ODLUKAO JAVNOM PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU NA TERITORIJI GRADA PANČEVA("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2009, 22/2009, 27/2009 i 7/2011) |
Ovom odlukom se uređuju bliži uslovi organizacije i načina obavljanja javnog prevoza putnika (u daljem tekstu: javni prevoz) na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad), a naročito organizaciju i način obavljanja javnog linijskog prevoza putnika, uslove i način organizovanja poslova u vršenju linijskog prevoza i uslova za korišćenje javnog prevoza, prava i obaveze javnog komunalnog i drugog pravnog lica koji obavljaju linijski prevoz, korisnika linijskog prevoza, način naplate cene za korišćenje linijskog prevoza, sredstva za obavljanje linijskog prevoza na teritoriji grada, nadzor nad obavljanjem linijskog prevoza, uslove i način obavljanja vanlinijskog prevoza putnika i drugo.
Javni prevoz na teritoriji grada obavlja se kao linijski i vanlinijski prevoz u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Linijski prevoz putnika na teritoriji grada (u daljem tekstu: linijski prevoz) obavlja se kao gradski prevoz.
Linijski prevoz je komunalna delatnost od opšteg interesa.
Poslovi od uticaja na obavljanje i funkcionisanje linijskog prevoza (kontrola realizacije prevoza i ostvarenja reda vožnje, upravljanje sistemom linijskog prevoza, upravljanje sistemom prodaje voznih isprava i naplate usluge linijskog prevoza, izrada reda vožnje, kontrola putnika i prevoznika i drugo) su od gradskog interesa.
Prevoz putnika iz stava 1. ovog člana obavlja se autobusima u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Vanlinijski prevoz putnika na teritoriji grada (u daljem tekstu: vanlinijski prevoz), u smislu ove odluke, obavlja se kao ugovoreni prevoz (u daljem tekstu: ugovoreni prevoz) i auto taksi prevoz (u daljem tekstu: taksi prevoz).
Ugovoreni prevoz kod kojeg vožnja počinje ili se konačno završava na teritoriji grada, osim turističkih putovanja, ekskurzija i sl., smatra se u smislu ove odluke lokalnim prevozom.
Ugovoreni prevoz mogu obavljati pravna lica i preduzetnici registrovani za obavljanje delatnosti javnog prevoza u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Ugovoreni prevoz se obavlja autobusom ili putničkim automobilom sa devet sedišta, računajući i sedište za vozača.
Taksi prevoz mogu obavljati pravna lica i preduzetnici registrovani za obavljanje delatnosti u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Taksi prevoz obavlja se putničkim vozilom koje ispunjava uslove propisane zakonom i ovom odlukom.
Taksi prevoz je delatnost od posebnog interesa za grad.
Taksi vozač je fizičko lice, koje obavlja taksi prevoz kao preduzetnik ili kao zaposleni kod pravnog lica, u smislu zakona i odredaba ove odluke.
Potrebe za taksi prevozom na teritoriji grada utvrđuju programom potreba za taksi prevozom (u daljem tekstu: program) u skladu sa zakonom.
Program iz stava 1. ovog člana donosi se u skladu sa saobraćajno - tehničkim uslovima kojima se definiše optimalno organizovanje taksi prevoza.
Gradsko veće grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradsko veće) donosi program iz stava 1. ovog člana, koji sadrži broj taksi vozila čijim radom se zadovoljavaju potrebe za taksi prevozom.
Predlog programa iz stava 1. ovog člana priprema organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: organizaciona jedinica) u saradnji sa ovlašćenim predstavnicima taksi vozača.
Pravno lice i fizičko lice mogu početi sa obavljanjem taksi prevoza, ako ispune uslove utvrđene zakonom i ovom odlukom.
Akt o ispunjenosti uslova iz ove odluke u smislu stava 1. ovog člana donosi organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za privredu i ekonomski razvoj (u daljem tekstu: nadležni organ).
Organizaciona jedinica obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj linijskog i taksi prevoza, određuje način kontrole i stara se o obezbeđivanju ugovorom poverenih obaveza u skladu sa potrebama i razvojem grada.
Organizacija i način obavljanja
Linijski prevoz se obavlja na određenim linijama, po unapred utvrđenom redu vožnje, vozilima koja ispunjavaju uslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i propisima o standardima za vozila po utvrđenoj i objavljenoj ceni i drugim uslovima prevoza.
Izuzetno, za lica sa invaliditetom može se organizovati javni prevoz koji se obavlja prema potrebama tih lica i ne smatra se linijskim prevozom.
Prevoznici koji obavljaju linijski međumesni prevoz putnika na teritoriji grada u drumskom saobraćaju imaju pravo ukrcavanja i iskrcavanja putnika samo ako je područje grada krajnje odredište, odnosno polazište za prevoz van gradskog područja.
Gradsko veće donosi godišnji Plan linija kojim se određuju linije u linijskom prevozu u skladu sa razvojem grada, saobraćajno - tehničkim uslovima i potrebama stanovništva.
Plan linija priprema organizaciona jedinica. Izmena i dopuna Plana linija vrši se prema potrebi, uz analizu opravdanosti i po postupku predviđenim za njegovo donošenje.
Kriterijum za uspostavljanje, odnosno ukidanje linije je minimalna proračunska popunjenost vozila u vršnom satu od 30% ugovorenog kapaciteta vozila.
Plan linija iz stava 1. ovog člana donosi se u poslednjem tromesečju tekuće godine za narednu godinu.
Plan linija sadrži:
- trase linija.
- stajališta,
- tarifne zone,
- elemente linija.
Elementi linije su:
- broj i naziv,
- terminusi na liniji,
- trasa linije,
- dužina linije,
- broj vozila na liniji,
- vreme obrta,
- interval sleđenja vozila,
- red vožnje,
- stajališta na liniji,
- međustajališna rastojanja,
- tarifne zone i dr.
Linijski prevoz obavljaće javno komunalno preduzeće za gradski saobraćaj (u daljem tekstu: GSP) koje će osnovati grad.
Grad može sporazumom s drugim zainteresovanim jedinicama lokalne samouprave utvrditi linije linijskog prevoza koje obuhvataju i područja van teritorije grada.
Sporazumom iz stava 1. ovog člana uređuju se naročito: međusobna prava i obaveze u obezbeđivanju uslova za obavljanje javnog prevoza putnika, kao i učešće u investicijama, utvrđivanju cena prevoza, pokriću gubitaka, obezbeđivanju goriva i opreme i održavanju autobuskih stajališta.
U sporazumu iz stava 1. ovog člana utvrdiće se i način davanja subvencije za te linije.
Pojedine linije u linijskom prevozu mogu se poveriti drugim privrednim društvima.
Poveravanje linija iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu javnog konkursa koji raspisuje organizaciona jedinica u skladu sa potrebama javnog prevoza.
Izuzetno od odredbe iz stava 2. ovog člana linije se mogu privremeno poveravati najduže za period od šest meseci, prikupljanjem ponuda ili neposrednom pogodbom u skladu sa zakonom i to u slučajevima:
- kada linija posle javnog konkursa ostane nepokrivena,
- prekida u obavljanju prevoza zbog nepredviđenih okolnosti,
- uvođenja probnih linija,
- raskida ugovora pre isteka ugovorenog roka.
Privredna društva iz stava 1. ovog člana ne mogu poverenu delatnost linijskog prevoza preneti na drugog prevoznika.
Organizaciona jedinica, na osnovu javnog konkursa, donosi odluku o poveravanju linijskog prevoza.
Poveravanje linijskog prevoza vrši se ugovorom do pet godina.
Ukoliko privredno društvo iz stava 1. prethodnog člana ove odluke preuzme obavezu ulaganja sredstava u delatnost linijskog prevoza, period na koji se poveravanje vrši može se produžiti za narednih pet godina pod uslovima propisanim ovom odlukom.
Konkurs raspisuje organizaciona jedinica u skladu sa potrebama linijskog prevoza, a sprovodi komisija koju obrazuje Gradsko veće, na predlog organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja, na period od dve godine.
Konkurs, odnosno javno prikupljanje ponuda, obuhvata javni oglas kao opšti deo i konkursnu dokumentaciju kao poseban deo. Javni oglas se objavljuje na oglasnoj tabli grada Pančeva i lokalnom listu i obavezno sadrži:
- vreme za koje se poverava prevoz,
- ko ima pravo učešća na konkurs,
- kome se ponuda podnosi, način i rok za podnošenje ponuda,
- isprave kojima ponuđač dokazuje da ispunjava uslove za obavljanje javnog linijskog prevoza,
- broj i vrsta vozila potrebnih za obavljanje prevoza,
- obavezu podnošenja dokaza o uplati takse za učešće na konkursu,
- mesta i vreme javnog otvaranja prispelih ponuda i drugo.
Konkursna dokumentacija iz stava 2. ovog člana sadrži:
- podatke o obaveznoj sadržini prijave,
- uslove za obavljanje linijskog prevoza,
- izvod iz važećeg Plana linija, za linije za koje se poverava prevoz,
- označavanje vrste tarifnog sistema, naknadu za prevoz i cenu prevoza,
- obavezu podnošenja dokaza da vozila kojima će obavljati prevoz ispunjavaju tehničke uslove za obavljanje javnog linijskog prevoza,
- dodatne kriterijume za vrednovanje ponude,
- upozorenje da će se prevozniku koji odustane od obavljanja prevoza naplatiti garanciju za učešće na konkursu, način rangiranja ponuda, predlog ugovora i drugo.
