ODLUKA

O GRADSKIM UPRAVAMA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 52/2008, 55/2009, 11/2010, 39/2010 i 60/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se uređuju organizacija i delokrug gradskih uprava, posebnih organizacija i službe; položaj, prava i dužnosti i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službi; odnosi gradskih uprava, posebnih organizacija i službe; sredstva za finansiranje poslova, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.

Član 2

Poslove lokalne samouprave utvrđene Ustavom, zakonom, Statutom Grada Novog Sada i drugim propisima, kao i poslove koje Republika Srbija (u daljem tekstu: Republika), odnosno Autonomna Pokrajina Vojvodina (u daljem tekstu: Pokrajina), iz svoje nadležnosti povere jedinicama lokalne samouprave, obavljaju gradske uprave obrazovane ovom odlukom.

U gradskoj upravi, za izvršavanje poslova koji predstavljaju zaokruženu celinu, obrazuju se sektori kao osnovne unutrašnje jedinice.

Za obavljanje određenih poslova gradskih uprava u naseljenim mestima obrazuju se mesne kancelarije.

Član 3

Određene stručne i druge poslove i sa njima povezane upravne poslove, koji su od značaja za efikasno ostvarivanje poslova Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), gradskih uprava ili javnih preduzeća i službi čiji je osnivač Grad, obavljaju posebne organizacije, obrazovane ovom odlukom.

Posebne organizacije mogu se obrazovati i njihov delokrug se može utvrditi i posebnom odlukom Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).

Član 4

Stručne, organizacione i druge poslove za potrebe organa Grada i gradskih uprava, obavlja služba obrazovana ovom odlukom.

Službe se mogu obrazovati i njihov delokrug se može utvrditi i posebnom odlukom Skupštine Grada.

Član 5

Gradske uprave su dužne da svim pravnim i fizičkim licima obezbede jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njihovih prava, obaveza i interesa.

Član 6

Zaposleni, odnosno postavljena lica u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službi, dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

II DELOKRUG GRADSKIH UPRAVA, POSEBNIH ORGANIZACIJA I SLUŽBE

1. Gradske uprave

Član 7

Gradske uprave su:

1. Gradska uprava za komunalne poslove,

2. Gradska uprava za saobraćaj i puteve,

3. Gradska uprava za urbanizam i stambene poslove,

4. Gradska uprava za zaštitu životne sredine,

5. Gradska uprava za privredu,

6. Gradska uprava za finansije,

7. Gradska poreska uprava,

8. Gradska uprava za obrazovanje,

9. Gradska uprava za kulturu,

10. Gradska uprava za sport i omladinu,

11. Gradska uprava za zdravstvo,

12. Gradska uprava za socijalnu i dečiju zaštitu,

13. Gradska uprava za inspekcijske poslove,

14. Gradska uprava za opšte poslove, i

15. Gradska uprava za propise.

Član 8

U Gradskoj upravi za komunalne poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu programa razvoja komunalnih delatnosti Grada i održavanja javnih gradskih funkcija;

- uređenje i obezbeđivanje obavljanja i razvoj komunalnih delatnosti: prečišćavanje i distribuciju vode, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnju i snabdevanje parom i toplom vodom, telekomunikacione sisteme - optička, kablovska i druga telekomunikaciona infrastruktura, održavanje čistoće u Gradu i naseljenim mestima, održavanje deponija, uređivanje, održavanje i korišćenje pijaca i pružanje usluga na njima, uređivanje, održavanje i korišćenje javnih plaža, parkova, zelenih, rekreacionih i drugih javnih površina, javnu rasvetu, uređivanje i održavanje grobalja i sahranjivanje i druge poslove u okviru komunalnih delatnosti u skladu sa zakonom, drugim propisima i odlukama Skupštine Grada i aktima donetim na osnovu njih;

- upravljanje komunalnim otpadom;

- zaštitu od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara;

- praćenje stanja i vršenje nadzora nad obavljanjem poslova u oblasti energetike iz nadležnosti Grada, obavljanje poslova u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim agencijama u oblasti komunalnih delatnosti i energetike;

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi koji se odnose na:

- unapređenje i zaštitu građevinskog zemljišta;

- utvrđivanje merila za ugovaranje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;

- utvrđivanje nacrta rešenja o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta na kojem je upisano pravo javne svojine u korist Grada, poništaj rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta i prestanak zakupa građevinskog zemljišta i

- učestvovanje u pripremi programa održavanja, zaštite i razvoja opštinskih puteva i ulica na teritoriji Grada Novog Sada.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće). Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke Gradske uprave za finansije (u daljem tekstu: Sektor za javne nabavke). Gradska uprava može da za sprovođenje postupka javnih nabavki ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U sastavu Gradske uprave za komunalne poslove obrazuje se Sektor za informatiku.

U Sektoru za informatiku obavljaju se poslovi koji se odnose na predlaganje razvoja i unapređenje Opšteg informacionog sistema, razvoj i funkcionisanje informacione infrastrukture Grada, organizovanje baze podataka i aplikativnih softvera i informatičke tehnologije.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim komunalnim preduzećima, javnom preduzeću u oblasti informatike i drugim javnim preduzećima čiji je osnivač Grad.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 9

U Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu programa razvoja delatnosti iz svog delokruga;

- izdavanje građevinske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju, odobrenja za izvođenje investicionih radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola, overu tehničke dokumentacije, izdavanje upotrebne dozvole za saobraćajne površine za koje je to zakonom povereno Gradu;

- javni gradski i prigradski prevoz putnika u linijskom saobraćaju;

- uređenje i obezbeđivanje posebnih uslova i organizaciju autotaksi prevoza putnika;

- uređenje i obezbeđivanje organizacije prevoza u linijskoj plovidbi, a koja se vrši na teritoriji Grada, i određivanje delova obale i vodenog prostora na kojima se mogu graditi hidrograđevinski objekti i postavljati plovni objekti;

- režim i tehničko regulisanje saobraćaja;

- raskopavanje površina javne namene;

- organizaciju i način korišćenja javnih parkirališta i javnih garaža;

- pripremu programa održavanja, zaštite i razvoja lokalnih puteva, ulica i nekategorisanih puteva.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može da za sprovođenje postupka javnih nabavki ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim komunalnim preduzećima čiji je osnivač Grad, u oblasti saobraćaja i puteva.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 10

U Gradskoj upravi za urbanizam i stambene poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu i donošenje prostornog plana i urbanističkih planova, njihovu evidenciju i praćenje njihove realizacije, vođenje lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata, staranje, putem Javnog preduzeća "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad, o sprovođenju mera i uslova zaštite od buke u planovima, programima i projektima, uključujući i one na koje daje saglasnost u postupku strateške procene uticaja, procene uticaja projekata na životnu sredinu, odnosno u postupku izdavanja integrisane dozvole za rad postrojenja i aktivnosti, akustično zoniranje na svojoj teritoriji, određivanje mera zabrane i ograničenja u skladu sa Zakonom o zaštiti od buke u životnoj sredini ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 36/2009), izdavanje uslova i ispravku granica susednih parcela, potvrđivanje projekta parcelacije, preparcelacije, izdavanje informacije o lokaciji i lokacijske dozvole, izdavanje građevinske dozvole za izgradnju objekata za koje je to zakonom povereno Gradu, odobrenja za izvođenje građevinskih radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola i građevinske dozvole za pripremne radove, izdavanje upotrebne dozvole, naknadnog izdavanja građevinske i upotrebne dozvole, potvrđivanje nacrta posebnih delova zgrade, poslove tehničke arhive i stručne, administrativne i tehničke poslove za Komisiju za planove i druga radna tela Gradonačelnika, Gradskog veća i Skupštine Grada obrazovana za oblast urbanizma i građevinarstva;

- iseljenje lica iz stanova i zajedničkih prostorija u stambenim zgradama koje se koriste bez pravnog osnova, obezbeđivanje stanova za preseljenje nosilaca stanarskih prava iz stanova u privatnom vlasništvu radi vraćanja tih stanova njihovim vlasnicima u skladu sa zakonom, stručne, administrativne i tehničke poslove za Komisiju za stambene poslove Skupštine Grada i poslove kontrole korišćenja stanova sa kojima raspolaže Grad,

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može da za sprovođenje postupka javnih nabavki ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem prava osnivača prema javnim preduzećima i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad, u stambenoj oblasti, urbanizmu i upravljanju poslovnim prostorom.

