ODLUKAO OTUĐENJU I DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 48/2009, 20/2010 i 21/2011) |
Ovom odlukom uređuje se postupak i način otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta na kojem je upisano pravo javne svojine u korist Grada Novog Sada (u daljem tekstu: građevinsko zemljište), kriterijumi za utvrđivanje cene građevinskog zemljišta koje se otuđuje, odnosno zakupnine građevinskog zemljišta, poništaj rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta i prestanak zakupa građevinskog zemljišta.
Grad Novi Sad stara se o racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta prema nameni zemljišta određenoj planskim dokumentom, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon).
Grad Novi Sad otuđuje građevinsko zemljište radi izgradnje, u skladu sa planskim dokumentom na osnovu koga se izdaje lokacijska dozvola.
Građevinsko zemljište daje se u zakup radi izgradnje objekta sa kraćim rokom amortizacije, u skladu sa planskim dokumentom na osnovu koga se izdaje lokacijska dozvola.
Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup po tržišnim uslovima radi izgradnje.
Postojeće i planirane površine javne namene ne mogu se otuđiti iz javne svojine.
Rok za privođenje nameni zemljišta iz člana 2. stav 2. ove odluke je tri godine od dana zaključivanja ugovora o zakupu građevinskog zemljišta.
Rok trajanja zakupa za građevinsko zemljište za objekte iz člana 2. stav 2. ove odluke je najduže 40 godina.
Po isteku roka iz stava 2. ovog člana, zakupac predaje građevinsko zemljište Gradu Novom Sadu slobodno od lica i stvari, bez prava na naknadu za izgrađeni objekat i uložena sredstva za opremanje građevinskog zemljišta.
II POSTUPAK OTUĐENJA I DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup kao neizgrađeno i uređeno.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, može se davati u zakup neizgrađeno građevinsko zemljište koje nije uređeno, pod uslovom da lice kome se to građevinsko zemljište daje prihvati propisane uslove za uređivanje građevinskog zemljišta sadržane u javnom oglasu i ugovorom preuzme obavezu da o svom trošku izvrši opremanje građevinskog zemljišta.
Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom.
Izuzetno, građevinsko zemljište može se otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom u slučajevima predviđenim Zakonom.
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda javnim oglasom radi otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta donosi Upravni odbor Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Upravni odbor).
Saglasnost na odluku iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće Grada Novog Sada.
Javni oglas iz člana 6. ove odluke objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i u elektronskom obliku putem interneta.
Postupak javnog nadmetanja i postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sprovodi Komisija, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.
Komisiju imenuje Upravni odbor.
Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.
Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Zavod).
O toku postupka javnog nadmetanja i o postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom, vodi se zapisnik.
Rešenje o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta donosi Skupština Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).
Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.
Ugovor o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta zaključuje se između lica koje pribavlja građevinsko zemljište u svojinu, odnosno lica kome se građevinsko zemljište daje u zakup i Zavoda, u roku od 30 dana od dana konačnosti rešenja iz člana 11. ove odluke.
Ako lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne pristupi zaključenju ugovora iz stava 1. ovog člana, Skupština Grada će poništiti rešenje iz člana 11. stav 1. ove odluke, na predlog Upravnog odbora.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se pokrenuti upravni spor, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.
Javni oglas, raspisan radi otuđenja, odnosno davanja u zakup građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem, sadrži:
1. podatke Republičkog geodetskog zavoda, Službe za katastar nepokretnosti Novi Sad, za građevinsko zemljište koje se otuđuje, odnosno daje u zakup,
2. podatke iz planske dokumentacije o građevinskom zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,
3. podatke o uređenosti građevinskog zemljišta,
4. obaveštenje da se daje u zakup građevinsko zemljište koje nije uređeno, kao i da je lice kome se građevinsko zemljište daje u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog građevinskog zemljišta,
5. obaveštenje da će naknadu za izvršenu promenu namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko zemljište platiti lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup, u skladu sa članom 87. Zakona,
6. početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine,
7. dužinu trajanja zakupa,
8. garantni iznos za učešće u postupku i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobiju u zakup zemljište, odnosno ne ponude najpovoljniju cenu za otuđenje građevinskog zemljišta,
9. obaveštenje kog datuma i do koliko sati se mogu podnositi prijave,
10. obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom prijavljivanja na javni oglas,
11. obaveštenje da podnosilac prijave koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu, odnosno kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne zaključi ugovor u skladu sa članom 12. stav 1. ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa, i
12. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja.
