PRAVILNIK

O USLOVIMA I KRITERIJUMIMA ZA DODELU POMOĆI

("Sl. list grada Pančeva", br. 4/2011)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi i kriterijumi za izbor korisnika na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad) za dodelu pomoći u građevinskom materijalu za rešavanje stambenog pitanja (u daljem tekstu: Pomoć), prava i obaveze korisnika i postupak rada Komisije.

Član 2

Pravo na pomoć mogu da ostvare porodice interno raseljenih lica smeštene u neadekvatnom privatnom smeštaju ili kolektivnom centru u Gradu. Potrebno je da podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ispunjavaju sledeće uslove:

1. da su registrovani kao interno raseljena lica (da poseduju legitimaciju raseljenog lica i karton prijave boravišta u gradu Pančevu,

2. da su smešteni u neadekvatnom privatnom smeštaju ili u kolektivnom centru,

3. da imaju državljanstvo Republike Srbije,

4. da ne poseduju nepokretnost u Srbiji van KiM ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje,

5. da nisu uključeni u neki drugi projekat za trajno rešavanje stambenih potreba,

6. da nisu povratnici iz migracije u treće zemlje,

7. da lice nije obnovilo ili otuđilo nepokretnost na teritoriji KiM, a kojom je moglo da reši svoje stambene potrebe,

8. da poseduju neuslovan stambeni objekat ili plac sa započetom gradnjom, a nemaju finansijske mogućnosti za njegovu adaptaciju ili završetak do useljenja; da veličina stambenog objekta ne prevazilazi osnovne potrebe porodičnog domaćinstva i da je stepen izgrađenosti objekta takav da se može završiti sa datom donacijom,

9. da poseduju neophodnu dokumentaciju (dozvole) ili je u toku proces legalizacije.

Član 3

Pomoć se odobrava kao jednokratna i bespovratna u građevinskom materijalu neophodnom za obezbeđivanje osnovnih uslova stanovanja, a najviše do 375000 dinara sa PDV-om po porodici.

Pravo namenskog raspolaganja sredstvima za pomoć u građevinskom materijalu ima Grad.

Namena sredstava iz stava 1. ovog člana Pravilnika je obezbeđenje osnovnih uslova stanovanja u započetom objektu za stanovanje (sa izlivenim temeljom), ili adaptacijom postojećeg stambenog objekta.

Član 4

Pravo na pomoć u građevinskom materijalu imaju svi podnosioci zahteva, pod jednakim uslovima, a prema uslovima i kriterijumima i redu prvenstva utvrđenim ovim Pravilnikom.

Član 5

Postupak za dodelu pomoći sprovodi Komisija, na osnovu podnetog zahteva i dokumentacije. Proveru zahteva i dokumentacije na terenu vrši Komisija. Komesarijat će pružiti svu potrebnu stručnu pomoć.

Ukoliko se pojave novi i važni elementi vezani za prethodno obrađen zahtev, Komisija zadržava pravo na ponovno razmatranje istog.

Član 6

Uz zahtev za dodelu građevinskog materijala, koji se podnosi Javnom preduzeću "Gradska stambena agencija" Pančevo, (u daljem tekstu: JP "GSA"), podnosilac je dužan da dostavi sledeće dokaze:

- legitimaciju interno raseljenog lica i karton prijave prebivališta u Gradu za sve članove porodičnog domaćinstva;

- uverenje o upisu u knjige državljana R. Srbije;

- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost u Srbiji van KiM ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje;

- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi projekat za trajno rešavanje stambenih potreba;

- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu povratnici iz migracije u treće zemlje;

- izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu ušli u posed svoje obnovljene ili neoštećene imovine, istu nisu otuđili ili zamenili u mestu prebivališta, a kojom su mogli da reše svoje stambeno pitanje;

- izvod iz zemljišnih knjiga, ugovor overen kod suda ili drugi akt kojim se dokazuje pravo svojine;

- potvrda nadležnog organa o podnetom zahtevu za legalizaciju bespravno izgrađenog ili započetog objekta, kao i uverenje nadležnog organa da je plac na kome je izgrađen ili započet objekat građen na području koje je namenjeno individualnoj stambenoj gradnji;

- potvrda poslodavca o radnom odnosu i visini zarade, potvrda Nacionalne službe za zapošljavanje, odsečak od penzije ili drugi odgovarajući dokument o visini primanja podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva;

- izveštaj lekara i/ili rešenje za dokazivanje trudnoće, zdravstvenog stanja i invalidnosti podnosioca zahteva ili članova njegovog porodičnog domaćinstva;

- za dokazivanje srodstva, prilaže se izvod iz matične knjige rođenih, ili izvod iz matične knjige venčanih, odnosno drugi važeći dokument kojim se dokazuje srodstvo;

- za ženu nosioca porodičnog domaćinstva i samohranog roditelja, prilaže se potvrda o smrti bračnog druga; rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo; izvod iz matične knjige rođenih dece bez utvrđenog očinstva i rešenje o razvodu braka; u slučaju porodičnog domaćinstva samohranog roditelja isti daje izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da se neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;

- žrtve porodičnog nasilja prilažu presudu nadležnog suda ili izveštaj centra za socijalni rad.

Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji. Podnosioci prijave koji uđu u uži izbor u obavezi su da originalna dokumenta podnesu Komisiji na uvid.

Zahteve koji su neblagovremeni, nepotpuni i podneti od strane neovlašćenog lica Komisija neće razmatrati.

Član 7

Komisija se sastoji od pet članova i pet zamenika članova. Komisiju rešenjem imenuje gradonačelnik Grada.

