ODLUKA

O UREĐENJU SAOBRAĆAJA

("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2011)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se saobraćaj na saobraćajnim površinama na području grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad), snabdevanje, saobraćaj u zonama škola i drugih vaspitno-obrazovnih ustanova, osnove tehničkog regulisanja saobraćaja, utvrđuju uslovi, organizacija rada, način naplate, pravo raspolaganja i drugi uslovi u vezi sa poslovima uklanjanja, čuvanja, blokiranja i deblokiranja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila na području Grada, uklanjanje odbačenih vozila i način određivanja visine naknade za uklanjanje, blokiranje i deblokiranje vozila.

Saobraćaj u mirovanju (parkiranje vozila) uređuje se posebnom odlukom Grada.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje

• "put" je državni, odnosno opštinski put, ulica, odnosno trg izvan pešačke zone i nekategorisani put

• "parkiralište" je opšte i posebno parkiralište za putnička vozila, osim rezervisanog parking mesta za određene korisnike i parking mesta za lica sa invaliditetom

• "posebna površina" je rezervisano parking mesto za određene korisnike, parking mesto za lica sa invaliditetom, površina ispred garaža, kolski prolaz, pešački prelaz, površina namenjena za kretanje pešaka - trotoar, zelena površina, parkovska staza, stajalište i terminal javnog gradskog prevoza (na kolovozu i trotoaru), zona raskrsnice, zona kružnog toka, ostrvo za regulisanje i razdvajanje saobraćajnog toka, most, nadvožnjak, podvožnjak, biciklistička staza, rampa i prostor namenjen za kretanje invalida, trg, kej pored reke Tamiš, ulica i trg pešačke zone, kolsko-pešačka staza u stambenom i poslovnom bloku, protivpožarna staza, prilaz bolnici i drugom javnom objektu, šaht i priključak namenjen vatrogascima i komunalnim službama, školsko dvorište, sportski teren, prostor namenjen za igru dece, prostor benzinske pumpe, pločnik, popločan trotoar, druge popločane površine i slične površine.

• "saobraćajna površina" je put, parkiralište i posebna površina, osim zelene površine

• "vozilo" je motorno vozilo, priključno vozilo i radna mašina

• "Preduzeće" je Javno komunalno preduzeće "Higijena" Pančevo koja obavlja poslove uklanjanja, čuvanja, blokiranja i deblokiranja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila i uklanjanje odbačenih vozila na području Grada, odnosno drugo privredno društvo ili preduzetnik registrovano za obavljanje ove delatnosti, kome Grad poveri poslove uklanjanja, čuvanja, blokiranja i deblokiranja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, odnosno uklanjanje odbačenih vozila, u skladu sa zakonom

• "pešačka zona" je deo puta, ulice, odnosno trga ili deo naselja na području Grada po kome je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka

• "zona sa ograničenim saobraćajem motornih vozila" jesu centralna i zaštitna zona naseljenog mesta na području Grada

• "upravljač puta" je Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" koje upravlja opštinskim putevima na području Grada, ulicama i nekategorisanim putevima na području naseljenog mesta Pančevo i nekategorisanim putevima između naseljenih mesta na području Grada, odnosno mesna zajednica ili javno komunalno preduzeće koje ona osnuje, koja upravlja javnim i nekategorisanim putevima na svom području, osim državnim i opštinskim putevima koje prolaze kroz njeno područje

• "odbačeno vozilo" je dotrajalo, oštećeno, neregistrovano ili napušteno vozilo, ostavljeno na saobraćajnoj površini, zelenoj površini i poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu Grada i Republike Srbije.

Član 3

Preduzeće obezbeđuje vozila za uklanjanje nepropisno zaustavljenih, parkiranih i odbačenih vozila na području Grada, opremu za rad, deponiju za čuvanje vozila, sprave za blokiranje i deblokiranje vozila i organizuje službu za prijem, čuvanje i izdavanje vozila.

Član 4

Na saobraćajnim površinama dopušten je saobraćaj svima pod jednakim uslovima i u granicama propisanim zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, propisima donetim na osnovu njega i ovom odlukom.

Član 5

Na rezervisanom parking mestu za određene korisnike, parking mestu za invalide, površini ispred garaža, kolskom prolazu, pešačkom prelazu, površini namenjenoj za kretanje pešaka - trotoaru, zelenoj površini, parkovskoj stazi, stajalištu i terminalu javnog gradskog prevoza (na kolovozu i trotoaru), u zoni raskrsnice, u zoni kružnog toka, na mostu, nadvožnjaku, podvožnjaku, ostrvu za regulisanje i razdvajanje saobraćajnog toka, biciklističkoj stazi, rampi i prostoru namenjenom za kretanje invalida, trgu, keju pored reke Tamiš, u ulici i trgu pešačke zone, na kolsko - pešačkoj stazi u stambenom i poslovnom bloku, protivpožarnoj stazi, prilazu bolnici i drugom javnom objektu, šahtu i priključku namenjenom vatrogascima i komunalnim službama, školskom dvorištu, sportskom terenu, prostoru namenjenom za igru dece, prostoru benzinske pumpe, pločniku, popločanom trotoaru, drugim popločanim površinama i sličnim površinama zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje svim vozilima, osim u slučajevima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Na putu zabranjeno je kretanje, zaustavljanje i parkiranje vozila suprotno postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji, osim u slučajevima utvrđenim članom 9. stav 2. ove odluke i vozilima kojima se vrši snabdevanje, na osnovu posebnog rešenja koje izdaje organizaciona jedinica Gradske uprave Grada nadležna za saobraćaj - Agencija za saobraćaj (u daljem tekstu: Agencija).

Na parkiralištu zabranjeno je parkiranje autobusa, radnih mašina, priključnih i teretnih motornih vozila, osim teretnih motornih vozila najveće dozvoljene mase od 2500 kg, tipa JEEP, PICK-UP i slično.

Na saobraćajnoj površini, zelenoj površini, poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu Grada i mestima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje, zabranjeno je ostavljanje odbačenih vozila.

Član 6

Na saobraćajnim površinama ne smeju se preduzimati bilo kakve radnje ili delatnosti koje bi mogle da je oštete ili da ugroze protočnost saobraćaja i njegovo nesmetano i bezbedno odvijanje, osim u slučaju opasnosti, izvođenja radova ili u drugim prilikama propisanim zakonom i drugim propisima.

