PRAVILNIKO SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE I IZDAVANJU JAVNIH ISPRAVA U OSNOVNOJ ŠKOLI("Sl. glasnik RS", br. 55/2006, 51/2007, 67/2008 i 39/2011) |
Ovim pravilnikom propisuje se sadržaj, način vođenja i obrasci evidencija koje vodi osnovna škola i osnovna muzička i baletska škola (u daljem tekstu: škola): matične knjige, dnevnika obrazovno-vaspitnog rada - razredne knjige, evidencije o polaganju ispita - zapisnika o popravnim, razrednim, ispitima za obrazovanje odraslih i drugim ispitima i evidencije o izdatim svedočanstvima.
Evidenciju o uspehu učenika na kraju školske godine i o podeli predmeta na nastavnike škola vodi u okviru dnevnika obrazovno-vaspitnog rada - razredne knjige, a evidenciju o izdatim svedočanstvima i drugim javnim ispravama u okviru matične knjige.
Ovim pravilnikom propisuje se sadržaj i obrasci javnih isprava koje izdaje škola: đačke knjižice, svedočanstva o završenoj školi, odnosno razredu, prevodnice i uverenja o položenom ispitu iz stranog jezika.
Matična knjiga vodi se posebno za svakog učenika u okviru odeljenja, počev od upisa u školu do završetka sticanja osnovnog obrazovanja i vaspitanja.
Matična knjiga za prvi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od prvog do četvrtog razreda), vodi se na Obrascu br. 1, u obliku spoljnjeg tabaka i unutrašnjeg lista veličine 29,5 x 42 cm, na 100-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Spoljni tabak matične knjige vodi se za svako odeljenje, a unutrašnji list za svakog učenika i popunjava se od upisa u prvi razred do završetka četvrtog razreda.
Matičnu knjigu za prvi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od prvog do četvrtog razreda) na obrascu iz stava 2. ovog člana vodi i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Matična knjiga za drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od petog do osmog razreda), vodi se na Obrascu br. 1a, u obliku spoljnjeg tabaka i unutrašnjeg lista veličine 29,5 x 42 cm, na 100-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Matična knjiga sastoji se od spoljnjeg tabaka i unutrašnjeg lista. Spoljnji tabak matične knjige vodi se za svako odeljenje, a unutrašnji list za svakog učenika i popunjava se od petog razreda do završetka osmog razreda i polaganja završnog ispita.
Matičnu knjigu za drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od petog do osmog razreda) na obrascu iz stava 1. ovog člana vodi i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Matična knjiga osnovne muzičke - baletske škole, vodi se na Obrascu br. 2, u obliku spoljnjeg tabaka i unutrašnjeg lista veličine 25 x 35 cm, na 100-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 29,5 x 42 cm.
Spoljni tabak matične knjige vodi se za svaki odsek - glavni predmet.
Unutrašnji list je poseban za svakog učenika i popunjava se od upisa u prvi do završetka završnog razreda.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada - razredna knjiga vodi se za svaku školsku godinu, posebno za svako odeljenje i sadrži lične podatke o svakom učeniku, evidenciju o uspehu u učenju i vladanju u prvom i drugom polugodištu, dnevnik rada - (razrednu knjigu), evidenciju o uspehu svih učenika na kraju polugodišta i na kraju školske godine i evidenciju o podeli predmeta na nastavnike u svakom odeljenju.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada za prvi razred osnovne škole vodi se na Obrascu br. 3, u obliku knjige sa tvrdim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi (od drugog do četvrtog razreda) vodi se na Obrascu br. 4, u obliku knjige sa tvrdim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi (od petog do osmog razreda) vodi se na Obrascu br. 5, u obliku knjige sa tvrdim koricama bordo boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnike obrazovno-vaspitnog rada na obrascima iz st. 2, 3. i 4. ovog člana vodi i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Kada se nastava izvodi i na jeziku nacionalnih manjina, evidencija se vodi i na jeziku te nacionalne manjine, osim dnevnika rada (razredne knjige) koji se vodi samo na jeziku na kome se ostvaruje obrazovno-vaspitni rad.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u produženom boravku (za prvi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja), vodi se na Obrascu br. 3a, u obliku knjige sa tvrdim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi za drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od petog do osmog razreda), vodi se na Obrascu br. 5a, u obliku knjige sa tvrdim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi na obrascu iz stava 1. ovog člana vodi i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Sastavni deo Dnevnika obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi jeste Dnevnik ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi za drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od petog do osmog razreda).
Dnevnik ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi sadrži: spisak nastavnika koji ostvaruju ostale oblike obrazovno-vaspitnog rada, spisak učenika za koje se organizuju ostali oblici obrazovno-vaspitnog rada, evidenciju o njihovoj prisutnosti i evidenciju o časovima - sadržajima rada, tabelarni pregled ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada i zapažanja o pregledu Dnevnika ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada.
Dnevnik ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi, vodi se na Obrascu br. 5b, u obliku knjige sa tvrdim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada na obrascu iz stava 5. ovog člana vodi i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
U osnovnoj muzičkoj školi vode se dva dnevnika obrazovno-vaspitnog rada - razredne knjige: za glavni predmet - individualni rad i za teorijske predmete. Ovi dnevnici vode se za svaku školsku godinu, posebno za svako odeljenje - klasu i za svaki glavni predmet.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada za glavni predmet - individualni rad vodi se na Obrascu br. 6, u obliku knjige sa mekim platnenim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada za teorijske predmete vodi se na Obrascu br. 7, u obliku knjige sa mekim platnenim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj baletskoj školi vodi se na Obrascu br. 8, u obliku knjige sa mekim platnenim koricama teget boje, veličine 25 x 35 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Škola vodi evidenciju o polaganju ispita učenika.
Zapisnik o polaganju ispita vodi se prilikom polaganja ispita u osnovnoj školi; ispita u muzičkoj, odnosno baletskoj školi; ispita odraslih; ispita iz stranog jezika i drugih ispita.
Zapisnik o polaganju ispita vodi se na Obrascu br. 9, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 80-gramskoj hartiji, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Škola izdaje svakom učeniku đačku knjižicu prilikom upisa u školu, u koju se unose lični podaci učenika i podaci o uspehu i vladanju na kraju prvog i drugog polugodišta svakog razreda.
Đačka knjižica za učenika osnovne škole za prvi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od prvog do četvrtog razreda), vodi se na Obrascu br. 10, sa mekim plastificiranim koricama teget boje, veličine 14 x 19 cm, na 80-gramskoj hartiji.
Đačka knjižica za prvi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Đačka knjižica za učenika osnovne škole za drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od petog do osmog razreda), vodi se na Obrascu br. 10a, sa čvrstim koricama teget boje, veličine 10 x 14 cm, na 80-gramskoj hartiji.
Đačka knjižica za drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 12 x 16 cm.
Škola za osnovno muzičko, odnosno baletsko obrazovanje izdaje svakom učeniku đačku knjižicu prilikom upisa u školu, u koju se unose lični podaci učenika, podaci o uspehu i vladanju na kraju prvog i drugog polugodišta za svaki razred u toku školovanja.
Đačka knjižica za učenika osnovne muzičke, odnosno baletske škole, štampa se na Obrascu br. 11, sa mekim platnenim koricama u broširanom povezu teget boje, veličine 10 x 14 cm, na 80-gramskoj hartiji.