Linija za čije se poveravanje raspisuje konkurs mora biti utvrđena Planom linija.
Komisija iz stava 1. prethodnog člana ove odluke ima predsednika i četiri člana, koji imaju zamenike i obrazuje se od lica stručnih za oblast javnog prevoza.
Komisija vodi zapisnik o bitnim činjenicama i toku postupka koji potpisuju predsednik i članovi komisije.
Komisija je dužna da u roku od 15 dana od dana otvaranja prijava razmotri prispele ponude, sačini izveštaj i predloži listu izabranih kandidata i istu dostavi predstavniku organizacione jedinice koji donosi listu.
Izveštaj komisije sadrži:
- tekst odluke o raspisivanju konkursa,
- broj i sadržinu prispelih prijava,
- podatke o neblagovremenim i nepotpunim prijavama,
- predlog liste najpovoljnijih prijava sa obrazloženjem.
U slučaju da predstavnik organizacione jedinice utvrdi nedostatke i nejasnoće u izveštaju, vratiće ga komisiji na doradu.
Organizaciona jedinica je obavezna da odluku o izvršenom izboru dostavi svim učesnicima konkursa u roku od osam dana od dana izbora.
Odluka se objavljuje na oglasnoj tabli u zgradi Gradske uprave grada.
Prigovor na odluku iz stava 1. ovog člana učesnik konkursa može podneti Gradskom veću grada Pančeva u roku od osam dana od dana njenog prijema.
Odluka doneta po prigovoru je konačna i objavljuje se na oglasnoj tabli iz stava 2. ovog člana.
Na osnovu konačne odluke iz člana 19. stav 4. ove odluke, predstavnik organizacione jedinice i učesnik izabran na konkursu u roku od najviše 15 dana od dana prijema odluke, zaključuju ugovor o poveravanju i načinu obavljanja linijskog prevoza na teritoriji grada.
Ugovor se zaključuje i u drugim slučajevima predviđenim ovom odlukom.
Ugovor, pored odredbi utvrđenih zakonom, obavezno sadrži:
- opis linije koja se poverava,
- vremenski period na koji se ista poverava,
- rok otpočinjanja obavljanja linijskog prevoza,
- međusobna prava i obaveze ugovornih strana,
- način određivanja i visinu naknade za obavljanje linijskog prevoza,
- način rešavanja sporova,
- uslove za sporazumni i jednostrani raskid ugovora i prava i obaveze koje iz toga proističu.
Ugovor se ne može preneti na drugo lice.
Uslovi za obavljanje linijskog prevoza
Linijski prevoz obavlja GSP i privredno društvo kome je to povereno (u daljem tekstu: prevoznik) u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Linijski prevoz može da se obavlja na:
- stalnim linijama - svakodnevno u toku godine (dnevna, noćna, sezonska i dr.),
- privremenim linijama - za vreme održavanja različitih manifestacija iz oblasti kulture i sporta, vanrednih događaja, prekida saobraćaja zbog više sile, izvođenja radova na putevima i dr.).
Vrstu linije iz stava 2. ovog člana, zavisno od vremena rada linije, broja polazaka, tipa vozila, potrebe korisnika i razvoja grada određuje organizaciona jedinica i istu sa svim elementima upisuje u registar.
Do unošenja u Plan linija svaka linija ima karakter probne.
Registraciju linija za linijski prevoz vrši organizaciona jedinica.
Registar linija iz stava 1. ovog člana sadrži:
- akt o uspostavljanju linije,
- broj i naziv linije prema nazivima krajnjih stajališta - terminusa,
- vrstu linije, datum početka rada linije i datum promene elementa linije,
- trasu i dužinu linije,
- naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera i njihova rastojanja,
- red vožnje sa datumom primene i tip vozila koje će opsluživati određenu liniju,
- podatke o prevozniku.
Akt o uspostavljanju linije iz stava 2. ovog člana obavezno sadrži:
- broj i naziv linije,
- trasu i dužinu linije,
- vreme obrta,
- naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera,
- međustajališna rastojanja,
- okretnice (terminuse),
- red vožnje, vrstu, tip i broj vozila koji će opsluživati liniju,
- tarifnu zonu u kojoj se obavlja prevoz na liniji,
- napomene (datum promene elemenata linije sa datumom primene, datum primene reda vožnje i slično).
Promene u Planu linija organizaciona jedinica unosi u registar stava 2. ovog člana. Akt iz prethodnog stava ove odluke, osim elemenata linije iz stava 3. ovog člana, obavezno sadrži i:
- datum početka rada linije, interval sleđenje vozila,
- tarifne zone koje linija obuhvata, red vožnje i drugo.
Prevoznik može otpočeti obavljanje linijskog prevoza na osnovu rešenja kojim mu organizaciona jedinica odobrava rad na liniji.
Sastavni deo rešenja iz stava 3. ovog člana je overen red vožnje i izdaje se kao izvod iz registra linije.
Red vožnje je akt kojim se utvrđuje plan obavljanja prevoza na liniji i sadrži:
- broj i naziv linije,
- redni broj pod kojim je upisana u registar linija,
- naziv sezonskog reda vožnje sa periodom važenja (letnji od 1. jula do 31. avgusta i zimski od 1. septembra tekuće do 30. juna naredne godine),
- vrstu linije,
- period važenja reda vožnje,
- vreme polaska sa krajnjih autobuskih stajališta (radni dan, subota, nedelja),
- vreme rada linije,
- broj i oznaku tarifnog sistema,
- broj uključenih vozila na liniji,
- interval sleđenja vozila u toku dana,
- napomene.
Trasa linije je put kojim se kreću vozila od početnog do krajnjeg stajališta i određuje se nazivima ulica i puteva.
Ulice i putevi kojima se obavlja linijski prevoz moraju da ispunjavaju propisane uslove u pogledu poprečnog i podužnog profila, minimalnih elemenata krivina, nosivosti kolovozne konstrukcije i vrste kolovoznog zastora, osvetljenosti, saobraćajne signalizacije, kao i druge propisane uslove.
Autobuska stajališta (u daljem tekstu: stajalište) je prostor namenjen za zaustavljanje vozila radi ulaza i izlaza putnika i sadrži:
- izgrađenu i obeleženu, odnosno obeleženu saobraćajnu površinu za zaustavljanje autobusa,
- uređenu, uzdignutu i obeleženu saobraćajnu površinu radi ulaza i izlaza putnika - stajališni plato,
- stajališnu oznaku sa naznakom BUS, nazivom stajališta i nadstrešnicu,
- korpu za otpatke.
Na pojedinim stajalištima nadstrešnica može da sadrži i objekat za prodaju autobuskih karata, novina, cigareta i pratećih pribora.
Stajalište mora biti obeleženo i uređeno na način koji omogućava putnicima siguran i nesmetan ulaz, odnosno izlaz iz vozila.
Stajalište po pravilu mora biti povezano sa najbližom pešačkom stazom ili trotoarom.
Stajališta se koriste u skladu sa overenim redom vožnje.
Stajališta mogu da koriste samo prevoznici koji su registrovani za delatnost javnog linijskog prevoza putnika i koji to stajalište imaju upisano u registrovanom redu vožnje.
Stajališta određuje Skupština grada posebnim aktom.
O planiranju stajališta stara se organizaciona jedinica.
Stajalište iz stava 1. ovog člana može da koristi samo prevoznik iz člana 21. stav 1. ove odluke pod uslovom da im je isto upisano u registrovani red vožnje.
Stajalište mora da bude vidno obeleženo stajališnom oznakom, a na kolovozu oznakom "BUS".
Stajališna oznaka mora biti vidna i postavlja se na kraju stajališnog platoa, gledano u smeru vožnje.
Autobuska stajališta namenjena za korišćenje u gradskom prevozu putnika ne mogu da koriste prevoznici koji obavljaju ostale vidove prevoza putnika.
Stajališna oznaka sadrži: naziv stajališta, broj linije, vrstu prevoza i izvod iz reda vožnje na početnom i krajnjem stajalištu.
Stajališna oznaka pored podataka iz stava 4. ovog člana, može da sadrži i druge podatke o prevozu radi informisanja putnika.
Izgled i veličinu stajališne oznake određuje organizaciona jedinica, koja stajališne oznake postavlja i održava, ukoliko ugovorom nije drugačije ugovoreno.
Izuzetno od stava 6. ovog člana, u slučaju izgradnje ili rekonstrukcije saobraćajnica i terminusa sa pripadajućim stajalištima, stajališne oznake postavlja izvođač radova na teret investitora.
O postavljanju reda vožnje na stajališnoj oznaci staraju se prevoznici koji koriste stajalište.
O postavljanju nadstrešnica na stajalištu, kao i o njihovom održavanju i održavanju stajališnog platoa stara se organizaciona jedinica.
