ODLUKA

O UREĐENJU GRADA

("Sl. list Grada Sombora", br. 5/2009 i 3/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se propisuju uslovi za opšte i komunalno uređenje teritorije Grada Sombora (u daljem tekstu: Grad), uređuje postupak, način i uslovi za postavljanje urbane opreme na javnim površinama, i druga pitanja od značaja za opšte i komunalno uređenje i korišćenje, održavanje i zaštitu javnih površina u Gradu, i utvrđuju posebni uslovi opšteg i komunalnog uređenja Grada u zonama pod posebnim režimom zaštite.

Član 2

Teritoriju Grada Sombora, u smislu Statuta Grada Sombora, čine naseljena mesta odnosno područja katastarskih opština koja ulaze u njegov sastav.

Član 3

Opšte uređenje Grada, u smislu ove odluke, obuhvata:

1. uslove i način postavljanja, održavanja i zaštite urbanog mobilijara i objekata, uređaja i opreme na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina,

2. uređenje, korišćenje, održavanje i zaštitu javnih površina, i

3. uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada.

Član 4

Komunalno uređenje Grada, u smislu ove odluke, obuhvata uslove i način postavljanja, održavanja i zaštite komunalnih objekata i uređaja, kao i uslove za obavljanje određenih delatnosti na javnim površinama:

1. javno oglašavanje,

2. održavanje sistema javne rasvete, osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje Grada,

3. postavljanje i održavanje javnih WC-a.

Član 5

Urbanu opremu, u smislu ove odluke, čine: urbani mobilijar, montažni i drugi objekti i uređaji na javnim površinama (u daljem tekstu: objekti i uređaji), kao i komunalni objekti i oprema utvrđeni ovom odlukom.

Član 6

Urbani mobilijar, u smislu ove odluke, čine:

1. javni časovnici,

2. klupe,

3. poštanski sandučići i javne telefonske govornice,

4. ukrasne žardinjere,

5. stubovi, kugle, ograde i druge vrste zapreka na javnim površinama, i

6. drugi urbani mobilijar utvrđen aktima donetim na osnovu ove odluke.

Član 7

Javne površine, u smislu ove odluke, su:

1. izgrađeno građevinsko zemljište koje je u opštoj upotrebi:

- kolovozi, trotoari, pešačke i biciklističke staze i trake, pešačka i razdelna ostrva, trgovi,

- autobuske stanice i stajališta, taksi-stajališta i parkirališta,

- površine oko autobuskih i železničkih stanica, benzinskih stanica i pristaništa,

- javne zelene površine (parkovi, park-šume, ulično zelenilo, površine duž lokalnih saobraćajnica, površine oko stambenih zgrada i između blokova stambenih zgrada),

- pijace, obale, groblja, prolazi, dečja igrališta,

- druge izgrađene površine namenjene za javno korišćenje, i

2. neizgrađeno javno građevinsko zemljište na kome pravo korišćenja ima Grad, a koje je planom namenjeno za javne površine i izgradnju javnih objekata ili se koristi kao javna površina.

Član 8

Spoljni delovi zgrade, u smislu ove odluke, su fasada sa ornamentima i svim drugim elementima fasade zgrade, terasama, prozorima, izlozima, portalima, kapijama, vratima, pasažima i drugim otvorima na zgradi, krov, dimnjaci, snegobrani, oluci, nadstrešnice kao sastavni delovi zgrade i drugi građevinski elementi zgrade koji su vidljivi sa javnih površina.

Član 9

Objekti i uređaji, u smislu ove odluke, su:

1. kiosci i manji montažni objekti,

2. letnje bašte,

3. slobodnostojeće i zidne vitrine,

4. pokretne tezge,

5. tende,

6. aparati za kokice, kestenje i kukuruz,

7. rashladni uređaji,

8. objekti za izvođenje zabavnih programa,

9. bilbordi i reklamne oznake, i

10. drugi objekti i uređaji.

Objekti i uređaji, u smislu stava 1. ovog člana, su: ograda gradilišta, gradilišna skela, deponovani građevinski materijal.

Član 10

Komunalni objekti i oprema, u smislu ove odluke, su:

- fontane,

- javne česme i bunari,

- oglasni panoi, stubovi i druga sredstva za plakatiranje i javno oglašavanje, (u daljem tekstu: oprema za javno oglašavanje),

- posude za sakupljanje smeća i korpe za otpatke,

- stubovi javne rasvete,

- javni WC, i

- drugi komunalni objekti i oprema koji se postavljaju na javnim površinama u skladu sa aktima donetim na osnovu ove odluke.

Kolski i pešački prilazi smatraju se komunalnim objektima u smislu ove Odluke.

Član 11

Urbana oprema se privremeno postavlja na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina na način i pod uslovima utvrđenim ovom odlukom i drugim aktima donetim na osnovu ove odluke.

Urbanu opremu na javnim površinama i površinama vidljivima sa javnih površina mogu postavljati lica koja su ishodovala odobrenje nadležnog organa u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom.

Lica iz stava 2. ovog člana dužna su redovno održavati i čistiti javnu površinu i urbanu opremu postavljenu na istu.

Lica iz stava 2. ovog člana dužna su po uklanjanju urbane opreme dovesti javnu površinu u prvobitno stanje.

Član 12

Zona pod posebnim režimom zaštite u Gradu (u daljem tekstu: pešačka zona), u smislu ove odluke, je područje ograničeno ulicama: ulica Kralja Petra I, deo ulice Veljka Petrovića do raskrsnice sa ulicom Nikole Vukičevića, deo ulice Čitaoničke u dužini od 34 metra (do prvog kolskog ulaza), deo ulice Avrama Mrazovića do raskrsnice sa ulicom Mirna, deo ulice Laze Kostića do raskrsnice sa ulicom Pariskom, plato između stare Gradske kuće i Robne kuće, Trg Svetog Trojstva i ulica Zmaj Jovina.

Režim saobraćaja u pešačkoj zoni reguliše se Rešenjem o uvođenju posebnog režima saobraćaja u pešačkoj zoni.

Rešenje iz stava 2. ovog člana donosi Gradonačelnik Grada Sombora (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

II OPŠTE UREĐENJE GRADA

1. Bliži uslovi za privremeno postavljanje urbane opreme

Član 13

Bliži uslovi za privremeno postavljanje urbane opreme regulišu se:

1. Elaboratom o uređenju pešačke zone u Somboru izrađenim od JP "Urbanizam" Sombor,

2. Pravilnikom o postavljanju letnjih bašta na teritoriji Grada Sombora,

3. Pravilnikom i programom o postavljanju objekata i uređaja na teritoriji Grada Sombora,

4. Odlukom o uslovima, načinu i postupku za izdavanje lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata na teritoriji Grada Sombora.

Član 14

Pravilnik iz člana 13. tačka 2. i 3. ove odluke sadrži tehničke i druge posebne uslove za postavljanje letnjih bašta i objekata i uređaja na javnim površinama i površinama vidljivim sa javnih površina na teritoriji Grada Sombora.

