ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ZA OBAVLJANJE DIMNIČARSKIH USLUGA "DIMNIČAR" SUBOTICA("Sl. list grada Subotice", br. 7/2009 - prečišćen tekst i 2/2011) |
Ovom Odlukom osniva se Javno komunalno preduzeće za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće) kojem se poveravaju poslovi vršenja obaveznih dimničarskih usluga kao i drugih poslova vezanih za obezbeđenje ispravnog funkcionisanja dimovodnih objekata i uređaja, za sprečavanje zagađivanja vazduha, za preventivu od požara kao i za ekonomičnu potrošnju energetskih sirovina.
Osnivač Javnog preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština), Subotica, Trg slobode 1.
I CILJEVI OSNIVANJA JAVNOG PREDUZEĆA
Cilj osnivanja Javnog preduzeća je da se na teritoriji Grada obezbedi organizovano i efikasno vršenje obaveznih dimničarskih usluga, koje su Odlukom o obavljanju dimničarskih usluga ("Službeni list opštine Subotica", br. 5/97) utvrđene kao komunalne delatnosti, kao i organizovano i efikasno vršenje ostalih poslova vezanih za obezbeđenje ispravnog funkcionisanja dimovodnih objekata i uređaja, za sprečavanje zagađivanja vazduha, za preventivu od požara i za ekonomičnu potrošnju energetskih sirovina.
II POSLOVNO IME, SEDIŠTE I DELATNOSTI JAVNOG PREDUZEĆA
Poslovno ime Javnog preduzeća glasi:
Јавно комунално подузеће за обављање димњачарских услуга "ДИМНИЧАР" Суботица
Javno komunalno poduzeće za obavljanje dimnjačarskih usluga "DIMNJAČAR" Subotica
Kéményseprő Kommunális Közvállalat Szabadka
Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je:
ЈКП "Димничар" Суботица
JKP "Dimnjačar" Subotica
Kéményseprő KKV Szabadka.
Sedište Javnog preduzeća je: Subotica - Braće Radića broj 50.
Radi ostvarivanja ciljeva iz člana 2. ove Odluke, Javno preduzeće obavlja poslove od opšteg interesa:
- čišćenje dimnovodnih i ložišnih objekata i uređaja,
- vađenje i spaljivanje čađi u dimnovodnim objektima,
- dimničarsku kontrolu ispravnosti dimnovodnih i ložišnih objekata i uređaja,
- dimničarski pregled novoizgrađenih i dograđenih ložišnih objekata i uređaja i
- kontrolu aerozagađenosti.
Delatnosti Javnog preduzeća su:
81.22 Usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme
81.29 Usluge ostalog čišćenja.
Pored delatnosti iz prethodnog stava Javno preduzeće može da obavlja i druge delatnosti koje doprinose unapređenju osnovne delatnosti u skladu sa Statutom Javnog preduzeća.
- obavljanje spoljnotrgovinskog prometa u okviru upisane delatnosti.
Delatnosti Javnog preduzeća mogu se promeniti samo na osnovu saglasnosti Skupštine.
Sredstva za osnivanje Javnog preduzeća utvrđuju se u iznosu od 30.000,00 dinara.
Sredstva za osnivanje se ulažu u vidu opreme - kancelarijskih stolova čija procenjena vrednost iznosi 30.000,00 dinara.
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti Javnog preduzeća obezbeđuju se:
- iz naknade za izvršene usluge i
- iz drugih izvora u skladu sa Zakonom i Odlukom Skupštine.
Javno preduzeće kod obavljanja delatnosti iz člana 6. ove Odluke posluje po tržišnim uslovima.
(brisan)
Organi Javnog preduzeća su: Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.
Upravni odbor je organ upravljanja Javnog preduzeća.
Upravni odbor ima predsednika, zamenika predsednika i pet članova, koje imenuje i razrešava Skupština.
Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih Javnog preduzeća.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Upravni odbor, u skladu sa zakonom:
1) utvrđuje poslovnu politiku;
2) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja;
3) donosi statut;
4) odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala;
5) odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala;
6) usvaja izveštaje o poslovanju Javnog preduzeća i godišnji obračun;
7) odlučuje o raspodeli dobiti;
8) donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja;
9) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
10) odlučuje o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
11) donosi tarifu (odluku o cenama);
12) odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovine Javnog preduzeća veće vrednosti;
13) odlučuje o ulaganju kapitala;
14) odlučuje o statusnim promenama;
15) donosi akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
16) odlučuje o promeni poslovnog imena, sedišta i delatnosti Javnog preduzeća;
17) donosi opšte akte Javnog preduzeća za koje zakonom, ovom odlukom ili statutom Javnog preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
18) predlaže Skupštini imenovanje direktora Javnog preduzeća;
19) donosi poslovnik o svom radu;
20) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor je organ nadzora Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima predsednika i dva člana koje imenuje i razrešava Skupština.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Nadzorni odbor, u skladu sa zakonom:
- nadzire poslovanje Javnog preduzeća;
- pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi Skupštini izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor istovremeno dostavlja Upravnom odboru.
(brisan)
Direktora preduzeća imenuje i razrešava Skupština na predlog upravnog odbora preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća imenuje se na period od 4 godine i po isteku mandata može biti ponovo imenovan.