Đačka knjižica za učenika osnovne muzičke, odnosno baletske škole kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Osnovna škola izdaje prevodnicu učeniku prvog razreda prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja o prelasku iz jedne u drugu osnovnu školu, na Obrascu br. 12, u obliku tabaka veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Osnovna škola izdaje prevodnicu učeniku drugog, trećeg ili četvrtog razreda prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja o prelasku iz jedne u drugu osnovnu školu, na Obrascu br. 12-a, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Osnovna škola izdaje prevodnicu učeniku petog, šestog, sedmog ili osmog razreda osnovnog obrazovanja i vaspitanja o prelasku učenika iz jedne u drugu osnovnu školu, na Obrascu br. 13, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Osnovna škola izdaje prevodnicu učeniku od petog do osmog razreda drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja o prelasku iz jedne u drugu osnovnu školu, na Obrascu br. 13a, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Osnovna muzička, odnosno baletska škola izdaje prevodnicu o prelasku učenika iz jedne u drugu osnovnu muzičku, odnosno baletsku školu, na Obrascu br. 14, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Učeniku koji odlazi u inostranstvo ili kome je prestala obaveza pohađanja nastave osnovna škola izdaje svedočanstvo o završenom prvom razredu prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja, na Obrascu br. 15, u obliku tabaka veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Svedočanstvo o završenom prvom razredu prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja na obrascu iz stava 1. ovog člana izdaje i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Učeniku koji odlazi u inostranstvo ili kome je prestala obaveza pohađanja nastave osnovna škola izdaje svedočanstvo o završenom drugom, trećem ili četvrtom razredu prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja, na Obrascu br. 15a, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Svedočanstvo o završenom drugom, trećem ili četvrtom razredu prvog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja na obrascu iz stava 1. ovog člana izdaje i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Učeniku koji odlazi u inostranstvo ili kome je prestala obaveza pohađanja nastave osnovna škola izdaje svedočanstvo o završenom petom, šestom, sedmom ili osmom razredu, na Obrascu br. 16, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Svedočanstvo o završenom petom, šestom, sedmom ili osmom razredu osnovnog obrazovanja i vaspitanja na obrascu iz stava 1. ovog člana izdaje i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Učeniku drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja (od petog do osmog razreda), osnovna škola izdaje svedočanstvo o završenom petom, šestom, sedmom i osmom razredu, na Obrascu br. 16a, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Svedočanstvo o završenom petom, šestom, sedmom i osmom razredu drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja na obrascu iz stava 1. ovog člana izdaje i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Osnovna škola izdaje učeniku svedočanstvo o završenom osnovnom obrazovanju i vaspitanju na Obrascu br. 17a, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 120-gramskom papiru, na svetloplavoj podlozi sa Malim grbom Republike Srbije u pozadini teksta, a kada se štampa i izdaje dvojezično iste je veličine.
Svedočanstvo o završenom osnovnom obrazovanju i vaspitanju na obrascu iz stava 1. ovog člana izdaje i škola za osnovno obrazovanje i vaspitanje odraslih.
Osnovna muzička, odnosno baletska škola izdaje učeniku svedočanstvo o završenom osnovnom muzičkom - baletskom obrazovanju i vaspitanju, na Obrascu br. 18, u obliku tabaka veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetloplavoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Osnovna škola izdaje učeniku uverenje o položenom ispitu iz stranog jezika za svaki razred, na Obrascu br. 19, u obliku lista veličine 21 x 29,5 cm, na 100-gramskoj hartiji, na svetložutoj podlozi, a kada se štampa i izdaje dvojezično veličine je 25 x 35 cm.
Osnovna škola u kojoj stiču obrazovanje i vaspitanje učenici ometeni u razvoju vodi evidenciju i izdaje javne isprave na obrascima propisanim ovim pravilnikom za osnovnu školu.
Obrasci evidencija i javnih isprava br. 1-12, 12a, 13-15, 15a i 16-19. propisani ovim pravilnikom odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Za učenike upisane zaključno sa školskom 2005/2006. godinom škola vodi matične knjige na obrascima propisanim Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja evidencije i izdavanju javnih isprava u osnovnoj školi ("Službeni glasnik RS", br. 58/92, 64/92, 14/00, 44/02, 90/03, 117/03, 88/04, 27/05 i 59/05), do kraja prvog ciklusa, odnosno do završetka osnovnog obrazovanja i vaspitanja.
Đačke knjižice koje su škole izdale učenicima upisanim zaključno sa školskom 2005/2006. godinom na obrascima propisanim Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja evidencije i izdavanju javnih isprava u osnovnoj školi ("Službeni glasnik RS", br. 58/92, 64/92, 14/00, 44/02, 90/03, 117/03, 88/04, 27/05 i 59/05), ostaju u upotrebi do kraja prvog ciklusa, odnosno do završetka osnovnog obrazovanja i vaspitanja.
Duplikati javnih isprava iz ovog pravilnika izdaju se na obrascima propisanim ovim pravilnikom na čijem se gornjem desnom uglu prve strane ispisuje reč: "DUPLIKAT" slovima veličine 5 mm.
Pogrešno upisani podaci u evidenciju precrtavaju se tako da ostanu čitljivi, a ispravka se potpisuje i overava pečatom škole.
Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije i izdavanju javnih isprava u osnovnoj školi ("Službeni glasnik RS", br. 58/92, 64/92, 14/00, 44/02, 90/03, 117/03, 88/04, 27/05 i 59/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. septembra 2006. godine.
Samostalni članovi Pravilnika o dopunama
Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja evidencije i izdavanju javnih isprava u osnovnoj školi
("Sl. glasnik RS", br. 51/2007)
Član 6
Obrasci evidencija i javnih isprava br. 1a, 5a, 5b, 10a, 13a i 16a propisani ovim pravilnikom odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Obrasci evidencija i javnih isprava iz stava 1. ovog člana primenjuju se na učenike upisane u drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja školske 2007/2008. godine.
Član 7
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. septembra 2007. godine.
Samostalni članovi Pravilnika o dopuni
Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja evidencije i izdavanju javnih isprava u osnovnoj školi
("Sl. glasnik RS", br. 67/2008)
Obrazac dnevnika obrazovno-vaspitnog rada iz stava 1. ovog člana odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. septembra 2008. godine.
Samostalni članovi Pravilnika o izmeni
Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja evidencije i izdavanju javnih isprava u osnovnoj školi
("Sl. glasnik RS", br. 39/2011)
Član 2
Obrazac br. 17a - Svedočanstvo o završenom osnovnom obrazovanju i vaspitanju, odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
MATIČNA KNJIGA - OSNOVNE ŠKOLE - PRVI CIKLUS OBRAZOVANJA I VASPITANJA (I-IV RAZRED)
UPUTSTVO
Na prednjoj strani spoljnjeg tabaka unose se, pored drugih podataka, podaci o promenama odeljenjskog starešine i direktora škole u toku školovanja učenika.
Na levoj unutrašnjoj strani spoljnjeg tabaka, Spisak učenika, unosi se prezime i ime svakog upisanog učenika u prvi razred, a u toku školovanja dopisuju se učenici koji dolaze u odeljenje (iz drugog odeljenja iste škole, iz druge škole, učenici koji ponavljaju razred i dr.). U koloni Napomena upisuje se oznaka odeljenja u koje učenik prelazi, odnosno dolazi - u istoj školi.
Unutrašnji list popunjava se na sledeći način:
- Posle reči: Broj, u kućicama, kojih ima sedam, upisuju se: u prve dve redni broj iz Spiska učenika matične knjige, u trećoj razred, u četvrtoj i petoj broj odeljenja i u šestoj i sedmoj dva poslednja broja godine upisa. Na primer, 0510402 znači da je učenik peti u Spisku učenika prvog razreda, četvrtog odeljenja, upisan u 2002. godini. Ukoliko učenik dolazi iz druge škole, a ne upisuje se u prvi razred, broj matične knjige 3230203, na primer, znači da je učenik upisan u Spisak učenika matične knjige pod rednim brojem 32, u trećem razredu drugog odeljenja 2003. godine;
- U rubrikama za unošenje podataka o roditeljima, ukoliko učenik nema roditelje, unose se podaci o staratelju;
- U redu posle reči: "zbog", unosi se razlog prestanka pohađanja ove škole;
- U kolonu Zaključne ocene upisuje se zaključna brojčana ocena ili zaključna opisna ocena u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju učenika osnovne škole;
- U redu Opšti uspeh za učenike koji ponavljaju razred upisuje se: "nije završio";
- U odeljku NAPOMENE upisuje se: naziv osnovne škole, mesto, delovodni broj i datum izdavanja prevodnice učenika koji dolazi iz druge škole; delovodni broj i datum izdavanja duplikata svedočanstva i đačke knjižice; broj rešenja o nostrifikaciji javne isprave; broj rešenja o promeni imena ili prezimena i drugo.
MATIČNA KNJIGA - OSNOVNE ŠKOLE - DRUGI CIKLUS OBRAZOVANJA I VASPITANJA (V-VIII RAZRED)
UPUTSTVO
Na prednjoj strani spoljnjeg tabaka unose se, pored drugih podataka, i podaci o promenama odeljenjskog starešine i direktora škole u toku školovanja učenika.
