ODLUKAO MERILIMA ZA OBRAČUN VISINE NAKNADE ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 13/2010) |
Ovom Odlukom propisuju se merila za obračun visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i elementi za ugovaranje međusobnih odnosa u pogledu uređivanja građevinskog zemljišta za teritoriju grada Valjeva.
Uređivanje građevinskog zemljišta jeste pripremanje, kao i opremanje građevinskog zemljišta komunalnom infrastrukturom.
Pripremanje građevinskog zemljišta obuhvata istražne radove, izradu geodetskih i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, programa za uređivanje zemljišta, raseljavanje, rušenje objekata, saniranje terena i druge radove.
Opremanje građevinskog zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture, izgradnju i uređenje površina javne namene i druge radove.
Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja.
Poslove uređivanja građevinskog zemljišta, obračun i naplatu naknade za uređivanje građevinskog zemljišta na teritoriji grada Valjeva (u daljem tekstu: Grad) obavlja Javnom Preduzeće "Direkcija za urbanizam, građevinsko zemljište, puteve i izgradnju Valjeva" u daljem tekstu: (Direkcija).
Sredstva dobijena od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje i pribavljanje građevinskog zemljišta, i za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Obveznici plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta jesu fizička, odnosno pravna lica - investitori na koje glasi pravosnažna lokacijska dozvola, a koji grade novi objekat ili vrše rekonstrukciju, dogradnju odnosno nadogradnju postojećeg objekta ili promenu namene u skladu sa zakonom, na predmetnom građevinskom zemljištu.
Obveznici plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta jesu i fizička i pravna lica - vlasnici objekata izgrađenih ili rekonstruisanih bez građevinske dozvole, u postupku legalizacije, a u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
II NAKNADA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
A) KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE VISINE NAKNADE
Visina naknade za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma:
- stepena komunalne opremljenosti,
- godišnjih programa za uređivanje građevinskog zemljišta,
- urbanističke zone i
- namene i površine objekta.
Stepen komunalne opremljenosti podrazumeva stepen izgrađenosti mreže komunalne infrastrukture.
Građevinsko zemljište potpuno komunalno opremljeno je ono zemljište na kome je izgrađen pristupni put sa trotoarom i javnom rasvetom, obezbeđeno snabdevanje vodom i odvođenje otpadnih voda (kanalizacija).
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije, koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.
Skupština grada Valjeva (u daljem tekstu: Skupština grada) jednom godišnje donosi Program uređivanja građevinskog zemljišta kojim se reguliše pripremanje i opremanje tog zemljišta.
Na teritoriji Grada određuje se sedam urbanističkih zona za potrebe obračuna i plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u zavisnosti od tržišne vrednosti građevinskog zemljišta, odnosno posebnih urbanističkih pogodnosti i pristupačnosti lokacije, kao i urbanističkih parametara, odnosno planom maksimalno utvrđenog stepena izgrađenosti zemljišta.
Sastavni deo ove odluke je tekstualni opis granica zona i grafički prilog u analognom obliku.
Namene objekta za koji se utvrđuje naknada za uređivanje građevinskog zemljišta, mogu biti:
- stanovanje: višeporodične stambene zgrade, individualne porodične stambene zgrade, stambeni prostor u stambeno-poslovnim zgradama, stambeni prostor u okviru ateljea i garažni prostor u stambenim zgradama;
- komercijalna delatnost: trgovinski objekti, poslovni objekti i kancelarije, poslovno-stambeni apartmani, menjačnice, kladionice, kockarnice, video klubovi, garaže kao zasebne komercijalni objekti, hoteli, ugostiteljski objekti, benzinske pumpe, antenski stubovi, kao i drugi objekti komercijalnog i uslužnog karaktera (kao i objekti koji služe za obavljanje delatnosti od opšteg društvenog interesa, a koje finansiraju privatna lica i koji obuhvataju obrazovanje, socijalnu i dečiju zaštitu, zdravstvo, kulturu, sport, zaštitu životne sredine i verske objekte);
- proizvodna delatnost: zatvorena ili natkrivena proizvodna postrojenja, skladišta, magacinski prostor, pijace, objekti proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva, komunalni i energetski objekti i garažni prostor u svim navedenim objektima;
- ostale namene: objekti za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koje se finansiraju iz budžeta - javne službe (obrazovanje, socijalna i dečija zaštita, zdravstvo, kultura, sport, zaštita životne sredine, socijalno stanovanje i dr.) i objekti državnih organa i organizacija, jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, nadstrešnice, otvoren proizvodni i skladišni prostor, otvorene pijace sa tezgama, objekti tradicionalnih crkava i verskih zajednica u smislu Zakona o crkvama i verskim zajednicama.