Deo saobraćajne površine na kojoj su nastala oštećenja koja se ne mogu odmah otkloniti ili na kojoj se izvode radovi, ili je zabranjena za saobraćaj zbog toga što je ugrožena bezbednost i protočnost odvijanja saobraćaja, mora biti vidljivo obeležena postavljanjem odgovarajućih saobraćajnih znakova i branika.

II PEŠAČKE ZONE I ZONE SA OGRANIČENIM KRETANJEM MOTORNIH VOZILA

1. Režim saobraćaja u pešačkoj zoni i zoni sa ograničenim saobraćajem motornih vozila

Član 7

Zabrana saobraćaja u pešačkoj zoni ne odnosi se na

• vozila hitne pomoći, patronažne službe, službe kućnog lečenja, vatrogasna vozila i vozila MUP, kada postoji neodložna službena potreba

• vozila za neophodne intervencije u svrhu otklanjanja kvarova na TT, električnim, vodovodnim, kanalizacionim i sličnim instalacijama, kada postoji neodložna potreba

• vozila za održavanje čistoće

• saobraćaj bicikala, u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima.

U pešačkoj zoni, u određenom vremenskom periodu, Agencija posebnim rešenjem može dozvoliti kretanje određenih vozila brzinom kretanja pešaka, tako da ne ugrožavaju pešake.

Rešenje iz prethodnog stava ovog člana mora se nalaziti u vozilu.

Pešačke zone određuje Agencija posebnim aktom.

Član 8

Agencija posebnim rešenjem određuje zone sa ograničenim saobraćajem motornih vozila, zabrane i ograničenja, kao i posebne uslove odvijanja saobraćaja u tim zonama.

Član 9

U zonama sa ograničenim saobraćajem motornih vozila, mogu se kretati isključivo vozila određena rešenjem iz člana 8. ove odluke.

Izuzetno, Agencija može u opravdanim slučajevima odobriti kretanje i drugih vozila u zonama iz stava 1. ovog člana i zaustavljanje, odnosno stajanje vozila na zabranjenim mestima, ako je to neophodno za funkcionisanje života u Gradu, radi dovoza ili odvoza materijala, na osnovu saglasnosti i posebnih uslova upravljača puta ako se radi o vanrednom prevozu, prilikom selidbe i kada se stvari utovaruju i istovaruju na saobraćajnoj površini na kojoj je saobraćaj ili zaustavljanje i parkiranje vozila zabranjeno.

Odobrenje iz prethodnog stava ovog člana mora se nalaziti u vozilu.

Zabranjeno je kretanje i zaustavljanje, odnosno stajanje vozila suprotno odredbama ovog člana odluke.

Član 10

U slučaju zloupotreba odobrenja iz člana 8. ove odluke, Agencija može uskratiti njegovo ponovno izdavanje.

2. Privremena pešačka zona

Član 11

Pojedine saobraćajne površine mogu se izuzetno odrediti kao privremena pešačka zona.

Pešačka zona iz stava 1. ovog člana može biti proglašena samo određenim danima i u određeno vreme.

Član 12

Radi obezbeđenja pešačke zone iz stava 1. člana 11. ove odluke, zabraniće se saobraćaj na saobraćajnim površinama koje se privremeno određuju kao pešačka zona.

U privremenoj pešačkoj zoni može se obavljati ugostiteljska i trgovinska delatnost i održavati druge prigodne manifestacije.

Odobrenje za zauzeće površina za obavljanje delatnosti i manifestacija iz prethodnog stava ovog člana izdaje se u skladu sa drugim aktima Grada.

Član 13

Za zauzeće površina u privremenoj pešačkoj zoni plaća se naknada.

Naknada se ne plaća za montažno-demontažne objekte i druge sadržaje za potrebe organizovanja Internacionalnog pančevačkog karnevala.

Naknada se ne plaća za montažne-demontažne objekte i druge sadržaje za potrebe organizovanja drugih manifestacija od gradskog interesa, o čemu odlučuje Gradsko veće Grada.

Član 14

Privremenu pešačku zonu određuje Agencija posebnim aktom u skladu sa potrebama Grada ili na osnovu zahteva organizatora, uz prethodnu saglasnost Policijske uprave.

Zahtev iz stava 1. ovog člana mora se dostaviti Agenciji najkasnije 15 dana pre dana određivanja privremene pešačke zone.

Uz zahtev dostavlja se saglasnost Policijske uprave i projekat saobraćajne signalizacije za vreme trajanja pešačke zone.

Troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i obezbeđenje za vreme trajanja privremene pešačke zone, snosi Grad, odnosno organizator iz stava 1. ovog člana.

III KRETANJE PO SAOBRAĆAJNIM POVRŠINAMA

Član 15

Učesnici u saobraćaju moraju prema licima sa invaliditetom, slepim i nemoćnim licima i deci, kao i prema licima koja prate ili prevoze lica sa invaliditetom i decu, postupati s najvećom pažnjom.

Član 16

Radi bezbednog kretanja lica sa invaliditetom uz pešačke prelaze moraju se ugraditi rampe ili izvesti upušteni ivičnjak.

Član 17

Lica koja u dečjim kolicima prevoze decu i lica koja voze invalidne osobe, moraju se kretati pešačkom stazom ili po drugim površinama namenjenim kretanju pešaka.

Pešačkim stazama i drugim površinama namenjenim kretanju pešaka mogu se kretati i lica u invalidskim kolicima.

Član 18

Na pešačkim površinama ispred ustanova za predškolsku decu, škola, bioskopa, pozorišta, sportskih objekata, igrališta i drugih objekata ispred kojih se redovno okuplja veći broj ljudi, moraju se postaviti zaštitne ograde.

U cilju zaštite pešaka u saobraćaju, na saobraćajnim površinama mogu se postavljati stubići, ograde i posude sa ukrasnim biljem (žardinijere).

Zaštita iz stava 1. i 2. ovog člana mora biti postavljena tako da spreči mogućnost direktnog izlaska pešaka na kolovoz i da obezbedi njihovo nesmetano kretanje.

Postavljanje zaštitnih ograda, stubića i žardinijera određuje Agencija.

Zaštitne ograde, stubiće i žardinijere iz stava 1. i 2. ovog člana, postavlja i održava upravljač puta.

Troškove postavljanja zaštitnih ograda, stubića i žardinijera snosi Grad.