2. Urbani mobilijar

Član 15

Javni časovnik se postavlja na objektima, javnim površinama ili površinama vidljivim sa javnih površina.

Javni časovnik mogu da postavljaju pravna i fizička lica koja su obavezna da ih održavaju u ispravnom i urednom stanju.

Član 16

Klupe se postavljaju na javnoj površini u skladu sa programom nadležnog javnog preduzeća, važećom projektnom dokumentacijom i Elaboratom o uređenju pešačke zone u Somboru izrađenim od JP "Urbanizam" Sombor.

Preduzeće koje postavlja klupe stara se o njihovom održavanju i dužno je da ih održava u ispravnom i urednom stanju.

Član 17

Poštanski sandučići i javne telefonske govornice se postavljaju na javnim površinama u skladu sa rasporedom mesta koji predlaže preduzeće u čijoj je nadležnosti njihovo postavljanje, uz saglasnost nadležnog organa gradske uprave.

Preduzeće iz stava 1. ovog člana, dužno je da poštanske sandučiće i javne telefonske govornice održava u ispravnom i urednom stanju.

Član 18

Ukrasne žardinjere mogu da se postavljaju na javnoj površini na osnovu Rešenja nadležnog organa Gradske uprave, a u skladu sa uslovima nadležnog javnog preduzeća.

Lice koje je ishodovalo rešenje o postavljanju ukrasnih žardinjera dužno je da iste održava u urednom stanju i neguje biljne zasade u njima.

Član 19

Stubove, kugle, ograde i druge vrste zapreka na javnim površinama postavlja javno preduzeće u čijoj je nadležnosti njihovo održavanje.

Član 20

Drugi urbani mobilijar, utvrđen aktima donetim u skladu sa ovom odlukom, postavlja se i održava na način utvrđen u tim aktima.

3. Objekti i uređaji

Član 21

Privremeno postavljanje objekta i uređaja na javnoj površini i površini vidljivoj sa javne površine, odobrava se rešenjem (u daljem tekstu: odobrenje), koje donosi Odeljenje za komunalne poslove Gradske uprave Grada Sombora (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Odobrenje iz stava 1. ovog člana donosi se u skladu sa aktima iz člana 13. ove Odluke.

Član 22

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da uz zahtev priloži:

1. dokaz o osnivanju radnje za obavljanje odgovarajuće delatnosti, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u Registar privrednih subjekata,

2. tehnički crtež, odnosno skicu sa merama koje definišu položaj objekta, odnosno uređaja i opreme na javnoj površini,

3. dokaz o uplati lokalne komunalne takse, ako je imao odobrenje za zauzeće javne površine u prethodnom periodu, i

4. druge dokaze, u zavisnosti od posebnih uslova utvrđenih ovom odlukom ili drugim aktima donetim u skladu sa ovom odlukom za postavljanje objekta, odnosno uređaja na javnoj površini.

Član 23

Odobrenje iz čl. 22. ove odluke prestaje da važi i pre isteka perioda za koji je izdato, ako imalac odobrenja:

1. ne plati lokalnu komunalnu taksu u roku od 15 dana od dana nastanka obaveze,

2. ne postavi objekat, odnosno uređaj, u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju,

3. koristi objekat, odnosno uređaj za delatnost koja nije utvrđena u odobrenju, i

4. ne poštuje odredbe propisane ovom odlukom i drugim propisima i aktima.

Odobrenje prestaje da važi pre isteka perioda za koji je izdato i kada se zemljište privodi nameni ili se izvode drugi radovi na javnoj površini.

Gradska uprava pokreće postupak po službenoj dužnosti u slučaju iz stava 1. i 2. ovog člana, o čemu donosi rešenje o prestanku važenja odobrenja.

Protiv rešenja iz stava 3. ovog člana, može se podneti žalba Gradskom veću Grada Sombora (u daljem tekstu: Gradskom veću), u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Žalba iz stava 4. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja.

Član 24

Za vreme održavanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad, objekti i uređaji postavljeni na javnoj površini u skladu sa odobrenjem, mogu se privremeno ukloniti za vreme trajanja manifestacije.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, rešenje o privremenom uklanjanju donosi Gradska uprava.

Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana, može se podneti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanje rešenja.

Žalba iz stava 3. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja.

1. Kiosk i manji montažni objekat

Član 25

Kiosk je tipski objekat za pružanje šalterske usluge, čija bruto površina ne može preći 10,00 m2 i koji se postavlja u već izgrađenom i finalnom obliku.

Manji montažni objekat je tipski montažni objekat površine do 25,00 m2 koji se formira od tipskih montažnih elemenata.

Uslovi, način i postupak postavljanja kioska i manjih montažnih objekata regulisani su Odlukom iz čl. 13. tačka 4.ove Odluke.

2. Letnja bašta

Član 26

Letnja bašta je objekat namenjen ugostiteljskoj delatnosti koji se postavlja na javnoj površini ispred objekta ili prostorije u kojoj se obavlja isključivo ugostiteljska delatnost.

Letnja bašta ne može da se postavi ispred kioska.

Letnju baštu čine stolovi, stolice, suncobrani i odgovarajući lako pokretljivi montažno-demontažni elementi.

Elementi letnje bašte iz stava 1. ovog člana, uračunavaju se u ukupnu površinu koju zauzima letnja bašta.

Položaj, dimenzije letnje bašte i drugi urbanističko-tehnički uslovi određuju se situacinom planom izrađenim od JP "Urbanizam" Sombor.

Bliži uslovu za postavljanje letnjih bašta na javnoj površini propisani su posebnim Pravilnikom.

Član 27

Zabranjeno je zatvaranje strana letnje bašte u smislu formiranja objekta.

U letnjoj bašti nije dozvoljeno postavljanje roštilja, ražnja, šank-pulta, fontane, audio i video uređaja, rashladnih uređaja za prodaju napitaka i sladoleda, emitovanje muzike putem muzičkog uređaja, niti je dozvoljeno izvođenje muzike uživo.

3. Slobodnostojeća i zidna vitrina

Član 28

Slobodnostojeća i zidna vitrina su objekti koji se postavljaju radi izlaganja i reklamiranja robe van poslovnog prostora, u skladu sa posebnim Pravilnikom.

Član 29

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje slobodnostojeće i zidna vitrine, dužan je da uz zahtev priloži dokaz o vlasništvu ili pravu korišćenja poslovnog objekta, odnosno prostora koji se nalazi u neposrednoj blizini javne površine na kojoj se postavlja vitrina.

Ukoliko ima više podnosilaca zahteva, prednost ima podnosilac zahteva čiji poslovni objekat nema ulični izlog.

4. Pokretna tezga

Član 30

Pokretna tezga je montažna konstrukcija koja može da zauzima najviše 2.00 m2 javne površine, a namenjena je za izlaganje i prodaju robe:

1. suvenira, knjiga, časopisa i drugih publikacija, kaseta, CD-a i naočara, cveća ispred groblja,

2. cveća, jelki, čestitki i drugih ukrasnih predmeta povodom obeležavanja državnih, verskih i drugih praznika:

- božićnih i novogodišnjih praznika, u periodu od 15. decembra tekuće godine do 15. januara naredne godine,

- 8. marta, u periodu od 05. do 10. marta tekuće godine, i

- uskršnjih praznika u trajanju od 3 dana pre nastupanja praznika i za vreme praznika

3. drugih proizvoda za vreme održavanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad.