Na levoj unutrašnjoj strani spoljnjeg tabaka, Spisak učenika, unosi se prezime i ime svakog upisanog učenika u peti razred, a u toku školovanja dopisuju se učenici koji dolaze u odeljenje (iz drugog odeljenja iste škole, iz druge škole, učenici koji ponavljaju razred i dr.). U koloni Napomena upisuje se oznaka odeljenja u koje učenik prelazi, odnosno dolazi - u istoj školi.
Unutrašnji list popunjava se na sledeći način:
- Posle reči: Broj, u kućicama, kojih ima sedam, upisuju se: u prve dve redni broj iz Spiska učenika matične knjige, u trećoj razred, u četvrtoj i petoj broj odeljenja i u šestoj i sedmoj dva poslednja broja godine upisa. Na primer: 0350407 - znači da je učenik upisan pod rednim brojem tri u Spisku učenika petog razreda, četvrtog odeljenja u 2007. godini. Ukoliko učenik dolazi iz druge škole, a ne upisuje se u peti razred, na primer: 3270207 - znači da je učenik upisan u Spisak učenika matične knjige pod rednim brojem 32, u sedmom razredu drugog odeljenja 2007. godine;
- U rubrikama za unošenje podataka o roditeljima, ukoliko učenik nema roditelje, upisuju se podaci o staratelju;
- U redu posle reči: "zbog", upisuje se razlog prestanka pohađanja ove škole;
- U kolonu Zaključne ocene upisuje se zaključna brojčana ocena ili zaključna opisna ocena u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju učenika osnovne škole;
- U kolonu Nastavni predmeti na prvoj liniji "obavezni izborni predmet" upisuje se Verska nastava ili Građansko vaspitanje, na drugoj liniji naziv izabranog stranog jezika i na trećoj liniji Fizičko vaspitanje - i naziv izabranog sporta;
- U redu OPŠTI USPEH za učenike koji ponavljaju razred upisuje se: "nije završio";
- U odeljku POHVALE I NAGRADE upisuju se značajne pohvale, nagrade i osvojena mesta na takmičenjima učenika u toku školovanja;
- U odeljku NAPOMENE upisuje se: naziv osnovne škole, mesto, delovodni broj i datum izdavanja prevodnice, svedočanstva i đačke knjižice učenika koji dolazi iz druge škole; delovodni broj i datum izdavanja duplikata svedočanstva, đačke knjižice ili druge javne isprave; broj rešenja o nostrifikaciji javne isprave; delovodni broj rešenja o poništenju ocene-a (ispita) po prigovoru učenika, odnosno roditelja ili staratelja i formiranju nove komisije; broj rešenja.
MATIČNA KNJIGA - OSNOVNE MUZIČKE - BALETSKE ŠKOLE
UPUTSTVO
Na prednjoj strani spoljnjeg tabaka unose se, pored drugih podataka, podaci o promenama nastavnika glavnog predmeta - odeljenjskog starešine, odnosno direktora škole u toku školovanja učenika.
Na levoj i desnoj unutrašnjoj strani spoljnjeg tabaka, Spisak učenika, unosi se prezime i ime svakog upisanog učenika u prvi razred, a u toku školovanja dopisuju se učenici koji dolaze u odsek - odeljenje iz drugog odseka - odeljenja iste škole, učenici koji ponavljaju razred i dr. U koloni Napomena upisuje se odsek - odeljenje u koji učenik prelazi, odnosno dolazi - u istoj školi.
Unutrašnji list popunjava se na sledeći način:
- Posle reči: Broj, u kućicama, kojih ima šest (za baletske škole sedam), upisuju se: u prve dve redni broj iz Spiska učenika matične knjige, u trećoj razred, u četvrtoj vreme trajanja obrazovanja (za baletske škole u četvrtoj i petoj redni broj odeljenja) i u petoj i šestoj (za baletske škole u šestoj i sedmoj) dva poslednja broja godine upisa. Na primer, 051404 (0510304) znači da je učenik peti u Spisku učenika prvog razreda, vreme trajanja obrazovanja je četiri godine (za baletske škole trećeg odeljenja), upisan u 2004. godini. Ukoliko učenik dolazi iz druge škole, a ne upisuje se u prvi razred, broj 323603, na primer, znači da je učenik upisan u Spisak učenika matične knjige pod rednim brojem 32, u trećem razredu, vreme trajanja obrazovanja je šest godina i upisan 2003. godine;
- U rubrikama za unošenje podataka o roditeljima, ukoliko učenik nema roditelje, unose se podaci o staratelju;
- U redu posle reči: "zbog", unosi se razlog prestanka pohađanja ove škole;
- U redu Opšti uspeh za učenike koji ponavljaju razred upisuje se: "nije završio";
- U odeljku NAPOMENE upisuje se: naziv osnovne muzičke - baletske škole, mesto, delovodni broj i datum izdavanja prevodnice učenika koji dolazi iz druge škole; delovodni broj i datum izdavanja duplikata svedočanstva i đačke knjižice; broj rešenja o nostrifikaciji javne isprave; broj rešenja o promeni imena ili prezimena i drugo.
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA ZA PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
UPUTSTVO
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada za prvi razred osnovne škole je evidencija koja pruža uvid u organizaciju i realizaciju procesa obrazovno-vaspitnog rada i omogućava kontinuirano praćenje razvoja i uspeha učenika tokom školske godine.
1. PODACI O NASTAVNICIMA
Unose se imena svih nastavnika koji predaju u odeljenju, kao i period u kojem je nastavnik vodio nastavu.
2. UDŽBENICI, DRUGA LITERATURA I OSTALA SREDSTVA ZA NASTAVU I UČENJE
Unose se imena autora, nazivi svih udžbenika i godine izdanja, kao i pomoćna literatura i druga sredstva, koji se koriste u radu sa učenicima.
3. RASPORED ČASOVA
Ponuđene su četiri tabele rasporeda časova za petodnevnu radnu nedelju. U raspored časova treba uneti obavezne, izborne, fakultativne predmete, dopunsku nastavu, kao i slobodne aktivnosti.
4. PODACI O UČENICIMA I RODITELJIMA
Podaci o učenicima i roditeljima unose se po azbučnom redu (prezime pa ime), a u tabeli se vodi i evidencija o dolascima roditelja-staratelja na razgovor tokom nastavne godine.
5. OSTVARIVANJE ŠKOLSKOG PROGRAMA (DNEVNIK RADA)
Na osnovu školskog programa, časovi nastave popunjavaju se u skladu sa školskim kalendarom. Sa leve strane unose se časovi nastave obaveznih, izbornih i fakultativnih predmeta, a sa desne strane unose se ostale aktivnosti (slobodne aktivnosti, kao i druge aktivnosti značajne za rad odeljenja).
Izostanci učenika popunjavaju se u skladu sa datim rubrikama. U rubriku Napomene unosi se sve ono što je značajno za obrazovno-vaspitni rad u odeljenju.
Nastavne subote upisuju se na kraju poglavlja, u skladu sa školskim kalendarom.
6. OSTVARENE POSETE, IZLETI I NASTAVA U PRIRODI
Navodi se sadržaj poseta, izleta i nastave u prirodi i procena ostvarenosti ciljeva, kao i datum realizacije, broja učenika koji su učestvovali i imena realizatora.
7. OCENJIVANJE UČENIKA
Učenici prvog razreda ocenjuju se opisno iz obaveznih, izbornih i fakultativnih nastavnih predmeta.
Opisna ocena je opis postignuća učenika u ostvarivanju ciljeva i zadataka koji su u skladu sa nastavnim planom i programom, kao i angažovanja učenika. Učenik se ocenjuje opisno na osnovu nivoa ostvarenosti ciljeva i zadataka koji su u potpunosti ostvareni i zadataka na čijem ostvarivanju treba dalje raditi.
Zaključna opisna ocena daje se na kraju prvog i drugog polugodišta na osnovu opisnih ocena o razvoju i napredovanju učenika u toku školske godine iz obaveznih, izbornih i fakultativnih nastavnih predmeta, u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju učenika osnovne škole.
U odeljku Slobodne aktivnosti unose se slobodne aktivnosti koje učenik, po sopstvenom izboru, pohađa tokom školske godine.
U odeljku Dopunska nastava navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik pohađao dopunsku nastavu.
Izostanci učenika upisuju se u skladu sa ponuđenim rubrikama.