Član 19

Radi bezbednosti pešaka, pešačke staze moraju biti širine najmanje 1,60 m i izdignute ili na drugi način odvojene od kolovoza.

Izuzetno, u zonama gde je pešački saobraćaj mali i u urbanistički izgrađenim prostorima, pešačka staza može biti manje širine, ali ne manje od 1,00 m.

Član 20

Radi bezbednosti biciklista, biciklističke staze širine 1,80 m moraju biti fizički ili na drugi način odvojene od kolovoza i obezbeđene horizontalnom i vertikalnom signalizacijom.

Na trotoarima se mogu obeležiti biciklističke trake širine 0,90 m, ako to dopušta širina trotoara.

Biciklističke trake moraju biti označene horizontalnom i vertikalnom saobraćajnom signalizacijom.

Član 21

Ivičnjaci pešačkih prelaza i biciklističkih staza na ukrštanjima moraju biti upušteni u dužini od 1,00 m, da bi se omogućilo kretanje lica u invalidskim kolicima i vožnja dečijih kolica.

Član 22

Zabranjeno je kretanje traktorima, zaprežnim vozilima, jahanje, vođenje i gonjenje stoke na državnim putevima na teritoriji Grada koji prolaze kroz naseljeno mesto, na opštinskim putevima u naseljenim mestima i ulicama kojima se odvija javni gradski prevoz, kao i zaštitnoj i centralnoj zoni Grada, osim uz posebno odobrenje Agencije.

Član 23

Zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje svim vozilima na stajalištima i terminalima namenjenim za korišćenje u javnom gradskom linijskom prevozu putnika i stajalištima namenjenim za obavljanje auto-taksi prevoza.

Izuzetno od prethodnog stava ovog člana, na stajalištu javnog gradskog linijskog prevoza putnika mogu se zaustaviti vozila kojima se obavlja auto-taksi prevoz putnika, u skladu sa zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.

Član 24

Trase kretanja teretnih motornih vozila kroz područje Grada određuje Agencija posebnim aktom.

Član 25

Autobusima, teretnim vozilima i priključnim vozilima, radnim mašinama, traktorima i poljoprivrednim mašinama i zapregama, zabranjeno je parkiranje na svim saobraćajnim površinama i drugim javnim površinama na području Grada, osim na za to namenjenim površinama koje utvrđuje Gradsko veće na predlog Agencije.

Izuzetno, Agencija može odobriti vozilima iz stava 1. ovog člana privremeno parkiranje na neuređenim javnim površinama na rok ne duži od jedne godine, uz naknadu Gradu.

Vozilima kojima se obavlja javni prevoz i prevoz za sopstvene potrebe, parkiranje je dozvoljeno na javnim parkiralištima iz stava 1. i 2. ovog člana ili na posebno obezbeđenom parking prostoru, u skladu sa uslovima za obavljanje javnog prevoza putnika i stvari propisanim zakonom kojim se uređuje prevoz u drumskom saobraćaju.

Član 26

Zabranjeno je svim pravnim i fizičkim licima neovlašćeno iscrtavanje ili postavljanje fizičkih prepreka na saobraćajnim površinama u cilju sprečavanja, zaustavljanja ili parkiranja vozila.

Na zahtev vlasnika ili korisnika stambenog, odnosno poslovnog objekta, Agencija može izdati odobrenje za postavljanje zaštitnih ograda, stubića ili drugih prepreka u cilju obezbeđenja slobodnog pristupa u objekat.

Agencija može, na zahtev vlasnika ili korisnika garaže, privrednog objekta i kolskog prilaza do garaže ili privrednog objekta, odnosno dvorišnog prostora, odobriti postavljanje zapreka u cilju sprečavanja, zaustavljanja ili parkiranja ispred ulaza u ove objekte.

Troškove postavljanja i održavanja zaštitnih ograda, stubića ili zapreka iz prethodna dva stava ovog člana, snosi vlasnik, odnosno korisnik objekta.

Izgled zaštitnih ograda, stubića i zapreka određuje upravljač puta.

Član 27

Prilikom zauzimanja saobraćajnih površina radi postavljanja bašti ugostiteljskih objekata, kioska, ograda, štandova, tezgi i sličnih objekata moraju, osim uslova utvrđenih drugih aktima Grada biti ispunjeni i sledeći uslovi:

• širina slobodnog prolaza za pešake na trotoaru mora iznositi najmanje 1,60 m

• moraju biti obezbeđeni trouglovi preglednosti na ukrštanjima puteva, protočnost i bezbednost motornog, biciklističkog i pešačkog saobraćaja

• da udaljenost od ivice kolovoza iznosi 0,80 m.

Zauzeće javnih saobraćajnih površina iz stava 1. ovog člana, odobrava se u skladu sa drugim aktima Grada.

IV UKLANJANJE, BLOKIRANJE I DEBLOKIRANJE VOZILA

1. Opšti uslovi i postupak uklanjanja, blokiranja i deblokiranja vozila

Član 28

Vozilo najveće dozvoljene mase do 3.500 kg, zaustavljeno ili parkirano suprotno odredbama ove odluke, nakon utvrđenog prekršaja, Preduzeće će ukloniti i premestiti na odgovarajući prostor za čuvanje vozila (u daljem tekstu: deponija), na osnovu naloga ovlašćenog lica organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za poslove komunalne inspekcije (u daljem tekstu: komunalni inspektor). Na isti način postupiće se sa zaustavljenim ili parkiranim vozilom najveće dozvoljene mase do 3.500 kg, koje predstavlja opasnost za učesnike u saobraćaju, odnosno smetnju za bezbedno i nesmetano odvijanje saobraćaja.

Pod smetnjom za odvijanje saobraćaja, u smislu ove odluke, podrazumeva se zaustavljanje, odnosno parkiranje vozila koje onemogućava snabdevanje, odvoženje komunalnog otpada, uklanjanje snega, prilaz objektima i slično, kao i odbačeno vozilo i svako drugo zaustavljanje ili parkiranje suprotno postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji.

Član 29

Vozilo najveće dozvoljene mase preko 3.500 kg zaustavljeno ili parkirano suprotno odredbama ove odluke, nakon utvrđenog prekršaja blokiraće se od strane Parking-servisa na osnovu naloga komunalnog inspektora, kada to ne ometa druge učesnike u saobraćaju, odnosno ne predstavlja smetnju za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i ne čini štetu na uređenoj zelenoj površini.

