PRAVILNIK

O NAČINU I POSTUPKU OSTVARIVANJA PRAVA NA DODELU SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA NOVOG SADA ZA REALIZACIJU PROJEKATA IZ OBLASTI POLITIKE ZA MLADE

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se način i postupak ostvarivanja prava na dodelu sredstava putem dotacija (u daljem tekstu: dotacije) iz budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada) za realizaciju projekata iz oblasti politike za mlade od značaja za Grad Novi Sad (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Projekti iz oblasti politike za mlade od značaja za Grad su:

1. Projekti kojima se omogućava donošenje, realizacija, monitoring i evaluacija strategija i akcionih planova politike za mlade, kao i razvoj politike za mlade, a naročito:

- projekti kojima se obezbeđuje učešće mladih u izradi i donošenju lokalnog akcionog plana politike za mlade Grada,

- projekti kojima se ostvaruju ciljevi definisani lokalnim akcionim planom politike za mlade Grada,

- projekti kojima se vrši monitoring i evaluacija projekata kojima su dodeljena sredstva iz budžeta Grada, a kojima se ostvaruju ciljevi definisani lokalnim akcionim planom politike za mlade Grada,

- projekti čijom realizacijom se doprinosi promociji procesa izrade, donošenja i realizacije lokalnog akcionog plana politike za mlade Grada, kao i promociji samog lokalnog akcionog plana politike za mlade Grada,

- projekti kojima se doprinosi ostvarivanju opštih i specifičnih ciljeva strategija za mlade viših nivoa vlasti, i

- drugi projekti kojima se razvija i unapređuje politika za mlade.

2. Projekti kojima se stvaraju uslovi, omogućava i unapređuje omladinsko organizovanje i aktivno učešće mladih u društvu, a naročito:

- projekti kojima se doprinosi izgradnji kapaciteta udruženja mladih na teritoriji Grada,

- projekti kojima se podstiče povezivanje i saradnja udruženja mladih međusobno, kao i povezivanje i saradnja udruženja mladih, učeničkih i studentskih parlamenata, institucija, ustanova i organizacija koje u okviru svoje nadležnosti imaju programe za mlade,

- projekti kojima se predstavljaju programi, inicijative i postignuća mladih Grada,

- projekti kojima se obezbeđuje pravovremeno i adekvatno informisanje mladih o programima i inicijativama udruženja mladih, učeničkih i studentskih parlamenata, institucija, ustanova, organizacija i drugih pravnih lica koji su namenjeni mladima i omogućavaju njihovo aktivno učešće.

3. Projekti čijom realizacijom se obeležavaju datumi i jubileji od značaja za mlade i promoviše podrška i briga o mladima Grada (u daljem testu: projekti manifestacija i akcija od značaja za mlade Grada).

II NAČIN I POSTUPAK OSTVARIVANJA PRAVA NA DODELU DOTACIJA IZ BUDŽETA GRADA NOVOG SADA ZA REALIZACIJU PROJEKATA IZ OBLASTI POLITIKE ZA MLADE

Član 3

Pravo na dodelu dotacija iz budžeta Grada za realizaciju projekata iz člana 2. ovog pravilnika, mogu da ostvare organizacije i udruženja koja svoju aktivnost realizuju na teritoriji Grada i upisana su u registar kod nadležnog organa.

Član 4

Za finansiranje projekata iz člana 2. tačka 1. alineje druga i treća ovog pravilnika opredeljuje se u svakoj godini 4/5 (slovima: četiripetine) od ukupnih sredstava planiranih u budžetu Grada na poziciji: "Projekti iz oblasti politike za mlade" - razdeo: Gradska uprava za sport i omladinu.

1. Projekti kojima se omogućava donošenje, realizacija, monitoring i evaluacija strategija i akcionih planova politike za mlade, kao i razvoj politike za mlade

Član 5

Finansiranje projekata iz člana 2. tačka 1. ovog pravilnika vrši se putem javnog konkursa (u daljem tekstu: Konkurs) koji raspisuje Gradska uprava za sport i omladinu - Kancelarija za mlade (u daljem tekstu: Kancelarija za mlade), uz saglasnost Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Konkurs za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 1. alineje druga i treća ovog pravilnika raspisuje se najmanje jednom godišnje.

Član 6

Konkurs za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 1. alineje prva, treća, četvrta, peta i šesta ovog pravilnika sprovodi komisija koju obrazuje i imenuje Gradonačelnik (u daljem tekstu: Komisija).

