale dotacije i transferi

154,020,000

47

 

SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA

4,010,952,000

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

4,010,952,000

48

 

OSTALI RASHODI

1,245,469,822

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

924,151,822

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

197,440,000

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

87,105,000

 

484

Naknade štete za povrede ili nastalu usled elementarnih nepogoda

500,000

 

485

Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od državnih organa

36,273,000

49

 

REZERVE

600,000,000

 

499

Sredstva rezerve

600,000,000

51

 

OSNOVNA SREDSTVA

32,291,566,454

 

511

Zgrade i građevinski objekti

29,011,793,454

 

512

Mašine i oprema

528,843,000

 

513

Ostale nekretnine i oprema

2,487,000,000

 

515

Nematerijalna imovina

263,930,000

52

 

ZALIHE

100,000

 

521

Robne rezerve

100,000

54

 

PRIRODNA IMOVINA

163,477,000

 

541

Zemljište

163,477,000

61

 

OTPLATA GLAVNICE

2,510,000,000

 

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1,000,000,000

 

612

Otplata glavnice stranim kreditorima

1,510,000,000

62

 

NABAVKA FINANSIJSKE IMOVINE

150,000

 

621

Nabavka domaće finansijske imovine

150,000

 

 

UKUPNO

78,850,116,121

Primanja i izdaci utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:

u dinarima

OPIS

Iznos

Neto finansiranje

11.154.293.454

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

12.664.293.454

 

Primanja od prodaje finansijske imovine

85.000.000

 

Primanja od zaduživanja

12.579.293.454

Preneta sredstva iz ranijih godina

1.000.000.000

Procenjeni suficit iz 2010. godine

1.000.000.000

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

2.510.000.000

Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita

2.510.000.000

 

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1.000.000.000

 

Otplata glavnice stranim kreditorima

1.510.000.000

Član 2

Budžet grada Beograda za 2011. godinu sastoji se od:

1. ukupnih prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 71.218.283.546 dinara,

2. ukupnih rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine u iznosu od 82.372.427.000 dinara i

3. budžetskog deficita u iznosu od 11.154.143.454 dinara.

Član 3

Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita iz člana 2. ove Odluke u iznosu od 11.154.143.454 dinara, za finansiranje otplate duga u iznosu od 2.510.000.000 dinara i za nabavku finansijske imovine u iznosu od 150.000 dinara, obezbediće se iz procenjenog suficita iz 2010. godine u iznosu od 1.000.000.000 dinara, primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara, primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 767.000.000 dinara i primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 11.812.293.454 dinara.

Član 4

Grad Beograd planira da u 2011. godini povuče sredstva kredita od domaćih banaka u iznosu od 767.000.000 dinara za realizaciju sledećih projekata:

Red. br.

Naziv projekta

Nosilac projekta - budžetski korisnik

iznos dinara

1

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - I faza (3 objekta ukupne površine 11.125 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

25.000.000

2

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - III faza (4 objekta ukupne površine 37.268 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

182.000.000

3

Stambeni objekat na GP-1 u bloku 2.5 u naselju Kamendin u Zemunu (14.409 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

170.000.000

4

Stambeni objekat na GP-2 u bloku 2.5 u naselju Kamendin u Zemunu (14.409 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

170.000.000

5

Parterno uređenje prostora sa infrastrukturom i saobraćajnicama u okviru kompleksa zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu.

Agencija za investicije i stanovanje

125.000.000

12

Rekonstrukcija toplovoda M-6 preko mosta Gazela sa izgradnjom pripadajuće izmenjivačke stanica za toplovod M-6.

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

25.000.000

14

Ograđivanje javnih zelenih površina

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

70.000.000

 

SVEGA

 

767.000.000

Grad Beograd planira da u 2011. godini povuče sredstva kredita od inostranih banaka u iznosu od 11.812.293.454 dinara (98.435.779 EUR) za sledeće projekte:

Red. br.