Garantni iznos iz stava 1. tačka 8. ovog člana utvrđuje se u visini od 20% od početne cene građevinskog zemljišta, odnosno početnog iznosa zakupnine.
Od dana raspisivanja javnog oglasa do datuma iz stava 1. tačka 9. ovog člana mora proteći najmanje 30 dana.
Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) sadrži:
1. za fizička lica: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu stanovanja,
2. za preduzetnike i pravna lica: naziv, odnosno poslovno ime, poreski identifikacioni broj i sedište.
Uz prijavu se dostavlja:
1. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu,
2. uredno ovlašćenje za zastupanje,
3. fotokopija lične karte za fizička lica, i
4. rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar.
Prijava se dostavlja Komisiji.
Ako se uz prijavu ne dostavi potpuna i uredna dokumentacija iz člana 14. ove odluke, Komisija obaveštava podnosioca prijave da je dopuni ili izmeni u toku dana određenog za prijem prijava.
Ako podnosilac prijave iz stava 2. ovog člana ne otkloni nedostatke u skladu sa obaveštenjem Komisije, ne može steći status učesnika u javnom nadmetanju.
Do održavanja javnog nadmetanja ne mogu se davati obaveštenja o podnosiocima prijava.
Postupak javnog nadmetanja počinje tako što Komisija proverava identitet podnosioca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika, izdaje numerisane kartice i utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.
Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ispunjeni su kad javnom nadmetanju pristupi jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik.
Postupak javnog nadmetanja je javan i mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.
Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi katastarsku parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.
Predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za katastarsku parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.
Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos od ponuđenog. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos od poslednje ponude.
Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veću cenu građevinskog zemljišta, odnosno veći iznos zakupnine od poslednje ponude, Komisija konstatuje najpovoljniju ponudu u zapisnik i predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za tu katastarsku parcelu završeno.
Predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za predmetnu katastarsku parcelu završeno i u slučaju kad posle njegovog trećeg poziva niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.
Nakon objavljivanja završetka javnog nadmetanja u skladu sa st. 4. i 5. ovog člana ne mogu se podnositi naknadne ponude.
Ukoliko u postupku javnog nadmetanja za predmetnu katastarsku parcelu učestvuje jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik, javno nadmetanje se završava kada učesnik, odnosno ovlašćeni zastupnik prihvati početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.
Početna cena građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine se utvrđuje kao najpovoljniji iznos.
Predsednik Komisije može da izrekne opomenu licu koje ometa rad Komisije.
Ako i posle izricanja opomene isto lice nastavi da ometa rad Komisije, udaljiće se iz prostorije u kojoj Komisija zaseda.
Posle udaljenja lica koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.
Ako ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih mera opomene i udaljenja, Komisija može da odluči da se prekine javno nadmetanje.
U slučaju prekida iz stava 4. ovog člana, Komisija je dužna da odredi datum i vreme kada će se postupak nastaviti.
Sve okolnosti u vezi sa eventualnim udaljenjem pojedinih lica, ili prekidom postupka, unose se u zapisnik.
Na početku postupka javnog nadmetanja u zapisnik se unosi mesto i vreme javnog nadmetanja, lični podaci članova Komisije i podaci o katastarskoj parceli.
Pored podataka iz stava 1. ovog člana, u zapisnik se unose i sledeći podaci:
1. broj prijavljenih učesnika,
2. početna cena građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine,
3. lista učesnika sa ponuđenim cenama, odnosno iznosom zakupnine,
4. primedbe učesnika javnog nadmetanja,
5. cena građevinskog zemljišta, odnosno iznos zakupnine koji je utvrđen kao najpovoljniji i podatke o učesniku sa najpovoljnijom ponudom,
6. datum i vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja,
7. okolnosti u vezi sa članom 20. ove odluke, i
8. druge podatke od značaja za rad Komisije.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije i lice koje vodi zapisnik.
Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana i zapisnik iz člana 21. ove odluke Komisija dostavlja Upravnom odboru.
Nakon razmatranja izveštaja o sprovedenom postupku javnog nadmetanja i zapisnika Komisije, Upravni odbor utvrđuje da li je postupak javnog nadmetanja sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Ako utvrdi nepravilnost u sprovođenju postupka, Upravni odbor može sam ukoliko je to moguće da otkloni te nepravilnosti, ili da odluči da se postupak ponovi u celosti ili za pojedine katastarske parcele.
Ako utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, Upravni odbor sačinjava poseban Izveštaj o sprovedenom postupku javnog nadmetanja i dostavlja ga Skupštini Grada.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži:
1. podatke o javnom oglasu,
2. podatke o katastarskoj parceli koja je predmet javnog nadmetanja,
3. broj prijavljenih učesnika,
4. listu učesnika koji su učestvovali u javnom nadmetanju sa ponuđenim cenama građevinskog zemljišta i iznosima zakupnine, i
5. predlog Skupštini Grada da donese rešenje iz člana 11. stav 1. ove odluke učesniku čija je ponuda najpovoljnija.
Ukoliko utvrdi nedostatke i nejasnoće u Izveštaju iz člana 24. ove odluke, Skupština Grada nalaže Upravnom odboru da otkloni uočene nedostatke.
Ukoliko utvrdi da je došlo do povrede postupka javnog nadmetanja, Skupština Grada može da poništi odluku o raspisivanju javnog oglasa.
Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 24. ove odluke, Skupština Grada donosi rešenje iz člana 11. stav 1. ove odluke i dostavlja ga svim učesnicima javnog nadmetanja.
2. Prikupljanje ponuda javnim oglasom
Javni oglas, raspisan radi prikupljanja ponuda za otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta, sadrži:
1. podatke Republičkog geodetskog zavoda, Službe za katastar nepokretnosti Novi Sad, za građevinsko zemljište koje se otuđuje, odnosno daje u zakup,
2. podatke iz planske dokumentacije o građevinskom zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,
3. podatke o uređenosti građevinskog zemljišta,
4. obaveštenje ako se daje u zakup građevinsko zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se daje građevinsko zemljište u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog građevinskog zemljišta,
5. obaveštenje da će naknadu za izvršenu promenu namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko zemljište platiti lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup, u skladu sa članom 87. Zakona,
6. početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine,
7. dužinu trajanja zakupa,
8. garantni iznos za učešće u postupku i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobiju u zakup građevinsko zemljište, odnosno oni koji ne ponude najpovoljniju cenu,
9. obaveštenje da podnosilac ponude koji je pribavio građevinsko zemljište u svojinu, odnosno kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne zaključi ugovor u skladu sa članom 12. stav 1. ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa,
10. podatke o obaveznoj sadržini ponude,
11. obaveštenje kog datuma i do koliko sati se mogu podnositi prijave, i
12. mesto i vreme održavanja javnog otvaranja ponuda.
Garantni iznos iz stava 1. tačka 8. ovog člana utvrđuje se u visini od 20% od početne cene građevinskog zemljišta, odnosno početnog iznosa zakupnine.
Od dana raspisivanja javnog oglasa do datuma iz stava 1. tačka 9. ovog člana mora proteći najmanje 30 dana.
Ponuda iz člana 27. stav 1. tačka 10. sadrži:
1. za fizička lica: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu stanovanja,
2. za preduzetnike i pravna lica: naziv, odnosno poslovno ime, poreski identifikacioni broj i sedište.
Uz ponudu se dostavlja:
1. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu.
2. uredno ovlašćenje za zastupanje,
3. fotokopija lične karte za fizička lica, i
4. rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar.
Ponuda se dostavlja Komisiji u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom na koju katastarsku parcelu se odnosi.
