PRAVILNIKO BLIŽOJ SADRŽINI I NAČINU VOĐENJA REGISTRA ZADUŽBINA I FONDACIJA("Sl. glasnik RS", br. 16/2011) |
Ovim pravilnikom uređuje se bliža sadržina i način vođenja Registra zadužbina i fondacija (u daljem tekstu: Registar).
Registar se vodi kao jedinstvena, centralna, javna elektronska baza podataka o zadužbinama i fondacijama.
U Registar se upisuju podaci o zadužbinama i fondacijama, promene upisanih podataka kao i brisanje zadužbine i fondacije iz Registra.
Podaci koji se upisuju u Registar
U Registar se upisuju podaci o zadužbinama i fondacijama, i to:
1) naziv zadužbine i fondacije;
2) sedište i adresa zadužbine i fondacije;
3) ciljevi zbog kojih je osnovana zadužbina, odnosno fondacija sa naznakom da li se radi o zadužbini koja ostvaruje opštekorisne ili privatne ciljeve;
4) datum osnivanja zadužbine i fondacije;
5) privredna delatnost koju zadužbina i fondacija neposredno obavlja kao sporednu delatnost;
6) lično ime, prebivalište, odnosno boravište i jedinstveni matični broj osnivača, a kada je osnivač pravno lice - naziv, sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj;
7) ime i prezime, jedinstveni matični broj, odnosno broj pasoša članova upravnog odbora;
8) lično ime, prebivalište, odnosno boravište i jedinstveni matični broj zastupnika zadužbine i fondacije;
9) vreme za koje se osniva zadužbina i fondacija;
10) matični broj i poreski identifikacioni broj (PIB) zadužbine, odnosno fondacije;
11) izmene i dopune statuta;
12) podaci o statusnoj promeni;
13) podaci o osnovnoj imovini zadužbine;
14) podaci o oduzimanju odobrenja za delovanje zadužbine i fondacije;
15) podaci o likvidaciji zadužbine i fondacije;
16) podaci o stečaju zadužbine i fondacije;
17) broj i datum donošenja rešenja o upisu u Registar.
Registar sadrži i sledeće podatke, ako ti podaci postoje, i to:
1) skraćeni naziv;
2) naziv na stranom jeziku;
3) zabeleške podataka od značaja za pravni promet zadužbine i fondacije.
Ako se u Registru registruju podaci koji se odnose na strano pravno ili fizičko lice, umesto matičnog broja Registar sadrži, za strano fizičko lice - broj njegovog pasoša i državu izdavanja, a za strano pravno lice - broj pod kojim se to pravno lice vodi u matičnom registru i naziv tog registra.
Upis zadužbina i fondacija u Registar vrši se na osnovu prijave za upis, propisane dokumentacije koja mora biti u originalu ili overenoj fotokopiji i dokaza o uplati naknade za upis u Registar.
Podaci o matičnom broju i poreskom identifikacionom broju (PIB) zadužbine i fondacije upisuju se u Registar po službenoj dužnosti, na osnovu odluke nadležnog organa za dodelu matičnog broja, odnosno poreskog identifikacionog broja.
Uz prijavu za upis u Registar podnosi se:
1) dokaz o identitetu osnivača i lica ovlašćenog za zastupanje, fotokopija lične karte ili pasoša ili izvod iz registra u kojem je registrovano pravno lice ako je osnivač zadužbine i fondacije pravno lice;
2) osnivački akt zadužbine, odnosno fondacije, sa overenim potpisima osnivača, odnosno pravnosnažno rešenje o nasleđivanju, ako se zadužbina osniva zaveštanjem;
3) rešenje o određivanju izvršioca zaveštanja, ako je zadužbina osnovana zaveštanjem;
4) akt o imenovanju organa upravljanja zadužbine i fondacije;
5) statut zadužbine i fondacije;
6) dokaz o uplaćenim novčanim sredstvima neophodnim za osnivanje zadužbine, odnosno procena sudskog veštaka o vrednosti osnovne imovine u stvarima i pravima koja je namenjena za osnivanje zadužbine;
7) druge isprave utvrđene zakonom;
8) dokaz o uplati takse za dodelu matičnog broja;
9) dokaz o uplati naknade za upis u Registar.
Uz prijavu za upis promene podataka u Registar podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o promeni podataka;
2) zapisnik sa sednice nadležnog organa za donošenje odluke o promeni podataka;
3) dokaz o uplati naknade za upis promene podataka u Registar.
Uz prijavu za upis likvidacije u Registar podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o prestanku zadužbine i fondacije, sa podacima o likvidacionom upravniku (ime i prezime, jedinstveni matični broj i adresa);
2) dokaz o objavljivanju odluke u "Službenom glasniku Republike Srbije";
3) dokaz o uplati naknade za upis likvidacije u Registar.
Uz prijavu skraćenog postupka likvidacije u Registar podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o prestanku zadužbine i fondacije;
2) izjava nadležnog organa da su izmirene sve poreske obaveze, obaveze zadužbine i fondacije prema poveriocima i da su regulisani svi odnosi sa zaposlenima, sa overenim potpisima članova nadležnog organa.
U Registar se upisuju i lična imena i prebivališta potpisnika izjave, sa naznačenjem njihove solidarne odgovornosti za obaveze zadužbine i fondacije.
Uz prijavu za upis stečajnog postupka u Registar podnosi se:
1) rešenje nadležnog stečajnog suda o pokretanju stečajnog postupka i imenovanju stečajnog upravnika;
2) dokaz o uplati naknade za upis stečajnog postupka u Registar.
Uz prijavu za brisanje iz Registra podnose se:
1) dokazi na osnovu kojih se utvrđuju činjenice iz čl. 51. i 52. Zakona o zadužbinama i fondacijama;
2) dokaz o uplati naknade za brisanje zadužbine i fondacije iz Registra.
Uz prijavu za upis u Registar, usklađivanja zadužbina, fondacija i fondova koji su osnovani i upisani u registre prema Zakonu o zadužbinama, fondacijama i fondovima ("Službeni glasnik SRS", broj 59/89) podnosi se:
1) potvrda o ranije izvršenom upisu u registar prema Zakonu o zadužbinama, fondacijama i fondovima, koju izdaje ministarstvo nadležno za kulturu;
2) akt o imenovanju organa upravljanja zadužbine i fondacije;
3) dokaz o identitetu lica ovlašćenog za zastupanje - fotokopija lične karte ili pasoša;
4) zapisnik sa sednice nadležnog organa na kojoj je usvojen novi statut;
5) novi statut;
6) dokaz o osnovnoj imovini zadužbine;
7) druge isprave donete u postupku usklađivanja.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".