ODLUKAO OBRAZOVANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE("Sl. list grada Subotice", br. 32/2011) |
Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad) obrazuje se Gradski štab za vanredne situacije (u daljem tekstu: Gradski štab), kao operativno-stručno telo.
Gradski štab čine komandant štaba, zamenik komandanta štaba, načelnik i članovi štaba.
Komandant Gradskog štaba je Gradonačelnik, po položaju.
Zamenik komandanta Gradskog štaba je Zamenik gradonačelnika ili član Gradskog veća.
Načelnik Gradskog štaba je načelnik Odeljenja za vanredne situacije u Subotici pri Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije (u daljem tekstu: načelnik Gradskog štaba).
Članovi Gradskog štaba su:
1. član Gradskog veća zadužen za komunalnu delatnost i zaštitu životne sredine,
2. član Gradskog veća zadužen za privredu,
3. sekretar Sekretarijata za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, komunalne poslove i zaštitu životne sredine u Gradskoj upravi,
4. sekretar Sekretarijata za inspekcijsko-nadzorne poslove u Gradskoj upravi,
5. komandir VSJ Subotica, Odeljenje za vanredne situacije u Subotici pri Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije,
6. načelnik Odelenja policije u Policijskoj upravi Subotica pri Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije,
7. predsednik Gradske organizacije Crvenog krsta Subotice,
8. rukovodilac sekcije JP "Železnice Srbije" u Subotici,
9. direktor DTD VDP - "Severna Bačka", Subotica,
10. upravnik Doma zdravlja, Subotica,
11. direktor Opšte bolnice, Subotica,
12. rukovodilac Ministarstva odbrane - Uprava za vanredne situacije - Odeljenje za vanredne situacije Severno-bačkog okruga, Subotica,
13. načelnik Centra Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu Subotica,
14. direktor ED "SUBOTICA" Elektrovojvodina, Subotica,
15. direktor Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Subotica,
16. direktor Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Subotica,
17. direktor Veterinarskog specijalističkog instituta "Subotica" Subotica,
18. predsednik Gradskog vatrogasnog saveza Subotice.
Zamenika komandanta, načelnika, i članove Gradskog štaba postavlja i razrešava Skupština grada, na predlog Gradonačelnika.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog štaba vrši Gradska uprava u saradnji sa predstavnicima Odeljenja za vanredne situacije u Subotici, Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije.
Gradski štab obavlja sledeće poslove:
1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;
2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
3) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;
4) prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
5) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;
6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;
7) razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;
8) predlaže Gradonačelniku donošenje odluke o proglašenju vanredne situacije na teritoriji Grada;
9) predlaže proglašavanje prestanka vanredne situacije na teritoriji Grada;
10) sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;
11) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;
12) donosi naredbe, zaključke i preporuke.
Gradski štab, pored poslova iz člana 4. ove odluke, obavlja i sledeće poslove:
1) sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;
2) imenuje menadžera zaštite i zamenika menadžera u naseljenim mestima;
3) razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji Grada,
4) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za Grad.
Gradski štab, pored ostalih, sprovodi aktivnosti na razmatranju stanja spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema zaštite i spasavanja.
Za ostvarivanje funkcija iz stava 1. ovog člana organizuje se i sprovodi obučavanje, osposobljavanje i stručno usavršavanje.
Gradski štab donosi poslovnik o svom radu i godišnji plan rada.
Poslovnik o radu sadrži: način pripremanja sednica štaba, utvrđivanje dnevnog reda, zakazivanje i vođenje sednica, način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka i preporuka.
Gradski štab, na predlog sekretarijata Gradske uprave nadležnog za poslove vezane za vanredne situacije, donosi godišnji plan rada.
Pozivanje Gradskog štaba, radi ostvarivanja njegove operativne funkcije, nalaže komandant, a u njegovom odsustvu, zamenik komandanta ili načelnik štaba.
Pozivanje članova Gradskog štaba sprovodi Gradska uprava.
Naredbe Gradskog štaba, koje se odnose na obaveze i zadatke organa državne uprave, autonomne pokrajine, Grada i drugih jedinica lokalne samouprave, posebnih organizacija, privrednih društava i drugih pravnih lica, ustanova i humanitarnih organizacija, dužni su da sprovode njihovi rukovodioci i da o tome dostavljaju izveštaje Gradskom štabu.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1) stanje na ugroženom području;
2) efekte i posledice koje je izazvala elementarna nepogoda ili druga nesreća;
3) stanje ljudskih i materijalnih kapaciteta angažovanih na zadacima zaštite i spasavanja;
4) realizaciju postavljenih zadataka;
5) potrebe za dodatnim snagama i sredstvima;
6) druge podatke bitne sa aspekta sprovođenja mera i zadataka zaštite i spasavanja.
U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Gradski štab donosi, naredbe, zaključke i preporuke.
Naredbom se odlučuje o upotrebi snaga i sredstava zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama i nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja.
Zaključkom se utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja; formira stručno-operativni tim i utvrđuju njegovi zadaci; procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije; utvrđuje mišljenje na određena akta koje štab razmatra; odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.
Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja, odnosno preporučuje preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.
Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Gradski štab može obrazovati stručno-operativne timove.
Stručno-operativni timovi, po pravilu, obrazuju se za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i to: evakuacije; zbrinjavanja; sklanjanja; radiološko-hemijsko-biološke zaštite; zaštite i spasavanja od požara i eksplozija; zaštite i spasavanja od poplava i nesreća na vodi i pod vodom; zaštite i spasavanja od tehničko-tehnoloških nesreća, odnosno udesa, kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje odredi Gradski štab.
U sastav stručno-operativnih timova ulaze rukovodioci i eksperti iz nadležne službe ili organa Grada, posebnih organizacija, naučnih ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.
Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac tima kojeg imenuje Gradski štab.
Stručno-operativni tim odgovara načelniku Gradskog štaba.
Na predlog Gradskog štaba, Gradonačelnik može posebnim aktom obrazovati komisije za procenu nastale štete od elementarnih nepogoda.
Za finansiranje pripreme, opremanja i obuke Gradskog štaba sredstva se obezbeđuju u budžetu Grada.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju zaštite građana i materijalnih dobara na teritoriji Grada Subotice za slučaj nepogoda ("Službeni list Grada Subotice", br. 12/09).
Lica koja su imenovana Rešenjem o imenovanju članova Gradskog štaba Subotice za zaštitu od elementarnih nepogoda i upravljanje vanrednim situacijama na lokalnom nivou ("Službeni list Grada Subotice", br. 15/09) nastavljaju da vrše dužnosti u Gradskom štabu Subotice za zaštitu od elementarnih nepogoda i za upravljanje vanrednim situacijama do postavljanja zamenika komandanta, načelnika i članova Gradskog štaba u skladu sa ovom odlukom.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".