Kod blokiranja vozila Parking-servis je dužan da na prednje vetrobransko staklo, odnosno na drugo vidljivo mesto na vozilu, stavi nalepnicu da je vozilo blokirano sa uputstvom šta vozač, odnosno vlasnik vozila mora dalje činiti.

Prilikom deblokiranje vozila, Parking-servis je dužan da izda račun o preuzimanju vozila, a vozilo će se deblokirati nakon što se izvrši i dokaže uplata troškova blokiranja.

Član 30

Kada komunalni inspektor zatekne vozilo zaustavljeno ili parkirano suprotno odredbama ove odluke, narediće vozaču, ako je prisutan, da odmah ukloni vozilo, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ako vlasnik, odnosno korisnik vozila nije prisutan na mestu izvršenja prekršaja, komunalni inspektor doneće bez saslušanja stranke rešenje u pisanoj formi kojim se nalaže uklanjanje, odnosno blokiranje vozila u roku koji ne može biti kraći od tri minuta. Primerak rešenja o uklanjanju, odnosno blokiranju vozila postavlja se na vidno mesto vozila uz naznačenje dana i sata kada je postavljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno. Naknadno uklanjanje ili uništenje ovog rešenja na utiče na valjanost njegove dostave.

Kada komunalni inspektor putem video nadzora ili video zapisa utvrdi da je vozilo zaustavljeno, odnosno parkirano suprotno odredbama ove odluke, doneće rešenje u elektronskoj formi kojim će naložiti Parking-servisu uklanjanje, odnosno blokiranje vozila u roku koji ne može biti kraći od tri minuta.

Rešenje iz prethodnog stava ovog člana kojim se nalaže uklanjanje, odnosno blokiranje vozila, dostavlja se elektronskim putem Parking-servisu, koji postavlja obaveštenje o donetom rešenju u elektronskoj formi na vidno mesto vozila, kojim obaveštava vlasnika, odnosno korisnika vozila da će vozilo biti uklonjeno, odnosno blokirano na osnovu tog rešenja.

Ako vlasnik, odnosno korisnik vozila ne ukloni vozilo u roku naloženim rešenjem iz stava 2. ovog člana, komunalni inspektor doneće zaključak o dozvoli izvršenja rešenja, kojim se utvrđuje kada je rešenje postalo izvršno i kojim se nalaže Parking-servisu da bez odlaganja izvrši uklanjanje, odnosno blokiranje zaustavljenog ili parkiranog vozila suprotno ovoj odluci i premesti ga na deponiju, odnosno izvrši blokiranje vozila.

Ako vlasnik, odnosno korisnik vozila ne postupi po rešenju komunalnog inspektora, a nakon donošenja zaključka o dozvoli izvršenja rešenja, komunalni inspektor izdaće nalog Parking-servisu da odmah ukloni, odnosno blokira vozilo.

Troškove uklanjanja, čuvanja, blokiranja i deblokiranja vozila snosi vlasnik, odnosno korisnik vozila.

Član 31

Kada vlasnik, odnosno korisnik vozila najveće dozvoljene mase preko 3.500 kg, koje se ne može blokirati u smislu člana 29. ove odluke, ne ukloni vozilo u naloženom roku, Preduzeće će preduzeti i druge odgovarajuće mere propisane svojim aktima, kojima će se obezbediti uklanjanje vozila.

Troškove uklanjanja i čuvanja vozila iz prethodnog stava ovog člana, snosi vlasnik, odnosno korisnik vozila.

Član 32

Vozilo se uklanja, odnosno blokira nakon utvrđivanja da je zaustavljeno, odnosno parkirano suprotno odredbama ove odluke.

Nepropisno zaustavljeno, odnosno parkirano vozilo komunalni inspektor fotografiše u momentu:

• kada je rešenje o uklanjanju, odnosno blokiranju vozila uručeno postavljanjem na vozilo i

• kada je započeto uklanjanje, odnosno blokiranje vozila.

Član 33

Na fotografiji iz stava 2. prethodnog člana mora jasno biti vidljiv datum i vreme fotografisanja. Fotografija se izrađuje ukoliko se podnese žalba na izdato rešenje o uklanjanju, odnosno blokiranju vozila. Fotografija se čuva u elektronskoj formi najmanje 30 dana.

Član 34

Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik vozila dođe na mesto izvršenja prekršaja pre početka uklanjanja, odnosno blokiranja vozila, neće se izvršiti uklanjanje, odnosno blokiranje vozila, ako sam pristane da ga ukloni.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana komunalni inspektor će naplatiti samo novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja.

Prilikom naplate novčane kazne iz prethodnog stava ovog člana, komunalni inspektor o naplaćenoj novčanoj kazni izdaje potvrdu. U potvrdi se označava koji je prekršaj učinjen, kolika je novčana kazna izrečena i naplaćena.

Ako učinilac prekršaja odbije da novčanu kaznu plati na mestu izvršenja prekršaja, komunalni inspektor će o tome sačiniti zapisnik i podneti Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Član 35

Postupak uklanjanja vozila smatra se započetim u trenutku kada su započete neophodne radnje od strane Preduzeća u cilju uklanjanja vozila, pri čemu su stabilizatori vozila Preduzeća u kontaktu sa tvrdom podlogom.

Postupak blokiranja vozila smatra se započetim u trenutku kada sprava za blokiranje bude postavljena na tvrdu podlogu u zoni pneumatika, odnosno u zoni drugih sistema za kretanje vozila.

Započeti postupci iz prethodna dva stava ovog člana smatraju se pokušajem uklanjanja, odnosno blokiranja vozila.

Vlasnik, odnosno korisnik vozila, dužan je da snosi troškove pokušaja uklanjanja, odnosno blokiranja vozila.

Član 36

Žalba izjavljena protiv rešenja o uklanjanju, odnosno blokiranju vozila izjavljuje se kao žalba protiv utvrđenog prekršaja, Gradskom veću Grada u roku od 15 dana od dana dostave rešenja.

Žalba ne odlaže naplatu naknade za uklanjanje, čuvanje i blokiranje vozila.

Član 37

Pre početka uklanjanja, odnosno blokiranja vozila ovlašćeno lice Preduzeća dužno je da sačini zapisnik kojim se utvrđuje da li je i kako oštećeno vozilo koje se uklanja, odnosno blokira.

