STATUT
APOTEKE LOZNICA

("Sl. list Grada Loznice", br. 1/2011)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Statutom uređuju se: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, kao i druga pitanja od značaja za rad Zdravstvene ustanove "Apoteka Loznica" u Loznici (u daljem tekstu: Apoteka) u skladu sa zakonom.

Član 2

Apoteka posluje sredstvima u državnoj svojini.

Sredstva Apoteke mogu se pretvarati u druge oblike svojine, u skladu sa zakonom.

Član 3

Prava i dužnosti osnivača Apoteke, u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (u daljem tekstu: Zakon), vrši grad Loznica (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 4

Statusne promene Apoteke, kao i promene i proširenje delatnosti, vrše se u skladu sa Zakonom.

Član 5

Apoteka je ustanova koja ima svojstvo pravnog lica.

II NAZIV, SEDIŠTE, PEČAT I ŠTAMBILJ

Član 6

Apoteka posluje pod nazivom: Zdravstvena ustanova "Apoteka Loznica".

Skraćeni naziv Apoteke je: "Apoteka Loznica".

Sedište Apoteke je u Loznici, u ulici Bolnička 65.

Član 7

Apoteka može promeniti naziv i sedište.

O promenama naziva i sedišta Apoteke odlučuje Upravni odbor Apoteke, uz saglasnost Osnivača.

Član 8

Apoteka ima pečat i štambilj u skladu sa zakonom.

Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm, sa kružno ispisanim tekstom oko grba Republike Srbije: Republika Srbija, Zdravstvena ustanova "Apoteka Loznica" Loznica.

Ako Apoteka ima više primeraka pečata, oni se obeležavaju brojevima.

Član 9

Apoteka ima štambilj sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum, uz oznaku mesta i adrese sedišta.

Tekst pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Član 10

Direktor Apoteke uređuje način izdavanja, rukovanja, zaduživanja, čuvanja i evidencije broja pečata Apoteke.

Zaposleni koji rukuje pečatom i štambiljom zadužuje se uz potpis i lično je odgovoran za njihovu pravilnu upotrebu i čuvanje.

Pečat i štambilj posle upotrebe čuvaju se zaključani.

III PRAVNI PROMET I ZASTUPANJE

Član 11

U pravnom prometu sa trećim licima Apoteka za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom, u skladu sa zakonom.

Apoteka ima podračun kod Uprave za trezor, u skladu sa zakonom.

Član 12

Apoteku zastupa i predstavlja direktor Apoteke, bez ograničenja.

Član 13

Direktor Apoteke može punomoćjem preneti određena ovlašćenja za zastupanje Apoteke na druga lica.

Punomoćje se izdaje u pisanom obliku.

Izdato punomoćje može se uvek opozvati.

IV DELATNOST I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA APOTEKE

Član 14

Apoteka je zdravstvena ustanova u kojoj se obavlja farmaceutska zdravstvena delatnost na primarnom nivou, na području opština Loznica, Mali Zvornik, Ljubovija i Krupanj.

U Apoteci se obavlja farmaceutska zdravstvena delatnost koja obuhvata:

1) promociju zdravlja, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava,

2) promet na malo lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, a na osnovu planova za nabavku lekova i medicinskih sredstava za redovne i vanredne potrebe,

3) praćenje savremenih stručnih i naučnih dostignuća u oblasti farmakoterapije i pružanje građanima, zdravstvenim radnicima, drugim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, kao i drugim zainteresovanim subjektima, informacija o lekovima i određenim vrstama medicinskih sredstava,

4) davanje pacijentima saveta za pravilnu upotrebu lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, odnosno uputstava za njihovu pravilnu upotrebu,

5) izradu galenskih i magistralnih lekova,

6) promet na malo dečije hrane, dijetetskih proizvoda, kozmetičkih i drugih sredstava za zaštitu zdravlja,

7) druge poslove, u skladu sa zakonom.

Delatnost Apoteke vodi se pod šiframa:

4773 - trgovina na malo farmaceutskim proizvodima u apotekama,

4774 - trgovina na malo medicinskim i ortopedskim pomagalima,

4775 - trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima,

4729 - ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama (hrana za bebe, kašice, sokići i sl. roba),

4759 - trgovina na malo predmetima od stakla i porculana i dr. (flašice za bebe, čaše za urin, četkice za zube, termometri, stetoskopi i sl. roba),

4719 - ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama (dečija oprema, sanitetski materijal, higijenska sredstva i sl. roba) i

2120 - proizvodnja farmaceutskih preparata (samo u smislu izrade magistralnih lekova po receptu za određenog pacijenta, odnosno korisnika i u smislu izrade galenskih lekova u galenskoj laboratoriji u malim serijama, najviše do 300 gotovih pojedinačnih pakovanja po seriji, u skladu sa Zakonom o lekovima i medicinskim sredstvima).