Naziv projekta

Banka

Nosilac projekta - budžetski korisnik

Iznos

dinara

2

Izgradnja mosta preko reke Save Čukarica - Novi Beograd

EBRD

Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

44.000.000

5.280.000.000

4

Izgradnja pristupnih saobraćajnica za Most na reci Savi i program urbane obnove (rekonstrukcija 3 saobraćajnice)

EIB

Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

40.000.000

4.800.000.000

5

Projekat obnove grada Beograda

EIB

Agencija za investicije i stanovanje

14.435.779

1.732.293.454

 

SVEGA

98.435.779

11.812.293.454

Član 5

Prihod od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta usmerava se za realizaciju:

- programa zajedničke komunalne potrošnje,

- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,

- programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih nekategorisanih puteva,

- ostalih programa uređenja grada Beograda i

- drugih programa za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.

Član 6

Prihodi od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupa građevinskog zemljišta usmeravaju se za finansiranje Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnju kapitalnih objekata grada Beograda.

Član 7

Prihodi od naknade za puteve predviđeni zakonom i Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima, usmeravaju se za realizaciju programa iz oblasti putne privrede.

Prihodi od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje, koristiće se u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 8

Prihodi od naknada za zagađivanje životne sredine i od posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine koristiće se namenski za zaštitu i unapređenje životne sredine prema Programu Grada i gradskih opština, a koji se donose u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine.

Prihodi od naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta koristiće se u skladu sa Zakonom o šumama.

Član 9

Prihod od naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta i sredstva ostvarena od davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta, odnosno poljoprivrednog objekta u državnoj svojini usmeravaju se za realizaciju programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.

Član 10

Prihod od boravišne takse, usmerava se za potrebe u turizmu i turističku promociju i propagandu.

Član 11

Primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (privatizacioni prihodi) u iznosu od 85.000.000 dinara koristiće se za kapitalna ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu u okviru Sekretarijata za saobraćaj.

Član 12

U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 580.000.000 dinara.

Sredstava tekuće budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,89% ukupnih prihoda budžeta.

U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 20.000.000 dinara.

Sredstava stalne budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,03% ukupnih prihoda budžeta.

O korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve odlučuje Gradonačelnik grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.

II POSEBAN DEO

Član 13

Ukupna sredstva budžeta utvrđena su u iznosu od 84.882.577.000 dinara, a obuhvataju sredstva na podračunu izvršenja budžeta i sredstva na podračunima za posebne namene koji se vode u okviru Konsolidovanog računa trezora grada Beograda.

Ukupna sredstva iz stava 1. ovog člana formirana su prihodima i primanjima iz sledećih izvora:

- tekući prihodi u iznosu od 65.185.822.667 dinara - izvor finansiranja 01;

- sopstveni prihodi direktnih i indirektnih korisnika budžeta u iznosu od 3.928.621.000 dinara - izvor finansiranja 04;

- prihodi od donacije od međunarodnih organizacija u iznosu od 332.778.000 dinara - izvor finansiranja 06;

- prihodi od donacije od fizičkih i pravnih lica u iznosu od 1.057.518.879 dinara - izvor finansiranja 08;

- sredstva od prodaje i otkupa stanova u iznosu od 713.543.000 dinara - izvor finansiranja 09;

- primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 767.000.000 dinara - izvor finansiranja 10;

- primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 11.812.293.454 dinara - izvor finansiranja 11;

- primanja od prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara - izvor finansiranja 12; i

- višak prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.000.000.000 dinara - izvor finansiranja 13.

Sredstva iz stava 1. ovog člana raspoređuju se po korisnicima i to:

_______________
NAPOMENA:
Deo teksta ovog dokumenta nije u bazi, a može se videti na vebsajtu Grada Beograda: www.sllistbeograd.rs

III IZVRŠENJE BUDŽETA

Član 14

Prihodi i primanja budžeta prikupljaju se i naplaćuju u skladu sa zakonom i drugim propisima nezavisno od iznosa utvrđenih ovom odlukom za pojedine vrste prihoda i primanja.

Član 15

Naredbodavac za izvršenje budžeta je gradonačelnik grada Beograda i odgovoran je za izvršenje ove odluke.

