PRAVILNIK
O RADU REGISTRA FORMALNOSTI

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 23/2010)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o radu Registra formalnosti detaljno se uređuju pravila i procedure rada Registra formalnosti (u daljem tekstu: Registar), unutrašnja organizacija, nadležnost i način rada tela koja upravljaju radom Registra.

Član 2

Cilj donošenja Pravilnika jeste utvrđivanje obaveznih pravila rada Registra kako bi se:

1. obezbedila pravna sigurnost poslovnim subjektima i građanima prilikom podnošenja zahteva kao i u postupku odlučivanja po zahtevima,

2. obezbedila bolja saradnja gradskih službi sa strankama i

3. obezbedilo donošenje kvalitetnijih propisa u budućnosti.

Član 3

Formalnost obuhvata postupak rešavanja formalnosti od momenta podnošenja zahteva građana, poslovnih subjekata ili predstavnika civilnog društva do momenta rešavanja o podnetom zahtevu.

Pored navedenog, pojam formalnosti obuhvata i:

1. sve dozvole, odobrenja, potvrde, licence, ovlašćenja, procene, ustupanja, dopuštenja i tome slično,

2. plaćanje taksi i naknada,

3. obaveštenja Gradskoj upravi koja su potrebna za obavljanje privrednih delatnosti odnosno za ostvarivanje prava građana i predstavnika civilnog društva.

II REGISTAR

Član 4

1. Registar je centralizovana elektronska baza svih podataka vezanih za formalnosti koje se primenjuju u radu Gradske uprave.

2. Sadržaj Registra se objavljuje na posebnom delu internet prezentacije Grada.

3. Sve formalnosti koje Gradska uprava primenjuje u svome radu, bilo da su iz delokruga poverenih poslova ili delokruga izvornih poslova, moraju biti registrovane u Registru.

4. Formalnosti koje nisu registrovane neće se primenjivati do uvođenja u Registar.

5. Formalnosti se mogu primenjivati samo u obliku u kome se nalaze u Registru.

Član 5

Elementi formalnosti su:

1. registracioni broj formalnosti,

2. naziv formalnosti,

3. naziv organizacione jedinice Gradske uprave koja sprovodi postupak i podnosi zahtev za registraciju, izmenu ili brisanje formalnosti,

4. adresa, broj telefona/faksa, elektronska adresa ili bilo koji drugi način na koji zainteresovani subjekti mogu dostaviti zahtev za formalnost ili dobiti druge informacije o formalnostima od ovlašćene službe,

5. delatnost na koju se formalnost odnosi,

6. svrha formalnosti,

7. pravni osnov formalnosti,

8. iznos takse i naknade koje se plaćaju prilikom podnošenja zahteva, u toku postupka odnosno nakon donošenja odluke (dozvole, odobrenja, potvrde, licence, ovlašćenja, procene, ustupanja, dopuštenja i tome slično),

9. informacije (podaci) koje treba dostaviti prilikom podnošenja zahteva za formalnost,

10. rok u kome ovlašćena služba donosi odluku po podnetom zahtevu za formalnost,

11. obrazac zahteva za formalnost (ukoliko je propisan ili pripremljen) i

12. vreme važenja donete odluke po formalnosti (ukoliko postoji).

III ODGOVORNA TELA

Član 6

U radu Registra učestvuju:

1. načelnik Gradske uprave i

2. Radno telo za regulatornu reformu.

Član 7

Registrom upravlja načelnik Gradske uprave, koji je odgovoran za integritet, održivost i transparentnost Registra.

Radno telo za regulatornu reformu obavlja stručne i administrativne poslove.

Odeljenje za informacione i komunikacione tehnologije obavlja tehničke poslove i odgovorno je za tačnost podataka, rad i održavanje Registra.

Član 8

Načelnik Gradske uprave upravlja radom Registra i odgovorno je za ostvarivanje osnovnih načela rada Registra iz člana 4. Odluke o registru, kao i za poštovanje pravila i procedure rada Registra.

Na osnovu podnetog zahteva organizacione jedinice Gradske uprave i mišljenja Radnog tela za regulatornu reformu, načelnik Gradske uprave donosi odluku o registraciji, izmeni ili brisanju formalnosti iz Registra.

Načelnik Gradske uprave redovno izveštava Gradsko veće o radu Registra po sopstvenoj inicijativi ili na njegov zahtev.

