PRAVILNIK
O USLOVIMA FINANSIRANJA PROJEKATA ILI IZGRADNJE INFRASTRUKTURE NAMENJENE REALIZACIJI INOVACIONIH I RAZVOJNIH PROJEKATA

("Sl. glasnik RS", br. 16/2011)

Sadržina Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi finansiranja projekata ili finansiranja izgradnje infrastrukture namenjene realizaciji inovacionih i razvojnih projekata.

Finansiranje

Član 2

Projekti ili izgradnja infrastrukture namenjene realizaciji inovacionih i razvojnih projekata finansiraju se sredstvima budžeta Republike Srbije ako:

1) se sredstva odobravaju po osnovu zahteva podnetog na javni poziv;

2) je korisnik sredstava pravno ili fizičko lice upisano u Registar inovacione delatnosti;

3) se sredstva koriste kao bespovratna;

4) sredstva nisu veća od 50% neophodnih sredstava za realizaciju projekta ili izgradnju infrastrukture namenjene realizaciji inovacionih i razvojnih projekata.

Uslovi iz stava 1. ovog člana primenjuju se i na finansiranje projekata ili izgradnje infrastrukture namenjene realizaciji inovacionih i razvojnih projekata koje fondovi sa većinskim državnim vlasništvom vrše iz dela prihoda ostvarenog iz sredstava budžeta Republike Srbije.

Finansiranje inovacionih i razvojnih projekata

Član 3

Inovacioni i razvojni projekat (u daljem tekstu: Projekat) finansira se najviše do iznosa utvrđenog za tekuću budžetsku godinu i utvrđuje se najmanji procenat novčanih sredstava kojima realizatori učestvuju u ukupnim troškovima neophodnim za realizaciju Projekta, polazeći od izveštaja o stanju inovacione delatnosti u Republici Srbiji za prethodnu godinu, u skladu sa prioritetima programa inovacione delatnosti koje je usvojila Vlada, a imajući u vidu i sredstva koja su fondovi sa većinskim državnim vlasništvom namenili za finansiranje projekata inovacione delatnosti, u skladu sa Zakonom.

Ocena prijave

Član 4

Ocena prijave predloga Projekta sastoji se iz tehnološke i ekonomske ocene, koje obuhvataju:

1) stepen originalnih rešenja kojima se postiže specifičnost i jedinstvenost rezultata Projekta;

2) aktuelnost predložene inovativne tehnologije, usluge ili proizvoda u odnosu na postojeću ponudu, odnosno tražnju na tržištu;

3) direktan uticaj, odnosno stepen uticaja očekivanih rezultata Projekta na stvaranje inovacije kao uspešne tržišne primene invencije, odnosno primene novog ili značajno poboljšanog proizvoda, procesa ili usluge (uključuje značajna poboljšanja tehničkih karakteristika, komponenti i materijala, ugrađenog softvera, korisničke orijentisanosti ili drugih funkcionalnih karakteristika) ili marketinški metodi ili novi organizacioni metodi u poslovanju, organizaciji rada ili odnosima pravnog lica sa okruženjem, koja može biti:

(1) inovacija proizvoda, kao primena novog ili značajno poboljšanog proizvoda, koji je nov za odnosno pravno lice (ne mora biti nov za tržište), a nije promena estetske prirode ili isključivo prodaja inoviranih proizvoda koje je proizvelo i razvilo drugo pravno lice,

(2) inovacija procesa, kao primena novog ili značajno poboljšanog načina proizvodnje ili isporuke (uključujući značajne promene u tehnici, opremi ili softveru, ali ne isključivo organizacione i menadžerske promene) koja je nova ili unapređena za pravno lice, bez obzira ko je razvio,

(3) inovacija organizacije, kao primena novih ili znatnih promena u strukturi ili metodima menadžmenta, s namerom da se u odnosnom pravnom licu poboljša korišćenje znanja, kvaliteta proizvoda ili usluga, ili poveća efikasnost poslovnih tokova,

(4) marketinška inovacija, kao primena novog marketinškog metoda, uključujući značajne promene u dizajnu proizvoda, pakovanju, plasmanu i promociji proizvoda i naplaćivanju proizvoda;

4) rizik uspešne realizacije Projekta (raspoloživi kadrovski i ostali resursi, faktori rizika, kompetentnost rukovodioca projekta i kompetentnost projektnog tima);

5) mogućnost povratka investicija i brzinu kojom se razvijaju novi proizvodi ili tehnološka rešenja i nude na tržištu ili kojom ih neposredno primenjuje realizator - korisnik rezultata Projekta nakon ulaganja u izgradnju infrastrukturnih kapaciteta;

6) cenu Projekta, vrednovanu kroz procenu realnosti ukupnih planiranih troškova, učešće materijalnih (oprema, repromaterijal) i novčanih troškova u formiranju ukupne cene Projekta sa aspekta planiranih aktivnosti i brojčanost i kvalifikacionu strukturu ljudskih resursa angažovanih na projektnim aktivnostima;

7) mogućnost doprinosa uvećanju izvoza, odnosno smanjenju uvoza.

