1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I |
| 74 |
|
|
| 74 |
| II |
| 74 |
|
|
| 74 |
| III |
| 72 |
|
|
| 72 |
| IV |
| 64 |
|
|
| 64 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Razumevanje zadataka knjigovodstva sa mikro i makro aspekta, a naročito njegovog informativni karakter
• Primenjivanje knjigovostvene procedure u skladu sa zakonima
• Razvijanje sposobnosti za samostalnu primenu knjigovodstvenih načela - dokumentovanosti, urednosti, tačnosti i ažurnosti
• Upoznavanje sa novčanim tokovima i u skladu sa tim i zakonskim propisima korišćenje određenih instrumenata platnog prometa
• Savladavanje znanja potrebnih da se samostalno obrađuju, analiziraju i sortiraju knjigovodstvena dokumenta
• Sticanje znanja neophodnih za vođenje evidencija i sprovođenje različitih vrsta obračuna
• Povezivanje dobijenih znanja i veština sa ostalim stručnim predmetima
• Osposobljavanje za korišćenje metode simulacije problema
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
| Razred: prvi |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Uvod u knjigovodstvo | 20 |
| Inventarisanje, bilansiranje, sistemi knjigovodstva | 24 |
| Evidencija platnog prometa | 30 |
| Razred: drugi |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Evidencija poslovnih odnosa sa drugim preduzećima | 40 |
| Osnovna sredstva | 34 |
| Razred: treći |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Zalihe | 32 |
| Evidencija rashoda | 40 |
| Razred: četvrti |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Evidencija prihoda | 32 |
| Utvrđivanje rezultata poslovanja i finansijsko izveštavanje | 32 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Uvod u knjigovodstvo |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Inventarisanje, bilansiranje, sistemi knjigovodstva |
| Trajanje modula: | 24 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Evidencija platnog prometa |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Evidencija poslovnih odnosa sa drugim preduzećima |
| Trajanje modula: | 40 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Osnovna sredstva |
| Trajanje modula: | 34 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Zalihe |
| Trajanje modula: | 32 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Evidencija rashoda |
| Trajanje modula: | 40 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Evidencija prihoda |
| Trajanje modula: | 32 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Utvrđivanje rezultata poslovanja i finansijsko izveštavanje |
| Trajanje modula: | 32 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * | * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Zakoni - o računovodstvu, o platnom prometu, o preduzeću
• "Privredni savetnik", i slični stručni časopisi
• Kontni okvir
• Primena kontnog okvira za preduzeća
• Računovodstvo preduzeća I dr Radiša Radovanović izdanje 1996
• Uvod u računovodstvo mr Zoran Petrović izdanje 1997
• Leksikon finansijskih računovodstvenih izraza (SRRS)
• Ekonomska enciklopedija I i II
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| III |
| 108 |
|
|
| 108 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sprovođenje statističkog istraživanja pojava
• Korišćenje računara i programa eksel za prikazivanje podataka i statističku analizu
• Korišćenje različitih izvora podataka, statističkih publikacija, poslovnih knjiga i baza podataka sa interneta
• Izrada analiza i tumačenje dobijenih rezultata
• Donošenje odluka na osnovu rezultata statističkih istraživanja
• Dostavljanje statističkih informacija svim korisnicima
• Razvijanje predstave o značaju upotrebe statističkih podataka, njihovoj međusobnoj povezanosti, i ukazivanja na vezu zmeđu statistike i drugih nastavnih disciplina
• Razvijanje odgovornog odnosa prema radu i osećanja za uredan i tačan rad
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: treći
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Statistika kao teorija i praksa | 9 |
| Statističko istraživanje pojava | 36 |
| Srednje vrednosti | 27 |
| Statističko istraživanje dinamike pojava | 36 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Statistika kao teorija i praksa |
| Trajanje modula: | 9 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Statističko istraživanje pojava |
| Trajanje modula: | 36 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
| * |
|
|
|
|
| Naziv modula: | Srednje vrednosti |
| Trajanje modula: | 27 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
| * |
|
|
| Naziv modula: | Statističko istraživanje dinamike pojava |
| Trajanje modula: | 36 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
| * |
|
|
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Žižić dr Mileva, Lovrić dr Miodrag i Pavličić dr Dubravka: Metodi statističke analize, Ekonomski fakultet, Beograd, 1997.
