PRAVILNIKO USLOVIMA I KRITERIJUMIMA ZA DODELU POMOĆI("Sl. list grada Pančeva", br. 4/2011) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi i kriterijumi za izbor korisnika na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad) za dodelu pomoći u građevinskom materijalu za rešavanje stambenog pitanja (u daljem tekstu: Pomoć), prava i obaveze korisnika i postupak rada Komisije.
Pravo na pomoć mogu da ostvare porodice interno raseljenih lica smeštene u neadekvatnom privatnom smeštaju ili kolektivnom centru u Gradu. Potrebno je da podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ispunjavaju sledeće uslove:
1. da su registrovani kao interno raseljena lica (da poseduju legitimaciju raseljenog lica i karton prijave boravišta u gradu Pančevu,
2. da su smešteni u neadekvatnom privatnom smeštaju ili u kolektivnom centru,
3. da imaju državljanstvo Republike Srbije,
4. da ne poseduju nepokretnost u Srbiji van KiM ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje,
5. da nisu uključeni u neki drugi projekat za trajno rešavanje stambenih potreba,
6. da nisu povratnici iz migracije u treće zemlje,
7. da lice nije obnovilo ili otuđilo nepokretnost na teritoriji KiM, a kojom je moglo da reši svoje stambene potrebe,
8. da poseduju neuslovan stambeni objekat ili plac sa započetom gradnjom, a nemaju finansijske mogućnosti za njegovu adaptaciju ili završetak do useljenja; da veličina stambenog objekta ne prevazilazi osnovne potrebe porodičnog domaćinstva i da je stepen izgrađenosti objekta takav da se može završiti sa datom donacijom,
9. da poseduju neophodnu dokumentaciju (dozvole) ili je u toku proces legalizacije.
Pomoć se odobrava kao jednokratna i bespovratna u građevinskom materijalu neophodnom za obezbeđivanje osnovnih uslova stanovanja, a najviše do 375000 dinara sa PDV-om po porodici.
Pravo namenskog raspolaganja sredstvima za pomoć u građevinskom materijalu ima Grad.
Namena sredstava iz stava 1. ovog člana Pravilnika je obezbeđenje osnovnih uslova stanovanja u započetom objektu za stanovanje (sa izlivenim temeljom), ili adaptacijom postojećeg stambenog objekta.
Pravo na pomoć u građevinskom materijalu imaju svi podnosioci zahteva, pod jednakim uslovima, a prema uslovima i kriterijumima i redu prvenstva utvrđenim ovim Pravilnikom.
Postupak za dodelu pomoći sprovodi Komisija, na osnovu podnetog zahteva i dokumentacije. Proveru zahteva i dokumentacije na terenu vrši Komisija. Komesarijat će pružiti svu potrebnu stručnu pomoć.
Ukoliko se pojave novi i važni elementi vezani za prethodno obrađen zahtev, Komisija zadržava pravo na ponovno razmatranje istog.
Uz zahtev za dodelu građevinskog materijala, koji se podnosi Javnom preduzeću "Gradska stambena agencija" Pančevo, (u daljem tekstu: JP "GSA"), podnosilac je dužan da dostavi sledeće dokaze:
- legitimaciju interno raseljenog lica i karton prijave prebivališta u Gradu za sve članove porodičnog domaćinstva;
- uverenje o upisu u knjige državljana R. Srbije;
- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost u Srbiji van KiM ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje;
- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi projekat za trajno rešavanje stambenih potreba;
- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu povratnici iz migracije u treće zemlje;
- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu ušli u posed svoje obnovljene ili neoštećene imovine, istu nisu otuđili ili zamenili u mestu prebivališta, a kojom su mogli da reše svoje stambeno pitanje;
- izvod iz zemljišnih knjiga, ugovor overen kod suda ili drugi akt kojim se dokazuje pravo svojine;
- potvrda nadležnog organa o podnetom zahtevu za legalizaciju bespravno izgrađenog ili započetog objekta, kao i uverenje nadležnog organa da je plac na kome je izgrađen ili započet objekat građen na području koje je namenjeno individualnoj stambenoj gradnji;
- potvrda poslodavca o radnom odnosu i visini zarade, potvrda Nacionalne službe za zapošljavanje, odsečak od penzije ili drugi odgovarajući dokument o visini primanja podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva;
- izveštaj lekara i/ili rešenje za dokazivanje trudnoće, zdravstvenog stanja i invalidnosti podnosioca zahteva ili članova njegovog porodičnog domaćinstva;
- za dokazivanje srodstva, prilaže se izvod iz matične knjige rođenih, ili izvod iz matične knjige venčanih, odnosno drugi važeći dokument kojim se dokazuje srodstvo;
- za ženu nosioca porodičnog domaćinstva i samohranog roditelja, prilaže se potvrda o smrti bračnog druga; rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo; izvod iz matične knjige rođenih dece bez utvrđenog očinstva i rešenje o razvodu braka; u slučaju porodičnog domaćinstva samohranog roditelja isti daje izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da se neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;
- žrtve porodičnog nasilja prilažu presudu nadležnog suda ili izveštaj centra za socijalni rad.
Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji. Podnosioci prijave koji uđu u uži izbor u obavezi su da originalna dokumenta podnesu Komisiji na uvid.
Zahteve koji su neblagovremeni, nepotpuni i podneti od strane neovlašćenog lica Komisija neće razmatrati.
Komisija se sastoji od pet članova i pet zamenika članova. Komisiju rešenjem imenuje gradonačelnik Grada.
Mandat Komisije traje do završetka projekta, tj. ugradnje građevinskog materijala u skladu sa ugovorom koji Grad sklapa sa krajnjim korisnikom.
