POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA
O POKRAJINSKOJ UPRAVI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 4/2010 i 4/2011)

Član 1

Ovom pokrajinskom skupštinskom odlukom (u daljem tekstu: Odluka) se uređuje položaj, način rada, poslovi i organizacija pokrajinske uprave, broj i delokrug organa pokrajinske uprave, odnos pokrajinske uprave prema drugim organima i druga pitanja od značaja za pokrajinsku upravu.

Član 2

Sve imenice koje se koriste u ovoj odluci u muškom rodu istovremeno obuhvataju imenice u ženskom rodu.

Imenice koje označavaju službene pozicije i funkcije u organima Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina) koriste se u obliku koji izražava pol lica koje je njihov nosilac.

1. POLOŽAJ, NAČIN RADA I POSLOVI POKRAJINSKE UPRAVE

Položaj, sastav i odgovornost pokrajinske uprave

Član 3

Pokrajinska uprava je samostalna.

Organi pokrajinske uprave su pokrajinski sekretarijati i pokrajinske posebne upravne organizacije.

Pokrajinske posebne upravne organizacije su zavodi i direkcije.

Za svoj rad pokrajinska uprava odgovorna je Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i Vladi Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajinska vlada).

Radi ostvarivanja kontrole rada pokrajinske uprave, u skladu sa Statutom, organi pokrajinske uprave podnose izveštaj o svom radu Pokrajinskog vladi.

Nadzor nad radom

Član 4

Rad pokrajinske uprave podleže nadzoru Pokrajinske vlade.

U ostvarivanju prava nadzora nad radom pokrajinske uprave Pokrajinska vlada:

- razmatra izveštaje o radu organa pokrajinske uprave,

- poništava ili ukida opšte akte koji su u suprotnosti sa pokrajinskom skupštinskom odlukom ili opštim aktom Skupštine i Pokrajinske vlade,

- predlaže Skupštini razrešenje zamenika rukovodioca organa pokrajinske uprave.

Odgovornost za štetu

Član 5

Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom organi pokrajinske uprave prouzrokuju fizičkim i pravnim licima odgovara AP Vojvodina.

Finansiranje rada

Član 6

Sredstva za finansiranje poslova pokrajinske uprave obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Načela delovanja pokrajinske uprave

Član 7

Organi pokrajinske uprave su samostalni u vršenju svojih poslova i rade u okviru i na osnovu Ustava, zakona, Statuta, pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata Skupštine i Pokrajinske vlade.

Član 8

Organi pokrajinske uprave dužni su da svakome obezbede jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava i interesa.

Član 9

Organi pokrajinske uprave dužni su da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i interesa da u skladu sa pravilima struke koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija ako se njima postižu cilj i svrha propisa i da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

Srazmerna zastupljenost nacionalnih zajednica

Član 10

U organima pokrajinske uprave, pripadnici nacionalnih zajednica u AP Vojvodini treba da budu zastupljeni srazmerno njihovoj zastupljenosti u stanovništvu na području rada organa pokrajinske uprave.

Pokrajinska vlada svojim aktom utvrđuje mere i aktivnosti, naročito u oblasti zapošljavanja, koje imaju za cilj postizanje srazmerne zastupljenosti pripadnika nacionalnih zajednica u pokrajinskoj upravi.

Posebne mere i aktivnosti iz stava 2. ovog člana traju dok postoji značajnija nesrazmerna zastupljenost, pod uslovom da te mere i aktivnosti ne ugrožavaju rad organa pokrajinske uprave, ni opšte uslove zapošljavanja u njima.

Organi pokrajinske uprave su dužni da podnose godišnji izveštaj Pokrajinskoj vladi o ostvarivanju mera i aktivnosti iz stava 2. ovog člana.

Javnost rada pokrajinske uprave

Član 11

Rad pokrajinske uprave dostupan je javnosti.

Organi pokrajinske uprave su dužni da omoguće uvid u svoj rad prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Poslovi pokrajinske uprave

Član 12

Organi pokrajinske uprave u okviru nadležnosti AP Vojvodine utvrđenih Ustavom, zakonom i Statutom obavljaju izvršne poslove, vrše nadzor, pripremaju propise koje donose Skupština i Pokrajinska vlada i donose upravne propise iz svoje nadležnosti, obavljaju stručne i razvojne poslove, prate rad javnih službi, vrše poverene poslove državne uprave i obavljaju druge poslove u skladu sa propisima.

Član 13

U obavljanju izvršnih poslova organi pokrajinske uprave sprovode i primenjuju pokrajinske skupštinske odluke, pokrajinske uredbe i druge odluke Skupštine i Pokrajinske vlade donošenjem upravnih propisa i pojedinačnih upravnih akata kojima se rešava u upravnim stvarima, vode javne evidencije, izdaju javne isprave i preduzimaju i vrše druge upravne radnje.

Na osnovu ovlašćenja utvrđenih u pokrajinskoj skupštinskoj odluci pokrajinski sekretarijati vrše nadzor nad primenom pokrajinskih propisa uvidom u poslovanje i postupanje organa, organizacija, fizičkih i pravnih lica i izriču odgovarajuće mere.

Organi pokrajinske uprave pripremaju nacrte i predloge propisa koje donose Skupština i Pokrajinska vlada i donose upravne propise iz svoje nadležnosti.

U obavljanju stručnih i razvojnih poslova organi pokrajinske uprave prate i analiziraju stanje u oblastima iz svog delokruga, pripremaju izveštaje i informacije na osnovu utvrđenog stanja, preduzimaju mere ili predlažu Pokrajinskoj vladi donošenje propisa i preduzimanje mera na koje je ovlašćena, pripremaju Pokrajinskoj vladi strategije, programe i planove razvoja u oblastima iz svog delokruga.

Organi pokrajinske uprave u oblastima iz svoga delokruga prate, nadziru i pomažu rad, ustanova, javnih preduzeća, fondova i drugih organizacija čiji je osnivač AP Vojvodina u cilju da se njihov rad odvija u skladu sa propisima.

Organi pokrajinske uprave vrše poslove državne uprave kada im je vršenje tih poslova zakonom povereno.

Poveravanje poslova pokrajinske uprave

Član 14

Pokrajinskom skupštinskom odlukom jedinicama lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač AP Vojvodina i nacionalnim savetima nacionalnih manjina (u daljem tekstu: imaoci javnih ovlašćenja) mogu se poveriti pojedini poslovi pokrajinske uprave iz izvorne nadležnosti AP Vojvodine.

Pokrajinska vlada i organi pokrajinske uprave zadržavaju i posle poveravanja poslova pokrajinske uprave odgovornost za njihovo izvršavanje.

Poslovi nadzora organa pokrajinske uprave mogu biti povereni jedino organima jedinica lokalne samouprave.

Sredstva za vršenje poverenih poslova pokrajinske uprave obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine.

Član 15

Pri vršenju poverenih poslova pokrajinske uprave imaoci javnih ovlašćenja imaju ista prava i dužnosti kao organi pokrajinske uprave.

Kada je imaocu javnog ovlašćenja povereno donošenje upravnih propisa, oni po prirodi i nazivu moraju da odgovaraju upravnim propisima koji donose organi pokrajinske uprave i obavezno se objavljuju u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

Član 16

Nadzor nad radom imalaca javnih ovlašćenja u vršenju poverenih poslova obavljaju organi pokrajinske uprave iz čijeg su delokruga poslovi koji su povereni.

Nadzor nad obavljanjem poverenih poslova organi pokrajinske uprave vrše shodnom primenom odredaba Zakona o državnoj upravi o ovlašćenjima nadzornog organa.

Poslovi nadzora pokrajinske uprave

Član 17

Pokrajinski sekretarijati mogu vršiti nadzor i preduzimati mere u skladu sa pokrajinskim propisima kojima im je dato takvo ovlašćenje.