U sastavu Gradske uprave za urbanizam i stambene poslove obrazuje se Uprava za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada, koja ima položaj sektora.

U Upravi za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada obavljaju se poslovi koji se odnose na: eksproprijaciju i administrativni prenos zemljišta i zgrada, deposedaciju, uspostavljanje prava službenosti i deeksproprijaciju, određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta, konverziju prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu, prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta, zaključivanje ugovora o otkupu stanova na kojima pravo raspolaganja ima Grad, uvođenje nepokretne imovine Grada u javne evidencije, postupke vezane za pribavljanje i otuđenje nepokretne imovine na kojoj Grad ima pravo korišćenja, uspostavljanje i održavanje jedinstvene evidencije o nepokretnoj imovini Grada i druge poslove u vezi sa tom imovinom, kao i stručne, administrativne i tehničke poslove za komisije za vraćanje zemljišta i pašnjaka, komasaciju i arondaciju zemljišta.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 11

U Gradskoj upravi za zaštitu životne sredine obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu, donošenje i realizaciju programa i planova zaštite životne sredine:

- pripremu predloga za utvrđivanje visine posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine;

- kontinuiranu kontrolu i sistematsko praćenje stanja životne sredine (monitoring), putem ovlašćenih stručnih organizacija;

- informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine;

- zaštitu prirode i zaštićena prirodna dobra primenom domaćih i međunarodnih propisa i standarda;

- pripremu i donošenje akata o zaštiti određenih prirodnih dobara;

- sprovođenje postupka procene uticaja projekata na životnu sredinu, u skladu sa zakonom, odlučivanje o potrebi procene uticaja, određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja i odlučivanje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja;

- učešće u postupku strateške procene uticaja na životnu sredinu i davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni;

- izdavanje uslova za obezbeđivanje mera zaštite životne sredine, na zahtev organa nadležnog za pripremu i donošenje prostornog i urbanističkog plana;

- izdavanje privremenog odobrenja za rad i izdavanje dozvole za rad u pogledu ispunjenosti uslova zaštite vazduha od zagađivanja;

- izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvole za korišćenje naročito opasnih hemikalija;

- davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem, godišnje programe upravljanja i pravilnike o unutrašnjem redu i čuvarskoj službi;

- izdavanje dozvola, odobrenja i drugih akata u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom, vođenje evidencije i dostavljanje podataka ministarstvu;

- davanje mišljenja ministarstvu ili nadležnom organu autonomne pokrajine u postupku kada ovi organi izdaju dozvolu u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom;

- vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja;

- pripremu lokalnog akcionog plana zaštite od buke u životnoj sredini, obezbeđivanje uslova i staranje o njegovom sprovođenju,

- predlaganje, organizovanje i sprovođenje preventivnih i sanacionih mera zaštite životne sredine, u skladu sa zakonom, drugim propisima i aktima Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća i

- obrazovne aktivnosti i jačanje svesti o potrebi zaštite životne sredine.

Gradska uprava koordinira, podstiče, pomaže i učestvuje u realizaciji programa, projekata i akcija koje realizuju naučne i stručne ustanove, javna komunalna i druga javna preduzeća, organizacije, institucije i druga pravna i fizička lica u Gradu, a u cilju jačanja svesti o potrebi zaštite životne sredine.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 12

U Gradskoj upravi za privredu obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- analiziranje mera tekuće i razvojne ekonomske politike i njihov uticaj na industriju, zanatstvo, privatno preduzetništvo, trgovinu i snabdevenost tržišta na teritoriji Grada;

- prikupljanje i obradu podataka za izradu planova, programa i projekata lokalnog ekonomskog razvoja;

- pripremanje predloga mišljenja o privatizaciji preduzeća, kao i praćenje sprovođenja procesa privatizacije na teritoriji Grada;

- praćenje stanja i predlaganje mera za unapređenje poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta i vodoprivrede;

- izrada Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i staranje o njegovom sprovođenju;

- utvrđivanje mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike za područje Grada;

- izrada programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike;

- staranje o korišćenju pašnjaka i odlučivanje o privođenju pašnjaka drugoj kulturi;

- određivanje erozivnih područja i učestvovanje u pripremi protiv erozivnih mera;

- utvrđivanje vodoprivrednih uslova i izdavanje vodoprivredne saglasnosti i vodoprivredne dozvole za objekte od značaja za Grad;

- utvrđivanje visine naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta;

- organizovanje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštite od požara na poljoprivrednom zemljištu;

- podsticanje i pomoć razvoju zadrugarstva;

- staranje o razvoju i unapređenju ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, uređivanje radnog vremena ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata, mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti, i drugih uslova za njihov rad i poslovanje;

- prikupljanje i obradu podataka za izradu planova, programa i projekata razvoja turizma;

- preduzimanje mera i učestvovanje u aktivnostima koje su u funkciji stalnog unapređenja sadržaja turističke ponude i poboljšanje kvaliteta turističkih usluga;

- propisivanje programa polaganja i načina polaganja stručnog ispita za turističke vodiče Grada;

- vođenje evidencije turističkih vodiča Grada;

- određivanje oblika i sadržine legitimacije i oznake turističkih vodiča Grada;

- vršenje nadzora nad organizacijom u oblasti turizma čiji je osnivač Grad;

- predlaganje visine boravišne takse, kao i korišćenje budžetskih sredstava prikupljenih od boravišne takse;

- praćenje sprovođenja godišnjeg programa rada Turističke organizacije Grada Novog Sada;

- kategorizaciju seoskog turističkog domaćinstva i objekata u domaćoj radinosti (kuća, apartman i soba);

- praćenje stanja u oblasti politike zapošljavanja, unapređenje i sprovođenje mera za podsticanje zaposlenosti;

- izrada Akcionog plana zapošljavanja Grada;

- utvrđivanje delatnosti kriterijuma za sprovođenje javnih radova od interesa za Grad;

- obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Saveta za zapošljavanje Grada Novog Sada i socijalno-ekonomskog saveta Grada Novog Sada; i

- izdavanje uverenja o podacima iz službene evidencije - registra radnji.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 13

U Gradskoj upravi za finansije obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu i izradu budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada) i završnog računa budžeta Grada i internu kontrolu, bilansiranje javnih prihoda i javnih rashoda, sastavljanje uputstva za izradu nacrta budžeta, kontrolu planova direktnih korisnika, odobravanje kvartalnih i mesečnih planova i kvota preuzetih obaveza, odobravanje zahteva za promenu aproprijacije i kvota, praćenje primanja i izdataka budžeta i staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike, upotrebu sredstava tekuće i stalne rezerve i privremenu obustavu izvršenja budžeta, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza Grada po osnovu zaduživanja i bilansiranje sredstava za gradske opštine;

- pripremu nacrta propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa gradskim upravama (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, boravišna taksa, gradski samodoprinos);

- staranje o finansijskoj imovini Grada;

- davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke;

- poslove trezora;

- poslove sprovođenja postupka javnih nabavki.

