ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "ZAVOD ZA URBANIZAM GRADA SUBOTICE"("Sl. list grada Subotice", br. 7/2009 - prečišćen tekst, 26/2009 i 2/2011) |
Ovom Odlukom osniva se Javno preduzeće "Zavod za urbanizam Grada Subotice" (u daljem tekstu: Zavod) kome se poveravaju poslovi vezani za arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje - pružanje arhitektonskih i inženjerskih usluga, projektovanje, izrade planova, nadzor izgradnje, premeravanje, kartografija i slično.
Osnivač Zavoda je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština), Subotica, Trg slobode 1.
Cilj osnivanja Zavoda je razvoj i unapređivanje i obezbeđivanje trajnog obavljanja poslova navedenih u prethodnom stavu kao delatnosti od opšteg interesa i od posebnog značaja za rad Grada.
Zavod je nastao usled statusne promene kod Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam, izgradnju i uređivanje Opštine Subotica", odnosno podelom Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam, izgradnju i uređivanje Opštine Subotica" na dva dela uz osnivanje dva nova javna preduzeća, tako da je jedno od novoosnovanih javnih preduzeća Zavod.
II POSLOVNO IME, SEDIŠTE I DELATNOSTI
Poslovno ime pod kojim posluje Zavod je:
Јавно предузеће "Завод за урбанизам Града Суботице"
Javno poduzeće "Zavod za urbanizam Grada Subotice"
Szabadka Város Városrendezési Intézete Közvállalat.
Tekst poslovnog imena Zavoda ispisuje se na srpskom jeziku - ćirilicom, na hrvatkom jeziku i na mađarskom jeziku.
Sedište Zavoda je u Subotici, Trg Republike 16.
Poslovi vezani za arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje iz člana 1. ove odluke su:
- prikupljanje, sređivanje, obrada, čuvanje i publikacija podataka od značaja za uređenje prostora i naselja,
- drugi stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani za arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje koji su od značaja za rad Grada,
- izrada koncepta, nacrta i planskog dokumenta prostornih planova za potrebe Grada i izrada dokumenata za sprovođenje ovih planova u skladu sa zakonom,
- izrada koncepta, nacrta i planskog dokumenta urbanističkih planova za potrebe Grada,
- izrada pravila građenja i drugih uslova za potrebe Grada radi izdavanja lokacijske dozvole,
- izrada tehničke dokumentacije za potrebe Grada i za potrebe direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava i
- drugi stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani poslove arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničkog savetovanja.
Poslovi vezani za urbanističko planiranje iz člana 1. ove Odluke su:
- izrada koncepta, nacrta i planskog dokumenta urbanističkih planova za potrebe Grada,
- izrada urbanističko-tehničkih dokumenata u cilju sprovođenja urbanističkih planova za potrebe Grada,
- izrada urbanističkih i drugih uslova za potrebe Grada radi izdavanja lokacijske dozvole,
- izrada tehničke dokumentacije za potrebe Grada i za potrebe direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava i
- drugi stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani za urbanističko planiranje koji su od značaja za Grad.
Poslove iz prethodnog stava Zavod vrši na osnovu ugovora koje zaključuje sa Javnim preduzećem "Direkcija za izgradnju Grada Subotice", a u skladu sa Programima i u okviru predloženog godišnjeg programa izgradnje i uređenja Grada Subotice koje donosi Skupština.
Pored poslova iz člana 5. ove Odluke Zavod može da obavlja i sledeće poslove:
- izradu planskih dokumenata za ostale naručioce;
- pripremu i izradu urbanističkih projekata za ostale naručioce;
- izradu tehničke dokumentacije za ostale naručioce i
- druge poslove iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja za ostale naručioce.
Poslove iz prethodnog stava ovog člana Zavod obavlja samostalno, na način i pod uslovima koji obezbeđuju nesmetano obavljanje poslova iz člana 5. ove Odluke.