Objekti koji nisu navedeni u stavu 1. ovog člana upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni, a prema stvarnoj vrsti objekta koji se gradi.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se po m2 neto površine objekta koji se gradi, dograđuje ili rekonstruiše.
B) MERILA ZA OBRAČUN VISINE NAKNADE
Jedinični iznos naknade (Cjed) iznosi 875,00 dinara po kvadratnom metru neto površine objekta.
Jedinični iznos naknade množi se sa brojem kvadrata objekta, koeficijentom za namenu, koeficijentom za urbanističku zonu, koeficijentom komunalne opremljenosti i to prema sledećoj formuli:
Cukupna = Cjed *Pneto *Kn *Kuz *Kko, gde je:
Cukupna - ukupna cena nakon obračuna
Cjed - jedinični iznos naknade
Pneto - neto površina objekta iz člana 10. ove Odluke
Kn - koeficijent za namenu
Kuz - koeficijent urbanističke zone
Kko - koeficijent komunalne opremljenosti
Koeficijent za namenu (Kn):
Namena objekta |
Koeficijent |
Stambena |
1 |
Komercijalna |
1,5 |
Proizvodna |
1,3 |
Ostale |
0,5 |
Koeficijent za urbanističku zonu (Kuz):
Urbanistička zona |
Koeficijent |
Prva zona |
1,7 |
Druga zona |
1,6 |
Treća zona |
1,5 |
Četvrta zona |
1,4 |
Peta zona |
1,3 |
Šesta zona |
1,2 |
Zona turističkog centra Divčibare |
1,5 |
Koeficijenti komunalne opremljenosti (Kko):
U slučaju opremljenosti građevinskog zemljišta pristupnim putem, kanalizacionom i vodovodnom mrežom, trotoarom i javnom rasvetom, koeficijent komunalne opremljenosti je 1.
Ukoliko je zemljište nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom, ukupna cena nakon obračuna (Cukupna) umanjuje se za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:
Nedostajuća komunalna infrastruktura |
Procenat umanjenja |
1. Nedostajući pristupni put |
20% |
2. Nedostajuća kanalizaciona mreža |
10% |
3. Nedostajuća vodovodna mreža |
10% |
4. Nedostajući trotoar |
5% |
5. Nedostajuća javna rasveta |
5% |
Procenat umanjenja po osnovu nedostajuće komunalne infrastrukture ne može biti veći od 50% u odnosu na koeficijent potpune komunalne opremljenosti (koeficijent 1).
Nedostajuća infrastruktura može se finansirati sredstvima investitora.
Radovi na izgradnji komunalnih objekata, u delu koji služi samo pojedinim stambenim zgradama ili objektima druge namene, u cilju povezivanja tih objekata sa odgovarajućim sistemima komunalne infrastrukture, smatraju se sastavnim delovima objekata kojima služe, ne iskazuju se u okviru radova na uređivanju građevinskog zemljišta i nisu sadržani u naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta. Izvođenje i finansiranje ovih radova snose investitori.
Ako se zbog izgradnje, dogradnje ili nadziđivanja objekta ukaže potreba za povećanjem kapaciteta objekata komunalne potrošnje, troškove povećanja njihovog kapaciteta snosi investitor u celosti.
U slučaju kada se ugovara delimično plaćanje naknade za sekundarnu mrežu, plaćanje naknade za nedostajuću infrastrukturu ugovara se tako da će se ona platiti kada se godišnjim Programom uređivanja građevinskog zemljišta predvidi ili izvede deo preostalih radova na uređivanju zemljišta, u iznosu valorizovanom rastom cena na malo prema podacima republičkog organa nadležnog za statistiku, od dana ugovaranja do dana plaćanja, o čemu će se zaključiti aneks ugovora.