Gradska uprava učestvuje u pripremi planova razvoja delatnosti iz nadležnosti Grada.

U Gradskoj upravi za finansije obrazuje se:

1. Sektor za budžet

2. Sektor za trezor, i

3. Sektor za javne nabavke.

U Sektoru za budžet obavljaju se poslovi iz stava 1. alineja 1. koji se odnose na: pripremu i izradu budžeta Grada, učešće u izradi završnog računa budžeta Grada, bilansiranje javnih prihoda i javnih rashoda, sastavljanje uputstva za izradu nacrta budžeta, kontrolu planova direktnih korisnika, odobravanje kvartalnih i mesečnih planova i kvota preuzetih obaveza, odobravanje zahteva za promenu aproprijacija i kvota, praćenje primanja i izdataka budžeta i staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike, upotrebu sredstava tekuće i stalne rezerve i privremenu obustavu izvršenja budžeta, bilansiranje sredstava za gradske opštine, kao i poslovi utvrđeni u alineji dva, koji se odnose na pripremu nacrta propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa gradskim upravama (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, boravišna taksa, gradski samodoprinos) i poslovi utvrđeni u alineji četiri, koji se odnose na davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih opštih akata koji imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke.

U Sektoru za trezor obavljaju se poslovi iz stava 1. alineja 3. i 5. koji se odnose na staranje o finansijskoj imovini Grada, finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za izvršavanje izdataka, upravljanje gotovinskim sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, konsolidovanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje primanjima od zaduživanja, obračun plata direktnih korisnika budžeta Grada, praćenje kretanja masa zarada u javnim preduzećima na nivou trezora Grada i dostavljanje izveštaja Ministarstvu finansija, pripremu akata o obavljanju poslova trezora, upravljanje finansijskim informacionim sistemom i vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, koje obuhvata obradu plaćanja i evidentiranje prihoda i rashoda, vođenje poslovnih knjiga, finansijsko izveštavanje, pripremu svih izveštaja i izradu završnog računa budžeta Grada, kao i izradu konsolidovanog izveštaja Grada.

U Sektoru za javne nabavke obavljaju se poslovi iz stava 1. alineja 6. koji se odnose na sprovođenje postupka javnih nabavki direktnih i indirektnih korisnika budžeta Grada i korisnika subvencija, sprovođenja postupaka javnih nabavki hrane i didaktičkog materijala za predškolsku ustanovu koji se finansiraju iz budžeta Grada, izuzev sprovođenja postupka javnih nabavki koji se odnose na Službu za zajedničke poslove, Gradonačelnika, Gradsko veće i Skupštinu Grada, i izveštavanje Gradskog veća i Gradonačelnika o sprovedenim nabavkama.

Sektor za javne nabavke daje mišljenja na elemente odluke o pokretanju postupka, konkursnu dokumentaciju, odluku o odbijanju ponuda, odluku o dodeli ugovora o javnoj nabavci, kao i na ostale odluke koje se donose u postupku javne nabavke kada gradska uprava ovlasti za sprovođenje postupka javnih nabavki javno preduzeće ili drugog naručioca.

Sektor za javne nabavke vrši i poslove saradnje sa organima i organizacijama koje u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 14

U Gradskoj poreskoj upravi obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- vođenje poreskog postupka (utvrđivanje, naplata i kontrola lokalnih javnih prihoda) i staranje o pravima i obavezama poreskih obveznika;

- utvrđivanje merila, visine, rokova i načina plaćanja naknade za korišćenje građevinskog zemljišta;

- vođenje registra obveznika izvornih prihoda Grada na osnovu podataka iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika;

- utvrđivanje izvornih prihoda Grada rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom;

- obavljanje kancelarijske i terenske kontrole radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom;

- redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom;

- vođenje prvostepenog upravnog postupka po žalbama poreskih obveznika izjavljenim protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku;

- primenu jedinstvenog informacionog sistema za lokalne javne prihode;

- vođenje poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode u skladu sa propisima;

- planiranje i sprovođenje obuke zaposlenih;

- pružanje osnovne stručne i pravne pomoći poreskim obveznicima o poreskim propisima iz kojih proizilazi njihova poreska obaveza po osnovi lokalnih javnih prihoda;

- dostavljanje po službenoj dužnosti Poreskoj upravi Ministarstva finansija, dokaza o činjenicama koje sazna u vršenju poslova iz svoje nadležnosti, a koje su od značaja za utvrđivanje ili kontrolu pravilnosti primene poreskih propisa za čiju je primenu nadležna ta poreska uprava;

- izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju i druge poslove u skladu sa zakonom.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 15

U Gradskoj upravi za obrazovanje obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- planiranje razvoja delatnosti vaspitanja i obrazovanja, obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzor nad korišćenjem tih sredstava u skladu sa zakonom, praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja predškolske ustanove "Radosno detinjstvo" Novi Sad, izgradnju, kapitalno održavanje i projektno planiranje i opremanje zgrada i objekata predškolske ustanove, utvrđivanje mreže dečijih vrtića, praćenje upisa dece u predškolsku ustanovu, praćenje pohađanja i realizacije pripremnog predškolskog programa u godini pred polazak u školu i zaštita i bezbednost dece u skladu sa propisanim merama zaštite;

- planiranje razvoja delatnosti obrazovanja i vaspitanja, obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzor nad korišćenjem tih sredstava u skladu sa zakonom, praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja osnovnih i srednjih škola u skladu sa zakonom, utvrđivanje područja osnovnih škola radi upisa dece, praćenje redovnog pohađanja Osnovne škole i podnošenje prijave protiv roditelja čije dete nije blagovremeno upisano u prvi razred ili čije dete ne pohađa redovnu nastavu, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv roditelja, odnosno staratelja, čije dete nije blagovremeno upisano, odnosno koje ne pohađa pripremni predškolski program, obezbeđivanje troškova prevoza, ishrane i smeštaja učenika, ako na teritoriji Grada nema odgovarajuće Osnovne škole, obezbeđivanje sredstava u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja za stručno usavršavanje i prevoz zaposlenih, obezbeđivanje sredstava za prevoz učenika Osnovne škole koji imaju prebivalište na zakonom određenoj udaljenosti od sedišta škole, povlastice za prevoz učenika srednjih škola u međumesnom saobraćaju, prevoz učenika na republička takmičenja, izgradnju, kapitalno održavanje i projektno planiranje zgrada i objekata i opremanje škola, kao i druge rashode za materijalne troškove škola u skladu sa zakonom;

- imenuje stalne članove Komisije za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu i učeniku.

U Gradskoj upravi obavljaju se, kao povereni, poslovi inspekcijskog nadzora, u skladu sa zakonom.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa programima investicionih aktivnosti koje donosi Gradsko veće na predlog Gradonačelnika. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema predškolskoj ustanovi i osnovnim školama.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 16

U Gradskoj upravi za kulturu obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- planiranje razvoja delatnosti kulture i informisanja, obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzor nad korišćenjem tih sredstava;

- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova kulture čiji je osnivač Grad;

- utvrđivanje kulturnih programa odnosno delova programa ustanova kulture čiji je osnivač Grad koji će se finansirati sredstvima budžeta Grada;

- obezbeđivanje zaštite kulturnih dobara od značaja za Grad i od značaja za nacionalne manjine čiji pripadnici žive na teritoriji Grada;

- obezbeđivanje sredstava za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture od značaja za Grad i za nacionalne manjine čiji pripadnici žive na teritoriji Grada;

- podsticanje razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva na teritoriji Grada;

- izgradnju, rekonstrukciju i održavanje zgrada i objekata ustanova kulture čiji je osnivač Grad;

- obezbeđivanje sredstava za sufinansiranje izgradnje, održavanje i obnovu verskih objekata, kao i sredstva za sufinansiranje programa iz oblasti kulture crkava i verskih zajednica.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema ustanovama u oblasti kulture i informisanja, kao i prema Javnom preduzeću Gradski informativni centar "Apolo" Novi Sad.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 17

U Gradskoj upravi za sport i omladinu obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu programa razvoja u oblasti sporta i omladine i njihovo ostvarivanje;

- izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada;

- učešće Grada u organizovanju gradskog i međuopštinskog nivoa sportskih takmičenja;

- obezbeđivanje posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima;

- organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad;

- obezbeđivanje uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji Grada;

- evidentiranje, praćenje i kontrolu korišćenja sredstava koje Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta, kao i za finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad, i za ostvarivanje programa ili delova programa drugih organizacija kojima se doprinosi razvoju sporta na nivou Grada.

