STATUT
DOMA ZDRAVLJA "DR MILENKO MARIN" LOZNICA

("Sl. list Grada Loznice", br. 1/2011)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Statutom uređuje se: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, kao i druga pitanja od značaja za rad Doma zdravlja "Dr Milenko Marin" Loznica (u daljem tekstu: Dom zdravlja).

Član 2

Dom zdravlja posluje sredstvima u državnoj svojini.

Sredstva Doma zdravlja mogu se pretvarati u druge oblike svojine, u skladu sa zakonom.

Član 3

Prava i dužnosti osnivača Doma zdravlja, u skladu sa zakonom, vrši Grad Loznica (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 4

Statusne promene Doma zdravlja, kao i promene i proširenje delatnosti, vrše se u skladu sa zakonom.

Član 5

Dom zdravlja je ustanova koja ima svojstvo pravnog lica.

II NAZIV, SEDIŠTE, PEČAT I ŠTAMBILJ

Član 6

Dom zdravlja posluje pod nazivom: Dom zdravlja "Dr Milenko Marin" Loznica.

Skraćeni naziv je: DZ "Dr Milenko Marin".

Sedište Doma zdravlja je u Loznici, u ulici Bolnička 65.

Član 7

Dom zdravlja može promeniti naziv i sedište.

O promenama naziva i sedišta odlučuje Upravni odbor Doma zdravlja, uz saglasnost Osnivača.

Član 8

Dom zdravlja ima pečat i štambilj, u skladu sa zakonom.

Pečat je okruglog oblika, u čijoj sredini je grb Republike Srbije, prečnika 32 mm, sa kružno ispisanim tekstom: "Republika Srbija, Dom zdravlja "Dr Milenko Marin" Loznica".

Ako Dom zdravlja ima više primeraka pečata, oni se obeležavaju brojevima.

Član 9

Dom zdravlja ima štambilj sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum, uz oznaku mesta i adrese sedišta.

Tekst pečata, štambilja i zaštitnog znaka, ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Član 10

Direktor Doma zdravlja uređuje način izdavanja, rukovanja, zaduživanja, čuvanja i evidencije broja primeraka pečata Doma zdravlja.

Zaposleni koji rukuje pečatom i štambiljom zadužuje se uz potpis i lično je odgovoran za njihovu pravilnu upotrebu i čuvanje.

Pečat i štambilj posle upotrebe čuvaju se zaključani.

III PRAVNI PROMET I ZASTUPANJE

Član 11

U pravnom prometu sa trećim licima Dom zdravlja za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom, u skladu sa zakonom.

Dom zdravlja ima podračun kod Uprave za trezor, u skladu sa zakonom.

Član 12

Dom zdravlja zastupa direktor.

Član 13

Direktor može za pravne i druge poslove punomoćjem preneti određena ovlašćenja za zastupanje Doma zdravlja na druga lica.

Punomoćje se izdaje u pisanom obliku.

Izdato punomoćje se može uvek opozvati.

IV DELATNOST I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 14

Dom zdravlja obavlja zdravstvenu delatnost iz oblasti primarne zdravstvene zaštite.

U okviru svoje delatnosti:

1. prati i proučava zdravstveno stanje stanovništva, njegovu zdravstvenu kulturu i higijenske prilike i predlaže i sprovodi mere za njihovo saniranje;

2. sprovodi mere zdravstvenog vaspitanja radi uklanjanja štetnih navika i usvajanja zdravih načina života, koji vode unapređenju i očuvanju zdravlja;

3. istražuje i otkriva uzroke, pojave i širenja oboljenja i povreda, načine i lečenje i rehabilitaciju, te sprečavanje nastanka invalidnosti;

4. prati i sprovodi stručno i naučno utvrđene metode dijagnostike, lečenja i rehabilitacije, a naročito utvrđene stručno-metodološke i doktrirane kriterijume i preporuke (kao što su protokoli i vodiči dobre prakse);

