STATUTDOMA ZDRAVLJA POŽAREVAC("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2011) |
Ovim Statutom uređuje se: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, zamenika direktora, sistem interne kontrole, kao i druga pitanja od značaja za rad Doma zdravlja Požarevac (u daljem tekstu: Dom zdravlja).
Dom zdravlja posluje sredstvima u državnoj svojini.
Sredstva Doma zdravlja mogu se pretvarati u druge oblike svojine, u skladu sa zakonom.
Prava i dužnosti osnivača Doma zdravlja, u skladu sa Zakonom vrši Grad Požarevac (u daljem tekstu: osnivač).
Statusne promene Doma zdravlja, kao i promene i proširenje delatnosti, vrše se u skladu sa zakonom.
Dom zdravlja je ustanova sa svojstvom pravnog lica.
II NAZIV, SEDIŠTE, PEČAT I ŠTAMBILJ
Dom zdravlja posluje pod nazivom: Dom zdravlja Požarevac.
Sedište Doma zdravlja je u Požarevcu, ul. Jovana Šerbanovića br. 12.
Dom zdravlja može promeniti naziv i sedište.
O promeni naziva i sedišta odlučuje Upravni odbor Doma zdravlja, uz saglasnost osnivača Skupštine grada Požarevca.
Dom zdravlja ima pečat i štambilj, u skladu sa zakonom.
Pečat je okruglog oblika, u čijoj sredini je grb Republike Srbije, prečnika 32 mm, sa kružno ispisanim tekstom "Republika Srbija, Dom zdravlja Požarevac".
Ako Dom zdravlja ima više pečata, oni se obeležavaju rimskim brojevima.
Dom zdravlja ima štambilj pravougaonog oblika sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum, uz oznaku mesta i adrese sedišta Doma zdravlja.
Dom zdravlja ima zaštitni znak logo koji u svom centru ima stilizovanu figuru čoveka sa raširenim rukama - sive boje oko koje su dva simbola srca. Spoljašnji simbol srca je zelene boje, a unutrašnji crveno-narandžaste boje. U samom centru, na pozadini plave boje, je simbol crvenog krsta. Iznad zaštitnog znaka ispisane su reči "Dom Zdravlja", a ispod reč "Požarevac".
Tekst pečata, štambilja i zaštitnog znaka loga ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.
Direktor Doma zdravlja uređuje način izdavanja, rukovanja, zaduženja, čuvanja i evidencije broja primeraka pečata Doma zdravlja.
Zaposleni koji rukuje pečatom i štambiljom zadužuje se uz potpis i lično je odgovoran za njihovu pravilnu upotrebu i čuvanje.
Pečat i štambilj posle upotrebe čuvaju se zaključani.
III PRAVNI PROMET I ZASTUPANJE
U pravnom prometu sa trećim licima Dom zdravlja posluje samostalno i za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom, u skladu sa zakonom.
Dom zdravlja ima podračun kod Uprave za trezor u skladu sa zakonom.
Dom zdravlja zastupa direktor Doma zdravlja, sa neograničenim ovlašćenjima.
Direktor Doma zdravlja može punomoćjem preneti određena ovlašćenja za zastupanje Doma zdravlja na druga lica.
Punomoćje se izdaje u pismenom obliku.
Izdato punomoćje može se uvek opozvati.
IV DELATNOST I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Dom zdravlja obavlja zdravstvenu delatnost na primarnom nivou, na području grada Požarevca, koja obuhvata:
1) preventivnu zdravstvenu zaštitu za sve kategorije stanovnika,
2) unapređenje i zaštitu zdravlja, sprečavanje i rano otkrivanje bolesti, lečenje, rehabilitaciju bolesnih i povređenih,
3) preventivnu zdravstvenu zaštitu grupacija stanovništva izloženih povećanom riziku oboljevanja i ostalih stanovnika, u skladu sa posebnim programom preventivne zdravstvene zaštite,
4) zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja,
5) sprečavanje, rano otkrivanje, lečenje i kontrolu malignih i drugih masovnih nezaraznih bolesti,
6) sprečavanje, otkrivanje i lečenje bolesti usta i zuba,
7) patronažne posete, lečenje, zdravstvenu negu i rehabilitaciju u kući, uključujući i palijativno zbrinjavanje,
8) hitnu medicinsku pomoć i sanitetski prevoz,
9) zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja stanovništva,
10) farmaceutsku zdravstvenu zaštitu u skladu sa zakonom,
11) rehabilitaciju dece i omladine sa smetnjama u telesnom i duševnom razvoju,
12) sprovodi mere za zdravstvenu zaštitu stanovništva u elementarnim nepogodama i drugim vanrednim stanjima,
13) organizuje i sprovodi stručno usavršavanje zdravstvenih radnika, zdravstvenih saradnika i ostalih radnika,
14) sprovodi i organizuje mere stalnog unapređenja kvaliteta zdravstvene zaštite i unutrašnju proveru kvaliteta rada,
15) upravljanje medicinskim otpadom,
16) sprovodi opšte i posebne programe zdravstvene zaštite stanovništva,
17) obavljanje obrazovne delatnosti,
18) druge poslove utvrđene zakonom.