Ocena iz vladanja utvrđuje se na osnovu stalnog praćenja ponašanja učenika i pravovremenog i odgovornog ispunjavanja zakonom propisanih školskih obaveza učenika u toku školovanja.
Vladanje učenika ocenjuje se ocenom: primerno, vrlo dobro, dobro, zadovoljavajuće i nezadovoljavajuće.
Na kraju prvog i drugog polugodišta, nastavnik daje mišljenje o radu i napredovanju učenika. Mišljenje sadrži:
- opis napredovanja i postignuća propisanih ciljeva i zadataka u pojedinim nastavnim predmetima;
- opis učenikovih mogućnosti i potreba u podizanju nivoa postignuća u pojedinim nastavnim predmetima;
- zapažanja o ličnom i socijalnom razvoju učenika (motivacija u radu, brzina napredovanja, sposobnosti i umeća učenika i odnos učenika prema vršnjacima i odraslima).
Nastavnici koji realizuju nastavu u odeljenju, daju mišljenje o radu i napredovanju učenika.
8. ZAPAŽANJA O USPEHU ODELJENJA NAKON PROVERE ZNANJA
Nastavnik unosi zapažanja o uspehu odeljenja nakon različitih oblika provere znanja na način koji smatra najprimerenijim.
9. IZVODI O AKTIVNOSTIMA
9-1. Izvod o aktivnostima odeljenjskog veća
Unose se aktivnosti, zaključci i preporuke koji se odnose na unapređenje nastave i učenja i značajne su za odeljenje.
9-2. Izvod o aktivnostima saradnje sa roditeljima
Unose se aktivnosti, zaključci i preporuke sa susreta i razgovora sa roditeljima, roditeljskih sastanaka i sastanaka saveta roditelja od značaja za razvijanje saradnje i organizovanja zajedničkih aktivnosti.
9-3. Izvod o aktivnostima učenika u projektima škole i lokalne zajednice
Unose se aktivnosti, zaključci i preporuke koje se odnose na učešće učenika u projektima škole i lokalne zajednice. Potrebno je zabeležiti kako i koliko su učenici uključeni i procenu ostvarenosti ciljeva projekta.
10. TABELARNI PREGLED PODATAKA
Sadržaj i dinamika popunjavanja tabela određena je naslovima tabela.
11. ZAPAŽANJA O PREGLEDU DNEVNIKA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
Upisuju se zapažanja o pregledu Dnevnika obrazovno-vaspitnog rada, navodi datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, itd.
Kada se završi sa unosom svih evidencija i podataka u Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada, on se obavezno overava potpisom odeljenjskog starešine i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U PRODUŽENOM BORAVKU U OSNOVNOJ ŠKOLI - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
UPUTSTVO
Nastavnik u produženom boravku je u obavezi da vodi dodatnu pedagošku dokumentaciju koja je propisana u "Službenom glasniku RS - Prosvetni glasnik", broj 2/91. u dokumentu pod nazivom ORGANIZACIJA PRODUŽENOG BORAVKA, CELODNEVNE NASTAVE I ŠKOLE U PRIRODI UOSNOVNOJ ŠKOLI. Dodatnu pedagošku dokumentaciju nastavnik, u produženom boravku, vodi u Dnevniku obrazovno-vaspitnog rada u produženom boravku (u daljem tekstu: Dnevnik) koji pruža uvid u organizaciju i realizaciju procesa obrazovno-vaspitnog rada produženog boravka i omogućava kontinuirano praćenje razvoja i uspeha učenika tokom školske godine.
Nastavnik u produženom boravku radi sa vaspitnim grupama koje uključuju učenike iz različitih razreda (heterogene grupe) ili učenike iz odeljenja istog razreda (homogene grupe). Vaspitna grupa, po pravilu, ne treba da ima više od 25 učenika.
Značajne programske aktivnosti nastavnika u produženom boravku su samostalni rad učenika (časovi učenja) i aktivnosti u slobodnom vremenu.
Samostalnim radom učenici u produženom boravku organizovano i planski, uz stručno-pedagošku pomoć i saradnju sa nastavnikom, utvrđuju, produbljuju, primenjuju i konačno usvajaju nova znanja, umenja i navike. On se svakodnevno organizuje iz srpskog jezika, odnosno maternjeg jezika i matematike, a povremeno u toku godine i iz drugih predmeta. Zadatak nastavnika je da uvodi učenike u metode i tehnike učenja i da doprinosi didaktičko-metodičkoj i programskoj korelaciji sa ostvarivanjima programskih zadataka u ostalim nastavnim predmetima i vidovima rada.
Zadaci urađeni na časovima samostalnog rada se analiziraju, ispravljaju i vrednuju, ali se ne ocenjuju.
Aktivnosti u slobodnom vremenu učenika imaju prvenstveno rekreativno-zabavni i stvaralački karakter. Organizuju se na principu potpune slobode izbora, dobrovoljnosti, samoorganizovanosti učenika u okviru različitih grupa, kako bi omogućile da u njima učenici stvaraju, otkrivaju, predstavljaju, uvežbavaju, odmeravaju, izražavaju rečima, zvucima, pokretima, bojama i drugim raznovrsnim oblicima i sredstvima. U njima učenici učestvuju u zavisnosti od interesovanja za sadržaje koji se organizovano i planski nude.
U narednom tekstu daju se uputstva za pravilno popunjavanje Dnevnika.
1. NASTAVNICI KOJI RADE U VASPITNOJ GRUPI
Unose se imena svih nastavnika koji imaju zaduženja u odeljenjima vaspitne grupe, kao i period u kojem je nastavnik imao to zaduženje.
2. STRUKTURA VASPITNE GRUPE
Upisuje se broj učenika u vaspitnoj grupi po polu i broj učenika iz odeljenja po razredima koji čine vaspitnu grupu.
3. RASPORED ČASOVA REDOVNE NASTAVE
Ponuđene su četiri tabele rasporeda časova za petodnevnu radnu nedelju. U raspored časova treba uneti obavezne, izborne i fakultativne nastavne predmete za svako odeljenje i razred koji čine vaspitnu grupu.
4. PREGLED VRSTE AKTIVNOSTI
Upisuju se sve vrste aktivnosti koje se realizuju za samostalan rad časovi učenja, slobodno vreme i slobodne aktivnosti.
5. DNEVNI RASPORED AKTIVNOSTI
Upisuju se aktivnosti u toku jednog dana i vremenske dinamike svake aktivnosti.
6. EVIDENCIJA O DOLASCIMA UČENIKA
Za svakog učenika vodi se evidencija o dolasku na produženi boravak tako što se u svakom mesecu za odgovarajući datum stavlja "+" za prisustvo, a za odsustvo "-".
U rubrici NAPOMENA upisati podatke od značaja za pohađanje produženog boravka učenika.
7. OSTVARIVANJE PROGRAMA (DNEVNIKA RADA)
Na osnovu plana rada nastavnika, u skladu sa školskim kalendarom, nastavnik upisuje sadržaje rada za samostalni rad učenika, slobodno vreme i slobodne aktivnosti za svaki nastavni dan u odgovarajućoj radnoj nedelji.
8. PRAĆENJE RADA I NAPREDOVANJA UČENIKA
Za praćenje i napredovanje učenika u toku školske godine posvećena je jedna stranica ovog dnevnika.
Upisuju se svi traženi podaci o učeniku i roditelju - staratelju.
U rubrici PODACI O PORODICI I USLOVIMA ZA RAD upisuje se: učenik ima oba roditelja, roditelji su razvedeni, roditelji su u inostranstvu ili je jedan roditelj u inostranstvu, zatim s kim sve živi učenik i kakve uslove za rad ima. Mogu se upisati i drugi podaci o porodici ili uslovima za rad od značaja za rad učenika.
U rubrici SAMOSTALAN RAD - ČASOVI UČENJA upisuju se mišljenja o radu i napredovanju učenika na kraju svakog klasifikacionog perioda (prvo tromesečje, prvo polugodište, drugo tromesečje, drugo polugodište) u toku školske godine. Nastavnik unosi podatke o samostalnosti pri izradi zadataka, motivisanosti za rad, koncentraciji učenika, vremenu koje je učeniku potrebno za izvršavanje zadataka.
U rubrici SLOBODNE AKTIVNOSTI upisuju se mišljenja o radu učenika u slobodnim aktivnostima na kraju svakog klasifikacionog perioda u toku školske godine. Nastavnik unosi podatke o prihvatanju aktivnosti, stepenu aktivnog odnosa prema radu, marljivosti i urednosti prema radu.