Gradonačelnik je odgovoran za sprovođenje fiskalne politike i upravljanje javnom imovinom, prihodima i primanjima i rashodima i izdacima na način koji je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 16

Gradonačelnik grada Beograda može doneti odluku o promeni iznosa aproprijacija u skladu sa članom 61. Zakona o budžetskom sistemu.

Direktni korisnik budžetskih sredstava uz odobrenje Sekretarijata za finansije Gradske uprave, može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.

Preusmeravanje aproprijacija odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.

Ako u toku godine dođe do promene okolnosti koja ne ugrožava utvrđene prioritete unutar budžeta, gradonačelnik donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti prenese u tekuću budžetsku rezervu i može se koristiti za namene koje nisu predviđene budžetom ili za namene za koje nisu predviđena sredstva u dovoljnom obimu.

Ukupan iznos preusmeravanja sredstava iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od iznosa razlike između budžetom odobrenih sredstava tekuće budžetske rezerve i maksimalno mogućeg iznosa sredstava tekuće budžetske rezerve utvrđenog zakonom.

Član 17

U slučaju da se budžetu grada Beograda iz drugog budžeta (republike ili druge lokalne samouprave) opredele aktom namenska transferna sredstva uključujući i namenska transferna sredstva za nadoknadu šteta usled elementarnih nepogoda, kao i u slučaju ugovaranja donacije čiji iznosi nisu mogli biti poznati u postupku donošenja ove odluke, Sekretarijat za finansije na osnovu tog akta otvara odgovarajuće aproprijacije za izvršavanje rashoda po tom osnovu.

Član 18

Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda obavezan je da redovno prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje, odnosno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog i devetomesečnog perioda, informiše gradonačelnika grada Beograda.

U roku od 15 dana po donošenju izveštaja iz stava 1. ovog člana gradonačelnik grada Beograda usvaja i dostavlja izveštaj Skupštini grada.

Član 19

Sredstva tekuće budžetske rezerve u iznosu od 580.000.000 dinara, koristiće se na osnovu rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve koja donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje aproprijacije nisu izvršene ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da planirane aproprijacije nisu bile dovoljne. Odobrena sredstva po ovom osnovu predstavljaju povećanje aproprijacije direktnih korisnika za određene namene i iskazuju se na kontu za čiju namenu su sredstva usmerena.

Sredstva stalne budžetske rezerve u iznosu od 20.000.000 dinara, koristiće se za finansiranje rashoda grada Beograda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti, kao što su poplava, suša, zemljotres, požar, klizišta, snežni nanosi, grad, životinjske i biljne bolesti, ekološka katastrofa i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera. Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Član 20

Novčana sredstva budžeta grada Beograda i direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta vode se i deponuju na Konsolidovanom računu trezora.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, koja preostanu po izvršenju obaveza budžeta grada Beograda, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno propisu grada Beograda utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, mogu se investirati na domaćem finansijskom tržištu novca.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita u cilju smanjenja obaveza grada Beograda, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije ili kod poslovnih banaka koje imaju odgovarajući bonitet, uz polaganje odgovarajućih kvalitetnih instrumenata obezbeđenja, odnosno mogu se investirati u hartije od vrednosti Republike, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti ili bankama koje daju kao zalogu odgovarajuće obezbeđenje.

Trezor vrši prevremeno vraćanje duga, deponovanje i investiranje sredstava iz stava 3. ovog člana na osnovu pojedinačne odluke gradonačelnika grada Beograda o deponovanju, odnosno investiranju u skladu sa zakonom.

Član 21

Raspored i korišćenje sredstava utvrđenih u članu 13. ove odluke vršiće se na osnovu godišnjeg finansijskog plana direktnog korisnika budžeta koji donosi rukovodilac tog budžetskog korisnika, u roku od 5 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Godišnjim finansijskim planom iz stava 1. ovog člana sredstva budžeta i prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju budžetski korisnici, raspoređuju se po bližim namenama, u skladu sa ekonomskom i funkcionalnom klasifikacijom i po izvorima finansiranja. Na finansijski plan iz stava 1. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik grada Beograda po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave direktnih korisnika budžeta nosilaca razdela iz ove odluke u okviru kojih su iskazani rashodi koji se finansiraju preko podračuna za posebne namene, a koji su u sastavu Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, doneće posebne finansijske planove prihoda i rashoda koji se finansiraju preko tih podračuna.