Na pokretnoj tezgi nije dozvoljeno postavljanje muzičkog uređaja.

5. Tenda

Član 31

Tenda je slobodnostojeća konstrukcija sa odgovarajućim zastorom sa namenom za zaštitu od sunca.

Tenda se može postaviti samo u okviru letnje bašte, pod uslovom da se ne formira objekat.

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje tende dužan je da priloži urbanističke uslove za postavljanje tende izrađene od strane JP "Urbanizam" Sombor.

Urbanistički uslovi iz stava 3. ovog člana sadrže dimenziju, konstrukciju, oblik i boju tende.

Član 32

Druge vrste slobodnostojećih nadstrešnica ne mogu da se postavljaju na javnim površinama kao samostalni objekti.

6. Aparati za kokice, kestenje i kukuruz

Član 33

Aparat za kokice, kestenje i kukuruz može da se postavi na javnoj površini, pod uslovom da zauzima najviše 2.00 m2.

7. Rashladni uređaj

Član 34

Rashladni uređaj za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova može da se postavi na javnoj površini, pod uslovom da zauzima najviše 2.00 m2.

Ispred poslovnog objekta mogu da se postave najviše dva rashladna uređaja.

8. Objekti za izvođenje zabavnih programa

Član 35

Objekti za izvođenje zabavnih programa su cirkus, zabavni park, aparati i uređaji za zabavu i slično.

Objekti iz stava 1. ovog člana, mogu da se postave na javnoj zelenoj površini pod uslovom da se prethodno zaključi ugovor o obnovi te površine, sa preduzećem kome je povereno održavanje javnih zelenih površina.

9. Bilbordi i reklamne oznake

Član 36

Bilbordi i reklamne oznake su slobodnostojeći reklamni panoi odgovarajućih dimenzija i materijala, namenjeni za postavljanje reklamnih poruka, koji se postavljaju na javnu površinu i površinu vidljivu sa javne površine.

Položaj bilborda i reklamne oznake i drugi urbanističko-tehnički uslovi određuju se situacionim planom izrađenim od JP "Urbanizam" Sombor.

Tip, veličina, materijal, kao i posebni uslovi za postavljanje bilborda i reklamne oznake regulisani su posebnim Pravilnikom.

10. Drugi objekti i uređaji

Član 37

Odobrenje se može izdati za privremeno postavljanje i drugih objekata i uređaja koji nisu navedeni u ovoj odluci, kao i objekata i uređaja koji ne ispunjavaju uslove utvrđene opštim aktima donetim u skladu sa ovom odlukom, na predlog Gradonačelnika.

Bliži uslovi i postupak postavljanja objekata i uređaja iz stava 1. ovog člana regulišu se posebnim Pravilnikom.

11. Ograda gradilišta, gradilišna skela i deponovani građevinski materijal

Član 38

Postavljanje ograda gradilišta, gradilišnih skela i deponovanje građevinskog materijala (istovar, smeštaj i utovar) na javnim površinama radi izvođenja građevinskih radova na objektima, ako za to ne postoji mogućnost na građevinskoj parceli, dozvoljeno je u skladu sa usvojenim planom gradilišta i planiranom dinamikom radova uz prethodno odobrenje Gradske uprave.

Izvođač radova je dužan da:

- deponovani građevinski materijal zaštiti od rasturanja odgovarajućom ogradom;

- obezbedi prolaz za pešake i motorna vozila, bezbednost lica i sigurnost susednih objekata, kao i da postavi saobraćajnu signalizaciju u skaldu sa odobrenjem o izmeni režima saobraćaja izdatog od strane Gradske uprave;

- da nakon završetka radova odnosno isteka roka zauzeća, javnu površinu dovede u tehnički ispravno stanje, odnosno stanje predviđeno planskom dokumentacijom.

Odobrenje za korišćenje javne površine u svrhe iz stava 1. ovog člana izdaje se na zahtev investitora ili izvođača radova.

Zauzeće javne površine može se odobriti u trajanju do 30 dana, a u slučaju kada je organizovano gradilište do šest meseci.

Član 39

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za deponovanje građevinskog materijala radi izvođenja građevinskih radova, dužan je da uz zahtev priloži:

1. odobrenje za izgradnju, odnosno potvrdu o prijavi početka radova, ako se radi o izgradnji ili rekonstrukciji objekta,

2. plan gradilišta ili šemu organizacije za veća gradilišta ili skicu zauzeća za deponovanje građevinskog materijala,

3. rešenje o izmeni režima saobraćaja koje donosi Gradska uprava, ukoliko se menja režim saobraćaja, i

4. saglasnost JKP "Čistoća" Sombor, ukoliko se zauzima javna zelena površina.

Član 40

Postavljanje ograda gradilišta, gradilišnih skela i deponovanje građevinskog materijala (istovar, smeštaj i utovar) na javnoj površini u pešačkoj zoni može se dozvoliti izuzetno pod posebnim uslovima koji se utvrđuju odobrenjem Gradske uprave.

Član 41

Roba i drugi predmeti ne mogu da se postavljaju na javnim površinama, osim u slučaju utovara ili istovara ogreva koji ne može da traje duže od 24 sata.

4. Uređenje, korišćenje, održavanje i zaštita javnih površina

Član 42

O uređenju, održavanju i zaštiti javnih površina i urbane opreme, staraju se pravna i fizička lica čija je to dužnost na osnovu ove odluke i drugih akata donetih u skladu sa ovom odlukom.

Član 43

Radi obezbeđivanja opšteg i komunalnog uređenja Grada, prilikom korišćenja javnih površina zabranjeno je:

1. prljanje, oštećenje ili zagađivanje javne površine, kao i urbane opreme koja je postavljena na javnim površinama,

2. ostavljanje stvari, predmeta, vozila, mašina, uređaja i otpada na javnim površinama,

3. vađenje, seča i lomljenje drveća, šiblja i živica i cvetnog materijala,

4. sadnja, orezivanje i vađenje rastinja bez saglasnosti nadležnog organa,

5. spaljivanje lišća i drugih materija,

6. puštanje stoke i živine po parkovima, travnjacima i drugim javnim površinama,

7. lepljenje i pričvršćivanje plakata, oglasa i po objektima i drveću,

8. pisanje grafita, crtanje ili na drugi način oštećenje ili uništavanje javne površine ili urbane opreme,

9. neovlašćeno postavljanje, uklanjanje ili premeštanje urbane opreme,

10. sprečavanje postavljanja urbane opreme za koju postoji odobrenje ili drugi akt donet u skladu sa ovom odlukom, i

11. korišćenje javne površine i urbane opreme suprotno nameni koju imaju, bez odobrenja ili koji nije u skladu sa izdatim odobrenjem.