U Gradskoj upravi se obavljaju poslovi u vezi sa planiranjem u oblasti sporta, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa aktima Skupštine Grada i Gradskog veća. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može da za sprovođenje postupka javnih nabavki ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U sastavu Gradske uprave za sport i omladinu obrazuje se Kancelarija za mlade koja ima položaj sektora.

U kancelariji za mlade obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- uređenje i stvaranje uslova za brigu o mladima;

- donošenje i realizaciju strategije i akcionog plana za njeno sprovođenje na teritoriji Grada;

- praćenje ostvarivanja akcionih planova, programa za mlade i rad na unapređenju lokalne omladinske politike;

- uspostavljanje i održavanje saradnje sa lokalnim organizacijama, udruženjima i grupama mladih, organizacijama za mlade, učeničkim i studentskim parlamentima, institucijama, ustanovama i organizacijama koje u okviru svoje nadležnosti imaju programe za mlade;

- podsticanje omladinskog organizovanja;

- obrazovne aktivnosti i jačanje svesti o potrebi aktivnog učešća mladih u društvu;

- izrada i finansiranje projekata u cilju unapređenja i poboljšanja položaja mladih;

- informisanje mladih;

- koordinacija, podsticanje, pomaganje i učešće u realizaciji aktivnosti kojima se predstavljaju projekti, programi, inicijative i postignuća mladih Grada;

- podršku međuopštinske, regionalne i međunarodne saradnje mladih;

- organizovanje, koordinaciju i podršku aktivnosti i programa kojima se podstiče i omogućava povezivanje, razmena i unapređenje saradnje između organizacija, udruženja i grupa mladih, učeničkih i studentskih parlamenata, institucija, ustanova i organizacija, javnih, javno komunalnih i drugih preduzeća, drugih pravnih i fizičkih lica, a u cilju sveukupnog unapređenja života i podrške mladima.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema Javnom preduzeću "Sportski i poslovni centar Vojvodina" u Novom Sadu.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 18

U Gradskoj upravi za zdravstvo obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- planiranje razvoja zdravstvene delatnosti, stvaranje uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na svojoj teritoriji, praćenje organizacije, rada i funkcionisanja zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad i predlaganje mera za unapređenje kvaliteta njihovog rada;

- praćenje zdravstvenog stanja stanovništva, staranje o sprovođenju utvrđenih prioriteta u zdravstvenoj zaštiti koje obuhvata mere i programe za unapređenje zdravlja stanovništva;

- praćenje rezultata kontrole biološke energetske vrednosti i zdravstvene ispravnosti obroka i namirnica i sanitarno-higijenskih uslova u objektima za pripremu i distribuciju obroka u predškolskoj ustanovi i osnovnim školama na teritoriji Grada, u dnevnim boravcima za decu i omladinu ometenu u razvoju i decu i omladinu sa poremećajima u društvenom ponašanju i kuhinji za socijalno ugroženo stanovništvo, i predlaganje mera za očuvanje i unapređenje kolektivne ishrane;

- planiranje i ostvarivanje programa za očuvanje i zaštitu zdravlja od zagađene životne sredine, što je prouzrokovano štetnim i opasnim materijama u vazduhu, vodi i zemljištu, odlaganjem otpadnih materija, opasnih hemikalija, izvorima jonizujućih i nejonizujućih zračenja, bukom i vibracijama na teritoriji Grada;

- koordiniranje, podsticanje, organizaciju i usmeravanje sprovođenja zdravstvene zaštite koja se ostvaruje delatnošću organa Grada, građana, preduzeća, socijalnih, obrazovnih i drugih ustanova i organizacija, i saradnju sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite;

- podsticanje aktivnosti na omasovljenju dobrovoljnog davalaštva krvi i sprovođenju programa prikupljanja rezervi krvi:

- predlaganje i sprovođenje mera i aktivnosti na sprečavanju i otklanjanju posledica po zdravlje stanovništva, prouzrokovani elementarnim i drugim većim nepogodama i vanrednim prilikama.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa programima investicionih aktivnosti koje donosi Gradsko veće na predlog Gradonačelnika, Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U sastavu Gradske uprave za zdravstvo obrazuje se Kancelarija za borbu protiv droga koja ima položaj sektora.

U Kancelariji za borbu protiv droga obavljaju se poslovi koji se odnose na: donošenje i realizaciju akcionog plana za sprovođenje aktivnosti u borbi protiv droga na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: akcioni plan) i koordinaciju nosilaca aktivnosti iz akcionog plana, donošenje i realizaciju godišnjih programa za sprovođenje aktivnosti iz akcionog plana i koordinaciju nosilaca aktivnosti iz godišnjih programa, obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe stručnih tela Gradskog veća i Gradonačelnika, obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova na sprovođenju javnog konkursa za dodelu sredstava iz budžeta Grada Novog Sada za realizaciju projekata prevencije zavisnosti od droga i kontrolu realizacije ovih projekata, praćenje ostvarivanja akcionog plana i godišnjih programa za sprovođenje aktivnosti iz akcionog plana, pripremu izveštaja o realizaciji godišnjih programa za sprovođenje aktivnosti iz akcionog plana i izveštaja o realizaciji akcionog plana, uspostavljanje i održavanje saradnje sa udruženjima i organizacijama, pripremu, organizaciju i učešće u kampanjama, uličnim akcijama i javnim manifestacijama koje imaju za cilj promovisanje zdravih stilova života i život bez droga, kao i izradu projekata koji imaju za cilj borbu protiv droga i promovisanja zdravih stilova života.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava prema zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač Grad, u skladu sa zakonom.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 19

U Gradskoj upravi za socijalnu i dečiju zaštitu obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- donošenje programa unapređenja socijalne zaštite u Gradu i staranje o njegovom sprovođenju;

- praćenje i planiranje razvoja delatnosti i obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti socijalne i dečije zaštite;

- obezbeđivanje prava na pomoć u kući, dnevni boravak, privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu, jednokratnu pomoć, opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, usluge socijalnog rada i drugih prava i posebnih oblika socijalne zaštite utvrđenih odlukom Grada;

- utvrđivanje kriterijuma i merila za ostvarivanje prava korisnika i učešće korisnika i njihovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući, dnevnog boravka i usluga socijalnog rada koje nisu u funkciji preventive i ostvarivanja prava utvrđenih zakonom;

- utvrđivanje ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanja delatnosti ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač Grad i ustanova čiji je osnivač drugo pravno i fizičko lice, kao i utvrđivanje ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje poslova pružanja savetodavnih usluga i usluga socijalne zaštite od strane fizičkih lica;

- utvrđivanje normativa i standarda za obavljanje delatnosti ustanova čiji je osnivač Grad;

- utvrđivanje kriterijuma i merila i utvrđivanje cena usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad;

- obezbeđivanje prava na pomoć porodici sa decom;

- regresiranje troškova boravka i ishrane dece u predškolskim ustanovama, ustanovama socijalne zaštite i osnovnim školama i druge poslove zaštite dece i porodice;

- praćenje i koordinaciju rada invalidskih i socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i praćenje realizacije programa i projekata organizacija i udruženja građana za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada;

- praćenje stanja i potreba socijalno ugroženih lica, lica sa posebnim potrebama i drugih lica kojima je potrebna organizovana pomoć za savladavanje socijalnih i životnih teškoća i predlaganje mera u cilju njihove zaštite, rehabilitacije i socijalizacije;

- pomoć razvoju različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama, kao i sa licima koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima.