Osnovna delatnost Apoteke je trgovina na malo farmaceutskim proizvodima u apotekama (šifra 4773).

Član 15

Apoteka obavlja obavlja delatnost preko organizacionih jedinica:

1. apoteka

2. ogranak apoteke

3. jedinica za izdavanje gotovih lekova

4. za pravne, ekonomsko-finansijske, tehničke i druge slične poslove.

Obrazovanje užih organizacionih jedinica, kao i njihov prostorni raspored uređuje se aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova, koji donosi direktor.

V ORGANI APOTEKE

Član 16

Organi Apoteke su:

1. Direktor

2. Upravni odbor

3. Nadzorni odbor

Organe Apoteke iz stava 1. ovog člana, u skladu sa Zakonom, imenuje i razrešava Osnivač.

1. Direktor

Član 17

Direktor rukovodi radom Apoteke.

Član 18

Za direktora Apoteke može biti imenovano lice koje, pored opštih uslova propisanih Zakonom, ispunjava i sledeće posebne uslove:

da je diplomirani farmaceut sa najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite ili

da je diplomirani pravnik ili diplomirani ekonomista sa završenom edukacijom iz oblasti zdravstvenog menadžmenta i najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite.

Ako za direktora Apoteke nije imenovan diplomirani farmaceut, već lice sa završenom visokom školskom spremom druge struke, pomoćnik direktora za zdravstvenu delatnost mora biti lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke.

Član 19

Direktor Apoteke imenuje se na osnovu javnog konkursa koji raspisuje Upravni odbor.

Javni konkurs raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.

Upravni odbor Apoteke dužan je da u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa izvrši izbor kandidata i predlog dostavi Osnivaču.

Na osnovu predloga Upravnog odbora Osnivač, u roku od 15 dana od dana dostavljanja predloga, imenuje direktora.

Član 20

Ako Upravni odbor ne izvrši izbor kandidata za direktora, odnosno ako Osnivač ne imenuje direktora u skladu sa odredbama Zakona, Osnivač će imenovati vršioca dužnosti direktora Apoteke, u skladu sa Zakonom.

Član 21

Direktor Apoteke imenuje se na period četiri godine, najviše dva puta uzastopno.

Mandat direktora Apoteke računa se od dana stupanja na dužnost.

Član 22

Direktor Apoteke:

1) organizuje i rukovodi procesom rada u Apoteci;

2) odgovoran je za blagovremeno i kvalitetno pružanje farmaceutske zdravstvene zaštite i sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

3) stara se o zakonitosti rada Apoteke i odgovara za zakonitost rada;

4) odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih iz radnog odnosa, u skladu sa zakonom i opštim aktima Apoteke;

5) odgovoran je za izvršenje finansijskog plana i programa rada Apoteke, u skladu sa zakonom;

6) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u Apoteci;

7) donosi odluke o specijalizacijama i užim specijalizacijama zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

8) odgovoran je za izvršavanje sudskih odluka, akata i naloga inspekcijskih i drugih zakonom ovlašćenih organa;

9) utvrđuje način organizovanja i sprovođenja farmaceutske zdravstvene zaštite za vreme štrajka u skladu sa zakonom;

10) vrši i druge poslove predviđene zakonom i drugim propisima, ovim Statutom i drugim opštim aktima Apoteke.

Član 23

Dužnost direktora Apoteke prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Osnivač Apoteke razrešiće direktora i pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja funkciju suprotno odredbama zakona;

3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Apoteci ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Apoteke;

4) ako mu nadležna komora izrekne jednu od disciplinskih mera propisanih zakonom;

5) ako je nalazom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata Apoteke ili nepravilnost rada direktora;

6) ako nastupe okolnosti iz člana 130. stav 6. Zakona;

7) ako je protiv njega pokrenut postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje te funkcije, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje funkcije direktora Apoteke;

8) ako nenamenski upotrebljava, odnosno ako dozvoli nenamensko korišćenje sredstava organizacije zdravstvenog osiguranja, odnosno ako koristi sredstva u suprotnosti sa ugovorom zaključenim sa organizacijom zdravstvenog osiguranja;

9) ako Apoteka stiče sredstva suprotno Zakonu, odnosno naplaćivanjem zdravstvenih usluga osiguranim licima suprotno zakonu kojim se uređuje zdravstveno osiguranje;

10) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Apoteke.