Rešenjem o obrazovanju i imenovanju Komisije utvrđuju se zadaci Komisije, sastav i broj članova i članica Komisije, vrste projekata za koje se sprovodi Konkurs, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Konkurs za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 1. alineja druga ovog pravilnika sprovodi Komisija za realizaciju lokalnog akcionog plana politike za mlade Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Komisija za realizaciju LAP-a), koju obrazuje i imenuje Gradonačelnik, na predlog Kancelarije za mlade.

Rešenjem o obrazovanju i imenovanju Komisije za realizaciju LAP-a bliže se utvrđuju zadaci Komisije za realizaciju LAP-a, sastav i broj članova i članica Komisije za realizaciju LAP-a, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije za realizaciju LAP-a.

Član 7

Komisija za realizaciju LAP-a u svom sastavu treba da ima proporcionalan broj predstavnika/ca udruženja mladih i za mlade, institucija i ustanova koje se bave mladima, predstavnika/ca gradskih organa i službi (od čega najmanje jedan predstavnik/ca Kancelarije za mlade).

Najmanje jedna polovina članova i članica Komisije za realizaciju LAP-a mora biti mlađa od 30 godina.

U sastav Komisije za realizaciju LAP-a mogu biti predložene samo osobe koje imaju iskustvo u radu sa mladima, što se potvrđuje biografijom i najmanje dve preporuke.

Kancelarija za mlade, raspisuje javni poziv za predlog kandidata/kinja za sastav Komisije za realizaciju LAP-a.

Ukoliko se putem javnog poziva ne obezbedi adekvatan broj osoba koje zadovoljavaju propisane kriterijume, Kancelarija za mlade uputiće pismeni poziv za imenovanje u sastav Komisije za realizaciju LAP-a osobama sa teritorije Grada koje imaju iskustva u radu sa mladima i zadovoljavaju propisane kriterijume.

Kancelarija za mlade dužna je da pre upućivanja predloga za imenovanje Komisije za realizaciju LAP-a Gradonačelniku, pribavi saglasnost svih predloženih kandidata/kinja.

Članovi/ice Komisije za realizaciju LAP-a u postupku izbora projekata pristiglih na Konkurs biće izuzeti od glasanja o projektima udruženja koje predstavljaju.

Komisija za realizaciju LAP-a ima zadatak da: definiše ciljeve i uslove Konkursa, na osnovu mera definisanih lokalnim akcionim planom politike za mlade Grada Novog Sada, za svaku od 11 oblasti; dostavi tekst Konkursa Kancelariji za mlade; izvrši ocenu projekata pristiglih na Konkurs; sačini obrazložen predlog za finansiranje projekata kojima se ostvaruju ciljevi definisani lokalnim akcionim planom politike za mlade Grada Novog Sada; dostavi predlog Savetu za mlade Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Savet za mlade) radi dobijanja mišljenja; podnese izveštaj Kancelariji za mlade o sprovedenom postupku Konkursa.

Član 8

Komisija za realizaciju LAP-a donosi poslovnik o radu, kojim se definišu merila i kriterijumi za ocenu projekata i druga pitanja od značaja za rad Komisije za realizaciju LAP-a.

Poslovnik o radu Komisije za realizaciju LAP-a se objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji Kancelarije za mlade.

Član 9

Konkurs se objavljuje u sredstvima javnog informisanja, na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i zvaničnoj internet prezentaciji Kancelarije za mlade.

Konkurs sadrži:

- projekte za koje se sprovodi Konkurs,

- moguće učesnike Konkursa,

- ukupan iznos sredstava iz budžeta Grada,

- dokaz o upisu u registar kod nadležnog organa,

- rokove za podnošenje prijave na Konkurs,

- obrazac prijave na Konkurs,

- obrazac projekta koji se podnosi uz prijavu na Konkurs,

- obrazac izveštaja o realizaciji projekta, i

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na Konkurs.

Član 10

Prijava na Konkurs podnosi se Kancelariji za mlade.

Neblagovremene i nepotpune prijave na Konkurs neće se razmatrati.