Ukoliko investitor prilikom promene namene, dogradnje, nadziđivanja ili rekonstrukcije objekta nije u mogućnosti da na parceli na kojoj se izvode radovi a u skladu sa urbanističkim planom i Pravilnikom o opštim uslovima o parcelaciji i izgradnji i sadržini i uslovima i postupku izdavanja akta o urbanističkim uslovima za objekte za koje odobrenje za izgradnju izdaje opštinska odnosno gradska uprava obezbedi potreban broj parking mesta, dužan je da za svako parking mesto plati iznos od 80.000,00 dinara.
Odredbe stava 1. ovog člana primenjivaće se i za bespravno izgrađene objekte u skladu sa važećim zakonskim propisima.
Obračun iznosa iz stava 1. ovog člana vršiće Direkcija istovremeno sa obračunom naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, a plaćanje se vrši u skladu sa članom 19. ove Odluke.
Prikupljena sredstva po ovom osnovu koristiće se za izgradnju parking mesta.
Za pretvaranje već izgrađenog objekta, odnosno dela objekta u prostor za koju je utvrđen viši koeficijent namene, naknada se utvrđuje kao razlika između obračunate visine naknade za novu namenu objekta i obračunate visine naknade za prethodnu namenu u skladu sa ovom Odlukom.
Visina naknade za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđena ovom Odlukom koriguje se sledećim koeficijentima:
1. Koeficijentom 10,0
- za izgradnju antenskih stubova
2. Koeficijent 2,0
- za nadgradnju zgrade za kolektivno stanovanje ako investitor nadgradnje nije korisnik odnosno vlasnik zemljišta na kojem se zgrada nalazi.
3. Koeficijent 1,5
- za izgradnju benzinskih pumpi (obračun se vrši i za površinu rezervoara, nadstrešnice sa točećim mestima, objekata osoblja i drugih pratećih objekata).
4. Koeficijent 0,5
- površina u podrumskim etažama i garaže
- svi pomoćni objekti uz porodično stambene objekte (ostave, šupe i slično) i ekonomski objekti određeni Pravilnikom o opštim uslovima o parcelaciji i izgradnji i sadržini, uslovima i postupku izdavanja akta o urbanističkim uslovima za objekte za koje odobrenje za izgradnju izdaje opštinska, odnosno gradska uprava.
Za adaptaciju i rekonstrukciju legalno izgrađenog objekta u okviru postojećeg gabarita i bez promene njegove namene, ne plaća se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta.
Ako se prilikom izgradnje ruši postojeći i gradi novi objekat na istoj građevinskoj parceli u vlasništvu investitora, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se samo za razliku u površini prema nameni i karakteru objekta koji se ruši i objekta koji se gradi. Naknada se obračunava tako što se iznos naknade za novi objekat obračunat u skladu sa ovom Odlukom umanji za iznos naknade za postojeći objekat obračunat u skladu sa ovom Odlukom.
Legalnost i površina objekta iz stava 1. i 2. ovog člana dokazuje se: izvodom iz zemljišnih knjiga, odnosno izvodom iz Lista nepokretnosti; građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom nadležnog organa da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležnog organa, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica Direkcije.
Investitor koji je zaključio ugovor o plaćanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekta za koji je obračun vršen na drugi način, u slučaju da se vrši izmena građevinske dozvole, dužan je da za više planiranu površinu objekta, odnosno prostora plati naknadu u skladu sa ovom Odlukom.
V) UMANJENJA I POGODNOSTI KOD PLAĆANJA
Investitori koji grade objekte proizvodne delatnosti imaju pravo na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta obračunate u skladu sa članom 11. ove Odluke za svakog novozaposlenog radnika 0,3%, a najviše do 60%.
Pravo na umanjenje naknade investitor može ostvariti ukoliko Direkciji prethodno dostavi izjavu o broju i dinamici zapošljavanja radnika sa prebivalištem na teritoriji grada Valjeva i položi sredstvo obezbeđenja utvrđeno u članu 22. ove Odluke, u visini obračunate naknade za uređivanje građevinskog zemljišta bez umanjenja.
Pravo na umanjenje iz prethodnog stava ostvaruje investitor ukoliko u periodu od najmanje tri godine izvrši ugovornu obavezu o broju i dinamici zapošljavanja radnika što dokazuje obrascem o prijavi radnika.
Pravo na umanjenje investitor ostvaruje samo za zaposlene radnike koji rade najmanje tri godine kontinuirano a u protivnom je dužan da plati naknadu obračunatu u skladu sa članom 11. ove Odluke bez prava na umanjenje, prema važećim cenama na dan konačnog obračuna.