U obavljanju delatnosti Dom zdravlja ostvaruje punu saradnju sa drugim zdravstvenim, socijalnim, obrazovnim i drugim ustanovama i organizacijama za pripremanje i sprovođenje programa očuvanja i unapređenja zdravlja.
Dom zdravlja u okviru svoje delatnosti pruža preventivne, dijagnostičke, terapijske i rehabilitacione usluge iz:
- opšte medicine,
- pedijatrije,
- zdravstvene zaštite žena,
- hitne medicinske pomoći,
- stomatologije,
- medicine rada,
- polivalentne patronaže i zdravstvene nege,
- kućnog lečenja,
- laboratorijske i radiološke dijagnostike.
U cilju efikasnijeg i racionalnijeg obavljanja delatnosti, u Domu zdravlja organizuju se organizacione jedinice za sledeće oblasti delatnosti:
1) Zdravstvene zaštite odraslih stanovnika,
2) Zdravstvene zaštite dece,
3) Zdravstvene zaštite školske dece,
4) Zdravstvene zaštite žena,
5) Hitne medicinske pomoći,
6) Stomatološke zdravstvene zaštite,
7) Medicine rada,
8) Radiološke i UZ dijagnostike,
9) Laboratorijske dijagnostike,
10) Pravne, ekonomsko-finansijske, tehničke i druge slične poslove.
Osim organizacionih jedinica iz stava 1. ovog člana delatnost se obavlja i u ogranku Doma zdravlja u Kostolcu.
Organizacione jedinice iz stava 1. i 2. ovog člana imaju uže organizacione jedinice kao i prostorno izdvojene zdravstvene stanice i zdravstvene ambulante, a što se uređuje aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova, koji donosi direktor.
Organi Doma zdravlja jesu:
1) Direktor,
2) Zamenik direktora,
3) Upravni odbor,
4) Nadzorni odbor.
Organe Doma zdravlja iz stava 1. ovog člana, u skladu sa zakonom imenuje i razrešava osnivač - Skupština grada Požarevca.
Direktor rukovodi radom Doma zdravlja.
Za direktora Doma zdravlja može biti imenovano lice koje pored zakonom propisanih opštih uslova ispunjava i sledeće posebne uslove:
1. ima završen medicinski ili stomatološki fakultet i najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite, ili
2. ima završen pravni ili ekonomski fakultet, najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite i završenu edukaciju iz oblasti zdravstvenog menadžmenta.
Ako za direktora Doma zdravlja nije imenovano lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke, već lice sa završenom visokom školskom spremom druge struke, zamenik direktora mora biti lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke.
Direktor Doma zdravlja imenuje se na osnovu javnog konkursa koji raspisuje Upravni odbor.
Javni konkurs raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.
Upravni odbor, je dužan da u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa izvrši izbor kandidata i predlog dostavi osnivaču.
Na osnovu predloga Upravnog odbora osnivač, u roku od 15 dana od dana dostavljanja predloga, imenuje direktora.
Direktor Doma zdravlja imenuje se na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno.
Mandat direktora računa se od dana stupanja na dužnost.
Ako Upravni odbor Doma zdravlja ne izvrši izbor kandidata za direktora odnosno ako osnivač ne imenuje direktora u skladu sa odredbama Zakona, osnivač će imenovati vršioca dužnosti direktora Doma zdravlja na period od šest meseci.