• Žižić dr Mileva, Vidić Marija, Statistika za ekonomsku, ugostiteljsko-turističku i pravnu i birotehničku školu, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Beograd, Zavod za udžbenike Novi Sad i Zavod za školstvo Podgorica, 1994. god.
• Republički zavod za statistiku: Statističke publikacije
• Savezni zavod za statistiku: Statističke publikacije
• Maričić Dragan, Sardelić Miroslav: Poslovna informatika za treći razred ekonomske škole
POSLOVNO-ADMINISTRATIVNA OBUKA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| II |
| 111 |
|
|
| 111 |
| III |
| 144 |
| 30 |
| 174 |
| IV |
| 128 |
| 60 |
| 188 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Upoznavanje učenika sa savremenim načinom kancelarijskog poslovanja
• Povezivanje teorijskih i praktičnih znanja kroz rad u birou
• Upućivanje u tokove rada preduzeća kroz simulaciju radnih procesa
• Primena stečenih znanja u obavljanju poslova u birou (kancelariji)
• Osposobljavanje učenika za samostalno obavljanje poslova iz delokruga rada poslovnog administratora
• Sticanje stručnih kompetencija za samostalno obavljanje poslova
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: drugi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Kancelarija (biro) za obuku, pravila i običaji u poslovanju | 16 |
| Korišćenje kancelarijskog materijala, pribora i alata u svakodnevnom poslovanju | 10 |
| Poslovna prepiska u obavljanju kancelarijskih poslova u birou | 15 |
| Pisanje poslovnih pisama, vođenje evidencije, klasifikacije, postupak rada sa poštom i aktima | 25 |
| Vođenje evidencija u oblasti radnih odnosa | 15 |
| Vođenje knjigovodstvene evidencije i dokumentacije | 20 |
| Unutrašnja organizacija biroa i postupak registracije pravnog subjekta | 10 |
Razred: treći
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Korespondencija sa poslovnim partnerima | 20 |
| Poslovni odnosi sa partnerima i vođenje knjigovodstvene evidencije | 30 |
| Evidencije osnovnih sredstava u preduzeću | 20 |
| Održavanje skupova i organizacija službenih putovanja | 20 |
| Obavljanje poslova u skladu sa odredbama ZUP-a | 24 |
| Praćenje troškova preduzeća i uspešnosti poslovanja | 15 |
| Statističko praćenje poslovanja preduzeća | 15 |
| Praktična nastava u bloku | 30 |
Razred: četvrti
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Primena pravnih propisa u poslovanju preduzeća i ustanova | 10 |
| Primena pravnih propisa u oblasti kupoprodajnih ugovora | 20 |
| Obavljanje poslova u marketing službi | 28 |
| Evidencija zaliha | 10 |
| Obavljanje poslova organa uprave | 15 |
| Evidencija rashoda i prihoda i utvrđivanje rezultata poslovanja | 30 |
| Razvrstavanje i arhiviranje dokumentacije | 15 |
| Praktična nastava u bloku | 60 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Kancelarija (biro) za obuku, pravila ponašanja i običaji u poslovanju |
| Trajanje modula: | 16 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * | * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Korišćenje kancelarijskog materijala, pribora i alata u svakodnevnom poslovanju |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * | * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Poslovna prepiska u obavljanju kancelarijskih poslova u birou |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * | * |
|
| Naziv modula: | Pisanje poslovnih pisama, vođenje evidencije, klasifikacije, postupak rada sa poštom i aktima |
| Trajanje modula: | 25 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
| * |
|
| * | * | * | * |
|
| Naziv modula: | Vođenje evidencija u oblasti radnih odnosa |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
|
| * |
| * |
|
|
| Naziv modula: | Vođenje knjigovodstvene evidencije i dokumentacije |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
| * |
|
| * |
| * | * |
|
| Naziv modula: | Unutrašnja organizacija biroa i postupak registracije pravnog subjekta |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Korespondencija sa poslovnim partnerima |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
| * |
|
| * |
| * | * |
|
| Naziv modula: | Poslovni odnosi sa partnerima i vođenje knjigovodstvene evidencije |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
| Naziv modula: | Evidencija osnovnih sredstava u preduzeću |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
| * |
| * | * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Održavanje skupova i organizacija službenih putovanja |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * | * |
|
| Naziv modula: | Obavljanje poslova u skladu sa odredbama ZUP-a |