Ukoliko investitor iz stava 1. ovog člana ostvari pravo na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta po više osnova u skladu sa ovom odlukom ukupno umanjenje ne može biti veće od 80%.
Konačan obračun ostvarenog umanjenja vrši se nakon isteka perioda od pet godina od dana zaključenja ugovora i reguliše se aneksom ugovora.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne plaća se:
- za izgradnju objekata čiji je investitor grad Valjevo,
- za izgradnju objekata čiji su investitori javne službe čiji je osnivač grad Valjevo i koje se finansiraju iz budžeta grada Valjeva i
- za izgradnju novog objekta zbog rušenja postojećeg usled više sile.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta umanjuje se za 40% investitoru koji je putem mesnog samodoprinosa za deo ili celo područje mesne zajednice učestvovao u izgradnji komunalnih objekata na koje se priključuje, odnosno investitoru koji je sopstvenim sredstvima (van samodoprinosa) učestvovao u izgradnji komunalnog objekta funkcionalno povezanog sa zemljištem.
U slučaju iz stava 2. ovog člana investitor je dužan da priloži odluku o uvođenju samodoprinosa, odnosno ugovor o zajedničkom finansiranju izgradnje komunalnih objekata ili dokaz o uplati sredstava za izgradnju komunalnih objekata na koje se priključuje, odnosno koji su funkcionalno povezani sa zemljištem na kome se objekat gradi.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunata po odredbama ove Odluke može se platiti:
1. odjednom, ili
2. u ratama.
Ako se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta plaća u odjednom ista se umanjuje za 10%.
Ako se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta plaća u ratama:
- 20% od obračunate naknade plaća se pre zaključenja ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta,
- preostali iznos naknade na 24 jednake mesečne rate.
Preostali iznos duga usklađivaće se sa rastom cena na malo za svaku ratu posebno, na osnovu obračuna koji će Direkcija dostaviti investitoru najkasnije 8 dana pre dana dospelosti rate za plaćanje.
Za docnju u otplati duga obračunava se zakonska zatezna kamata.
Plaćanje na rate može biti prekinuto i pre isteka roka na koji je zaključen ugovor o plaćanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta. U tom slučaju iznos preostalog duga može se uplatiti jednokratno, uz ostvarenje prava na umanjenje iz stava 2. ovog člana za preostali deo duga, što će se regulisati aneksom ugovora.
Investitor je dužan da pre početka građenja objekta, odnosno izdavanja građevinske dozvole reguliše pitanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta sa Direkcijom.
Izuzetno od stava 1. ovog člana investitor koji dobije zemljište putem konkursa, dužan je da plati naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta pre podnošenja zahteva za izdavanje građevinske dozvole. a na osnovu zaključenog ugovora o uređenju međusobnih odnosa u skladu sa odredbama ove Odluke.
U slučaju odustanka od izgradnje objekta, odnosno prostora pre početka izvođenja radova, odnosno početka izgradnje, investitor ima pravo na povraćaj revalorizovane uplaćene naknade, umanjene za 30% od revalorizovane ugovorene naknade.
Povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana, izvršiće se na isti način na koji je bilo ugovoreno izmirivanje naknade sa investitorom.
Povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana regulisaće se posebnim ugovorom.
G) SREDSTVA OBEZBEĐENJA PLAĆANJA
U slučaju plaćanja na rate, na ime obezbeđivanja potraživanja, investitor - pravno lice je dužan da dostavi bankarsku garanciju "bez prigovora" i naplativu "na prvi poziv", sa klauzulom o uključenju valorizacije u garanciji, hipoteku u korist Direkcije ili neopozivo ugovorno ovlašćenje, a za investitora - fizičko lice ugovara se administrativna zabrana na primanja čija visina rate ne može biti veća od jedne trećine ukupnog mesečnog primanja obveznika. Rate se plaćaju jednom mesečno. Izuzetno, ukoliko investitor-fizičko lice nema stalna primanja, sredstvo obezbeđenja je hipoteka na nepokretnosti stim što je to lice u obavezi da pre zaključenja ugovora o plaćanju naknade dostavi dokaz o vlasništvu predmetne nepokretnosti i overenu založnu izjavu u skladu sa Zakonom o hipoteci.