Na nadstrešnicama, na površinama predviđenim za tu namenu, mogu da se postavljaju reklame i natpisi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Terminus je posebno izgrađena i uređena saobraćajna površina na krajnjim tačkama linije na kojem se obavlja prijem i otprema vozila i ukrcavanje i iskrcavanje putnika.
Terminus može biti zajednički za veći broj linija.
Terminus ima površinu za promenu smera kretanja vozila (okretnicu), površinu za stajanje vozila i površinu za zaustavljanje vozila i za ulazak i izlazak putnika.
Na terminusu može da se postavi poseban objekat koji sadrži sanitarni čvor, prostor za saobraćajno tehničko osoblje i dr.
O planiranju, izgradnji i održavanju terminusa stara se organizaciona jedinica.
Autobus kojim se obavlja linijski prevoz mora da bude uredno obojen, čist i provetren.
Autobus iz stava 1. ovog člana mora imati ugrađene sisteme za hlađenje i grejanje koji za vreme obavljanja prevoza moraju da budu ispravni i u funkciji, zavisno od spoljne temperature.
Autobus kojim se obavlja linijski prevoz mora da ima i:
- ispisan naziv i sedište prevoznika na bočnim stranama vozila (dužine 800 mm, širine 550 mm, slova visine 100 mm),
- na prednjoj, zadnjoj i ulaznoj strani autobusa na vidnim mestu ispisan broj linije i početno i krajnje stajalište u smeru kretanja,
- uredno popunjen putni nalog sa dnevnom overom tehničke ispravnosti,
- najmanje dva protivpožarna aparata i priručnu apoteku,
- red vožnje i cenovnik istaknut na vidnom mestu u autobusu,
- vidno istaknuto obaveštenje o vrsti i količini prtljaga koji se može uneti u vozilo,
- vidno istaknuto obaveštenje o kategorijama putnika koji imaju pravo na povlašćen prevoz,
- obezbeđena sedišta za putnike sa posebnim potrebama (invalidi, stare i iznemogle osobe, osobe sa pratiocem, trudnice i lica sa malom decom),
- vidno istaknut broj mesta za sedenje i stajanje (ako ih ima), rezervisanih mesta i određene zabrane (pušenje, stajanje na platformi kod vozača i dr.),
- ispunjene sanitarno-higijenske uslove,
- na desnoj prednjoj i zadnjoj strani autobusa, na sredini između branika i vetrobranskog stakla, identifikacioni broj koji izdaje organizaciona jedinica.
Reklame i natpisi mogu da se postavljaju na spoljnim bočnim stranama autobusa tako da voznom osoblju i putnicima ne smanjuju preglednost i ne zaklanjaju službene oznake.
Na autobusu ili njegovoj unutrašnjosti zabranjeno je isticanje sadržaja koji imaju stranačka, verska ili nacionalna obeležja.
Zona svih vrata vozila mora biti opremljena uređajima za poništavanje karata sa istaknutim uputstvom o primeni.
Kada autobus ne vrši redovan prevoz ili se ne primaju putnici, na prednjoj strani, postavlja se odgovarajuća oznaka: "vanredna vožnja", "za garažu", "u kvaru" i sl.
Prevoznik je dužan da u autobusu kojim vrši prevoz na vidnom mestu istakne obaveštenje koje se odnosi na: ponašanje putnika u vozilu, vrstu i količinu prtljaga koju putnik može da unese u vozilo, kao i kategorije putnika koje imaju pravo na povlašćeni prevoz.
Prava i obaveze prevoznika i korisnika prevoza
Prevoznik je dužan da:
1. linijski prevoz obavlja u svemu prema elementima linije iz registra,
2. za vreme obavljanja linijskog prevoza u svakom vozilu poseduje overen red vožnje,
3. u obavljanju linijskog prevoza primenjuje cene na koje je saglasnost dao nadležni organ u skladu sa zakonom.
Tarifni sistem je sistem naplate prevoza putnika na linijama linijskog prevoza koje opslužuju javno komunalno preduzeće koje je osnovao grad i prevoznici kojima je prevoz poveren.
Tarifni sistem se uvodi i sprovodi posebnim aktima grada i bliže se uređuje ugovorom iz člana 20. ove odluke.
Prevoznik je obavezan da neispravno vozilo zameni rezervnim i neispravno ukloni sa linije u roku od 30 minuta.
Ako prevoznik nije u mogućnosti da postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, o tome će odmah, a najkasnije u roku od 24 sata, obavestiti organizacionu jedinicu.
Ukoliko prevoznik ne postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, organizaciona jedinica će angažovati drugog prevoznika o trošku prevoznika čije vozilo je neispravno.
Odstupanja od registrovanog reda vožnje na liniji (skraćenje odnosno produženje linije, delimična izmena trase, izmene u ponuđenom kapacitetu linije, zamena tipa vozila) mogu se vršiti samo iz opravdanih razloga i to u slučajevima:
- elementarnih nepogoda (snežni nanosi, poplave i sl.),
- znatnih oštećenja kolovoza i putnih objekata,
- isključenja vozila zbog tehničke neispravnosti,
- izvođenja radova na putu, odnosno njegovoj okolini,
- izmene saobraćajne situacije u gradu usled mera drugih organa.
Odstupanja traju dok razlozi za to postoje.
Prevoznik je dužan da o odstupanju od reda vožnje i razlozima za to obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave nadležnu za inspekcijske poslove i organizacionu jedinicu i blagovremeno informiše korisnike usluga.
Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za inspekcijske poslove utvrđuje da li je prevoznik morao da odstupi od registrovanog reda vožnje.
Kad organizaciona jedinica iz stava 4. ovog člana utvrdi da je prevoznik neopravdano odstupio od registrovanog reda vožnje, postupiće u skladu sa svojim ovlašćenjima.
O redu u vozilu stara se prevoznik.
Prevoznik je obavezan da putnicima obezbedi završetak započete vožnje bez dodatne naplate drugim vozilom.
Vozač je dužan da:
- vozilo zaustavi na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje,
- omogući izlazak putnika iz vozila na bezbedan način izvan stajališta, u slučaju dužeg zastoja,
- vozilo zaustavi na posebno određenoj i obeleženoj površini na stanici odnosno terminusu i da omogući čekanje u vozilu do polaska po redu vožnje, osim u vozilu koje je u rezervi ili u kvaru i zaustavljeno na za to rezervisanoj površini,
- za vreme stajanja na stanici odnosno terminusu isključi motor i obezbedi vozilo od nekontrolisanog kretanja,
- se pridržava registrovanog reda vožnje na liniji na kojoj radi u skladu sa izvodom reda vožnje, osim u slučajevima iz člana 35. stav 1. ove odluke,
- pokrene vozilo tek kada se uveri da su sva vrata zatvorena,
- za vreme rada nosi oznaku sa nazivom prevoznika, identifikacionim brojem i slikom,
- ne dozvoli ulazak u vozilo licu pod uticajem alkohola, licu obolelom od zarazne bolesti, detetu do šest godina starosti ako nije u pratnji odrasle osobe i licu čiji prtljag može izazvati povredu putnika ili oštećenje vozila.
Vozač i vozno osoblje dužni su da se prema putnicima ophode sa dužnom pažnjom i predusretljivošću.
Putnik je lice sa odgovarajućom voznom ispravom koje ulazi u vozilo u nameri da se preveze.
Putnik ulazi i izlazi iz vozila tek nakon što se isto zaustavi na stajalištu.
Posebne kategorije putnika imaju prvenstvo pri ulasku u vozilo.
Putnik u vozilo može uneti samo ručni prtljag.
Putnik je dužan da u vozilu poseduje važeću voznu ispravu koju je obavezan da pokaže vozaču - voznom osoblju i ovlašćenom kontroloru.
Putnik zatečen u vozilu bez vozne isprave dužan je da ovlašćenom kontroloru plati doplatnu kartu u visini utvrđenoj cenovnikom i potom nastavi započetu vožnju.
Ukoliko putnik ne postupi u skladu sa prethodnim stavom, kontrolor će uručiti opomenu koja obavezno sadrži:
- podatke o putniku (ime, prezime, matični broj i sl.),
- visinu naknade utvrđene cenovnikom iz stava 6. ovog člana,
- datum dospeća,
- liniju javnog prevoza i broj vozila,
- datum izdavanja,
- potpis i broj ovlašćenog lica.
Po uručenju opomene iz stava 7. ovog člana putnik je dužan da se udalji iz vozila na prvom narednom stajalištu.
U autobusu je zabranjeno:
- unositi lako zapaljive, eksplozivne i slične materije,
- unositi predmete koji nisu čisti, kao i predmete teže od 20 kg,
- uvoditi životinje, osim specijalno dresirane pse vodiče za slepa lica,
- ometati vozača, vozno i kontrolno osoblje,
- uznemiravati putnike pevanjem, sviranjem, vriskom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima,
- pušiti.
Putnika, koji se i pored opomene ne pridržava zabrana iz stava 1. ovog člana, vozač i vozno osoblje će udaljiti iz vozila, bez prava na povraćaj plaćenog iznosa vozne isprave.
Sredstva za obavljanje linijskog prevoza
Sredstva za obavljanje linijskog prevoza obezbeđuju se iz cene usluge i iz budžeta grada.