Finansijskim planom iz stava 3. ovog člana obuhvatiće se sredstva prenetih neutrošenih sredstava na podračunima (saldo na dan 31.12.2010. godine), planirani prihodi za 2011. godinu kao i raspored ukupnih sredstava po namenama, iskazani prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

Finansijski plan direktnog korisnika menja se istovremeno sa promenom aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke u skladu sa zakonom.

Izmene finansijskog plana u okviru aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke mogu se vršiti najviše jedanput mesečno.

Član 22

Gradonačelnik može propisati uslove, kriterijume i način korišćenja sredstava od prihoda koje korisnici budžetskih sredstava ostvare svojom aktivnošću, odnosno prodajom robe i vršenjem usluga.

Gradonačelnik, na predlog Sekretarijata za finansije, može odlučiti da deo javnih sredstava iz stava 1. ovog člana, ostvarenih u tekućoj godini, odnosno neutrošenih iz ranijih godina, predstavlja opšti prihod budžeta u tekućoj godini.

Član 23

Raspored i korišćenje sredstava u 2011. godini vršiće se po posebnom aktu (program, rešenje, zaključak) koji donosi gradonačelnik na predlog direktnog korisnika budžetskih sredstava za izvršene aproprijacije prema namenama u okviru sledećih razdela:

- Razdeo 04 - Sekretarijat za finansije

funkcija 070 - Socijalna pomoć ugroženom stanovništvu, neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknada za socijalnu zaštitu iz budžeta u iznosu od 600.000 dinara;

funkcija 090 - Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknada za socijalnu zaštitu iz budžeta (socijalni program) u iznosu od 150.000.000 dinara;

funkcija 160 - Opšte javne usluge koje nisu klasifikovane na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 100.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama, pozicija 1 - društvene, nevladine i verske organizacije u iznosu od 35.000.000 dinara;

funkcija 180 - transferi opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 50.000.000 dinara;

funkcija 320 - protivpožarna zaštita, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 7.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 3.000.000 dinara.

- Razdeo 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine funkcija 560 - zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 200.001.000 dinara.

- Razdeo 10 - Sekretarijat za privredu

funkcija 410 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi po pitanju rada, ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima u iznosu od 55.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 10.234.000 dinara i

funkcija 490 - ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 521 - robne rezerve u iznosu od 100.000 dinara.

- Razdeo 13 - Sekretarijat za sport i omladinu

Funkcija 810 - usluge rekreacije i sporta, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 103.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 410.443.000 dinara.

- Razdeo 14 - Sekretarijat za zdravstvo

Funkcija 740 - usluge javnog zdravstva, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 17.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 3.000.000 dinara.

- Razdeo 15 - Sekretarijat za socijalnu zaštitu

Funkcija 010 - bolest i invalidnost, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 12.150.000 dinara,

Funkcija 070 - socijalna pomoć ugroženom stanovništvu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta za deo sredstava planiran za isplatu pomoći ugroženim kategorijama penzionera, proširenih prava trudnica i jednokratnih socijalnih pomoći nezaposlenim porodiljama, u skladu sa propisima, odnosno odlukama Skupštine grada Beograda i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 45.313.000 dinara.

Član 24

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im ta sredstva odobrena.

Korisnici sredstava budžeta, koji određeni rashod izvršavaju iz sredstava budžeta i iz drugih izvora, obavezni su da izmirenje tog rashoda prvo vrše iz prihoda iz tih drugih izvora.

Član 25

Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju, izdavanje naloga za plaćanje koje treba izvršiti iz sredstava organa kojim rukovodi i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu.

Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija.

Član 26

Korisnici sredstava budžeta mogu preuzimati obaveze na teret budžeta samo do iznosa aproprijacije utvrđene ovom odlukom.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava koji je predviđen ovom odlukom ili su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret budžeta.