| Trajanje modula: | 24 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Praćenje troškova preduzeća i uspešnosti poslovanja |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * | * |
|
| Naziv modula: | Statističko praćenje poslovanja preduzeća |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
| * |
| * | * | * | * | * |
|
| Naziv modula: | Praktična nastava u bloku |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Primena pravnih propisa u poslovanju preduzeća i ustanova |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Primena pravnih propisa u oblasti kupoprodajnih ugovora |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Obavljanje poslova u službi marketinga |
| Trajanje modula: | 28 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
| * |
| * | * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Evidencija zaliha |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Obavljanje poslova organa uprave |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Evidencija rashoda i prihoda i utvrđivanje rezultata poslovanja |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Razvrstavanje i arhiviranje dokumentacije |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
| Naziv modula: | Praktična nastava u bloku |
| Trajanje modula: | 60 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
U realizaciji ovog predmeta koristiti literaturu koja se koristi u svim predmetima čiji su sadržaji implementirani u ovaj predmet
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: EKONOMIJA, PRAVO I ADMINISTRACIJA
Obrazovni profil: FINANSIJSKI ADMINISTRATOR - ogled
Trajanje obrazovanja: četiri godine
Cilj ogleda:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima;
- uvođenje novog nastavnog plana i programa u cilju ostvarivanja ishoda stručnog obrazovanja i obrazovanja uopšte;
- povećanje fonda časova vežbi radi uspešnog ostvarivanja ciljeva obrazovanja za ovaj obrazovni profil;
- uspostavljanje višeg nivoa korelacije nastavnih sadržaja;
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika;
- proveru koncepta stručne mature.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje organizacije nastavnog procesa u školi, u okviru godišnjeg fonda časova, a u skladu sa očekivanim ishodima stručnog obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu;
- nastavni sadržaji su organizovani modularno za pojedine opštestručne i sve stručne predmete;
- moduli se realizuju kroz teorijsku nastavu, vežbe i nastavu u bloku;
Očekivani ishodi ogleda:
Brzo adaptiranje učenika na uslove rada.
Unapređen i kvalitetan obrazovno-vaspitni rad kroz:
- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;
- efikasnije usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju kao rezultat modularnog pristupa;
- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike.
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2004. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete i sporta.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa.
Nastaviće se sa organizovanjem obuke nastavnika za primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju);
- stručno usavršavanje nastavnika za primenu novih nastavnih metoda;
- stručno usavršavanje nastavnika u okviru matične struke.
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovno-vaspitnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja i stručnih aktiva zajednica stručnih škola biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je potrebno stručno usavršavanje nastavnika.
Stručni timovi u školama i na nivou Republike će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih sadržaja kako sa autorskim timom, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima od strane stručnih timova koji će se formirati pri Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centru za stručno i umetničko obrazovanje i Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno-vaspitnog rada u školama.
Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Vrsta stručne spreme nastavnika i pomoćnih nastavnika za ostvarivanje oglednog programa propisana je posebnim pravilnikom.
Ministarstvo prosvete i sporta, Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i međunarodni programi podrške reformi stručnog obrazovanja pružiće kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke nastavnika, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno-vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
Rezultati ogleda biće objavljeni na način dostupan široj stručnoj javnosti.
I CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Obrazovni profil: FINANSIJSKI ADMINISTRATOR - ogled
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
Cilj stručnog obrazovanja za ogledni obrazovni profil FINANSIJSKI ADMINISTRATOR je osposobljavanje učenika za radne kompetencije (tabela dole). S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređenje zapošljavanja, učenici će biti osposobljeni za: • primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat: • fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
| Radne kompetencije | Znanja | Veštine | Stavovi |
| Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: | |||
|
|
|
|
Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta za obrazovni profil FINANSIJSKI ADMINISTRATOR - ogled
|
| I RAZRED | II RAZRED | III RAZRED | IV RAZRED | UKUPNO | |||||
| nedeljno | godiš. | nedeljno | godiš. | nedeljno | godiš. | nedeljno | godiš. | nedeljno | godiš. | |
| A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI | 15 | 555 | 13 | 481 | 11 | 396 | 13 | 416 | 52 | 1848 |
| 1a. Srpski jezik i književnost | 3 | 111 | 3 | 111 | 3 | 108 | 3 | 96 | 12 | 426 |
| 1b. Srpski jezik kao nematernji jezik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2. _________ jezik i književnost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 3. Strani jezik | 3 | 111 | 3 | 111 | 3 | 108 | 3 | 96 | 12 | 426 |
| 4. Fizičko i zdravstveno vaspitanje | 2 | 74 | 2 | 74 | 2 | 72 | 2 | 64 | 8 | 284 |
| 5. Matematika | 3 | 111 | 3 | 111 | 3 | 108 | 3 | 96 | 12 | 426 |
| 6. Ekonomska geografija | 2 | 74 |
|
|
|
|
|
| 2 | 74 |
| 7. Istorija | 2 | 74 | 2 | 74 |
|
|
|
| 4 | 148 |
| 8. Sociologija |
|
|
|
|
|
| 2 | 64 | 2 | 64 |
| B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI | 2 | 74 | 2 | 74 |
|
| 2 | 64 | 6 | 212 |
| 1. Računarstvo i informatika | 2 | 74 | 2 | 74 |
|
|
|
| 4 | 148 |
| 2. Preduzetništvo |
|
|
|
|
|
| 2 | 64 | 2 | 64 |
| V: STRUČNI PREDMETI | 11 | 407 | 13 | 481 | 18 | 648 | 15 | 480 | 57 | 2016 |
| 1. Osnovi ekonomije | 2 | 74 | 2 | 74 |
|
|
|
| 4 | 148 |
| 2. Ekonomika preduzeća | 2 | 74 | 2 | 74 | 2 | 72 |
|
| 6 | 220 |
| 3. Kancelarijsko poslovanje | 2 | 74 | 2 | 74 | 2 | 72 | 2 | 64 | 8 | 284 |
| 4. Pravo |
|
|
|
| 2 | 72 | 2 | 64 | 4 | 136 |
| 5. Računovodstvo | 3 | 111 | 3 | 111 | 4 | 144 | 4 | 128 | 14 | 494 |
| 6. Statistika |
|
|
|
| 3 | 108 |
|
| 3 | 108 |
| 7. Revizija i kontrola |
|
|
|
|
|
| 2 | 64 | 2 | 64 |
| 8. Finansijsko poslovanje | 2 | 74 | 2 | 74 | 2 | 72 | 2 | 64 | 8 | 284 |
| 9. Finansijsko-računovodstvena obuka |
|
| 2 | 74 | 3 | 138 | 3 | 156 | 8 | 242 |
| G: IZBORNI PREDMETI | 1 | 37 | 1 | 37 | 1 | 36 | 1 | 32 | 4 | 142 |
| 1. Građansko vaspitanje / Verska nastava | 1 | 37 | 1 | 37 | 1 | 36 | 1 | 32 | 4 | 142 |
| Ukupno: A + B + V + G | 29 | 1073 | 29 | 1073 | 30 | 1080 | 31 | 992 | 119 | 4218 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi, a prema programu predmeta.