2. Upravni odbor

Član 24

Upravni odbor je organ upravljanja Apoteke.

Upravni odbor ima pet članova od kojih su dva člana iz reda zaposlenih u Apoteci, a tri su predstavnici Osnivača.

Najmanje jedan član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora biti zdravstveni radnik sa visokom školskom spremom.

Članovi Upravnog odbora iz Apoteke imenuju se na predlog Stručnog saveta Apoteke.

Članovi Upravnog odbora Apoteke imenuju se na period od četiri godine.

Član 25

Upravni odbor Apoteke:

1) donosi Statut Apoteke, uz saglasnost Osnivača, u skladu sa zakonom;

2) donosi Poslovnik o svom radu;

3) donosi druge opšte akte Apoteke u skladu sa zakonom;

4) odlučuje o poslovanju Apoteke;

5) donosi program rada i razvoja;

6) donosi finansijski plan, druge planske akte i godišnji obračun Apoteke u skladu sa zakonom;

7) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke;

8) odlučuje o korišćenju sredstava Apoteke, u skladu sa zakonom;

9) raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za imenovanje direktora;

10) podnosi Osnivaču godišnji izveštaj o rezultatima rada Apoteke;

11) imenuje povremene komisije i druga radna tela;

12) obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom.

Član 26

Upravni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Upravnog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Član 27

Predsednik Upravnog odbora saziva sednicu Upravnog odbora prema potrebi.

Predsednik Upravnog odbora dužan je da sazove sednicu na predlog:

1) direktora Apoteke;

2) Osnivača Apoteke;

3) najmanje dva člana Upravnog odbora;

4) Nadzornog odbora.

3. Nadzorni odbor

Član 28

Nadzorni odbor Apoteke obavlja nadzor nad radom i poslovanjem Apoteke.

Nadzorni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Nadzornog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Nadzornog odbora.

Član 29

Nadzorni odbor Apoteke ima tri člana od kojih je jedan iz reda zaposlenih u Apoteci, a dva člana su predstavnici Osnivača.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Apoteci Osnivač imenuje na predlog Stručnog saveta Apoteke.

Član 30

Nadzorni odbor:

1) razmatra godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke i završni račun;

2) donosi poslovnik o svom radu;

3) vrši uvid u sprovođenje zakona i drugih propisa u vezi sa finansijskim poslovanjem Apoteke;

4) vrši uvid u sprovođenje odluka Upravnog odbora;

5) razmatra izveštaje revizora, nalaze i akte inspekcijskih i drugih organa;

6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.

Nadzorni odbor podnosi Osnivaču godišnji izveštaj o izvršenom nadzoru.

Član 31

Direktor, članovi Upravnog i Nadzornog odbora u Apoteci, kao i njihovi srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, pobočni srodnici zaključno sa drugim stepenom srodstva, ne smeju, direktno ili preko trećeg fizičkog ili pravnog lica, imati učešće kao vlasnici udela, akcionari, u pravnom licu koje obavlja zdravstvenu delatnost, odnosno poslove zdravstvene delatnosti, odnosno ne smeju obavljati ovu delatnost kao preduzetnici, o čemu potpisuju izjavu radi sprečavanja sukoba javnog i privatnog interesa.

VI STRUČNI ORGANI

Član 32

Stručni organi Apoteke su:

1. Stručni savet;

2. Stručni kolegijum;

3. Etički odbor;

4. Komisija za unapređenje kvaliteta rada.

Stručni savet

Član 33

Stručni savet je savetodavno telo direktora i Upravnog odbora.

Stručni savet ima tri člana.

Članovi Stručnog saveta su diplomirani farmaceuti, koje na predlog organizacionih jedinica Apoteke imenuje direktor.

U radu Stručnog saveta učestvuje i glavni tehničar Apoteke.

Direktor Apoteke ne može biti član Stručnog saveta.

Savet se sastaje po potrebi, a najmanje jednom u 30 dana.