Član 44

Drvo, drvored, ukrasno šiblje i drugo rastinje mogu se ukloniti ili orezati zbog:

1. starosti ili bolesti drveta,

2. bezbednosti saobraćaja,

3. ugrožavanja stambenog, poslovnog i drugog objekta,

4. izvođenja radova na objektima komunalne infrastrukture (izgradnja, rekonstrukcija, sanacija, dogradnja i sl.),

5. otvaranja prolaza - ulaza u dvorišta, odnosno objekte (u skladu sa izdatom prijavom početka izvođenja radova za izgradnju ili rekonstrukciju objekta).

Zahtev za uklanjanje, orezivanje ili sadnju podnosi se Gradskoj upravi.

Uklanjanje, orezivanje ili sadnja iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu rešenja Gradske uprave.

Za stablo koje je neophodno ukloniti zbog izvođenja građevinskih radova ili otvaranja prolaza - ulaza u dvorišta, odnosno objekte, plaća se jednokratna naknada u visini petostruke vrednosti procenjene drvne zapremine po cenovniku drvnih sortimenata JP "Vojvodinašume" umanjene za troškove proizvodnje.

Visinu naknade iz prethodnog stava utvrđuje nadležni organ Gradske uprave i ista se uplaćuje u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja o visini naknade.

Član 45

Javne površine ispred objekata dužni su održavati vlasnici odnosno korisnici objekata.

Ukoliko vlasnici odnosno korisnici iz prethodnog stava ovog člana ne održavaju javnu površinu u skladu sa ovom odlukom, ista će se urediti o njihovom trošku.

Član 46

Vlasnici ili korisnici objekata ili parcela dužni su redovno održavati otvorene atmosferske kanale ispred objekata ili parcela (čišćenje, profilisanje, košenje trave itd.).

Ukoliko lica iz prethodnog stava ovog člana ne održavaju otvorene atmosferske kanale u skladu sa ovom odlukom isti će se urediti o njihovom trošku.

5. Uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada

Član 47

Pod uređenjem spoljnih delova zgrada podrazumeva se izvođenje radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju.

Vlasnici i korisnici zgrada dužni su da redovnim održavanjem obezbede uredan izgled spoljnih delova zgrada.

Kada spoljni delovi zgrada nisu uredni i u funkcionalnom stanju, dovođenje u uredno i funkcionalno stanje se obavlja odmah.

Pod urednim i funkcionalnim stanjem spoljnih delova zgrada podrazumeva se da su uredno omalterisani, okrečeni, obojeni, da nisu oštećeni, zaprljani ni ispisani grafitima, odnosno da na drugi način svojim izgledom ne narušavaju opšti estetski izgled Grada.

Član 48

Na spoljnim delovima zgrada i drugih objekata u javnoj upotrebi, mogu da se naslikaju murali, uz saglasnost Gradske uprave, a na predlog JP "Direkcija za izgradnju Grada Sombora" Sombor (u daljem tekstu: Direkcija).

Murali, u smislu ove odluke, su umetnička dela isključivo estetske nekomercijalne sadržine koji se slikaju na spoljnim delovima zgrada ili drugog objekta u javnoj upotrebi, u cilju stvaranja i razvoja kulturnog ambijenta i estetskog izgleda Grada.

Član 49

Vlasnik, zakupac ili drugi korisnik poslovnog prostora u objektu dužan je da postavi poslovno ime u skladu sa uslovima utvrđenim posebnim Pravilnikom.

Član 50

Vlasnik, zakupac ili drugi korisnik poslovnog prostora u objektu, dužan je da obezbedi uredan izgled spoljnih delova objekta i po prestanku obavljanja delatnosti u poslovnom prostoru.

Lice iz stava 1. ovog člana, dužno je da ukloni sva obaveštenja, reklamne i druge oznake koje su upućivale na obavljanje delatnosti u tom prostoru.

Član 51

Klima uređaji mogu da se postavljaju na spoljnim delovima objekta, na mestu koje je za to određeno projektom izgradnje ili rekonstrukcije objekta, na osnovu rešenja Gradske uprave.

Ako mesta za postavljanje klima uređaja nisu određena projektom iz stava 1. ovog člana, klima uređaji se mogu postavljati na mestima koja nisu vidljiva sa javnih površina (dvorišne fasade, zaklonjeni delovi lođa, balkona, terasa i sl.).

Ukoliko iz tehničko-tehnoloških razloga nije moguće postaviti klima uređaje na način iz stava 1. i 2. ovog člana, oni će se postaviti na osnovu uslova koje izdaje JP "Urbanizam" Sombor.

Pri postavljanju klima uređaja obavezno je da se obezbedi oticanje kondenzovane vode na način koji onemogućava njeno razlivanje na javne površine.

U slučaju postavljanja klima uređaja na zajedničkim delovima objekta, pravno ili fizičko lice je dužno da priloži saglasnost Skupštine zgrade i projekat statičke stabilnosti i oticanja kondenzovane vode koji izrađuje ovlašćeni projektant.

Ukoliko se klima uređaj postavlja na objektima od kulturno-istorijskog značaja odnosno koji predstavljaju kulturno dobro potrebno je priložiti i saglasnost nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

Član 52

JP "Urbanizam" Sombor izdaje uslove i mere tehničke zaštite za izvođenje radova iz člana 51. ove odluke, kada se ovi radovi izvode na spoljnim delovima objekta koji je:

1. proglašen za nepokretno kulturno dobro,

2. u zaštićenoj okolini nepokretnog kulturnog dobra, i

3. u pešačkoj zoni.

Član 53

Perda je montažna konstrukcija sa odgovarajućim zastorom, koja se postavlja na fasadi objekta iznad zidnog otvora, radi zaštite od sunca.

Perde se mogu postavljati ispred poslovnog prostora odnosno objekta na zahtev vlasnika odnosno korisnika objekta.

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje perde je lice koje je vlasnik odnosno korisnik objekta ili poslovnog prostora u objektu na čijoj fasadi se postavlja perda.

U slučaju postavljanja perde potrebno je obezbediti minimalnu visinu od 2,50 m za nesmetano kretanje pešaka.

Podnosilac zahteva je dužan da priloži uslove sa tehničkim opisom, izgledom perde i uslovima za bezbedno korišćenje perde izrađenim od JP "Urbanizam" Sombor, odnosno od nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture za objekte koji se nalaze u okviru istorijske celine "Istorijsko jezgro Sombora - Venac".

Odobrenje za postavljanje perde izdaje Gradska uprava.

Odobrenje za postavljanje perde izdaje se na period do jedne godine i njime se određuje lokacija, vreme korišćenja perde i površina perde.