5. organizuje i sprovodi stručno usavršavanje zdravstvenih radnika i drugih zaposlenih;

6. sprovodi opšte i posebne programe zdravstvene zaštite na primarnom nivou za grupacije stanovništva sa povećanim rizikom od oboljevanja i za ostalo stanovništvo;

7. organizuje i sprovodi mere zbrinjavanja urgentnih stanja i obavlja sanitetski prevoz;

8. utvrđuje i sprovodi mere za zdravstvenu zaštitu stanovništva u elementarnim nepogodama i drugim vanrednim stanjima;

9. organizuje i sprovodi mere stalnog unapređivanja kvaliteta zdravstvene zaštite i unutrašnju proveru kvaliteta rada;

10. sprovodi mere opšte i individualne zaštite zaposlenih korisnika zdravstvene zaštite za vreme obavljanja delatnosti u zdravstvenoj ustanovi i na terenu i vrši stalno unapređenje i kontrolu primene tih mera;

11. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom;

U obavljanju zdravstvene delatnosti na primarnom nivou zdravstvene ustanove ostvaruju saradnju sa drugim zdravstvenim, socijalnim, obrazovnim i drugim ustanovama i organizacijama za pripremanje i izvođenje programa za očuvanje i unapređenje zdravlja.

Član 15

Dom zdravlja pruža preventivne, dijagnostičke, terapijske i rehabilitacione usluge za sve kategorije stanovništva iz: opšte medicine, kućnog lečenja i nege, pedijatrije, ginekologije, hitne medicinske pomoći sa sanitetskim prevozom, stomatologije, medicine rada, polivalentne patronaže i zdravstvene nege, biohemijsko hematološke dijagnostike, farmaceutske delatnosti.

Član 16

U cilju efikasnijeg i racionalnijeg obavljanja delatnosti u Domu zdravlja se obrazuju organizacione jedinice za sledeće oblasti delatnosti i to:

1. opšte medicine sa preventivnim centrom;

2. kućnog lečenja i nege;

3. dečije zdravstvene zaštite;

4. zdravstvene zaštite žena;

5. hitne medicinske pomoći;

6. medicine rada;

7. polivalentne patronaže;

8. stomatološke zaštite;

9. laboratorijske dijagnostike;

10. pravnih, ekonomsko-finansijskih, tehničkih i drugih sličnih poslova.

Obrazovanje užih organizacionih jedinica u okviru službi i prostorno izdvojenim zdravstvenim stanicama i ambulantama uređuje se aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova koji donosi direktor.

V ORGANI

Član 17

Organi Doma zdravlja jesu:

1. Direktor;

2. Upravni odbor;

3. Nadzorni odbor.

Organe Doma zdravlja iz stava 1. ovog člana, u skladu sa Zakonom, imenuje i razrešava Osnivač.

Direktor

Član 18

Direktor rukovodi radom Doma zdravlja.

Član 19

Za direktora Doma zdravlja može biti imenovano lice koje pored opštih uslova propisanih zakonom ispunjava i sledeće posebne uslove:

1. da je doktor medicine specijalista iz grane medicine iz koje Dom zdravlja obavlja zdravstvenu delatnost ili doktor stomatologije specijalista iz grane stomatologije iz koje Dom zdravlja obavlja zdravstvenu delatnost ili da je lice koje ima visoku stručnu spremu druge struke - diplomirani pravnik ili diplomirani ekonomista ili lice sa završenim fakultetom organizacionih nauka, koja imaju završenu edukaciju iz oblasti menadžmenta;

2. da ima najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene struke.

Ako za direktora zdravstvene ustanove nije imenovano lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke, već lice sa završenom visokom školskom spremom druge struke, pomoćnik direktora za zdravstvenu delatnost mora biti lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke.

Član 20

Direktor Doma zdravlja imenuje se na osnovu javnog konkursa koji raspisuje Upravni odbor.

Javni konkurs raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.

Upravni odbor, dužan je da u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa izvrši izbor kandidata i predlog dostavi Osnivaču.