Član 9

Radno telo za regulatornu reformu za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

Radno telo za regulatornu reformu daje mišljenje načelniku Gradske uprave za svaki podneti zahtev za registraciju, izmenu ili brisanje formalnosti iz Registra.

Član 10

Radno telo za regulatornu reformu ima stalne i povremene članove.

Stalne članove Radnog tela za regulatornu reformu imenuje načelnik Gradske uprave.

Povremeni članovi Radnog tela za regulatornu reformu su predstavnici organizacione jedinice koja podnosi zahtev za registraciju, izmene ili brisanje formalnosti.

Svi članovi Radnog tela za regulatornu reformu su zaposleni u Gradskoj upravi i učestvovanje u njegovom radu spada u njihove redovne radne obaveze.

Član 11

U Registru se sprovode tri osnovne procedure:

1. registracija formalnosti u Registar (u daljem tekstu: registracija formalnosti),

2. izmene formalnosti u Registru (u daljem tekstu: izmena formalnosti) i

3. brisanje formalnosti iz Registra (u daljem tekstu: brisanje formalnosti).

IV POSTUPAK REGISTRACIJE FORMALNOSTI

Član 12

Organizaciona jedinica Gradske uprave koja predlaže registraciju formalnosti, upućuje zahtev za registraciju Radnom telu za regulatornu reformu.

Zahtev za registraciju formalnosti (formular A) je sastavni deo ovog pravilnika.

Uz zahtev za registraciju se predaju sledeća dokumenta:

1. kopija propisa na osnovu koga se predlaže registracija formalnosti (u slučaju kada je u pitanju republički, odnosno pokrajinski propis),

2. nacrt/predlog akta organa Grada kojim se planira uvođenje formalnosti,

3. popunjen formular B, koji je sastavni deo ovog pravilnika, u kome su navedeni svi elementi koje formalnost treba da sadrži,

4. obrazac zahteva za formalnosti:

a) propisan pravnim aktom republičkih, odnosno pokrajinskih organa i pripremljen od strane Grada,

b) predlog obrasca pripremljen na osnovu predloga/nacrta akta organa Grada.

U slučaju kada je pravni osnov formalnosti republički odnosno pokrajinski propis, zahtev za registraciju formalnosti podnosi se u roku od 8 dana od dana objavljivanja propisa.

Ukoliko se uvođenje formalnosti planira na osnovu propisa Gradske uprave, zahtev za registraciju formalnosti se podnosi dok je propis u formi nacrta ili predloga.

Član 13

1. Prilikom pregleda zahteva za registraciju čiji je pravni osnov republički, odnosno pokrajinski propis, Radno telo za regulatornu reformu utvrđuje sledeće:

a) da li je zahtev kompletan,

b) da li je formalnost za koju se traži registracija u skladu sa republičkim, odnosno pokrajinskim propisom,

v) da li je formalnost za koju se traži registracija povoljna za poslovanje odnosno da li su predloženim oblikom na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo.

2. Prilikom pregleda zahteva za registraciju čiji je pravni osnov nacrt odnosno predlog propisa Grada, Radno telo za regulatornu reformu utvrđuje sledeće:

a) da li je zahtev kompletan,

b) da li je formalnost legalna,

v) da li je formalnost potrebna,

g) da li je formalnost za koju se traži registracija u skladu sa nacrtom odnosno predlogom propisa Grada,

d) da li je formalnost za koju se traži registracija povoljna za poslovanje odnosno da li postoji alternativa formalnosti i, ako ne postoji, da li su predloženim oblikom formalnosti na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo.

Član 14

1. Radno telo za regulatornu reformu razmatra zahtev i u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva za registraciju, daje mišljenje.

2. Mišljenje Radnog tela za regulatornu reformu može biti pozitivno ili negativno.

a) Pozitivno mišljenje se zajedno sa zahtevom i prilozima dostavlja načelniku Gradske uprave na razmatranje i odlučivanje.

b) Negativno mišljenje, čiji su sastavni delovi obrazloženje i preporuka za dopunu zahteva za registraciju, brisanje i izmenu formalnosti odnosno nacrta ili predloga akta Gradske uprave, dostavlja se organizacionoj jedinici koja je podnela zahtev.