Ponuđena cena građevinskog zemljišta, odnosno ponuđeni iznos zakupnine mora da bude u dinarskom iznosu koji je isti ili veći od početnog iznosa utvrđenog odlukom o raspisivanju javnog oglasa radi prikupljanja ponuda.
Neblagovremena ili neuredna ponuda se odbacuje.
Neblagovremena ponuda je ponuda koja je podneta po isteku roka za podnošenje ponuda.
Neuredna je ponuda:
1. podneta u otvorenoj koverti ili bez vidljive oznake na koju pojedinačnu katastarsku parcelu se odnosi,
2. koja ne sadrži podatke i uredna dokumenta iz člana 28. ove odluke, i
3. u kojoj ponuđena cena građevinskog zemljišta, odnosno ponuđeni iznos zakupnine nije u skladu sa stavom 2. ovog člana.
Postupak javnog otvaranja ponuda počinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena javnog otvaranja ponuda, ličnih podataka članova Komisije i podataka o katastarskim parcelama za koje su prikupljene ponude.
Neblagovremene ponude posebno se odvajaju i ne razmatraju, što se zapisnički konstatuje.
Ponude se razvrstavaju prema katastarskim parcelama.
Ponude otvara predsednik Komisije i daje ih na uvid članovima Komisije.
Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu svake ponude, i Komisija konstatuje da li su ponude uredne.
Komisija u zapisniku konstatuje ako za pojedine katastarske parcele nije podneta ni jedna ponuda.
Postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom smatra se uspelim, ako je prispela najmanje jedna blagovremena i uredna ponuda.
Postupak javnog otvaranja ponuda završava se nakon otvaranja i razmatranja svih prispelih ponuda.
Postupak javnog otvaranja ponuda je javan i mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.
U slučaju ometanja rada Komisije u postupku javnog otvaranja ponuda, shodno se primenjuju odredbe člana 20. ove odluke.
Zapisnik o postupku javnog otvaranja ponuda potpisuju svi članovi Komisije, lice koje vodi zapisnik i prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici.
Pre potpisivanja zapisnika iz stava 1. ovog člana na zahtev prisutnih podnosioca ponuda, odnosno njihovih ovlašćenih zastupnika u zapisnik se mogu uneti eventualne primedbe na postupak javnog otvaranja.
Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda koji mora da sadrži redosled podnosioca ponuda prema visini iznosa koji je ponuđen za svaku katastarsku parcelu posebno.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana i zapisnik iz člana 32. ove odluke Komisija dostavlja Upravnom odboru.
Na osnovu izveštaja o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda i zapisnika Komisije, Upravni odbor utvrđuje da li je postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Ako utvrdi nepravilnost u sprovođenju postupka, Upravni odbor može sam ukoliko je to moguće da otkloni te nepravilnosti, ili da odluči da se postupak ponovi u celosti ili za pojedine katastarske parcele.
Ako utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, Upravni odbor sačinjava poseban Izveštaj o sprovedenom postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom i dostavlja ga Skupštini Grada.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži:
1. podatke o javnom oglasu,
2. podatke o katastarskoj parceli koja je predmet javnog otvaranja ponuda,
3. broj prispelih ponuda za svaku katastarsku parcelu,
4. obrazložen predlog da se određene ponude odbace kao neuredne ili neblagovremene,
5. redosled podnosioca ponuda po ponuđenim iznosima, za svaku katastarsku parcelu posebno, i
6. predlog Skupštini Grada da donese rešenje iz člana 11. stav 1. ove odluke učesniku čija je ponuda najpovoljnija.
Ukoliko utvrdi nedostatke i nejasnoće u Izveštaju iz člana 35. ove odluke, Skupština Grada nalaže Upravnom odboru da otkloni uočene nedostatke.
Ukoliko utvrdi da je došlo do povrede postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom, Skupština Grada može da poništi odluku o raspisivanju javnog oglasa.
Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 35. ove odluke, Skupština Grada donosi rešenje iz člana 11. stav 1. ove odluke i dostavlja ga svim učesnicima.