Na osnovu predloga Upravnog odbora Osnivač, u roku od 15 dana od dana dostavljanja predloga, imenuje direktora.

Član 21

Direktor Doma zdravlja imenuje se na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno.

Mandat direktora računa se od dana stupanja na dužnost.

Član 22

Ako Upravni odbor Doma zdravlja ne izvrši izbor kandidata za direktora, odnosno, ako Osnivač ne imenuje direktora u skladu sa odredbama Zakona, osnivač će imenovati vršioca dužnosti direktora Doma zdravlja.

Član 23

Direktor Doma zdravlja:

1. organizuje i rukovodi procesom rada Doma zdravlja;

2. odgovoran je za blagovremeno i kvalitetno pružanje zdravstvene zaštite i sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

3. stara se o zakonitosti rada Doma zdravlja i odgovara za zakonitost rada;

4. odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih iz radnog odnosa, u skladu sa zakonom i opštim aktima;

5. odgovoran je za izvršenje finansijskog plana i programa rada Doma zdravlja, u skladu sa zakonom;

6. donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u Domu zdravlja;

7. donosi odluke o specijalizacijama zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

8. stara se o izvršavanju sudskih odluka, akata i naloga inspekcijskih i drugim zakonom ovlašćenih organa;

9. utvrđuje način organizovanja i sprovođenja zdravstvene zaštite za vreme štrajka u skladu sa zakonom;

10. vrši i druge poslove predviđene zakonom i drugim propisima, ovim Statutom i drugim opštim aktima Doma zdravlja.

Član 24

Dužnost direktora Doma zdravlja prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Osnivač Doma zdravlja, razrešiće direktora pre isteka mandata:

1. na lični zahtev;

2. ako obavlja funkciju suprotno odredbama zakona;

3. ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Domu zdravlja ili ako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Doma zdravlja;

4. ako mu nadležna komora izrekne jednu od disciplinskih mera propisanih zakonom;

5. ako mu je nalazom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata Doma zdravlja ili nepravilnost rada direktora;

6. ako nastupe okolnosti iz člana 130. stav 6. Zakona o zdravstvenoj zaštiti;

7. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje te funkcije, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje funkcije direktora Doma zdravlja;

8. ako nenamenski upotrebljava, odnosno ako dozvoli nenamensko korišćenje sredstava organizacije zdravstvenog osiguranja, odnosno ako koristi sredstva u suprotnosti sa ugovorom zaključenim sa organizacijom zdravstvenog osiguranja;

9. ako Dom zdravlja stiče sredstva suprotno ovom zakonu, odnosno naplaćivanjem zdravstvenih usluga osiguranim licima suprotno zakonu kojim se uređuje zdravstveno osiguranje;

10. iz drugih razloga utvrđenih zakonom.

Upravni odbor

Član 25

Upravni odbor je organ upravljanja Doma zdravlja.

Upravni odbor ima pet članova od kojih su dva člana iz reda zaposlenih u Domu zdravlja, a tri su predstavnici Osnivača.

Najmanje jedan član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora biti zdravstveni radnik sa visokom školskom spremom.

Članove Upravnog odbora Doma zdravlja imenuje Osnivač na period od četiri godine.

Član 26

Upravni odbor Doma zdravlja:

1. donosi statut Doma zdravlja uz saglasnost osnivača;

2. donosi druge opšte akte Doma zdravlja u skladu sa zakonom;

3. donosi poslovnik o svom radu;

4. donosi program rada i razvoja;

5. donosi finansijski plan i godišnji obračun Doma zdravlja u skladu sa zakonom;

6. usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Doma zdravlja;

7. odlučuje o korišćenju sredstava Doma zdravlja, u skladu sa zakonom;

8. raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za obavljanje funkcije direktora;

9. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.

Upravni odbor podnosi Osnivaču godišnji izveštaj o rezultatima rada zdravstvene ustanove.