Blok nastava se prikazuje u ukupnom zbiru na godišnjem nivou za odgovarajući predmet u okviru koga se realizuje, a prema programu predmeta.
Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
| G: IZBORNI PREDMETI | I | II | III | IV |
| Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
| 1. Građansko vaspitanje / Verska nastava | * | * | * | * |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
• izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine)
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe.
Obrazovni profil: FINANSIJSKI ADMINISTRATOR - ogled
| razred | predmet / modul | broj časova | broj učenika u grupi |
I | Računarstvo i informatika | 74 | 12 |
Kancelarijsko poslovanje | 74 | 12 | |
Računovodstvo | 74 | 12 | |
II | Računarstvo i informatika | 74 | 12 |
Kancelarijsko poslovanje | 74 | 12 | |
Računovodstvo | 74 | 12 | |
Finansijsko-računovodstvena obuka | 74 | 12 | |
III | Statistika | 108 | 12 |
Kancelarijsko poslovanje | 72 | 12 | |
Računovodstvo | 72 | 12 | |
Finansijsko-računovodstvena obuka | 108 | 12 | |
IV | Kancelarijsko poslovanje | 64 | 12 |
Računovodstvo | 64 | 12 | |
Finansijsko-računovodstvena obuka | 96 | 12 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
| I RAZRED | II RAZRED | III RAZRED | IV RAZRED | UKUPNO |
| Čas odeljenskog starešine | do 74 | do 74 | do 72 | do 64 | do 284 |
| Dodatni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
| Dopunski rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
| Pripremni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
* Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
| I | II | III | IV |
| Ekskurzija | 2 - 3 dana | 2 - 3 dana | 3 - 4 dana | do 5 dana |
| Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture | 2 časa nedeljno | |||
| Drugi strani jezik | 2 časa nedeljno | |||
| Drugi predmeti * | 1-2 časa nedeljno | |||
| Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) | 30-60 časova godišnje | |||
| Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge | 15-30 časova godišnje | |||
| Kulturna i javna delatnost škole | 2 radna dana | |||
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
| razred | razredno-časovna nastava | mentorski rad | obavezne vannastavne aktivnosti | ostalo | ukupno radnih nedelja |
| I | 37 |
| 2 |
| 39 |
| II | 37 |
| 2 |
| 39 |
| III | 36 | 1 | 2 |
| 39 |
| IV | 32 | 2 | 2 | 3 | 39 |
III NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil finansijski administrator - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
• Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme - "Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik", broj 7/91 i
• Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja ekonomija, pravo i administracija - "Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik", br. 9/91 i 2/98.
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
• publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);
• odgovarajuće softverske pakete;
• Internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje:
• računara i projektora za Power Point prezentacije;
• skenera;
• dijaprojektora;
• grafoskopa;
• televizora i video rekordera;
• odgovarajućeg kancelarijskog pribora;
• odgovarajuće kancelarijske opreme i alata;
• telefona;
• telefaksa i
• fotokopir aparata.
Detaljna uputstva za ostvarivanje programa data su uz svaki predmet pojedinačno.
1. CILJEVI PREDMETA:
Nastava stranog jezika u srednjem stručnom obrazovanju predstavlja kontinuitet nastave stranog jezika u prethodnom školovanju. Ciljevi ove nastave su:
• utvrđivanje znanja i dalje obučavanje učenika da komuniciraju sa ljudima iz drugih zemalja o opštim temama;
• razvijanje odnosa tolerancije kroz upoznavanje kulture i načina života drugih naroda;
• sticanje osnovnih jezičkih znanja i kompetencija u skladu sa potrebama struke i zanimanja.