Prijavu predloga Projekta iz stava 1. ovog člana ocenjuje ministarstvo nadležno za nauku i tehnološki razvoj (u daljem tekstu: Ministarstvo). Kvalitativne ocene i odgovarajući kvantitativni ekvivalent utvrđuju se i primenjuju na odnosni javni poziv, a rezultati ocenjivanja su javni.

Ocena Projekta

Član 5

Ako je ukupna kvantitativno iskazana ocena predloga Projekta manja od vrednosti utvrđene za javni poziv (s obzirom na ukupan broj predloga projekata koji su ušli u proceduru ocenjivanja i u odnosu na budžetska sredstva obezbeđena za finansiranje po javnom pozivu), podnosilac prijave obaveštava se da nisu ispunjeni uslovi za traženo finansiranje Projekta sredstvima budžeta Republike Srbije.

Predlog Projekta čija je ukupna kvantitativno iskazana ocena iz stava 1. ovog člana veća od vrednosti utvrđene za odnosni javni poziv, uvršćuje se na rang listu projekata kojima se značajno doprinosi realizaciji odnosnog programa inovacione delatnosti.

Odobravanje finansiranja Projekta

Član 6

Odluka kojom se odobrava finansiranje Projekta sa rang liste iz člana 5. stav 2. ovog pravilnika, sadrži obrazloženje sa: opisom sadržine Projekta, projektovanim ciljevima i očekivanim faznim rezultatima pojedinih etapa realizacije Projekta; navodom o periodu ukupno neophodnom za okončanje realizacije Projekta; vremenom očekivanog plasmana i prihodovanja; elementima tehnoekonomske analize očekivanih ukupnih rezultata Projekta.

Ugovor o finansiranju

Član 7

Sa izabranim realizatorima Projekta zaključuje se ugovor o pravima i obavezama u realizaciji Projekta za odobreni period.

Inovacioni projekat finansira se, po pravilu, u periodu do jedne godine, a razvojni u periodu do dve godine.

Izuzetno, može se odobriti nastavak finansiranja Projekta po proteku perioda iz stava 2. ovog člana:

1) ako su obezbeđena odgovarajuća sredstva u budžetu Republike Srbije;

2) ako priroda projektnih aktivnosti nalaže duži period za realizaciju;

3) ako rezultati prethodne godine realizacije potvrđuju opravdanost nastavka finansiranja.

Uslovi finansiranja

Član 8

Finansiranje Projekta odobrava se:

1) ako se realizacijom Projekta neposredno doprinosi ostvarenju ciljeva programa inovacione delatnosti koji je usvojila Vlada za budžetsku godinu u kojoj se Projekat finansira;

2) ako se rukovodioci realizatora i rukovodilac Projekta obavezuju da će blagovremeno obezbediti ažurnu finansijsku dokumentaciju o namenskom trošenju svih sredstava kojima se Projekat finansira; ako aktivnosti realizacije neposredno koordinira rukovodilac Projekta, po čijem se pismenom nalogu, odnosno saglasnosti raspoređuje ukupan iznos sredstava obezbeđenih za realizaciju Projekta; ako rukovodilac Projekta svojim potpisom potvrđuje tačnost informacija u izveštajima o realizaciji Projekta, redovno i potpuno izveštava Ministarstvo o aktivnostima koje se preduzimaju u cilju realizacije Projekta, o okolnostima koje utiču na njegovo uspešno okončanje, kao i da predlaže mere za unapređenje rada na Projektu. Rukovodilac Projekta može rukovoditi samo jednim Projektom, a istovremeno kao fizičko lice može biti neposredno angažovan na još jednom Projektu koji se finansira iz sredstava budžeta Republike Srbije.