Cena komunalne usluge iz stava 1. ovog člana obrazuje se na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom uz saglasnost gradonačelnika, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća.
Zahtev za izmenu cene obrazovane u smislu odredbe ovog člana podnosi GSP, na predlog prevoznika.
Naknada prevoznika za obavljanje prevoza određuje se u zavisnosti od tarifnog sistema linijskog prevoza, dotacija iz budžeta grada i obima realizovanih mesta kilometara.
Izuzetno, kada se dotacijom iz budžeta grada obezbeđuje ugovorena naknada prevozniku koja za 30% premašuje utvrđenu cenu usluge za korisnika prevoza, gradonačelnik, uz prethodno mišljenje Gradskog veća, može vršiti izmenu cene usluge.
Tarifa u linijskom prevozu obuhvata: cenu prevoza, naknadu prevozniku, vrste tarifnog sistema u linijskom prevozu, zone tarifnog sistema, način organizacije i prikupljanje sredstava ostvarenih prodajom voznih isprava, vrste voznih isprava i drugo.
Prema obliku prevoza, načinu prikupljanja i raspodele sredstava ostvarenih prodajom voznih isprava, odnosno obliku naknade prevoznika, tarifni sistem linijskog prevoza može biti:
- jedinstven za sve oblike javnog prevoza putnika na teritoriji grada, uključujući šinski, drumski i rečni (JTS),
- integrisan, kao sistem naplate prevoza putnika na linijama javnog gradskog prevoza koje opslužuje GSP koje je osnovao grad i ugovorni prevoznici (ITS),
- autohton, kao prevoz koji se obavlja na osnovu vozne karte, a ostvareni prihod od prodaje karata predstavlja sopstveni prihod - naknadu prevoznika za obavljeni prevoz (ATS).
Tarifa se bliže uređuje posebnim aktom koji donosi Gradsko veće i ugovorom iz člana 20. ove odluke.
Aktom iz stava 3. ove odluke uređuju se:
- zone tarifnog sistema,
- vrsta i izgled prevoznih isprava.
Cena prevoza za korisnike usluge utvrđuje se cenovnikom u prilogu akta o tarifi.
Cenovnik i zone tarifnog sistema objavljuju se na način koji je dostupan korisnicima usluge.
Obezbeđivanje kontinuiteta u obavljanju linijskog prevoza.
Obezbeđivanje kontinuiteta u obavljanju linijskog prevoza
Prevoznik je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje tako da ostvarenjem Plana linija obezbedi propisani obim, vrstu i kvalitet usluge.
Prevoznik je dužan da na osnovu pismenog naloga organizacione jedinice vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem linijskog prevoza, za koje se obezbeđuju dodatna novčana sredstva.
Ako usled više sile ili iz drugih razloga, koji nisu mogli da se predvide odnosno spreče, dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju linijskog prevoza, prevoznik mora bez odlaganja da preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
Mere koje prevoznik preduzima u slučajevima iz stava 1. ovog člana su:
1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju usluge linijskog prevoza,
2. hitne popravke vozila kojima se obezbeđuje obavljanje linijskog prevoza,
3. preduzima i druge mere koje utvrdi organizaciona jedinica.
Način postupanja i ovlašćenja gradske uprave u slučajevima prekida u obavljanju linijskog prevoza
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju linijskog prevoza nastalog usled havarija, elementarnih nepogoda i dr. ili štrajka, kao i kad usled više sile dođe do smanjenja obima linijskog prevoza, prevoznik je dužan da o tome obavesti organizacionu jedinicu.
Nakon prijema obaveštenja iz prethodnog člana ove odluke, organizaciona jedinica odmah
- određuje red prvenstva i način obavljanja linijskog prevoza u skladu sa potrebama,
- preduzima mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za pružanje usluge,
- angažuje drugog prevoznika za obavljanje linijskog prevoza neposrednom pogodbom do otklanjanja poremećaja,
- utvrđuje razloge i moguću odgovornost za prekid odnosno poremećaj nastao iz drugih razloga za pružanje usluge.
Kada prekid u obavljanju linijskog prevoza nastupi usled štrajka, prevoznik je obavezan da obezbedi obim rada u obavljanju linijskog prevoza u skladu sa aktom osnivača odnosno zaključenim ugovorom.
Ugovoreni prevoz je prevoz unapred poznate grupe putnika, bez usputnog ulaska i izlaska putnika, za koji se relacija, cena prevoza, vreme obavljanja prevoza, mesto ukrcavanja i iskrcavanja putnika i drugi uslovi utvrđuju, na osnovu pismeno zaključenog ugovora između prevoznika i naručioca prevoza (u daljem tekstu: ugovor).
Ugovoreni prevoz putnika se obavlja autobusom ili fabrički proizvedenim putničkim automobilom sa devet sedišta, računajući i sedište vozača.
Prevoznici koji obavljaju ugovoreni prevoz su pravna lica i preduzetnici registrovani za obavljanje delatnosti javnog prevoza putnika (u daljem tekstu: prevoznik).
Naručilac prevoza je pravno ili ovlašćeno fizičko lice koje je naručilo prevoz i sa prevoznikom zaključilo ugovor o prevozu.
Korisnik prevoza je lice koje na osnovu ugovora sa prevoznikom stiče određena prava i preuzima određene obaveze.
Putnik je lice koje na osnovu ugovora o prevozu ima pravo na prevoz.
Ugovoreni prevoz može da se obavlja kao povremen, namenski i naizmenični.
Povremen prevoz u smislu ove odluke je:
- "kružna vožnja" zatvorenih vrata (izletnička vožnja, turističko putovanje i dr.), koja počinje i završava se u mestu polaska (polazištu), pri čemu se ista grupa putnika prevozi istim vozilom na celom putu,
- prevoz koji se sastoji od vožnje vozila sa putnicima u odlasku i vožnje praznog vozila u dolasku,
- prevoz koji se sastoji od vožnje praznog vozila u odlasku i vožnje vozila sa putnicima u dolasku.
Namenski prevoz u smislu ove odluke je prevoz radnika iz mesta stanovanja na posao i sa posla, odnosno đaka i studenata iz mesta stanovanja do škole i od škole do mesta stanovanja, na osnovu pismenog ugovora, sa posebnim prevoznim ispravama (nedeljna, mesečna, godišnja i sl.) i bez primanja drugih putnika.
Naizmenični prevoz u smislu ove odluke je prevoz prethodno organizovanih grupa putnika u više putovanja (vožnji), od istog polazišta do istog odredišta.
Svaka grupa putnika koja je obavila putovanje u odlasku vraća se na polazište nekom kasnijom vožnjom. Prva vožnja u povratku i poslednja u odlasku obavlja se praznim vozilom.
Ugovoreni prevoz putnika koji se obavlja:
- na istoj relaciji,
- povremeno,
- sa različitim putnicima
smatra se u smislu ove odluke ugovorenim prevozom.
Ako se za prevoz iz stava 1. ovog člana utvrdi da se obavlja redovno, svakodnevno ili više puta u toku dana ili u bilo kom vremenskom periodu koji određuje njegovu redovnost ili ako se oglašava u javnim medijima ili na drugi način, smatra se u smislu ove odluke linijskim prevozom putnika.
Prevoznik koji obavlja ugovoreni prevoz putnika ne sme da ukrcava ili iskrcava putnike na:
- području unutar centralne gradske zone,
- autobuskim stajalištima,
- javnim parkiralištima na kojima je organizovan sistem naplate,
- mestima gde je to u suprotnosti sa postavljenom saobraćajnom signalizacijom.
U vozilu kojim se obavlja ugovoreni prevoz putnika ne može da se nalazi više sedišta od ukupnog broja sedišta upisanih u saobraćajnoj dozvoli vozila.
Prevoznik koji obavlja ugovoreni prevoz može ukrcavanje i iskrcavanje putnika da vrši na posebno označenim peronima na autobuskoj stanici na osnovu zaključenog ugovora sa preduzećem koje upravlja ovim objektom.
Peroni na kojim se obavlja prijem i otprema vozila koja vrše ugovoreni prevoz putnika mogu da se koriste u linijskom prevozu.
U vozilu kojim se obavlja ugovoreni prevoz putnika mora da se nalazi:
- dokaz o uplati ugovorene cene prevoza za vožnju koja se obavlja,
- original ili overena fotokopija rešenja o registraciji delatnosti,
- original ili overena fotokopija rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje javnog prevoza,
- primerak originala ugovora na osnovu koga se obavlja prevoz,
- zaključen spisak putnika sačinjen prema datumu i vremenu obavljanja putovanja (vožnje) sadržane u ugovoru o prevozu,
- putni nalog ispravno i tačno popunjen kako je to propisano sa dnevnom overom tehničke ispravnosti,
- opšti uslovi prevoza putnika u drumskom saobraćaju,
- u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla istaknut natpis "SLOBODNA VOŽNJA".