Član 54

Postavljanje reklamne oznake na fasadi, krovu i drugim površinama objekta vidljivim sa javnih površina uređuje se posebnim Pravilnikom, a na objektima od kulturno-istorijskog značaja odnosno koja predstavljaju kulturno dobro i uz saglasnost nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

6. Raskopavanje javnih površina

Član 55

Pod raskopavanjem javnih površina podrazumevaju se radovi na:

- izgradnji i rekonstrukciji komunalne infrastrukture (postavljanje podzemnih objekata, instalacija i priključaka),

- radovi koji su neophodni radi otklanjanja posledica nastalim dejstvom više sile ili u slučaju kvara na objektima čijim hitnim neotklanjanjem može biti ugroženo javno dobro, zdravlje ili imovina ljudi, i

- druga raskopavanja javnih površina koja su neophodna radi izgradnje ili rekonstrukcije drugih objekata.

Radovi na raskopavanju javnih površina izvode se na osnovu odobrenja Gradske uprave.

U odobrenju za raskopavanje javne površine određuje se početak i završetak radova, mere koje je investitor dužan da preduzme radi bezbednosti ljudi i imovine, kao i način i vreme dovođenja raskopane javne površine u tehničko ispravno stanje.

Odobrenje iz stava 2. ovog člana dostavlja se Direkciji.

Ukoliko se radovi na raskopavanju javne površine ne mogu završiti u odobrenom roku, podnosilac zahteva je dužan da od Gradske uprave zatraži produženje roka.

Član 56

Raskopavanje javnih površina može se obavljati u periodu od 01. marta do 1. decembra.

Izuzetno Gradska uprava može da odobri raskopavanje javnih površina van perioda iz stava 1. ovog člana, ako postoje opravdani razlozi za to i ako vremenski uslovi omogućavaju raskopavanje.

Izuzetno radovi mogu da počnu i bez odobrenja samo u slučaju više sile ili u slučaju kvara na objektima komunalne infrastrukture, čijim hitnim neuklanjanjem može biti ugroženo javno dobro, zdravlje ili imovina ljudi.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, investitor odnosno izvođač radova je dužan da o započetom raskopavanju javne površine odmah obavesti Gradsku upravu i Direkciju, a najkasnije u roku od 24 sata od nastanka više sile, odnosno saznanja za kvar, i najkasnije u roku od 3 dana podnese zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje javne površine sa obrazloženjem opravdanosti započetog raskopavanja, kao i o roku do koga će završiti radove.

Član 57

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za raskopavanje javne površine, dužan je da uz zahtev priloži:

1. dokaz o pravu svojine odnosno korišćenja na objektu koji se priključuje na komunalnu infrastrukturu (prijavu početka izvođenja radova objekta);

2. projekat objekta, odnosno instalacija ili priključka zbog koga se obavlja raskopavanje javne površine;

3. saglasnost preduzeća na čiju instalaciju se vrši priključak;

4. saglasnost drugih preduzeća koja na toj javnoj površini postavljaju i održavaju podzemne ili nadzemne objekte, instalacije i priključke ili izvod iz katastra komunalnih instalacija;

5. plan tehničkog regulisanja saobraćaja ili odobrenje za izmenu režima saobraćaja, ukoliko radovi na raskopavanju javne površine zahtevaju izmenu režima saobraćaja;

6. ugovor o dovođenju raskopanih javnih površina u tehničko ispravno stanje zaključen sa Direkcijom, osim u slučaju kada je investitor fizičko lice;

7. saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja, kada je u pitanju raskopavanje kolovoza.

U slučaju iz čl. 56. stav 4. ove Odluke, investitor odnosno izvođač radova je dužan da uz zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje javne površine priloži:

- skicu trase raskopavanja,

- plan tehničkog regulisanja saobraćaja (postavljanje saobraćajne signalizacije, propisno obeležavanje mesta raskopavanja),

- ugovor o dovođenju raskopane javne površine u tehničko ispravno stanje zaključen sa Direkcijom,

- izvod iz katastra komunalnih instalacija, i

- zapisnik Gradske uprave o potrebi i opravdanosti hitne intervencije na otklanjanju kvara, donet na osnovu obaveštenja investitora odnosno izvođača radova o započetom raskopavanju javne površine bez odobrenja.

Član 58

Investitor je odgovoran da raskopanu javnu površinu dovode u tehničko ispravno stanje odmah po završetku radova, a najkasnije u roku od 3 dana od dana završetka radova.

Pravilnikom o tehničkim uslovima za raskopavanje i dovođenje raskopane javne površine u tehnički ispravno stanje propisuju se uslovi za raskopavanje javnih površina i vraćanje istih u tehnički ispravno stanje.

Pravilnik iz stava 2. ovog člana donosi Gradonačelnik, uz saglasnost Direkcije.

Član 59

Kod izgradnje nove ulice ili rekonstrukcije postojeće, investitor je dužan da 6 meseci pre otpočinjanja ovih radova o tome obavesti sva preduzeća koja postavljaju ili održavaju podzemne i nadzemne objekte, instalacije i priključke, kao i vlasnike odnosno korisnike objekata koji se nalaze u toj ulici.

Kad usled raskopavanja javne površine ili radova vezanih za raskopavanje javnih površina nastanu oštećenja na stambenim, komunalnim ili drugim objektima, izvođač radova na raskopavanju javne površine dužan je da o nastanku oštećenja odmah obavesti Gradsku upravu, investitora, organizaciju koja se stara o održavanju objekata, kao i vlasnika objekta.

Kada se kao posledica raskopavanja javne površine ošteti javna površina koja nije raskopavana, njeno dovođenje u tehnički ispravno stanje ima isti tretman kao i površina koja se raskopava.

Troškove prouzrokovane oštećenjima iz stava 3. ovog člana snosi investitor.

Član 60

Raskopavanje izgrađenih, uređenih ili rekonstruisanih ulica ne može se vršiti pre isteka perioda od tri godine od dana završetka ovih radova, osim u slučajevima iz čl. 56. stav 3. ove odluke.

Izuzetno raskopavanje izgrađene, uređene ili rekonstruisane ulice, može se odobriti pre isteka perioda iz stava 1. ovog člana, ako za to postoje posebno opravdani razlozi.

III KOMUNALNO UREĐENJE GRADA

1. Komunalni objekti i oprema

Član 61

Komunalne objekte i opremu iz člana 10. stav 1. ove odluke, postavlja Direkcija u skladu sa Rešenjem Gradske uprave.

Kolski i pešački prilaz objektu ili parceli, a preko javne površine, iz člana 10. stav 2. ove odluke, postavlja vlasnik odnosno korisnik objekta ili parcele, na osnovu rešenja Gradske uprave.

Bliži uslovi o postupku i načinu postavljanja kolskih i pešačkih prilaza iz stava 2. ovog člana određuju se posebnim Pravilnikom.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se na osnovu Elaborata o postavljanju komunalnih objekata i opreme i potrebne projektno-tehničke dokumentacije u zavisnosti od vrste komunalnog objekta, a u skladu sa važećim propisima.

Elaborat o postavljanju komunalnih objekata i opreme izrađuje JP "Urbanizam" Sombor, a koji sadrži: raspored i mesto za postavljanje, izgled, materijal i druge uslove.

Direkcija je dužna da komunalne objekte i opremu održava u ispravnom urednom i čistom stanju.