U vršenju nadzora iz stava 1. ovog člana ovlašćeno lice može naročito da: utvrdi stanje u pogledu primene pokrajinskih propisa, upozori na uočene nepravilnosti i odredi rok i mere za njihovo otklanjanje, izdaje instrukcije, naloži preduzimanje poslova koje smatra potrebnim, pokrene odgovarajući postupak za utvrđivanje odgovornosti, preduzima i druge mere u skladu sa pokrajinskim propisima.

Član 18

Pokrajinski sekretarijat nadležan za poslove uprave vrši unutrašnji upravni nadzor nad drugim organima pokrajinske uprave.

Unutrašnji upravni nadzor obuhvata nadzor nad primenom propisa kojima se uređuje organizacija, delokrug i način rada pokrajinske uprave i radni odnosi zaposlenih u organima pokrajinske uprave kao i akata donetih u postupku primene ovih propisa.

Član 19

Unutrašnji upravni nadzor se vrši preko pokrajinskog upravnog inspektora.

Pokrajinski upravni inspektor je pokrajinski službenik sa završenim pravnim fakultetom i najmanje pet godina radnog iskustva u poslovima uprave.

Izgled i sadržaj obrasca legitimacije pokrajinskog upravnog inspektora propisuje pokrajinski sekretarijat nadležan za poslove uprave.

Član 20

U okviru unutrašnjeg upravnog nadzora pokrajinski upravni inspektor:

- ostvaruje neposredan uvid u rad organa pokrajinske uprave u pogledu poštovanja propisa i akata donetih na osnovu tih propisa;

- ukoliko konstatuje nedostatke i nepravilnosti ostavlja primeren rok za njihovo otklanjanje u skladu sa njegovim instrukcijama,

- rešenjem naređuje otklanjanje nedostataka i nepravilnosti koji nisu otklonjeni u ostavljenom roku,

- obaveštava Pokrajinsku vladu preko pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove uprave o nesprovođenju izrečene mere.

Protiv rešenja pokrajinskog upravnog inspektora organ pokrajinske uprave može izjaviti žalbu rukovodiocu pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove uprave, u roku od 8 dana od dana dostavljanja rešenja.

Akti pokrajinske uprave

Član 21

Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike Srbije, propisa Skupštine i Pokrajinske vlade, organi pokrajinske uprave donose upravne propise i rešenja, kad su za to ovlašćeni tim aktima.

Akte iz stava 1. ovog člana donosi rukovodilac organa pokrajinske uprave.

Član 22

Upravni propisi su pravilnik, naredba i uputstvo.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata Skupštine i pokrajinske uredbe i odluke Pokrajinske vlade.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredbi zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova organa pokrajinske uprave.

Upravnim propisom ne mogu se utvrditi prava i obaveze koja nisu utvrđena zakonom ili pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Član 23

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima u skladu sa propisima.

Član 24

Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više organa pokrajinske uprave donose rukovodioci tih organa, sporazumno, kad su za to ovlašćeni propisom Skupštine ili Pokrajinske vlade.

Član 25

Kancelarijsko poslovanje organa pokrajinske uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje i arhiviranje materijala primljenog i nastalog u radu organa pokrajinske uprave, kao i druga pitanja vezana za njihovo poslovanje.

Pokrajinska vlada uređuje kancelarijsko poslovanje iz stava 1. ovog člana.

Službena upotreba jezika i pisama

Član 26

U svom radu pokrajinska uprava obezbeđuje službenu upotrebu srpskog jezika, ćiriličkog i latiničkog pisma, mađarskog, slovačkog, hrvatskog, rumunskog i rusinskog jezika i njihovih pisama, u skladu sa zakonom, Statutom i pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Pokrajinski službenici dužni su da znaju srpski jezik, a jezik manjinske nacionalne zajednice koji je u službenoj upotrebi ako je to utvrđeno aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Provera znanja srpskog jezika se obavlja, u slučaju da srpski jezik nije maternji jezik pokrajinskog službenika i ako osnovno, srednje ili visoko obrazovanje nije stečeno na teritoriji Republike Srbije, odnosno na srpskom jeziku, na način utvrđen aktom Pokrajinske vlade.

Provera znanja jezika manjinske nacionalne zajednice koji je u službenoj upotrebi ili drugih jezika koji su utvrđeni aktom o sistematizaciji bliže se uređuje posebnom pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Član 27

Pisana komunikacija između organa pokrajinske uprave i drugih organa, organizacija i ustanova, kao i stranih fizičkih i pravnih lica vodi se na srpskom jeziku i ćiriličkom pismu.

Izuzetno, ako se organ, organizacija i ustanova, kao i strano fizičko i pravno lice pisanim putem obrate na jeziku manjinske nacionalne zajednice iz člana 26. stav 1. ove odluke ili na nekom stranom jeziku, organ pokrajinske uprave kome je pismeno upućeno obezbediće njegovo prevođenje i može odgovoriti na jeziku i pismu na kome je pismeno podneto.

Član 28

Ako se stranka u pisanoj ili usmenoj formi obrati organu pokrajinske uprave na jednom od jezika koji su u službenoj upotrebi u njihovom radu, oni su dužni da odgovore na tom jeziku.

U odnosu na službenu upotrebu jezika u upravnom postupku koji se vodi pred organom pokrajinske uprave, primenjuju se odgovarajuće odredbe zakona koji uređuje upravni postupak.

Član 29

Pisana komunikacija između zaposlenog i organa pokrajinske uprave vodi se na srpskom jeziku i ćiriličkom pismu.

Ako se radi o ostvarivanja prava zaposlenog iz radnog odnosa, zaposleni ima pravo da koristi svoj maternji jezik ako je taj jezik u službenoj upotrebi.

Član 30

Zaposleni u organima pokrajinske uprave međusobnu službenu komunikaciju obavljaju na jeziku koji svi učesnici razgovora razumeju i govore.

Član 31

Organi pokrajinske uprave u slučaju da nisu osposobljeni za komunikaciju na odgovarajućem jeziku mogu koristiti usluge službe za prevođenje u sastavu pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove uprave.

Član 32

Organi pokrajinske uprave su dužni da obezbede finansijske, tehničke uslove i ljudske resurse radi obezbeđivanja službene upotrebe jezika i pisama iz člana 26. stav 1. ove odluke.

Pokrajinska vlada svojim aktom bliže uređuje kriterijume utvrđivanja visine finansijskih sredstava, kao i organizaciono-tehnička pitanja od značaja za obezbeđivanje službene upotrebe jezika i pisama nacionalnih zajednica iz člana 26. stav 1. ove odluke.

Član 33

Pokrajinska vlada prati ostvarivanje službene upotrebe jezika i pisama u organima pokrajinske uprave i preduzima mere u cilju obezbeđivanja jezičke ravnopravnosti.

Pokrajinski službenici i nameštenici

Član 34

Pokrajinski službenici obavljaju poslove iz delokruga organa pokrajinske uprave.

Nameštenici obavljaju prateće, pomoćno-tehničke poslove u organu pokrajinske uprave i drugom organizacionom obliku u okviru pokrajinske uprave.

Položaj pokrajinskih službenika i nameštenika uređuje se pokrajinskom skupštinskom odlukom.

2. UREĐENJE POKRAJINSKE UPRAVE

Pokrajinski sekretarijat

Član 35

Pokrajinski sekretarijati se obrazuju za vršenje poslova pokrajinske uprave u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Pokrajinskim sekretarijatom rukovodi pokrajinski sekretar.

Pokrajinski sekretar

Član 36

Pokrajinski sekretar je član Pokrajinske vlade zadužen za rukovođenje pokrajinskim sekretarijatom.

Pokrajinski sekretar predstavlja pokrajinski sekretarijat, organizuje i obezbeđuje obavljanje poslova na efikasan način, donosi akta za koja je ovlašćen i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Zamenik pokrajinskog sekretara

Član 37

Pokrajinski sekretar može imati zamenika koga bira Skupština na mandat od četiri godine.

Zamenik pokrajinskog sekretara zamenjuje pokrajinskog sekretara i pomaže pokrajinskom sekretaru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi.