D) OBRAČUN NAKNADE ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Obračun visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta vrši se na zahtev investitora - obveznika naknade iz člana 4. ove Odluke. Uz zahtev investitor prilaže pravosnažnu lokacijsku dozvolu i glavni projekat sa izveštajem o izvršenoj tehničkoj kontroli, odnosno idejni projekat i informaciju o lokaciji za objekte za koje se ne izdaje građevinska dozvola u smislu Zakona o planiranju i izgradnji, odnosno tehničku dokumentaciju za objekte koji su predmet legalizacije (tehnički izveštaj, zapisnik o veštačenju ili projekat izvedenog objekta) i obaveštenje o mogućnosti legalizacije objekta.
III UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U POGLEDU UREĐIVANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Uređivanje građevinskog zemljišta i naknada za uređivanje obračunata u skladu sa odredbama ove Odluke utvrđuju se ugovorom koji zaključuje Direkcija i obveznik naknade.
Bitni elementi ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta su:
- podaci o zemljištu koje je predmet uređivanja, odnosno o objektu koji se gradi, rekonstruiše, odnosno koji je predmet legalizacije,
- iznos naknade za uređivanje koji je obračunat na osnovu kriterijuma i merila iz ove Odluke;
- rok u kojem je investitor dužan da plati naknadu;
- naknada štete za slučaj docnje;
- dinamika plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
- iznos bankarske garancije kao sredstva obezbeđenja u slučaju plaćanja naknade na rate kao i uslovi za aktiviranje bankarske garancije;
- eventualne obaveze investitora za izgradnju nedostajućih elemenata infrastrukture;
- postupak i uslovi za izmenu i raskid ugovora.
IV UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH I PRAVNIH LICA
Neizgrađeno građevinsko zemljište koje nije opremljeno, a nalazi se u obuhvatu plana generalne regulacije odnosno plana detaljne regulacije, može se komunalno opremiti sredstvima fizičkih i pravnih lica.
Fizička i pravna lica podnose Direkciji predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture.
Ako Direkcija utvrdi da je predmetna zona, odnosno lokacija u obuhvatu plana generalne regulacije, odnosno plana detaljne regulacije i da je podnosilac vlasnik građevinskog zemljišta, sačiniće uslove o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture, koji naročito sadrže:
- podatke o lokaciji odnosno zoni,
- podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju komunalne infrastrukture,
- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,
- granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela,
- rok izgradnje komunalne infrastrukture,
- obavezu grada kao investitora za pribavljanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole kao i obavezu da obezbedi i finansira stručni nadzor u toku izvođenja radova,
- obavezu vlasnika zemljišta da finansira izradu tehničke dokumentacije, stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenje radova na izgradnji komunalne infrastrukture,
- obavezu predaje izgrađenih objekata komunalne infrastrukture i drugih objekata javne namene u svojinu grada, kao i građevinskog zemljišta planom predviđenog za javne namene,
- procenjeni iznos stvarnih troškova izgradnje komunalne infrastrukture,
- obavezu pribavljanja bankarske garancije na procenjeni iznos stvarnih troškova izgradnje infrastrukture, odnosno na celokupni iznos naknade za uređivanje obračunate u skladu sa članom 11. ove Odluke, kao da je zemljište u potpunosti komunalno opremljeno,
- visinu umanjenja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za investitore objekata koji će biti građeni na toj lokaciji odnosno zoni.
Ako vlasnik građevinskog zemljišta prihvati uslove iz člana 25. ove odluke Direkcija će predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sa predlogom ugovora o regulisanju međusobnih odnosa u vezi komunalnog opremanja predmetne lokacije dostaviti Skupštini grada na razmatranje i odlučivanje.
Odluka Skupštine grada o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta sadrži i ovlašćenje Direkcije za zaključivanje ugovora kojim se bliže uređuju odnosi nastali povodom prihvatanja predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika.
Ugovor iz člana 26. ove Odluke Direkcija zaključuje sa vlasnikom zemljišta u roku od 30 dana od dana donošenja odluke Skupštine grada o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta.
Lice koje na osnovu ugovora iz člana 26. ove Odluke izgradi komunalnu infrastrukturu, odnosno lica koja na toj lokaciji budu gradila objekte, prilikom zaključenja ugovora iz člana 24. ove Odluke, ostvaruju pravo na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.