2. Javno oglašavanje

Član 62

Pravna i fizička lica koriste opremu za javno oglašavanje na osnovu ugovora koji zaključuju sa Direkcijom.

Član 63

Pravna ili fizička lica iz člana 62. ove odluke, dužna su da uklone plakat, oglas ili drugu oglasnu poruku u roku od 24 sata od isteka ugovorenog perioda javnog oglašavanja.

Član 64

Ako se plakat, oglas ili druga oglasna poruka postavi suprotno odredbama ove odluke, odnosno na mestima koja nisu za to predviđena, nadležni inspektor će naložiti njihovo uklanjanje o trošku lica koje ih je postavilo.

Član 65

Gradska uprava može izuzetno da odobri privremeno postavljanje opreme za javnog oglašavanje na mestima koja nisu određena Rešenjem iz člana 61. ove odluke, kao i da odredi mesta za slobodno plakatiranje, ako postojeći objekti ne zadovoljavaju povećanu potrebu za oglašavanjem povodom kulturnih, sportskih i drugih manifestacija, kao i predizbornih kampanja.

3. Javna rasveta, osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje Grada

Član 66

Javna rasveta je sistem objekata, instalacija i uređaja za osvetljavanje javnih površina i spoljnih delova zgrada i drugih objekata (u daljem tekstu: javna rasveta).

Član 67

Održavanje javne rasvete obuhvata radove na zameni svetlećih tela i drugih dotrajalih ili oštećenih elemenata, čišćenje, antikorozivnu zaštitu i pranje stubova i zaštitnih obloga svetlećih tela.

Član 68

Radi isticanja silueta, spoljašnjim osvetljenjem mogu se trajno osvetliti objekti i ambijentalne celine koje imaju istorijski, kulturni, arhitektonski, administrativni, privredni ili drugi značaj.

Gradonačelnik donosi rešenje kojim određuje koji se objekti i ambijentalne celine osvetljavaju, u smislu stava 1. ovog člana.

Osvetljavanje objekata i ambijentalnih celina vrši se na osnovu projekta osvetljavanja koji izrađuje Direkcija.

Član 69

Povodom državnih praznika, određenih verskih praznika, značajnih kulturnih i sportskih priredbi i manifestacija, Grad se svečano ukrašava prema posebnom projektu svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada.

Projekat iz stava 1. ovog člana izrađuje Direkcija.

4. Postavljanje i održavanje javnih WC-a

Član 70

Javni WC je sanitarni objekat koji se postavlja na javnoj površini ili se nalazi u okviru poslovnog objekta (tržni, sportski i poslovni centri i sl.).

Javni WC može da bude trajan ili privremen.

Trajni javni WC može biti zidan ili montažni i mora da bude priključen na javni vodovod i kanalizaciju, a montažni javni WC mora biti automatizovan.

Privremeni javni WC je montažni objekat koji se postavlja na zahtev organizatora javnih manifestacija ili drugih skupova.

Član 71

Direkcija, odnosno organizatori javnih manifestacija ili drugih skupova, dužni su da obezbede:

1. stalnu sanitarnu, tehničku i higijensku ispravnost javnih WC-a,

2. redovno održavanje i funkcionalnost javnih WC-a,

3. sanitarno-tehničko uputstvo o korišćenju, istaknuto na vidnom mestu za korisnike, i

4. stalno prisustvo radnika na održavanju higijene u radno vreme.

Direkcija propisuje bliže uslove opremanja, održavanja, i naplate usluga korišćenja javnih WC-a, uz saglasnost Gradonačelnika.

Član 72

O održavanju javnih WC-a u poslovnim objektima namenjenim za javno korišćenje, dužni su da se staraju vlasnici, odnosno zakupci tih objekata.

IV NADZOR

Član 73

Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava.

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke i drugih opštih i pojedinačnih akata donetih na osnovu ove odluke, obavlja organ nadležan za inspekcijske poslove, putem nadležnih inspektora.

Član 74

U vršenju inspekcijskog nadzora, pored zakonskih ovlašćenja komunalni inspektor, je dužan naročito da:

1. kontroliše stanje urbane opreme i način njenog održavanja i zaštite od strane pravnih i fizičkih lica kojima je to povereno,

2. kontroliše obavljanje poslova na komunalnom uređenju Grada, utvrđenih ovom odlukom:

- korišćenje, održavanje i zaštitu javnih površina,

- postavljanje i održavanje opreme za javno oglašavanje,

- uređenje i održavanje spoljnih delova zgrada,

- postavljanje i održavanje sistema javne rasvete, osvetljavanje objekata i svečano ukrašavanje Grada,

- postavljanje i održavanje javnih WC-a,

3. kontroliše da li je urbana oprema postavljena u skladu sa uslovima utvrđenim u odobrenju nadležnog organa,

4. preduzima druge potrebne mere za korišćenje javnih površina u skladu sa ovom odlukom i drugim aktima donetim u skladu sa ovom odlukom.

Član 75

Komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži vlasniku zgrade da izvede radove na održavanju zgrade, ukoliko spoljni delovi zgrade nisu u funkcionalnom i urednom stanju, odnosno ako nisu omalterisani, okrečeni, ofarbani, ako su oštećeni i zaprljani, ispisani grafitima ili na drugi način svojim izgledom narušavaju opšti estetski izgled Grada.

Rešenje iz stava 1. ovog člana, sadrži opis radova koji treba da se izvedu na održavanju spoljnih delova zgrade, rok u kome je vlasnik zgrade dužan da izvede radove, odnosno da zaključi ugovor o izvođenju nadležnih radova.

Rok za zaključenje ugovora za izvođenje radova ne može da bude duži od 30 dana od dana prijema rešenja, a rok za završetak radova odrediće se zavisno od obima i složenosti radova koje je potrebno izvesti, a ne može da bude duži od 60 dana od dana zaključenja ugovora.

Izuzetno, na predlog vlasnika zgrade, komunalni inspektor može da odobri produženje roka za izvođenje radova za najduže 30 dana, ako oceni da je to opravdano zbog obima i složenosti radova.

U periodu od 1. novembra tekuće do 1. marta naredne godine, komunalni inspektor može da odredi da rok za završetak naloženih radova počne da teče od 1. marta.

Rešenje o izvođenju radova dostavlja se vlasniku, a za zgrade kolektivnog stanovanja, skupštini zgrade.

Rešenje iz prethodnog stava ovog člana inspektor je dužan da dostavi i Direkciji.

Član 76

Ako lice postavi klima uređaja na spoljnom delu objekta bez propisane dokumentacije ili suprotno izdatom rešenju, nadležni inspektor sprovešće postupak i izdati rešenje kojim se vlasniku klima uređaja nalaže da u naknadnom roku pribavi propisanu dokumentaciju odnosno postavi klima uređaj u skladu sa izdatim rešenjem Gradske uprave.

Ako lice iz stava 1. ovog člana ni u naknadno ostavljenom roku ne pribavi rešenje Gradske uprave ili ne postavi klima uređaj u skladu sa izdatim rešenjem, nadležni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži licu uklanjanje klima uređaja, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ukoliko lice ne postupi po nalogu iz stava 2. ovog člana, nadležni inspektor će u skladu sa donetim zaključkom o dozvoli izvršenja, sprovesti prinudno izvršenje o trošku lica.