U slučaju duže sprečenosti pokrajinskog sekretara, što treba da konstatuje Pokrajinska vlada, zamenik zamenjuje odsutnog pokrajinskog sekretara.

Pokrajinski sekretar može ovlastiti zamenika pokrajinskog sekretara da prisustvuje i učestvuje u radu na sednicama Pokrajinske vlade bez prava glasa.

Podsekretar pokrajinskog sekretarijata

Član 38

Pokrajinski sekretarijat može da ima podsekretara koji za svoj rad odgovara pokrajinskom sekretaru.

Podsekretar pomaže pokrajinskom sekretaru u upravljanju kadrovskim, finansijskim, informatičkim i drugim poslovima i u usklađivanju rada unutrašnjih jedinica pokrajinskog sekretarijata i sarađuje sa drugim organima.

Podsekretara postavlja Pokrajinska vlada na četiri godine na predlog pokrajinskog sekretara prema propisima koji se odnose na pokrajinske službenike.

Pomoćnik pokrajinskog sekretara

Član 39

U pokrajinskom sekretarijatu mogu se postavljati pomoćnici pokrajinskog sekretara.

Pomoćnik pokrajinskog sekretara rukovodi zaokruženom oblašću rada pokrajinskog sekretarijata za koji se obrazuje sektor i za svoj rad odgovara pokrajinskom sekretaru.

Pomoćnika pokrajinskog sekretara postavlja Pokrajinska vlada na četiri godine na predlog pokrajinskog sekretara prema propisima koji se odnose na pokrajinske službenike na rukovodećem radnom mestu.

Poseban savetnik pokrajinskog sekretara

Član 40

Pokrajinski sekretar može imati posebnog savetnika.

Poseban savetnik pokrajinskog sekretara po nalogu pokrajinskog sekretara priprema predloge, sačinjava mišljenja i vrše druge poslove za pokrajinskog sekretara.

Prava i obaveze posebnog savetnika pokrajinskog sekretara uređuju se ugovorom, prema opštim pravilima građanskog prava, a naknada za rad prema merilima koje odredi Pokrajinska vlada.

Broj posebnih savetnika pokrajinskog sekretara određuje se aktom Pokrajinske vlade za svaki pokrajinski sekretarijat.

Pokrajinske posebne upravne organizacije

Član 41

Pokrajinske posebne upravne organizacije obrazuju se za obavljanje stručnih i sa njima povezanih izvršnih poslova.

Pokrajinske posebne upravne organizacije su zavodi i direkcije, a mogu se propisom odrediti i drugačiji nazivi.

U osnivačkom aktu organizacije iz stava 2. ovog člana izričito se naznačava da je reč o pokrajinskoj posebnoj upravnoj organizaciji koja poslove iz svog delokruga i javna ovlašćenja obavlja u skladu sa propisima kojima se uređuje rad pokrajinske uprave.

Pokrajinskom posebnom upravnom organizacijom rukovodi direktor koga postavlja Pokrajinska vlada na period od četiri godine na predlog predsednika Pokrajinske vlade prema propisu kojim se uređuje položaj pokrajinskih službenika na rukovodećem radnom mestu. Direktor pokrajinske posebne upravne organizacije odgovara Pokrajinskoj vladi.

Pokrajinski upravni okruzi

Član 42

U cilju vršenja pojedinih poslova pokrajinske uprave van mesta sedišta organa pokrajinske uprave, osnivaju se pokrajinski upravni okruzi.

Osnivaju se pokrajinski upravni okruzi u sledećim sedištima:

- na teritoriji Bačke u Subotici i Somboru,

- na teritoriji Banata u Kikindi, Vršcu, Pančevu i Zrenjaninu,

- na teritoriji Srema u Sremskoj Mitrovici.

Pokrajinska vlada pokrajinskom uredbom uređuje nazive, područje, vrstu poslova, način rada i rukovođenja pokrajinskih upravnih okruga.

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

Član 43

Unutrašnje uređenje organa pokrajinske uprave uređuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta koji je zasnovan na načelima koja utvrđuje Pokrajinska vlada svojim aktom.

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u pokrajinskom sekretarijatu donosi pokrajinski sekretar, a u pokrajinskoj posebnoj upravnoj organizaciji direktor.

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta stupa na snagu davanjem saglasnosti od strane Pokrajinske vlade.

Sukob interesa

Član 44

Zamenik pokrajinskog sekretara podleže pravilima o sprečavanju sukoba interesa kao i član Pokrajinske vlade.

Postavljena lica u organima pokrajinske uprave podležu pravilima o sprečavanju sukoba interesa kao pokrajinski službenik na rukovodećem radnom mestu.

3. POKRAJINSKI SEKRETARIJATI I NJIHOV DELOKRUG

Pokrajinski sekretarijati

Član 45

Pokrajinski sekretarijati su:

1. Pokrajinski sekretarijat za privredu,

2. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo,

3. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice,

4. Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje,

5. Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju,

6. Pokrajinski sekretarijat za finansije,

7. Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu,

8. Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine,

9. Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj,

10. Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine,

11. Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,

12. Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova.

Pokrajinski sekretarijat za privredu

Član 46

Pokrajinski sekretarijat za privredu, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti privrednog i regionalnog razvoja, turizma, ugostiteljstva, banja i lečilišta, industrije i zanatstva, drumskog, rečnog i železničkog saobraćaja, sajmova i drugih privrednih manifestacija koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuje i obezbeđuje ravnomerni regionalni razvoj u oblasti privrede; osnivaju i vrše osnivačka prava organizacija koja se bave uspostavljanjem ravnomernog regionalnog razvoja u oblasti privrede; utvrđuju i donose strateška i druga dokumenta regionalnog razvoja u oblasti privrede; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti turizma; uređuje planiranje i razvoj turizma; utvrđuje i donosi strategija razvoja turizma; predlaže proglašenje turističkog prostora na teritoriji AP Vojvodine, predlaže član Komisije za kategorizaciju turističkih mesta; osniva i vrše osnivačka prava Turističke organizacije AP Vojvodine i drugih organizacija za unapređenje i razvoj turizma; uređuje korišćenje mineralnih i termalnih voda, balneoloških i klimatskih resursa; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti industrije; utvrđuje plan i program ravnomernog privrednog razvoja; utvrđuju stari zanati svojstveni području AP Vojvodine kao mere za njihovo unapređenje i razvoj; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u drumskom, rečnom i železničkom saobraćaju; uređuje i obezbeđuje način upravljanja, zaštite, održavanja i finansiranja državnih puteva II reda na teritoriji AP Vojvodine; uređuje i obezbeđuje unutrašnju plovidbu na teritoriji AP Vojvodine; uređuju sajmovi i druge privredne manifestacije od pokrajinskog značaja; uređuje osnivanje, kategorizacija i načina rada sajamskih centara; utvrđuje mreža sajamskih i drugih privrednih manifestacija na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za privredu obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za privredu prati sprovođenje programa, mera i aktivnosti za ravnomerni regionalni razvoj; predlaže jednog člana Tenderske i Aukcijske komisije kada je subjekt privatizacije sa teritorije AP Vojvodine; učestvuje u utvrđivanju politike u oblasti telekomunikacija i donošenju Strategije razvoja telekomunikacija u Republici Srbiji, Plana namene radio frekvencijskih opsega i Plana raspodele radio frekvencija.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, u oblasti turizma, drumskog, rečnog i železničkog saobraćaja i zaštite autorskih i srodnih prava u proizvodnji i prometu robe, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za privredu obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo

Član 47

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja, stočarstva i veterinarstva, vodoprivrede, šumarstva, lova i ribolova, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti poljoprivrede; donose, nadziru i sprovode mere agrarne politike i ruralnog razvoja; propisuju uslovi i način raspodele korišćenja sredstava ostvarenih od korišćenja poljoprivrednog zemljišta; obrazuje poseban budžet ili osniva fond, odnosno drugi oblik organizovanja u koji se usmeravaju sredstva od korišćenja poljoprivrednog zemljišta; utvrđuju stručni poslovi za unapređenje poljoprivredne proizvodnje; osnivaju, preuzimaju i vrše osnivačka prava na poljoprivrednim službama; osniva i vrše osnivačka prava prognozno-izveštajne službe; predlažu nadležnom ministarstvu uslovi izvoza i uvoza određenih poljoprivrednih proizvoda; donosi Dugoročni program mera za sprovođenje odgajivačkog programa za teritoriju AP Vojvodine i godišnji program za njegovo sprovođenje; obrazuje Naučno-stručni savet za stočarstvo; uređuje vodoprivredna delatnost; donose, sprovode i nadziru redovne i vanredne mere odbrane od spoljnih i unutrašnjih voda; upravlja vodnim resursima i veštačkim i prirodnim vodotocima na teritoriji AP Vojvodine; donosi vodoprivredna osnova za teritoriju AP Vojvodine, u skladu sa vodoprivrednom osnovom Republike Srbije; osniva i vrše osnivačka prava javnog preduzeća za gazdovanje vodama na teritoriji AP Vojvodine; uređuje šumarstvo na teritoriji AP Vojvodine i obezbeđuje ostvarivanje javnog interesa u ovoj oblasti; osniva i vrše osnivačka prava javnog preduzeća za gazdovanje šumama na teritoriji AP Vojvodine; uređuje lov i ribolov na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo prima i obrađuje dokumentaciju za dodelu podsticajnih i drugih sredstava iz budžeta AP Vojvodine u oblasti stočarstva.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u oblasti korišćenja poljoprivrednog zemljišta, stočarstva, akvakulture, pčelarstva i veterinarstva, vodoprivrede i voda, šumarstva, lovstva, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje

Član 48

(Brisan)

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje

Član 49

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti kulture, zaštite kulturnih dobara, kinematografije, zadužbina, fondova i fondacija, bibliotečke delatnosti, izdavanja publikacija, međuregionalne saradnje u oblasti kulture, kao i zaštite prava intelektualne svojine u oblasti kulture; koji se odnose na pripremanje akata Skupštine ili Pokrajinske vlade kojima se: utvrđuju potrebe i interes građana na teritoriji AP Vojvodine u oblasti kulture; uređuju potrebe i interes u oblasti kulture manjinskih nacionalnih zajednica i obezbeđuje sredstva za njihovo ostvarivanje; osnivaju i vrše osnivačka prava arhiva, muzeja, biblioteka, pozorišta, zavoda i drugih ustanova u oblasti kulture; predlaže deo Strategije kulturnog razvoja Republike Srbije za teritoriju AP Vojvodine; utvrđuje Program kulturnog razvoja AP Vojvodine, u skladu sa Strategijom kulturnog razvoja Republike Srbije; utvrđuju nagrade i uređuje način i postupak njihove dodele za podsticaj kulturnog stvaralaštva u pojedinim oblastima kulture, odnosno za poseban doprinos u oblasti kulturnog stvaralaštva; obezbeđuje sredstva za rad, investiciono i tekuće održavanje, odnosno finansiranje dela programa ustanova kulture, čiji je osnivač AP Vojvodina; utvrđuju merila, kriterijumi i postupak dodele sredstava za ustanove i organizacije čiji osnivač nije AP Vojvodina, a doprinose razvoju kulture i umetnosti u AP Vojvodini, ili obezbeđuju razvoj kulture pripadnika manjinskih nacionalnih zajednica i priprema akata kojima se obezbeđuje sredstva za njihov rad, investiciono i tekuće održavanje i opremanje, odnosno programe; propisuju dopunski uslovi za rad Arhiva Vojvodine u Novom Sadu, Biblioteke Matice srpske u Novom Sadu, Muzeja Vojvodine u Novom Sadu, Muzeja savremene likovne umetnosti u Novom Sadu i Pozorišnog muzeja Vojvodine; utvrđuje ispunjenost uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova zaštite na teritoriji AP Vojvodine; osnivaju ustanove u oblasti zaštite kulturnih dobara osim Biblioteke Matice srpske; vrše osnivačka prava ustanova zaštite s tim što se dva člana upravnog i jedan član nadzornog odbora tih ustanova imenuju na predlog ministarstva nadležnog za poslove kulture.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti kulture ostvaruje međuregionalnu saradnju u oblasti kulture na projektima od interesa za razvoj kulture na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti zaštite kulturnih dobara pokreće postupak za utvrđivanje nepokretnih kulturnih dobara na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuje uslove za preduzimanje mera tehničke zaštite i drugih radova na nepokretnim kulturnim dobrima kada za teritoriju AP Vojvodine projekat i dokumentaciju za te radove izrađuje zavod za zaštitu spomenika kulture; obaveštava u zakonskom roku Pokrajinski zavod za zaštitu spomenika kulture u Novom Sadu o utvrđenim uslovima kada te uslove utvrđuje zavod sa teritorije AP Vojvodine; daje saglasnost na projekat i dokumentaciju za preduzimanje mera tehničke zaštite i drugih radova na nepokretnim kulturnim dobrima kada projekat i dokumentaciju izrađuje zavod za zaštitu spomenika kulture sa teritorije AP Vojvodine; daje mišljenje o nacrtima prostornih i urbanističkih planova za teritoriju AP Vojvodine i obaveštava nadležni organ ako plan nema propisanu sadržinu.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti zaštite kulturnih dobara, kinematografije, zadužbina, fondova i fondacija, bibliotečke delatnosti, izdavanja publikacija i zaštite prava intelektualne svojine i autorskih i srodnih prava i preduzimanja mera protiv piraterije, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti javnog informisanja i radiodifuzije, koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja; utvrđuje javni interes građana AP Vojvodine i donosi strategija razvoja u oblasti javnog informisanja; obezbeđuju sredstava i drugi uslovi za razvoj i unapređenje delatnosti u oblasti javnog informisanja na teritoriji AP Vojvodine; obezbeđuju sredstava ili drugi uslovi za rad javnih glasila na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica; obezbeđuje deo sredstava ili drugih uslova za nesmetano korišćenje prava lica sa posebnim potrebama; biraju članovi Programskog odbora Radiodifuzne ustanove Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 6. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje obavlja poslove koji se odnose na obezbeđivanje javnosti rada Skupštine, Pokrajinske vlade, organa i organizacija pokrajinske uprave; prati javna glasila i elektronske medije, priprema i izrađuje preglede njihovih sadržaja i sačinjava analize; izdaje publikacije o AP Vojvodini; izdaje akreditacije novinarima, fotoreporterima i tv snimateljima i obezbeđuje uslove za njihov rad. Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti javnog informisanja i radiodifuzije, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje ostvaruje saradnju sa republičkim organima i organima lokalne samouprave i obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za informacije

Član 50

(Brisan)