Član 11

Komisija je dužna da u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs dostavi Kancelariji za mlade izveštaj o sprovedenom postupku Konkursa.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži predlog projekata za čiju realizaciju bi se odobrila sredstva iz budžeta Grada, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Kancelarija za mlade nakon razmatranja izveštaja Komisije, priprema predlog akta o utvrđivanju projekata iz člana 2. tačka 1. alineje prva, treća, četvrta, peta i šesta ovog pravilnika, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta, i dostavlja ga Savetu za mlade, radi dobijanja mišljenja.

Savet za mlade je dužan da u roku od 10 dana od dana prijema predloga akta iz stava 3. ovog člana, dostavi mišljenje Kancelariji za mlade.

Nakon dobijanja mišljenja, Kancelarija za mlade dostavlja Gradonačelniku predlog akta o utvrđivanju projekata iz člana 2. tačka 1. alineje prva, treća, četvrta, peta i šesta ovog pravilnika.

Na osnovu predloga akta iz stava 3. ovog člana, Gradonačelnik donosi akt o utvrđivanju projekata za čiju realizaciju se odobravaju sredstva iz budžeta Grada, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 12

Komisija za realizaciju LAP-a je dužna da u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava za Konkurs dostavi predlog za finansiranje projekata Savetu za mlade radi dobijanja mišljenja.

Savet za mlade dužan je da u roku od 15 dana od dana prijema predloga iz stava 1. ovog člana, dostavi mišljenje Komisiji za realizaciju LAP-a.

Komisija za realizaciju LAP-a dužna je da u roku od pet dana od dana dobijanja mišljenja iz stava 2. ovog člana, dostavi Kancelariji za mlade izveštaj o sprovedenom postupku Konkursa.

Izveštaj iz stava 3. ovog člana sadrži predlog projekata za čiju realizaciju bi se odobrila sredstva iz budžeta Grada, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Sastavni deo ovog izveštaja čini lista sa ocenom svih projekata pristiglih na Konkurs, na osnovu merila i kriterijuma za ocenu projekata definisanih poslovnikom o radu Komisije za realizaciju LAP-a.

Celokupan izveštaj objavljuje se na internet prezentaciji Kancelarije za mlade.

Kancelarija za mlade nakon razmatranja izveštaja iz stava 3. ovog člana, dostavlja Gradonačelniku predlog akta o utvrđivanju projekata iz člana 2. tačka 1. alineja druga ovog pravilnika, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Na osnovu predloga akta iz stava 7. ovog člana, Gradonačelnik donosi akt o utvrđivanju projekata za čiju realizaciju se odobravaju sredstva iz budžeta Grada, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 13

Organizacija, odnosno udruženje koji su ostvarili pravo na dotaciju iz budžeta Grada za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 1. alineje prva, treća, četvrta, peta i šesta ovog pravilnika zaključuju sa Gradonačelnikom ili licem koje on ovlasti, ugovor kojim se uređuje način i rokovi realizacije projekta, prenos sredstava iz budžeta Grada, podnošenje izveštaja o realizaciji projekta, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

Ugovorom koji zaključuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti sa organizacijom, odnosno udruženjem koje je ostvarilo pravo na dotaciju iz budžeta Grada za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 1. alineja druga ovog pravilnika, pored elemenata iz stava 1. ovog člana, posebno se regulišu i prava i obaveze ugovornih strana u slučaju kada se putem monitoringa i evaluacije utvrdi da projekat nije realizovan u skladu sa predlogom i da nisu postignuti definisani ciljevi.

2. Projekti kojima se stvaraju uslovi, omogućava i unapređuje omladinsko organizovanje i aktivno učešće mladih u društvu

Član 14

Finansiranje projekata iz člana 2. tačka 2. ovog pravilnika vrši se putem Konkursa koji raspisuje Kancelarija za mlade, uz saglasnost Gradonačelnika.

Član 15

Konkurs se objavljuje u sredstvima javnog informisanja, na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na zvaničnoj internet prezentaciji Kancelarije za mlade.

Konkurs sadrži:

- projekte za koje se sprovodi Konkurs,

- moguće učesnike Konkursa,

- ukupan iznos sredstava iz budžeta Grada,

- dokaz o upisu u registar kod nadležnog organa,

- rokove za podnošenje prijave na Konkurs,

- obrazac prijave na Konkurs,

- obrazac projekta koji se podnosi uz prijavu na Konkurs,

- obrazac izveštaja o realizaciji projekta, i

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na Konkurs.

Član 16

Konkurs sprovodi komisija koju obrazuje i imenuje Gradonačelnik (u daljem tekstu: Komisija).