U Gradskoj upravi obavljaju se povereni stručni i organizacioni poslovi u vezi sa zbrinjavanjem izbeglica i poslovi za potrebe posebnog radnog tela koje u skladu sa zakonom obrazuje Gradonačelnik.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki Gradske uprave i donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za namene za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu u skladu sa programima investicionih aktivnosti koje donosi Gradsko veće na predlog Gradonačelnika. Gradska uprava je odgovorna za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Postupke javnih nabavki sprovodi Sektor za javne nabavke. Gradska uprava može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema Centru za socijalni rad Grada Novog Sada.

U Gradskoj upravi za socijalnu i dečiju zaštitu obrazuju se:

1. Uprava za dodatak na decu, sa položajem sektora, i

2. Uprava za boračko-invalidsku zaštitu, sa položajem sektora.

U Upravi za dodatak na decu obavljaju se povereni poslovi državne uprave u vezi sa utvrđivanjem prava na dodatak na decu, naknade zarada za vreme porodiljskog odsustva, roditeljski dodatak i druga prava određena zakonom.

U Upravi za boračko-invalidsku zaštitu obavljaju se povereni poslovi državne uprave u vezi sa priznavanjem prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i članova porodica na obaveznoj vojnoj službi.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

Član 20

U Gradskoj upravi za inspekcijske poslove obavljaju se poslovi inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje Grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, nadzora nad primenom odredaba Zakona o održavanju stambenih zgrada i propisa donetih na osnovu ovog zakona, kao i drugi poslovi nadzora koje Republika poveri Gradu.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi prinudnog izvršenja rešenja gradskih uprava.

U Gradskoj upravi obavljaju se i poslovi komunalne policije. Obrazovanje komunalne policije i područnih organizacionih jedinica komunalne policije, oblici i način ostvarivanja saradnje komunalne policije i inspekcija u oblastima iz nadležnosti Grada, kao i druga pitanja od značaja za rad komunalne policije uređuje se odlukom Skupštine Grada.

Član 21

U Gradskoj upravi za opšte poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na: organizaciju gradskih uprava, posebnih organizacija i službi i unapređenje njihovog rada, praćenje izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova, plate i druga primanja zaposlenih u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, primenu Zakona o opštem upravnom postupku u poslovima lokalne samouprave, vršenje upravnog nadzora, poslove Grada u oblasti odbrane, kancelarijsko poslovanje, stručne, finansijske i organizacione poslove za potrebe organa mesnih zajednica, mesne kancelarije, prijemne kancelarije i arhive organa Grada, građanska stanja, radne knjižice i vođenje biračkog spiska.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.

U Gradskoj upravi obavljaju se stručni poslovi u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, vođenjem evidencija u oblasti rada i pružanjem pravne pomoći zaposlenima u ostvarivanju njihovih prava iz radnog odnosa, kao i poslovi koji se odnose na bezbednost i zdravlje na radu.

U Gradskoj upravi se obavljaju i poslovi finansijske službe i poslovi kontrole u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

U sastavu Gradske uprave za opšte poslove obrazuje se Kancelarija za praćenje ostvarivanja prava nacionalnih manjina, ravnopravnost polova i dijasporu koja ima položaj sektora.

U Kancelariji za praćenje ostvarivanja prava nacionalnih manjina, ravnopravnost polova i dijasporu obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- praćenje ostvarivanja prava pripadnika nacionalnih manjina u oblasti obrazovanja, kulture, javnog informisanja, službene upotrebe jezika i pisama i u drugim oblastima od značaja za nacionalne manjine, izradu informacija i izveštaja o položaju nacionalnih manjina, ostvarivanje saradnje sa nacionalnim savetima nacionalnih manjina, učešće u pripremi izbora za nacionalne savete nacionalnih manjina, saradnja sa Savetom za međunacionalne odnose Grada Novog Sada i druge poslove od značaja za praćenje ostvarivanja prava nacionalnih manjina,

- unapređenje i promociju ravnopravnosti polova i politike jednakih mogućnosti i praćenje stanja u ovoj oblasti, uključivanje u projekte koji se tiču ove oblasti, saradnja sa organizacijama civilnog društva iz ove oblasti, pružanje stručne pomoći u integrisanju principa ravnopravnosti polova i organizovanje edukacije zaposlenih u cilju implementacije principa ravnopravnosti polova u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, saradnja sa Komisijom za rodnu ravnopravnost i druge poslove od značaja za oblast ravnopravnosti polova, i

- unapređenje ekonomske saradnje dijaspore i privrednih subjekata sa teritorije Grada pružanjem informacija o mogućnostima za privredne aktivnosti na teritoriji Grada, očuvanje nacionalnog, kulturnog i duhovnog identiteta kroz podsticanje kulturne, prosvetne, naučne i sportske saradnje sa dijasporom, pružanje informacija pripadnicima dijaspore o državljanstvu, prijavi i odjavi boravka, dobijanju ili produženju važnosti javnih isprava, pravu na penzijsko, zdravstveno i socijalno osiguranje, organizaciju prijema i distribuciju humanitarne pomoći i podsticanje pravnih i institucionalnih oblika povezivanja i saradnje matice i dijaspore.

U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi upravni poslovi za koje nije određen delokrug drugih gradskih uprava.

Član 22

Za obavljanje određenih poslova lokalne samouprave iz delokruga gradskih uprava, kao i druge poslove uprave, radi stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Gradske uprave za opšte poslove obrazuju se mesne kancelarije:

1. Mesna kancelarija sa sedištem u Begeču,

2. Mesna kancelarija sa sedištem u Budisavi,

3. Mesna kancelarija sa sedištem u Bukovcu,

4. Mesna kancelarija sa sedištem u Veterniku,

5. Mesna kancelarija sa sedištem u Kaću,

6. Mesna kancelarija sa sedištem u Kisaču,

7. Mesna kancelarija sa sedištem u Kovilju,

8. Mesna kancelarija sa sedištem u Ledincima,

9. Mesna kancelarija sa sedištem u Starim Ledincima,

10. Mesna kancelarija sa sedištem na Pejićevim salašima-Nemanovcima,

11. Mesna kancelarija sa sedištem u Petrovaradinu,

12. Mesna kancelarija sa sedištem u Rumenki,

13. Mesna kancelarija sa sedištem u Sremskoj Kamenici,

14. Mesna kancelarija sa sedištem u Stepanovićevu,

15. Mesna kancelarija sa sedištem u Futogu,

16. Mesna kancelarija sa sedištem u Čeneju.

Poslovi mesnih kancelarija i druga pitanja od značaja za njihov rad uređuju se aktom Gradonačelnika.

Član 23

U Gradskoj upravi za propise obavljaju se poslovi koji se odnose na: pripremu propisa i drugih opštih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu gradskih uprava i službi, praćenje njihovog sprovođenja, obradu opštih akata i materijala u vezi sa položajem Grada i drugim pitanjima funkcionisanja sistema lokalne samouprave u Gradu, ostvarivanje saradnje i pružanje stručne pomoći gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama, i javnim preduzećima čiji je osnivač Grad, u pripremi propisa i drugih opštih akata, davanje pravnih mišljenja Gradonačelniku i Gradskom veću o saglasnosti predloga odluka i drugih propisa i opštih akata koje pripremaju gradske uprave, posebne organizacije i službe, sa Ustavom i zakonom, kao i u pogledu pravne tehnike i sistematike, terminološke ujednačenosti i međusobne usklađenosti teksta, lektorisanje tekstova, odluka i drugih akata koji se pripremaju u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama.

