POSLOVNIK
O RADU REPUBLIČKE KOMISIJE ZA ZAŠTITU PRAVA U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI

("Sl. glasnik RS", br. 14/2011)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se način rada i odlučivanja Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki (u daljem tekstu: Republička komisija) kao i druga pitanja od značaja za rad Republičke komisije.

Pitanja koja se odnose na rad Republičke komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Republičke komisije, u skladu sa odredbama ovog poslovnika.

Član 2

Republička komisija radi i odlučuje na sednici.

Republičku komisiju predstavlja i zastupa predsednik Republičke komisije.

Član 3

Rad Republičke komisije dostupan je javnosti, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Javnost rada Republička komisija obezbeđuje predstavljanjem godišnjeg izveštaja o radu i na drugi odgovarajući način.

O radu Republičke komisije javnost obaveštava predsednik Republičke komisije, a član Republičke komisije na osnovu pisanog odobrenja predsednika.

Član 4

Republička komisija je dužna da u svom radu i prilikom obaveštavanja javnosti obezbedi zaštitu podataka o ličnosti u skladu sa zakonom.

Član 5

U službenoj upotrebi Republičke komisije je srpski jezik i ćiriličko pismo.

Stranka u postupku je dužna da Republičkoj komisiji dostavlja sve podneske na srpskom jeziku, a ukoliko su isti na stranom jeziku, u overenom prevodu na srpski jezik.

Član 6

Republička komisija u svom radu koristi pečat koji ima oblik kruga, u čijoj je sredini grb Republike Srbije. Prečnik pečata iznosi 23 mm. U spoljnjem krugu pečata ispisan je tekst: Republika Srbija, Beograd, u sledećem unutrašnjem krugu ispisan je tekst: Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki. Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Član 7

Predsednik i članovi Republičke komisije su dužni da u svom radu čuvaju državnu, vojnu, službenu i poslovnu tajnu u skladu sa posebnim propisima.

Predsednik Republičke komisije posebnim aktom određuje koji podaci predstavljaju službenu tajnu, kao i mere i postupke za zaštitu državne, poslovne i vojne tajne.

II NADLEŽNOSTI REPUBLIČKE KOMISIJE

Član 8

Republička Komisija u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o javnim nabavkama i na osnovu shodne primene odgovarajućih odredbi Zakona o opštem upravnom postupku:

1) odlučuje o zahtevima za zaštitu prava ponuđača i javnog interesa (u daljem tekstu: zahtev za zaštitu prava);

2) odlučuje o žalbama izjavljenim protiv zaključaka naručioca;

3) odlučuje o predlogu naručioca da podneti zahtev za zaštitu prava ne zadržava aktivnosti u postupku javne nabavke;

4) odlučuje o troškovima postupka zaštite prava;

5) prati sprovođenje odluka koje donosi;

6) sarađuje sa stranim institucijama i stručnjacima u oblasti javnih nabavki;

7) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

III NADLEŽNOST PREDSEDNIKA REPUBLIČKE KOMISIJE

Član 9

Predsednik Republičke komisije:

1) organizuje rad Republičke komisije;

2) zastupa i predstavlja Republičku komisiju;

3) donosi akt o određivanju i čuvanju službene tajne;

4) priprema i predlaže godišnji izveštaj o radu Republičke komisije;

5) donosi druge akte kojima se uređuje poslovanje Republičke komisije;

6) određuje izvestioce koji postupaju po predmetima;

7) obaveštava javnost o radu Republičke komisije;

8) saziva i vodi sednice Republičke komisije;

9) po potrebi, određuje članove Republičke komisije za rukovođenje radom u pojedinim oblastima rada Republičke komisije;

10) ostvaruje kontakte sa drugim državnim organima i međunarodnim organizacijama;

11) odlučuje o drugim pitanjima u skladu sa zakonom.

IV NAČIN RADA REPUBLIČKE KOMISIJE

Član 10

Republička komisija radi i odlučuje na sednicama.

Sednicu Republičke komisije čine predsednik i članovi Republičke komisije.

Sednice Republičke komisije saziva predsednik Republičke komisije neposredno, telefonom ili pisanim putem. O sazivanju sednice obaveštavaju se svi članovi Republičke komisije.

O razlozima odsustvovanja sa sednice Republičke komisije, članovi Republičke komisije su dužni da obaveste predsednika Republičke komisije neposredno, telefonom ili pisanim putem.

Predsednik Republičke komisije je dužan da sazove sednicu Republičke komisije ako to pisanim putem zatraži većina članova Republičke komisije, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema njihovog zahteva.

Član 11

Za punovažno odlučivanje na sednici potrebno je prisustvo većine od ukupnog broja članova Republičke komisije.

Odluke na sednici donose se većinom glasova od ukupnog broja članova Republičke komisije.

Na sednicama se glasa javno, tako što se članovi Republičke komisije izjašnjavaju za i protiv predloga.

Član 12

Sednicama Republičke komisije mogu prisustvovati stručni saradnici Republičke komisije i učestvovati u raspravi, bez prava odlučivanja.