Građevinsko zemljište može se otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom, u slučaju:
1) izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini;
2) pribavljanja građevinske dozvole, vlasniku bespravno sagrađenog objekta, koji je zahtev podneo u rokovima propisanim Zakonom, ako je izgradnja tog objekta u skladu sa uslovima predviđenim Zakonom;
3) ispravke granica susednih katastarskih parcela;
4) formiranja građevinske parcele u skladu sa članom 102. Zakona;
5) otuđenja ili davanja u zakup u skladu sa članom 96. stav 7. Zakona; i
6) sporazumnog davanja zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koje je bilo predmet eksproprijacije, u skladu sa propisima o eksproprijaciji.
Postupak neposredne pogodbe sprovodi Zavod, po zahtevu zainteresovanog lica.
Upravni odbor donosi zaključak o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta, neposrednom pogodbom.
Nakon razmatranja zaključka iz stava 2. ovog člana Skupština Grada donosi rešenje iz člana 11. stav 1. ove odluke o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta, neposrednom pogodbom.
III CENA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA I ZAKUPNINA
Cenu građevinskog zemljišta, odnosno zakupninu plaća lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup u postupku utvrđenom ovom odlukom.
Početna cena za otuđenje građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem, prikupljanjem ponuda javnim oglasom, ili neposrednom pogodbom radi izgradnje utvrđuje se u visini tržišne vrednosti građevinske parcele.
Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta utvrđuje organizacija ovlašćena za procenu nepokretnosti za svaku građevinsku parcelu koja se otuđuje, odnosno daje u zakup.
Početna cena, utvrđena u skladu sa st. 2. i 3. ovog člana ne može biti manja od 10% proizvoda građevinske bruto površine objekta utvrđene u skladu sa SRPS U.C2.100 ("Službeni list SRJ", broj 32/2002 i "Službeni glasnik Republike Srbije", broj 26/2006) i tržišne cene m2 novoizgrađenih objekata iste namene na najbližem lokalitetu, osim za porodične objekte.
Početna cena za otuđenje građevinskog zemljišta u postupku formiranja građevinske parcele utvrđuje se srazmerno učešću površine katastarske parcele koja se otuđuje u površini potpune građevinske parcele.
Ovako utvrđena početna cena građevinskog zemljišta uvećava se za iznos sredstava koje je Zavod uložio u građevinsku parcelu, osim u slučaju iz člana 38. tačka 5. ove odluke.
Najveća cena ili najviši iznos zakupnine za građevinsko zemljište, se naknadno ne može umanjivati.
Početni iznos zakupnine određuje se kao 1,5% početne vrednosti za otuđenje građevinskog zemljišta za svaku godinu trajanja zakupa.
Lice koje je u skladu sa Zakonom i ovom odlukom pribavilo građevinsko zemljište u svojinu, dužno je da isplati utvrđenu cenu građevinskog zemljišta u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o otuđenju.
Lice kome je građevinsko zemljište dato u zakup, zakupninu može platiti u celosti u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu ili u ratama, i to: prva rata u iznosu od 25% u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora, a preostali iznos u najviše 36 mesečnih rata, koje se usklađuju sa indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji.
Izuzetno, ako je vlasnik bespravno sagrađenog objekta za porodično stanovanje pribavio građevinsko zemljište u svojinu neposrednom pogodbom, cenu građevinskog zemljišta može platiti u ratama i to: prva rata u iznosu od 5% u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora, a preostali iznos u najviše 240 mesečnih rata, koje se usklađuju sa indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji.
Za višeporodične stambene, stambeno - poslovne i poslovno - stambene bespravno sagrađene objekte, utvrđena cena se može platiti u ratama i to: prva rata u iznosu od 25% u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora, a preostali iznos u najviše 36 mesečnih rata, koje se usklađuju sa indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji.