Član 34

Stručni savet:

1) razmatra i odlučuje o pitanjima stručnog rada Apoteke;

2) predlaže program stručnog rada, kao i stručnog razvoja Apoteke;

3) predlaže plan stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

4) predlaže plan za unapređenje kvaliteta stručnog rada u Apoteci;

5) prati i organizuje sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada u Apoteci;

6) analizira druge aktivnosti u Apoteci koje su u neposrednoj vezi sa stručnim radom i predlaže mere za njihovo sprovođenje;

7) donosi poslovnik o svom radu;

8) obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i opštim aktima Apoteke.

Stručni kolegijum

Član 35

Stručni kolegijum je stručno telo koje razmatra i usvaja stručne i doktrinarne stavove u Apoteci.

Članovi Stručnog kolegijuma su: pomoćnik direktora i rukovodioci organizacionih jedinica, koji su zdravstvene struke.

Stručnim kolegijumom predsedava i rukovodi direktor Apoteke.

Stručni kolegijum se sastaje po potrebi.

Etički odbor

Član 36

Etički odbor Apoteke je stručno telo koje prati pružanje i sprovođenje zdravstvene zaštite na načelima profesionalne etike.

Direktor Apoteke imenuje Etički odbor na predlog Stručnog saveta Apoteke.

Članovi Etičkog odbora imenuju se iz reda zaposlenih zdravstvenih radnika Apoteke i građana sa završenim pravnim fakultetom, koji žive i rade na teritoriji za koju je Apoteka osnovana.

Etički odbor ima tri člana, od kojih su dva člana iz reda zaposlenih zdravstvenih radnika u Apoteci a jedan je predstavnik građana.

Član 37

Etički odbor:

1) prati i analizira primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti;

2) prati i analizira etičnost odnosa između zdravstvenih radnika i osiguranika;

3) vrši stalnu savetodavnu funkciju po svim pitanjima u obavljanju zdravstvene zaštite;

4) donosi poslovnik o svom radu;

5) obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom.

Komisija za unapređenje kvaliteta rada

Član 38

Komisija za unapređenje kvaliteta rada je stručno telo koje se stara o stalnom unapređenju kvaliteta farmaceutske zdravstvene zaštite u Apoteci, u skladu sa Zakonom i propisima donetim za sprovođenje tog Zakona.

Član 39

Komisija za unapređenje kvaliteta rada donosi godišnji program provere kvaliteta stručnog rada u Apoteci i sprovodi proveru kvaliteta putem internih provera unutar organizacionih jedinica.

Član 40

Komisija za unapređenje kvaliteta rada ima tri člana, od kojih su najmanje dva člana diplomirani farmaceuti.

Članove Komisije iz stava 1. ovog člana imenuje direktor Apoteke.

VII INTERNA KONTROLA

Član 41

U Apoteci se uspostavlja sistem interne kontrole za sve transakcije računa, prihoda i rashoda, računa finansijskih sredstava i obaveza i računa finansiranja i upravljanja državnom imovinom.

Sistem interne kontrole ima za cilj da obezbedi primenu zakona, propisa, pravila i procedure, uspešno poslovanje, ekonomično, efikasno i namensko korišćenje sredstava, čuvanje sredstava i ulaganje od gubitaka, uključujući i od prevare, nepravilnosti ili korupcije, integritet i pouzdanost informacija, računa i podataka.

Interni kontrolor za svoj rad direktno odgovara direktoru Apoteke, a izveštaj o obavljanju interne kontrole podnosi Upravnom odboru Apoteke najmanje dva puta godišnje.

Član 42

Na postupak i način vršenja interne kontrole u Apoteci primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje budžetski sistem, kao i propisa donetih za sprovođenje tog zakona.

Interna kontrola se organizuje u okviru Službe za pravne, ekonomsko-finansijske, tehničke i druge slične poslove.

Poslove interne kontrole može obavljati lice koje ima najmanje šesti stepen stručne spreme ekonomske struke i najmanje tri godine radnog iskustva.

VIII SREDSTVA

Član 43

Apoteka sredstva za rad obezbeđuje u skladu sa zakonom.

Upotreba sredstava iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje aktom koji donosi Upravni odbor.

IX IMOVINA APOTEKE

Član 44

Imovinu Apoteke čini pravo korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini koja se odnose na pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i druga imovinska prava.

Apoteka ima u pogledu korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom.

Član 45

Apoteka ima pravo i obavezu da imovinu u državnoj svojini štiti od oštećenja i da je koristi u skladu sa njenom namenom.

