ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNE USTANOVE "ŠKOLA ANIMIRANOG FILMA" VRANJE

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 5/2011)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom, Grad Vranje (u daljem tekstu: osnivač) osniva Javnu ustanovu radi obavljanja kulturne delatnosti kojom se obezbeđuje ostvarivanje prava građana, odnosno zadovoljenje potreba građana, kao i ostvarivanje i podsticanje amaterskog kulturnog i umetničkog stvaralaštva, kao opšteg interesa u kulturi, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se reguliše oblast javnih službi i kulture.

Član 2

Naziv Javne ustanove jeste: Javna ustanova "Škola animiranog filma" Vranje (u daljem tekstu: Ustanova).

Skraćeni naziv Ustanove jeste: JU "ŠAF" Vranje.

Sedište Ustanove je u Vranju, ulica 29. novembar bb.

Član 3

Ustanova ima svojstvo pravnog lica.

Ustanova stiče svojstvo pravnog lica upisom u sudski registar.

Član 4

Ustanova ima pečat i štambilj.

Oblik i sadržaj pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

Sadržaj pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Član 5

Sredstva za osnivanje i početak rada Ustanove obezbeđuje osnivač, u skladu sa zakonom.

Za početak rada Ustanove, osnivač obezbeđuje poslovni prostor i nematerijalna sredstva - opremu, u vrednosti od 360.500,00 dinara.

II DELATNOST USTANOVE

Član 6

Delatnost Ustanove, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, jeste:

59.11 Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa

59.12 Delatnosti koje slede nakon faze snimanja u proizvodnji kinematografskih dela i televizijskog programa

59.13 Distribucija kinematografskih dela, audio-vizuelnih dela i televizijskog programa

59.14 Delatnost prikazivanja kinematografskih dela

85.52. Umetničko obrazovanje

Ostale delatnosti i šifre delatnosti bliže će se urediti Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

III FINANSIRANJE USTANOVE

Član 7

Finansiranje delatnosti Ustanove vrši se:

1) iz budžeta osnivača;

2) od legata, donacija i sponzorstva;

3) iz projektnog finansiranja;

4) iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Finansiranje kulturnih programa, odnosno sufinansiranje delova kulturnih programa Ustanove iz budžeta osnivača vrši se u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim gradskim propisima.

Gradsko veće Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradsko veće), na osnovu strateškog plana i predloženog godišnjeg programa rada Ustanove, određuje koji će se programi, odnosno delovi programa Ustanove finansirati, odnosno sufinansirati iz budžeta osnivača i utvrđuje visinu sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje programa Ustanove.

Predlog godišnjeg rada Ustanove sadrži posebno iskazana sredstva potrebna za finansiranje programskih aktivnosti, kao i sredstva potrebna za finansiranje tekućih rashoda i izdataka.

Predlog godišnjeg rada Ustanove podnosi se osnivaču najkasnije do 01. jula tekuće godine za narednu godinu.

Finansiranje, odnosno sufinansiranje se vrši na osnovu godišnjih ugovora o finansiranju, odnosno sufinansiranju odobrenih programa, odnosno delova programa Ustanove, u skladu sa zakonom.

Godišnji ugovor o finansiranju, odnosno sufinansiranju u smislu stava 6. ovog člana, zaključuje služba Gradske uprave Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradska uprava) nadležna za poslove kulture sa Ustanovom.

Isplata sredstava iz budžeta osnivača na osnovu godišnjih ugovora o finansiranju, odnosno sufinansiranju odobrenih programa, odnosno delova programa Ustanove vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem.

Član 8

Za programe i projekte Ustanove, koji ne budu obuhvaćeni finansiranjem u smislu člana 7. ove odluke, finansiranje se vrši po osnovu javnog konkursa na način, pod uslovima i po postupku utvrđenim zakonom i gradskim propisima donetim na osnovu zakona.

Član 9

Ustanova je u obavezi da Gradskom veću, u roku od 15 dana po završetku programa za koji su dodeljena budžetska sredstva u smislu člana 7. i 8. ove odluke, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnese izveštaj o realizaciji programa i dostavi dokaz o namenskom korišćenju finansijskih sredstava.

IV ORGANI USTANOVE

Član 10

Organi Ustanove su:

1) direktor;

2) upravni odbor; i

3) nadzorni odbor.

1. Direktor Ustanove

Član 11

Ustanovom rukovodi direktor.