U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi u vezi sa objavljivanjem odluka i drugih akata u "Službenom listu Grada Novog Sada".

2. Posebne organizacije

Član 24

Posebne organizacije su:

- Biro za pružanje pravne pomoći, i

- Direkcija za robne rezerve.

Član 25

Biro za pružanje pravne pomoći obavlja poslove koji se odnose na pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa: usmenim pravnim savetima u svim pravnim oblastima i po svim pravnim pitanjima, sastavljanjem podnesaka (zahteva, tužbi, žalbi, molbi, predstavki i dr.) i isprava (izjava, ugovora, testamenta, i dr.) i zastupanje građana pred sudovima, državnim organima i organima lokalne samouprave, ustanovama, preduzećima i drugim organizacijama kada rešavaju o njihovim pravima, obavezama i pravnim interesima.

Uslovi i način pružanja pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava na teritoriji Grada urediće se posebnom odlukom.

Član 26

U Direkciji za robne rezerve obavljaju se poslovi koji se odnose na način obrazovanja, korišćenja, finansiranja i čuvanja robnih rezervi, u skladu sa odlukom Skupštine Grada.

3. Služba

Član 27

Za obavljanje stručnih, organizacionih i drugih poslova za organe Grada, gradskih uprava i posebne organizacije obrazuje se Služba za zajedničke poslove.

Služba za zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na lične i materijalne rashode za direktne korisnike budžetskih sredstava koji nemaju finansijsku službu: pripremu i izradu finansijskog plana, internu kontrolu, pripremu dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, vođenje poslovnih knjiga i njihovo usklađivanje sa glavnom knjigom trezora, izvršavanje zadataka koji se odnose na upravljanje državnom imovinom za koju je odgovoran Grad, sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja i vršenje drugih finansijsko-materijalnih poslova.

U Službi se obavljaju poslovi koji se odnose na razvoj, unapređenje i funkcionisanje informacionog sistema gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, zaštitu podataka, primenu standarda u uvođenju informacionih tehnologija u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama i primenu i korišćenje interneta u radu gradskih uprava, posebnih organizacija i službi.

U okviru Službe obavljaju se i poslovi koji se odnose na: tekuće održavanje objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada, održavanje higijene i dostavu za potrebe organa Grada, gradskih uprava i mesnih zajednica, fizičko obezbeđenje i protivpožarnu zaštitu objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada, štampanje, umnožavanje i dostavu materijala, računarsku pripremu dokumenata i materijala za štampu, računarsku obradu tekstova i podataka za potrebe organa Grada, pružanje usluga prevoza za potrebe organa Grada i staranje o voznom parku, staranje o magacinima i vođenje magacinske evidencije, interne ugostiteljske usluge, kao i druge zajedničke poslove za organe Grada.

Služba donosi finansijski plan i plan javnih nabavki dobara, usluga i radova, donosi odluke o pokretanju postupaka javnih nabavki za koja su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu Službe i odgovorna je za realizaciju javnih nabavki u okviru svoje nadležnosti. Služba može za sprovođenje postupka javnih nabavki da ovlasti javno preduzeće ili drugog naručioca, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, ili kada je to predviđeno aktom Skupštine Grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

U sastavu Službe obrazuje se Sektor za javne nabavke Službe.

U Sektoru za javne nabavke Službe obavljaju se poslovi sprovođenja postupaka javnih nabavki za koja su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu Skupštine Grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Službe.

4. Javne nabavke

Član 27a

U cilju ekonomičnije i efikasnije upotrebe javnih sredstava, u postupcima nabavke dobara i usluga ili ustupanja izvođenja radova, koji su po svojoj prirodi istovetni, srodni ili slični, kada se postupci javne nabavke pokreću od strane više naručilaca, Gradsko veće može da donese odluku kojom će obavezati naručioce da istovremeno donesu odluku o pokretanju postupka javne nabavke, da sa donošenjem odluke o pokretanju postupka obrazuju zajedničku komisiju za javnu nabavku, odnosno da ovlaste jednog zajedničkog naručioca da u njihovo ime i za njihov račun sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku.

III UNUTRAŠNJE UREĐENJE I SISTEMATIZACIJA GRADSKE UPRAVE

1. Osnovne unutrašnje jedinice

Član 28

Ovom odlukom obrazovani su sektori kao osnovne unutrašnje jedinice.

Odeljenje, odsek i grupa, kao uže unutrašnje jedinice, mogu da se obrazuju u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, kao i u okviru sektora, odnosno druge osnovne unutrašnje jedinice sa položajem sektora.

Član 29

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, posebne organizacije i službe, donosi načelnik gradske uprave, direktor posebne organizacije i šef službe, u skladu sa načelima za unutrašnje uređenje koje donosi Gradsko veće.

Na akt iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.

2. Samostalni izvršioci

Član 30

Pojedine poslove u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi mogu vršiti samostalni izvršioci izvan unutrašnjih jedinica, ako to nalažu priroda ili obim poslova, odnosno ako ne postoje uslovi za obrazovanje unutrašnje jedinice.

3. Grupe koje se obrazuju posebnim aktom

Stalna koordinaciona grupa

Član 31

Radi nesmetanog i što usklađenijeg vršenja poslova koji zahtevaju stalnu vezu između gradskih uprava i službi može se obrazovati stalna koordinaciona grupa.

Stalnu koordinacionu grupu obrazuje Gradonačelnik aktom kojim određuje njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka.

Projektna grupa

Član 32

Radi izvršavanja zadataka koji zahtevaju učešće zaposlenih iz različitih gradskih uprava i službi, a koji ne mogu biti izvršeni u okviru redovnih poslova zaposlenih, može se obrazovati projektna grupa.

Projektnu grupu obrazuju sporazumno načelnici gradskih uprava i šefovi službi aktom kojim određuju njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka, način rasterećenja članova projektne grupe od redovnih poslova ili način plaćanja njihovog dodatnog angažovanja na tim zadacima.

Posebna radna grupa

Član 33

Radi davanja stručne pomoći u najsloženijim projektnim poslovima gradske uprave, načelnik gradske uprave može da obrazuje posebnu radnu grupu u koju imenuje stručnjake iz oblasti za koju je posebna radna grupa obrazovana.

Posebnom radnom grupom rukovodi načelnik ili zamenik načelnika gradske uprave po ovlašćenju načelnika.

Aktom o obrazovanju posebne radne grupe određuje se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje, način rada, sredstva i drugi uslovi za njen rad.

Kriterijume i merila za određivanje naknade za rad utvrđuje Gradsko veće.

IV RUKOVOĐENJE

1. Rukovođenje gradskom upravom, posebnom organizacijom i službom

Član 34

Gradskom upravom rukovodi načelnik, posebnom organizacijom direktor, službom šef (u daljem tekstu: starešina).

Starešina ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Starešina može imati jednog ili više pomoćnika za obavljanje poslova iz nadležnosti gradske uprave, koje postavlja Gradonačelnik na predlog starešine.

Sektorom, odnosno drugom osnovnom unutrašnjom jedinicom sa položajem sektora u sastavu gradske uprave rukovodi pomoćnik načelnika gradske uprave.