Ako se prilikom uklanjanja vozila, blokiranja i deblokiranja ili čuvanja vozila na deponiji vozilo ošteti, troškove oštećenja snosi Preduzeće.

Član 38

Preduzeće je dužno da uklanjanje, blokiranje i deblokiranje vozila vrši savesno, stručno i blagovremeno i da o tome vodi evidenciju.

Preduzeće je dužno da uklonjeno vozilo čuva na deponiji do predaje vozila vlasniku, odnosno korisniku. Prilikom izdavanja uklonjenog vozila, Preduzeće izdaje račun o preuzimanju vozila, a vozilo će se izdati nakon uplate troškova uklanjanja i čuvanja vozila.

Preduzeće je dužno da organizuje čuvanje uklonjenih vozila svakodnevno, u trajanju od 24 sata.

Troškovi čuvanja vozila nastaju ukoliko vlasnik, odnosno korisnik vozila koje je preneto na prostor za čuvanje vozila, isto ne preuzme u roku od 24 sata, od momenta uklanjanja.

2. Uklanjanje odbačenih vozila

Član 39

Komunalni inspektor će na odbačeno vozilo staviti rešenje o uklanjanju vozila.

Vlasnik, odnosno korisnik vozila dužan je da u roku koji odredi komunalni inspektor isto ukloni.

Rok iz prethodnog stava ovog člana ne može biti kraći od osam dana.

Ukoliko se vozilo ne ukloni u roku iz stava 2. ovog člana, komunalni inspektor izdaće pismeni nalog Preduzeću da isto ukloni i smesti na deponiju.

O uklanjanju vozila na deponiju ističe se obaveštenje na oglasnoj tabli zgrade Grada.

Sve troškove uklanjanja i čuvanja vozila snosi vlasnik, odnosno korisnik vozila.

Član 40

Ukoliko se odbačeno vozilo ne preuzme u zakonskom roku, Preduzeće ili drugo ovlašćeno lice proceniće njegovu vrednost i samostalno će odlučiti o potrebi uništavanja i recikliranja istog ili prodaji putem javnog konkursa.

3. Naknada za uklanjanje, blokiranje i deblokiranje vozila

Član 41

Visinu naknade za uklanjanje i čuvanje nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila utvrđuje posebnom odlukom Skupština Grada, u skladu sa zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima i aktima donetim na osnovu njega.

Visinu naknade za blokiranje i deblokiranje vozila utvrđuje Skupština Grada posebnom odlukom.

Sredstva ostvarena uklanjanjem, blokiranjem i deblokiranjem vozila na osnovu naloga komunalnog inspektora i sredstva ostvarena čuvanjem vozila prihod su Preduzeća, vode se na posebnom računu i koriste se za pokriće troškova i razvoj mirujućeg saobraćaja.

V ZAUSTAVLJANJE I PARKIRANJE MOTORNIH VOZILA RADI SNABDEVANJA I REDOVNOG KOMUNALNOG ODRŽAVANJA

Član 42

U pešačkoj zoni zabranjeno je snabdevanje robom motornim vozilima.

Član 43

Snabdevanje robom na području Grada može se vršiti isključivo teretnim motornim vozilima.

Zaustavljanje i parkiranje teretnih motornih vozila radi snabdevanja dopušteno je na mestima koje određuje Agencija posebnim aktom.

Teretnim motornim vozilima najveće dozvoljene mase do 3.500 kg dozvoljeno je snabdevanje i centralnoj i zaštitnoj zoni Grada u vremenu od 9,00 do 11,00 sati i od 17,00 do 7,30 sati narednog dana.

Teretna vozila čija nosivost nije veća od 5.000 kg, mogu se zaustavljati u centralnoj i zaštitnoj zoni naseljenog mesta Pančevo radi snabdevanja u vremenu od 9,00 do 11,00 i od 17,00 do 7 sati i 30 minuta narednog dana.

Vozilima iz stava 3. i 4. ovog člana dopušteno je snabdevanje u centralnoj i zaštitnoj zoni iz prethodnog stava ovog člana, nedeljom i državnim praznikom od 00 do 24 sata.

Zabranjeno je snabdevanje suprotno odredbama ovog člana odluke.

Član 44

Izvan područja centralne i zaštitne zone naseljenog mesta Pančevo, vozilima iz stava 3. i 4. prethodnog člana ove odluke, dopušteno je snabdevanje u vremenu od 9,00 do 14,00 sati i od 18,00 sati do 7 sati i 30 minuta narednog dana, a nedeljom i državnim praznikom od 00 do 24 sata.

Zabranjeno je snabdevanje suprotno prethodnom stavu ovog člana odluke.

Član 45

Akt iz člana 43. stav 2. ove odluke izdaje se uz posebnu nalepnicu i plaćanje gradske lokalne komunalne takse i mora se nalaziti u vozilu za vreme snabdevanja.

Nalepnica iz stava prvog ovog člana odluke postavlja se i lepi u gornji desni ugao unutrašnje strane prednjeg vetrobranskog stakla.

Boju nalepnice za svaku godinu određuje Agencija.

Odobrenje iz stava 1. ovog člana važi najduže do kraja kalendarske godine u kojoj je izdato.

Dopušteno vreme zaustavljanja vozila radi snabdevanja iznosi najviše 15 minuta.

Zabranjeno je snabdevanje suprotno odredbama ovog člana odluke.

Član 46

Zaustavljanje vozila radi snabdevanja mora se vršiti isključivo na kolovozu, pri čemu zaustavljanje mora biti u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 47

Na saobraćajnoj površini dozvoljeno je odlagati robu, predmete i stvari isključivo radi snabdevanja i u vremenu određenom za snabdevanje, osim na kolovozu, biciklističkoj stazi i parkingu koji je u režimu naplate parkiranja.

Prilikom odlaganja robe, predmeta i stvari na pešačkoj stazi, odnosno trotoaru, mora biti obezbeđena širina slobodnog prolaza za pešake od najmanje 1,60 metara.

Član 48

Vozila kojima se vrši snabdevanje moraju biti propisno obeležena i imati nalepnicu postavljenu u skladu sa članom 45. stav 3. ove odluke, imati putni nalog i drugu propisanu dokumentaciju u skladu sa zakonom kojim se uređuje prevoz u drumskom saobraćaju.