Direktora Ustanove imenuje i razrešava Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština), pod uslovima, na način i po postupku propisanim zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove.

Član 12

Direktor Ustanove imenuje se po osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na predlog Upravnog odbora ustanove.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje i sprovodi Upravni odbor Ustanove, u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.

Upravni odbor Ustanove dužan je da u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa izvrši izbor kandidata i predlog dostavi osnivaču.

Ako osnivač ne prihvati predlog Upravnog obora iz stava 3. ovog člana, smatra se da javni konkurs nije uspeo.

Direktor Ustanove imenuje se na period od četiri godine i po isteku mandata može biti ponovo imenovan.

Član 13

Uslovi za izbor kandidata za direktora Ustanove utvrđuju se Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

Član 14

Skupština može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 15

Direktor Ustanove:

1) organizuje i rukovodi radom Ustanove;

2) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove;

3) izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove;

4) zastupa Ustanovu;

5) stara se o zakonitosti rada Ustanove;

6) odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove;

7) odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.

Član 16

Dužnost direktora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Skupština će razrešiti direktora pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona i ovom odlukom;

3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove;

4) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove;

5) iz drugih razloga utvrđenih zakonom i Statutom Ustanove.

Umetnički, odnosno programski direktor

Član 17

Ustanova, pored direktora, može imati jednog umetničkog, odnosno programskog direktora koji rukovodi umetničkim, odnosno stručnim poslovima.

Način i uslovi izbora i razrešenja umetničkog, odnosno programskog direktora uređuju se Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

2. Upravni odbor Ustanove

Član 18

Ustanovom upravlja Upravni odbor.

Upravni odbor Ustanove ima pet članova, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti ove ustanove.

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koji se određuju aktom o imenovanju Upravnog odbora iz reda članova Upravnog odbora.

Od ukupnog broja članova Upravnog odbora, tri člana su predstavnici osnivača, a dva člana predstavnici zaposlenih u Ustanovi.

Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.

Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Predsedniku i članovima Upravnog odbora može pripadati naknada za rad, pod uslovima i prema merilima utvrđenim aktom osnivača.

Član 19

Upravni odbor Ustanove:

1) donosi Statut;

2) donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i Statutom Ustanove;

3) utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku Ustanove;

4) odlučuje o poslovanju Ustanove;

5) donosi godišnji program rada Ustanove, na predlog direktora;

6) donosi strateški plan Ustanove, u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove;

7) donosi godišnji finansijski plan Ustanove;

8) usvaja godišnji obračun;

9) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Ustanove;

10) daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom;

11) daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora;

12) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je imenovan. odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Ustanovi na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa zakonom;

13) odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom Ustanove.

Član 20

Dužnost predsednika i članova Upravnog odbora prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Skupština će razrešiti, pre isteka mandata, pojedine članove, uključujući i predsednika ili Upravni odbor Ustanove:

1) na lični zahtev člana;

2) ako Upravni odbor donosi nezakonite odluke ili ne donosi odluke koje je na osnovu zakona i Statuta dužan da donosi;

3) ako član Upravnog odbora neopravdanim odsustvovanjima ili nesavesnim radom onemogućava rad Upravnog odbora;

4) ako ovlašćeni predlagač pokrene inicijativu za razrešenje člana Upravnog odbora zbog prestanka osnova po kome je imenovan u Upravni odbor;

5) u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i Statutom Ustanove.

Dužnost novoimenovanog pojedinog člana Upravnog odbora traje do isteka mandata Upravnog odbora.

U slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata u smislu stava 2. ovog člana, Skupština može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora, u skladu sa zakonom i Statutom ustanove.

3. Nadzorni odbor Ustanove

Član 21

Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.

Nadzorni odbor Ustanove ima tri člana, koje imenuje i razrešava Skupština u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.

Predsednik Nadzornog odbora određuje se aktom o imenovanju Nadzornog odbora iz reda članova Nadzornog odbora.

Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici osnivača, a jedan član predstavnik zaposlenih u Ustanovi.

Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.

Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.

Predsedniku i članovima Nadzornog odbora može pripadati naknada za rad, pod uslovima i prema merilima utvrđenim aktom osnivača.

Član 22

Dužnost predsednika i članova Nadzornog odbora prestaje na način i pod uslovima utvrđenim ovom odlukom za prestanak dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove.