Izuzetno, Sektorom za budžet, Sektorom za trezor, Sektorom za javne nabavke i Sektorom za javne nabavke Službe rukovodi šef Sektora, koga postavlja Gradonačelnik na predlog starešine, a koji u pogledu prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa ima položaj načelnika gradske uprave utvrđene aktima organa Grada.

Šef Sektora iz stava 5. ovog člana, može imati jednog ili više pomoćnika, koje postavlja Gradonačelnik na predlog starešine, a koji u pogledu prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa imaju položaj pomoćnika načelnika gradske uprave, za obavljanje poslova iz nadležnosti Sektora.

Član 35

Starešinu i zamenika starešine postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Starešina i zamenik starešine, pored uslova utvrđenih zakonom, moraju da ispunjavaju i uslov u pogledu stručne spreme, odnosno da imaju fakultet koji je odgovarajući u odnosu na delokrug gradske uprave, a koji utvrđuje Gradsko veće.

Gradsko veće donosi odluku o izboru između prijavljenih kandidata u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavljivanje na oglas.

Lice koje se prijavilo na oglas može da podnese prigovor na odluku iz stava 3. ovog člana, Gradskom veću u roku od 8 dana od dana prijema odluke o izboru. Odluka po prigovoru je konačna.

Posle donošenja konačne odluke o izboru Gradsko veće donosi rešenje o postavljenju starešine i zamenika starešine.

Član 36

Starešina organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga rada gradske uprave, posebne organizacije i službe, obavlja najsloženije poslove, organizuje i usklađuje rad, daje uputstva i smernice za rad, odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad, odgovoran je za zakonitost rada, izdaje inspektorske legitimacije i vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada.

Starešina, odnosno zamenik starešine, za svoj rad i rad gradske uprave, posebne organizacije i službe kojom rukovodi, odgovara Skupštini Grada, Gradonačelniku i Gradskom veću, u skladu sa Statutom Grada i ovom odlukom.

Član 37

O pravima i obavezama starešine i njegovog zamenika iz radnog odnosa odlučuje Gradsko veće ili radno telo koje ono obrazuje, iz reda članova Gradskog veća.

O pravima, obavezama i odgovornostima pomoćnika starešine i zaposlenih odlučuje starešina.

2. Prestanak funkcije

Član 38

Starešini odnosno njegovom zameniku prestaje dužnost protekom vremena na koje je postavljen, ukidanjem i reorganizovanjem organa i u drugim slučajevima određenim zakonom.

Starešini odnosno njegovom zameniku može prestati dužnost i pre isteka vremena na koje su postavljeni, podnošenjem ostavke ili razrešenjem.

Ostavka se može podneti pismeno i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu.

Gradsko veće može razrešiti starešinu odnosno njegovog zamenika pre isteka vremena na koje je postavljen, na obrazložen predlog Gradonačelnika, najmanje dve trećine članova Gradskog veća ili najmanje jedne trećine odbornika Skupštine Grada.

Član 39

Starešina, odnosno njegov zamenik koji po isteku mandata ne bude ponovo postavljen, ili u toku trajanja mandata bude razrešen, može se rasporediti na radno mesto u istom organu koje odgovara njegovoj stručnoj spremi i radnim sposobnostima.

Ukoliko starešinina, odnosno njegov zamenik ne može da se rasporedi na način iz stava 1. ovog člana, ili ne prihvati radno mesto na koje je raspoređen, prestaje mu radni odnos.

Starešina, odnosno njegov zamenik iz stava 2. ovog člana, ima pravo na platu u trajanju od šest meseci, koju je imao u vreme kada mu je prestao radni odnos.

3. Rukovođenje užim unutrašnjim organizacionim jedinicama

Član 40

Radom uže unutrašnje organizacione jedinice rukovodi:

1. Odeljenjem - šef odeljenja,

2. Odsekom - šef odseka,

3. Grupom - rukovodilac grupe, i

4. Mesnom kancelarijom - šef mesne kancelarije.

V ODNOS GRADSKE UPRAVE, POSEBNE ORGANIZACIJE I SLUŽBE PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU

Član 41

Odnos gradske uprave, posebne organizacije i službe prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom.

Gradska uprava, posebna organizacija i služba su obavezne da Skupštinu Grada, Gradonačelnika i Gradsko veće obaveštavaju o vršenju poslova iz svog delokruga, daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.

Član 42

Odnos gradske uprave, posebne organizacije i službe prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i odlukama Skupštine Grada.

Gradonačelnik može gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje odluka i drugih akata Skupštine Grada.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava, posebnih organizacija i službe, na način utvrđen aktom Gradskog veća.

Član 43

Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, odnosno postavljeno lice, dužno je da izvršava naloge starešine i neposrednog rukovodioca, ako su oni u granicama zakona.

Ako lice iz stava 1. ovog člana, smatra da je nalog starešine, odnosno neposrednog rukovodioca nezakonit, dužan je da mu na to ukaže.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, zaposleni, odnosno postavljeno lice, može zadržati izvršenje naloga, osim ako se radi o hitnoj stvari.

Ponovljenu naredbu u pisanom obliku lice iz stava 1. ovog člana, mora bez odlaganja izvršiti, osim ako bi izvršenje naredbe predstavljalo krivično delo, o čemu će izvestiti Gradsko veće.

Ako lice iz stava 1. ovog člana, ne upozori starešinu, odnosno neposrednog rukovodioca, da je nalog nezakonit, a nalog izvrši, odgovaraće za njegovo izvršenje.

VI ODNOS GRADSKE UPRAVE, POSEBNE ORGANIZACIJE I SLUŽBE PREMA GRAĐANIMA

Član 44

Gradska uprava, posebna organizacija i služba dužne su da svakom građaninu obezbede jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa.

Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi dužni su da građanima omoguće neometano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva i pružaju odgovarajuću pravnu pomoć.

Član 45

Gradska uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.

Član 46

Gradska uprava, posebna organizacija i služba dužne su da razmatraju predstavke, peticije i predloge građana koje se odnose na rad gradske uprave, posebne organizacije i službe, kao i da u postupanju preduzimaju odgovarajuće mere iz svoje nadležnosti i o tome obaveštavaju građane.

Član 47

Javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad i drugi oblici organizovanja, kada u vršenju javnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa organa Grada, dužni su da postupaju u skladu sa odredbama čl. 44. 45. i 46. ove odluke.

VII IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 48

O izuzeću starešine rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi rešava načelnik gradske uprave.

VIII JAVNOST RADA

Član 49

Rad gradske uprave, posebne organizacije i službe dostupan je javnosti.

Gradska uprava, posebna organizacija i služba obezbeđuju javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu.

Član 50

Informacije o radu gradske uprave, posebne organizacije i službe, sredstvima javnog informisanja daje starešina ili lice koje on ovlasti.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje starešina, u skladu sa zakonom.

Član 51

Kada se predstavkama ili predlozima građana, putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način, ukaže na propuste u radu gradske uprave, posebne organizacije i službe, neprofesionalni odnos zaposlenih ili na druge nedostatke u radu, starešina je dužan da bez odlaganja ispita navode i po potrebi preduzme potrebne mere, nakon čega će o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke, a po potrebi i Gradonačelnika.

IX RADNI ODNOS ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI, POSEBNOJ ORGANIZACIJI I SLUŽBI

1. Prijem u radni odnos

Član 52

Radni odnos u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi može da se zasnuje sa licem koje ispunjava opšte uslove utvrđene zakonom i druge uslove utvrđene zakonom, drugim propisom ili aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, posebne organizacije i službe.

Član 53

Lice se prima u radni odnos na osnovu konačne odluke starešine o izboru između prijavljenih kandidata, sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog organa i odluke starešine o prijemu lica u radni odnos na određeno vreme u skladu sa zakonom.

Radni odnos zasniva se danom stupanja na rad lica iz stava 1. ovog člana.