Ukoliko je prijavljeni učesnik u Projektnom timu i fizičko lice koje je istraživač angažovan na naučnoistraživačkim projektima finansiranim iz sredstava budžeta sa pozicije Ministarstva, mogućnost i obim njegovog angažovanja utvrđuje se primenom propisa o naučnoistraživačkoj delatnosti;

3) ako su korisnici budžetskih sredstava za razvoj inovacione delatnosti samo subjekti koji su upisani u Registar inovacione delatnosti koji vodi Ministarstvo;

4) ako ukupna budžetska sredstva kojima se Projekat finansira, nisu veća od 50% neophodnih sredstava za njegovu realizaciju, a utvrđuju se kao zbir naknade za:

(1) deo troškova potrebnog rada na Projektu - utvrđen na osnovu broja "inovator meseca" obračunatog po broju sati, broju i kvalifikacionoj strukturi lica zaposlenih kod realizatora i lica koja su po drugom osnovu radno angažovana na realizaciji Projekta. Tim delom iznosa koji je utvrđen za ceo period za koji je finansiranje odobreno, raspolaže se na osnovu pismenog naloga rukovodioca Projekta. Preusmeravanje tog dela sredstava finansiranja Projekta nije dozvoljeno, a isplata eventualnih iznosa bonusa i stimulacija radno angažovanih lica vrši se isključivo iz sredstava realizatora Projekta, i ti iznosi ne ulaze u cenu Projekta utvrđenu ugovorom sa Ministarstvom,

(2) deo potrebnih direktnih materijalnih troškova Projekta koji se utvrđuje za: nabavku materijala, komponenata, opreme, alata i softvera neophodnih za realizaciju projektnih aktivnosti; izradu prototipa proizvoda u meri u kojoj se utvrdi ugovorom s Ministarstvom; nabavku ili izradu opreme neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti, pri čemu se posebno iskazuje deo nabavne cene koji se finansira sredstvima Ministarstva; nabavku potrošnog materijala i sitnije opreme; izgradnju infrastrukturnih kapaciteta za realizaciju Projekta; troškove službenih putovanja učesnika projektnog tima radi realizacije projektnih zadataka u zemlji ili inostranstvu; troškove prijave patenta ako je on rezultat predloženog Projekta. Tim delom iznosa, fiksno utvrđenim za ceo period za koji je finansiranje odobreno, raspolaže se na osnovu pismenog naloga rukovodioca Projekta;

5) ako su realizatori obezbedili 50% iznosa neophodnog za realizaciju Projekta;

6) ako nabavke radova i usluga realizatori vrše u skladu sa važećim zakonskim propisima.

Finansiranje projekta posebno evidentiranog tehnološkog privrednog društva

Član 9

Projekat posebno evidentiranog tehnološkog privrednog društva finansira se pod opštim uslovima iz člana 2. ovog pravilnika.

Posebnim programom utvrđuje se način realizacije i posebni uslovi finansiranja projekta posebno evidentiranog tehnološkog privrednog društava, pri čemu se uzima u obzir izveštaj o stanju inovacione delatnosti u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prioriteti koji formulišu programi inovacione delatnosti koje je usvojila Vlada i sredstava koja su fondovi sa većinskim državnim vlasništvom namenili za finansiranje projekata inovacione delatnosti tehnoloških privrednih društava.

Finansiranje projekta registrovanog fizičkog lica

Član 10

Projekat kojim fizičko lice predlaže način realizacije inovacionih aktivnosti i delatnosti finansira se pod opštim uslovima iz člana 3. ovog pravilnika.

Ministarstvo javnim pozivom utvrđuje uslove finansiranja projekta kojim registrovano fizičko lice predlaže projektnu aktivnost, uzimajući u obzir izveštaj o stanju inovacione delatnosti u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prioritete koje formulišu programi inovacione delatnosti koje je usvojila Vlada i sredstva koja su fondovi sa većinskim državnim vlasništvom namenili za finansiranje projekata inovacione delatnosti fizičkih lica.

Projektna aktivnost iz stava 1. ovog člana treba da ispunjava sledeće uslove:

1) da je u neposrednoj vezi s patentom, industrijskim dizajnom ili topografijom integrisanih kola povodom kojih je izvršen upis u Registar inovacione delatnosti u svojstvu registrovanog inovatora ili je usmerena na pribavljanje nove isprave o patentu, industrijskom dizajnu ili topografiji integrisanih kola;

2) da je za realizaciju iz drugih izvora obezbeđeno najmanje 50% neophodnih sredstava.

Stupanje na snagu

Član 11

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".