Ugovor iz čl. 46. ove odluke mora da sadrži:
1. redni broj iz upisnika (evidencije) zaključenih ugovora o prevozu,
2. datum zaključenja ugovora,
3. podatke o prevozniku, naručiocu i korisniku prevoza,
4. relaciju prevoza sa utvrđenim polazištem i dolazištem,
5. podatke o vozilu kojim će se obavljati prevoz,
6. rok na koji se ugovor zaključuje,
7. datum obavljanja vožnji i vremena polazaka i dolazaka,
8. mesta ukrcavanja i iskrcavanja putnika,
9. cenu prevoza,
10. način plaćanja ugovorene cene prevoza,
11. način rešavanja sporova iz ugovora.
Zaključeni ugovor iz stava 1. ovog člana mora biti overen od strane prevoznika i od strane naručioca prevoza - pravnog lica odnosno potpisan sa unetim brojem lične karte od strane naručioca prevoza - ovlašćenog fizičkog lica.
Sastavni deo ugovora na osnovu kojeg se obavlja ugovoreni prevoz je spisak putnika.
Ugovor iz prethodnog člana ove odluke prevoznik je dužan da čuva dve godine, računajući od datuma kada je završeno obavljanje prevoza koji je bio predmet ugovora.
Ugovor iz čl. 56. ove odluke mora da se nalazi u vozilu prilikom postavljanja na mesto ukrcavanja u polazištu.
Spisak putnika iz čl. 56. stav 3. ove odluke mora da bude sačinjen za svaku vožnju sadržanu u ugovoru o prevozu i u njemu se ne može nalaziti veći broj imena putnika od broja raspoloživih mesta upisanih u saobraćajnoj dozvoli vozila.
Spisak putnika iz stava 1. ovog člana mora da sadrži:
1. broj ugovora o prevozu za koji je spisak putnika sačinjen,
2. datum obavljanja prevoza,
3. imena i prezimena, adresu i broj lične karte svih putnika koji se prevoze i mesto njihovog ukrcavanja i iskrcavanja.
Spisak putnika mora da bude zaključen i overen pečatom prevoznika i naručioca prevoza - pravnog lica odnosno potpisan od strane ovlašćenog fizičkog lica - naručioca prevoza sa unetim brojem lične karte.
U spisak putnika podaci se unose pisaćom mašinom ili su odštampani štampačem kompjutera.
Posle zaključenja spiska putnika podaci u njemu ne mogu da se precrtavaju ili ispravljaju.
Prevoznik je dužan da vodi evidenciju zaključenih ugovora o prevozu čiji je sastavni deo spisak putnika sačinjen za svaku ugovorenu vožnju u okviru predmetnog ugovora.
Evidencija iz stava 1. ovog člana vodi se od 1. januara do 31. decembra tekuća godine i čuva se pet godina računajući od zadnjeg dana tekuće godine u kojoj se vodi.
Evidencija zaključenih ugovora o prevozu sadrži:
- redni broj,
- broj ugovora,
- datum kada je predviđeno obavljanje prevoza po ugovoru,
- relacija na kojoj se prevoz obavlja,
- podatke o naručiocu prevoza,
- dokaz o uplati ugovorene cene prevoza.
Načini plaćanja ugovorene cene prevoza od strane naručioca prevoza jesu:
1. virmanom na tekući račun u banci u kojoj prevoznik koji obavlja vanlinijski prevoz ima otvoren tekući račun;
2. gotovinski po izdatoj priznanici koju prevoznik koji obavlja vanlinijski prevoz izdaje naručiocu prevoza.
Blok priznanica iz stava 1. tačka 2. ovog člana mora biti overen od strane organizacione jedinice o čemu isti vodi posebnu evidenciju.
Dokaz o uplati ugovorene cene prevoza u smislu ove odluke jeste overen nalog za plaćanje od strane banke, na osnovu kojeg može da se utvrdi da je izvršena bezuslovna instrukcija plaćanja data banci od strane naručioca prevoza u skladu sa ugovorenom cenom prevoza ili da je prevoznik primljenu gotovinu na ime ugovorene cene prevoza po određenoj priznanici uplatio na svoj tekući račun u banci.
Nalog iz stava 1. ovog člana mora da sadrži broj ugovora i datum njegovog zaključivanja.
Uslovi za obavljanje taksi prevoza
Fizičko lice može obavljati taksi prevoz kao preduzetnik, ako pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i uslove utvrđene ovom odlukom i to:
1. da ima vozačku dozvolu "B" kategorije najmanje dve godine,
2. da ima prebivalište na teritoriji grada Pančeva,
3. da ima uverenje o položenom ispitu o poznavanju teritorije grada Pančeva i propisa iz oblasti taksi prevoza, u skladu sa Pravilnikom o programu i načinu polaganja ispita za obavljanje delatnosti taksi prevoza,
4. da je poslovno sposoban,
5. da mu pravosnažnom sudskom odlukom nije zabranjeno obavljanje određene delatnosti, odnosno da mu pravosnažnim rešenjem o prekršaju nije izrečena zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti, dok traju pravne posledice osude, odnosno mere,
6. da je vlasnik ili korisnik motornog vozila po ugovoru o lizingu ili da poseduje overeno ovlašćenje da može koristiti vozilo koje je registrovano na ime bračnog druga, roditelja ili zakonite dece,
7. da motorno vozilo koje poseduje u pogledu namene i pogodnosti ispunjava uslove iz člana 66. ove odluke.
Preduzetnik može obavljati taksi prevoz samo jednim taksi vozilom.
Za obavljanje delatnosti taksi prevoza u statusu zaposlenog u pravnom licu registrovanom za obavljanje ove vrste delatnosti u skladu sa zakonom i ovom odlukom, fizičko lice mora da ispuni uslove iz stava 1. ovog člana, osim uslova pod tačkama 6. i 7. i da ima zaključen ugovor o radu sa poslodavcem.
Uslovi iz stava 1. tačke 3. ovog člana dokazuju se uverenjem o položenom ispitu.
Uslovi iz stava 1. tačka 4. i 5. ovog člana dokazuju se uverenjem ne starijim od šest meseci.
Nadležni organ, izdaće uput za ispitivanje pogodnosti vozila za taksi prevoz fizičkom licu koje ispuni uslove iz stava 1. tačka 1-6. ovog člana.
Proveru poznavanja teritorije grada Pančeva i propisa iz oblasti taksi prevoza vrši komisija na osnovu Pravilnika o programu i načinu polaganja ispita za obavljanje delatnosti taksi prevoza.
Gradsko veće na predlog organizacione jedinice i nadležnog organa obrazuje komisiju iz stava 1. ovog člana koje ima predsednika i dva člana i zamenike, na period od dve godine.
Gradsko veće na predlog nadležnog organa donosi Pravilnik o programu i načinu polaganja ispita za obavljanje delatnosti taksi prevoza iz stava 1. ovog člana.
Nadležni organ na osnovu pozitivnog izveštaja komisije iz stava 2. ovog člana izdaje uverenje o položenom ispitu.
Za obavljanje taksi prevoza pravno lice mora pored uslova propisanih zakonom, da ispuni i uslove utvrđene ovom odlukom i to:
1. da je registrovano za obavljanje delatnosti taksi prevoza u skladu sa zakonom i ovom odlukom,
2. da ima sedište na teritoriji grada Pančeva ili poslovnu jedinicu na teritoriji grada Pančeva,
3. da taksi vozač zaposlen u privrednom društvu ispunjava uslove propisane članom 63. stav 3. ove odluke,
4. da ima najmanje jedno motorno vozilo u vlasništvu ili po osnovu ugovora o lizingu,
5. da motorno vozilo koje poseduje u pogledu namene i pogodnosti za taksi prevoz ispunjava uslove iz člana 66. ove odluke.
Nadležni organ, izdaće uput za ispitivanje pogodnosti vozila za taksi prevoz pravnom licu koje ispuni uslove iz stava 1. tačke 1-4. ovog člana.
Motorno vozilo je namenjeno i pogodno za obavljanje taksi prevoza ako ispunjava sledeće uslove:
1. da je fabrički proizvedeno putničko vozilo koje ima najviše pet sedišta, računajući i sedište vozača i najmanje četvoro vrata,
2. da tip vozila ispunjava uslove iz Uredbe o homologaciji vozila ("Službeni list SRJ", broj 51/98),
3. da razmak osovina vozila bude minimum 2.440 mm, širina minimum 1.500 mm, zapremina korisnog prtljažnog prostora minimum 250 litara,
4. vozila taksi prevoza nakon 1. marta 2013. godine, moraju da zadovolje uslove u pogledu granice izduvne emisije propisane najmanje normom "EURO 3",
5. da je tehnički ispravno u skladu sa propisima,
6. da vozilo ima registarsku oznaku teritorije grada Pančeva,
7. da poseduje polisu za osiguranje putnika od posledica nesrećnog slučaja u javnom prevozu,
8. da ima digitalni taksimetar, koji je ispravan, baždaren na važeću tarifu, plombiran i postavljen tako da iznos koji otkucava bude vidljiv i da se njegovim uključivanjem svetlo na taksi oznaci iz tačke 13. ovog stava isključuje,
9. da je opremljeno instalacijom za osvetljenje krovne oznake,
10. da ima važeći cenovnik postavljen tako da njegov sadržaj bude vidljiv putnicima,
11. da ima na vidnom mestu istaknut identifikacioni karton i identifikacionu vetrobransku nalepnicu,
12. da je vozilo bez oštećenja i čisto,
13. da vozilo ima svetleću krovnu oznaku TAXI, koja je obojena u jedinstvenu boju pravougaonog oblika i sadrži broj krovne oznake i osnovni grb grada, u svemu prema projektu koji je sastavni deo ove odluke,
14. da u vozilu ima plombiran i baždaren protivpožarni aparat i
15. druge uslove utvrđene Pravilnikom o ispitivanju pogodnosti vozila za taksi prevoz.