Za obavljanje poslova iz člana 5. i 6. ove Odluke Zavodu se omogućuje pristup bazama podataka koji su od strane Grada Subotice ustupljeni na korišćenje Javnom preduzeću "Direkcija za izgradnju Grada Subotice".
Uslovi i način korišćenja podataka iz baza podataka urediće se odlukom Upravnog odbora Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" uz saglasnost Gradonačelnika.
Delatnosti Zavoda su:
63.11 Obrada podataka, hosting i sl.
70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
71.11 Arhitektonska delatnost
71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti.
Za osnivanje i početak rada Zavoda obezbeđuju se sredstva u iznosu od 500,00 (petstotina) evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu, koja se uplaćuju na privremeni račun do registracije Zavoda.
Oprema, inventar i druga sredstva rada obezbeđuju se od Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam, uređenje i izgradnju Opštine Subotica" i utvrdiće se deobnim bilansom.
Zavod ima svojstvo pravnog lica.
U prometu sa trećim licima Zavod istupa u svoje ime i za svoj račun i za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Javno preduzeće odgovara za nastalu štetu, koja proističe iz delatnosti Javnog preduzeća, prouzrokovanu činjenjem ili nečinjenjem, isključivo sredstvima Javnog preduzeća bez solidarne odgovornosti osnivača.
Za obavljanje poslova iz člana 5. ove Odluke Zavodu se obezbeđuju namenska sredstva iz budžeta Grada Subotice putem Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju Grada Subotice".
Za obavljanje poslova iz člana 6. ove Odluke Zavod ostvaruje prihode prema uslovima tržišta.
Zavod ostvaruje sredstva i iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Namensko i zakonito korišćenje sredstava iz člana 11. stav 1. ove Odluke kontroliše budžetska inspekcija.
Organi Zavoda su:
1) upravni odbor, kao organ upravljanja;
2) direktor, kao organ poslovođenja i
3) nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Direktora, članove Upravnog i Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština.
Direktor i članovi Upravnog i nadzornog odbora imenuju se na vreme od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja.
Upravni odbor ima predsednika, zamenika predsednika i pet članova, koje imenuje i razrešava Skupština.
2 člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih Zavoda.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen statutom Zavoda.
Upravni odbor, u skladu sa zakonom:
1) utvrđuje poslovnu politiku;
2) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja;
3) donosi statut;
4) odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala;
5) odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala;
6) usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun;
7) odlučuje o raspodeli dobiti;
8) donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja;
9) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Zavodu ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
10) odlučuje o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
11) donosi tarifu (odluku o cenama);
12) odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovine Zavoda veće vrednosti;
13) odlučuje o ulaganju kapitala;
14) odlučuje o statusnim promenama:
15) donosi akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
16) odlučuje o promeni poslovnog imena, sedišta i delatnosti Zavoda;
17) donosi opšte akte Zavoda za koje zakonom, ovom Odlukom ili Statutom Zavoda nije utvrđena nadležnost drugog organa;
18) predlaže Skupštini imenovanje direktora Javnog preduzeća;
19) donosi poslovnik o svom radu;
20) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Zavoda.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Skupština daje saglasnost na:
1) statut Zavoda i njegove izmene i dopune;
2) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3) odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovinom Zavoda veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
4) akt o opštim uslovima za isporuku usluga;
5) ulaganje kapitala;
6) statusne promene;
7) akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
8) dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja;
9) godišnji program poslovanja;
10) odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala za obavljanje delatnosti iz predmeta svog poslovanja;
11) odluku o raspodeli dobiti;
12) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Saglasnost na tarifu (odluku o cenama) daje Gradsko veće.
Direktor Zavoda:
1) predstavlja i zastupa Zavod;
2) organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Zavoda;
3) odgovara za zakonitost rada Zavoda;
4) predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
5) podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
6) izvršava odluke Upravnog odbora;
7) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova;
8) predlaže Upravnom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
9) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen;
10) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorom;
11) vrši i druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i statutom Zavoda.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Zavoda.