Dužnost novoimenovanog pojedinog člana Nadzornog odbora traje do isteka mandata Nadzornog odbora.

U slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata, Skupština može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora, u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.

Umetnički, programski, odnosno stručni Savet

Član 23

U Ustanovi se može obrazovati umetnički, programski, odnosno stručni savet.

Umetnički, programski, odnosno stručni savet razmatra pitanja iz umetničke, programske, odnosno stručne delatnosti Ustanove i direktoru, odnosno umetničkom ili programskom direktoru daje mišljenja i predloge vezane za umetnički, programski i stručni rad Ustanove.

Sastav, izbor i razrešenje, nadležnost i način rada Umetničkog, programskog, odnosno stručnog saveta, bliže se uređuje Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.

V PRIVREMENI ORGANI USTANOVE

Član 24

Do imenovanja organa Ustanove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove, poslove i ovlašćenja direktora Ustanove, odnosno Upravnog i Nadzornog odbora Ustanove, obavljaće vršilac dužnosti direktora Ustanove, odnosno privremeni Upravni i Nadzorni odbor Ustanove.

1. Vršilac dužnosti direktora Ustanove

Član 25

Za vršioca dužnosti direktora Ustanove imenuje se Snežana Trajković, dipl. ing. arhitekture iz Vranja.

Član 26

Mandat vršioca dužnosti direktora Ustanove traje do imenovanja direktora Ustanove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove, a najduže jednu godinu.

2. Privremeni Upravni i Nadzorni odbor Ustanove

Član 27

Privremeni Upravni i Nadzorni odbor Ustanove imenuje se posebnim aktom Skupštine, koji je sastavni deo ove odluke.

Član 28

Privremeni Upravni odbor Ustanove:

- donosi Statut Ustanove;

- donosi Program rada Ustanove za 2011. godinu;

- obavlja i druge poslove i ovlašćenja Upravnog odbora Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i aktom o imenovanju Privremenog Upravnog odbora Ustanove.

VI STATUT USTANOVE

Član 29

Statut Ustanove je opšti pravni akt Ustanove, kojim se uređuje:

1) delatnost Ustanove;

2) unutrašnja organizacija Ustanove;

3) organi Ustanove, njihov sastav, način imenovanja i nadležnosti;

4) uslovi za imenovanje i razrešenje direktora Ustanove;

5) odgovornost Ustanove za obaveze u pravnom prometu;

6) druga pitanja značajna za rad Ustanove, u skladu sa zakonom.

VII MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE OSNIVAČA

Član 30

Osnivač, preko nadležnog organa:

1) daje saglasnost na Statut Ustanove;

2) daje saglasnost na statusne promene Ustanove;

3) daje saglasnost na godišnji program rada Ustanove i na godišnji finansijski plan Ustanove;

4) daje saglasnost na strateški plan Ustanove;

5) daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova Ustanove;

6) daje saglasnost na druge akte Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove;

7) imenuje i razrešava direktora Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove;

8) imenuje i razrešava predsednika i članove Upravnog i Nadzornog odbora Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove;

9) vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima osnivača i Statutom Ustanove.

Član 31

Ustanova je dužna da svoju delatnost obavlja u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu oblast javnih službi i kulture, ovom odlukom i normativnim aktima Ustanove.

Član 32

Ustanova je u obavezi da osnivaču podnosi godišnje izveštaje o radu (sa odlukama Upravnog i Nadzornog odbora) i da postupa po predlozima mera osnivača u ostvarivanju svoje delatnosti.

Nezavisno od godišnjeg izveštaja iz stava 1. ovog člana, Ustanova je dužna da podnosi izveštaj o radu kad to zatraži osnivač.

Član 33

U obavljanju delatnosti, Ustanova je dužna da sarađuje sa drugim javnim ustanovama iz oblasti kulture i organom Gradske uprave nadležnim za poslove kulture.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 34

Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Ustanovi primenjuju se opšti propisi o radu, ako zakonom nije drukčije određeno.

Član 35

Statut Ustanove i Program rada Ustanove za 2011. godinu doneće se najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 36

Strateški plan Ustanove doneće se najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Strateški plan ustanove donosi se za period od pet godina.

Član 37

Upravni i Nadzorni odbor Ustanove imenovaće se najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Statuta Ustanove.

Član 38

Direktor Ustanove imenovaće se najkasnije u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 39

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje oblast javnih službi i kulture.

Član 40

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".