Direktor Doma zdravlja:
1) organizuje i rukovodi procesom rada Doma zdravlja,
2) odgovoran je za blagovremeno i kvalitetno pružanje zdravstvene zaštite i sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika,
3) stara se o zakonitosti rada Doma zdravlja i odgovara za zakonitost rada,
4) odlučuje o svim pravima i obavezama zaposlenih iz radnog odnosa u skladu sa zakonom i opštim aktima,
5) odgovoran je za izvršenje finansijskog plana i programa rada Dom zdravlja u skladu sa zakonom,
6) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u Domu zdravlja,
7) donosi odluke o specijalizacijama i užim specijalizacijama zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika,
8) odgovoran je za izvršavanje sudskih odluka, akata i naloga inspekcijskih i drugih zakonom ovlašćenih organa,
9) utvrđuje način organizovanja i sprovođenja zdravstvene zaštite za vreme štrajka u skladu sa zakonom,
10) predlaže program rada Doma zdravlja i preduzima mere za njegovo sprovođenje,
11) izvršava odluke Upravnog i Nadzornog odbora,
12) prisustvuje sednicama i učestvuje u radu Upravnog odbora, bez prava odlučivanja,
13) podnosi Upravnom odboru pismeni tromesečni, odnosno šestomesečni izveštaj o poslovanju Doma zdravlja,
14) naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana i programa rada Doma zdravlja,
15) vrši i druge poslove predviđene zakonom i drugim propisima, ovim statutom i drugim opštim aktima Doma zdravlja.
Dužnost direktora Doma zdravlja prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Razrešenje vrši osnivač pre isteka mandata iz razloga i na način predviđen zakonom.
Razrešenje se može izvršiti iz sledećih razloga:
1) na lični zahtev,
2) ako obavlja funkciju suprotno odredbama zakona i ovog statuta,
3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Domu zdravlja ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Doma zdravlja,
4) ako mu nadležna komora izrekne jednu od disciplinskih mera propisanih zakonom,
5) ako je nalazom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata Doma zdravlja ili nepravilnost rada direktora,
6) ako nastupe okolnosti iz člana 130. stav 6. Zakona o zdravstvenoj zaštiti,
7) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje te funkcije, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje funkcije direktora Doma zdravlja,
8) ako nenamenski upotrebljava, odnosno ako dozvoli nenamensko korišćenje sredstava organizacije zdravstvenog osiguranja, odnosno ako koristi sredstva u suprotnosti sa ugovorom zaključenim sa organizacijom zdravstvenog osiguranja,
9) ako Dom zdravlja stiče sredstva suprotno zakonu, odnosno naplaćivanjem zdravstvenih usluga osiguranim licima suprotno zakonu kojim se uređuje zdravstveno osiguranje,
10) iz drugih razloga utvrđenih zakonom.
U Domu zdravlja imenuje se zamenik direktora.
Za zamenika direktora može biti imenovano lice koje pored zakonom propisanih opštih uslova ispunjava i sledeće posebne uslove:
1. ima završen medicinski ili stomatološki fakultet i najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite, ili
2. ima završen pravni ili ekonomski fakultet, najmanje pet godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite i završenu edukaciju iz oblasti zdravstvenog menadžmenta.
Zamenik direktora imenuje se i razrešava pod uslovima, na način i po postupku koji je propisan za imenovanje i razrešenje direktora Doma zdravlja.
U odsustvu direktora Doma zdravlja, zamenik direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.
Zamenik direktora obavlja i druge poslove predviđene opštim aktima Doma zdravlja, kao i poslove za koje ga ovlasti direktor.
Upravni odbor je organ upravljanja Doma zdravlja.
Upravni odbor ima pet članova, od kojih su dva člana iz reda zaposlenih u Domu zdravlja, a tri člana su predstavnici osnivača.
Najmanje jedan član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora biti zdravstveni radnik sa visokom stručnom spremom.
Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih imenuje osnivač na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja.
Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Upravni odbor Doma zdravlja:
1) donosi Statut Doma zdravlja, uz saglasnost osnivača,
2) odlučuje o poslovanju Doma zdravlja i utvrđuje poslovnu politiku,
3) donosi program rada i razvoja Doma zdravlja,
4) donosi finansijski plan u skladu sa zakonom,
5) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju i godišnji obračun Doma zdravlja u skladu sa zakonom,
6) razmatra tromesečni odnosno šestomesečni izveštaj o poslovanju Doma zdravlja,
7) odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa zakonom,
8) raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora i zamenika direktora i podnosi predlog osnivaču za imenovanje,
9) utvrđuje cene zdravstvenih usluga koje pruža Dom zdravlja, a koje nisu utvrđene ugovorom sa Zavodom za zdravstveno osiguranje,
10) donosi opšte akte u skladu sa zakonom i ovim statutom,
11) donosi odluke o kreditima u vezi sa tekućim poslovanjem,
12) donosi plan nabavke medicinske i druge opreme i odlučuje o nabavci i otuđenju osnovnih sredstava u skladu sa zakonom,
13) donosi plan stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika na predlog Stručnog saveta i obezbeđuje uslove za njegovo ostvarivanje,
14) donosi poslovnik o svom radu,
15) odlučuje o otpisu nenaplativih i zastarelih potraživanja,
16) razmatra izveštaj službe internih kontrolora za sve transakcije prihoda i rashoda, računa finansijskih sredstava i obaveza, računa finansiranja kao i upravljanja državnom imovinom, i to najmanje dva puta godišnje,
17) razmatra izveštaj o izvršenoj unutrašnjoj proveri kvaliteta stručnog rada,
18) vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.
Upravni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Upravnog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Predsednik Upravnog odbora saziva sednicu Upravnog odbora prema potrebi.
Predsednik Upravnog odbora dužan je da sazove sednicu na predlog:
1. Osnivača,
2. Direktora,
3. Zamenika direktora,
4. Najmanje dva člana Upravnog odbora,
5. Nadzornog odbora.
U cilju rešavanja određenih pitanja iz delokruga rada Upravnog odbora ili neposrednog odlučivanja o pojedinim pitanjima, Upravni odbor obrazuje povremene komisije i druga radna tela.
Sastav i broj povremenih komisija i radnih tela, njihove zadatke i ovlašćenja, utvrđuje Upravni odbor svojom odlukom.
Nadzorni odbor Doma zdravlja obavlja nadzor nad radom i poslovanjem Doma zdravlja.
Nadzorni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Nadzornog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor Doma zdravlja ima tri člana od kojih je jedan iz reda zaposlenih u Domu zdravlja, a dva člana su predstavnici osnivača.
Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Članove Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Domu zdravlja osnivač imenuje na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja.
Nadzorni odbor:
1) razmatra godišnji i šestomesečni izveštaj o radu i poslovanju Doma zdravlja,
2) donosi poslovnik o svom radu,
3) vrši uvid u sprovođenje zakona i drugih propisa u vezi sa finansijskim poslovanjem Doma zdravlja,
4) vrši uvid u sprovođenje odluka Upravnog odbora,
5) razmatra godišnji obračun Doma zdravlja,
6) utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Doma zdravlja vode uredno i u skladu sa propisima,
7) razmatra izveštaj revizora, nalaze i akte inspekcijskih i drugih organa,
8) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim statutom.
Nadzorni odbor podnosi osnivaču godišnji izveštaj o izvršenom nadzoru.
Članovi Upravnog i Nadzornog odbora Doma zdravlja odgovaraju solidarno za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju Domu zdravlja, ako je ta odluka doneta krajnjom nepažnjom ili s namerom da se šteta prouzrokuje, osim ako prilikom donošenja odluke izdvoje svoje mišljenje i to se konstatuje u zapisniku.
Direktor, Zamenik direktora, članovi Upravnog i Nadzornog odbora, kao i njihovi srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, pobočni srodnici zaključno sa drugim stepenom srodstva, supružnici i srodnici po tazbini zaključno sa prvim stepenom srodstva, ne smeju, direktno ili preko trećeg fizičkog ili pravnog lica, imati učešća kao vlasnici udela, akcionari, u pravnom licu koje obavlja zdravstvenu delatnost, odnosno ne smeju obavljati ovu delatnost kao preduzetnici, o čemu potpisuju izjavu radi sprečavanja sukoba javnog i privatnog interesa.