Mandat Komisije traje do završetka projekta, tj. ugradnje građevinskog materijala u skladu sa ugovorom koji Grad sklapa sa krajnjim korisnikom.

Član 8

Predsednika Komisije imenuje gradonačelnik Grada Pančeva, pri obrazovanju Komisije. Komisija radi u sednicama i odlučuje konsenzusom.

Predsednik Komisije saziva sednicu i rukovodi radom Komisije.

Zapisnik o radu Komisije vodi zapisničar i svaki član Komisije dobija po primerak. Zapisnike i ostalu dokumentaciju o radu Komisije, kao dokumenta trajne vrednosti, čuva JP "GSA".

Član 9

Komisija obavlja sledeće poslove:

1. Usvaja pravilnik i objavljuje oglas

2. Razmatra podnete zahteve

3. Donosi odluke o dodeljivanju pomoći u skladu sa Pravilnikom

4. Priprema primerke zapisnika i liste reda prvenstva potrebne za pravdanje sredstava Komesarijatu.

5. Imenuje članove Komisije i njihove saradnike koji će vršiti kontrolu namenskog i racionalnog korišćenja dodeljenog građevinskog materijala. Komisija će o istom izveštavati Komesarijat u skladu sa Ugovorom.

Član 10

Komisija donosi odluke o dodeljivanju Pomoći, na osnovu reda prvenstva, sačinjenog prema sledećim kriterijumima:

1. svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 1 bodom;

2. žena nosilac domaćinstva (2 boda po osnovu žene kao nosioca porodičnog domaćinstva);

3. žrtve seksualnog/porodičnog nasilja (2 boda po osnovu žrtve seksualnog nasilja);

4. porodice sa više generacija sa jednim ili više članova preko 60 godina (1 bod za svakog člana domaćinstva preko 60 godina starosti);

5. samohrani roditelji sa detetom/decom ispod 18 godina i/ili studentom do 26 godina (3 boda za samohranog roditelja + po 1 bod za svako maloletno dete i /ili studenta do 26 godina starosti);

6. porodice sa dvoje ili više dece ispod 18 godina starosti (1 bod za svako dete ispod 18 godina starosti);

7. porodice sa trudnicama ili sa detetom/ decom do 5 godina (2 boda za trudnicu + po 2 boda za svako dete do 5 godina starosti);

8. porodice bez redovnih mesečnih prihoda, ili sa nedovoljnim mesečnim prihodima do 50% prosečne neto plate na na nivou Grada, po članu domaćinstva (2 boda po osnovu socijalne ugroženosti cele porodice); - do 25 % prosečne neto plate na nivou Grada, po članu domaćinstva (4 boda po osnovu socijalne ugroženosti cele porodice);

9. bolesni članovi domaćinstva/članovi domaćinstva sa posebnim potrebama (a + 2 boda za bolesnog člana + 4 boda za lice sa posebnim potrebama);

10. uslovi stanovanja i građevinsko stanje objekta (3 boda za uslove stanovanja i za građevinsko stanje objekta);

11. smeštaj u Izbegličkom centru (2 boda za smeštaj porodice u Izbegličkom centru na teritoriji Grada);

12. zahtevi za minimalnim sredstvima kojima se mogu trajno rešiti uslovi stanovanja (u slučaju da raspodelom sredstava izabranim korisnicima ostanu neraspoređena sredstva, koja su nedovoljna sledećem korisniku ispod crte, a rešavaju zahteve korisnika koji po broju bodova nisu ušli u prioritete, Komisija može dodeliti dodatna 2 boda po porodici za iskazana minimalna sredstva).

Porodicom, odnosno porodičnim domaćinstvom u smislu ovog Pravilnika, smatraju se svi članovi porodice između kojih postoji srodstvo do trećeg stepena, između kojih postoji zakonska obaveza izdržavanja i koji žive u zajedničkom domaćinstvu.

Samohrani roditelj, u smislu ovog Pravilnika, jeste roditelj koji sa detetom/decom rođenom u braku ili van braka živi u nepotpunoj porodici, odnosno ako je drugi roditelj umro, proglašen za umrlog, nepoznat ili ako mu je nepoznato prebivalište, odnosno boravište duže od šest meseci i očigledno je napustio porodicu.

Član 11

Komisija usvaja predlog liste korisnika koja se objavljuje na oglasnoj tabli JP "GSA" i Povereništva za izbeglice.

Na predlog liste korisnika podnosilac zahteva može uložiti prigovor Komisiji preko pisarnice JP "GSA", u roku od 8 dana od dana objavljivanja predloga liste.

Posle provere navoda iz prigovora i utvrđivanja činjeničnog stanja, Gradsko veće donosi odluku o konačnoj listi koja se objavljuje na oglasnoj tabli JP"GSA" i Povereništva za izbeglice.

Član 12

Na osnovu odluke Komisije ili Gradskog veća grada Pančeva u drugostepenom postupku i konačne liste, direktor JP "GSA" u ime Grada, a na osnovu Zaključka gradonačelnika grada Pančeva br. II-06-020-1/2011-77 od 17. 02. 2011. god. i korisnik pomoći zaključuju ugovor u pisanoj formi, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze potpisnika ugovora, kao i rok u kome je korisnik dužan da ugradi dobijeni građevinski materijal.

Vlasnik dodeljenog građevinskog materijala, do ugradnje u stambeni objekat je Grad.

Pravo i obavezu kontrole namenskog i racionalnog korišćenja dodeljenog građevinskog materijala ima Grad.

Po izvršenoj ugradnji u stambeni objekat, vlasnik građevinskog materijala je korisnik.

Član 13

Ovaj Pravilnik je sačinjen u 6 primeraka.

Komisija vrši izmene, dopune i tumačenja ovog Pravilnika.

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".