Član 49

Privredna društva, druga pravna lica i preduzetnici koji vrše snabdevanje u sferi prometa robe, odnosno vrše uslugu prevoza od proizvodnih objekata do magacina ili prodajnih objekata trećih lica ili od svojih magacina do prodajnih objekata trećih lica ili između prodajnih objekata trećih lica, moraju biti upisana u odgovarajući registar nadležnog organa za delatnost obavljanja javnog prevoza stvari i ispunjavati druge zakonom propisane uslove za obavljanje ove javnog prevoza stvari.

Član 50

Redovno komunalno održavanje (odnošenje smeća, pranje ulica, javne rasvete, čišćenje i odnošenje snega i drugo), dozvoljeno je u vremenu od 00 do 24 sata.

Komunalna vozila moraju imati putni nalog, radni nalog i vidno istaknutu oznaku preduzeća.

Redovno komunalno održavanje može se vršiti sa kolovoza i trotoara, pod uslovom da nosivost vozila ne prelazi 5000 kg i uz obezbeđenje 1,60 m širine trotoara za prolaz pešaka, računajući od građevinskog objekta.

Vozila iz stava 2. ovog člana, koja redovno komunalno održavanje obavljaju sa kolovoza, moraju biti zaustavljena u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 51

Teretnim motornim vozilima čija nosivost prelazi 5000 kg nije dozvoljeno zaustavljanje radi snabdevanja na području Grada.

Izuzetno, na osnovu odobrenja koje uz naplatu gradske lokalne komunalne takse i nalepnicu iz člana 45. stav 1. ove odluke koje izdaje Agencija, vozila iz prethodnog stava ovog člana mogu se kretati i zaustavljati na području Grada radi snabdevanja propisanom trasom u vremenu od 09 do 11 i od 17,00 do 05 sati narednog dana.

Odobrenje iz stava 2. ovog člana važi najduže do kraja kalendarske godine u kojoj je izdato.

Zabranjeno je snabdevanje teretnim vozilima nosivosti preko 5000 kg suprotno odredbama ovog člana odluke.

VI TEHNIČKO REGULISANJE SAOBRAĆAJA

Član 52

Tehničko regulisanje saobraćaja i određivanje privremenih i trajnih režima saobraćaja vrši Agencija, u skladu sa zakonom.

Trajni režimi saobraćaja objavljuju se u "Službenom listu grada Pančeva".

Sredstva za realizaciju trajnih režima saobraćaja obezbeđuju se iz budžeta Grada i iz sredstava od naplaćenih novčanih kazni na području Grada na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Plan tehničkog regulisanja saobraćaja za područje Grada donosi Agencija.

Plan tehničkog regulisanja saobraćaja iz prethodnog stava ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Pančeva".

Član 53

Kada je vanrednim događajima kao što su poplave, požari i drugi vanredni događaji neposredno ugrožena bezbednost saobraćaja, Gradsko veće na predlog Agencije odobrava način privremenog regulisanja saobraćaja.

O uvođenju privremenog režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana, Agencija je dužna da obavesti Policijsku upravu.

Član 54

Radovi na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti saobraćajnih površina, građevinskih objekata i instalacija, kao i radovi na raskopavanju saobraćajnih površina moraju biti vremenski planirani.

Investitor i izvođač radova iz stava 1. ovog člana, dužni su da uz zahtev za određivanje režima saobraćaja za vreme trajanja radova podnesu i projekat vremenskog planiranja radova (termin plan) sa verovatnoćom realizacije od najmanje 80%.

Privremeni režim saobraćaja zbog izvođenja radova iz stava 1. ovog člana, određuje Agencija posebnim rešenjem.

Na osnovu rešenja iz prethodnog stava ovog člana investitor, odnosno izvođač radova dužan je da izradi saobraćajni projekat na koji Agencija daje saglasnost i da saobraćajnu signalizaciju postavi prema saobraćajnom projektu.

Agencija može privremeno zabraniti saobraćaj ako se radovi ne mogu izvesti bez obustave saobraćaja ili ako se saobraćaj bez toga ne može bezbedno odvijati.

Zabranjeno je izvođenje radova iz stava 1. ovog člana suprotno odredbama ovog člana odluke.

Član 55

Zone smirenog saobraćaja označavaju se na kolovozu ulica ispred osnovnih i srednjih škola, predškolskih ustanova, ispred dečijih igrališta i parkova, kao i na delu saobraćajnih površina koje služe za pešački prilaz tim ustanovama.

Preduzimanje odgovarajućih mera za smirivanje saobraćaja iz stava 1. ovog člana utvrđuje Agencija posebnim aktom.

Potrebu preduzimanja mera za smirivanje saobraćaja na opštinskim i državnim putevima u naseljenim mestima na teritoriji grada, utvrđuje Agencija posebnim aktom, uz usklađivanje načina tehničkog regulisanja saobraćaja na delu puta gde dolaze u dodir državni i opštinski putevi, odnosno ulice u naselju, sa načinom tehničkog regulisanja saobraćaja na državnom putu.

Upravljač puta je dužan da postupi u skladu sa aktima iz stava 3. i 4. ovog člana.

Sredstva za realizaciju mera za smirivanje saobraćaja iz stavova 1, 3. i 4. ovog člana, obezbeđuju se iz budžeta Grada i iz sredstava od naplaćenih novčanih kazni na području Grada na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 56

Pod tehničkim regulisanjem saobraćaja u užem smislu podrazumeva se određivanje mesta postavljanja horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije, svetlosnih uređaja, saobraćajne, zaštitne i druge opreme na javnim saobraćajnim površinama na osnovu saobraćajnog projekta.

Tehničko regulisanje saobraćaja u užem smislu vrši upravljač puta.

Saglasnost na projekat iz stava 1. ovog člana daje Agencija.

Određivanje načina rada svetlosnih uređaja utvrđuje Agencija na osnovu posebnih saobraćajnih analiza izrađenih od stručnih organizacija.

Upravljač puta dužan je da vodi posebnu evidenciju o saobraćajnoj signalizaciji, tehničkim sredstvima i preprekama na putu za usporavanje saobraćaja, zaštitnim stubićima, zaštitnim ogradama za pešake i semaforskim uređajima.

Član 57

Regulisanje saobraćajnih tokova na raskrsnicama u nivou može biti izvedeno:

• vertikalnom i horizontalnom saobraćajnom signalizacijom

• kombinovanjem svetlosnih uređaja, vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije

• kombinacijom kružnog toka i vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije.