U rubrici PONAŠANJA U SLOBODNOM VREMENU upisuju se mišljenja na kraju svakog klasifikacionog perioda o stepenu socijalizacije učenika, prihvatanja svojih potreba i potreba drugih učenika.
U rubrici KOREKTIVNE MERE - OBLAST I ŠTA JE PREDUZETO upisuje se oblast iz koje učenik postiže slabije rezultate i daje popis korektivnih mera koje treba preduzeti da se navedeni nedostaci otklone. U drugoj polovini ove rubrike pišu se postignuti rezultati primenjenih korektivnih mera.
Uspeh učenika po nastavnim predmetima za svako polugodište upisuje se samo za učenike drugog, trećeg i četvrtog razreda.
9. INDIVIDUALNI RAZGOVORI SA RODITELJIMA - STARATELJIMA
Upisuje se redni broj, prezime i ime učenika, datum obavljanja razgovora, roditelj (otac, majka) ili staratelj s kojim je obavljen razgovor i kratak sadržaj teme razgovora.
10. ZAPISNICI SA SEDNICA STRUČNOG VEĆA NASTAVNIKA PRODUŽENOG BORAVKA
Upisuju se realizovane sednice Stručnog veća nastavnika u produženom boravku, a prema zahtevima navedenim u zagradama.
11. ZAPAŽANJA O PREGLEDU DNEVNIKA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U PRODUŽENOM BORAVKU
Upisuju se zapažanja o pregledu Dnevnika obrazovno-vaspitnog rada u produženom boravku, navodi datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, itd.
Kada se završi sa unosom svih evidencija i podataka u Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u produženom boravku, on se obavezno overava potpisom zaduženog nastavnika i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U OSNOVNOJ ŠKOLI (II-IV RAZRED) - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
UPUTSTVO
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u drugom, trećem i četvrtom razredu osnovne škole je evidencija koja pruža uvid u organizaciju i realizaciju procesa obrazovno-vaspitnog rada i omogućava kontinuirano praćenje razvoja i uspeha učenika tokom školske godine.
1. PODACI O NASTAVNICIMA
Unose se imena svih nastavnika koji predaju u odeljenju, kao i period u kojem je nastavnik vodio nastavu.
2. UDŽBENICI, DRUGA LITERATURA I OSTALA SREDSTVA ZA NASTAVU I UČENJE
Unose se imena autora, nazivi svih udžbenika i godine izdanja, kao i pomoćna literatura i druga sredstva, koji se koriste u radu sa učenicima.
3. RASPORED ČASOVA
Ponuđene su četiri tabele rasporeda časova za petodnevnu radnu nedelju. U raspored časova treba uneti obavezne, izborne, fakultativne predmete, dopunsku nastavu, kao i slobodne aktivnosti.
4. PODACI O UČENICIMA I RODITELJIMA
Podaci o učenicima i roditeljima unose se po azbučnom redu (prezime pa ime), a u tabeli se vodi i evidencija o dolascima roditelja-staratelja na razgovor tokom nastavne godine.
5. OSTVARIVANJE ŠKOLSKOG PROGRAMA (DNEVNIK RADA)
Na osnovu školskog programa, časovi nastave popunjavaju se u skladu sa školskim kalendarom. Sa leve strane unose se časovi nastave obaveznih, izbornih i fakultativnih predmeta, a sa desne strane unose se ostale aktivnosti (slobodne aktivnosti, kao i druge aktivnosti značajne za rad odeljenja).
Izostanci učenika popunjavaju se u skladu sa datim rubrikama. U rubriku Napomene unosi se sve ono što je značajno za obrazovno-vaspitni rad u odeljenju.
Nastavne subote upisuju se na kraju poglavlja, u skladu sa školskim kalendarom.
6. OSTVARENE POSETE, IZLETI I NASTAVA U PRIRODI
Navodi se sadržaj poseta, izleta i nastave u prirodi i procena ostvarenosti ciljeva, kao i datum realizacije, broja učenika koji su učestvovali i imena realizatora.
7. OCENJIVANJE UČENIKA
Učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda ocenjuju se brojčano iz obaveznih, izbornih i fakultativnih nastavnih predmeta, a mogu se ocenjivati i opisno iz nekih nastavnih predmeta, u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju učenika osnovne škole.
U toku školske godine, učenici se ocenjuju brojčano na osnovu kriterijuma za ocenjivanje; ocenjuje se vrsta, obim i nivo znanja, kao i angažovanje učenika.
Učenik se ocenjuje najmanje dva puta u polugodištu. Zaključna ocena daje se na kraju prvog i drugog polugodišta i upisuje se u zasenčenom delu rubrike.
Opšti uspeh učenika utvrđuje se na osnovu aritmetičke sredine pozitivnih zaključnih brojčanih ocena.
U odeljku Slobodne aktivnosti unose se slobodne aktivnosti koje učenik, po sopstvenom izboru, pohađa tokom školske godine.
U odeljku Dopunska nastava navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik pohađao dopunsku nastavu.
U odeljku Dodatni rad navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik imao dodatni rad.
Izostanci učenika upisuju se u skladu sa ponuđenim rubrikama.
Ocena iz vladanja utvrđuje se na osnovu stalnog praćenja ponašanja učenika i pravovremenog i odgovornog ispunjavanja zakonom propisanih školskih obaveza učenika u toku školovanja.
Vladanje učenika ocenjuje se ocenom: primerno, vrlo dobro, dobro, zadovoljavajuće i nezadovoljavajuće.
Na kraju prvog i drugog polugodišta, nastavnik daje mišljenje o radu i napredovanju učenika. Mišljenje sadrži:
- opis napredovanja i postignuća propisanih ciljeva i zadataka u pojedinim nastavnim predmetima;
- opis učenikovih mogućnosti i potreba u podizanju nivoa postignuća u pojedinim nastavnim predmetima;
- zapažanja o ličnom i socijalnom razvoju učenika (motivacija u radu, brzina napredovanja, sposobnosti i umeća učenika i odnos učenika prema vršnjacima i odraslima).
Nastavnici koji realizuju nastavu u odeljenju, daju mišljenje o radu i napredovanju učenika.
8. USPEH ODELJENJA NAKON PROVERE ZNANJA
Nastavnik unosi uspeh odeljenja nakon različitih oblika provere znanja. U koloni Napomena nastavnik unosi najvažnija zapažanja o postignutim rezultatima učenika i odeljenja.
9. IZVODI O AKTIVNOSTIMA
9-1. Izvod o aktivnostima odeljenjskog veća
Unose se aktivnosti, zaključci i preporuke koji se odnose na unapređenje nastave i učenja i značajne su za odeljenje.
9-2. Izvod o aktivnostima saradnje sa roditeljima
Unose se aktivnosti, zaključci i preporuke sa susreta i razgovora sa roditeljima, roditeljskih sastanaka i sastanaka saveta roditelja od značaja za razvijanje saradnje i organizovanja zajedničkih aktivnosti.
9-3. Izvod o aktivnostima učenika u projektima škole i lokalne zajednice
Unose se aktivnosti, zaključci i preporuke koje se odnose na učešće učenika u projektima škole i lokalne zajednice. Potrebno je zabeležiti kako i koliko su učenici uključeni i procenu ostvarenosti ciljeva projekta.
10. TABELARNI PREGLED PODATAKA
Sadržaj i dinamika popunjavanja tabela određena je naslovima tabela.
11. ZAPAŽANJA O PREGLEDU DNEVNIKA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
Upisuju se zapažanja o pregledu Dnevnika obrazovno-vaspitnog rada, navodi datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, itd.
Kada se završi sa unosom svih evidencija i podataka u Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada, on se obavezno overava potpisom odeljenjskog starešine i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK PREDMETNE NASTAVE - OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U OSNOVNOJ ŠKOLI (V-VIII RAZRED)
UPUTSTVO
Evidencija obrazovno-vaspitnog rada - Dnevnik predmetne nastave (u daljem tekstu: Dnevnik) vodi se za svako odeljenje od petog do osmog razreda u osnovnoj školi. Dnevnik je, pre svega, knjiga evidencija a ne planiranje rada. Cilj evidencije je pravilan rad u organizaciji i realizaciji procesa obrazovno-vaspitnog rada u odeljenju kao i kontinuirano praćenje razvoja i uspeha učenika tokom školske godine. Dnevnik se vodi isključivo na nivou odeljenja.