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju

Član 51

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti zdravstva koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u zdravstvu i zdravstvenom osiguranju i unapređuje zaštita zdravlja, zdravstvena i farmaceutska služba na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuju mere za obezbeđivanje i sprovođenje zdravstvene zaštite od interesa za građane na teritoriji AP Vojvodine kao i mere za obezbeđivanje i sprovođenje delatnosti u oblasti javnog zdravlja od interesa za građane AP Vojvodine; donose posebni programi zdravstvene zaštite za pojedine kategorije stanovništva, odnosno vrste bolesti koje su specifične za AP Vojvodinu, a za koje nije donet poseban program zdravstvene zaštite na republičkom nivou; donosi poseban program iz oblasti javnog zdravlja za teritoriju AP Vojvodine; osnivaju i vrše osnivačka prava prema zdravstvenim ustanovama (opšte bolnice, specijalne bolnice, klinike, instituti, klinički centar, zavod odnosno institut za javno zdravlje, zavod za transfuziju krvi i zavod za antirabičnu zaštitu); predlaže plan mreže zdravstvenih ustanova za teritoriju Autonomne Pokrajine Vojvodine; daje mišljenje o ukidanju, spajanju i podeli zdravstvenih ustanova čiji je osnivač AP Vojvodina utvrđuju nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi čiji je osnivač; utvrđuje nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena zdravstvenih ustanova i privatne prakse na teritoriji AP Vojvodine za vreme epidemije i otklanjanja posledica prouzrokovanih elementarnim i drugim većim nepogodama i vanrednim prilikama na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuje minimum procesa rada za vreme štrajka zdravstvenih ustanova na teritoriji AP Vojvodine; osniva Zdravstveni savet Vojvodine i Etički odbor Vojvodine; predlaže direktor Pokrajinskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave, vrši nadzor i prati sprovođenje propisa iz stava 1. ovog člana. U oblasti svog delokruga prati i pomaže rad zdravstvenih ustanova čiji su osnivači organi AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju: daje predlog ministru nadležnom za poslove zdravlja za utvrđivanje broja pripravnika u zdravstvenim ustanovama sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koje su zdravstvene ustanove dužne da prime za obavljanje pripravničkog staža na godišnjem nivou; daje predlog ministru nadležnom za poslove zdravlja za Plan razvoja kadra u zdravstvu za ustanove koje se nalaze na teritoriji AP Vojvodine; daje predlog ministru nadležnom za poslove zdravlja za utvrđivanje referentnih zdravstvenih ustanova za pojedine oblasti zdravstvene delatnosti na teritoriji AP Vojvodine; daje mišljenje na predlog za dobijanje naziva primarijus za doktore medicine, doktore stomatologije i diplomirane farmaceute sa teritorije AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju sarađuje sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima u oblasti zdravstva, formira baze podataka iz oblasti zdravstva; prati rad zdravstvene službe na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u oblasti sanitarnog nadzora, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti socijalne zaštite, zaštite porodice i dece, trudnica, majki tokom porodiljskog odsustva, samohranih roditelja sa decom, omladine i starih, pravne zaštite porodice i starateljstva, penzijskog osiguranja, boračke i invalidske zaštite i civilnih invalida rata, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja; uređuju druga prava, veći obim prava i povoljniji uslovi za njihovo ostvarenje i druge oblike socijalne zaštite, utvrđuje druga prava ili veći obim prava ili drugi oblik zaštite porodice, dece, trudnica, majki tokom porodiljskog odsustva i samohranih roditelja sa decom; osnivaju i vrše osnivačka prava ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika, Pokrajinskog zavoda za socijalnu zaštitu; donosi Program unapređenja socijalne zaštite; donosi Program demografskog razvoja AP Vojvodine sa merama za njegovo sprovođenje; daje mišljenje na predlog odluke o mreži ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika koji donosi Republika Srbija, u delu koji se odnosi na mrežu ustanova na teritoriji AP Vojvodine; daje saglasnost na imenovanje direktora centara za socijalni rad na teritoriji AP Vojvodine; predlaže direktora Pokrajinskog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 6. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova, fondova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina i sarađuje sa organizacijama i udruženjima građana.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju prati primenu konvencija koje se odnose na zaštitu dece, planiranje porodice; obezbeđuje sredstva za realizaciju Programa unapređenja socijalne zaštite, zaštite porodice, samohranih roditelja sa decom, za realizaciju programa i aktivnosti invalidskih, socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana kojima se doprinosi unapređenju socijalno-ekonomskog i društvenog položaja, rehabilitaciji i socijalizaciji invalida i drugih lica u stanju socijalne potrebe.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju utvrđuje ispunjenost uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika i Pokrajinskog zavoda za socijalnu zaštitu.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju prati stanje i predlaže mere u oblasti obezbeđivanja socijalne sigurnosti izbeglih, prognanih i raseljenih lica; prati sprovođenje Programa demografskog razvoja AP Vojvodine; preduzima aktivnosti na planiranju porodice i predlaže mere za podsticanje rađanja dece u AP Vojvodini.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u oblasti socijalne zaštite, pravne zaštite porodice i starateljstva, društvene brige o deci, boračke i invalidske zaštite, zaštite civilnih invalida rata, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za finansije

Član 52

Pokrajinski sekretarijat za finansije, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti finansija i ekonomije; obavlja poslove budžeta i trezora u skladu sa zakonom.

Pokrajinski sekretarijat za finansije vrši poslove fiskalne i makroekonomske analize; prati sistem javnih prihoda i javnih rashoda kao i zakonsku regulativu kojom su isti uvedeni i po potrebi pokreće inicijativu za njihovu izmenu; prati naplatu javnih prihoda na teritoriji AP Vojvodine i analizira fiskalni potencijal opština i gradova i o tome izveštava Pokrajinsku vladu; inicira i predlaže mere radi stvaranja preduslova za ravnomerni regionalni razvoj; sarađuje sa međunarodnim i regionalnim finansijskim institucijama u cilju privlačenja stranih investicija, pribavljanja donacija i drugih oblika razvojne pomoći i usklađuje aktivnosti u oblasti obezbeđivanja, korišćenja i praćenja realizacije investicija i drugih oblika pomoći.

Pokrajinski sekretarijat za finansije iz delokruga finansija vrši nadzor nad zakonitošću rada i zakonitošću akata organa jedinica lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine, u skladu sa zakonom; vrši budžetsku inspekcijsku kontrolu zakonitog i namenskog trošenja sredstava budžeta AP Vojvodine; vrši kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata određenih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem.

Pokrajinski sekretarijat za finansije priprema akte za Skupštinu i Pokrajinsku vladu u okviru svoje nadležnosti.

Pokrajinski sekretarijat za finansije obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom i drugim propisima.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice

Član 53

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, visokog obrazovanja, učeničkog i studentskog standarda, neformalnog obrazovanja odraslih i obrazovanja manjinskih nacionalnih zajednica, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja; osnivaju i vrše osnivačka prava ustanova predškolskog, obaveznog osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja na teritoriji AP Vojvodine; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u visokom obrazovanju; predlaže član Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti učeničkog i studentskog standarda; utvrđuje način i postupak raspodele mesta u domovima; bliže uređuje pitanja koja se odnose na organizovano i institucionalno obrazovanje izvan školskog sistema radi stručnog osposobljavanja i obuke odraslih na teritoriji AP Vojvodine kao pitanje od pokrajinskog značaja; bliže uređuje i obezbeđuje ostvarivanje prava manjinskih nacionalnih zajednica na obrazovanje na maternjem jeziku, na svim nivoima obrazovanja.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja sarađuje sa ministarstvom nadležnim za poslove obrazovanja u postupku formiranja školske uprave; sporazumno sa nadležnim ministrom odobrava udžbenike i nastavna sredstva za pojedine predmete od interesa za manjinske nacionalne zajednice; sporazumno sa nadležnim ministrom donosi nastavne planove i programe iz pojedinih predmeta od interesa za manjinske nacionalne zajednice i utvrđuje uslove i način organizovanja nastave na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica; odobrava udžbenike i nastavna sredstva za jezike manjinskih nacionalnih zajednica; daje mišljenje u postupku donošenja nastavnih planova i programa i donosi nastavne programe za jezike manjinskih nacionalnih zajednica.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, visokog obrazovanja i učeničkog i studentskog standarda, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuje pokrajinski izborni sistem; organizacija i rad pokrajinske uprave; bliže uređuje službena upotreba jezika i pisama nacionalnih zajednica; bliže uređuje sadržina i izgled pečata organa AP Vojvodine, organa jedinica lokalne samouprave i imaoca javnih ovlašćenja, koji imaju sedište na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuje strategija razvoja interkulturalizma, afirmacije multikulturalizma, tolerancije i suživota nacionalnih zajednica koje žive na teritoriji AP Vojvodine; uređuje ostvarivanje prava u oblasti ljudskih prava i prava manjinskih nacionalnih zajednica i utvrđuju dodatna prava; obezbeđuje finansijska sredstva za finansiranje, odnosno sufinansiranje: nacionalnih saveta nacionalnih manjina, udruženja i organizacija manjinskih nacionalnih zajednica, crkava i verskih zajednica kao i unapređenja ostvarivanja prava manjinskih nacionalnih zajednica sa teritorije AP Vojvodine zajemčenih Ustavom, zakonom, Statutom i drugim pokrajinskim propisom; uređuje upotreba naziva AP Vojvodine u nazivu udruženja; uređuje provera znanja jezika koji se koriste u radu organa i organizacija pokrajinske uprave. Priprema akata čije pripremanje nije u delokrugu drugih pokrajinskih organa uprave.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 5. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga priprema akta za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se osnivaju i vrše osnivačka prava organizacija i javnih službi i prati, nadzire i pomaže njihov rad.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice prati usaglašenost propisa i opštih akata u pravnom sistemu u postupku njihovog donošenja i stara se o njihovoj normativno-tehničkoj i jezičkoj ispravnosti. Stara se o objavljivanju propisa i drugih akata Skupštine, Pokrajinske vlade i pokrajinskih organa uprave. Predlaže mrežu sudova na teritoriji AP Vojvodine. Vrši unutrašnji upravni nadzor.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obezbeđuje prevođenje propisa i drugih akata na jezike nacionalnih zajednica i vrši druge poslove prevođenja za potrebe pokrajinskih i drugih organa.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice prati i sagledava stanje u oblasti vera, crkava i verskih zajednica, ostvaruje saradnju i preduzima mere kojima se pomaže njihova delatnost koju vrše u javnom interesu.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice prati, analitički sagledava stanje u oblasti zaštite i ostvarivanja ljudskih i manjinskih prava i predlaže preduzimanje i preduzima mere u toj oblasti.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u oblasti službene upotrebe jezika i pisama, pravosudnog, državnog stručnog ispita, sudskih tumača, eksproprijacije i pečata, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