Planiranje i određivanje načina regulisanja saobraćajnih tokova iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Agencija na osnovu posebnih saobraćajnih projekata i analiza izrađenih od strane stručnih organizacija i o tome donosi poseban akt.

Član 58

Saobraćajni znakovi postavljaju se i održavaju tako da ih učesnici u saobraćaju mogu na vreme i lako uočiti i danju i noću i pravovremeno postupiti u skladu sa njihovim značenjem.

Saobraćajni znakovi moraju se ukloniti, dopuniti ili zameniti ako njihovo značenje ne odgovara promenjenim uslovima saobraćaja ili zahtevima bezbednosti i ako su oštećeni ili uništeni.

Nadzor nad stanjem saobraćajne signalizacije vrše inspektor za saobraćaj i puteve organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za inspekcijske poslove, Komunalna policija i Agencija.

VII JAVNA RASVETA I ZELENILO

Član 59

Svetiljke javne rasvete ne smeju izazivati blještanje.

Između stubova javne rasvete, zabranjeno je postavljanje reklamnih platna i sličnih reklama, osim za manifestacije od gradskog interesa.

Javna rasveta, svetleće reklame ili natpisi koji se nalaze pored saobraćajnica, bez obzira na njihovu udaljenost, ne smeju izazivati blještanje niti biti postavljene tako da smanjuju preglednost.

Sijalice i rasvetna tela javne rasvete moraju osigurati kvalitetnu osvetljenost, a najmanje 80% od projektom predviđene.

Član 60

Svetiljke javne rasvete moraju biti postavljene tako da pešak na pešačkom prelazu bude osvetljen sa one strane sa koje nailaze vozila.

Raskrsnice, prilazi raskrsnicama, obeleženi pešački prelazi, autobuska i taksi stajališta moraju biti osvetljeni sa najmanje 50% jačim osvetljenjem od osvetljenja ulice.

Autobuska stanica i značajni trgovi na kojima se odvija javni gradski saobraćaj moraju imati osvetljenje od najmanje 30 lx.

Saobraćajni znak u blizini svetiljke mora biti postavljen tako da bude kvalitetno osvetljen.

Komunalni inspektor naložiće pravnom licu koje održava javnu rasvetu otklanjanje nedostataka u skladu sa odredbama članova 59. i 60. ove odluke.

Član 61

Krošnje stabala i drugo zelenilo, kao i reklame, ne smeju zaklanjati rasvetna tela javne rasvete, saobraćajne znakove i svetlosne signale na semaforskim uređajima, ulaziti u slobodne profile javnih saobraćajnih površina i smanjivati ili onemogućavati preglednost na ukrštanjima saobraćajnica.

Komunalni inspektor naložiće vlasniku, odnosno pravnom licu koje održava zelenilo otklanjanje nedostataka u skladu sa stavom 1. ovog člana.

VIII POSEBNE MERE I OVLAŠĆENJA

Član 62

Posebne mere i ovlašćenja Agencija preduzima radi sprečavanja ugrožavanja bezbednosti učesnika u saobraćaju, omogućavanja odvijanja saobraćaja i utvrđivanja parametara saobraćajnog toka, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 63

Agencija je ovlašćena da vrši snimanje učesnika u saobraćaju radi dokumentovanja i dokazivanja prekršaja, ponašanja učesnika u saobraćaju, praćenja bezbednosti i protočnosti u saobraćaju i utvrđivanja parametara saobraćajnog toka.

Agencija je ovlašćena da na osnovu dokumentacije dobijene snimanjem učesnika u saobraćaju, dostavi prijavu za učinjeni prekršaj nadležnom Prekršajnom sudu ili nadležnoj inspekciji, kada se radi o postupanjima suprotnim odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i odredbama akata Grada kojima se uređuju mirujući saobraćaj, saobraćaj u kretanju, javni prevoz putnika i saobraćajna infrastruktura.

Radnik Agencije za vreme obavljanja poslova iz stava 1. ovog člana ima status službenog lica i svoj identitet i ovlašćenja dokazuje službenom legitimacijom (u daljem tekstu: legitimacija) i službenom značkom (u daljem tekstu: značka).

Obrazac legitimacije je pravougaonog oblika, u vidu kartice, dimenzija 54 x 86,6 mm, osnove bele boje.

Obrazac legitimacije sadrži:

1) Na prednjoj strani, u levom gornjem uglu stilizovan grb Grada ispod kojeg je prazan prostor za fotografiju dimenzija 25 x 28 mm.

Na desnoj strani, u ravni grba, plavim slovima je ispisano jedno ispod drugog "GRAD PANČEVO", "GRADSKA UPRAVA", "AGENCIJA ZA SAOBRAĆAJ".

Desno od prostora za fotografiju, a ispod natpisa "AGENCIJA ZA SAOBRAĆAJ", ispisuje se tamnoplavim slovima "SLUŽBENA LEGITIMACIJA". Ispod toga, u pravougaonik svetloplave boje, ispisuje se tamnoplavim slovima ime i prezime imaoca legitimacije.

Ispod pravougaonika ispisuju se prvo datum izdavanja legitimacije, a zatim u istoj ravni njen redni broj.

2) Na poleđini legitimacije slovima plave boje, uz naznaku "ovlašćenja", ispisan je tekst koji glasi:

"Imalac ove identifikacione karte ovlašćen je da vrši snimanje učesnika u saobraćaju radi dokumentovanja i dokazivanja prekršaja, ponašanje učesnika u saobraćaju, praćenja bezbednosti i protočnosti u saobraćaju i utvrđivanja parametara saobraćajnog toka, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i Odlukom o uređenju saobraćaja."

Značka radnika Agencije za saobraćaj istog je izgleda i dimenzija kao značka gradskog inspektora, s tim što je na njoj ispisano "AGENCIJA ZA SAOBRAĆAJ".

Radnik Agencije za saobraćaj za vreme obavljanja poslova iz stava 1. ovog člana nosi legitimaciju i značku u povezu tamnoplave boje.

IX NADZOR

Član 64

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke u celini, obavlja Agencija za saobraćaj Gradske uprave Grada.

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Sekretarijat za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada putem komunalnog inspektora i inspektora za saobraćaj i puteve (u daljem tekstu: Inspektor).