Dnevnik sadrži VI poglavlja sa preglednim rubrikama za adekvatnu - namensku evidenciju.
Naslovna strana Dnevnika sadrži pored naziva i sedišta škole, podatke o razredu, odeljenju, školskoj godini, ime i prezime odeljenjskog starešine.
I OPŠTI PODACI
Zaduženja nastavnika u obrazovno-vaspitnom radu popunjavaju se podacima samo za predmete koji se tokom školske godine u odeljenju ostvaruju.
Za svaki nastavni predmet upisuje se naziv udžbenika, kao i dodatnih priručnika za učenike (zbirke, radne sveske, listovi, atlasi...) koji se koriste u ostvarivanju programa predmeta. Navode se njihovi autori, izdavači i godina izdanja.
Predviđeno je pet tabela rasporeda časova obavezne nastave za petodnevnu radnu nedelju tokom godine. Raspored pismenih zadataka i raspored vežbi, kontrolnih zadataka i testiranja, popunjava se nakon odluke odeljenjskog veća na početku godine, vodeći računa o dinamici i zakonskom opterećenju učenika a u skladu sa uputstvima o ostvarivanju nastavnih planova i programa predviđenih za svaki nastavni predmet.
Podaci o učenicima i roditeljima unose se po azbučnom redu u skladu sa navedenim rubrikama kao i evidencija dolazaka roditelja na razgovor tokom nastavne godine. Na isti prozivnik učenika nadovezuju se podaci o posebnim aktivnostima učenika: dopunska nastava, dodatni rad, slobodne aktivnosti i pripremna nastava ukoliko je učenik pohađa. Rubrike se popunjavaju prema zahtevima u navodu.
II EVIDENCIJA
Evidencija pismenih zadataka sadrži A i B odeljke za svaki pismeni zadatak. U odeljak A upisuje se samo sadržaj pismenog zadatka na nivou nastavne teme ili oblasti nastavnog predmeta. Nakon obrade rezultata potrebno je upisati i srednju ocenu svakog pismenog zadatka. U odeljak B nastavnik unosi kratko formulisana opšta zapažanja o toku i realizaciji pismenog zadatka.
Evidenciju vežbi, kontrolnih zadataka i testiranja popunjava nastavnik prema navedenim rubrikama. Napomena se popunjava po potrebi.
Realizovane posete, izleti, ekskurzije popunjavaju predmetni nastavnici ili odeljenjski starešina navodeći realizatore.
III DNEVNIK RADA (razredna knjiga)
Časovi nastave popunjavaju se u skladu sa školskim kalendarom, vodeći računa o nedeljnom i dnevnom opterećenju učenika. S leve strane unose se časovi redovne nastave kako su realizovani u toku dana, a sa desne ostale aktivnosti (dopunska, dodatna, časovi odeljenjskog starešine, odeljenjske zajednice...). Izostanci i napomene popunjavaju se na uobičajeni način. U rubriku Napomene unose se događaji koji su uticali na održavanje nastave ili su od bitnog značaja za obrazovno-vaspitni rad u odeljenju. U podtabelu na dnu strane unosi se nedeljni pregled časova. U nedeljni pregled časova obavezno se računaju i časovi odgovarajuće nastavne subote, kada je ona predviđena. Nedelju overava odeljenjski starešina.
Nastavne i radne subote evidentiraju se posebno, u namenskim rubrikama, u skladu sa školskim kalendarom za tekuću godinu.
Pripremnu nastavu popunjava zaduženi predmetni nastavnik, nakon završetka nastavne godine po planu i odluci odeljenjskog veća.
IV OCENE UČENIKA
Ocene učenika u Dnevniku unose se na uobičajeni način, samo za predmete koji se realizuju u odeljenju tokom nastavne godine i za koje je predviđeno ocenjivanje u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju učenika osnovne škole. Opšti uspeh učenika takođe se evidentira u skladu sa navedenim pravilnikom. Napomena se popunjava prema potrebi za svakog učenika posebno.
V ZAPISNICI
Ovo poglavlje služi za evidenciju realizovanih sednica odeljenjskog veća, časova odeljenjskog starešine kao i roditeljskih sastanaka i saveta roditelja. Pored navedenih zahteva u zagradi, u zapisnik odeljenjskog veća mogu se uneti i dodatne promene rasporeda u odeljenju kao i izrečene pohvale-nagrade i ostale disciplinske mere za odeljenje u celini i učenike pojedinačno (ime i prezime).
Zapisnik sa roditeljskih sastanaka vodi odeljenjski starešina prema navedenim zahtevima u zagradi. U isti obrazac uvode se i zapisnici saveta roditelja, u skladu sa godišnjim programom.
VI TABELARNI PREGLED PODATAKA
Ovo poglavlje popunjava odeljenjski starešina. Sadržaj i dinamika popunjavanja tabela određena je naslovima tabela.
U Zapažanja o pregledu Dnevnika obrazovno-vaspitnog rada, navodi se datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, itd.
Kada se završi sa unosom svih evidencija i podataka u Dnevnik, on se obavezno overava potpisom odeljenjskog starešine i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U OSNOVNOJ ŠKOLI - DRUGI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA (V-VIII RAZRED)
UPUTSTVO
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u petom, šestom, sedmom i osmom razredu osnovne škole, drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja, predstavlja evidenciju koja pruža uvid u organizaciju i realizaciju procesa obrazovno-vaspitnog rada i omogućava kontinuirano praćenje razvoja i uspeha učenika tokom školske godine.
1. SPISAK PREDMETA, NASTAVNIKA I ZADUŽENJA U OBRAZOVNO-VASPITNOM RADU
Unose se imena svih nastavnika koji predaju u odeljenju, kao i period u kojem je nastavnik vodio nastavu. Zaduženja nastavnika za rad u odeljenju upisuju se samo za predmete koji se tokom školske godine za učenike odeljenja ostvaruju (slobodne aktivnosti, dopunska nastava, dodatni rad i pripremna nastava).
2. UDŽBENICI I DRUGA LITERATURA
Za svaki nastavni predmet upisuje se naziv udžbenika, kao i dodatnih priručnika za učenike (zbirke, radne sveske, atlasi ...) koji se koriste u ostvarivanju programa predmeta. Navode se njihovi autori, izdavači i godina izdanja.
3. RASPORED ČASOVA
Ponuđene su četiri tabele rasporeda časova za petodnevnu radnu nedelju. U raspored časova treba uneti obavezne, izborne, fakultativne predmete i čas odeljenjskog starešine.
4. RASPORED PISMENIH RADOVA
Raspored pismenih zadataka i raspored pismenih vežbi, kontrolnih zadataka i testiranja, popunjava se nakon odluke Odeljenjskog veća na početku školske godine, vodeći računa o dinamici i zakonskom opterećenju učenika i u skladu sa uputstvima o ostvarivanju nastavnih planova i programa za svaki nastavni predmet.
5. PODACI O UČENICIMA I RODITELJIMA
Podaci o učenicima i roditeljima unose se po azbučnom redu (prezime pa ime), a u tabeli se vodi i evidencija o dolascima roditelja-staratelja na razgovor tokom nastavne godine.
6. EVIDENCIJA PISMENIH ZADATAKA
Evidencija pismenih zadataka sadrži A i B odeljke za svaki pismeni zadatak. U odeljak A upisuje se samo sadržaj pismenog zadatka na nivou nastavne teme ili oblasti nastavnog predmeta. Nakon obrade rezultata potrebno je upisati srednju ocenu svakog pismenog zadatka. U odeljak B nastavnik unosi kratko formulisana opšta zapažanja o toku i realizaciji pismenog zadatka.
7. EVIDENCIJA VEŽBI, KONTROLNIH ZADATAKA I TESTIRANJA
Evidenciju vežbi, kontrolnih zadataka i testiranja popunjava nastavnik prema navedenim rubrikama. Napomena se popunjava po potrebi.
8. OSTVARIVANJE ŠKOLSKOG PROGRAMA (DNEVNIK RADA)
Na osnovu školskog programa, časovi nastave popunjavaju se u skladu sa školskim kalendarom. Sa leve strane unose se časovi nastave obaveznih, izbornih i fakultativnih predmeta, a sa desne strane unosi se čas odeljenjskog starešine i drugo od značaja za rad odeljenja.