Gradsko veće donosi rešenje kojim utvrđuje jedinstvenu boju taksi vozila.
Nadležni organ u saradnji sa ovlašćenim predstavnicima taksi prevoznika predlaže jedinstvenu boju taksi vozila.
Na krovu taksi vozila iza krovne oznake TAXI može se nalaziti reklamni pano.
Reklamni pano mora biti postavljen tako da ne zaklanja krovnu oznaku TAXI.
Saglasnost za postavljanje reklamnog panoa daje organizaciona jedinica, na osnovu mišljenja ovlašćene institucije da reklamni pano ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Ispitivanje pogodnosti motornog vozila za taksi prevoz vrši komisija na osnovu Pravilnika o ispitivanju pogodnosti vozila za taksi prevoz i uputa izdatog od strane nadležnog.
Gradsko veće na predlog organizacione jedinice i nadležnog organa, obrazuje komisiju iz stava 1. ovog člana koja ima predsednika i dva člana i zamenike, na period od dve godine.
Gradsko veće na predlog organizacione jedinice i nadležnog organa donosi Pravilnik o ispitivanju pogodnosti vozila za taksi prevoz iz stava 1. ovog člana.
Komisija iz stava 1. ovog člana, prilikom ispitivanja pogodnosti vozila za taksi prevoz utvrđuje ispunjenost uslova propisanih članom 66. ove odluke i Pravilnikom o ispitivanju pogodnosti vozila za taksi prevoz.
Organizaciona jedinica, na osnovu izveštaja komisije iz st. 1. ovog člana, izdaje potvrdu o pogodnosti vozila za taksi prevoz i o izdatim potvrdama vodi registar.
Potvrda o pogodnosti vozila za taksi prevoz izdaje se sa rokom važenja od 1 godine, a za vozila starija od 15 godina sa rokom važenja od 6 meseci.
Rok važenja potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz počinje da teče danom izdavanja potvrde.
Saglasnost o ispunjenosti uslova za obavljanje taksi prevoza.
Zahtev za izdavanje akta iz stava 2. člana 9. ove odluke, sa potrebnim dokazima, pravno i fizičko lice podnose nadležnom organu.
Zahtev za izdavanje akta iz stava 2. člana 9. ove odluke za zaposleno lice podnosi poslodavac.
Nadležni organ, izdaće saglasnost ili odbiti zahtev za obavljanje delatnosti taksi prevoza u roku od 7 dana od dana podnošenja zahteva.
Nadležni organ, na osnovu rešenja Agencije za privredne registre o upisu preduzetnika ili pravnog lica za obavljanje delatnosti taksi prevoza i akta iz stava 2. člana 9. ove odluke, izdaje taksi isprave i oznake, o kojima vodi poseban registar.
Taksi dozvola je isprava koju taksi vozač nosi sa sobom prilikom obavljanja delatnosti i koju je dužan da pokaže na zahtev ovlašćenog lica i sadrži:
- poslovno ime pravnog lica ili preduzetnika,
- redni broj,
- ime i prezime taksi vozača,
- status taksi vozača (preduzetnik ili zaposleni),
- jedinstveni matični broj taksi vozača,
- adresu i
- sliku.
Identifikacioni karton je isprava koja služi da podaci o taksi vozaču budu na uvidu putniku prilikom vožnje, a nalazi se na sredini gornjeg dela instrument table i sadrži:
- poslovno ime pravnog lica ili preduzetnika,
- redni broj,
- ime i prezime taksi vozača (preduzetnik ili zaposleni),
- jedinstveni matični broj taksi vozača i
- sliku.
b) Isprave i oznake za vozilo kojim se obavlja taksi prevoz
Identifikaciona vetrobranska nalepnica je oznaka vozila koja sadrži podatke o motornom vozilu, nalazi se na prednjem levom gornjem uglu vetrobranskog stakla, postavlja je i skida ovlašćeno lice nadležnog organa.
Identifikaciona vetrobranska nalepnica sadrži:
- registarski broj vozila,
- broj krovne oznake,
- ime i prezime vlasnika ili korisnika po ugovoru o lizingu, marku i tip vozila i
- transparentni hologram - osnovni grb grada.
Preduzetnici i pravna lica mogu na zadnjim vratima motornog vozila kojim se obavlja taksi prevoz ispisati natpis sa poslovnim imenom i brojem telefona, tako da veličina slova i brojeva ne sme odstupiti od dimenzija propisanih Uputstvom o izgledu i izdavanju taksi isprava i oznaka (u daljem tekstu: uputstvo).
Krovna oznaka "TAXI" služi za identifikaciju vozila i sadrži za pravna lica i preduzetnike u taksi asocijaciji: natpis TAXI, naziv pravnog lica, odnosno taksi asocijacije, broj krovne oznake i grb grada Pančeva, a za preduzetnike krovna oznaka sadrži: natpis TAXI i grb grada Pančeva.
Potvrda o pogodnosti vozila za taksi prevoz služi kao dokaz da vozilo ispunjava uslove za obavljanje taksi prevoza propisane čl. 66. i čl. 67. ove odluke i sadrži:
- registarski broj vozila,
- ime i prezime vlasnika ili korisnika po osnovu ugovora o lizingu,
- marku i tip vozila,
- rok važnosti.
Izgled i izdavanje taksi isprava i oznaka propisaće se uputstvom iz stava 3. ovog člana.
Gradsko veće, na predlog organizacione jedinice i nadležnog organa u saradnji sa ovlašćenim predstavnicima taksi prevoznika, donosi uputstvo iz stava 3. ovog člana.
Pravno lice i preduzetnik su pored zakonom propisanih obaveza dužni:
- da sve izmene podataka koje sadrži taksi dozvola i druge isprave u smislu ove odluke prijave nadležnom organu u roku od tri dana od dana nastupanja izmene,
- da sve izmene u vezi motornog vozila prijave nadležnom organu u roku od tri dana od dana nastupanja izmene,
- da se na vozilu kojim obavljaju taksi prevoz nalazi krovna oznaka TAXI i identifikaciona vetrobranska nalepnica, a u vozilu identifikacioni karton i cenovnik,
- da pribave sertifikat ovlašćene institucije za reklamni pano da ne ugrožava bezbednost saobraćaja,
- da imaju saglasnost organizacione jedinice za postavljanje reklamnog panoa,
- preduzetnici su dužni da, u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva za brisanje iz registra Agencije za privredne registre, nadležnom organu vrate taksi dozvolu, potvrdu o pogodnosti vozila za taksi prevoz, identifikacioni karton, identifikacionu vetrobransku nalepnicu i krovnu oznaku TAXI,
- preduzetnici su dužni da, u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva Agenciji za privredne registre o privremenom prekidu obavljanja delatnosti taksi prevoza, nadležnom organu vrate taksi dozvolu, potvrdu o pogodnosti vozila za taksi prevoz, identifikacioni karton i krovnu oznaku TAXI,
- preduzetnici su dužni da, u roku od tri dana po pravosnažnosti rešenja o brisanju iz registra donetog po sili zakona, nadležnom organu vrate taksi dozvolu, potvrdu o pogodnosti vozila za taksi prevoz, identifikacioni karton, identifikacionu vetrobransku nalepnicu i krovnu oznaku TAXI,
- da jednom godišnje izvrše ispitivanje pogodnosti vozila za taksi prevoz, najkasnije danom isteka važnosti potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz, u skladu sa odredbama ove odluke,
- da u roku od 7 dana pre isteka roka važnosti taksi dozvole produži važnost iste,
- da prilikom produženja taksi dozvole ili unošenja promena u taksi dozvolu dostave potvrdu o izmirenim obavezama po osnovu lokalne komunalne takse za korišćenje obeleženih mesta na taksi stajalištu, potvrdu o pogodnosti vozila za taksi prevoz, overenu fotokopiju lične karte i prijave stana i overenu fotokopiju vozačke dozvole.
- Pravno lice u slučaju završetka stečaja, bankrotstva i gašenja poslovne jedinice na teritoriji grada Pančeva, dužno je da nadležnom organu vrati taksi dozvole, potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz, identifikacione kartone i identifikacione vetrobranske nalepnice i krovne oznake "TAXI".
Za vreme privremene obustave obavljanja taksi prevoza, ne plaća se komunalna taksa za korišćenje taksi stajališta, što se dokazuje rešenjem Agencije za privredne registre.