Rešenjem o obrazovanju i imenovanju Komisije utvrđuju se zadaci Komisije, sastav i broj članova i članica Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 17

Prijava na Konkurs podnosi se Kancelariji za mlade.

Neblagovremene i nepotpune prijave na Konkurs Komisija neće razmatrati.

Član 18

Komisija je dužna da u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs dostavi Kancelariji za mlade izveštaj o sprovedenom postupku Konkursa.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži predlog projekata za čiju realizaciju bi se odobrila sredstva iz budžeta Grada, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 19

Kancelarija za mlade nakon razmatranja izveštaja Komisije, priprema predlog akta o utvrđivanju projekata iz člana 2. tačka 2. ovog pravilnika, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta, i dostavlja ga Savetu za mlade, radi dobijanja mišljenja.

Savet za mlade je dužan da u roku od 10 dana od dana prijema predloga dostavi mišljenje Kancelariji za mlade.

Nakon dobijanja mišljenja, Kancelarija za mlade dostavlja Gradonačelniku predlog akta o utvrđivanju projekata iz člana 2. tačka 2. ovog pravilnika za čiju realizaciju se odobravaju sredstva iz budžeta Grada.

Na osnovu predloga akta iz stava 3. ovog člana, Gradonačelnik donosi akt o utvrđivanju projekata za čiju realizaciju se odobravaju sredstva iz budžeta Grada, sa iznosom sredstava za realizaciju svakog pojedinačnog projekta.

Član 20

Organizacija, odnosno udruženje koji su ostvarili pravo na dotaciju iz budžeta Grada za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 2. ovog pravilnika zaključuju sa Gradonačelnikom ili licem koje on ovlasti, ugovor kojim se uređuje način i rokovi realizacije projekta, prenos sredstava iz budžeta Grada, podnošenje izveštaja o realizaciji projekta, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

3. Projekti manifestacija i akcija od značaja za mlade Grada

Član 21

Organizacija, odnosno udruženje može da ostvari pravo na dotaciju iz budžeta Grada za realizaciju manifestacije, odnosno akcije od značaja za mlade Grada iz člana 2. tačka 3. ovog pravilnika na osnovu projekta manifestacije, odnosno akcije koju odobri ili čije pokroviteljstvo u ime Grada prihvati Gradonačelnik.

Projekat manifestacije, odnosno akcije iz stava 1. ovog člana sadrži:

- naziv manifestacije, odnosno akcije,

- naziv i sedište organizacije ili udruženja koje realizuje manifestaciju, odnosno akciju,

- dokaz o upisu u registar kod nadležnog organa,

- opis aktivnosti za realizaciju manifestacije, odnosno akcije,

- mesto, vreme i način realizacije manifestacije, odnosno akcije,

- finansijski plan manifestacije, odnosno akcije,

- podatke o osobama koje učestvuju u realizaciji manifestacije, odnosno akcije,

- podatke o odgovornoj osobi za realizaciju manifestacije, odnosno akcije i angažovanje sredstava, i

- drugu odgovarajuću dokumentaciju i podatke od značaja za realizaciju manifestacije, odnosno akcije.

U aktu o odobravanju manifestacije, odnosno akcije iz stava 1. ovog člana ili o prihvatanju pokroviteljstva koji donosi Gradonačelnik, utvrđuje se i iznos dotacije za njenu realizaciju.

Organizacija ili udruženje za realizaciju manifestacije, odnosno akcije iz stava 1. ovog člana dužna je da zahtev i projekat manifestacije, odnosno akcije dostavi Kancelariji za mlade najkasnije 30 dana pre dana održavanja manifestacije, odnosno akcije.

Član 22

Organizacija ili udruženje koji su ostvarili pravo na dotaciju iz budžeta Grada za realizaciju projekata iz člana 2. tačka 3. ovog pravilnika zaključuju sa Gradonačelnikom ili načelnikom Gradske uprave za sport i omladinu, po ovlašćenju Gradonačelnika, ugovor kojim se uređuje način i rokovi za realizaciju manifestacije, odnosno akcije, prenos sredstava iz budžeta Grada, podnošenje izveštaja o realizaciji manifestacije, odnosno akcije, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

III ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku ostvarivanja prava na dodelu sredstava putem dotacija iz budžeta Grada Novog Sada za realizaciju projekata iz oblasti politike za mlade od izuzetnog značaja za Grad ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 7/10).

Član 24

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".