U sastavu Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice su: Služba za očuvanje identiteta nacionalnih zajednica, Služba za prevodilačke poslove i Služba za crkve i verske zajednice.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu

Član 54

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, u skladu sa zakonom, Statutom, i utvrđenom spoljnom politikom Republike Srbije, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti međuregionalne saradnje koji se odnose na: pripremu međuregionalnih sporazuma, odnosno davanje mišljenja o međuregionalnim sporazumima koje pripremaju drugi pokrajinski organi uprave, ostvarivanje i podsticanje saradnje AP Vojvodine sa teritorijalnim jedinicama drugih država, a posebno u izradi makro-regionalnih strategija, u okviru evroregije "Dunav-Kriš-Moriš-Tisa" i sa regijama evropskih država; pripremu akata i drugih radnji u postupku osnivanja predstavništva AP Vojvodine u regionima Evrope, odnosno u Briselu uz saglasnost Vlade Republike Srbije i u postupku učlanjenja AP Vojvodine u regionalne inicijative, evropska i svetska udruženja regiona.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu obavlja koordinaciju aktivnosti svih pokrajinskih organa i organa lokalne samouprave u oblasti ostvarivanja međuregionalne, prekogranične i transnacionalne saradnje; koordinaciju saradnje organa pokrajinske uprave sa institucijama i stručnim telima Evropske unije; preduzima mere razvoja administrativnih kapaciteta pokrajinske uprave i lokalne samouprave s ciljem uspešnog korišćenja strukturnih i kohezionih fondova Evropske unije; koordinira aktivnosti svih pokrajinskih organa uprave u procesu programiranja instrumenata Evropske unije koji obuhvataju AP Vojvodinu; predlaže međuregionalne projekte od interesa za AP Vojvodinu.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu prati ostvarenje diplomatskih i konzularnih aktivnosti na teritoriji AP Vojvodine i preduzima aktivnosti na stvaranju ugovornih obaveza u oblasti diplomatskih i konzularnih odnosa; obezbeđuje diplomatske i službene pasoše i vize i vodi službenu evidenciju o tome.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu prati uspostavljanje, održavanje i dalje razvijanje saradnje i odnosa sa organizacijama dijaspore; pružanje pravne i druge pomoći, u okviru svojih mogućnosti, zainteresovanim institucijama i pojedincima radi uspostavljanja saradnje sa inostranstvom i druge poslove koji su u funkciji uspostavljanja, ostvarivanja i daljeg razvoja međuregionalne saradnje.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave, u oblasti lokalne samouprave, koji se odnose na: davanje mišljenja za osnivanje novih, ukidanje ili spajanje postojećih, promenu granica i sedišta jedinica lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine; pripremanje akta za Pokrajinsku vladu kojim se Vladi Republike Srbije predlaže raspuštanje skupštine jedinice lokalne samouprave.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata organa jedinica lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine u saradnji sa resorno nadležnim pokrajinskim organima uprave; prati primenu propisa o neposrednom izjašnjavanju građana, analizira sprovedene lokalne izbore i o tome obaveštava Pokrajinsku Vladu i Skupštinu AP Vojvodine; usklađuje i postiče saradnju AP Vojvodine i jedinica lokalne samouprave na njenoj teritoriji; prati i analizira stanje u oblasti lokalne samouprave i na osnovu utvrđenog stanja pruža stručnu pomoć jedinicama lokalne samouprave; predlaže i podržava mere u oblasti izgradnje sistema lokalne samouprave, međuopštinskog povezivanja, unapređenja i ujednačavanja kapaciteta i modernizacije rada lokalne administracije; priprema izveštaje i informacije i predlaže programe i planove razvoja iz svog delokruga.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine

Član 55

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i izgradnje objekata koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: izrađuju, donose i sprovode dokumenti prostornog razvoja AP Vojvodine; izrađuju, donose i sprovode regionalni prostorni planovi i prostorni planovi posebne namene; predlažu mere i aktivnosti Programa implementacije Prostornog plana Republike Srbije za teritoriju AP Vojvodine, regionalnih prostornih planova i prostornih planova područja posebne namene i prate njihovo sprovođenje; osniva i vrše osnivačka prava javnog preduzeća za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave, vrši nadzor i prati sprovođenje propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine pruža stručnu pomoć i obezbeđuje sredstva za finansiranje, odnosno sufinansiranje lokalnim samoupravama na izradi prostorne i urbanističke dokumentacije, tehničke dokumentacije za objekte infrastrukture, projekata strukovnih i nevladinih organizacija iz oblasti prostornog planiranja, urbanizma, arhitekture i graditeljstva; vrši stručnu kontrolu i javni uvid regionalnih prostornih planova i prostornih planova posebne namene za područja na teritoriji AP Vojvodine; daje prethodnu saglasnost i saglasnost u postupku izrade i donošenja prostornih i urbanističkih planova jedinica lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine i predlaže jednu trećinu članova komisije za stručnu kontrolu prostornih i urbanističkih planova u jedinici lokalne samouprave; u skladu sa zakonom učestvuje u obavljanju stručne kontrole tehničke dokumentacije objekata za koje izdaje dozvolu za izgradnju u skladu sa zakonom; prati razvoj komunalne infrastrukture i komunalne delatnosti na teritoriji AP Vojvodine; učestvuje u radu komisija i radnih tela koje obrazuje ministar nadležan za poslove urbanizma i građevinarstva i daje mišljenje na statut i opšte akte Republičke agencije za prostorno planiranje i Inženjerske komore Srbije.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, izgradnje objekata i stanovanja, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti zaštite životne sredine koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vlade kojima se: uređuje, unapređuje i obezbeđuje zaštita životne sredine za teritoriju AP Vojvodine; prirodno dobro stavlja pod zaštitu; donosi program zaštite životne sredine; donosi program monitoringa, eksterni plan zaštite od udesa i planovi i programi upravljanja prirodnim resursima i dobrima; osniva budžetski fond; osnivaju i vrše osnivačka prava Pokrajinskog zavoda za zaštitu prirode i Javnog preduzeća "Nacionalni park Fruška gora"; proglašava stanje ugroženosti životne sredine na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 5. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća, ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine vrši kontrolu korišćenja i zaštitu prirodnih resursa i dobara na teritoriji AP Vojvodine; obezbeđuje kontinualnu kontrolu i praćenje stanja životne sredine (monitoring); daje uslove za obezbeđenje mera i uslova zaštite životne sredine, na zahtev organa nadležnog za pripremu i donošenje prostornih i urbanističkih planova, a na osnovu uslova i mišljenja nadležnih stručnih organizacija; učestvuje u postupku pripreme i donošenja prostornih, urbanističkih i drugih planova.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine u oblasti unapređenja životne sredine, ribarstva i upravljanja ribljim fondom u ribolovnim vodama, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju

Član 56

(Brisan)

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj

Član 57

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti nauke i tehnološkog razvoja koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu, kojima se: utvrđuje i donosi Strategija tehnološkog razvoja AP Vojvodine; osnivaju, odnosno suosnivaju i vrše osnivačka prava naučnih instituta i istraživačko-razvojnih centara.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj obavlja poslove pokrajinske uprave u vezi sa: rešavanjem stambenog pitanja mladih nastavnih i naučnih radnika; podsticanjem međunarodne saradnje i inovacione delatnosti; obezbeđivanjem finansijskih sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje pogona za primenu novih tehnologija, Vojvođanske akademije nauka i umetnosti, Ogranka Srpske akademije nauka i umetnosti u Novom Sadu, Matice srpske, Matice slovačke i drugih ustanova koje obavljaju naučno-istraživačku delatnost, a od značaja su za AP Vojvodinu; obezbeđivanjem sredstava za sufinansiranje regionalnih naučno-istraživačkih projekata za kratkoročne projekte od posebnog značaja za održivi razvoj u AP Vojvodini, za sufinansiranje učešća naučnoistraživačkih radnika i studenata na naučnim skupovima i usavršavanjima u inostranstvu, za organizaciju naučnih skupova na teritoriji AP Vojvodine i za održavanje naučno-istraživačke infrastrukture.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave u oblastima iz svog delokruga i prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine

Član 58

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti energetike koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: predlaže deo Programa za ostvarivanje razvoja energetike, deo Energetskog bilansa Republike Srbije koji se odnosi na AP Vojvodinu; utvrđuju i donose planovi razvoja energetike.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine prati realizaciju energetskog bilansa, predlaže mere Vladi Republike Srbije kojima se obezbeđuje njegovo izvršavanje; prati razvoj i primenu svih vidova primarne i sekundarne energije; prate razvojno-istraživačke programe u oblasti uglja, nafte, gasa, geo-termalnih i mineralnih voda; prati energetsku efikasnost i racionalno korišćenje energije i upotrebu obnovljivih izvora energije; prati tekuću politiku razvoja energetike i mineralnih sirovina i funkcionisanje energetskog sistema, proizvodnje i potrošnje svih vidova energije i obavlja poslove vezane za bezbedan cevovodni transport gasovitih i tečnih ugljovodonika.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine u oblasti energetike, rudarstva, geoloških istraživanja i opreme pod pritiskom, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu

Član 59

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti sporta i omladine koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladi kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u sportu, fizičkoj kulturi i u oblastima u vezi sa interesom mladih; utvrđuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; utvrđuju sportski objekti i programi međunarodnih sportskih takmičenja od značaja za AP Vojvodinu, osnivaju i vrše osnivačka prava organizacija za obavljanje sportskih delatnosti od interesa za AP Vojvodinu; bliže uređuju uslovi za obavljanje sportskih delatnosti organizacija u oblasti sporta i kojima se uređuju bliži uslovi korišćenja javnih sportskih terena.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrše nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu uređuje i vodi evidencije u oblasti sporta; utvrđuje ispunjenost uslova za organizovanje sportskih priredbi i obezbeđuje uslove za rad, odnosno obavljanje delatnosti Pokrajinskog zavoda za sport i drugih organizaciju u oblasti sporta; prati i podržava rad omladinskih udruženja i saveza, kao i Lokalnih kancelarija za mlade; priprema programe i predlaže mere za unapređenje stanja u oblastima koje su od interesa za mlade; podržava projekte iz oblasti koje su od značaja za mlade; predlaže ustanovljavanje nagrada iz svoje oblasti i nagrađuje darovitu i uspešnu decu i omladinu u AP Vojvodini.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu u oblasti sporta, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova

Član 60

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti rada, zapošljavanja i ravnopravnosti polova, koji se odnose na pripremanje akata Skupštine ili Pokrajinske vlade kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja i unapređuje stanje u oblasti zapošljavanja i stara se o ostvarivanju i unapređivanju politike u oblasti rada i zapošljavanja na teritoriji AP Vojvodine; donosi strategije i utvrđuju mere u oblasti rodne ravnopravnosti i poboljšanja položaja žena; uređuje ostvarivanje i unapređivanje politike u oblasti ravnopravnosti polova u AP Vojvodini; utvrđuje pokrajinski akcioni plan zapošljavanja; osnivaju i vrše osnivačka prava fondova i drugih pravih lica u tim oblastima; predlaže direktor Pokrajinske službe za zapošljavanje.

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrše nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova priprema analitičke i druge materijale u vezi sa primenom propisa iz oblasti rada, zapošljavanja i ravnopravnosti polova za Skupštinu i Pokrajinsku vladu; prati stanje i kretanje na tržištu rada; realizuje antidiskriminacionu politiku u oblasti rada, zapošljavanja i rodne ravnopravnosti; podstiče, kreira i prati zapošljavanje osoba sa invaliditetom i druge teže zapošljive kategorije građana; preduzima mere za podsticanje zapošljavanja na teritoriji AP Vojvodine; prati primenu ratifikovanih Konvencija i preporuka Međunarodne organizacije rada i sačinjava izveštaj o njihovoj primeni; daje uputstva i mišljenja iz ovih oblasti za primenu zakonskih propisa i drugih akata organizacijama, ustanovama, institucijama i građanima; sprovodi mere aktivne politike zapošljavanja u skladu sa zakonom, Akcionim planom i Strategijom zapošljavanja AP Vojvodine; učestvuje u formiranju radnih tela u organima AP Vojvodine i jedinicama lokalne samouprave za jednakost među polovima; podstiče saradnju sa međunarodnim, regionalnim i domaćim organima i organizacijama u oblasti rada, zapošljavanja i ravnopravnosti polova; prati stanje u oblasti rada, bezbednosti i zdravlja na radu; koordinira rad i pruža stručnu i administrativno-tehničku podršku Savetu za ravnopravnost polova, Savetu za zapošljavanje, Savetu za bezbednosti i zaštitu na radu, Socijalno-ekonomskom savetu i drugim savetima iz oblasti svog delokruga.

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju

Član 61

(Brisan)

Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i održivi razvoj

Član 62

(Brisan)

4. POSLOVI ZAJEDNIČKI ZA SVE POKRAJINSKE SEKRETARIJATE

Ravnomerni regionalni razvoj

Član 63

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga obezbeđuju ravnomerni i održivi regionalni razvoj AP Vojvodine i staraju se o finansiranju kapitalnih rashoda.

Regionalna i međuopštinska saradnja

Član 64

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga u skladu sa Statutom i zakonom, ostvaruju regionalnu i međuopštinsku saradnju i staraju se o njenom unapređenju.

Međuregionalna saradnja

Član 65

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga u skladu sa Statutom i zakonom ostvaruju međuregionalnu saradnju sa teritorijalnim zajednicama i drugim oblicima autonomije drugih država i staraju se o njenom unapređenju i obavljaju poslove pokrajinske uprave koji se odnose na zaključivanje i primenu međuregionalnih sporazuma.

Priprema, usvajanje, odnosno predlaganje tehničkih propisa

Član 66

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga, obavljaju poslove pokrajinske uprave koji se odnose na pripremu, usvajanje odnosno predlaganje tehničkih propisa.