VI STRUČNI ORGANI DOMA ZDRAVLJA
Stručni organi Doma zdravlja jesu:
1) Stručni savet,
2) Etički odbor,
3) Komisija za unapređenje kvaliteta rada.
Stručni savet je savetodavno telo direktora i upravnog odbora.
Stručni savet ima sedam članova.
Članovi Stručnog saveta su zdravstveni radnici sa visokom stručnom spremom koje, na predlog organizacionih jedinica, imenuje direktor.
U radu Stručnog saveta učestvuje i glavna sestra Doma zdravlja.
Direktor Doma zdravlja ne može biti član Stručnog saveta.
Savet se sastaje najmanje jednom u 30 dana.
Stručni savet:
1) razmatra i odlučuje o pitanjima stručnog rada Doma zdravlja,
2) predlaže program stručnog rada, kao i stručnog razvoja Doma zdravlja,
3) predlaže plan stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika,
4) predlaže plan za unapređenje kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja,
5) prati i organizuje sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja,
6) predlaže plan kontinuirane edukacije,
7) predlaže plan nabavke medicinske opreme,
8) predlaže osnivaču članove Upravnog i Nadzornog odbora iz Doma zdravlja,
9) predlaže direktoru članove Etičkog odbora,
10) donosi poslovnik o svom radu,
11) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
Etički odbor Doma zdravlja je stručno telo koje prati pružanje i sprovođenje zdravstvene zaštite na načelima profesionalne etike.
Broj članova Etičkog odbora je sedam članova, od kojih su pet iz reda zaposlenih, a dva člana su predstavnici građana.
Članovi Etičkog odbora imenuju se iz reda zaposlenih zdravstvenih radnika Doma zdravlja i građana sa završenim pravnim fakultetom, koji žive ili rade na teritoriji za koju je Dom zdravlja osnovan.
Direktor Doma zdravlja imenuje Etički odbor na predlog Stručnog saveta.
Predsednika Etičkog odbora imenuje direktor iz reda predloženih članova.
Zadaci Etičkog odbora Doma zdravlja su da:
1) prati i analizira primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti,
2) prati i analizira etičnost odnosa između zdravstvenih radnika i pacijenata, posebno u oblasti davanja saglasnosti pacijenta za predloženu medicinsku meru,
3) prati, analizira i daje mišljenja o primeni načela profesionalne etike u prevenciji, dijagnostici, lečenju, rehabilitaciji, istraživanju kao i o uvođenju novih zdravstvenih tehnologija,
4) doprinosi stvaranju navika za poštovanje i primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti,
5) vrši stalnu savetodavnu funkciju po svim pitanjima u obavljanju zdravstvene zaštite,
6) daje saglasnost na sprovođenje medicinskih istraživanja i ispitivanja metoda lečenja, lekova i medicinskih sredstava kao i za uvođenje novih zdravstvenih tehnologija u Domu zdravlja,
7) razmatra i druga etička pitanja u obavljanju delatnosti Doma zdravlja,
8) donosi poslovnik o svom radu.
4. Komisija za unapređenje kvaliteta rada
Komisija za unapređenje kvaliteta rada jeste stručno telo koje se stara o stalnom unapređenju kvaliteta zdravstvene zaštite koja se sprovodi u Domu zdravlja, u skladu sa zakonom i propisima donetim za sprovođenje tog zakona.
Komisija za unapređenje kvaliteta rada donosi godišnji program provere kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja.
Komisija za unapređenje kvaliteta rada u svom sastavu ima sedam članova, koje imenuje direktor Doma zdravlja, na predlog Stručnog saveta.
Glavna sestra Doma zdravlja je član komisije za unapređenje kvaliteta rada.
Komisija za unapređenje kvaliteta rada sastaje se po potrebi, a najmanje jednom u tri meseca.
Radom komisije rukovodi predsednik komisije, koga imenuje direktor iz reda predloženih članova.
Predsednik se stara o sprovođenju programa planiranih aktivnosti i odgovoran je za izradu tromesečnog, šestomesečnog i godišnjeg izveštaja o radu komisije za unapređenje kvaliteta rada, koji dostavlja direktoru Doma zdravlja.