Član 27

Upravni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Upravnog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Član 28

Predsednik Upravnog odbora saziva sednicu Upravnog odbora prema potrebi.

Predsednik Upravnog odbora dužan je da sazove sednicu na predlog:

1) direktora Doma zdravlja;

2) osnivača Doma zdravlja;

3) najmanje dva člana Upravnog odbora;

4) Nadzornog odbora.

Član 29

U cilju rešavanja određenih pitanja iz delokruga rada Upravnog odbora ili neposrednog odlučivanja o pojedinim pitanjima, Upravni odbor obrazuje povremene komisije.

Sastav i broj povremenih komisija, njihove zadatke i ovlašćenja, utvrđuje Upravni odbor svojom odlukom.

Nadzorni odbor

Član 30

Nadzorni odbor Doma zdravlja obavlja nadzor nad radom i poslovanjem Doma zdravlja.

Nadzorni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Nadzornog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Nadzornog odbora.

Član 31

Nadzorni odbor Doma zdravlja ima tri člana od kojih je jedan iz reda zaposlenih u Domu zdravlja, a dva člana su predstavnici Osnivača.

Člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Domu zdravlja Osnivač imenuje na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja.

Članove Nadzornog odbora imenuje Osnivač na period od četiri godine.

Član 32

Nadzorni odbor:

1) razmatra godišnji i šestomesečni izveštaj o radu i poslovanju Doma zdravlja i završni račun;

2) donosi poslovnik o svom radu;

3) vrši uvid u sprovođenje zakona i drugih propisa u vezi sa finansijskim poslovanjem Doma zdravlja;

4) vrši uvid u sprovođenje odluka Upravnog odbora;

5) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.

Nadzorni odbor podnosi Osnivaču godišnji izveštaj o izvršenom nadzoru.

Član 33

Članovi Upravnog i Nadzornog odbora Doma zdravlja odgovaraju solidarno za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju Domu zdravlja, ako je ta odluka doneta krajnjom nepažnjom ili s namerom da se šteta prouzrokuje, osim ako prilikom donošenja odluke izdvoje svoje mišljenje i to se konstatuje u zapisniku.

Član 34

Lica koja se imenuju za direktora, članove Upravnog i Nadzornog odbora, kao i njihovi srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, pobočni srodnici zaključno sa drugim stepenom srodstva, supružnici i srodnici po tazbini zaključno sa prvim stepenom srodstva, ne smeju direktno ili preko trećeg fizičkog ili pravnog lica imati učešća kao vlasnici udela akcionari, u pravnom licu koje obavlja zdravstvenu delatnost, odnosno poslove zdravstvene delatnosti, odnosno ne smeju obavljati ovu delatnost kao preduzetnici, o čemu potpisuju izjavu radi sprečavanja sukoba javnog i privatnog interesa.

VI STRUČNI ORGANI DOMA ZDRAVLJA

Član 35

Stručni organi Doma zdravlja jesu:

1) stručni savet;

2) etički odbor;

3) komisija za unapređenje kvaliteta rada.

Stručni savet

Član 36

Stručni savet je savetodavno telo direktora i Upravnog odbora.

Stručni savet ima onoliko članova koliko i organizacionih jedinica koje sprovode zdravstvenu zaštitu (po jedan član iz svake organizacione jedinice).

Članovi stručnog saveta su zdravstveni radnici sa visokom stručnom spremom, koje na predlog organizacionih jedinica Doma zdravlja imenuje direktor.

U radu stručnog saveta učestvuje i glavna sestra Doma zdravlja.

Direktor Doma zdravlja ne može biti član stručnog saveta.

Savet se sastaje najmanje jednom u trideset dana.

Član 37

Stručni savet:

1. razmatra i odlučuje o pitanjima stručnog rada Doma zdravlja;

2. predlaže program stručnog rada, kao i stručnog razvoja Doma zdravlja;

3. predlaže plan stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

4. predlaže plan za unapređenje kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja;

5. prati i organizuje sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja;

6. predlaže članove Upravnog i Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Domu zdravlja;

7. predlaže članove Etičkog odbora;

8. donosi poslovnik o svom radu;

9. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i utvrđene ovim Statutom.