Obaveze preuzete, u skladu sa odobrenim aproprijacijama u 2010. godini, a neizvršene u toku te godine, prenose se i imaju status preuzetih obaveza i u 2011. godini i izvršavaju se na teret odobrenih aproprijacija ovom odlukom.

Preuzete obaveze i sve finansijske obaveze moraju biti izvršene isključivo na principu gotovinske osnove sa konsolidovanog računa trezora osim ako je zakonom, odnosno aktom Vlade predviđen drugačiji metod.

Član 27

U budžetskoj 2011. godini obračun i isplata plata, kao i obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta grada Beograda, vršiće se u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije.

Član 28

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Gradonačelnik može obustaviti privremeno izvršenje pojedinih izdataka budžeta, u slučaju da se izdaci povećaju ili primanja budžeta smanje.

Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u članu 13. ove odluke, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva ostvarena, a za namene utvrđene ovom odlukom.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode, utvrđene u članu 13. ove odluke, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 29

Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u Pravilniku o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda izvršiće odgovarajuće izmene ove odluke.

Član 30

Raspored ostvarenih primanja budžeta vrši se tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu da vrše plaćanja do visine kvota koje za tromesečni ili neki drugi period odredi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika kao i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 31

Sredstva raspoređena za finansiranje rashoda i izdataka, odnosno programa korisnika budžeta, prenose se na osnovu njihovog zahteva, a u skladu sa utvrđenim iznosom aproprijacija, odnosno utvrđenim kvotama.

Uz zahtev za prenos, korisnici su dužni da dostave kompletnu dokumentaciju za plaćanje na osnovu koje je utvrđena obaveza korisnika budžetskih sredstava.

Član 32

Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, na zahtev, Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Beograda stave na uvid dokumentaciju o njihovom finansiranju, kao i da dostavljaju izveštaje o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda u određenom vremenskom periodu.

Član 33

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, koji ostvare uštede u trošenju sredstava budžeta planiranih za rashode za zaposlene i korišćenje roba i usluga, mogu ostvareni iznos ušteda koristiti za isplatu nagrada za posebne rezultate rada zaposlenih.

Ostvarena sredstva uštede iz stava 1. ovog člana ne mogu se isplaćivati u većem iznosu od iznosa potrebnog za isplatu jednog mesečnog platnog fonda direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, i to na kraju budžetske godine.

Sredstva ostvarena od ušteda preusmeravaju se u korist aproprijacije ekonomske klasifikacije 416 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi na teret aproprijacije čiji se iznos umanjuje, o čemu odlučuje gradonačelnik grada Beograda.

Član 34

Ukoliko indirektni korisnik budžetskih sredstava radnjama u okviru obavljanja svoje delatnosti izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudska poravnanja neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 35

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad za 2010. godinu, na teret kapitala, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 36

Ugovori o nabavci dobara, pružanju usluga i izvođenju građevinskih radova, koje zaključuju direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava moraju biti dodeljeni u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.

Nabavkom male vrednosti, u smislu propisa o javnim nabavkama smatra se nabavka čija je vrednost definisana zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije za 2011. godinu.

Član 37

Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač grad Beograd, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku roka iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09), a završava se do 30. novembra 2011. godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2010. godinu uplate u budžet grada Beograda prema dinamici koju odrede.

Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 38

Grad Beograd se može zaduživati uzimanjem kredita ili emitovanjem hartija od vrednosti, pod uslovom da te hartije od vrednosti mogu kupiti isključivo Republika Srbija i finansijske institucije.

Član 39

Odluku o kapitalnom zaduživanju grada donosi Skupština grada Beograda, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija Republike Srbije.

Grad se može zadužiti u zemlji i inostranstvu, odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.

Član 40

Za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, koji može da nastane usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima budžeta, Gradonačelnik se može zadužiti u skladu sa odredbama člana 35. Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 107/09).

Član 41

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, preneće na račun izvršenja budžeta, do 31. januara 2011. godine, sva sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2010. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Odlukom o budžetu grada Beograda za 2010. godinu.

Član 42

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. januara 2011. godine.