IV SREDSTVA OBEZBEĐENJA PLAĆANJA
Radi obezbeđenja plaćanja zakupnine na način utvrđen u članu 42. ove odluke, zakupac koji je pravno lice dužan je da dostavi sredstvo obezbeđenja, i to:
1. NEOPOZIVO UGOVORNO OVLAŠĆENJE u skladu sa Zakonom o platnom prometu, za realizaciju NALOGA ZA NAPLATU;
2. Uz naloge za naplatu i ovlašćenje obavezno je i sredstvo obezbeđenja koje vrednosno pokriva iznos ugovorene obaveze i to:
- BANKARSKA GARANCIJA "bez prigovora", "na prvi poziv", bankarska supergarancija, uz obaveznu klauzulu o uključenju revalorizacije u garanciju,
Pored jednog od sredstava obezbeđenja iz stava 1. tačka 2. ovog člana zakupac je obavezan da dostavi i sledeće overene kopije: rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata, potpise lica ovlašćenih za zastupanje overenih od strane suda, ovlašćenje o razvrstavanju - izvod iz registra Republičkog zavoda za statistiku i depo karton od organizacije ovlašćene za plaćanje za svaki tekući račun koji pravno lice ima.
Zavod je obavezan da zakupcu izda potvrdu o prijemu uredne i kompletne dokumentacije.
Radi obezbeđenja plaćanja zakupnine iz člana 42. st. 2, 3. i 4. ove odluke, ako je zakupac preduzetnik ili fizičko lice, dužan je da dostavi sredstvo obezbeđenja i to ugovor o hipoteci u korist Zavoda, odnosno založnu izjavu na nepokretnosti čija je vrednost veća od iznosa ugovorene obaveze.
V PONIŠTAJ REŠENJA O OTUĐENJU GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA I PRESTANAK ZAKUPA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Ako lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ne izvrši svoju ugovornu obavezu plaćanja utvrđene cene građevinskog zemljišta, ugovor o otuđenju se jednostrano raskida i Zavod pokreće postupak za poništaj rešenja iz člana 11. stav 1. ove odluke.
Rešenje o poništaju rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta donosi Skupština Grada na predlog Upravnog odbora.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se pokrenuti upravni spor, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.
U slučaju iz stava 1. ovog člana ne vrši se povraćaj sredstava koja su data na ime garantnog iznosa za učešće u postupku otuđenja građevinskog zemljišta.
Zakup građevinskog zemljišta prestaje istekom ugovorenog roka.
Zakup građevinskog zemljišta prestaje pre ugovorenog roka ako zakupac:
1. u ugovorenom roku ne plati zakupninu ili deo zakupnine, u skladu sa članom 42. ove odluke,
2. ne plati naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta,
3. koristi građevinsko zemljište protivno nameni za koje mu je dato,
4. u roku od tri godine od dana zaključenja ugovora o davanju u zakup građevinskog zemljišta ne privede nameni ili ne izvrši znatnije radove za koje je građevinsko zemljište dato, ili
5. odustane od izgradnje objekta pre isteka roka od tri godine od dana zaključenja ugovora o zakupu.
Rešenje o prestanku zakupa iz stava 2. ovog člana donosi Skupština Grada, na predlog Upravnog odbora.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se pokrenuti upravni spor, u roku od 30 dana od dana dostavljanja ovog rešenja.
Ako zakup prestane na osnovu člana 45. stav 2. tač. 2, 3. 4. i 5. ove odluke zakupac ima pravo na povraćaj uplaćenog iznosa zakupnine, umanjenog za 20% na ime troškova postupka davanja u zakup građevinskog zemljišta, na osnovu odluke Upravnog odbora.
Upravni odbor utvrđuje iznos sredstava koji se vraća u skladu sa stavom 1. ovog člana.
O povraćaju sredstava iz stava 1. ovog člana zaključuje se poseban ugovor nakon donošenja rešenja iz člana 45. stav 3. ove odluke.
U slučaju odustajanja iz stava 1. ovog člana ne vrši se povraćaj sredstava koja su data na ime garantnog iznosa za učešće u postupku davanja u zakup građevinskog zemljišta.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 11/2003, 9/2004, 10/2005, 11/2006 i 29/2009) i Pravilnik o kriterijumima za utvrđivanje tržišne vrednosti zemljišta u postupku davanja u zakup građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 35/2005, 15/2006 i 46/2008).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".