Etički odbor

Član 38

Etički odbor Doma zdravlja je stručno telo koje prati pružanje i sprovođenje zdravstvene zaštite na načelima profesionalne etike.

Direktor Doma zdravlja imenuje etički odbor na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja.

Članovi etičkog odbora imenuju se iz reda zaposlenih zdravstvenih radnika Doma zdravlja i građana sa završenim pravnim fakultetom, koji žive i rade na teritoriji za koju je Dom zdravlja osnovan.

Broj članova etičkog odbora je pet, od kojih su tri iz reda zaposlenih u Domu zdravlja i dva predstavnika građana.

Član 39

Zadaci etičkog odbora Doma zdravlja jesu da:

1. prati i analizira primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti;

2. prati i analizira etičnost odnosa između zdravstvenih radnika i pacijenata, posebno u oblasti davanja saglasnosti pacijenta za predloženu medicinsku meru;

3. prati, analizira i daje mišljenja o primeni načela profesionalne etike u prevenciji, dijagnostici, lečenju, rehabilitaciji, istraživanju, kao i o uvođenju novih zdravstvenih tehnologija;

4. doprinosi stvaranju navika za poštovanje i primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti;

5. vrši stalnu savetodavnu funkciju po svim pitanjima u obavljanju zdravstvene zaštite;

6. razmatra i druga etička pitanja u obavljanju delatnosti zdravstvene ustanove;

7. donosi poslovnik o svom radu.

Komisija za unapređenje kvaliteta rada

Član 40

Komisija za unapređenje kvaliteta rada jeste stručno telo koje se stara o stalnom unapređenju kvaliteta zdravstvene zaštite koja se sprovodi u Domu zdravlja, u skladu sa zakonom i propisima donetim za sprovođenje tog zakona.

Član 41

Komisija za unapređenje kvaliteta rada donosi godišnji program provere kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja.

Član 42

Komisija za unapređenje kvaliteta rada u svom sastavu ima tri člana koji se sastaju jednom mesečno.

VII INTERNA KONTROLA

Član 43

U Domu zdravlja uspostavlja se sistem interne kontrole za sve transakcije računa, prihoda i rashoda, računa finansijskih sredstava i obaveza i računa finansiranja kao i upravljanja državnom imovinom, organizovanjem posebne službe interne kontrole.

Služba interne kontrole ima za cilj da obezbedi primenu zakona, propisa, pravila i procedure, uspešno poslovanje, ekonomično, efikasno i namensko korišćenje sredstava, čuvanje sredstava i ulaganje od gubitaka, uključujući i od prevare, nepravilnosti ili korupcije, integritet i pouzdanost informacija, računa i podataka.

Interni kontrolori su direktno odgovorni direktoru Doma zdravlja, a izveštaj o obavljenom poslovanju interne kontrole podnosi se Upravnom odboru najmanje dva puta godišnje.

Član 44

Na postupak i način vršenja interne kontrole u Domu zdravlja primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje budžetski sistem, kao i propisa donetih za sprovođenje tog zakona.

VIII SREDSTVA

Član 45

Dom zdravlja može sticati sredstva za rad od:

1. organizacije zdravstvenog osiguranja;

2. budžeta;

3. prodaje usluga i proizvoda koji su u neposrednoj vezi sa zdravstvenom delatnošću Doma zdravlja;

4. izdavanja u zakup slobodnog kapaciteta;

5. legata;

6. poklona;

7. zaveštanja.

Član 46

Dom zdravlja stiče sredstva za rad od organizacije zdravstvenog osiguranja zaključivanjem ugovora o pružanju zdravstvene zaštite, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstveno osiguranje.

Sredstva za ostvarenje opšteg interesa u zdravstvenoj zaštiti utvrđena zakonom, obezbeđuju se u budžetu Republike.