Bliži uslovi za imenovanje i razrešavanje direktora utvrđuju se Statutom Javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća;
3) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
4) predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
5) podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
6) izvršava odluke Upravnog odbora;
7) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova;
8) predlaže Upravnom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
9) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen;
10) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorom;
11) vrši i druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Javnog preduzeća.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština daje saglasnost na:
1) statut Javnog preduzeća i njegove izmene i dopune;
2) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3) odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovinom Javnog preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
4) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
5) ulaganje kapitala;
6) statusne promene;
7) akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
8) dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja;
9) godišnji program poslovanja;
10) odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala za obavljanje delatnosti iz predmeta svog poslovanja;
11) odluku o raspodeli dobiti;
12) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Saglasnost na tarifu (odluku o cenama) daje Gradsko veće.
U slučaju štrajka mora se obezbediti minimum procesa rada a naročito u pogledu sledećih aktivnosti:
Van grejne sezone:
1) Jedan dimničarski par koji se sastoji od dva izvršioca (dimničar na složenim poslovima i dimničar na manje složenim poslovima ili pomoćni radnik) opremljeni interventnim vozilom i potrebnim alatom za hitne intervencije na dimovodnim kanalima - koji su spremni za intervencije u toku 24 sata, a u neradno vreme dežurstvo se održava kod kuće.
2) Jedan serviserski par koji se sastoji od jednog servisera i njemu pomoćnog izvršioca tehničke struke, a sa zadatkom intervencija na ložionim uređajima (gorionici, automatika regulacija i sl.). Serviserski par je opremljen interventnim vozilom te potrebnim alatom, a van radnog vremena dežurstvo se održava kod kuće.
3) Sve potrebne prateće funkcije kao: magacinska služba, služba održavanja vozila, finansijska služba, služba opštih poslova, te služba prihvata stranaka.
U grejnoj sezoni:
1) Dva dimničarska para koji se sastoje od po dva izvršioca (strukture iste kao u van sezoni) sa istom opremom i spremnošću kao u van sezoni.
2) Jedan serviserski par iste strukture, opremljenosti i spremnosti kao i van grejne sezoni.
3) Sve potrebne prateće funkcije kao: magacinska služba, služba održavanja vozila, finansijska služba, služba opštih poslova, te služba prihvata stranaka.
Za navedeno u stavu 1. ovog člana pribavlja se mišljenje Sindikata Javnog preduzeća.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.
Direktor, uz saglasnost Upravnog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
Do imenovanja direktora Javnog preduzeća u skladu sa Statutom, Javno preduzeće će zastupati v.d. direktor Biro Zoran, građ. ing.
VI OPŠTI AKTI JAVNOG PREDUZEĆA
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti.
Statut Javnog preduzeća donosi se uz pribavljanje saglasnosti Skupštine.
VI/A PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE IMOVINE
Javno preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko - tehnoloških unapređenja.
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa vrši se uz saglasnost Skupštine.
Pod pribavljanjem i otuđenjem imovine veće vrednosti u smislu stava 1. ovog člana, smatra se prenos ili više povezanih prenosa, čiji je predmet pribavljanje ili otuđenje imovine čija je tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja najmanje 30% od knjigovodstvene vrednosti imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
VI/B SNOŠENJE RIZIKA I RASPOREĐIVANJA DOBITI
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Javno preduzeće odgovara za nastalu štetu, koja proističe iz delatnosti Javnog preduzeća, prouzrokovanu činjenjem ili nečinjenjem, isključivo sredstvima Javnog preduzeća bez solidarne odgovornosti osnivača.
Dobit Javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, Statutom i programom poslovanja Javnog preduzeća.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Upravni odbor, uz saglasnost Skupštine.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Javno preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Nadležni organ Javnog preduzeća u roku od 60 dana od dana donošenja ove Odluke doneće Statut Javnog preduzeća i akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Nadzor nad zakonitošću rada Javnog preduzeća pri obavljanju komunalne delatnosti, vrši služba Gradske uprave nadležna za komunalne poslove.
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" Subotica objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" Subotica
("Sl. list grada Subotice", br. 2/2011)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" Subotica obuhvata:
1. Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga ("Službeni list opštine Subotica", broj 25/1998) iz koje je izostavljen član 25. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu;
2. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga ("Službeni list opštine Subotica", broj 5/2000) iz koje je izostavljen član 6. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu;
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" ("Službeni list opštine Subotica", broj 38/2001) iz koje je izostavljen član 7. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu;
4. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju JKP za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" ("Službeni list opštine Subotica", broj 21/2002) iz koje je izostavljen član 3. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu;
5. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preuzeća za obavljanje dimničarskih usluga ("Službeni list opštine Subotice", broj 16/2003) iz koje je izostavljen član 4. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu;
6. Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga ("Službeni list opštine Subotica", broj 45a/2003) iz koje je izostavljen član 3. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu i
7. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga ("Službeni list Grada Subotice", broj 6/2009) iz koje je izostavljen član 20. kojim je uređeno kada ta Odluka stupa na snagu i kojim je dato ovlašćenje za utvrđivanje prečišćenog teksta Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za obavljanje dimničarskih usluga "Dimničar" Subotica.