3. U slučaju negativnog mišljenja Radnog tela za regulatornu reformu, ovlašćena služba je dužna da u roku od 3 dana postupi po mišljenju i preporukama za dopunu zahteva za registraciju, brisanje i izmenu formalnosti odnosno nacrta ili predloga akta Gradske uprave.

Član 15

Radno telo za regulatornu reformu uslovno registruje formalnost čiji je pravni osnov republički propis odnosno pokrajinski propis, prilikom predaje zahteva za registraciju načelniku Gradske uprave.

Uslovna registracija se primenjuje do pozitivne odluke načelnika Gradske uprave na podneti zahtev.

Rok za uslovnu registraciju formalnosti je 5 radnih dana od dana prijema zahteva.

Član 16

Načelnik Gradske uprave pregleda zahtev za registraciju i mišljenje Radnog tela za regulatornu reformu.

Načelnik Gradske uprave donosi odluku o podnetom zahtevu, u roku od 5 dana od dana prijema mišljenja Radnog tela za regulatornu reformu.

Odlukom načelnika Gradske uprave zahtev se usvaja ili odbija.

Odluka načelnika Gradske uprave se dostavlja Radnom telu za regulatornu reformu i organizacionoj jedinici koja je podnela zahtev za registraciju, izmene i dopune.

Član 17

Na osnovu odluke načelnika Gradske uprave kojom se usvaja zahtev iz člana 17. ovog Pravilnika, Radno telo za regulatornu reformu:

1. registruje novu formalnost u roku od 3 dana od dana prijema "Službenog lista Grada Zrenjanina" u kome je objavljen propis.

2. briše uslov kod uslovno registrovane formalnosti u roku od 3 dana od dana dostave pozitivne odluke načelnika Gradske uprave.

Član 18

U postupku registracije načelnik Gradske uprave:

1. utvrđuje registracioni broj nove formalnosti, i

2. utvrđuje i u Registar unosi sve elemente formalnosti iz člana 5. ovog pravilnika.

Član 19

Na osnovu negativne odluke iz člana 17. organizaciona jedinica koja je podnela zahtev za registraciju dužna je da Radnom telu za regulatornu reformu dostavi izmenjen ili dopunjen zahtev za registraciju formalnosti:

a) u roku od 5 radnih dana od dana dostavljanja negativne odluke na zahtev za registraciju formalnosti čiji je pravni osnov republički propis, odnosno

b) u roku od 3 dana od dana dostavljanja negativne odluke na zahtev za registraciju formalnosti čiji je pravni osnov propis Grada.

Prilikom podnošenja izmenjenog ili dopunjenog zahteva za registraciju u skladu sa mišljenjem Radnog tela za regulatornu reformu, primenjuju se ista pravila postupka, odlučivanja i rokovi kao kod prvobitnog zahteva za registraciju formalnosti.

V IZMENA FORMALNOSTI

Član 20

Organizaciona jedinica koja predlaže izmenu formalnosti, upućuje zahtev za izmenu formalnosti Radnom telu za regulatornu reformu.

Zahtev za izmenu formalnosti (formular A) sastavni je deo ovog Pravilnika.

U postupku izmene formalnosti Radno telo za regulatornu reformu vrši izmene onih elemenata formalnosti čija izmena je tražena u zahtevu.

Sva ostala pravila postupka i rokovi koji se primenjuju kod zahteva za registraciju formalnosti primenjuju se i u slučaju zahteva za izmenu formalnosti.

VI BRISANJE FORMALNOSTI

Član 21

Organizaciona jedinica koja predlaže brisanje formalnosti iz Registra, upućuje zahtev za brisanje formalnosti Radnom telu za regulatornu reformu.

Zahtev za brisanje formalnosti (formular A) sastavni je deo ovog Pravilnika.

Ukoliko je formalnost eliminisana republičkim propisom, uz zahtev za brisanje formalnosti se prilaže kopija propisa kojim se formalnost eliminiše.

Radno telo za regulatornu reformu stara se o brisanju formalnosti iz Registra u skladu sa postupkom iz ovog pravilnika.

Sva ostala pravila postupka i rokovi koji se primenjuju kod zahteva za registraciju formalnosti primenjuju se i u slučaju zahteva za brisanje formalnosti.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o radu registra formalnosti br. IV-10-01-110-21 od 24.12.2008. godine.

Član 23

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Zrenjanina".