U Domu zdravlja uspostavlja se sistem interne kontrole za sve transakcije računa, prihoda i rashoda, računa finansijskih sredstava i obaveza i računa finansiranja kao i upravljanja državnom imovinom organizovanjem posebnog odseka interne kontrole.
Odsek interne kontrole ima za cilj da obezbedi primenu zakona, propisa, pravila i procedura, uspešno poslovanje, ekonomično, efikasno i namensko korišćenje sredstava, čuvanje sredstava i ulaganja od gubitaka, uključujući i od prevare, nepravilnosti ili korupcije, integritet i pouzdanost informacija, računa i podataka.
Odsek internih kontrolora u svom sastavu ima tri interna kontrolora sa završenom visokom, višom ili srednjom stručnom spremom ekonomske struke.
Interni kontrolori su direktno odgovorni direktoru Doma zdravlja, a izveštaj o obavljenom poslovanju interne kontrole podnose Upravnom odboru najmanje dva puta godišnje.
Na postupak i način vršenja interne kontrole u Domu zdravlja primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje budžetski sistem, kao i propisa donetih za sprovođenje tog zakona.
Dom zdravlja koristi sredstva za rad u skladu sa zakonom.
Iznos, namena i upotreba sredstava iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje aktom koji donosi Upravni odbor.
Imovinu Doma zdravlja čini pravo korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini, koja se odnose na pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava.
Dom zdravlja ima u pogledu korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom.
Dom zdravlja ima pravo i obavezu da imovinu u državnoj svojini štiti od oštećenja i da je koristi u skladu sa njenom namenom.
Dom zdravlja imovinu u državnoj svojini može osigurati, u skladu sa zakonom.
O svom radu Dom zdravlja obaveštava javnost.
Informisanje javnosti o radu Doma zdravlja vrši direktor ili lice koje on ovlasti.
Zdravstveni radnici, zdravstveni saradnici i druga lica zaposlena u Domu zdravlja, u skladu sa zakonom, dužni su da čuvaju službenu tajnu odnosno podatke o zdravstvenom stanju pacijenata i uzrocima, okolnostima i posledicama tog stanja.
Dužnosti čuvanja službene tajne zdravstveni radnik i drugi zaposleni u Domu zdravlja može biti oslobođen na osnovu izričitog pristanka pacijenta, odlukom nadležnog suda i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom.
U cilju uspešnog izvršavanja i obezbeđivanja određenih poslova u Domu zdravlja pojedini podaci i akti predstavljaju poslovnu tajnu.
Pod poslovnom tajnom u smislu st. 1. ovog člana smatraju se:
1. plan fizičkotehničkog obezbeđenja Doma zdravlja,
2. podaci koji se odnose na procenu imovine Doma zdravlja,
3. drugi podaci koji su kao poslovna tajna utvrđeni zakonom i drugim propisima.
XII ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Dom zdravlja razmatra stanje i probleme života, bezbednosti i zdravlja radnika i zaštite i unapređenja životne sredine, u skladu sa zakonom.
XIII STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI
Statut Doma zdravlja donosi Upravni odbor uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
U Domu zdravlja pored Statuta, donose se i sledeća opšta akta kojima se uređuje:
- unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova u Domu zdravlja,
- kućni red,
- stručno usavršavanje i specijalizacije,
- arhivska građa.
U Domu zdravlja donose se i druga opšta akta čija obaveza donošenja proizilazi iz zakona i drugih propisa donetih za sprovođenje zakona.
Inicijativu za donošenje, izmenu, dopunu ovog statuta ili drugog opšteg akta mogu pokrenuti:
4) Direktor,
5) Zamenik direktora,
6) Upravni odbor,
7) Nadzorni odbor,
8) Osnivač.
Inicijativa iz stava 1. ovog člana podnosi se Upravnom odboru.
O svojoj odluci Upravni odbor obaveštava podnosioca inicijative u roku od 15 dana od dana njenog prijema.
Izmene i dopune ovog Statuta, odnosno drugog opšteg akta, vrši se na način i po postupku po kome je akt i donet.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Opšta akta utvrđena ovim statutom doneće se u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog statuta.
Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se postojeća opšta akta, ako nisu u suprotnosti sa odredbama ovog statuta.
Ovaj statut, po dobijanju saglasnosti osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Doma zdravlja.