Izostanci učenika popunjavaju se u skladu sa datim rubrikama. U rubriku Napomene unosi se sve ono što je značajno za obrazovno-vaspitni rad u odeljenju.
U podtabelu, na dnu leve strane, unosi se nedeljni pregled časova. U nedeljni pregled časova obavezno se računaju i časovi odgovarajuće nastavne subote, kada je ona predviđena. Radnu nedelju overava odeljenjski starešina.
Nastavne i radne subote upisuju se u skladu sa školskim kalendarom.
9. REALIZOVANE POSETE, IZLETI I EKSKURZIJE
Navodi se sadržaj poseta, izleta, ekskurzije i procena ostvarenosti ciljeva, kao i datum realizacije, broja učenika koji su učestvovali i imena realizatora.
10. OCENJIVANJE UČENIKA
Učenici drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja ocenjuju se brojčano i opisno u skladu sa pravilnikom kojim se uređuje ocenjivanje učenika osnovne škole.
U toku školske godine, učenici se ocenjuju brojčano na osnovu kriterijuma za ocenjivanje; ocenjuje se vrsta, obim i nivo znanja, kao i angažovanje učenika.
Učenik se ocenjuje najmanje dva puta u polugodištu. Zaključna ocena daje se na kraju prvog i drugog polugodišta i upisuje se u zasenčenom delu rubrike (odličan (5), ističe se...).
Opšti uspeh učenika utvrđuje se na osnovu aritmetičke sredine pozitivnih zaključnih brojčanih ocena.
U odeljku Slobodne aktivnosti unose se slobodne aktivnosti koje učenik, po sopstvenom izboru, pohađa tokom školske godine.
U odeljku Dopunska nastava navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik pohađao dopunsku nastavu.
U odeljku Dodatni rad navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik imao dodatni rad.
Izostanci učenika upisuju se u skladu sa ponuđenim rubrikama za svaki mesec, polugodište i ukupno na kraju školske godine.
Ocena iz vladanja utvrđuje se na osnovu stalnog praćenja ponašanja učenika i pravovremenog i odgovornog ispunjavanja zakonom propisanih školskih obaveza učenika u toku školovanja.
Vladanje učenika ocenjuje se ocenom: primerno, vrlo dobro, dobro, zadovoljavajuće i nezadovoljavajuće.
U odeljku Napomene upisuje se sve ono što je značajno za rad i napredovanje učenika.
11. ZAPISNICI
Ovo poglavlje služi za evidenciju realizovanih sednica Odeljenjskog veća i roditeljskih sastanaka a prema zahtevima navedenim u zagradama.
12. TABELARNI PREGLED PODATAKA
Sadržaj i dinamika popunjavanja tabela određena je naslovima tabela.
13. ZAPAŽANJA O PREGLEDU DNEVNIKA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
Upisuju se zapažanja o pregledu Dnevnika obrazovno-vaspitnog rada, navodi datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, prosvetni savetnik, itd.
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada overava se potpisom odeljenjskog starešine i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK OSTALIH OBLIKA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U OSNOVNOJ ŠKOLI - DRUGI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
UPUTSTVO
Pod ostalim oblicima obrazovno-vaspitnog rada podrazumevaju se: dopunska nastava, dodatni rad, slobodne aktivnosti i pripremna nastava.
Slobodne aktivnosti su: društvene, tehničke, humanitarne, sportske i kulturne.
Po jedan Dnevnik ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada (u daljem tekstu: Dnevnik) predviđen je da se vodi za sve razrede u malim školama, za dva razreda u školama srednjih veličina i za svaki razred u velikim školama. U školama u kojima su razvijeni ostali oblici obrazovno-vaspitnog rada preporučuje se da se vodi po jedan Dnevnik za svaki razred.
Dnevnik sadrži spisak nastavnika koji realizuju ostale oblike obrazovno-vaspitnog rada, spisak učenika i evidenciju prisustva učenika ostalim oblicima obrazovno-vaspitnog rada, sadržaj rada na časovima, datum i vreme realizacije ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada i zapažanja o pregledu Dnevnika ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada.
Naslovna strana Dnevnika sadrži, pored naziva i sedišta matične škole, podatke o razredu ili razredima, školskoj godini i prezime i ime lica zaduženog po odluci direktora škole da prati ispravnost vođenja Dnevnika.
U odeljku "Spisak nastavnika koji ostvaruju ostale oblike obrazovno-vaspitnog rada" svaki nastavnik zadužen za realizaciju odgovarajućeg oblika obrazovno-vaspitnog rada popunjava rubrike prema zahtevima datim u tabeli. Važno je istaći da nastavnik mora tačno da unese stranicu iz odeljka "Spisak učenika određenih za ostale oblike obrazovno-vaspitnog rada i evidencija prisutnih učenika", kao i stranicu odeljka "Časovi - sadržaj rada". U ovom odeljku nastavnik upisuje svoje prezime i ime sa odgovarajućim podacima onoliko puta koliko realizuje različitih oblika obrazovno-vaspitnog rada.
U odeljku "Spisak učenika određenih za ostale oblike obrazovno-vaspitnog rada i evidencija prisutnih učenika" nastavnik u odgovarajućoj stranici (koja je naznačena u prethodnom odeljku) upisuje podatke za svaku grupu učenika prema zahtevima datim u tabeli. Pri evidenciji prisutnih učenika upisuje se datum kod prvog učenika, a kod ostalih znakovi "+" ili "-". Grupa učenika se u toku godine može dopunjavati. Ona može da ima učenike jednog odeljenja, a i učenike iz više odeljenja jednog razreda.
U odeljku "Časovi - sadržaj rada" odgovarajuće rubrike popunjava nastavnik prema zahtevima koji su navedeni u tabeli. Za jedan oblik obrazovno-vaspitnog rada odgovarajućeg predmeta i za jednog nastavnika predviđena je samo jedna stranica na kojoj se mogu evidentirati sadržaji rada za 30 časova. Ukoliko nastavnik jedan oblik obrazovno-vaspitnog rada realizuje više od 30 časova, može koristiti dve stranice. U podtabelu na dnu strane unosi se godišnji pregled održanih časova po polugodištima i ukupan broj časova.
U odeljku "Tabelarni pregled ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada" zaduženo lice popunjava rubrike prema zahtevima koji su navedeni u tabeli.
U poslednjem odeljku "Zapažanja o pregledu Dnevnika ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada" predviđeno je da se upišu zapažanja, navede datum pregleda i stavi čitak potpis sa naznačenom funkcijom ovlašćenog lica - direktora, pomoćnika direktora, pedagoga, psihologa, organizatora nastave, prosvetnog inspektora, prosvetnog savetnika i drugih.
Dnevnik ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada overava se potpisom zaduženog lica i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA ZA GLAVNI PREDMET - INDIVIDUALNI RAD U OSNOVNOJ MUZIČKOJ ŠKOLI
UPUTSTVO
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada za glavni predmet - individualni rad (u daljem tekstu: Dnevnik) vodi nastavnik glavnog predmeta, odnosno instrumenta, za svakog učenika po polugodišnjim periodima. U Dnevnik se pravovremeno upisuju svi predviđeni podaci.
U Raspored časova se unosi vreme rada i ispod njega prvo slovo i puno prezime učenika-ce u odgovarajuću kolonu i red Rednog broja časa i dana u nedelji.
Plan i program obrazovno-vaspitnog rada razrađuje se za svako polugodište, posebno za svakog učenika. Planovi se realizuju mesečno i upisuju u Dnevnik po datumima kada je učenik bio na času. U zavisnosti od Kalendara obrazovno-vaspitnog rada kolona predviđena za mesec januar može se koristiti i za drugo polugodište sa naznakom tog polugodišta.
U rubriku Zapažanja o radu, napredovanju i aktivnostima učenika, nastavnik upisuje karakteristične momente u razvijanju određenih sposobnosti učenika i njegovom zalaganju. Tu se upisuju npr. zapažanja o razvijanju osećaja ritma, o mogućnostima učenika, o tehničkom izvođenju kompozicije i sl.
Ocene uspeha iz svih predmeta i iz vladanja unose se za svako tromesečje i polugodište, kao i ocene pastignute na godišnjim ispitima. Odavde se te ocene prenose u matičnu knjigu i u đačku knjižicu učenika.
Izostanci se kumulativno beleže za svako polugodište.