Nadzor nad održavanjem komunalnog reda propisanim ovom odlukom vrši komunalna policija, u skladu sa zakonom i aktima Grada.

Član 65

Agencija u sprovođenju posebnih mera i ovlašćenja neposredno sarađuje sa Komunalnom policijom i Sekretarijatom za inspekcijske poslove međusobnom razmenom informacija i preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova Agencije, Komunalne policije i Sekretarijata za inspekcijske poslove.

Član 66

Komunalna policija pruža neposrednu pomoć i asistenciju Agenciji, odnosno ovlašćenom licu Agencije u primeni posebnih mera i ovlašćenja i Inspektoru u vršenju inspekcijskog nadzora.

Član 67

U obavljanju inspekcijskog nadzora Inspektor je ovlašćen da:

• podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka

• izriče i naplati novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja

• donosi usmene i pismene naloge u formi rešenja

• preduzme i druge radnje za koje je ovlašćen zakonom i aktima Grada.

Na rešenje iz stava prvog alineja 3. ovog člana odluke dopuštena je žalba Gradskom veću Grada u roku od 15 dana od dana njegovog dostavljanja.

Komunalni policajac, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je i da

• izriče i naplati novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja

• podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo

• podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka

• obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Član 68

Inspektor i komunalni policajac radi ostvarivanja pregleda, imaju pravo da na saobraćajnim površinama na području Grada zaustavljaju sva vozila, osim vozila MUP, Vojske Srbije i Hitne pomoći.

Zaustavljanje vozila iz prethodnog stava ovog člana vrši se isticanjem saobraćajnog znaka "zabranjen saobraćaj svim vozilima u oba smera" na kome je upisano "STOP".

Član 69

Protiv rešenja Inspektora donetom na osnovu ove odluke može se izjaviti žalba Gradskom veću Grada u roku od 15 dana od dana njegovog dostavljanja.

Žalba se podnosi putem Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. ovog člana odluke ne odlaže izvršenje rešenja.

X KAZNENE ODREDBE

Član 70

Novčanom kaznom od 50.000,00 dinara do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

1. ako postupi suprotno članu 5. ove odluke

2. ako postupi suprotno članu 6. stav 1. ove odluke

3. ako postupi suprotno članu 6. stav 2. ove odluke

4. ako postupi suprotno članu 7. ove odluke

5. ako postupi suprotno članu 9. ove odluke

6. ako postupi suprotno članu 12. stav 3. ove odluke

7. ako postupi suprotno članu 22. stav 1. ove odluke

8. ako postupi suprotno članu 23. stav 1. ove odluke

9. ako postupi suprotno članu 25. stav 1. ove odluke

10. ako postupi suprotno članu 25. stav 3. ove odluke

11. ako postupi suprotno članu 26. stav 1. ove odluke

12. ako postupi suprotno članu 37. stav 1. ove odluke

13. ako postupi suprotno članu 38. stav 1. ove odluke

14. ako postupi suprotno članu 42. stav 1. ove odluke

15. ako postupi suprotno članu 43. ove odluke

16. ako postupi suprotno članu 44. ove odluke

17. ako postupi suprotno članu 45. stav 1. ove odluke

18. ako postupi suprotno članu 45. stav 2. ove odluke

19. ako postupi suprotno članu 45. stav 5. ove odluke

20. ako postupi suprotno članu 46. ove odluke

21. ako postupi suprotno članu 47. ove odluke

22. ako postupi suprotno članu 48. ove odluke

23. ako postupi suprotno članu 50. ove odluke

24. ako postupi suprotno članu 51. ove odluke

25. ako postupi suprotno članu 56. stav 5. ove odluke

26. ako postupi suprotno članu 59. stav 2. ove odluke

27. ako postupi suprotno članu 68. stav 1. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana tačke 1. do 24. i tačka 26. kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000,00 do 250.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana tačke 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11. i 26. kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana tačke 15, 16, 19, 20. i 24. kazniće se vozač novčanom kaznom od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana tačke 1. do 11, 14. do 24. i 26. kazniće se na mestu izvršenja prekršaja

• pravno lice novčanom kaznom od 10.000,00 dinara

• preduzetnik novčanom kaznom od 10.000,00 dinara

• odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, tačke 1, 2, 4. do 11. i 26. kazniće se na mestu izvršenja prekršaja fizičko lice novčanom kaznom od 2.500,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana tačke 15, 16, 19, 20. i 24. kazniće se na mestu izvršenja prekršaja vozač novčanom kaznom od 2.500,00 dinara.

Novčanu kaznu na mestu izvršenja prekršaja naplaćuje Inspektor, odnosno komunalni policajac.

Prilikom naplate novčane kazne iz prethodnog stava, Inspektor, odnosno komunalni policajac o naplaćenoj novčanoj kazni izdaje potvrdu u kojoj se označava koji je prekršaj učinjen i kolika je novčana kazna izrečena i naplaćena.

Ako novčana kazna ne bude naplaćena na mestu izvršenja prekršaja, Inspektor, odnosno komunalni policajac će o tome sačiniti zapisnik u kome će učiniocu prekršaja ostaviti rok od osam dana da uplati novčanu kaznu i dokaz o izvršenoj uplati dostavi Inspektoru, odnosno komunalnom policajcu.

Ukoliko učinilac prekršaja ne izvrši uplatu novčane kazne u ostavljenom roku, Inspektor, odnosno komunalni policajac će podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Član 71

Na osnovu foto i video zapisa Agencija za saobraćaj će u skladu sa posebnim ovlašćenjima iz člana 63. ove odluke, nadležnom prekršajnom sudu podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 72

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uređenju saobraćaja na teritoriji grada Pančeva ("Sl. list grada Pančeva" broj 9/10 i 15/10).

Rešenje o određivanju pešačke zone i zona sa ograničenim saobraćajem (centralna i zaštitna zona) u naseljenom mestu Pančevo Agencija će doneti u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do donošenja rešenja iz prethodnog stava ovog člana primenjivaće se Rešenje o određivanju pešačke, centralne i zaštitne zone u naseljenom mestu Pančevo ("Sl. list grada Pančeva" broj 18/10).

Plan tehničkog regulisanja saobraćaja na teritoriji grada Pančeva iz člana 52. stav 4. ove odluke doneće Agencija za saobraćaj u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 73

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".