Predsednika Komisije imenuje gradonačelnik Grada Pančeva, pri obrazovanju Komisije. Komisija radi u sednicama i odlučuje konsenzusom.
Predsednik Komisije saziva sednicu i rukovodi radom Komisije.
Zapisnik o radu Komisije vodi zapisničar i svaki član Komisije dobija po primerak. Zapisnike i ostalu dokumentaciju o radu Komisije, kao dokumenta trajne vrednosti, čuva JP "GSA".
Komisija obavlja sledeće poslove:
1. Usvaja pravilnik i objavljuje oglas
2. Razmatra podnete zahteve
3. Donosi odluke o dodeljivanju pomoći u skladu sa Pravilnikom
4. Priprema primerke zapisnika i liste reda prvenstva potrebne za pravdanje sredstava Komesarijatu.
5. Imenuje članove Komisije i njihove saradnike koji će vršiti kontrolu namenskog i racionalnog korišćenja dodeljenog građevinskog materijala. Komisija će o istom izveštavati Komesarijat u skladu sa Ugovorom.
Komisija donosi odluke o dodeljivanju Pomoći, na osnovu reda prvenstva, sačinjenog prema sledećim kriterijumima:
1. svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 1 bodom;
2. žena nosilac domaćinstva (2 boda po osnovu žene kao nosioca porodičnog domaćinstva);
3. žrtve seksualnog/porodičnog nasilja (2 boda po osnovu žrtve seksualnog nasilja);
4. porodice sa više generacija sa jednim ili više članova preko 60 godina (1 bod za svakog člana domaćinstva preko 60 godina starosti);
5. samohrani roditelji sa detetom/decom ispod 18 godina i/ili studentom do 26 godina (3 boda za samohranog roditelja + po 1 bod za svako maloletno dete i /ili studenta do 26 godina starosti);
6. porodice sa dvoje ili više dece ispod 18 godina starosti (1 bod za svako dete ispod 18 godina starosti);
7. porodice sa trudnicama ili sa detetom/ decom do 5 godina (2 boda za trudnicu + po 2 boda za svako dete do 5 godina starosti);
8. porodice bez redovnih mesečnih prihoda, ili sa nedovoljnim mesečnim prihodima do 50% prosečne neto plate na na nivou Grada, po članu domaćinstva (2 boda po osnovu socijalne ugroženosti cele porodice); - do 25 % prosečne neto plate na nivou Grada, po članu domaćinstva (4 boda po osnovu socijalne ugroženosti cele porodice);
9. bolesni članovi domaćinstva/članovi domaćinstva sa posebnim potrebama (a + 2 boda za bolesnog člana + 4 boda za lice sa posebnim potrebama);
10. uslovi stanovanja i građevinsko stanje objekta (3 boda za uslove stanovanja i za građevinsko stanje objekta);
11. smeštaj u Izbegličkom centru (2 boda za smeštaj porodice u Izbegličkom centru na teritoriji Grada);
12. zahtevi za minimalnim sredstvima kojima se mogu trajno rešiti uslovi stanovanja (u slučaju da raspodelom sredstava izabranim korisnicima ostanu neraspoređena sredstva, koja su nedovoljna sledećem korisniku ispod crte, a rešavaju zahteve korisnika koji po broju bodova nisu ušli u prioritete, Komisija može dodeliti dodatna 2 boda po porodici za iskazana minimalna sredstva).
Porodicom, odnosno porodičnim domaćinstvom u smislu ovog Pravilnika, smatraju se svi članovi porodice između kojih postoji srodstvo do trećeg stepena, između kojih postoji zakonska obaveza izdržavanja i koji žive u zajedničkom domaćinstvu.
Samohrani roditelj, u smislu ovog Pravilnika, jeste roditelj koji sa detetom/decom rođenom u braku ili van braka živi u nepotpunoj porodici, odnosno ako je drugi roditelj umro, proglašen za umrlog, nepoznat ili ako mu je nepoznato prebivalište, odnosno boravište duže od šest meseci i očigledno je napustio porodicu.
Komisija usvaja predlog liste korisnika koja se objavljuje na oglasnoj tabli JP "GSA" i Povereništva za izbeglice.
Na predlog liste korisnika podnosilac zahteva može uložiti prigovor Komisiji preko pisarnice JP "GSA", u roku od 8 dana od dana objavljivanja predloga liste.
Posle provere navoda iz prigovora i utvrđivanja činjeničnog stanja, Gradsko veće donosi odluku o konačnoj listi koja se objavljuje na oglasnoj tabli JP"GSA" i Povereništva za izbeglice.
Na osnovu odluke Komisije ili Gradskog veća grada Pančeva u drugostepenom postupku i konačne liste, direktor JP "GSA" u ime Grada, a na osnovu Zaključka gradonačelnika grada Pančeva br. II-06-020-1/2011-77 od 17. 02. 2011. god. i korisnik pomoći zaključuju ugovor u pisanoj formi, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze potpisnika ugovora, kao i rok u kome je korisnik dužan da ugradi dobijeni građevinski materijal.
Vlasnik dodeljenog građevinskog materijala, do ugradnje u stambeni objekat je Grad.
Pravo i obavezu kontrole namenskog i racionalnog korišćenja dodeljenog građevinskog materijala ima Grad.
Po izvršenoj ugradnji u stambeni objekat, vlasnik građevinskog materijala je korisnik.
Ovaj Pravilnik je sačinjen u 6 primeraka.
Komisija vrši izmene, dopune i tumačenja ovog Pravilnika.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".