Podaci o dopunskoj i dodatnoj nastavi upisuju se na predviđenim listovima pojedinačno za svakog učenika.
Evidencija o saradnji sa roditeljima i zapisnici sa roditeljskih sastanaka vode se koncizno i pregledno.
Podaci o javnim nastupima učenika (aktivnosti učenika na internim i javnim časovima i sl.) evidentiraju se opisno.
Pregled realizovanih časova obavezne, dopunske i dodatne nastave, broj javnih nastupa, pohvala i nagrada za svakog učenika popunjava se na kraju školske godine.
O tačnosti podataka i o urednom vođenju razredne knjige brine nastavnik glavnog predmeta, odnosno instrumenta.
U Zapažanja o pregledu Dnevnika, navodi se datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, itd.
Kada se završi sa unosom svih evidencija i podataka u Dnevnik, on se obavezno overava potpisom nastavnika glavnog predmeta, odnosno instrumenta i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA ZA TEORIJSKE PREDMETE U OSNOVNOJ MUZIČKOJ ŠKOLI
DNEVNIK OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA U OSNOVNOJ BALETSKOJ ŠKOLI
UPUTSTVO
Dnevnik obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj baletskoj školi (u daljem tekstu: Dnevnik) vodi se za svako odeljenje u osnovnoj baletskoj školi. Dnevnik je, pre svega, knjiga evidencija a ne planiranje rada. Cilj evidencije je pravilan rad u organizaciji i realizaciji procesa obrazovno-vaspitnog rada u odeljenju, kao i kontinuirano praćenje razvoja i uspeha učenika tokom školske godine. Dnevnik se vodi isključivo na nivou odeljenja.
Naslovna strana Dnevnika sadrži pored naziva i sedišta škole, podatke o razredu, odeljenju, školskoj godini, ime i prezime odeljenjskog starešine.
OPŠTI PODACI
U odgovarajuće kolone Spisak predmeta i podaci o nastavnicima u obrazovno-vaspitnom radu upisuju se nazivi nastavnih predmeta, imena svih nastavnika koji predaju u odeljenju, kao i period u kojem nastavnik izvodi nastavu.
Za svaki nastavni predmet upisuje se naziv udžbenika i pomoćna literatura za učenike koji se koriste u ostvarivanju programa predmeta i navode se njihovi autori.
Predviđeno je četiri tabele rasporeda časova obavezne nastave za šestodnevnu radnu nedelju tokom godine.
Podaci o učenicima i roditeljima unose se po azbučnom redu u skladu sa navedenim rubrikama, kao i evidencija dolazaka roditelja na razgovor tokom nastavne godine.
OSTVARIVANJE ŠKOLSKOG PROGRAMA (DNEVNIK RADA)
Časovi nastave popunjavaju se u skladu sa školskim kalendarom, vodeći računa o nedeljnom i dnevnom opterećenju učenika. S leve strane unose se časovi redovne nastave kako su realizovani u toku dana, a sa desne ostale aktivnosti (dopunska nastava, dodatni rad, učešće u kulturnoj i javnoj delatnosti škole, časovi odeljenjskog starešine, odeljenjske zajednice...). Izostanci i napomene popunjavaju se na uobičajeni način. U rubriku Napomene unose se događaji koji su uticali na održavanje nastave ili su od bitnog značaja za obrazovno-vaspitni rad u odeljenju. U podtabelu na dnu strane unosi se nedeljni pregled časova. Nedelju overava odeljenjski starešina.
OCENJIVANJE UČENIKA
Ocene učenika u Dnevniku unose se na uobičajeni način, samo za predmete koji se realizuju u odeljenju tokom nastavne godine i za koje je predviđeno ocenjivanje u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju učenika osnovne škole.
U toku školske godine, učenici se ocenjuju brojčano na osnovu kriterijuma za ocenjivanje: ocenjuje se vrsta, obim, nivo znanja i veština, kao i angažovanje učenika.
Učenik se ocenjuje najmanje dva puta u polugodištu. Zaključna ocena daje se na kraju prvog i drugog polugodišta i upisuje se u zasenčenom delu rubrike. Ocena godišnjeg ispita se unosi u posebnu kolonu.
Opšti uspeh učenika utvrđuje se na osnovu aritmetičke sredine pozitivnih zaključenih brojčanih ocena.
U odeljku Dopunska nastava navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik pohađao dopunsku nastavu.
U odeljku Dodatna nastava navode se nastavni predmeti iz kojih je učenik imao dodatni rad.
U odeljku Kulturna i javna delatnost upisuju se javni nastupi i koncerti učenika odeljenja, učešće u kulturnim manifestacijama, smotrama, festivalima i takmičenjima.
Na kraju prvog i drugog polugodišta, nastavnik daje mišljenje o radu i napredovanju učenika.
ZAPISNICI
Ovo poglavlje služi za evidenciju realizovanih sednica odeljenjskog veća, časova odeljenjskog starešine, roditeljskih sastanaka i saveta roditelja, kao i o kulturnoj i javnoj delatnosti odeljenja.
TABELARNI PREGLED PODATAKA
Ovo poglavlje popunjava odeljenjski starešina. Sadržaj i dinamika popunjavanja tabela određena je naslovima tabela.
U Zapažanja o pregledu Dnevnika, navodi se datum pregleda i stavlja čitak potpis sa naznakom: na primer - direktor, pomoćnik direktora, pedagog, psiholog, prosvetni inspektor, itd.
Kada se završi sa unosom svih evidencija i podataka u Dnevnik, on se obavezno overava potpisom odeljenjskog starešine i direktora škole, najkasnije 31. avgusta tekuće godine.
ĐAČKA KNJIŽICA ZA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA (I-IV RAZRED)
ĐAČKA KNJIŽICA ZA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE - DRUGI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA (V-VIII RAZRED)
ĐAČKA KNJIŽICA ZA UČENIKA OSNOVNE MUZIČKE - BALETSKE ŠKOLE
PREVODNICA O PRELASKU UČENIKA PRVOG RAZREDA IZ JEDNE U DRUGU OSNOVNU ŠKOLU - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
PREVODNICA O PRELASKU UČENIKA II-IV RAZREDA IZ JEDNE U DRUGU OSNOVNU ŠKOLU - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
PREVODNICA O PRELASKU UČENIKA IZ JEDNE U DRUGU OSNOVNU ŠKOLU (V-VIII RAZRED)
PREVODNICA O PRELASKU UČENIKA IZ JEDNE U DRUGU OSNOVNU ŠKOLU - DRUGI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA (V-VIII RAZRED)
PREVODNICA O PRELASKU UČENIKA IZ JEDNE U DRUGU ŠKOLU ZA OSNOVNO MUZIČKO - BALETSKO OBRAZOVANJE I VASPITANJE
SVEDOČANSTVO O ZAVRŠENOM PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
SVEDOČANSTVO O ZAVRŠENOM DRUGOM, TREĆEM ILI ČETVRTOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE - PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
SVEDOČANSTVO O ZAVRŠENOM PETOM, ŠESTOM, SEDMOM ILI OSMOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE
SVEDOČANSTVO O ZAVRŠENOM PETOM, ŠESTOM, SEDMOM ILI OSMOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE - DRUGI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA
SVEDOČANSTVO O ZAVRŠENOM OSNOVNOM OBRAZOVANJU I VASPITANJU
SVEDOČANSTVO O ZAVRŠENOM OSNOVNOM MUZIČKOM - BALETSKOM OBRAZOVANJU I VASPITANJU
Obrasci evidencija i javnih isprava br. 1-12, 12a, 13-15, 15a i 16-19, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljeni su u "Sl. glasniku RS", br. 55/2006, str. 6-185. Obrasci evidencija i javnih isprava br. 1a, 5a, 5b, 10a, 13a i 16a, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljeni su u "Sl. glasniku RS", br. 51/2007, str. 81-132, a primenjuju se na učenike upisane u drugi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja školske 2007/2008. godine. Obrazac br. 3a, koji je sastavni deo ovog pravilnika, objavljen je u "Sl. glasniku RS", br. 67/2008, str. 13-32. Obrazac br. 17a, koji je sastavni deo ovog pravilnika i kojim se zamenjuje Obrazac br. 17, objavljen je u "Sl. glasniku RS", br. 39/2011, str. 36. Uputstva za popunjavanje obrazaca, koja su data uz pojedine obrasce, objavljena su u pravnoj bazi.