2. ISHODI NASTAVE STRANOG JEZIKA NA KRAJU ČETVOROGODIŠNJEG SREDNJEG STRUČNOG OBRAZOVANJA
| Jezičke aktivnosti | po završetku četvorogodišnjeg obrazovanja: | |
| JEZIČKA | SLUŠANJE |
|
| ČITANJE |
| |
| JEZIČKA | GOVOR |
|
| PISANJE |
| |
| INTERAKCIJA |
| |
| MEDIJACIJA |
| |
| ZNANJA O JEZIKU |
| |
| MEDIJSKA PISMENOST |
| |
3. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• postojeći odobreni udžbenici
• popularna literatura
• Internet
4. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
• Srpski jezik i književnost
• stručni predmeti
5. PREPORUČENI SADRŽAJI ZA STRANI JEZIK U SREDNJEM STRUČNOM OBRAZOVANJU
| I RAZRED | II RAZRED | III RAZRED | IV RAZRED |
| OPŠTE TEME 80% | OPŠTE TEME 70% | OPŠTE TEME 60% | OPŠTE TEME 50% |
|
|
|
|
| STRUČNE TEME* 20% | STRUČNE TEME* 30% | STRUČNE TEME* 40% | STRUČNE TEME* 50% |
|
|
|
|
| FUNKCIJE | FUNKCIJE | FUNKCIJE | FUNKCIJE |
|
|
|
|
* IZBOR STRUČNIH TEMA IZVRŠITI U SARADNJI SA STRUČNIM VEĆEM NASTAVNIKA STRUČNIH PREDMETA U ŠKOLI.
(za obrazovne profile POSLOVNI ADMINISTRATOR - ogled i FINANSIJSKI ADMINISTRATOR - ogled)
1. CILJEVI PREDMETA:
• Dobijanje temeljnih teoretskih znanja
• Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja
• Razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu
• Dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema i simulaciju procesa rada
• Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje
• Sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručno-teoretskim predmetima
• Sticanje sposobnosti za pravilnu upotrebu poslovne dokumentacije uz korišćenje računara
• Formiranje osnova za nastavak obrazovanja
• Sticanje sposobnosti za primenu računara u obradi podataka
• Podsticanje stručnog razvoja i usavršavanje u skladu sa individualnim sposobnostima i potrebama društva
• Formiranje matematičke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni matematike i matematičkog načina mišljenja
2. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Zbirke zadataka
• Udžbenici
• Priručnici
3. CILJEVI, ISHODI I PREPORUČENI SADRŽAJI PREDMETA PO RAZREDIMA
| Razred: | prvi |
| Godišnji fond časova: | 111 časova |
| CILJEVI | ISHODI | PREPORUČENI SADRŽAJI I TEME | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA |
|
| Logika i skupovi
|
|
|
| Realni brojevi i izrazi
|
|
|
| Uvod u geometriju
|
|
|
| Linearne jednačine, nejednačine i funkcije
|
|
|
| Proporcionalnost veličina
|
|
| Razred: | drugi |
| Godišnji fond časova: | 111 časova |
| CILJEVI | ISHODI | PREPORUČENI SADRŽAJI I TEME | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA |
|
| Stepenovanje i korenovanje
|
|
|
| Kvadratna, eksponencijalna i logaritamska jednačina, nejednačina i funkcija
|
|
|
| Elementi trigonometrije
|
|
|
| Geometrijska tela
|
|
|
| Nizovi
|
|
| Razred: | treći |
| Godišnji fond časova: | 108 časova |
| CILJEVI | ISHODI | PREPORUČENI SADRŽAJI I TEME | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA |
|
| Kombinatorika
|
|
|
| Sistemi jednačina
|
|
|
| Analitička geometrija tačke, prave i krivih drugog reda
|
|
|
| Funkcije
|
|
| Razred: | četvrti |
| Godišnji fond časova: | 96 časova |
| CILJEVI | ISHODI | PREPORUČENI SADRŽAJI I TEME | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA |
|
| Elementi privredne matematike
|
|
|
|
|
|
|
|
| Zajam
|
|
|
| Primeri praktične primene privredne i finansijske matematike
|
|