5. ODNOS POKRAJINSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA I GRAĐANIMA

Odnos prema Skupštini i Pokrajinskoj vladi

Član 67

Organi pokrajinske uprave obavezni su da Skupštini daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.

Organi pokrajinske uprave vrše poslove u skladu sa smernicama za rad koje donosi Pokrajinska vlada.

Pokrajinska vlada usmerava i usklađuje rad organa pokrajinske uprave u odnosu na: način njihovog rada u primenjivanju pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata Skupštine; primenu propisa koje donosi ili predlaže Pokrajinska vlada; donošenje propisa za koje je ovlašćen organ pokrajinske uprave; sprovođenje mera koje se odrede u vršenju nadzora nad radom organa pokrajinske uprave.

Međusobni odnosi organa pokrajinske uprave

Član 68

Organi pokrajinske uprave međusobno sarađuju u obavljanju poslova od zajedničkog interesa, pružaju podatke i obaveštenja neophodna za rad, dostavljaju spise i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

Organi pokrajinske uprave u pripremi odluka i opštih akata dužan je da pribave mišljenje i drugih zainteresovanih organa pokrajinske uprave.

Rukovodioci organa pokrajinske uprave kada su ovlašćeni da sporazumno donose propise, a ne postignu sporazum, o tome obaveštavaju Pokrajinsku vladu.

Odnosi organa pokrajinske uprave i organa lokalne samouprave

Član 69

Organi pokrajinske uprave i organi lokalne samouprave međusobno sarađuju i obaveštavaju se o pitanjima od zajedničkog interesa.

Organi pokrajinske uprave pružaju stručnu pomoć organima lokalne samouprave u izvršavanju zakona i pokrajinskih propisa.

Odnosi prema građanima i pravnim licima

Član 70

Organi pokrajinske uprave dužni su da, u okviru svojih prava i dužnosti, građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke i obaveštenja, pružaju im pravnu pomoć, sarađuju sa građanima, poštuju ljudsku ličnost i čuvaju ugled pokrajinske uprave.

Član 71

Organi pokrajinske uprave dužni su da razmatraju predstavke, peticije i predloge koje im građani podnose, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Fizička ili pravna lica mogu se obratiti organu pokrajinske uprave radi davanja mišljenja o primeni odredaba pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata. Mišljenja organa pokrajinske uprave nisu obavezujuća.

Član 72

Građanin koji se uredno odazvao pozivu organa pokrajinske uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.

Građanin koji u vreme određeno za rad sa strankama krivicom službenog lica nije obavio posao radi koga je došao i bez poziva organa, ima pravo na naknadu troškova.

O zahtevu građanina, kao i o visini naknade troškova odlučuje organ pokrajinske uprave shodno odredbama propisa kojima se određuje naknada troškova svedocima u upravnom postupku. Protiv rešenja organa pokrajinske uprave stranka može uložiti prigovor njegovom rukovodiocu.

Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje poslova odgovarajućeg organa pokrajinske uprave.

Član 73

Ako službena radnja nije obavljena usled propusta službenog lica organ pokrajinske uprave ima pravo obeštećenja prema tom licu u visini isplaćene naknade troškova, prema propisima o naknadi štete.

Član 74

Odredbe ove odluke o odnosima organa pokrajinske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema privrednim subjektima, ustanovama i drugim pravnim licima kada organi pokrajinske uprave rešavaju o njihovim pravima i obavezama, zasnovanim na zakonu ili pokrajinskom propisu.

Odnos pokrajinske uprave i Pokrajinskog ombudsmana

Član 75

Organi pokrajinske uprave su dužni da omoguće nesmetan pristup Pokrajinskom ombudsmanu podacima od interesa za ostvarenje prava građana.

Organi pokrajinske uprave dužni su da razmotre ukazivanja, predloge i preporuke Pokrajinskog ombudsmana koji postupa u interesu građana.

Radi omogućavanja nesmetanog rada Pokrajinskog ombudsmana organi pokrajinske uprave su dužni da preduzimaju sve potrebne mere i aktivnosti.

6. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 76

Pokrajinska vlada je dužna da akta za sprovođenje ove odluke donese u roku od tri meseca od stupanja na snagu ove odluke.

Organi pokrajinske uprave su dužni da svoja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta usklade sa odredbama ove odluke u roku od četiri meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 77

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Pokrajinska skupštinska odluka o pokrajinskoj upravi ("Službeni list APV", br. 10/92, 12/92, 2/95, 3/02, 21/02 - prečišćen tekst, 16/08, 18/09 - izmena naziva).

Član 78

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

 

Samostalni članovi Pokrajinske skupštinske odluke o izmenama i dopunama
Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskoj upravi

("Sl. list AP Vojvodine", br. 4/2011)

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 12

Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju rad u skladu sa delokrugom utvrđenim Odlukom:

1. Pokrajinski sekretarijat za privredu,

2. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo,

3. Pokrajinski sekretarijat za finansije,

4. Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj,

5. Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine,

6. Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,

7. Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova.

Član 13

Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne zajednice, nastavlja rad danom stupanja na snagu ove odluke u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom kao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice.

Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu, urbanizam, graditeljstvo nastavlja rad danom stupanja na snagu ove odluke u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom kao Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju nastavlja rad danom stupanja na snagu ove odluke u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom kao Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu nastavlja rad danom stupanja na snagu ove odluke u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom kao Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, nastavlja rad danom stupanja na snagu ove odluke u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom kao Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju.

Član 14

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju sa radom:

1. Pokrajinski sekretarijat za informacije,

2. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje,

3. Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju,

4. Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i održivi razvoj,

5. Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju.

Član 15

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje poslova iz delokruga preuzetog pokrajinskog sekretarijata.

Član 16

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za informacije zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje poslova iz delokruga preuzetog pokrajinskog sekretarijata.

Član 17

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku i demografiju zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje poslova iz delokruga preuzetog pokrajinskog sekretarijata.

Član 18

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje poslova iz delokruga preuzetog pokrajinskog sekretarijata.

Član 19

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za zaštitu životne sredine i održivi razvoj zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje poslova iz delokruga preuzetog pokrajinskog sekretarijata.

Član 20

Pokrajinski sekretarijati iz člana 13. ove odluke doneće pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u skladu sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 21

Od dana stupanja na snagu ove odluke do rebalansa budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2011. godinu, neizvršeni iznos sredstava planiran Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2011. godinu ("Službeni list APV", broj 23/10) za:

1. razdeo 07 Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje i razdeo 12 Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne zajednice, koristiće se za finansiranje rashoda i izdataka Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom;

2. razdeo 21 Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine održivi razvoj i razdeo 14 Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu, urbanizam i graditeljstvo, koristiće se za finansiranje rashoda i izdataka Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom;

3. razdeo 20 Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju i razdeo 13 Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju, koristiće se za finansiranje rashoda i izdataka Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom;

4. razdeo 08 Pokrajinski sekretarijat za kulturu i razdeo 09 Pokrajinski sekretarijat za informacije koristiće se za finansiranje rashoda i izdataka Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i javno informisanje u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom i

5. razdeo 10 Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo i razdeo 15 Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju, koristiće se za finansiranje rashoda i izdataka Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u skladu sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Korišćenje sredstava definisano u tačkama 1. do 5. ovog člana, realizovaće se bez izmene aktivnosti, funkcionalnih klasifikacija, klasifikacija izvora finansiranja i namena odnosno ekonomskih klasifikacija prihoda i primanja i rashoda i izdataka planiranih Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2011. godinu.

Naredbodavac, odnosno lice odgovorno za upravljanje sredstvima, preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu je:

- Rukovodilac Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, za sredstva iz stava 1. tačka 1. ovog člana;

- Rukovodilac Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine za sredstva iz stava 1. tačka 2. ovog člana;

- Rukovodilac Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu za sredstva iz stava 1. tačka 3. ovog člana;

- Rukovodilac Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i javno informisanje za sredstva iz stava 1. tačka 4. ovog člana i

- Rukovodilac Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju za sredstva iz stava 1. tačka 5. ovog člana.

Član 22

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".