Član 54

Radi prijema u radni odnos objavljuje se oglas u "Službenom listu Grada Novog Sada" i dostavlja se Nacionalnoj službi za zapošljavanje.

Član 55

Odluku o izboru između prijavljenih kandidata donosi starešina u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavljivanje na oglas.

Lice koje se prijavilo na oglas može da podnese prigovor na odluku iz stava 1. ovog člana, starešini u roku od osam dana od dana prijema odluke o izboru.

Starešina je dužan da o prigovoru odluči u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora. Odluka po prigovoru je konačna.

Posle donošenja konačne odluke o izboru, starešina donosi rešenje o prijemu u radni odnos, raspoređivanju i utvrđivanju plate zaposlenom.

2. Raspoređivanje zaposlenih

Član 56

Šefa odeljenja, šefa odseka, rukovodioca grupe i šefa mesne kancelarije raspoređuje starešina u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, posebne organizacije i službe, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.

Raspoređivanje zaposlenih u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi vrši starešina, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, posebne organizacije i službe.

Ako potrebe gradske uprave, posebne organizacije i službe to zahtevaju, starešina može da rasporedi zaposlenog na drugo radno mesto koje odgovara vrsti i stepenu stručne spreme i njegovim radnim sposobnostima.

Član 57

Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi može biti upućen na rad u drugu gradsku upravu, posebnu organizaciju ili službu bez njegove saglasnosti zbog povećanog obima poslova, ako se o tome sporazumeju starešine koje njima rukovode.

Zaposleni iz stava 1. ovog člana, može biti upućen u drugu gradsku upravu, posebnu organizaciju i službu, za vreme dok traju razlozi za upućivanje, a najduže godinu dana.

Zaposleni iz stava 1. ovog člana, ostvaruje prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi iz koje je upućen.

Po isteku roka iz stava 2. ovog člana, zaposleni nastavlja da radi na radnom mestu na kojem je radio pre upućivanja na rad u drugu gradsku upravu, posebnu organizaciju ili službu.

Član 58

Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi dužan je da obavlja poslove koji ne odgovaraju njegovoj stručnoj spremi, znanju i sposobnostima, u slučajevima utvrđenim zakonom.

Član 59

Do donošenja posebnog zakona kojim će se urediti prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u organima lokalne samouprave, na zaposlene u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, primenjivaće se odredbe zakona i posebnog kolektivnog ugovora koji se primenjuje na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

Član 60

U gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktični rad, po programu koji je utvrđen aktom starešine, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi utvrđuje se broj pripravnika.

3. Prava zaposlenih

Član 61

Zaposleni, odnosno postavljeno lice u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi ima pravo na platu, naknade i druga primanja u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaposleni, odnosno postavljeno lice ima pravo na odmore i odsustva u skladu sa opštim propisima o radu.

4. Zvanja i zanimanja

Član 62

Zaposleni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi stiču zvanja i zanimanja u skladu sa zakonom.

Posebni uslovi za sticanje zvanja u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi utvrđuju se aktom Gradskog veća.

U skladu sa aktom iz stava 2. ovog člana, i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, starešina utvrđuje zvanja i zanimanja zaposlenih.

5. Odgovornost zaposlenog

Član 63

Zaposleni, odnosno postavljeno lice u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi za svoj rad odgovara disciplinski i materijalno u skladu sa zakonom.

6. Prestanak radnog odnosa zaposlenog u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi

Član 64

Zaposlenom prestaje radni odnos u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi:

- ako se u roku od jedne godine od zasnivanja radnog odnosa utvrdi da je radni odnos zasnovan suprotno zakonu;

- ako ne pokaže odgovarajuće rezultate na probnom radu;

- ako odbije da radi na radnom mestu na koje je raspoređen ili upućen;

- ako izgubi zvanje, a nema odgovarajućeg radnog mesta na koje se može rasporediti u novom zvanju;

- ako se po isteku roka mirovanja radnog odnosa u skladu sa opštim propisima o radnim odnosima, ne vrati na rad u roku od 15 dana;

- kada usled promena u organizaciji stekne status neraspoređenog, a ne može mu se obezbediti radno mesto u istoj ili drugoj gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi;

- na drugi način utvrđen zakonom.

X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE, POSEBNE ORGANIZACIJE I SLUŽBE

Član 65

Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave, posebne organizacije i službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 66

Starešina je odgovoran za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju, izdavanje naloga za plaćanje koje treba izvršiti iz sredstava gradske uprave, posebne organizacije i službe kojom rukovodi, i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu Grada.

Starešina je odgovoran za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu odobrenih budžetskih sredstava.

Zahteve i druge akte za isplatu sredstava iz budžeta Grada za finansiranje poslova gradske uprave, posebne organizacije i službe, potpisuje starešina ili lice koje on ovlasti.

Član 67

Za zakonito korišćenje sredstava iz budžeta Grada indirektnih korisnika odgovorne su gradske uprave, kao direktni korisnici budžeta Grada, u čijem delokrugu se nalaze poslovi indirektnih korisnika koji se finansiraju iz budžeta Grada.

Član 68

Gradska uprava, posebna organizacija i služba mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, ako to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Gradska uprava, posebna organizacija i služba mogu da obavljaju poslove iz svog delokruga i za druge opštine. Međusobni odnosi u vezi sa poverenim poslovima uređuju se ugovorom koji zaključuju starešina i ovlašćeni organ opštine koja poslove poverava.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz st. 1. i 2. unose se u budžet Grada.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 69

Gradsko veće će u roku od 15 dana od stupanja na snagu ove odluke, raspisati oglas za izbor kandidata za načelnike gradskih uprava, direktore posebnih organizacija i šefa službe i njihove zamenike, u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 70

Starešinama i njihovim zamenicima, postavljenim aktom Skupštine Grada, prestaje funkcija danom pravosnažnosti akta Gradskog veća o postavljenju načelnika gradskih uprava, direktora posebnih organizacija, šefa službe i njihovih zamenika.

Član 71

Starešine su dužne da u roku od 15 dana od dana postavljenja donesu akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, posebne organizacije i službe.

Starešine su dužne da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrše raspoređivanje zaposlenih u skladu sa tim aktom.

Član 72

Zaposleni u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službi i postavljena lica nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novim aktima o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Zaposleni, odnosno postavljeno lice iz stava 1. ovog člana, koji ostanu neraspoređeni u gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni, obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 73

Do raspoređivanja zaposlenih po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji u Gradskoj upravi za finansije, poslove Sektora za javne nabavke obavljaće direktni i indirektni korisnici budžeta i korisnici subvencija.

Član 74

Način postupanja gradskih uprava u obavljanju poslova javnih nabavki urediće se posebnim aktom koji donosi Gradsko veće na predlog Gradonačelnika.

Akt iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće doneće u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 75

Gradska poreska uprava preuzeće deo prostorija, opreme i sredstava za rad od Ministarstva finansija-Poreske uprave, srazmerno broju preuzetih zaposlenih lica koja su obavljala poslove utvrđivanja, naplate i kontrole lokalnih prihoda.

Član 76

Gradska poreska uprava utvrđivaće i naplaćivati izvorne javne prihode Grada, osim ako posebnom odlukom Skupštine Grada nije drugačije određeno.

Član 77

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskim upravama Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 4/2005, 8/2005 i 43/2005).

Član 78

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim upravama Grada Novog Sada

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 39/2010)

Član 3

Starešina Gradske uprave za zdravstvo i starešina Gradske uprave za urbanizam i stambene poslove dužni su da akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave usklade sa odredbama ove odluke u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim upravama Grada Novog Sada

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 60/2010)

Član 6

Starešina gradske uprave dužan je da akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave uskladi sa odredbama ove odluke u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 7

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".