Po potrebi, na sednicu Republičke komisije mogu biti pozvani i stručnjaci iz oblasti o kojoj se raspravlja.

Član 13

Na sednicama Republičke komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju članovi Republičke komisije, a izvornik se čuva u arhivi.

Član 14

Na sednicama, Republička komisija, osim poslova u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o javnim nabavkama i člana 8. ovog poslovnika:

1) usvaja stavove o stručnim pitanjima;

2) daje mišljenje o nacrtima zakona i drugim propisima kojima se uređuju pitanja iz nadležnosti Republičke komisije;

3) razmatra primenu zakona i drugih propisa iz nadležnosti Republičke komisije;

4) usvaja poslovnik o radu Republičke komisije;

5) usvaja godišnji izveštaj o radu na predlog predsednika Republičke komisije;

6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.

Član 15

Sednice Republičke komisije vodi predsednik Republičke komisije.

Pre početka sednice predsednik Republičke komisije utvrđuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova za punovažno odlučivanje.

Na sednici se pre prelaska na dnevni red razmatra i usvaja zapisnik sa prethodne sednice.

Član 16

Postupak odlučivanja po zahtevima za zaštitu prava, žalbama i predlozima naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke počinje izveštavanjem Republičke komisije o sadržini predmeta, izlaganjem činjeničnog stanja, i obrazlaganjem predloga odluka. Potom predsednik Republičke komisije otvara raspravu o predmetu. Po okončanju rasprave predsednik Republičke komisije stavlja na glasanje predlog odluke.

O odlučivanju po zahtevima za zaštitu prava, žalbama i predlozima naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke vodi se poseban zapisnik koji potpisuju svi prisutni članovi Republičke komisije i koji obuhvata i belešku o glasanju.

Pored predsednika i članova Republičke komisije, sednici mogu prisustvovati i druga lica čije je učešće od značaja za donošenje odluke.

Predsednik Republičke komisije, po potrebi može ograničiti trajanje rasprave po pojedinom predmetu.

Član 17

Radi zauzimanja stavova o određenim stručnim pitanjima, predsednik Republičke komisije može zadužiti člana Republičke komisije da pripremi referat na osnovu koga će se razmatrati konkretno stručno pitanje i na osnovu koga će Republička komisija zauzeti stav.

V POSTUPAK PO PODNESCIMA PODNETIM REPUBLIČKOJ KOMISIJI

Član 18

Po prijemu zahteva za zaštitu prava, žalbe ili predloga naručioca za nastavak aktivnosti u postupku javne nabavke, predsednik Republičke komisije određuje člana Republičke komisije koji će postupati po tom predmetu, pripremiti obrazloženi predlog odluke za sednicu i biti izvestilac na sednici.

Predmeti se raspoređuju članovima Republičke komisije prema redosledu prijema, neizvesno od ličnosti stranaka i okolnosti pravne stvari.

Od redosleda raspoređivanja predmeta može se odstupiti zbog opterećenosti ili opravdane sprečenosti člana Republičke komisije, kao i u drugim opravdanim slučajevima, koje procenjuje predsednik Republičke komisije.

Član 19

Radi istovremenog razmatranja i odlučivanja o zahtevima i drugim podnescima koji se zasnivaju na istom činjeničnom ili pravnom osnovu, predsednik Republičke komisije, na osnovu shodne primene odgovarajućih odredbi ZUP-a, zaključkom može odlučiti da se po takvim predmetima vodi jedan postupak.

Predlog za spajanje predmeta može dati i član Republičke komisije koji postupa po predmetu.

Predmeti se po pravilu spajaju tako što se predmet po kome je kasnije pokrenut postupak pred Republičkom komisijom, spaja sa predmetom po kome je postupak ranije pokrenut.

Član 20

Odluke Republičke komisije se izrađuju u pisanom obliku.

U izradi obrazložene odluke sa članovima Republičke komisije, sarađuju stručni saradnici.

Po jedan primerak odluke dostavlja se naručiocu, podnosiocu zahteva za zaštitu prava i izabranom ponuđaču, ukoliko je zahtev za zaštitu prava podnet nakon odluke o izboru najpovoljnije ponude.

Jedan primerak odluke čuva se u arhivi Republičke komisije.

VI TROŠKOVI POSTUPKA

Član 21

Odluka o troškovima postupka donosi se kao sastavni deo odluke o zahtevu za zaštitu prava ili posebnim zaključkom.

Pri odlučivanju o tome koje troškove treba nadoknaditi, Republička komisija će uzeti u obzir samo one troškove koji su bili neophodni za postupak zaštite prava ponuđača.

Nagrade advokata, veštaka ili drugi troškovi za koje je propisana određena tarifa, određuju se u visini te tarife.

VII EVIDENCIJA PREDMETA

Član 22

O primljenim zahtevima za zaštitu prava, žalbama protiv zaključaka naručioca i predlozima za nastavak aktivnosti naručioca u postupku javne nabavke, vodi se evidencija.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23

Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Komisije za zaštitu prava broj 06-00-4/2004-01 od 19. jula 2004. godine.

Član 24

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".