Sredstva za sprovođenje zdravstvene zaštite - društvena briga za zdravlje na nivou Grada, mere za obezbeđivanje i sprovođenje zdravstvene zaštite od interesa za građane Grada Loznice, Dom zdravlja stiče zaključivanjem ugovora sa nadležnim organom Grada.

Član 47

Osnivač iz sredstava budžeta Grada obezbeđuje sredstva za vršenje osnivačkih prava Doma zdravlja u skladu sa zakonom i Planom mreže zdravstvenih ustanova.

IX IMOVINA DOMA ZDRAVLJA

Član 48

Imovinu Doma zdravlja čine prava korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini koja se odnose na pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i druga imovinska prava.

Dom zdravlja ima u pogledu korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom.

Član 49

Dom zdravlja ima pravo i obavezu da imovinu u državnoj svojini štiti od oštećenja i da ih koristi u skladu sa njihovom namenom.

Dom zdravlja imovinu u državnoj svojini može osigurati, u skladu sa zakonom.

X JAVNOST RADA

Član 50

O svom radu Dom zdravlja obaveštava javnost.

Informisanje javnosti o radu Doma zdravlja vrši direktor ili lice koje on ovlasti.

XI SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA

Član 51

Zdravstveni radnici i drugi zaposleni u Domu zdravlja, u skladu sa zakonom, dužni su da čuvaju službenu tajnu, odnosno podatke o zdravstvenom stanju bolesnika i uzrocima, okolnostima i posledicama tog stanja.

Dužnost čuvanja službene tajne zdravstveni radnik i drugi zaposleni u Domu zdravlja može biti oslobođen na osnovu izričitog pristanka bolesnika, odlukom nadležnog suda i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom.

Član 52

U cilju uspešnog izvršavanja i obezbeđivanja određenih poslova u Domu zdravlja, pojedini podaci i akti predstavljaju poslovnu tajnu.

Pod poslovnom tajnom, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se:

1) plan fizičko-tehničkog obezbeđenja Doma zdravlja;

2) podaci koji se odnose na procenu imovine Doma zdravlja;

3) drugi podaci koji su kao poslovna tajna utvrđeni zakonom i drugim propisima.

XII ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE

Član 53

Dom zdravlja razmatra stanje i probleme života i zdravlja zaposlenih i zaštite i unapređenja životne sredine, u skladu sa zakonom.

XIII STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Član 54

Statut Doma zdravlja donosi Upravni odbor uz saglasnost Osnivača, u skladu sa zakonom.

Član 55

U Domu zdravlja, pored statuta, donose se i sledeća opšta akta, kojima se uređuje:

1) organizacija i sistematizacija poslova u Domu zdravlja;

2) način i postupak ostvarivanja zdravstvene zaštite;

3) kućni red;

4) stručno usavršavanje i specijalizacije;

5) stambeni odnosi;

6) arhivska građa.

U Domu zdravlja donose se i drugi opšti akti čija obaveza donošenja proizilazi iz zakona i drugih propisa donetih za sprovođenje tih zakona.

Član 56

Inicijativu za donošenje, izmenu dopunu Statuta, odnosno drugog opšteg akta, mogu pokrenuti:

1) direktor;

2) Upravni odbor;

3) Nadzorni odbor;

4) Osnivač.

Inicijativa iz stava 1. ovog člana podnosi se Upravnom odboru.

O svojoj odluci Upravni odbor obaveštava podnosioca inicijative u roku od 15 dana od dana njenog prijema.

Član 57

Izmena i dopuna Statuta, odnosno drugog opšteg akta, vrši se na način i po postupku po kome je akt i donet.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 58

Opšta akta utvrđena ovim Statutom doneće se u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog Statuta.

Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se postojeća opšta akta, ako nisu u suprotnosti sa odredbama ovog Statuta.

Član 59

Ovaj Statut, po dobijanju saglasnosti Osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Doma zdravlja.