Direktor, uz saglasnost Upravnog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor je organ nadzora Zavoda.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana od kojih se jedan član predlaže iz reda zaposlenih na način utvrđen Statutom Zavoda.
Nadzorni odbor, u skladu sa zakonom:
- nadzire poslovanje Zavoda,
- pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Izveštaj o izvršenom nadzoru Nadzorni odbor podnosi Skupštini najmanje jednom godišnje.
Nadzorni odbor izveštaj o izvršenom nadzoru istovremeno dostavlja i Upravnom odboru.
Zavod ima Statut.
Statutom Zavoda bliže se uređuje poslovanje, načela unutrašnje organizacije, način ostvarivanja poslova i zadataka i druga pitanja od značaja za poslovanje Zavoda.
VII/A PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE IMOVINE
Zavod ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko - tehnoloških unapređenja.
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, vrši se uz saglasnost Skupštine.
Pod pribavljanjem i otuđenjem imovine veće vrednosti smatra se prenos ili više povezanih prenosa, čiji je predmet pribavljanje ili otuđenje imovine čija tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja najmanje 30% od knjigovodstvene vrednosti imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
Dobit Zavoda utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, Statutom i programom poslovanja Zavoda.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Upravni odbor, uz saglasnost Skupštine.
VII/C ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE, ZASTUPANJE
Zavod je dužan da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Do imenovanja članova Upravnog odbora poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji se sastoji od predsednika, zamenika predsednika i tri člana.
Privremeni upravni odbor Zavoda doneće Statut Zavoda u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
U sastav Privremenog upravnog odbora imenuju se lica koja su imenovana Rešenjem Skupštine opštine Subotica broj I-022-60/2005 od 17.03.2005. godine za predsednika, zamenika predsednika i za članove Upravnog odbora Javnog preduzeća Zavod za urbanizam, izgradnju i uređivanje Opštine Subotica.
Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Privremenog upravnog odbora traje od 1. avgusta 2005. godine do imenovanja članova Upravnog odbora u skladu sa ovom Odlukom.
Nadzorni odbor Zavoda imenovaće se u roku od 60 dana od dana donošenja Statuta Zavoda.
Do imenovanja direktora Zavoda u skladu sa Statutom Zavoda, funkciju direktora vršiće Bartuš Kristijan, dipl.ing.građ.
Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor Zavoda u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu Statuta Zavoda.
Do donošenja akta o sistematizaciji poslova i zadataka preuzeti zaposleni zadržavaju svoja ranija rasporedna rešenja.
Direktor Zavoda podneće zahtev za upis u Registar privrednih subjekata u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Zaposlene u Javnom preduzeću "Zavod za urbanizam, izgradnju i uređivanje Opštine Subotica" koji obavljaju poslove vezane za poslove urbanističkog planiranja preuzeće Zavod danom početka rada.
Spisak zaposlenih koji se preuzimaju od strane Zavoda sačiniće radno telo u čiji sastav ulaze vršilac dužnosti direktora Zavoda, vršilac dužnosti direktora Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju Opštine Subotica" i predstavnik opštine imenovan od strane Predsednika opštine.
Zavod će preuzeti opremu, inventar i druga sredstva za rad od Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam, izgradnju i uređivanje Opštine Subotica", koji se koriste za obavljanje poslova iz člana 1. ove Odluke a koji će se utvrditi deobnim bilansom.
Zavod počinje sa radom 1. avgusta 2005. godine.
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam Grada Subotice" objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam Grada Subotice"
("Sl. list grada Subotice", br. 26/2009)
Član 3
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam Grada Subotice" obuhvata:
1. Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam Opštine Subotica" ("Službeni list Opštine Subotica", broj 14/2005) iz koje je izostavljen član 29. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu i
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam Opštine Subotica" ("Službeni list Grada Subotice", broj 6/2009) iz koje je izostavljen član 19. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu i kojim je dato ovlašćenje za utvrđivanje prečišćenog teksta Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam Grada Subotice".