Član 77

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naredi uklanjanje vozila, objekata, predmeta, odnosno uređaja i opreme koji su postavljeni ili ostavljeni na javnoj površini suprotno odredbama ove odluke, odnosno bez odobrenja, ili ako se ne koristi u skladu sa odobrenjem, ili ako imalac odobrenja ne plati lokalnu komunalnu taksu.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, kada se vlasnik, odnosno korisnik ne nalazi na licu mesta, inspektor će, bez saslušanja, doneti rešenje kojim nalaže da se objekat, predmet, odnosno uređaj i drugi predmeti i instalacije, uklone u određenom roku koji se može odrediti na časove, a za uklanjanje vozila i na minute, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Rešenje iz stava 2. ovog člana, nalepljuje se na vozilo, objekat, predmet, odnosno uređaj, uz naznačenje dana i vremena kada je nalepljeno, čime se smatra da je dostavljanje izvršeno, a kasnije oštećenje, uništenje ili uklanjanje ovog rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.

Kada korisnik, odnosno vlasnik ne postupi po nalogu iz stava 3. ovog člana, komunalni inspektor će u skladu sa donetim zaključkom o dozvoli izvršenja, sprovesti prinudno izvršenje.

Smeštaj i čuvanje prinudno uklonjenih objekata, uređaja, instalacija i drugih predmeta obezbeđuje Služba za zajedničke poslove.

Preuzimanje objekata, uređaja, instalacija i drugih predmeta uklonjenih sa javne površine vrši se o trošku vlasnika, odnosno korisnika.

Član 78

Ako vlasnik, odnosno korisnik ne preuzme prinudno uklonjen objekat, uređaj, instalacije i druge predmete u roku od 60 dana od dana prinudnog uklanjanja, Služba za zajedničke poslove će ga prodati na javnoj licitaciji, a sredstva ostvarena od takve prodaje koriste se za podmirenje troškova uklanjanja i čuvanja, a ukoliko nisu dovoljna, razlika se naplaćuje od vlasnika, odnosno korisnika po postupku propisanom za prinudnu naplatu javnih prihoda.

Gradska uprava ne snosi odgovornost za oštećenje robe i drugih predmeta koji se nalaze na ili u objektu, odnosno uređaju koji se uklanja, kao ni rizik od njihove eventualne propasti.

Član 79

Ukoliko investitor započne raskopavanje javne površine bez odobrenja, nadležni inspektor naložiće rešenjem investitoru:

- da obustavi radove na raskopavanju javne površine,

- obezbedi gradilište, prolaz pešacima i obeleži odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom mesto raskopavanja,

- odredi rok za naknadno pribavljanje odobrenja za raskopavanje javne površine koji nije duži od pet dana.

Ukoliko investitor po nalogu nadležnog inspektora iz stava 1. ovog člana ne obustavi radove na raskopavanju javne površine u ostavljenom roku i ne pribavi odobrenje za raskopavanje, nadležni inspektor će rešenjem investitoru naložiti vraćanje raskopane javne površine u prvobitno stanje uz prethodno vađenje postavljenih instalacija zbog koji se vršilo raskopavanje javne površine.

Kada nastane oštećenje javne površine usled neispravnosti komunalnih instalacija, nadležni inspektor će rešenjem naložiti korisniku instalacija da o svom trošku nastala oštećenja ukloni i vrati javnu površinu u tehnički ispravno stanje.

Ukoliko investitor po završetku radova na raskopavanju javne površine ne dovede javnu površinu u tehnički ispravno stanje, nadležni inspektor će rešenjem odrediti rok za izvršenje.

Ukoliko investitor odnosno korisnik ne postupi po rešenju nadležnog inspektora iz stava 2., 3. i 4. ovog člana, radove će izvršiti drugo lice na teret investitora odnosno korisnika.

Žalba na rešenje iz stava 2., 3. i 4. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja.

Član 79a

Kontrolu primene ove odluke i komunalno policijske poslove obavlja komunalni policajac, koji pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, izriče mandatnu kaznu i podnosi zahtev za vođenje prekršajnog postupka za prekršaje propisane ovom odlukom.

Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome pisanim putem nadležan organ.

V KAZNENE ODREDBE

Član 80

Novačnom kaznom od 50.000,00 dinara do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. ne postavi klupe u skladu sa programom nadležnog javnog preduzeća, kao i ako ih ne održava u ispravnom i urednom stanju (čl. 16.),

2. postavi poštansko sanduče ili javnu telefonsku govornicu suprotno čl. 17. ove odluke, kao i ako ih ne održava u ispravnom i urednom stanju,

3. se ne stara o održavanju stubova, kugli i ograda i drugih vrsta zapreka na javnim površinama (čl. 19.),

4. ometa inspektora u vršenju inspekcijskog nadzora,

5. ne postupi po izvršnom rešenju nadležnog inspektora.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se odgovorno lice novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000,00 do 250.000,00 dinara.

Član 81

Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. po nalogu nadležnog inspektora na ukloni oglasnu opremu ili poruku postavljenu suprotno odredbama ove odluke, odnosno na mestima koja za to nisu predviđena (čl. 64.),

2. javne časovnike ne održava u ispravnom i urednom stanju (čl. 15.),

3. ne održava ukrasne žardinjere u urednom stanju i ne neguje biljne zasade u njima (čl. 18.),

4. postavi objekat odnosno uređaj na javnoj površini ili površini vidljivoj sa javne površine bez odobrenja (čl. 21.),

5. ne ukloni objekte i uređaje postavljene na javnoj površini za vreme trajanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad (čl. 24. stav 1.),

6. postavi letnju baštu suprotno čl. 26. ove odluke,

7. zatvori strane letnje bašte u smislu formiranja objekta (čl. 27. stav 3.),

8. u letnjoj bašti postavi roštilj, ražanj, šank-pult, fontanu, audio i video uređaja, rashladnih uređaja za prodaju napitaka i sladoleda, emituje muziku putem muzičkog uređaja, kao i ako se u letnjoj bašti izvodi muzika uživo (čl. 27. stav 4.),

9. pokretnu tezgu ne postavi u skladu sa uslovima iz čl. 30. ove odluke,

10. postavi slobodnostojeću i zidnu vitrinu suprotno uslovima utvrđenim u Pravilniku (čl. 28.),

11. postavi tendu suprotno čl. 31. ove odluke,

12. postavi drugu vrstu slobodnostojeći nadstrešnica na javnu površinu kao samostalni objekat (čl. 32.),

13. postavi rashladni uređaj za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova suprotno uslovima iz čl. 34. ove odluke,

14. postavi objekte za izvođenje zabavnih programa suprotno uslovima iz čl. 35. ove odluke,

15. postavi bilbord i drugu reklamnu oznaku suprotno čl. 36. ove odluke i suprotno uslovima utvrđenim u Pravilniku (čl. 36. stav 3.),