Prestanak obavljanja taksi prevoza
a) Uslovi za privremeni prekid obavljanja taksi prevoza
Preduzetnik može privremeno prekinuti obavljanje taksi prevoza o čemu je dužan da obavesti nadležni organ najkasnije danom prestanka rada, a o nastavljanju sa radom najkasnije u roku od tri dana od dana nastavljanja sa radom.
b) Uslovi za prestanak prava na produženje taksi dozvole
Pravo na produženje taksi dozvole i važnost akta iz člana 9. stav 2. ove odluke preduzetniku prestaje u slučaju:
1. odjave,
2. ako prestanu da postoje uslovi iz člana 63. i 66. ove odluke,
3. da jednom godišnje ne izvrši ispitivanje pogodnosti vozila za taksi prevoz, najkasnije danom isteka važnosti potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz, u skladu sa odredbama ove odluke i
4. u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Pravnom licu prestaje važnost akta iz stava 2. člana 9. ove odluke i pravo na produženje taksi dozvole taksi vozačima u pravnom licu u slučaju:
1. nastupanja okolnosti koje su u suprotnosti sa članom 65. odluke,
2. u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Nadležni organ obavestiće Agenciju za privredne registre da nisu ispunjeni uslovi za obavljanje taksi prevoza.
Taksi stajalište je određeno i uređeno mesto na javnoj saobraćajnoj površini, na kome se taksi vozila zaustavljaju, čekaju i primaju putnike.
Taksi stajališta se obeležavaju horizontalnom i vertikalnom saobraćajnom signalizacijom.
Horizontalnom signalizacijom žute boje obeležava se prostor za stajanje taksi vozila, u okviru taksi stajališta, upisuje se natpis TAXI žutom bojom.
Na početku stajališta postavlja se vertikalni saobraćajni znak za označavanje taksi stajališta.
Na taksi stajalištu vozila se parkiraju prema redosledu dolaska.
Na taksi stajalištu mogu se parkirati samo vozila koja su obeležena u skladu sa ovom odlukom.
Taksi vozila se parkiraju na stajalištu samo u okviru obeleženih mesta i na način kako je definisano horizontalnom i vertikalnom saobraćajnom signalizacijom.
Za vreme stajanja vozila na taksi stajalištu vozač je dužan da ostane pored vozila ili u vozilu.
Lokaciju stajališta na javnim saobraćajnim površinama određuje organizaciona jedinica u saradnji sa ovlašćenim predstavnicima taksi vozača.
O održavanju stajališta na javnim saobraćajnim površinama stara se JP "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo.
Preduzetnici i pravna lica čije se prebivalište odnosno sedište nalazi na području grada mogu da obavljaju taksi prevoz unutar područja i sa područja grada.
Preduzetnici i pravna lica čije je prebivalište odnosno sedište van područja grada, imaju pravo da obavljaju taksi prevoz na području grada isključivo ako je područje grada krajnje odredište za pružanje usluga taksi prevoza putnika.
Taksi prevoznicima iz stava 1. ovog člana ne pripada pravo pružanja usluga taksi prevoza čije je polazište područje grada.
Taksi prevoz na području grada ne može biti organizovan i ne može da se obavlja na području grada kao linijski prevoz putnika.
Taksi prevoz koji se obavlja svakodnevno i više puta u toku dana na istoj relaciji i sa različitim putnicima smatra se u smislu ove odluke linijskim prevozom putnika.
Pravna lica koja obavljaju taksi prevoz ili samo pružaju usluge korišćenja radio stanice i dodeljuju sopstvene taksi oznake, nemaju pravo ugovaranja i pružanja ovih usluga fizičkim i pravnim licima koja nisu registrovana za obavljanje delatnosti taksi prevoza putnika i nemaju akt grada o ispunjenosti uslova za obavljanje ove vrste prevoza.
Taksi prevoz obavlja se kao vanlinijski prevoz putnika unutar i sa područja grada u skladu sa saobraćajnim propisima i planom tehničkog regulisanja saobraćaja.
Taksi vozač je obavezan da taksi prevoz započne po ulasku putnika u vozilo.
Taksi vozač je obavezan da prihvati vožnju na traženoj relaciji, osim u slučaju predviđenim članom 89. ove odluke.
Taksi vozač je obavezan da po ulasku putnika u vozilo uključi taksimetar.
Za vreme prevoza putnika svetlo na krovnoj oznaci u delu koji sadrži naziv TAXI mora biti isključeno, a u delu na kojem je označen broj mora ostati uključeno.
Taksi vozač je obavezan da taksi prevoz obavi putem koji putnik odredi odnosno najkraćim putem do mesta opredeljenja putnika.
Taksi vozač je obavezan da primi u vozilo svakog putnika u granicama raspoloživih sedišta, kao i lični prtljag putnika u granicama veličine i nosivosti prostora za prtljag.
Pod ličnim prtljagom putnika podrazumevaju se putne torbe i koferi čija ukupna težina ne prelazi 20 kilograma.
Taksi vozač je obavezan da se za vreme obavljanja taksi prevoza prema putnicima ophodi sa pažnjom i predusretljivo.
Taksi vozač, u vreme obavljanja taksi prevoza, ne sme taksi vozilo parkirati van taksi stajališta, a naročito na železničkoj stanici, autobuskoj stanici, autobuskom stajalištu i kod hotela.
Za vreme obavljanja delatnosti taksi vozač mora kod sebe da ima taksi dozvolu, identifikacioni karton, potvrdu o pogodnosti vozila za taksi prevoz i polisu za osiguranje putnika od posledica nesrećnog slučaja u javnom prevozu.
Kada taksi vozilo koristi za sopstvene potrebe taksi vozač je obavezan da ukloni krovnu oznaku TAXI.
Taksi vozilom se ne mogu prevoziti deca do šest godina starosti bez punoletnog pratioca.
Taksi vozilom ne mogu se prevoziti lica pod dejstvom alkohola ili droge i lica obolela od zarazne bolesti.
Taksi vozilom ne mogu se bez pristanka taksi vozača prevoziti kućni ljubimci.
Taksi vozač je obavezan da za vreme taksi prevoza bude uredan.
Taksi vozač u toku rada ne sme biti odeven u kratke pantalone, šorts, majicu bez rukava i bez adekvatne obuće.
Cena za obavljanje taksi prevoza
Cena usluge taksi prevoza može se utvrditi rešenjem o maksimiranju cena taksi prevoza putnika koje donosi Gradsko veće.
Cena taksi prevoza naplaćuje se u iznosu koji pokaže taksimetar.
U cenu taksi prevoza uračunat je i prevoz ličnog prtljaga putnika.
Taksi vozač je obavezan da po izvršenoj usluzi izda račun koji mora da sadrži sledeće podatke:
- poslovno ime pravnog lica ili preduzetnika,
- redni broj,
- ime i prezime taksi vozača,
- registarski broj vozila,
- datum i vreme vožnje,
- relaciju vožnje,
- cenu za izvršenu uslugu.
U slučaju da taksi vozač ne uključi taksimetar na početku vožnje, putnik nije u obavezi da plati cenu usluge taksi prevoza.
U slučaju da nije u mogućnosti da završi započeti taksi prevoz na teritoriji grada Pančeva, taksi vozaču pripada kao naknada iznos koji u momentu prevoza pokaže taksimetar umanjen za cenu starta uz obavezu obezbeđivanja drugog taksi vozila.
O prijemu drugih putnika u toku taksi prevoza do mesta opredeljenja odlučuje putnik koji je započeo korišćenje taksi prevoza uz saglasnost taksi vozača.
Ako putnik koji je primljen u toku taksi prevoza nastavlja korišćenje taksi prevoza posle mesta opredeljenja putnika koji je započeo korišćenje ovog prevoza, nastavak vožnje se smatra započinjanjem taksi prevoza.
Ako više putnika istovremeno koristi prevoz do istog mesta opredeljenja, cenu taksi prevoza plaća putnik koji je započeo korišćenje taksi prevoza.
IV OBAVEZE PREVOZNIKA U JAVNOM PREVOZU
Pravna lica, preduzetnici i fizička lica dužni su da na zahtev organizacionih jedinica gradske uprave grada Pančeva dostave potrebnu dokumentaciju i tačne podatke u roku koji im se odredi.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrše organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: organizaciona jedinica) i organizaciona jedinica za privredu i ekonomski razvoj Gradske uprave grada Pančeva.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju.
U postupku vršenja inspekcijskog nadzora inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju može saslušavati i uzimati izjave od odgovornih i zainteresovanih lica i svedoka, a u skladu sa posebnim propisima može koristiti usluge stručnih organizacija.
Inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju može, u slučaju potrebe, zatražiti pomoć od organa unutrašnjih poslova, radi obezbeđenja izvršenja rešenja i sprovođenja drugih radnji.
Inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:
- pregleda vozila kojima se obavlja javni prevoz putnika i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila;
- pregleda autobuska i taksi stajališta;
- kontroliše važeće i overene redove vožnje, ugovore i spiskove putnika i drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem javnog prevoza putnika;
- utvrđuje identitet prevoznika, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza, kao i identitet naručioca prevoza, korisnika prevoza i putnika kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava i dokumenata;
- kontroliše ugovore, prevozne isprave i poslovanje naručilaca prevoza i korisnika prevoza, koji se odnose na prevoz.
