PROGRAM
UNAPREĐENJA RADA GRADSKE UPRAVE JAVNIH I JAVNO-KOMUNALNIH PREDUZEĆA 2011. GODINE

("Sl. list grada Pančeva", br. 7/2011 i 13/2011 - ispr.)

 

I ZNAČAJ I SVRHA

Zakonodavne promene u oblasti lokalne samouprave koje su u toku, predstavljaju osnov za proces demokratizacije. Neophodno je sa jedne strane postojanje demokratskih institucija koje ispunjavaju svoje obaveze kroz otvoren i transparentan proces, s druge strane proces demokratizacije zahteva aktivno uključivanje građana, informisanu javnost kao i efikasne mehanizme njenog učešća u vlasti.

Značaj i potreba unapređenja rada gradske uprave je u funkciji ukupnog privrednog razvoja koji će se realizovati podizanjem nivoa efikasnosti rada zaposlenih u upravi kao i efikasnom kontrolom javnih, javno-komunalnih preduzeća i ustanova.

Lokalna samouprava kao servis građana mora biti u svom delovanju efikasna i transparentna.

Program unapređenja rada ima za cilj da do sada postignute rezultate unapredi i konsoliduje preduzimanjem niza mera koje će omogućiti da interesi građana budu zaštićeni u punom kapacitetu.

II MERE

A Antikorupcijske mere

Poštujući svoju zakonsku obavezu Gradska uprava grada Pančeva pristupiće prvoj i drugoj fazi izrade Plana integriteta. On predstavlja preventivnu antikorupcijsku meru. Plan integriteta je dokument koji je rezultat postupka samokontrole institucije u cilju održanja i poboljšanja njenog integriteta, vidljivosti, javnosti rada institucije i profesionalne etike zaposlenih. Integritet institucije podrazumeva individualnu čestitost, profesionalizam, etičnost, institucionalnu celovitost i usklađenost, kao i način postupanja u skladu sa moralnim vrednostima u cilju smanjenja rizika da se javna ovlašćenja obavljaju suprotno svrsi zbog kojih su ustanovljena, što doprinosi poboljšanju kvaliteta rada institucije, a tim i povećanju poverenja javnosti.

B Normativno pravne mere

1. Gradska uprava grada Pančeva je u obavezi da u najkraćem roku uskladi sva doneta akta kao i osnivačka akta javnih i javno komunalnih preduzeća sa odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", br. 129/07) Statutom grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", br. 8/08 i 4/09) kao i ostalim pozitivnim pravnim propisima.

Planirani rok za izvršenje ove mere je 3 meseca.

2. U skladu sa odredbama člana 25. stav 2. Odluke o pravnom normiranju ("Službeni list APV", br. 5/08) Gradska uprava grada Pančeva će sačiniti prečišćene tekstove svih akata koji su izmenjeni ili dopunjeni u više od jedne četvrtine odredbi.

Planirani rok za izvršenje ove mere je 6 meseci.

3. Za sve zaposlene u Gradskoj upravi, javnim i javno komunalnim preduzećima koji kontaktiraju u svom redovnom opisu posla sa strankama izradiće se identifikacione kartice sa imenom, prezimenom i zvanjem, koji će zaposleni biti u obavezi da nose.

4. Gradska uprava, javna i javno komunalna preduzeća doneće Uputstvo o načinu obraćanja zaposlenih prema strankama.

5. Donošenje Uputstva o korišćenju telefona i ophođenju sa strankama u telefonskom razgovoru je takođe planirano ovim programom.

6. Metodom slučajnog uzorka neposredni rukovodioci u Gradskoj upravi grada Pančeva će pratiti primenu Pravilnika o ponašanju i oblačenju zaposlenih posebno u delu koji se odnosi na standarde oblačenja i ponašanje prema strankama.

7. Sekretarijati Gradske uprave Grada Pančeva, javna i javno komunalna preduzeća sačiniće u skladu sa zakonom normative sa propisanim dužinama trajanja poslova i radnih zadataka. Obaveštenja o vremenskim standardima za sprovođenje postupaka i radnji biće objavljeno na vidnim i pogodnim mestima za stranke. Gradska uprava će učiniti procedure jasnijim, a tamo gde je moguće i jednostavnijim.

V "Sistem 48"

1. Uvođenje "Sistema 48" koji pruža mogućnost građanima da se obrate call centru za žalbe građana telefonskim pozivom operateru ili govornom automatu, sms porukom, web formularom na portalu Grada ili direktnim dolaskom na šalter da ukažu na postojanje bilo kakvog problema iz domena komunalnih nadležnosti.

2. Centar po prijemu predstavke građana, istu prosleđuje predstavniku nadležnog resora, odnosno predstavniku javnog ili javno komunalnog preduzeća. U roku od najviše 48 sati, građaninu se istim načinom komunikacije koju je koristio za slanje predstavke(osim ličnog dolaska) upućuje odgovor o tome u kakvom je statusu problem na koji se žali, to jest da li je već otklonjen ili se radi na tome.

Uvođenjem ovog sistema korist za građane je direktna i ogleda se u efikasnijem rešavanju zahteva tj. dobijanju odgovora o statusu njihovog problema u roku od 48 sati. Upućivanjem bilo koje predstavke na jedinstveno odredište eliminisana je potreba dolaska građana do šaltera.

Ovaj sistem olakšava kontrolu rada javnih preduzeća i gradskih službi, omogućava bolju koordinaciju Grada sa javnim preduzećima, stvara mogućnost kratkoročnog i dugoročnog planiranja.

Javnim preduzećima ovakav sistem stvara bolji, savremeniji i funkcionalniji odnos sa građanima, lakše sagledavanje obima problema građana, lakše praćenje rada, formiranje informacione osnove - baze podataka i efikasnije izrade planova i programa za narednu godinu.

G Anketiranje građana

1. Uvođenje elektronskog anketnog sistema u Uslužni centar Gradske uprave grada Pančeva.

Građanin ocenjuje stepen zadovoljstva kvalitetom pružene usluge u upravi.

Na osnovu analize dobijenih podataka preduzimaju se mere za otklanjanje nedostataka i povećanje kvaliteta usluga čime se stiče veći stepen poverenja u instituciju.

2. Gradska uprava će sačiniti i obrasce anonimnog anketnog lista kojim će se proveravati da li su građani zadovoljni pruženom uslugom.

3. Zaposleni koji rade sa strankama biće u obavezi da po obavljenom poslu stranke upute na mogućnost popunjavanja anketnog lista.

4. Na ulazima u zgradu gradske uprave biće postavljene i obeležene kutije za anketne listove iz tačke G 2. ovog programa kao i predstavke, predloge i žalbe građana.

D Kontrola uspostavljenih standarda

1. "Mystery customers" je jedna od metoda kojom će se u upravi, javnim i javno komunalnim preduzećima poboljšati kvalitet pruženih usluga, tako što će precizno definisati "kritične tačke" u poslovanju.

Đ Štampanje publikacije

1. Gradska uprava će sačiniti "Vodič kroz gradsku upravu grada Pančeva" koji će sadržati sva potrebna obaveštenja o radu gradske uprave.

E Profesionalno usavršavanje zaposlenih

1. U skladu sa mogućnostima, zaposlenima će biti omogućena stručna usavršavanja kroz obuke i seminare.

III ZAVRŠNE ODREDBE

Program stupa na snagu 8 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".