16. postavi reklamnu oznaku na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javne površine suprotno uslovima utvrđenim u Pravilniku (čl. 54.),

17. postavi drugi objekat ili uređaj suprotno čl. 37. ove odluke,

18. postavi ogradu gradilišta, gradilišnu skelu i deponuje građevinski materijal na javnim površinama suprotno čl. 38. ove odluke,

19. postavi ogradu gradilišta, gradilišnu skelu i deponuje građevinski materijal na javnim površinama u pešačkoj zoni suprotno čl. 40. ove odluke,

20. deponovani građevinski materijal ne obezbedi od rasturanja i rasipanja po javnoj površini i nakon završetka radova ne dovede javnu površinu u tehnički ispravno stanje, odnosno stanje predviđeno planskom dokumentacijom (čl. 38. stav 2.),

21. ogrev ostavi na javnoj površini duže od 24 sata suprotno čl. 41. ove odluke,

22. predmete i stvari ostavi na javnoj površini suprotno čl. 41. ove odluke,

23. se ne stara o uređenju, održavanju i zaštiti javnih površina i urbane opreme (čl. 42.),

24. postupi suprotno odredbi čl. 43. tačka 1. i tačka 3. do 11. ove odluke,

25. postupi suprotno odredbi čl. 43. tačka 2. ove odluke,

26. ukloni ili oreže drvo, drvored ukrasno žbunje ili drugo rastinje suprotno čl. 44. ove odluke,

27. ne održava javnu površni ispred objekta (čl. 45.),

28. ne održava redovno otvorene atmosferske kanale ispred objekta ili parcele (čl. 46.),

29. na spoljnim delovima zgrada i drugih objekata u javnoj upotrebi naslika murale suprotno čl. 48. ove odluke,

30. postavi poslovno ime suprotno čl. 49. ove odluke,

31. ne obezbedi uredan izgled spoljnih delova zgrade po prestanku obavljanja delatnosti u poslovnom prostoru i ukloni sva obaveštenja, reklamne i druge oznake u tom prostoru (čl. 50.),

32. postavi klima uređaj suprotno čl. 51. ove odluke,

33. postavi perdu suprotno uslovima iz čl. 53. ove odluke,

34. postupi suprotno odredbama članova od 55. do 60. ove odluke,

35. postavi kolski i pešački prilaz suprotno čl. 61. stav 2. ove odluke i suprotno uslovima utvrđenim u Pravilniku (čl. 61. stav 3.),

36. koristi opremu za javno oglašavanje bez prethodno zaključenog ugovora sa Direkcijom (čl. 62.),

37. ne postupi u skladu sa čl. 63. i 64. ove odluke,

38. ne obezbedi uslove za postavljanje i održavanje javnih WC-a, kao i uslove za opremanje i održavanje koje propisuje Direkcija (čl. 71. i 72.).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 2.500,00 dinara do 75.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000,00 do 250.000,00 dinara.

Član 82

Novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. postavi muzički uređaj na pokretnoj tezgi ili njenoj neposrednoj blizini (čl. 30.),

2. postavi aparat za kokice, kestenje i kukuruz na javnoj površini bez odobrenja (čl. 21) i suprotno čl. 33. ove odluke,

3. ne obezbedi uredan izgled i funkcionalno stanje spoljnih delova zgrade u skladu sa čl. 47. ove odluke,

4. postavi objekat za izvođenje zabavnih programa na zelenoj površini, bez prethodno zaključenog ugovora o obnovi te površine sa preduzećem kojem je povereno održavanje javnih zelenih površina (čl. 35. stav 2.).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000,00 do 250.000,00 dinara.

Član 83

Za prekršaje propisane ovom Odlukom kazniće se na mestu izvršenja prekršaja:

- pravno lice novčanom kaznom od 20.000,00 dinara,

- preduzetnik novčanom kaznom od 5.000,00 dinara,

- odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.000,00 dinara, i

- fizičko lice novčanom kaznom od 2.000,00 dinara.

Novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja (u daljem tekstu: mandatna kazna) izriče komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac.

Prilikom izricanja mandatne kazne komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac obaveštava učinioca prekršaja o prekršaju koji je učinjen, pravnom osnovu za izricanje mandatne kazne, visini novčane kazne, roku i načinu plaćanja kazne, da o izvršenoj uplati dostavi dokaz, kao i da će se protiv njega ukoliko ne izvrši uplatu novčane kazne u datom roku podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka iz prethodnog stava podnosi komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 84

U roku od 30 dana od dana stupanju na snagu ove Odluke Gradonačelnik će doneti Pravilnik iz čl. 13. tačka 2. i 3. ove Odluke, a u vezi sa čl. 27., 28., 36., 37., 49. i 54. ove Odluke, i Pravilnik iz čl. 58. i 61. ove Odluke, a na predlog Odeljenja za komunalne poslove gradske uprave.

Do donošenja Pravilnika iz stava 1. ovog člana, primenjuju se Pravilnici doneti u skladu sa odredbama odluke koja prestaje da važi stupanjem na snagu ove Odluke.

Član 85

Postavljanje kioska i manjih montažnih objekata na javnoj površini regulisano je Odlukom o uslovima, načinu i postupku za izdavanje lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata na teritoriji Grada Sombora ("Sl. list opštine Sombor", br. 12/2005, 15/2006, 2/2008 i "Sl. list Grada Sombora", br. 5/08).

Član 86

Postupci za izdavanje odobrenja u kojima nije doneto prvostepeno rešenje, okončaće se po odredbama ove Odluke.

Član 87

Imaoci odobrenja za privremeno postavljanje objekata i uređaja, koja su doneta u skladu sa odredbama odluke koja prestaje da važi stupanjem na snagu ove odluke, dužni su da usklade objekte i uređaje sa odredbama ove odluke i drugim aktima donetim na osnovu ove odluke u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, odnosno 60 dana o dana stupanja na snagu opšteg akta donetog u skladu sa ovom odlukom.

Član 88

Vlasnici, zakupci ili drugi korisnici poslovnog prostora u zgradama, uskladiće postavljanje poslovnog imena sa odredbama ove odluke u roku od 6 meseci od dana donošenja Pravilnika iz čl. 49. ove Odluke.

Član 89

Pravna i fizička lica koja su postavila perde i reklamne oznake na fasadama, krovovima ili drugim površinama objekta odnosno zgrada vidljivim sa javne površine dužni su da pribave odobrenje u skladu sa čl. 22. ove odluke, u roku od 60 dana od donošenja ove odluke.

Član 90

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".

Član 91

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o javnim površinama na teritoriji opštine Sombor ("Sl. list opštine Sombor", br. 12/2005, 5/2006 i 2/2008).

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o uređenju grada

("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2011)

Član 6

Zadužuje se Odbor za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta Skupštine Grada da utvrdi prečišćeni tekst ove odluke, a na osnovu predloga kojeg će izraditi Odeljenje za komunalne poslove gradske uprave Grada Sombora.

Član 7

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu Grada Sombora".