U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju dužan je i ovlašćen da:
- podnosi zahtev za brisanje reda vožnje odnosno polaska iz reda vožnje kada utvrdi da prevoznik ne obavlja linijski prevoz putnika u skladu sa overenim redom vožnje,
- naredi otklanjanje utvrđenih nedostataka u pogledu: ispunjenosti propisanih uslova i načina za obavljanje javnog prevoza, propisanih uslova za rad autobuskih i taksi stajališta, uredne kontrole tehničke ispravnosti vozila, pridržavanja reda vožnje, poslovanja prevoznika i izvršavanja zadataka i poslova posade vozila,
- zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se prevoz obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju protivno propisima,
- isključi vozilo kojim se vrši javni prevoz protivno zakonu i odredbama ove odluke, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključivanja vozila istog prevoznika, preduzeća, drugog pravnog lica, preduzetnika ili građanina u trajanju od pet dana,
- privremeno oduzme vozilo koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja do pravosnažnog okončanja prekršajnog postupka i izda potvrdu o oduzimanju vozila,
- preduzima i druge mere propisane zakonom u okviru svoje nadležnosti.
Inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju radi ostvarivanja pregleda ima pravo da na putevima zaustavlja vozila, osim vojnih vozila, vozila hitne pomoći, vatrogasnih vozila i policijskih vozila.
Zaustavljanje vozila iz stava 1. ovog člana vrši se isticanjem saobraćajnog znaka "zabranjen saobraćaj svim vozilima u oba smera" na kome je upisano "STOP".
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik ako:
1. u obavljanju linijskog međumesnog prevoza ukrcava i iskrcava putnike protivno odredbama člana 11. stav 2. ove odluke;
2. prenese obavljanje delatnosti na drugog prevoznika (član. 15. stav 4.);
3. otpočne sa obavljanjem linijskog prevoza protivno odredbama člana 22. stav 3. ove odluke;
4. postupi suprotno odredbama člana 25. stav 3. i stav 6. ove odluke;
5. ako autobusko stajalište koristi protivno odredbama člana 26. stav 2. ove odluke;
6. ako postupi protivno odredbama člana 26. stav 5. ove odluke;
7. ne održava vozilo u skladu sa odredbama člana 29. stav 1. ove odluke;
8. koristi u obavljanju linijskog prevoza vozilo koje ne ispunjava uslove propisane članom 29. stav 2. ove odluke;
9. postupi protivno odredbama člana 30. i člana 31. ove odluke;
10. linijski prevoz ne obavlja prema elementima iz registra (član 32. stav 1. tačka 1.);
11. ne poseduje u vozilu važeći i overeni red vožnje prilikom obavljanja linijskog prevoza (član 32. stav 1. tačka 2.);
12. se u obavljanju linijskog prevoza primenjuju cene obrazovane protivno odredbama člana 32. stav 1. tačka 3. ove odluke;
13. ne postupi u skladu sa odredbama člana 34. ove odluke;
14. o odstupanjima i razlozima odstupanja od registrovanog reda vožnje ne obavesti nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave (član 35. stav 3.);
15. ne postupi u skladu sa odredbama člana 36. ove odluke;
16. ako svoj rad i poslovanje organizuje protivno odredbama člana 41. ove odluke;
17. ako ne preduzima mere u skladu sa odredbama člana 42. ove odluke;
18. ako ne postupi u skladu sa odredbama člana 43. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice prevoznika novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
Novčanom kaznom od 2.500 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako postupi protivno odredbama člana 37. ove odluke.
Novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja naplaćuje inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju.
Novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara kazniće se za prekršaj putnik ako postupi protivno odredbama člana 38. i člana 39. ove odluke.
Novčanom kaznom od 25.000 do 250.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzetnik ako postupi protivno odredbama člana 25. stav 6. ove odluke.
Novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara kazniće se i fizičko lice za prekršaj iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se vanlinijski prevoznik - pravno lice, ako:
1. obavlja linijski prevoz putnika (član 52.);
2. obavlja prevoz protivno odredbama člana 46. ove odluke;
3. postupi protivno odredbama člana 53. stav 1. ove odluke;
4. se u vozilu nalazi više sedišta od ukupnog broja sedišta upisanih u saobraćajnoj dozvoli vozila (član 53. stav 2.);
5. postupi protivno odredbama člana 55. ove odluke;
6. sačini ugovor o prevozu odredbama člana 56. ove odluke;
7. postupi protivno odredbama člana 57. ove Odluke;
8. se ugovor o prevozu ne nalazi u vozilu prilikom postavljanja na mesto ukrcavanja u polazištu (član 58.);
9. sačini spisak putnika protivno odredbama člana 59. ove odluke;
10. ne vodi evidenciju zaključenih ugovora o prevozu (član 60.);
11. postupi protivno odredbama člana 61. ove odluke;
12. nema dokaz o uplati ugovorene cene prevoza (član 62.).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik iz člana 47. stav 1. ove odluke novčanom kaznom od 25.000 do 250.000 dinara.
Novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice koje je neovlašćeno zaključilo ugovor o prevozu (član 47. stav 2. ove odluke).
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. obavlja taksi prevoz protivno odredbama člana 9. stav 2. ove odluke;
2. obavlja taksi prevoz vozilom koje ne ispunjava propisane uslove (član 66.);
3. ne izvrši ispitivanje pogodnosti vozila za taksi prevoz najkasnije danom isteka važnosti potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz (član 67. stav 6.);
4. postupi protivno odredbama člana 71. ove odluke
5. postupi protivno odredbama člana 75. i članovima 82. - 90. ove odluke;
6. ne izda račun u skladu sa odredbama člana 91. ove odluke;
7. zaposleni u privrednom društvu primi druge putnike u toku obavljanja taksi prevoza protivno odredbama člana 93. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000 do 250.000 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. zaposli lice protivno odredbama člana 65. stav 1. tačka 3. ove odluke;
2. obavlja taksi prevoz protivno odredbama člana 78. ove odluke;
3. obavlja linijski prevoz putnika (član 79.)
4. postupi protivno odredbama člana 80. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. tačke 2. i 3. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000 do 250.000 dinara.
Novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice koje u pravnom licu obavlja taksi prevoz protivno odredbama člana 65. stav 1. tačka 3. ove odluke.
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ustanova i druga organizacija ako postupi protivno odredbama člana 95. ove odluke ili dostavi netačne podatke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000 do 250.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako onemogući ili ometa inspektora za prevoz u drumskom saobraćaju u vršenju službene dužnosti ili ako u određenom roku ne izvrši rešenje inspektora za prevoz u drumskom saobraćaju.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000 do 250.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 2.500 do 25.000 dinara.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Grad će do 31.12.2009. godine osnovati javno preduzeće iz člana 14. ove odluke.
Do osnivanja javnog preduzeća iz stava 1. ovog člana, linijski prevoz obavljaće JKP za prevoz putnika "Autotransport Pančevo", Pančevo.
Osnivačkim aktom GSP regulisaće se odnosi u pogledu preuzimanja imovine, prava, ugovorenih obaveza, sredstava, zaposlenih i arhive JKP za prevoz putnika "Autotransport Pančevo", Pančevo
Odredbe člana 29. stav 2. i člana 30. stav 1. alineja 1 i alineja 11 primenjivaće se od 1. januara 2010. godine.
Organizaciona jedinica će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke propisati izgled, sadržaj, i boju oznaka iz čl. 30. stav 1. alineje 1 i 11 ove odluke.
Prevoznici koji obavljaju ugovoreni prevoz putnika, dužni su da usklade svoje poslovanje sa uslovima propisanim članovima 56, 57, 59. stav 3. i stav 4. i članovima 60. i 62. ove odluke usklade do 31.12.2009. godine.
Pravna lica i preduzetnici koji na dan stupanja na snagu ove odluke obavljaju taksi prevoz, dužni su da usklade svoje poslovanje sa odredbama ove odluke najkasnije do 30. juna 2010. godine.
Pravna lica i preduzetnici koji na dan stupanja na snagu ove odluke obavljaju taksi prevoz dužni su da usklade svoje poslovanje iz člana 9. stav 2. ove odluke u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Pravnom licu ili preduzetniku prestaje pravo na produženje važnosti taksi dozvole ako ne usklade svoje poslovanje sa članom 114. ove odluke.
Nadležni organ će u slučajevima nepostupanja u skladu sa stavom 1. ovog člana obavestiti Agenciju za registraciju privrednih subjekata da nisu ispunjeni uslovi za obavljanje taksi prevoza.
Poseban akt o autobuskim stajalištima u linijskom prevozu putnika doneće Skupština grada Pančeva do 31.12.2009. godine, na predlog organizacione jedinice.
Poseban akt o taksi stajalištima u taksi prevozu putnika doneće Skupština grada Pančeva u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, na predlog organizacione jedinice.
Gradsko veće će doneti rešenje iz člana 66. stav 2. ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o javnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju ("Sl. list opštine Pančevo", br. 3/95, 6/96, 7/99 i 3/06) i Odluka o auto taksi prevozu - prečišćen tekst ("Sl. list opštine Pančevo", br. 4/08 i "Sl. list grada Pančeva", br. 4/09).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".