Umanjena naknada za uređivanje građevinskog zemljišta računa se kao razlika između ukupne visine naknade za tu zonu, obračunate na osnovu člana 11. ove Odluke kao da je ono potpuno opremljeno, i procenjenog iznosa stvarnih troškova izgradnje infrastrukture.
Prilikom zaključenja ugovora iz člana 26. ove odluke na međusobne odnose investitora i Direkcije, primenjivaće se članovi od 19. do 24. ove Odluke.
V OBRAČUN I PLAĆANJE NAKNADE ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U POSTUPKU LEGALIZACIJE
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta u postupcima legalizacije za porodične stambene objekte do 100 m2 utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma: stepena komunalne opremljenosti, godišnjih programa za uređivanje građevinskog zemljišta, urbanističke zone, položaja lokacije, namene objekta, neto površine objekta i vremena zaključenja ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta kojim se uređuje i plaćanje naknade u postupku legalizacije.
Pod porodičnim stambenim objektima iz stava 1. ovog člana smatraju se i stanovi u stambenim zgradama do 100 m2 neto korisne površine stana, bez obzira na površinu stambene zgrade u kojoj se ti stanovi nalaze.
Naknada za objekte iz stava 1. i 2. ovog člana umanjuje se za 60% u odnosu na visinu naknade utvrđenu u skladu sa članom 11. ove Odluke, ako se ugovor o uređivanju građevinskog zemljišta zaključi do 31.12.2011. godine.
Po isteku roka iz stava 3. ovog člana naknada za objekte iz stava 1. i 2. ovog člana utvrđena u skladu sa članom 11. ove Odluke ne umanjuje se.
Umanjenje iz stava 3. ovog člana može ostvariti lice koje je izgradnjom objekta, odnosno kupovinom stana trajno rešavalo svoju stambenu potrebu.
Podnosilac zahteva ili član njegovog porodičnog domaćinstva (bračni drug, deca rođena u braku, van braka, usvojena i pastorčad, koji žive sa podnosiocem zahteva u zajedničkom domaćinstvu) koji imaju u svojini drugu nepokretnost za stanovanje na teritoriji grada, nema pravo na umanjenje iz stava 3. ovog člana.
Prilikom obračuna površina za umanjenje po osnovu propisanom u stavu 3. ovog člana, za porodične stambene objekte do 100 m2 obračunava se bruto razvijena građevinska površina u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
Prilikom obračuna površina za umanjenje po osnovu propisanom u stavu 3. ovog člana, za stanove u stambenim zgradama, obračunava se neto korisna stambena površina stana, bez obzira na ukupnu površinu stambene zgrade u kojoj se stan nalazi.
Umanjenje naknade iz stava 3. ovog člana ne odnosi se na poslovni prostor ili drugi prostor koji je izgrađen bez građevinske dozvole i koji se nalazi u porodičnom stambenom objektu površine do 100 m2, a ne koristi se za stanovanje.
Za ostale objekte plaća se naknada u punom iznosu bez umanjenja.
U postupku legalizacije investitor odnosno vlasnik objekta i Direkcija zaključuju ugovor pre izdavanja građevinske dozvole za objekat odnosno deo objekta koji je predmet legalizacije.
Kada je predmet legalizacije objekat iz člana 189. Zakona o planiranju i izgradnji naknada se plaća sukcesivno tako što nadležni organ izdaje građevinsku dozvolu za ceo objekat, a po pravnosnažnosti tog rešenja, pre donošenja pojedinačnih rešenja za posebne fizičke delove objekta, zaključuje se ugovor o plaćanju naknade za deo objekta koji je predmet legalizacije.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta za objekte u postupku legalizacije, plaća se u skladu sa članom 19. i 23. ove Odluke.
Investitoru koji je podneo zahtev za obračun naknade za uređivanje građevinskog zemljišta pre stupanja na snagu ove odluke naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se po odredbama odluke koja je važila u vreme podnošenja zahteva.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni glasnik opštine Valjevo", broj 3/96, 7/96, 2/98, 4/99, 1/00, 2/02, 5/02, 4/03, 5/03 i 22/07 i "Službeni glasnik grada Valjeva", broj 26/08 i 13/09).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".
Tekstualni opis granica zona i grafički prikaz u analognom obliku, koji je sastavni deo ove odluke, objavljen je u "Sl. glasniku grada Valjeva", br. 13/2010, str. 50-55.