Apoteka imovinu u državnoj svojini može osigurati u skladu sa zakonom.

X JAVNOST RADA

Član 46

O svom radu Apoteka obaveštava javnost.

Informisanje javnosti o radu Apoteke vrši direktor ili lice koje on ovlasti.

XI SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA

Član 47

Zdravstveni radnici i drugi zaposleni u Apoteci, u skladu sa zakonom, dužni su da čuvaju službenu tajnu (podaci o zdravstvenom stanju pacijenta i drugi podaci iz medicinske dokumentacije pacijenta, odnosno iz zdravstvene evidencije).

Član 48

U cilju obezbeđenja i uspešnog izvršavanja određenih poslova u Apoteci, pojedini podaci i akti predstavljaju poslovnu tajnu i mogu se saopštiti trećim licima samo na način propisan zakonom i ovim Statutom.

Pod poslovnom tajnom u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se:

1) plan fizičko-tehničkog obezbeđenja Apoteke;

2) podaci koji se odnose na procenu imovine Apoteke;

3) podaci koje državni organi kao poverljive saopšte Apoteci;

4) podaci koji sadrže ponude na konkursu i javno nadmetanje do objavljivanja rezultata konkursa, odnosno javnog nadmetanja;

5) drugi podaci koji su kao poverljivi utvrđeni zakonom i drugim propisima.

Član 49

Dokumenta i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu, trećim licima može dati na uvid, odnosno saopštiti direktor Apoteke, ili od njega ovlašćeno lice, pod uslovom da saopštavanje poslovne tajne ne nanosi štetu opštem interesu ili interesu Apoteke.

Član 50

Ne smatraju se povredom čuvanja poslovne tajne saopštenja isprava ili podataka, ako se te isprave, odnosno podaci saopštavaju u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Povredom čuvanja poslovne tajne ne smatra se ni saopštavanje na sednicama Upravnog odbora ili Nadzornog odbora onih isprava i podataka koji su neophodni radi vršenja njihovih funkcija.

Zaposleni koji na sednicama Upravnog odbora ili Nadzornog odbora saopštava podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu, dužan je da prisutne upozori da se te isprave i podaci smatraju poslovnom tajnom, i da su prisutni dužni da to čuvaju kao poslovnu tajnu.

Član 51

Apoteka razmatra stanje i probleme života i zdravlja zaposlenih i zaštite i unapređenja životne sredine, u skladu sa zakonom.

Radi ostvarivanja zadataka i obaveza iz stava 1. ovog člana, Upravni odbor Apoteke, na predlog direktora, donosi odgovarajuće odluke i mere zaštite na radu i odlučuje o obezbeđivanju sredstava za te namene.

XII STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Član 52

Statut Apoteke donosi Upravni odbor Apoteke, uz saglasnost Osnivača, u skladu sa Zakonom.

Član 53

U Apoteci, pored Statuta, donose se i sledeći opšti akti, kojima se uređuje:

1) organizacija i sistematizacija poslova u Apoteci;

2) način i postupak ostvarivanja zdravstvene zaštite;

3) kućni red;

4) stručno usavršavanje i specijalizacije;

5) stambeni odnosi;

6) arhivska građa.

U Apoteci se donose i drugi opšti akti čija obaveza donošenja proizilazi iz zakona i drugih propisa donetih za sprovođenje tih zakona.

Član 54

Inicijativu za donošenje, izmenu ili dopunu Statuta, odnosno drugog opšteg akta, mogu pokrenuti:

1) direktor;

2) Upravni odbor;

3) Nadzorni odbor;

4) Osnivač.

Inicijativa iz stava 1. ovog člana podnosi se Upravnom odboru Apoteke.

O svojoj odluci Upravni odbor obaveštava podnosioca inicijative u roku od 15 dana od dana njenog prijema.

Član 55

Izmena i dopuna Statuta, odnosno drugog opšteg akta, vrši se na način i po postupku po kome je takav akt donet.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 56

Opšti akti utvrđeni ovim Statutom biće doneti, odnosno usaglašeni sa odredbama zakona i ovog Statuta, u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog Statuta.

Do donošenja, odnosno usaglašavanja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se postojeći opšti akti, ako nisu u suprotnosti sa odredbama ovog Statuta.

Član 57

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Apotekarske ustanove "Dr Laza Lazarević" od 16.10.1997. godine.

Član 58

Ovaj Statut, po dobijenoj saglasnosti Osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Apoteke.